Riitaa vapaa ajattelijoissa

Humaanisti vapaalla

Luin Niemelän blogista että vapaa ajattelijoissa taas tapellaan pujeenjohtajasta. Esa Ylikoski on asettanut itse itsensä ehdolle mutta Paula Vasama vastustaa. Orsila Tampereen vapaa ajattelijoista kannattaa Ylikoskea. Ylikoski on kehunut itse itseään mutta Vasama haukkunut Ylikoskea. Liityin vapaa ajattelijoihin kaksi vuotta sitten mutta nyt eroan.

37

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pastorinnaton

      Hulluja.

      • A-teisti-ex-vapari

        Vapareissa on aina riidelty ja tullaan aina riitelemään. Täydellinen sota siellä on ollut lävitse 2000-luvun. Sota alkoi Sundströmin ja Hartikaisen - Huotarin ja Kukkosen välillä. Sundström kirjoittaa PAT ry:n sivustolla että Huotari ja Kukkonen halusivat erottaa hänet koska kunniapuheenjohtaja Timo I. Vasaman tytär Paula ulkomailta palattuaan tarvitsi työpaikan. Työpaikka järjestettiin Vapareitten toimistolta. Sundströmin yhdistys erotettiin. Uusi sota alkoi tamperelaisten ja vanhojen välillä, syynä eroakirkosta-sivusto. Tämä sota jatkuu tälläkin hetkellä. Osapuolet: Tampere ja Paula Vasama.


      • Pastorinnaton
        A-teisti-ex-vapari kirjoitti:

        Vapareissa on aina riidelty ja tullaan aina riitelemään. Täydellinen sota siellä on ollut lävitse 2000-luvun. Sota alkoi Sundströmin ja Hartikaisen - Huotarin ja Kukkosen välillä. Sundström kirjoittaa PAT ry:n sivustolla että Huotari ja Kukkonen halusivat erottaa hänet koska kunniapuheenjohtaja Timo I. Vasaman tytär Paula ulkomailta palattuaan tarvitsi työpaikan. Työpaikka järjestettiin Vapareitten toimistolta. Sundströmin yhdistys erotettiin. Uusi sota alkoi tamperelaisten ja vanhojen välillä, syynä eroakirkosta-sivusto. Tämä sota jatkuu tälläkin hetkellä. Osapuolet: Tampere ja Paula Vasama.

        http://vapaa-ajattelunlahihistoria.blogspot.com/

        Vasama Huotari Lehtonen vastaan Brotherus.

        Huotari Lehtonen Vasama vastaan Ylikoski.

        Huotari Lehtonen Vasama vastaan Tampere.

        Huotari Lehtonen Vasama vastaan Niemelä.

        Huotari Lehtonen Vasama vastaan Pasanen.


      • Äh?
        A-teisti-ex-vapari kirjoitti:

        Vapareissa on aina riidelty ja tullaan aina riitelemään. Täydellinen sota siellä on ollut lävitse 2000-luvun. Sota alkoi Sundströmin ja Hartikaisen - Huotarin ja Kukkosen välillä. Sundström kirjoittaa PAT ry:n sivustolla että Huotari ja Kukkonen halusivat erottaa hänet koska kunniapuheenjohtaja Timo I. Vasaman tytär Paula ulkomailta palattuaan tarvitsi työpaikan. Työpaikka järjestettiin Vapareitten toimistolta. Sundströmin yhdistys erotettiin. Uusi sota alkoi tamperelaisten ja vanhojen välillä, syynä eroakirkosta-sivusto. Tämä sota jatkuu tälläkin hetkellä. Osapuolet: Tampere ja Paula Vasama.

        Sielläkin on syntymässä lahkoja ja kuppikuntia?


    • Eiköhän sinnekkin rauha joskus saada..

      • A-teisti-ex-vapari

        Jahka kaikki on kuolleita. Menee vuosikymmeniä. Osa aika nuorta väkeä.


      • A-teisti-ex-vapari kirjoitti:

        Jahka kaikki on kuolleita. Menee vuosikymmeniä. Osa aika nuorta väkeä.

        Eiköhän demokratialla pitäisi johonkin suuntaan päästä.


    • Pastorinnaton

      Jospa niille antaisi aseet ja sulkisi rautaoviseen tyrmään?

      • Pastorinnaton

        Kristiityjen unelmatilanne, kun siellä olisi vielä lapsiakin.


      • Kallio-oil-laK

        Olen käynyt toimistossa muutamia vuosia sitten kun se nainen oli siellä töissä joka sai potkut. Muistelenpa että siellä oli rautaovi ja joku takahuone. Olikohan keittiö, en muista.


    • Nyt rupeaa menemään yli Niemelältäkin. Olin toivonut että hän olisi vetänyt rajan oman puheenjohtajuutensa päättymiseen, mutta nyt kun hän on ruvennut nälvimään nykyistä vaparipolitiikkaa ulkopuolisena vittuilijana, näen hänet samassa kategoriassa mm. KS:n ja KS:n kanssa tunkemassa kapuloita rattaisiin. Antaisi nyt asian olla jo, kun kerran liitosta lähti ovet paukkuen. Kiva että kertoi kaikesta siitä mikä johti hänen eroamispäätökseensä, mutta nyt olisi oikea hetki antaa asian olla.

      • Sivustaseuraavaisti

        Niemelä on vain blogissaan julkaissut VA-liiton sähköpostilistaa tänään. Kova riita siellä on niitten viestien perusteella. Ei lainkaan yllätys että sieltä erotaan. Ihan sekopäistä touhua. Onko siellä aina ollut samanlaista?


      • KKKK-78

      • Sivustaseuraavaisti

      • KKKK-78
        Sivustaseuraavaisti kirjoitti:

        Entinen puheenjohtaja Erkki Hartikainen arvostelee Heikki Orsilaa ja Esa Ylikoskea:

        http://etkirja.pp.fi/Jumalaton61.html#mozTocId939339

        Erkki Hartikainen ei ole kommunisti kuten Huotari, Lehtonen ja Ylikoski. Onko Vasama Hartikaisen puheenjohtajaehdokas vai Tauno Lehtonen?

        Hartikainen sanoo sivullaan että "Esa Ylikoski on vielä pahempi vaihtoehto Vapaa-ajattelijain liiton puheenjohtajaksi kuin Eino Huotari."

        "Nämä molemmat miehet ovat säilyttäneen muinaisesta vasemmistolaisuudesta kaiken sen, mikä siinä oli pahaa."

        "Molemmat kannattavat Ruotsin-Norjan mallin mukaista kaikille pakollista uskonnonopetusta jollain peitenimellä."

        Huotarina tai Ylikoskena ilmoittaisin poliisille.


      • Pyhöpakana

      • Pyhöpakana
        Sivustaseuraavaisti kirjoitti:

        Entinen puheenjohtaja Erkki Hartikainen arvostelee Heikki Orsilaa ja Esa Ylikoskea:

        http://etkirja.pp.fi/Jumalaton61.html#mozTocId939339

        Erkki Hartikainen ei ole kommunisti kuten Huotari, Lehtonen ja Ylikoski. Onko Vasama Hartikaisen puheenjohtajaehdokas vai Tauno Lehtonen?

        Orsila, eroakirkosta-tiedottaja?


      • PAT31a

      • Vapareissa vieläkin
        Pyhöpakana kirjoitti:

        Orsila, eroakirkosta-tiedottaja?

        Heikki Orsila 10. huhtikuuta 2011

        Pidän myös Esaa hyvänä ehdokkaana, kenties paras. Kovin montaa sopivaa
        en tiedä kuka suostuisi hommaan.

        Perään vähän tilitystä:

        IMO, koko liiton organisaatio kannattaisi ajaa minimiin. Liiton
        tehtävä olisi tarjota ihmisiä ja resursseja (rahaa) liiton
        jäsenorganisaatioiden projekteihin sekä ottaa kantaa yhdistyksen
        kannalta oleellisin asioihin. Tähän ei tarvita kuin pelkkä hallitus
        ja muutama vapaaehtoinen hoitamaan rutiineja.

        Liittovastuusta ei ole saanut mitään hyödyllistä aikaan viiden vuoden
        aikana kun olen ollut mukana toiminnassa. Ja sen perusteella ketä
        tiedän sieltä, veikkaan ettei se tule jatkossakaan tekemään mitään
        hyödyllistä. Sen sijaan liittovaltuusta on ollut aktiivisesti
        haitallinen toiminnalle, esim. Paula Vasaman tapauksessa.

        Liittovaltuuston lakkauttaminen olisi suuri edistysaskel liitolle.

        Mitä tulee LH:n henkilövalintoihin, minulla ei ole suurta kiinnostusta
        muuten kuin, että seuraavia henkilöitä EI valita sinne:

        Paula Vasama
        Eino Huotari
        Martti Vaattovaara
        Aki Räisänen
        Tauno Lehtonen
        Kim Sjöström

        Tekisi hyvää nuorentaa koko liiton kalustoa. Pitäisi hankkiutua eroon
        vanhoista jääristä joille tärkeintä on periaatteet sekä oman ja
        kavereiden aseman pönkittäminen.

        Heikki Orsila


      • Sivustaseuraavaisti kirjoitti:

        Niemelä on vain blogissaan julkaissut VA-liiton sähköpostilistaa tänään. Kova riita siellä on niitten viestien perusteella. Ei lainkaan yllätys että sieltä erotaan. Ihan sekopäistä touhua. Onko siellä aina ollut samanlaista?

        >> Niemelä on vain blogissaan julkaissut VA-liiton sähköpostilistaa tänään


      • Ex-vapari-humanisti
        Vapareissa vieläkin kirjoitti:

        Heikki Orsila 10. huhtikuuta 2011

        Pidän myös Esaa hyvänä ehdokkaana, kenties paras. Kovin montaa sopivaa
        en tiedä kuka suostuisi hommaan.

        Perään vähän tilitystä:

        IMO, koko liiton organisaatio kannattaisi ajaa minimiin. Liiton
        tehtävä olisi tarjota ihmisiä ja resursseja (rahaa) liiton
        jäsenorganisaatioiden projekteihin sekä ottaa kantaa yhdistyksen
        kannalta oleellisin asioihin. Tähän ei tarvita kuin pelkkä hallitus
        ja muutama vapaaehtoinen hoitamaan rutiineja.

        Liittovastuusta ei ole saanut mitään hyödyllistä aikaan viiden vuoden
        aikana kun olen ollut mukana toiminnassa. Ja sen perusteella ketä
        tiedän sieltä, veikkaan ettei se tule jatkossakaan tekemään mitään
        hyödyllistä. Sen sijaan liittovaltuusta on ollut aktiivisesti
        haitallinen toiminnalle, esim. Paula Vasaman tapauksessa.

        Liittovaltuuston lakkauttaminen olisi suuri edistysaskel liitolle.

        Mitä tulee LH:n henkilövalintoihin, minulla ei ole suurta kiinnostusta
        muuten kuin, että seuraavia henkilöitä EI valita sinne:

        Paula Vasama
        Eino Huotari
        Martti Vaattovaara
        Aki Räisänen
        Tauno Lehtonen
        Kim Sjöström

        Tekisi hyvää nuorentaa koko liiton kalustoa. Pitäisi hankkiutua eroon
        vanhoista jääristä joille tärkeintä on periaatteet sekä oman ja
        kavereiden aseman pönkittäminen.

        Heikki Orsila

        Orsilan kanssa olen samalla linjalla luettuani Niemelän blogin. Sekopäistä.


      • Tavarules
        Ex-vapari-humanisti kirjoitti:

        Orsilan kanssa olen samalla linjalla luettuani Niemelän blogin. Sekopäistä.

        Onko Orsila harkinnut puheenjohtajaksi alkamista? Orsila olisi hyvä puheenjohtaja.


      • niikuin vaparitkin

    • Vaparisti

      Kuulin että Niemelä erosi Helsingin va:sta tänä keväänä. On videolla kertonut. Oli jossain tilaisuudessa sanonut ja se kuvattiin. Onko oikeasti eronnut?

      • KKKK-78

        Ketä kiinnostaa?


      • PAT31a

    • Vaparisti

      Mua.

    • KKKK-78

      Kysy.

      • Pastorinnaton

        Täysin pihalla.


      • KKKK-78
        Pastorinnaton kirjoitti:

        Täysin pihalla.

        Niin olet.


    • Irc_99

      Mikä on vapaa-ajattelijoiden kanta pedofiliaan?

      • tiätty

        Vapaa


      • ateistinen humanisti

        Irc_99
        11.4.2011 23:02

        >>>Mikä on vapaa-ajattelijoiden kanta pedofiliaan?


    • päin pläsiä

      Vapaa-ajattelija/ateistit tappelevat jälleen.

    • pam poks

      Olis kiva lukea onks siellä tullut vaikka mustia silmiä.

      • Vaparisti

        Kommarit vastaan Tampere?


      • ateistinen humanisti

        Kun asiat loppuu, niin asiattomuudet alkaa.
        Näin on ollut ennen, on nyt ja on oleva tulevaisuudessakin.
        Muuallakin kuin vapaa-ajattelijoissa.
        Erona moniin kulissien takana käytyihin, uskonnollisten ja poliittisten järjestöjen verbaalisiin tappeluihin, tämä taisto käydään julkisuudessa.
        Motiivi sama kuin aina ennenkin, eli valta.
        Poijjaat on poikia ja kyllä ne tytötkin osaa (esim Sofi on kova tyty).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe