Miten hoikistua nopeasti mutta pysyvästi?

dgdgdgdgdgd

Hei,
kesäksi tekisi mieli saada muutama kilo pois tai ainakin senttejä vyötäröltä hieman katoamaan. Toisin sanoen tavoitteena olisi kohottaa kuntoa ja kiinteytyä. Miten tämä urakka lähtisi käyntiin parhaiten, eli siis tuloksia alkaisi näkymään mahdollisimman pian. Olen siis 170cm, 60kg. Olen jo vähentänyt huomattavasti makean (karkkien, jäätelön yms), sipsien, limsan syömistä/juomista, eikä kauheasti tule nykyään alkoholiakaan juotua. Liikuntaa olen pyrkinyt harrastamaan vähintään kolme kertaa viikossa lenkkeillen ja lähes joka päivä olen tehnyt vatsalihasliikkeitä, punnerruksia yms. Kuitenkaan ei ole tuloksia näkynyt, ainakaan puntarilla. Tiedän kyllä tämän että "läski muuttuu lihakseksi ja lihas painaa enemmän", mutta kuitenkin -luulisi edes vähän tuloksia näkyvän. Liikuntaharjoituksia olen tosin joutunut skippaamaan tänä keväänä välillä kun olen sairastellut flunssaa ja ollut pahaa yskää.

Ruokailusta sen verran vielä, että olen pyrkinyt syömään aamuisin kevyesti (johtuen siitä etten ole koskaan ollut hyvä syömään aamupalaa) tyyliin joku hedelmä teetä tms. Töissä olen syönyt lähinnä ruisleipää, jogurttia jne. Eli sen mitä olen syönyt, olen koittanut syödä suht terveellistä ja täyttävää. Eli mikä menee metsään? Luulisi kuitenkin, että jotain tuloksia tälläkin elämänmuutoksella alkaisi tulemaan näkyviin kun vertaa siihen, että aikaisemmin söin kokoajan jotain ja vielä lihottavia (limsoja, karkkeja, sipsejä) lähinnä ruokana.

Arvostaisin kovasti jos joku vastailisi omia niksejään, millä on saanut parhaiten tuloksia varsinkin kiinteytymisessä (liikunnan määrä/liikuntamuodot ruokavalio)
Kiitoksia etukäteen! (:

58

5188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skinnyjeans

No sun pitää vaan laihduttaa, eli kulutat ennemmän kuin syöt, niin laihdut. Yksi kilo rasvaa = 7700 kcal. :)

• Milou 75

Neuvoisin heti aluks syömään kunnon aamupalan. Jos se ei maistu heti herättyä niin syö aamupala vaikka töissä.
      Itse syön aamupalan töissä klo 8, herätys klo 6. Juon kotona kahvin ja sit töissä puuro raejuustolla ja mehukeitolla.
      Lounaaksi salaattia kanalla, kalalla tai lihalla. Töissä vielä välipalaksi rahkaa marjoilla. Kotona jotain lihaa täysjyväriisiä tai -pastaa ja salaattia. Salaatteihin lorautan kylmäpuristettua rypsiöljyä. Ja iltapalaksi rahka mehukeitolla ja leseillä. Näillä eväillä olen kahden kuukauden aikana kiinteytynyt huomattavasti ja kiloja karissut 6kg. Aloittaessani olin 172cm ja 66kg.
      Liikuntaa harrastan 5-6kertaa viikossa. Pumppia, kahvakuulaa, rullislenkkejä ja juoksua n. tunti kerralla.
      Onnea koitokseen!

• nainen -1992

Join ennen jatkuvasti mehua (täysmehua ja myös sokeri-vesi-tiiviste-litkuja) ja lihoin hitaasti mutta jatkuvasti. Nyt olen parisen kuukautta sitten vaihtanut mehun vissyyn ja kyllähän ne kilot lähtee, hitaasti mutta varmasti. Hiilihapollinen vesi menee ihan limukasta :)

• joo joo joo

Alotin kaalikeitto kuurin ja kyl maistuu tympeältä... toisaalta saaha sitä pitemmällä tähtäimellä syyä mitä vaa kuha terveellistä ja vähärasvasta jne... pikakuurit pusikkoon... Eräs tuttavani pitää painoaan onnistuneesti kurissa syömällä ihka oikeaa voita ja kermaa päivittäin... sekä pekoni-muna aamupalan... et mikä kellekkin...

• -22kg 7kk

Pekonimuna aamupalat kuuluu minullakin jokaviikkoiseen aamupalavalikoimaan.

Loppulpeleissä kyse on vain kaloreista.

Suurin osa ihmisistä syö tiedostamattaan liikaa. Liikaa makeaa ja liikaa kaikkea.

Itse olen opetellut uutta elämää noin 700kcal vajeella, eli syön vähän reilut 2000kcal päivässä. Paino laskee noin 700g viikossa, joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta se laskee ja koko ajan opin oikeaa ruokailua.

• neiti larppaaja

joo joo joo: sun kaveris taitaa syödä rasvaa hiilihydraattien sijaan. :)
      Jätin hiilarit ja join kahvin kanssa kermaa tai maitoa, paljon lihaa, kananmunia jne. 6kg lähti 3:ssa kuukaudessa:) ja varmasti olis lähteny enemmän jos olisin kerennyt/jaksanut liikkua enemmän.

Eli siis kun ei syö hiilareita, keho saa energiansa rasvasta eikä hiilareista, ja kun ei syö hiilareita, ei rasva imeydy sinne reisiin, peppuun ja jenkkakahvoihin;)

• -22kg 7kk

kun ei syö hiilareita ei jaksa liikkua...

Itse rajoitin hiilareita silloin kun aloitin laihdutuksen mutta en vielä liikkunu. Hiilarimääräni olivat silloin jotain 150g päivässä, eli ei varsinaisesti mitään vähähiilihydraattista diettiä, mutta hiilareita hieman vähentämällä sai aika helpolla pois kaloreita.

Nyt kun liikun aika paljon, niin hiilareiden määrää on ollut pakko nostaa että saa riittävästi energiaa, nyt syön niitä noin 230g päivässä.

• neiti Karppaaja

ei larppaaja kun karppaaja :D hahahahaha

• Syö kunnolla

Kun aloittaa laihduttamisen ja liikkumisen yhtä aikaa, niin niinhän siinä helposti käy että läskiä palaa ja lihakset kasvaa, jonka vuoksi paino ei juuri laske. Mittanauha pelastaa, sillä vyötäröltä voi kummasti kadota senttejä vaikka paino ei laske.

Ja toisekseen, eihän sulla ole edes mistä laihduttaa kun olet noin kevyt.

Kannattaisi opetella syömään enemmän aamusta, tai viimeistään lounaalla. Monella syöminen painottuu päivällis- tai illallisaikaan ja siitä seuraa sellainen ilmiö että nälkä kertyy aamupäivällä ja iltapäivästä syödään nälissään liikaa.

Hyvä nyrkkisääntö on että tulee syödä puolet kaloreista herreilläoloajan alkupuoliskolla (aamupala, lounas, välipala) ja loput jälkipuoliskolla (päivällinen ja iltapala).

Näyttää vähän siltä että syöt myös liian vähän.

• ruusu.s

Ajattelin kysyä täällä, kun aiheesta puhutte :)
      Yritän syödä vähähiilihydraattisesti: en syö kuin 1-2 leipää päivässä, vähän pastaa/perunaa, en lisää sokeria mihinkään muutakuin vihreään teehen alle 1 tl hunajaa, en ollenkaan jogurttia ym.
      Mutta, jos syön annoksen tai kaksi 85kcal/50g jäätelöä, jossa on hiilihydraatteja 13g, lihottaako se? Olen ollut sairaana ja olen tuolla korvannut lounaan. (ts. syönyt lääkkeeksi:)

• urheilija...

Kaloreista se lihominen on kiinni eikä hiilareista.

Minä en ainakaan jaksa urheilla jos hiilarieta ei saa päivässä noin 200g.

• Neiti L(k)arppaaja

karppaus.info ja ei, et liho hiilareista vaan kaloreista niinkuin urheilija sanoikin. Ja joo jos liikkuu paljon kannattaa jättää karppaaminen minunlaisilleni laiskoille(heheheh) tai kiireisille.:)

• snalgniunfaerfnlsns

haha tiedostan että oon lapsi enkä ymmärrä mistään mitään enkä tarvii vittuiluja tai herranjumala lopeta lapsi -kommentteja, mut tiedoksenne oon ruvennu ''laihduttamaan'' puoltoista viikkoa sitten, laihtunu 7kg. en vaan syö enää herkkuja, ja syön päivässä niin vähän ku pystyn, ehkä n. 3 kertaa. sillee sitä ihminen laihtuu nopeesti! :DDD

• huoh...

Sillee sitä ihminen laihtuu nopeesti, jee, ja sitten lähtee hiuxet ja luut haurastuu ja ikenet alkaa vuotaa verta, ja sitten tulee vapinaa ja rytmihäiriöitä. Onnea vaan matkaan teinix-laihduttajalle!

• Äiskä-69turku

Popsi sit vitamiinit purkista vaikka, ettei tuu mitään niistä johtuvaa puutostilaa.

• uggeliguggeli

Älä laiduta, sun BMI on 20.8. Jatka kuntoilua ja hanki hyvännäkööiset lihakset. Siinä voi vähän paino vaikka noustakin.

• Kukkakedolla

Vissyvesistä lähtee happojen vuoksi hampaat! En suosittele.

• 18 + 7

tuo on typerintä mitä olen ikinä kuullu

• APUA!

Mun pitäs taas saada pois kiloja tai edes vaate kokoa hieman pienenpään päin reilussa viikossa, sillä ostin juhlamekon tossa viime kesänä ja koko oli silloin XS. en tajua miten se silloin oli mahtunut, kun normaalisti kaytan M kokoisia vaatteita... niin ja nyt pitäisi mahtua mekkoon 31.5 enkä haluaisi ostaa uuttakaan :(( ei olisi mitään neuvoja :) ja ei tarvis ehkä olla "pysyvä pienentyminen" koska olen tyytyväinen kurveihini vaikka painoa onkin aika paljon omaan mieleeni 66/165

• helppoa

Lopetat syömisen niin takuulla laihdut.

• Rakrak
        helppoa kirjoitti:

Lopetat syömisen niin takuulla laihdut.

Oot oikeassa ainoastaan syöminen lihottaa mutta miten syöt se on jo eri asia esim. salaattilautanen päivässä eikä muuta mun painoa pudotti 17kg ja muutoikin olo oli mukava ja hyvinvoiva jopa iloinen ihminenhän tarviii vettä ruuasta voi olla pis vaikka kuukauden vertaa karhujen talviunermiin tai muidenkin nisäkkäiden. Jos haluat laihtua vältä liikuntaa se lisää ruokahalua syö salaattilautasia 1 päivässä mieluummin ravintolassa kun se on ikeä itse valmistaa:. Mie 95kg meni 2 kuukautta 17 kg pois. se höpötys liikunnasta on paska puhetta ainoastaan mitä syöt on totta ja montako kertaa on helvettiä yksi jos laihdut tosissaan ihminenhän pärjää syyömättä muttei juomatta vitamiiinit ei synteetttiset on elämän elikseeriä Taitsi !

• dg

No mulla on pituutta kans noin 165 ja nykyään painoa 65. Aikoinaan lääkäri sanoi että olen lievästi ylipainoinen kun painoin 70kg. 65 oli hänen mukaan normaalipaino minun pituiselle ihmiselle.

• Ikuisesti läskien lä

Kaalisoppadiettillä aivan varmasti laihdut juhliin mennessä n. 5kg jos et ole ollut aikaisemmin ko. dieetillä. Toimi kerran erinomaisesti omalla kohdalla, toisen kerran kohtalaisen hyvin mutta kolmannella kerralla ei muuta tulosta kuin vatsavaivoja.

• Sirkka Iita

Lentoemäntä tietti:

Tällä kuurilla saat pois 4kg 4päivässä:
        Aamiainen jokapäivä sama:puolikas greippiä, kahvia ilman sokeria.
        1päivä:
        Lounas: 200g keitettyä kalaa, salaattia, keskikokoinen tomaatti, pieni omena tai puolikas isomasta.

Illallinen: Kaksi kovaksi keitettyä munaa. 170g vihreitä papuja purkista, puolikas greippi.

2 päivä:
        Lounas:200g broilerin lihaa tai kalkkunaa, salaattia, 1.1/2dl tomaattimehua.
        Illallinen: kukkakaalia ja tuore kurkkua, molempia 1.1/2 dl, 170 g vihreitä papuja. Jälkiruuaksi ananasta omassa liemessään.

3 päivä:
        Lounas: Grillattu jauhelihapihvi (kokolihasta)noin 120g, pieni sellerin varsi, salaattia,omena( ei suuri)

Päivällinen:
        Puolikas grillattua broileria, ilman nahkoja, keskikokoinen tomaatti, sokeroimatonta ananas mehua.

4 päivä:
        Lounas: 2 kovaksi keitettyä munaa ja vihreitä papuja purkista. 1.1/2 dl tomaattimehua.
        Illallinen:
        Noin 200g kotletti josta on tarkoin kaikki rasva poistettu, tomaatti, salaattia, i-2 dl sokeroimatonta ananas mehua.

Annettuja ohjepainoja kannattaa noudattaa tarkoin. Kiinalaiset pavut ovat hyviä ja edullisia, mutta voit toki käyttää kotimaisiakin vihreitä papuja.Lisäksi voit pilkkoa itsellesi salaattia noin viilikupillisen joka päivä. Juo runsaasti huoneenlämpöistä vettä.

Tätä kuuria ei voi valitettavasti jatkaa pitempään, vaan uusi vastaava kuuri on luvallinen vasta noin kuukauden päästä.

Itse olen käyttänyt tätä pikakuuria just tuolloin jos on pitänyt laihtua ja hoikistua pika-pikaa jotakin juhlia varten, ja saada mieleinen vaate istumaan kauniimmin.

Onnistumisia. Terveisin Sirkka K.

Ps. pistä postia tulemaan jos onnistut
        [email protected]

• -----
        Rakrak kirjoitti:

Oot oikeassa ainoastaan syöminen lihottaa mutta miten syöt se on jo eri asia esim. salaattilautanen päivässä eikä muuta mun painoa pudotti 17kg ja muutoikin olo oli mukava ja hyvinvoiva jopa iloinen ihminenhän tarviii vettä ruuasta voi olla pis vaikka kuukauden vertaa karhujen talviunermiin tai muidenkin nisäkkäiden. Jos haluat laihtua vältä liikuntaa se lisää ruokahalua syö salaattilautasia 1 päivässä mieluummin ravintolassa kun se on ikeä itse valmistaa:. Mie 95kg meni 2 kuukautta 17 kg pois. se höpötys liikunnasta on paska puhetta ainoastaan mitä syöt on totta ja montako kertaa on helvettiä yksi jos laihdut tosissaan ihminenhän pärjää syyömättä muttei juomatta vitamiiinit ei synteetttiset on elämän elikseeriä Taitsi !

Niin jos haluaa laihtua terveytensä kustannuksella niin toi on hyvä tapa. Luuletko että jaksat lopun ikääsi tommosta diettiä..? ;)

• Nejä kiloa pois
        Sirkka Iita kirjoitti:

Lentoemäntä tietti:

1päivä:
        Lounas: 200g keitettyä kalaa, salaattia, keskikokoinen tomaatti, pieni omena tai puolikas isomasta.

Illallinen: Kaksi kovaksi keitettyä munaa. 170g vihreitä papuja purkista, puolikas greippi.

2 päivä:
        Illallinen: kukkakaalia ja tuore kurkkua, molempia 1.1/2 dl, 170 g vihreitä papuja. Jälkiruuaksi ananasta omassa liemessään.

3 päivä:
        Lounas: Grillattu jauhelihapihvi (kokolihasta)noin 120g, pieni sellerin varsi, salaattia,omena( ei suuri)

Päivällinen:
        Puolikas grillattua broileria, ilman nahkoja, keskikokoinen tomaatti, sokeroimatonta ananas mehua.

4 päivä:
        Lounas: 2 kovaksi keitettyä munaa ja vihreitä papuja purkista. 1.1/2 dl tomaattimehua.
        Illallinen:
        Noin 200g kotletti josta on tarkoin kaikki rasva poistettu, tomaatti, salaattia, i-2 dl sokeroimatonta ananas mehua.

Annettuja ohjepainoja kannattaa noudattaa tarkoin. Kiinalaiset pavut ovat hyviä ja edullisia, mutta voit toki käyttää kotimaisiakin vihreitä papuja.Lisäksi voit pilkkoa itsellesi salaattia noin viilikupillisen joka päivä. Juo runsaasti huoneenlämpöistä vettä.

Tätä kuuria ei voi valitettavasti jatkaa pitempään, vaan uusi vastaava kuuri on luvallinen vasta noin kuukauden päästä.

Itse olen käyttänyt tätä pikakuuria just tuolloin jos on pitänyt laihtua ja hoikistua pika-pikaa jotakin juhlia varten, ja saada mieleinen vaate istumaan kauniimmin.

[email protected]

heti ja loput liikakilot vähitellen.

Kiitos tarkasta ja hyvästä ohjeesta!

Tuota on ihan pakko kokeilla jo ihan mielenkiinnosta! :D
        Haluttaisi olla muutaman päivän päästä jo neljä kiloa keveämpi. Kerron sitten täällä jos lykästää;))

• iso kiitos
        Sirkka Iita kirjoitti:

Lentoemäntä tietti:

1päivä:

2 päivä:

3 päivä:

Päivällinen:

4 päivä:
        Illallinen:

[email protected]

juhlat meni hyvin ja pukukin meni päälle hyvin :)) kiitos kaikista vinkeistä !

• Taitsi13+8=21

Hei en ole asiantuntija mutta itseltäni lähti 17kg kahdessa kuukaudessa . Siisen oli syy koska söin iamaista ruokaa. no se siitä, sun täytyy olla salattikuurilla mieluummin ravintolasta koska se on vaivaloista itse tehdä likunnasta nanon etteise ole hyväksi koska silä ruokahalu kasvaa toisin sanoen se ei laihdutata ainoastaan mitä suuhusi panet se laihduttaa moni sanoo liikunnan puoleen mut en mie koska itseni tuneen ja oonnyt 185cm/62kg ennen 95kg muista salaatit ei muuta ihminen elää niillä jopa onnellisempaaa elää kuten miekin tosin nyt voin syödä kotiruokaa ja paljon kalaaa enkä enää pulistu. Toivotan hyvää ruokahalua oikeista meteriaaleista Taitsi !

• kiitti:)

okei kiitti vinkeista täytyy kokeilla tota salaatti hommaa jos toimis ja jos toimii nii voishan sitä sitten jatkaa ;))

• laihduttaja2000

juo vettä syö hiivaa ja sokeria kuse kiljuu

• -Hiilarit hiiteen-

Itse laihdutin vhh:lla 10 kiloa noin puolessa vuodessa. Paino on hyvin pysynyt kohdillaan, vaikka en mikään himourheilija ole.

Vhh toimi ainki minulle hyvin, ei tarvi kaloreita laskea eikä olla nälissään ja silti se paino vaan tippuu. :)

Antti Heikkilällä myös aiheesta hyviä kirjoja.

• werwerwa

Itse olen saanut nyt 7kg pois vain vähentämällä syömistä ja tarkkailemalla ruuan laatua. Minulla se tosin oli helppoa kun limsaa ja mellejä tuli syötyä melkein joka päivä. Nyt syön todella harvoin mitään makeaa. Vaalean viljan olen jättänyt kokokaan pois (leipä, pasta yms.) ja perunaa en syö enää ollenkaan Töihin olen ottanut evääksi lähinnä keittoja (enne söin muusia ja lihapullia yms raskasta ruokaa). Jos mielin tuhdimpaa syön lihaa ja vihanneksia. Liikuntaa en harrasta juuri ollenkaan, mitä nyt pyöräiltyä on tullut kauniilla ilmoilla ja pieniä kävelylenkkejä. Kiinteytymistä kaipaisin vielä itsekkin. Muuten olen kyllä hoikistunut ja kaveritkin on kyselleet mitä olen tehnyt kun olen "slimmimpi". Olokin on paljon parempi ja pirteämpi nyt.

• lihava invalidi

Minäkin olen siirtynyt hiilihydraatittomalle / mahdollisimman vähähiilihydraattiselle dietille, josta pyrin saamaan elämäntapamuutoksen. Eli olen jättänyt pois riisin, pastan, perunan, leivän, sokerin... ja käytän voita, kermaa, lihaa eli karppaajien ruokavaliota.

Olen invalidisoitunut ja liikkuminen on rajoitettua, ruoka-aineallergiat rajoittaa sitäkin enemmän. Olen keski-ikäinen ja vuosirenkaat näkyy liiankin selvästi. Pyrin laihduttamaan harkitusti, terveysseikat huomioiden. Kyllä olen viikossa saanut kilon pois ja vyötärö oli ennen 77 cm, nyt 76 cm ja lantio 88 cm, nyt 87 cm leveä. Ja testi kertoi että vyötäröllä on liikaa rasvaa ja minun pitää laihduttaa. Olen 162 cm ja painan 57 kg, jos 2-5 kg sais laihdutettua pysyvästi, laskisi verenpaine ja tasoittuisi verensokerit (paastosokeri 5.7, pitkäaikaissokeri yli 6.2) ja kolestrolit laskisi (6.2).

Toistaiseksi on tämä ruokavalio auttanut. Antti Heikkilän kirjaan olen tutustumassa.

• BMI 20,1

Eihän tuossa ole mitään laihdutettavaa olet ihanne painossa, mutta muille paino ongelmista kärsiville pika laihdutus saa takuu varmasti painon nousemaan dieetin jälkeen, elimistö alkaa käyttämään tehokkaammin ravintoa hyväkseen ja kun alat jälleen syömään normaalisti (myös makeita välipaloja)
      niin poks nähty on monet kerrat : ), painoa tulikin enemmän kuin ennen laihdutusta.
      Muutenkin ihan vinkkinä; syö sen verran ettet ole liian täynnä, vältä välipaloja
      jos liikut tarvitset hiilihydraattejakin.
      Jos terveytesi kiinnostaa googlettamalla löytyy veriryhmän mukaisesta ruokavaliosta tietoa.

Jokaisella ruoka-aineella on omanlaisensa lektiinit, jotka reagoivat eri veriryhmiin kuuluvien kehoissa eri tavoin. Tämä johtaa siihen, että ei ole olemassa ruokavaliota, joka parantaa, laihduttaa ja ravitsee jokaisen yhtä hyvin.

• Jos lihoo ilman pillereitä ei hoikkuuteen ole muuta tietä kuin synnytys.
      -
      Jos taas
      niin käy uimassa. Liiku kaikki työ ja opiskelumatkat pyörällä.

• Helppoa.

Syö terveellisesti ja monipuolisesti ja harrastaa liikuntaa paljon,silloin laihtuu normaaliksi.Tv.pyykkilautavatsainen mies.

• Yksi monista.

Aloitin viikko sitten Kunto-Plus lehden no:8/2011 Bikiniruokaohjeella 5 viikon syömisen ja hyvin on mennyt ainaskin tähän asti.Täytyy vain jatkaa .

• nohuhhuhuhu

170cm ja 60kg??? Mistä ihmeestä meinasit laihduttaa? Anorektikoksi pääsee helposti, olet vain syömättä, piste. Tuo painosi on normaali painoa, ei kannata lähteä hengellä leikkimään ja yrittää saavuttaa Hollywood ihanteita, joku järki käteen nyt...

Mutta jos haluat pikakuurin PARIN kilon pois saamiseksi, ok. Niihin auttaa esim. Kaalikeitto kuuri, tai sitten Nutrilett kuuri.

• Ketjun aloittaja

Huom. Painotinhan tuossa sitä, että lähinnä tavoittelen ulkoisia seikkoja, en pelkästään tuloksia puntarissa. Se paljonko painaa on täysin eri asia kuitenkin mitä se, että millaisessa kunnossa kroppa on. Lähinnä siis edelleen noita kiinteytymis yms. vinkkejä kaipailisin. Tiedostan kyllä että paino puntarissa on sivuseikka -ihan vain teille tiedoksi jotka tulette saarnaamaan painoindeksini normaaliudesta ja anorektisesta ajatusmaailmasta. Vaikka paino olisikin normaali painoindeksin mukaan, se ei kuitenkaan poista ajatusta siitä että tahdon kohottaa kuntoani ja kiinteytyä

• 2015

Hommaa apua joltain ammattilaiselta, esim. personal trainerilta.

• oma dieettini tässä

Oma vähähiilihydraattinen dieettini

1) Kasvisvokkia runsaasti. Pakastewokit kattilaan ja kansi päälle. Kypsennä sopivaksi. Kaada liemi pois ja sekaan voita. Sekoita. Valmis. Syö niinpaljon kuin maistuu.
      2) Broilerin koipireisiä uuniin lasivuoassa, 3 tuntia 150 asteessa. Kaada nesteet pois ja kansi auki ja anna jäähtyä. "Perkaa" koivet toiseen astiaan, nahat läskit ja luut pois, liha talteen. Valmis. Syö niinpaljon kuin maistuu.
      3) Soijaleipää.
      Mittaa reiluun astiaan:
      6 munaa
      1dl soijajauhoja
      1dl maitoa
      1 tl suolaa
      1 tl leivinjauhetta
      juustoa siivuina 50-100g
      Sekoita sauvasekoittimella nämä
      Sekaan voisulaa 50g ja sekoita lisää
      Paista paistinpannulla 2-3 soijaleipää
      Kun käännät leivän, käytä leveää lastaa.
      Valmis.
      Syö niinpaljon, kuin jaksat.
      Lisäksi maitoa pari desiä, sokeriton jogurtti/päivä, tomaatti, ligh-limuja, maustettua kivennäisvettä maun mukaan.
      Multivitamiini päivässä, ettei tule puutostauteja.

Näitä on syöty 2 kk, nälkä ei ole koskaan ja tarkoitus jatkaa, kunnes painotavoite saavutettu.
      Painoa häviää 0,5-1,2kg/ viikko.

Kun loppupaino on saavutettu lisään ruokavalioon täysjyväruisleipää muutaman siivun ja hedelmiä.
      Peruna, riisi, pasta ym on korvattu wokilla.
      Halvat wokit on ihan hyviä.

• Täh ?

Etkö oikeasti syö mitään muuta ? Maailma on täynnään ruokavaihtoehtoja, hyviä, terveellisiä eikä sen lihottavampia kuin omakaan menusi.

• Pysyvästi paino alas

Ihme-/pikakuurit ovat petollisia, ainakin yleisesti ottaen. Poikkeuksia toki löytyy, mutta suurimmalla osalla kilot tulevat kaksinkertaisena takaisin.

Itsellä on paino tippunut 35kg viimeisen kolmen vuoden takana. Toisin sanoen, erittäin terveellisellä ja pysyvällä tavalla. Kaiken ratkaisi SÄÄNNÖLLINEN ruokailu. En ole missään vaiheessa kieltänyt itseltäni mitään herkkuja, mutta ehkäpä juuri siitä syystä niitä ei hirveesti ole tehnyt mielikään.
      Aineenvaihdunta muuttui pikkuhiljaa paremmaksi. Toisin sanoen, ruoansulatus oli jatkuvasti toiminnassa, jolloin kroppa ei mennyt missään vaiheessa "säästö" -tilaan. Kroppa oppi, että se saa säännöllisesti ravintoa, joten sen ei tarvitse ottaa kaikkea ravintoa, sekä hyvää että pahaa, varastoon, eli rasvakerrokseksi.
      En ole koskaan ollut kova urheilemaan. Ulkoilen toki koiran kanssa päivittäin, mutta varsinaista treenailua en ole harrastanut. Jos treenaisin, painoa tippuisi varmasti nopeammin ja kroppa kiinteytyisi enemmän.

Kaalisoppadieetti poistaa mun mielestä enimmäkseen nesteitä, ei polta rasvaa. Eli jos haluat pelkän painon tippuvan (hetkellisesti) suosittelen kaalisoppaa. Jos tosin haluat, että painonpudotus näkyy myös ulkonäössä, muuta ruokailutottumukset säännöllisiksi ja treenaa muutama kerta viikossa.

• karkista ja

sipseistä tulee kuvottava olo. Ei sitä lapsena huomannut, mutta kun on syönyt terveellisesti, huomaa eron. Ratkaisevaa on annoskoko suhteessa omaan pituuteen ja painoon. Typerää on lopettaa kaikki viljat ja syödä enemmän rasvaista lihaa. Se lisää vain sydäntulppien riskiä ja on muutenkin epäeettistä ja epäekologista.

• akkelikakkeli

4kk ja -20 kg, ihan vaan hiilareita vähentämällä. Kyllä minä ainakin jaksan liikkua, vaikka hiilarit onkin 60 g/päivä. Ootte vaan laiskoja, läskit.

• Hah !

Mutta aivokapasiteetti kuulostaa vajaalta. Hiilarit vaikuttavat siihen(kin) puoleen.

• Terveys ennen kaikke

Aloittaja aikoo ilmeisesti anorektikoksi. Paino- / pituussuhde on jokseenkin kohdillaan, kiinteytä jumpalla, kehonmuokkauksella jne., tapoja kyllä löytyy nykyään.

Ja unohda vaaka kokonaan, kun et ole ylipainoinen. Peili on paljon parempi kertomaan, mistä kohdasta täytyy vielä tulla kiinteämmäksi. Metsään ei mene muu kuin asenteesi, että pitäisi olla vielä laihempi.

• Tidoksi vaan

Leipä ja yleensä viljatuotteet sekä peruna ovat pahimmat lihottajat. Jätä ne pois.
      Ne myöskin aiheuttavat jatkuvaa näläntunnetta. Ota tarpeelliset hiilarit hedelmistä ja kasviksista. Aamulla (päivän tärkein ateria) muna- pekoni ja proteiinit, täysmaito , kerma , voi käyttöön niin jaksat hyvin eikä tarvi olla nälässä.. Ruokalusikallinen kalanmaksaöljyä. Paino putoaa hitaasti, mutta varmasti. Kun vielä jaksaa liikkua, niin tulos on taattu

• Toiv ei tiedon puute

Jooo, hyvä, jos puhut vaaleasta leivästä. Sen sijaan ruisleipä on superruokaa, joka pitää ihmisen terveenä. Samaan sarjaan kuuluvat esim. rasvainen kala ja kotimaiset marjat.

• Laihuttajaukko

Ohje joka tepsii

Vihreä tee, ananas, omena, tepsii

• 170/57nainen

Etsikää hyllystä kotimainen rasvaton maitorahka,jossa on proteiinia 25/100.
      Uusi tuote jonka avulla jaksatte kuntoilla.

• HELLYS
    • d**

Jos haluat lihakset, niin kuntosalille treenaamaan. Lisäksi riittävästi ruokaa ja lepoa, niin näkyviä tuloksia tulee syksyyn mennessä.

• herskapiikillä perse

ei sitä pillereitä tarvii ku on koksu ja piri keksitty

• 15 kg laihdutettu!

Minäkään en ymmärrä, että miksi AP haluaa anorektiseksi. Tiesitkös muuten sen, että on ihan tutkittu juttu, että naiset luulevat, että miehet haluavat anorektisen laihoja naisia. Kun asiaa on kysytty miehiltä ja näytetty heille kuvia samasta ihmisestä eri painoisena, niin miehet valitsevat kuvista ne, joissa nainen on normaalipainoinen. Sporttisetkin miehet haluavat naisen, jossa on naisellisia muotoja ja esim naisellista pehmeyttä. Kannattaa siis miettiä kaksi kertaa, että mikä on se syy, miksi laihduttaa. AP:n tapauksessa se ei ainakaan ylipaino.

On myös tutkittu, että normaalipainoisena laihduttaminen on usein terveysriski. Jos olet normaalipainoinen, asiasi ovat kunnossa. Et ole mitenkään PAREMPI normaalipainoinen, jos olet normaalipainosi alarajalla tai sen alle!!!! Jos taas sinulla on esim. leveähkö lantio, leveät hartiat, iso nenä, leveät kasvot tms., niin sellaiset seikat eivät poistu laihduttamalla. Päinvastoin ne korostuvat entisestään! Silloin kannattaa miettiä, että onko sinulla vääristynyt kehonkuva ja onko ongelma psyykkisellä puolella esim. etsit vaikkapa eron syitä helposti käsiteltävällä tavalla (Mies jätti, koska olen läski) sen sijaan, että miettisit syvällisemmin asiaa (Jättiköhän mies siksi, että olen ulkonäkökeskeinen, aina harrastamassa ja että meillä ei ehkä ollutkaan mitään yhteisiä arvoja).

Jos paino ei putoa millään, helppo keino on laskea kaloreita. Kun syöt vähemmän mitä kulutat, niin paino putoaa. Liian niukalla syömisellä elimistö menee säästötilaan. Silloin pitää syödä reippaammin pari viikkoa ja aloittaa laihdutus uudelleen järkevällä tavalla, jotta säästöliekki ei mene päälle.

Normaalipainossa pysyvät ovat yleensä niitä, jotka syövät säännöllisin väliajoin 5 ateriaa päivässä. Liikunta ei yleensä laihduta, mutta se tukee painonpudotusta. Varsinainen laihduttaminen tulisi tapahtua syömällä ja liikunta sitten nopeuttaa pudotusta ja aikaansaa kiinteytymistä. Liikunta on myös hyvä keino hakea mielihyvää (endorfiinin tuotanto) muullakin tavalla kuin syömällä.

Itse olen laihtunut juuri siten, että olen tehnyt päätöksen elää terveellisemmin:
      - lyhyet matkat fillarilla tai kävellen auton sijasta
      - aamulla puuroa marjoja
      - pidän kiinni ruoka-ajoista
      - syön toisella aterialla normaaliruokaa ja toisella aterialla kevyen salaatin
      - yritän keskittyä siihen, että en kiellä itseltäni mitään. Suklaalevyn sijasta ostan suklaapatukan ja leivoksen sijasta ostan pullan. Herkuista tinkimällä saan muuta mielihyvää eli laihtumisen!
      - haen elämänsisältöä muullakin tavalla kuin syömällä
      - palkitsen itseäni nykyään herkkujen sijasta esim. leffalipulla tai uudella vaattteella
      - juon vettä enemmän pitkin päivää
      - kiinnitän huomiota hyvälaatuisen rasvan saamiseen
      - syön kasviksia joka aterialla
      - syön samaa ruokaa kuin muu perhe, mutta puolet lautasesta salaattia, niin esim. perunaa ja lihapullia ei tarvitse olla niin paljon
      - asenne!!!!

• tiu tiu

voi voi voi... Olen aikanaan itsekkin kokeillut kaikenlaisia dieettejä! jättänyt Hiilarit pois, syönyt salaattia yms yms, kunnes eräänä päivänä päätin etten enää koskaan aloita mitään turhanpäiväisiä laihdutuskuureja,kun ne ei koskaan tehoa (paino nousi joka dietin jälkeen takasin ja aina tuli vähän lisääkin) alotin sitten lenkkeilyn (aluks 3 kertaa viikossa kevyesti) sitä mukaan,kun kuntoni alkoi nousemaan, niin lisäsin tehoa ja pituutta lenkkeihin ja hupsistakeikkaa painoni alkoi pudota! Enkä ole kertaakaan laskenut mitään kaloreita, vaan syön silloin kun on nälkä aikaa katsomatta. Karkkilakkoonkaan en ryhtynyt vaan makeanhimo jäi muutamassa kuukaudessa kokonaan pois,kun veden juonti lisääntyi. Tosin kyllä sillontällön tulee vähän herkuteltua,mutta ei ole paino noussut pätkääkään ja vuodessa lähtikin se -25kg... Unohtakaa kaikki dietit ja kalorien laskeminen ja liikuntaa vaan. Muutamassa viikossa siitä tulee elämäntapa..

• Iki-liikkuja

Yes! Ainoa oikea tapa laihtua ja pysyä terveenä on elämäntaparemontti, liikkumisen lisääminen ja oikein syöminen. Millään muilla tavoilla ei saa aikaan pysyviä tuloksia, vippaskonsti on vippaskonsti, vippaa sieltä ja täältä.

'Syömme elääksemme, emme elä syödäksemme.'

• ()()()

Jep. Kyllä mulle ainakin nämä asiat on ihan koulussa jo opetettu... Sitä paitsi, mitä nopeammin pudotat painoa, sitä helpommin se tulee takaisin. Liikunta tukee laihdutusta, mutta varsinainen painonpudotus tehdään ruokavaliomuutoksilla, PYSYVILLÄ sellaisilla. Pysyvä painonpudotus vaatii painonhallintaa ja juurikin sitä elämäntaparemonttia. Sitä jatketaan lopun elämää. Jos painoa pudottaa dietillä tms. eikä harrasta liikuntaa, niin helposti siinä painoa alkaa pudota lihaksista...ja se mikä tulee sitten todennäköisesti dietin jälkeen takaisin, on rasvaa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3404
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2632
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2536
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1757
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1405
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1080
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      985
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      955
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      27
      779
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      734
    Aihe