Miksi joistakin ihmisistä tulee ateisteja?
Ei ainakaan se, että he eivät uskoisi Jumalan olemassaololoon tai että ei olisi todisteita Jumalasta, kuten he itse yrittävät uskotella.
Ateisti uskoo sisimmässään Jumalan olemassaoloon, koska hänellä, kuten kaikilla ihmisillä on jo sisäänrakennettu tietoisuus Jumalan olemassaolosta. Sen on Jumala pannut jo luomisessaan jokaiseen ihmiseen "vakiovarusteeksi" Siksi kaikki ihmiset, kansat ja kulttuurit ovat aina ja kaikkialla uskoneet yliluonnollisen Jumalan olemassaoloon, ainakin jossain muodossa.
Tämän sisäisen todistuksen lisäksi myös kaikki ulkoinen, mitä havaitsemme todistaa Jumalan olemassaolosta. Samoin myös miljoonien ihmisten hengelliset kokemukset. Ei niitäkään voi sivuuttaa noin vain.
Ateistikin usko sisismmässään Jumalan olemassaoloon, vaikka suullaan kieltää sen. Hän elää siten koko ajan valheessa ja itsepetoksessa.
Miksi ateisti tekee näin? Siihen etsimme vastausta.
Vastaus tähän on pelko. Jostain kautta ateisti on saanut väärän kuvan Jumalasta, että Hän olisi vihainen ja tuomitseva. Tämä ateistien Jumala-kuva näkyy hyvin heidän uskontokritiikissänsä tälläkin keskustelupalstalla.
Pelko saa ateistin pakenemaan Jumalaa. Koska se ei onnistu fyysisesti, hän yrittää tukahduttaa tietoisuuden Jumalan olemassaolosta mielestään ja ajatuksistaan. Koska kaikki kuitenkin todistaa Jumalan olemassaolon puolesta, hänen on täytynyt sulkea kaikki hengelliset aistinsa todisteilta ja piiloutua kuin simpukka kuoreensa. Sitten hän ylpeänä julistaa, ettei ole mitään todisteita Jumalasta!
Ateisti on kuin ihminen, joka vetää hupun päänsä yli ja sanoo: "Valosta ei ole todisteita. Valoa ei ole olemassa!" Ateisti on omasta tahdostaan pimittänyt todisteet itseltään,
Psykologia selittääkin, että ihminen pyrkii torjumaan mielestään sellaiset asiat, jotka ovat pelottavia, vaikka pelko olisi aiheetonkin.
Raamattu kyllä puhuu Jumalan pelosta uskoviakin koskevana asiana ja kehoittakin siihen, mutta siinä pelolla tarkoitetaan kunnioittavaa pelkoa, ei pakenevaa pelkoa. Meille on luonnollisesti pelätä, jos olemme korkea-arvoisen henkilön läsnäolossa, mutta emme pelkää häntä siksi, että hän tekisi meille jotain pahaa, kuten ateistien pelko Jumalaa kohtaan.
Kun ateisti sitten jossain vaiheessa saa oikean käsityksen Jumalan luonteesta, hänestä tuleekin kristitty.
.
Ateismi on pelon seuraus
49
290
Vastaukset
Jumalistasi ei ole minkäänlaisia todisteita olemassa. Uskovainen kuvittelee jumalansa mielikuvituksessaan.
Uskovainen pelkää kuoleman lopullisuutta ja siksi uskoo satuihin jumalolennoista ja ikuisesta elämästä.
Miksi hän tekee niin?- Muikkuinen
Jaakob, kehäpäätelmä ja olkiukko siinä sinun uskosi perusta, mikset usko jumalaan vaan yrität todistella sitä epätoivoisesti? Taidat olla agnostikko?
-Kyllähän me kaikki pelkäisimme jos olisi edes hitunenkaan syytä epäillä että pedofiiliraiskaajamurhaajajumalasi voisi olla olemassa. Tässä tilanteessa ainut pelkääjä olet sinä Jaakob kun et saa itseäsi uskomaan jumalaan vakuutteluista huolimatta, pelkosi on ihan aiheellinen sillä ilman pelkoa sinulla ei olisi mitään syytä elää. - -
"Miksi joistakin ihmisistä tulee ateisteja?
Ei ainakaan se, että he eivät uskoisi Jumalan olemassaololoon"
Ateisti ei määritelmällisesti usko jumalien olemassoloon, joten jumalien olemassaoloon uskova ei voi olla ateisti. Voi herranjestas miten kuutamolla taas olet. Ei ateistilla ole mitään Jumalakuvaa, koska hän ei usko sen olemassaoloon. Jos jonkin harhaisuudenlahkon pyhissä kirjoituksissa kuvataan luonnevikainen jumala, niin siitä kuvauksesta keskusteleminen eo todellakaan tarkoita sitä, että kuvittelisimme laillasi sen jumalan olemassaolevaksi. Tuo on ihan herttaisen höpsöä, miten automaattisesti asetat oman satukirjasi mielikuvitusjumalan kaikkien muiden mielikuvitusjumalien edelle ja kuvittelet, että ateistit pelkäisivät juuri sinun ja kaltaistesi harhoja. Jos se olisi totta, niin looginen seuraushan siitä ei olisi koko jumalauskosta luopuminen, vaan kristintaikauskosta luopuminen.
Kerros Jaakob nyt rehellisesti miten sinä olet tullu tälläseen tulokseen tai päätelmiin, onko sulla paljon ateisteja henkilökohtaisina kavereina, tai edes tuttuina, voisitko edes yhden asiallisen vastauksen koittaa antaa, ole niin ystävälliven.
- Johan pomppas
"Miksi joistakin ihmisistä tulee ateisteja?"
Ihmiset syntyvät ateisteina. Joistakin tulee hinduja, buddhalaisia, islamisteja ja muita töttöröitä, koska kulttuuriympäristö sellaiseksi opettaa.
Olet kääntänyt selkäsi todellisuudelle, joten et kykene enää näkemään sitä. Eli ensin leimaat kaikki ateistit epäluotettaviksi valehtelijoiksi ja sen jälkeen alat puhumaan paskaa ateisteista ja vielä ateistien puolesta. Jaakob, olet Valheen Isä.
- voi.
Jaakob on kreationistinen hihhulisti.
hän on vaaraksi yhteiskunnalle!
- puuöljy
Jos ymmärsin oikein, viestisi ydin on, että minä ateisti pelkään Jumalaa, koska uskon Jumalan tekevän minulle pahaa. Osaatko vielä kertoa, miksi pelkään Jumalan tekevän minulle pahaa?
"Valosta ei ole todisteita. Valoa ei ole olemassa!" Ateisti on omasta tahdostaan pimittänyt todisteet itseltään,"
Valon ansiosta näemme kaiken ympärillämme, valon heijastuksen värähtelyiden takia. Näin valon olemassaolo on todistettu.
Itselläni oli helvetinpelko jonkin aikaa kirkosta ja uskonnosta eroamisen jälkeen. Mutta ajanmyötä tajusin että tätähän juuri uskonto juuri haluaa. Sitoa pelolla ja syyllisyydellä itseensä.- niin se on.
Jaakob.
Ihminen syntyy ateistiksi mutta hurahtaa uskoon ryhmäpainostuksesta,mielisairaudesta tai muusta vajaaälykkyydestä.- Hihut = hulluja
Sinä M.O.T olet todiste siitä että jumalaa ei voi olla olemassa sillä olet typerä huono ihminen vailla itsetuntoa ja sinun katkeruutesi ihmiskuntaa vastaan on todiste siitä että olet idiootti ja et kelpaa edes suomalaisksi.
- hä hää..
Sinähän tässä hermostut senkin ihmisraunio, sinultahan palaa hermot aivan päivittäin.
sinullakin on vaan ripuliperseetkin mielessä joten siitä puhe sinulla mistä puute. :D - niltimukkitus
Joku on tainnut syödä vähän ärrimurrikeksejä. Tai vaihtoehtoisesti et omista elämää ja mahtaa olla veikeää kun sinulla pyörii homot ja ripuli päässä vuorokaudesta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Taitaa arvon multinikki itse olla piilohomo, epäilen että et koskaan ainakaan pillua ole saanut.
- sefse
hä hää.. kirjoitti:
Sinähän tässä hermostut senkin ihmisraunio, sinultahan palaa hermot aivan päivittäin.
sinullakin on vaan ripuliperseetkin mielessä joten siitä puhe sinulla mistä puute. :DMultinikki taitaa olla kaappihomo.
- dhrdhrdh
niltimukkitus kirjoitti:
Joku on tainnut syödä vähän ärrimurrikeksejä. Tai vaihtoehtoisesti et omista elämää ja mahtaa olla veikeää kun sinulla pyörii homot ja ripuli päässä vuorokaudesta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Taitaa arvon multinikki itse olla piilohomo, epäilen että et koskaan ainakaan pillua ole saanut.
Multinikki on pervo kaappihomo.
- Totuus sattuu
dhrdhrdh kirjoitti:
Multinikki on pervo kaappihomo.
Ei unohdeta, että häntä kiihottaa myös eläinseksi.
- Voi voi
sefse kirjoitti:
Multinikki taitaa olla kaappihomo.
Mitä sinä uskoon tulematon lerppa-pakana alat meitä uskovaisia morlata(!?!!??!?!?!?!?!?!¡)¿
M.O.T. - on ihana Kristitty, uskonvwljeni.
"Miksi joistakin ihmisistä tulee ateisteja?
Ei ainakaan se, että he eivät uskoisi Jumalan olemassaololoon tai että ei olisi todisteita Jumalasta, kuten he itse yrittävät uskotella."
-Nope... Heti ekassa kohdassa meni päin mäntyä. Minä en usko jumalan tai jumalien olemassaoloon ja tämän sanon aivan rehellisesti, kyse ei ole pelosta vaan siitä että en näe mitään järkevää syytä uskoa mihinkään yliluonnolliseen.
"Ateisti uskoo sisimmässään Jumalan olemassaoloon, koska hänellä, kuten kaikilla ihmisillä on jo sisäänrakennettu tietoisuus Jumalan olemassaolosta. Sen on Jumala pannut jo luomisessaan jokaiseen ihmiseen "vakiovarusteeksi" Siksi kaikki ihmiset, kansat ja kulttuurit ovat aina ja kaikkialla uskoneet yliluonnollisen Jumalan olemassaoloon, ainakin jossain muodossa."
-Ja taas väärin, ainoa syy miksi joskus lapsena uskoin jumalhahmon olemassaoloon oli se koska vanhempani ovat uskovaisia ja toitottivat minulle sitä syntymästä asti. Jos lapsi ei saisi mistään tietoa jumalhahmoista, lapsi ei edes tiedostaisi että olisi mahdollista että jokin jumalan kaltainen olento olisi olemassa.
"Tämän sisäisen todistuksen lisäksi myös kaikki ulkoinen, mitä havaitsemme todistaa Jumalan olemassaolosta. Samoin myös miljoonien ihmisten hengelliset kokemukset. Ei niitäkään voi sivuuttaa noin vain.
Ateistikin usko sisismmässään Jumalan olemassaoloon, vaikka suullaan kieltää sen. Hän elää siten koko ajan valheessa ja itsepetoksessa."
-Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä: paska on hyvää, yhdenkään hengellisen kokemuksen todellisuutta ei voi todistaa että se liittyisi mihinkään yliluonnolliseen ja uudestaan: en usko missään muodossa jumalan/jumalien olemassaoloon, minulle ne on yhtälailla mielikuvituksen tuotteita kun yksisarviset ja joulupukki.
"Miksi ateisti tekee näin? Siihen etsimme vastausta.
Vastaus tähän on pelko. Jostain kautta ateisti on saanut väärän kuvan Jumalasta, että Hän olisi vihainen ja tuomitseva. Tämä ateistien Jumala-kuva näkyy hyvin heidän uskontokritiikissänsä tälläkin keskustelupalstalla."
-Väärin. En pelkää jumalaa/jumalia koska en usko niihin mutta raamatussa mainittu Jumala, eli Jahve on ehkä epämoraalisin ja sairain fiktiivinen hahmo ikinä kirjallisuudessa. Ja eikös joidenkin kristittyjen mukaan juuri tämä pelko vahvista uskoa, koska virheellisesti pelko yhdistetään kunnioitukseen. Minä en pelkää sellaista mihin en voi uskoa.
"Pelko saa ateistin pakenemaan Jumalaa. Koska se ei onnistu fyysisesti, hän yrittää tukahduttaa tietoisuuden Jumalan olemassaolosta mielestään ja ajatuksistaan. Koska kaikki kuitenkin todistaa Jumalan olemassaolon puolesta, hänen on täytynyt sulkea kaikki hengelliset aistinsa todisteilta ja piiloutua kuin simpukka kuoreensa. Sitten hän ylpeänä julistaa, ettei ole mitään todisteita Jumalasta!
Ateisti on kuin ihminen, joka vetää hupun päänsä yli ja sanoo: "Valosta ei ole todisteita. Valoa ei ole olemassa!" Ateisti on omasta tahdostaan pimittänyt todisteet itseltään,
Psykologia selittääkin, että ihminen pyrkii torjumaan mielestään sellaiset asiat, jotka ovat pelottavia, vaikka pelko olisi aiheetonkin."
-Huhhu kun taas sait ängettyä järjettömän määrän paskaa tuohonkin tekstimäärään. En pakene jumalaa/jumalia, koska en usko niihin. Minulla ei koskaan ole ollut hengellisiä kokemuksia mutta hyviä fiiliksiä kylläkin ja kyllä. Jumalhahmoista ei ole todisteita, ei minkäänlaisia.
Tosiaan ja tuosta valokohdasta. Valon voi todeta ja sitä voi myös mitata mutta jumalan/jumalien olemassaoloa ei voi todeta millään muulla tavalla kuin vahvalla itsemanipuloinnilla tai järjettömyydellä.
"Raamattu kyllä puhuu Jumalan pelosta uskoviakin koskevana asiana ja kehoittakin siihen, mutta siinä pelolla tarkoitetaan kunnioittavaa pelkoa, ei pakenevaa pelkoa. Meille on luonnollisesti pelätä, jos olemme korkea-arvoisen henkilön läsnäolossa, mutta emme pelkää häntä siksi, että hän tekisi meille jotain pahaa, kuten ateistien pelko Jumalaa kohtaan.
Kun ateisti sitten jossain vaiheessa saa oikean käsityksen Jumalan luonteesta, hänestä tuleekin kristitty."
- Minä en kunnioita sellaista jota pelkäisin ja trust me. Minusta ei tule koskaan enää uskovaista, kersana olin vielä jotenkuten uskovainen kunnes kasvoin ja ryhdyin ajattelemaan asioita järkipohjalta, totesin että jumalaan/jumaliin uskomisessa ei ole mitään järkeä, joten en usko niihin ja oikeastaan ainoa syy miksi joskus jossakin muodossa uskoin oli se että vanhempani olivat uskovaisia ja yrittivät levittää harhoja toiselle sukupolvelle.
Yhteenveto: Jaakob, olet aivan kujalla kaikesta mitä olet puhunut. Sinulla ei ole ilmeisesti mitään käsitystä edes siitä mitä ateismiin liittyy. Ateisti EI_USKO_JUMALAN/JUMALIEN_OLEMASSAOLOON. Muussa tapauksessa ei ole ateisti. Minä voin täysin rehellisesti sanoa että ei ole ollut hetkeäkään jolloin olisin uskonut Jumalan olemassaoloon tässä iässä. Sen jälkeen kun aloin ajattelemaan järkipohjalta, en ole nähnyt mitään syytä uskoa jumalan/jumalien olemassaoloon."Jos lapsi ei saisi mistään tietoa jumalhahmoista, lapsi ei edes tiedostaisi että olisi mahdollista että jokin jumalan kaltainen olento olisi olemassa"
juuri näin kävi minulle. en ole kertaakaan ajatellut että jumalaa olisi edes olemassa. en edes ajatellut mikä se jumala voisi olla ennenkuin vasta pari vuotta sitten, ja siihen mennessä olin onneksi jo tarpeeksi vanha tajuamaan minkälaista paskaa uskonnot ovat.
- ++++++++++++
Jos ateistit oikeasti uskoisivat kristinuskon jumalan olemassaoloon he palvoisivat tätä jumala kaikkein eniten, koska ateistit tuntevat yleensä raamatun sisällön paljon paremmin kuin tavalliset rusinanpoimija kristityt.
"Tämän sisäisen todistuksen lisäksi myös kaikki ulkoinen, mitä havaitsemme todistaa Jumalan olemassaolosta."
Miten ihmeesä pystyt olemassaolosta vetään johtopäätöksen, että se on luotu, sen on luonut yksi jumala, persoonallinen jumala ja tietty yksi persoonallinen jumala?
"Samoin myös miljoonien ihmisten hengelliset kokemukset. Ei niitäkään voi sivuuttaa noin vain."
Argumentum ad populum eli massoihin vetoaminen on edelleen argumentointivirhe eikä siksi kelpaa.
Onko paskan syönti hyvästä kun miljoonat kärpäset sitä syövät?
"Meille on luonnollisesti pelätä, jos olemme korkea-arvoisen henkilön läsnäolossa, mutta emme pelkää häntä siksi, että hän tekisi meille jotain pahaa, kuten ateistien pelko Jumalaa kohtaan."
Eli sinä et tunne jumalaasi. Jumalasi on yksi äkkipikaisimmista ja julmimmista olennoista joita fiktio ja todellisuus on tuntenut.
Jos väitä ettei jumala rankaise nykyään niin pahasti niin sun pitää pystyä todistamaan, että se on edes joskus rankaissut.
Sivuuta kaikki viestiketjun viestit ja siirry ihan vapaasti seuraavan saarnaasi.
Miksi ihmeessä käyttää ominaisuutta, jonka luonto tai jumala (mutta ei kristinuskon jumala) on sinulle sallinut. Sehän saattaa sattua. - readmorethanonebook
Haahaa.
"Miksi joistakin ihmisistä tulee ateisteja?"
Minusta ei ole koskaan tullut ateistia, sillä en ole ikinä ollut teisti.
"Ei ainakaan se, että he eivät uskoisi Jumalan olemassaololoon tai että ei olisi todisteita Jumalasta, kuten he itse yrittävät uskotella."
Minä en usko yhteenkään jumalaan yhdelläkään solullani. Olet siis väärässä.
Yritin kyllä pienempänä tutkia asiaa täysin avoimin mielin, mutta jumalaasi(kuten ei muitakaan jumalia) kiinnostanut ilmaista itsestään.
"Ateisti uskoo sisimmässään Jumalan olemassaoloon, koska hänellä, kuten kaikilla ihmisillä on jo sisäänrakennettu tietoisuus Jumalan olemassaolosta."
Ei ole. Minä olen vieläpä pohjimmiltani todella taikauskoinen, mutta en silti löydä sisimmästäni yhtään muruakaan uskoa yhteenkään teistiseen jumalaan.
"Sen on Jumala pannut jo luomisessaan jokaiseen ihmiseen "vakiovarusteeksi" Siksi kaikki ihmiset, kansat ja kulttuurit ovat aina ja kaikkialla uskoneet yliluonnollisen Jumalan olemassaoloon, ainakin jossain muodossa. "
Älä jaksa valehdella. Se on synti, Jaakob.
"Tämän sisäisen todistuksen lisäksi myös kaikki ulkoinen, mitä havaitsemme todistaa Jumalan olemassaolosta."
Ei todista. Vai todistaako universumi universumeita piereskelevän jättiläiskilpikonnan olemassaolon? Mikään näkyvässä maailmankaikkeudessa ei viittaa siihen, että sen taustalla olisi tietoisuus.
"Samoin myös miljoonien ihmisten hengelliset kokemukset. Ei niitäkään voi sivuuttaa noin vain."
Ottaen huomioon, että yliluonnollisille kokemuksille on täysin luonnolliset selitykset, siitä ei ole todisteeksi yliluonnollisen olemassaolosta.
Vai onko kummituksia ja poltergeistejakin olemassa? Hindujumalia?
"Ateistikin usko sisismmässään Jumalan olemassaoloon, vaikka suullaan kieltää sen. Hän elää siten koko ajan valheessa ja itsepetoksessa."
Niinhän sinä toivot. Valitettavasti toivominen ei edelleenkään tee asioista totta.
"Miksi ateisti tekee näin? Siihen etsimme vastausta."
Koska en usko yhteenkään jumalaan, sillä yhdestäkään jumalasta ei ole ilmaantunut uskottavaa näyttöä.
Ja ketkä te?
"Vastaus tähän on pelko. Jostain kautta ateisti on saanut väärän kuvan Jumalasta, että Hän olisi vihainen ja tuomitseva. Tämä ateistien Jumala-kuva näkyy hyvin heidän uskontokritiikissänsä tälläkin keskustelupalstalla."
Jumalkuvani on kylläkin Raamatusta ja kristittyjen huulilta. Allahin kuva on Koraanista ja muslimien huulilta. Krisnan kuva.....jne.
Minä pidän jumalaasi, kuten kaikkia muitakin jumalia fiktiivisinä hahmoina.
Minulle ei jumalasi teoreettinen persoona ole este sen olemassaolon uskomiseen. Näytön puute on.
Mitä jos TE valehtelun sijaan keskittyisin hakemaan sitä näyttöä.
"Pelko saa ateistin pakenemaan Jumalaa. Koska se ei onnistu fyysisesti, hän yrittää tukahduttaa tietoisuuden Jumalan olemassaolosta mielestään ja ajatuksistaan. "
Sori en tee tälläistä. Oletko nyt varma ettet projisoi?
"Koska kaikki kuitenkin todistaa Jumalan olemassaolon puolesta, hänen on täytynyt sulkea kaikki hengelliset aistinsa todisteilta ja piiloutua kuin simpukka kuoreensa. "
:D Aww. Kuten olen aiemmin jo kertonut ja useaan otteeseen minä olin nuorena kovin kiinnostunut yliluonnollisesta. Valitettavasti into lopahti kun mitään näyttöä ei ilmaantunutkaan.
Minua edelleen kiinnostaa tietää jos jotain yliluonnollisia olioita on olemassa, en vain usko niihin enää.
"Ateisti on kuin ihminen, joka vetää hupun päänsä yli ja sanoo: "Valosta ei ole todisteita. Valoa ei ole olemassa!" Ateisti on omasta tahdostaan pimittänyt todisteet itseltään,
Psykologia selittääkin, että ihminen pyrkii torjumaan mielestään sellaiset asiat, jotka ovat pelottavia, vaikka pelko olisi aiheetonkin."
Niinkuin sinä teet ateismin kanssa. Se pelottaa sinua ja horjuttaa heikkoa uskoasi kun jotkut ei usko, niinpä keksit kaikkea kakkaa tukemaan horjuvan savimajasi seinämiä (minäkin osaan leikkiä kielikuvilla, beibe!).
Astu valoon Jaakob!
Valosta muuten on ihan selkeät ja uskottavat todisteet. Ei tarvitse uskoa perusteettomasti ensin.
"Kun ateisti sitten jossain vaiheessa saa oikean käsityksen Jumalan luonteesta, hänestä tuleekin kristitty."
Mikset siis keskity tämän solvaamisen sijaan kuvailemaan meille paroille jumalasi todellista luonnetta. Kai käyt myös hinduille ja muille myös?- arjuuna
Ainoastaan siinä tapauksessa, että hänet valtaa uskovaisten lietsoma pelko
Hei Jaakob! Haista paska. :D
- wdawd
missxcessive kirjoitti:
Ok :)
Kateellinen ja katkera multinikki taas itkee sieluansa pihalle. :D
Aikamoinen luuseri koko hyypiö. - Jaakob nyreänä
Hyi hitto! Mitä sää oot syäny?
- Jaabok
Rakastan ja pelkään Jullea.
- arjuuna
Se joka rakastaa ei tunne pelkoa ketään kohtaan
- sagsgeg
arjuuna kirjoitti:
Se joka rakastaa ei tunne pelkoa ketään kohtaan
Eikö tuo ole ristiriidassa sen kanssa että jumalaa pitää aina pelätä???
- Atte Ateisti
Kaikki maailman jumalat ovat niin paljon ihmisen näköisiä, että ne on helppo tunnistaa ihmisen tekeleiksi.
Tässä teesini lyhyesti. - arjuuna
Pelko on uskonnon ydin jolla hallitaan ihmismieltä, jos ei pelkoa olis ei olisi uskontoakaan.
Uskonto saa elin voimansa pelosta kärsimyksestä, väkivaltaisuudesta
Sellainen ihminen joka elää ihman usko, aatetta pelkoa, ja vailla minkäänlaista toivoa, ei uskonto eikä sen jumala voi vaikuttaa, sillä hän on kaiken tuon ulkopuolella
"Ateisti uskoo sisimmässään Jumalan olemassaoloon, koska hänellä, kuten kaikilla ihmisillä on jo sisäänrakennettu tietoisuus Jumalan olemassaolosta."
Väärin.
Väärin.
"Ateistikin usko sisismmässään Jumalan olemassaoloon, vaikka suullaan kieltää sen. Hän elää siten koko ajan valheessa ja itsepetoksessa."
Väärin.
"Pelko saa ateistin pakenemaan Jumalaa. Koska se ei onnistu fyysisesti, hän yrittää tukahduttaa tietoisuuden Jumalan olemassaolosta mielestään ja ajatuksistaan."
Väärin.
Miksi sinä esittelet meille luulojasi, joissa ei ole järjen häivääkään?"Pelko saa ateistin pakenemaan Jumalaa" Lainasi J.
Pelko on ase hihhuleiden yhteisöissä. Aseen nimi on helvetti, kaliberin täytyy olla suuri kun sitä käyttää koko yhteisö yksilöä kohtaan mikäli hän poikkeaa yhteisön kaidalta polulta.
Se on siis eräänlainen "antineutronipommi" joka säästä rakennukset tuholta mutta tuhoaa yksilön psyykkeen.
Niin, niin eivät aseet tapa , ihmiset tappaa.( NRA )- DeltointiinUskovaise
Kaikki uskovaiset pitäisi deletoida maan päältä niin mailmaan tulisi täysi rauha ,ei lentäisi kiviä gaasassa eikä ihmisitä tapettaisi turhaan kuten rättipäät ..
Suomi on ihmeellinen valtion kun tänne annetaan tulla vaikka minkälainen rasvaletti tai rättipää tulla pitään pippaloitaan ja paasaamaan muille. - asdx
Jaakob you failed! I've lose a count of how many time that was.
- pffffft
Ja tuohonpa aloittavaan lauseeseen sitten koko kirjoitus kaatui, kuten yleensä. En usko mihinkään jumaliin, en ole koskaan uskonutkaan ja en todellakaan "tiedä" mistään jumalasta mitään - siksi termi 'ateisti'. Ja vaikka tuollainen tuntemus olisikin sisäänrakennettu, se olisi aina vain ja ainoastaan yksilön subjektiivinen kokemus vailla todellisuuspohjaa, joten loppu tuosta tekstistä onkin sitten höpönlöpöä. - Blaa Blaa Blaa
Jos minä todella uskoisin jumalan olemassaoloon, niin eihän minulla olisi pienintäkään syytä kieltää tämän olemassaoloa. Päin vastoin, siten toimimalla minä varmistaisin itselleni sen rangaistuksen, minkä tahansa, jonka jumala on kieltäjilleen ja ateisteille määrännyt. Ja koska minä uskoisin jumalaan, uskoisin tietenkin myös siihen rangaistukseen ja olisin aivan epälooginen mielipuoli ja täysin hullu, jos tekisin jotain sellaista, millä ehdoin tahdoin saisin itselleni sen rangaistuksen, jota pitäisin täytenä totena. Jos en (siinä tilanteessa) pitäisi totena, niin koko tätä esittämääsi kysymystä ei edes olisi olemassa.
Vaikka sinä oletkin epälooginen hullu, jolle normaalit syy- ja seiraussuhteet eivät merkitse mitään, niin minä en ole. Mutta tuottaa ilmeisesti aivan liian suuria vaikeuksia ajatella seinähullun aivoilla järkevästi, tai yrittää asettua järkevän ihmisen asemaan.
Tämä taitaa olla sinulle täysin ylitsepääsemättömän vaikeaa, mutta minulla ei ole koskaan yhtään mitään järkisyytä toimia kuten sinä kuvittelet minun muka toimivan. Ja minä toimin (näissä asioissa) vain järkisyiden perusteella. En toimi epäloogisesti enkä hullusti, koska en ole epälooginen hullu, kuten sinä.- sgsegsg
Jaakob pelkää aivan kaikkea, siksi ei uskaltanut aikoinaan mennä peruskouluun ja koulutus tapahtui ankarassa uskovaisessa perheessä.
Nykyään Jaakob ei edes uskalla avata koulukirjaa sillä siitäkin tulee tupenrapinat.
- aooa
Painatko plussaa vai viedäänkö SINUA kuin pässi narussa?
Aika on ja on aika ...
TEHKÄÄ PARANNUS!!!!!!! - iksu-tep
Minulla ei ole salaista sisäänpääsyä muiden ihmisten mieliin, joten en voi sanoa mitä yleismääritelmällisesti ateisti tai uskovainen sisimmissään kokee todeksi.
Kuitenkaan, ei oikein voi nimittää hedelmällisen keskustelun aluksi sellaista, jossa ihminen( joka muuten pelottelee muita helvetillä erilaisesta toden kokemisesta rangaistuksena), sen sijaan, että haluaisi kuunnella keskuskustelukumppania, esittää omia ennakkoluulojaan hänestä totena.
Usko huviksesi, Jaakob, ihmiset ovat erilaisia.
Uskotko, että minun käy huonosti kun en usko?
- minä en usko, että sinun käy huonosti vaikka uskot
Pelottaako sinua helvetti?
- minua ei pelota, kun en näe minkäänlaista selitystä, miksi osaa ihmisiä pitäisi rääkätä ikuisesti, jokainen meistä tekee minkä kykenee, sinäkin.
Oletko jumalaapelkääväinen?
- en osaa pelätä olematonta, en pelkää myöskään saatanaa tai pahoja henkiä, haamuja, peikkoja tai pimeää
Pelkäätkö sinä ihmisiä?
- minä pelkään ihmisiä, joilla on uskomuksia, jotka pyhittävät kaikki keinot
tai jotka voivat kuvitella toisten ihmisten olevan sellaisessa tilassa (esim. "riivaajien valtaamia") että heihin kohdistettu väkivalta on oikeutettua.
Kummalla puolen aitaa pelolla on keskeisempi rooli?
En ole kuullut epäuskonsodistakaan... Ei vaan rehellisyyden.
Koska minulla ei ole tietämystä minkäänlaisen jumaluuden olemassaolosta, enkä koe eettisesti taikka moraalisesti oikeaksi teeskennellä omaavani tietämystä jonkinlaisen jumaluuden olemassaolosta: Kutsun itseäni ateistiksi.- iksu-tep
"Miksi joistakin ihmisistä tulee ateisteja"
Kun lukee erilaisia uskontoja, huomaa, että jokaisella on omat uskomusrakenteensa kattamaan niitä asioita, joista ei ole tietoa. Osa auttaa ihmisiä hyväksymään eliolosuhteensa, uskomaan että tunnelin päässä on valoa, osalla uskomuksista selkeästi on tarkoitus rajoittaa syntyvyyttä, lievittämään pelkoa, näyttämään suuntaa jne. Sitten tuleekin ajatelleeksi, että meidän kristinuskotarinamme on pääidealtaan seuraava:
Jumala loi kaiken. Hän ei ollut tyytyväinen yhteen luomuksistaan, eli ihmiseen, jotenka hän laittoi yhden ihmisen (jonka hän nimesi erityisesti, muista luomistaan poiketen, pojakseen) Kun nämä ihmiset sitten tappoivat hänen poikansa, jälleen olivat nämä luomukset kelvollisia. Ja tämä oli tapahtunut sen tappamisen kautta.
Sitten rippikoulussa opetellaan uskontunnustus.....Ja se sitten pitäisi kyetä tosissaan uskomaan... Ei tule mitään. Melkoisesti saa itseään huijata, että sen saa itselleen totena syötetyksi.- iksu-tep
Jatketaan vielä vähän...minkälaisia tunnekokemuksia sitten kristinuskon tarina herättää?
1) syyllisyys: olen tehnyt jotakin anteeksiantamattoman väärää, josta minua on oikeus rangaista
2) kiitollisuus: olen pelastettu ja vielä ansaitsemattomasti
3) pelko: virheistä seuraa hirvittävä rangaistus
4) turvallisuuden tunne: minut nähdään, minua seurataan, minua rakastetaan
minua ohjataan
5) joukkoon kuuluminen (erittäin tärkeä, ihminenhän on laumaeläin) ja vielä valittuun joukkoon....
ja varmaan muutakin
Aika tehokas, ei mikään ihme, että tällä on ihmisiä hallittu.
Esim. Zen-buddhalaisuudessa on aivan toiset tarinat ja erilaiset keinot näyttää tietä....ja tunnetilatkin. Kiinnostavaa.... iksu-tep kirjoitti:
Jatketaan vielä vähän...minkälaisia tunnekokemuksia sitten kristinuskon tarina herättää?
1) syyllisyys: olen tehnyt jotakin anteeksiantamattoman väärää, josta minua on oikeus rangaista
2) kiitollisuus: olen pelastettu ja vielä ansaitsemattomasti
3) pelko: virheistä seuraa hirvittävä rangaistus
4) turvallisuuden tunne: minut nähdään, minua seurataan, minua rakastetaan
minua ohjataan
5) joukkoon kuuluminen (erittäin tärkeä, ihminenhän on laumaeläin) ja vielä valittuun joukkoon....
ja varmaan muutakin
Aika tehokas, ei mikään ihme, että tällä on ihmisiä hallittu.
Esim. Zen-buddhalaisuudessa on aivan toiset tarinat ja erilaiset keinot näyttää tietä....ja tunnetilatkin. Kiinnostavaa....Pakko myöntää että jaakob taitaa ihan oikeesti olla hullu :D yrittää epätoivoisesti käännyttää ateisteja vastailematta kuitenkaan vastalauseisiin, siirtyy vaan alottamaan uutta threadia! kunnon trolli :D huomionkipeydestä kärsii moni ääliö nykyään.
- psykiatri
Monen ateistin kirjoitukset menevät pahasti överiksi heikon itsetunnon vuoksi.
- asdx
Ateismi on ajattelun seuraus. Btw ateistilla on parempi itsetunto, kuin uskovilla, kun ei kokoajan tarvitse todistella raamatun oikeassa oloa, vaikka tieteellä olisikin hyvät perustelut.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010530Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523625Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543401- 652917
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2232290- 1162223
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252063Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671658Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221506Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121396