Ei ikä, ei yksinäisyys voi häivyttää niitä tuntemuksia näin alkukesästä. Ilmeisesti se on tyyppikysymys mitä kukin kaipaa. Kaikki kauneus luonnossa, saa heräämään herkimmät tunteet, ja kaipuun.
Nuo tunteet pysyvät hengissä, sulostuttavat olemassaolollaan ja saavat unelmoimaan.
Miten palstan ikäihmiset koette? Herkistääkö kesän tulo rakkaus-ja tunne-elämäänne?
Romantiikka elämän sulostuttaja
35
194
Vastaukset
- *Kukkahame*
Kevät on aikaa jolloin kaikki tunteet saavat piristystä, vihreys täyttää pienellä aikaa luonnon verhoillaan, rentukat, voikukat ja leskenlehdet tekee sen keltaisen toukokuun.
Kaikki on puhdasta ja uutta, silmä lepää ja mieli lähtee lentoon, romantiikka saa 'hiirenkorvat' ja miksi sitä jarruttaa, kaikesta on lupa nauttia ja kyllähän me nautitaankin.
Olin koko päivän talkoohommissa, haravoitiin ja siivottiin talvenaikana kertyneet romut ja roskat.
Yhteiset kahvituokiot ihailtiin mitä tämäkin kevät on saanut aikaan luonnossa ja ihmisissäkin, nauru raikui ja mieli lepäsi päivän uurastamisen kunniaksi.
Taitaa olla sauna nyt kylpykunnossa, siellä sitten karistellaan ne hiukkaskasaumat hiuksista ja muualtakin
Romantiikalla on suuri osuus elämässä, hmmmm niin se on!- sinisirkku-
Tosi on:D Vähemmän olen ollut palstalla ja kotonakin nyt tähän vuodenaikaan, tavannut kahvilassa muutamia työtovereitani ja iloinnut tapaamisista. Mökille olen lähdössä loppuviikosta viikoksi, sekin ilahduttaa nähdä taas tutut ihmiset sielläkin!
Palstalle vilkaistessa tuntui kuin ei mitään *kipinää* näyttänyt olevan.
Siksi kysyinkin, eikö yhtään romanttisia tuntemuksia ole syttynyt sydämiin?
- Kevättä on
Kaulakkain istuttiin ukon kanssa pihakeinussa ko ol vähäsen lämpimämpää.
On siit aikaa ko laaitto käsvartensa hartioillein. Siin ol miulle tarpeeks romantiikkaa. Sopu onki ollu meillä pitkään, mut ol aika ko sekin ol hakuses.
Mie ko oon reumapotilas nii ei kai se herkkuu oo katella ko liikun aika huonost.
Ukko on kyll nyten ollu huomaavaisemp. Oon mie kiitolline. Ja syrän on täynnä. - pilkettä silmään
On hurmaavaa ja huumaavaa liikkua luonnossa ja katsoa hentojen vihreiden silmujen aukeavan päivä päivältä ja muuttuvan herkästä vihreästä erilaisiin vihreän sävyihin.
Samoin alkaa joka päivä nähdä kukkanuppujen aukeavan - aluksi oli leskenlehdet, sini- ja valkovuokot, nyt rentukat ja voikukat, tuomi ja kohta omenankukka, sireeni lukuisat sipulikasvit erilaisina väriloistoineen ja pensaiden kukintoineen jne. Tuoksukin on ihana näin keväällä varsinkin sateen jälkeen...
Kyllä sitä tuntee itsensä vanhakin taas nuoreksi ja romanttiseksi - senverran se kevät aina mieltä uudistaa ja ilahduttaa....näinköhän siellä omenankukkien seassa vaikka amorkin keikkuisi jousipyssyineen...... - sinisirkku-
Ah miten ihana sade ryöppysi puolenyön aikaan täällä etelässä! Kohisten se rummutti kattoa ja siihen nukahdin:D
Mikähän siinä on, kun sadesäällä on peiton alla niin kodikasta kuunnella?
Nyt aamulla on vehreys niin puhdasta ja ilma raikas. Hyvään aikaan tuli tuo sade, eikä lisä tee pahaa lainkaan. Luvattu onkin lisää tänään, joten luonto saa raikastuksensa.
Hyväntuulista päivänalkua! - hilema -
Kyllähän tuossa romantiikasta kerrotaan, mutta mihin lienee sen intiimi puoli jäänyt. Siitä kun ei kukaan vihjaisekaan, ihan kuin sellaista ei omalla kohtaa olisi lainkaan.
Tuntuukin kuin olisi tässä joukossa ainut sen(kin) alan harrastaja. Mitäs pahaa senkään tunnustamisessa on? - katleija
Minusta intiimin sukupuolielämänsä nähtäville tarjoaminen tällaisella palstalla on sukua exhipitionismille.
Aiheesta voi keskustella monin tavoin, hieotunteisestikin ja fiksusti. Valitettavasti täällä käytetty tyyli ei nyt ihan kaikille sovi.
Sitten joku hilema päättelee olevansa ainoa "alan harrastaja", kun muut kieltäytyvät moisesta.
Antaa vaan minunkin puolestani kaikkien kukkien kukkia, myös vaikeneminen sallitaan. - kirjoitellaan
Noo, minä nyt en noita intiimiasioita yleisölle kailottele, kuten en pankkiasioitakaan, en sairauksianikaan, en ystävieni tai lasteni enkä omia yksityisasioitakaan.
Olen sen verran puhelias, että osaan muutakin kuin 'small talkia', vakavistakin aiheista voin keskustella viisaudella, huumorilla, omilla tietämyksillä, elämänkokemuksella tai ilman jne. - Jos oli aloittajan
tarkoitus hiukan ihmisten mieliä piristää nostaa palstan tunnelmaa niin se on nyt ainakin tallattu maahan
- sinisirkku-
No eikä ole tallattu mihinkään:) Eihän sitä kevään tuomaa iloa elämästä pysty tallaamaan niin vaan. Joku tulkitsee omalla tavallaan, onhan täällä seksiketjujakin, ja uusia voi avata kellä on siihen halua.
Koko luontohan väreilee uutta elämää, jota syntyy ympärillämme, linnut, nisäkkäät, ihmisetkin, kuinka ei siitä iloitsisi ja tuntisi olevansa mukana!
Älä anna minkään häiritä tunnelmaasi
- Romantiikkaa!
Parinmuodostusta, parittamista, parittelua!
Pesin miljoona mustaa sukkaa toissapäivänä, kuivatushuoneessa neljä tuntia tuuletuskone täysillä,
sitten keräsin ne kasoihin periaatteella 'samanlaiset samanlaisiin', kotona sitten paritusta ja laatikkoihin sijoitusta.
Kaikkena joutuu ihminen eläessään olemaan kun parittajanakin!
:) Tunteet,feelings,omaishoitajalta ehkä kadoksissa.Minä halaan ja koskettelen,mies ei koskaan.Tuntee vielä ja kehuu ruokiani.On vielä helppo rinnallakulkija,mutta toi tuholainen Alzhemer ei armoa anna ja mukanakulkijan taival käy yhä raskaammaksi.
Yhteiskunta tuki minua jopa kahdeneuronyhdeksänkymmenenviidensentin veronkorotuksella kansaneläkkeestäni,jota saan maksettuani sen kuitenkin täysimääräisenä aikoinaan,vain muruja,kun tota työeläkettäkin oli karttunut,kun sairauseläke oli faktaa ja työkyvvyttömyys todettiin
Tämä on sitä Kataisen hymypojan tappolinjaa,että köyhät kyykkyyn ja viimeisetkin hengenrippeet täytyy antaa tolle verenimijäpuolueelle.
Aman eväät syöty,kyllä siinä tunteet jäähtyy,kun tili menee miinukselle- elämälle kiitos ....
Olet armaan synnyinmaamme kunnioitetuimpia ihmisiä, omaishoitaja.
Jos omaishoitajat löisivät hanskansa naulaan, koko maamme olisi konkurssissa.
Niin on lähellä minuakin asia, ettet arvaakaan.
Omaishoitaja, jos joku, on maailman tärkein ihminen.
En tosin enää tiedä, saati ymmättä, kohtako kaikki pitää tehdä itse?
Tsemppiä sinulle, olet tärkeä!!
Kovin on kuitenkin nihkeää rahallinen korvaus elintärkeästä hoidosta, kuukaudessa saa, jos ja kun saa, ehkä yhden sairaalahoidon vuorokausimaksun verran.
- Atolfia
Antakaa nyt herran tähden olla sen Kataisen rauhassa. Joka puolella panetellaan yhtä miestä. Eiköhän nuo asioitten hoidot siellä hallituksessa ole yhteistuumin tehty, mitä nyt ovat sitten päättäneetkin. Menipä mille saitille hyvänsä, niin koko ajan haukutaan.
Toivotaan nyt, että demarit saavat verosi laskemaan ja eläkkeesi nousemaan. Heinäluomahan siellä nytkin on päällepäsmärinä ja Katainen siellä myötäilee, minkä pystyy.
Romantiikasta puheenollen, kyllä sitä on ilmassa. Mekin tuon ukkoni kanssa halailemme enemmän kuin talvipakkasella. Mistäköhän johtunee.
Luonnossa myöskin on tuota havaittavissa. Sinitiaiset pesivät tuossa pihapöntössä ja joka aamu ne pussailevat tuossa villiviinin oksalla. Luulen kyllä, että siinä samalla vaihtuu ruoka-annos nokasta toiseen ja sitten pyrähdys pöntölle, lapsoset siellä odottelevat aamiaista.
Herkkää on, niin herkkää.Sorry Atolfia.Olen aina pitänyt sinua keskustelupalstan järkihahmona,mitä mielipiteisiin tulee.Kaiketi oletkin niin porvari,että kannanottoni teki niin kipiää jotta piti oikein sotkea tunteetkin peliin,niinhän sen tein itsekin,mutta vain peruskoulupohjalta,sinä sivistyneenä hyväpalkkaisena joka luultaasti olet sillä vihreällä oksalla,huomaatko että suomessa on köyhälistö,joka jonottaa leipää pysyäkseen hengissä Haloo työläinenkin paskoo ja henkinsäpitimiksi syökin jos jotain saavat siihen muovikassiin siellä ruokajonossa
- sinisirkku-ejk
Olipa suloinen viesti:)
*Mekin ukkoni kanssa halailemme enemmän kuin talvella*
Niin herkkää on:) ja kyyhkyset kujertaa! Oikein keväinen viesti, ihan hymyyn tässä heltyy,... - Atolfia
Ihanaa Sinisirkku, ihanaa! En sano, että ihanaa Leijonat ihanaa, vaikka sitäkin nyt voisi hokea. On sitä kuultukin.
Niin se on, hymyä tarvitaan näinä vaikeina aikoina.
Hyvää Yötä!
Terv. Atolfia - *Kukkahame*
Leppälinnun monivivahteinen laulu, auringon ensisäteet jotka kirkastavat koivujen valkorunkoja, kevään viileys vielä ilmassa, siinä sitä onkin aamuni avaukseen tunnetta ja tuntemusta.
Aamukahvin tuoksu herkistää unenjälkeisiä tuntemuksia, on ihanaa herätä kahvinkeittimen rupatteluun näin kauniina aamuna.
Romantiikkaa tämä kaikki on, hellä halaus koko maailmalle tuo tähänkin perjantai aamuun oman säväyksen, antaa voimia lähteä elämään tätäkin päivää.
Jos kaikki menee suunnitellusti löydän itseni tänään erään lähikaupungin vanhoilta kujilta, käyn makeistehtaan myymälässä hakemassa kotiinpaluun kunniaksi herkkuja kahvipöytään.
Tietysti ruokailen ennen kotiin paluuta joen varressa olevassa romanttisessa ruokapaikassa, samalla ihaillen vanhoja laivoja ja siinä samalla myös nykytekniikan ihmeitä.
Kaikki tämä vain muutaman tunnin kuluttua!
Huomenta heränneille... ;-))- /...
Sulla hauska päivä tiedossa, noin minäki yleensä vietän päiväni, kiire on ainainen, en vaan tiedä mihin, askel lyhenee, romantiikasta ei tietoakaan, mutta muuten on mukavaa.
- 21 27
Näissä romantiikan sävyisissä keskusteluissa nousee aina jossakin välissä esiin parisuhteen intiimi puoli - ja nimenomaan väite tai ainakin epäilyt sen laajamittaisesta puuttumisesta yli seitsemänkymppisillä.
Annetaan sellainen kuva, että yli seitsemänkymppiset parisuhteessa elävät olisivat kuin kuivia käppyröitä, joilta noiden elämän parhaiden nautintojen kausi on jo auttamattomasti ohi.
Varmaan on olemassa sellaisia, joilta se on saavuttamattomissa ruumiillisen tai henkisen sairauden tai vajavaisuuden seuraamuksena, mutta kyllähän ne ovat vähemmistö joukossa. Sietäisi tutustua alan kirjallisuuteen.
Raivostuttaa tuollaisen väheksyvän kuvan luominen omaan ikäluokkaan kuuluvista. (Kuinkahan paljon siihen loppujen lopuksi ovat syypää seitsemänkymppiset itse?) - tohtori ite!
Ihmettelen.....romantiikka ja erotiikka kyllä sivuavat toisiaan, mutta?
Romantiikka on kaikille vapaille ja varatuille.
Jaksat vain vängätä väärässä ketjussa kuivuuttasi ja vielä jakelemassa sitä toisillekin.- 21 27
Noin havaitsee asian se, jota voi verrata juuri kuivaan käppyrään. Ankeata silläkin on. Onpahan asiasta heti esimerkki
- sinisirkku-
Aurinkoista huomenta palstalle!
Pitkään tulikin nukuttua, ja aamun pieni viileys virkistää. Katselin kahvimuki kädessäni helmihyasinttien intensiivistä sinisyyttä puutarhassa, sojottavat terhakkaina sateen jälkeen.
Hieno väriyhdistelmä tulppaanien vierellä:) keltaiset ja lilat kevätesikot taustalla.
* Vienosti kukkii pellot, ja vaarat vihannoi*.....se tunnelma syntyy katsellessa ympärilleen. - Metsäkirvisen viser-
rys lähimetsikössä kuuluu vihreille väylille saakka,
tätä olen odottanut ja tätä tarvitsen koko olemuksellani, auringon lämmön ja kaiken kauneuden aistimista. - Kevät!
Luontoon taas uudelleen! Iloista päivän jatkoa kaikille! Satu*. - sekoilut ei kiinosta
Vanhemuuten tulee tymppääntyneeksi, äkäseksi, turhat höpinätki ärsyttää, rakkauesta ei tietoakaan, eikä kaipuuta tunne minkään laista, ku puoliso kuoli eipä enään ole höpnät kiinostanu, kaikki enemmänki tympii, vanhaksi tulee itsekukin ajallaan ja omalla tavallaan.
- hapannaama,,,,,
Mukava lukea ihmisten romanttisesta elämästä, ku iteseltä se puuttuu täysin, nuorena ja aikuis ikäisenä olin aina rakastunu, vaki rakkaus oli oma puoliso, mutta suuria ihastuksia ilman seksi niitä oli pilvin pimein, elämä oli rakkauteni, puolison poismenon myötä kuollut on rakkaus. Olen tympiä hapan naama, mikään ei kiinosta, en ihastu, en haluais herätä ammulla sängytä, loppu elämä on työtä pysyä hengissä.
Alotus on mukava piristys ja hyvä, mukava lukea toisten ihanasta elämästä, jotkut vielä haaveilee tulevasta, piristää hapannaamaaki, kiitos siitä.- joutavoinen
Outo juttu kun ajatuksiin keväällä tulee kaikenlaisia heiluhelmoja. Parasta on vain pysytellä niiden ajatusten tasolla. Olisi se naurettavaa ryhtyä jotakin satuilemaan että kelpoisuutta tulisi lisää, pullistelemaan ja keekoilemaan, onkai niitä sellaisia, mutta 'minävaan' en, pysyttelen rehellisesti alallani. Lainasin tuossa jotakin nimmaria, mutta eihän sitä kukaan omista, vaikka joku sillä keekoilee aina välillä.
- ikävä
joutavoinen kirjoitti:
Outo juttu kun ajatuksiin keväällä tulee kaikenlaisia heiluhelmoja. Parasta on vain pysytellä niiden ajatusten tasolla. Olisi se naurettavaa ryhtyä jotakin satuilemaan että kelpoisuutta tulisi lisää, pullistelemaan ja keekoilemaan, onkai niitä sellaisia, mutta 'minävaan' en, pysyttelen rehellisesti alallani. Lainasin tuossa jotakin nimmaria, mutta eihän sitä kukaan omista, vaikka joku sillä keekoilee aina välillä.
mainitsit tuossa tuon minä vaan, Suoastaan hurmaava tyyppi, on vain nykyisin niin harmiitavan vähän tällä palstalla näkyvillä. Jossain kumminkin m.v. :na. Tuskin minä vaan pahastuu kunhan sinäkin jonninjoutava esinnyt yhtä vaatimattomasti.
- joutavoinen
ikävä kirjoitti:
mainitsit tuossa tuon minä vaan, Suoastaan hurmaava tyyppi, on vain nykyisin niin harmiitavan vähän tällä palstalla näkyvillä. Jossain kumminkin m.v. :na. Tuskin minä vaan pahastuu kunhan sinäkin jonninjoutava esinnyt yhtä vaatimattomasti.
Puhuinhan vaatimattomasti vaan omasta minästäni, sanapari vain sattumalta sopi tuohon yhteyteen. Tokihan hyvävaan osaa käyttää lahjojaan vaatimattomuuteen, ymmärrän sen olevan hänelle helppoa.
- topi ¨
Kesät talvet yhtä samaa tylsää. Mistä kummasta tähän nyt romantikkaa ilmestyisi?
- kevätperhonen*
No Topi, älä masennu.
http://www.youtube.com/watch?v=P07QrX-GBqk&feature=related- topi ¨
Kiitos vaan, mutta tuo oli vähän blä-blä-bläätä, mitäänsanomatonta.
- säxmäki
Kylä se nii o ett pakko se on sallin ja santun tanssia kun morkoonit vai mikkä ne on, laittavat hyrräten.
- u-atu
Tuskinpa tuolla Sallilla, jos se on seitsemänkymppinen, hormonit enää hyrräävät.
- koita ees
Jopas u-atu kattoo sillä silmällä voihan sallilla syttyäkki !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901999
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee141691- 971643
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931326Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31146Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1731073- 64906
- 76880
- 53855
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123848