1. Millaisia vaatteita käytät? Miten kuvailisit tyyliäsi?
2. Paljonko kulutat vaatteisiin vaikkapa kuukaudessa rahaa?
3. Mietitkö asukokonaisuuksia tarkkaan vai vedätkö päälle vain mitä nyt sattuu kaapista löytymään?
4. Minkä väristä vaatetta et suostuisi päällesi laittamaan?
5. Minkä vaatteen olet viimeksi ostanut?
6. Mistä kaupoista ostat vaatteesi?
7. Tykkäätkö shoppailusta?
8. Löydätkö haluamasi vaatteet nopeasti vai kuluuko sinulla kaupoissa kierrellessä kauan aikaa?
9. Kysytkö myyjiltä apua vaatteiden valinnassa?
10. Otatko kaverin vaateostoksille mukaan, tai kysytkö hänen mielipidettään enne ostopäätöksen tekemistä?
Sinkkujen vaategallup
22
197
Vastaukset
- Mölönpölöpöööö
Farkut, T-paita tai kauluspaita. Siisti, asiallinen, tylsä
Yleensä en yhtään. Ostan 1-2 kertaa vuodessa.
3. Mietitkö asukokonaisuuksia tarkkaan vai vedätkö päälle vain mitä nyt sattuu kaapista löytymään?
En mieti.
Vaatteilla ja väreillä ei ole minulle suurta merkitystä.
4:n sukan paketti.
Alennusmyynneistä, mistä halvalla saa.
En.
8. Löydätkö haluamasi vaatteet nopeasti vai kuluuko sinulla kaupoissa kierrellessä kauan aikaa?
Heti löytyy.
En ikinä.
10. Otatko kaverin vaateostoksille mukaan, tai kysytkö hänen mielipidettään enne ostopäätöksen tekemistä?
En ota enkä kysy. - Ryysy eetvartti
1. Farkut ja college paite (ei hupullinen) tai sitten t paita, kävelykennät, vapaalla lenkkarit
2. Jos sukkia/alkkarreita ei lasketa, olen ostanut viimeksi varmaan 11 kk sitten vaatteita, (n. 500 €/v)
3. Katon että T paika ei rikkinäinen kotipaita (farkut ovat samaa kaikki, joten ei ole valinann varaa)
4. En sano pelkkää väriä, vaan: valkoista vyötä
5. Shortsit
6. Yleensä Wiklundilta tai Citymarketista
7. En kun olen aina todella epävarma onko koko sopiva, en tiedä mitä ostaisin, epäeilen saako samalla hinnalla jotain parempaa...
8. En löydä
9. En uskalla
10. En ota, mutta mielellään ulkostaisin vaateostokset ja olisin valmis maksaamaan ihan pelkästä valinnastakin- Milla Magia
1. Hame ja pusero tai mekko. Näin kesäaikaan yleensä mekko. Tyyli klassinen.
2. Kuukausittain ei välttämättä mitään.
3. Mietin tietysti siten, että pukeudun tilaisuuden mukaan.
4. Keltaista
5. Alushousut ja rintsikat ja sukkahousut.
6. Yleensä tilaan netistä. En tykkää ravata kaupoissa.
7. Shoppailusta en sinänsä tykkää, mutta onhan se joskus kiva laittaa uusi mekko päälle. Netistä tilaaminen on aika helppoa.
8. Riippuu vaatteesta. Puseroita ja hameita löytyy, kengät ovat vaikeampi pala.
9. En kysy, koska aniharvoin ostan kaupasta.
10. Enpä juuri, koska tilaan netistä lähes kaikki vaatteet.
- levanah
oletko tosissasi? tuskin :D
- ap
1. Millaisia vaatteita käytät? Miten kuvailisit tyyliäsi? Farkkuja, neuletakkeja, toppeja, t-paitoja.. vähän kaikenlaista. Aika tyttömäinen perustyyli, paljon värikkäitä vaatteita. Ja tykkään vaatteista, joissa on joku juju.
2. Paljonko kulutat vaatteisiin vaikkapa kuukaudessa rahaa? ei mitään hajua. En mitenkään hirveästi. välillä en osta kuukauteen mitään , ja sitten saatan kerralla innostua ostamaan enemmän.
3. Mietitkö asukokonaisuuksia tarkkaan vai vedätkö päälle vain mitä nyt sattuu kaapista löytymään? Mietin välillä aika tarkkaankin ja joskus iskee kunnon kriisi päälle. Riippuu vähän siitäkin mihin olen menossa, vai olenko menossa minnekään.
4. Minkä väristä vaatetta et suostuisi päällesi laittamaan? Varmaan melkeen kaikkia värejä oon kokeillut. Vaalean sininen on sellanen väri, joka ei oikein sovi mulle.
5. Minkä vaatteen olet viimeksi ostanut? Valkoinen, vähän liehuva juhlapaita.
6. Mistä kaupoista ostat vaatteesi? H&M, Lindex, KappAhl, stokka, veromoda, One way, vila..kirppareita myös harrastan.
7. Tykkäätkö shoppailusta? Joskus on ihan kivaa. Välillä tosi rasittavaa kun pitäis löytää jotain mutta ei löydä mitään.
8. Löydätkö haluamasi vaatteet nopeasti vai kuluuko sinulla kaupoissa kierrellessä kauan aikaa? Kuluu yleensä aikaa. Joskus harvoin löytyy nopeasti.
9. Kysytkö myyjiltä apua vaatteiden valinnassa? Tosi harvoin.
10. Otatko kaverin vaateostoksille mukaan, tai kysytkö hänen mielipidettään enne ostopäätöksen tekemistä? Välillä on kaveri mukana ja kysyn mielipidettä jos on mukana. Välillä on kiva shoppailla ihan yksinkin. - Eewulin haamu
Toppeja, naisten t-paitoja, farkkuja, legginsejä, shortseja, neuletakkeja, mekkoja/tunikoita..Voisin jatkaa listaa loputtomiin. Tykkään rennosta ja värikkäästä tyylistä. Toisena päivänä minulla voi olla löysät housut, toisena taas tiukat housut ja paita. Pukeudun fiiliksen mukaan ja kuitenkin niin, että sopivat yhteen ja värit sointuu hyvin.
- Tjaa ehkä 50e
- Kyllähän mie kattelen, että mikä sopii minkäkin kanssa ja värien täytyy osua kohilleen :)
- Ei taida olla väriä jota en päälleni pukisi.
- Micksistä ostin ihanan kirkkaan keltaisen t-paidan jossa lukee värikkäästi
"Don't stop the music"
Only, Micks, Veromoda, H&M, Seppälä (ellos,defshop,dropinmarket)
- En pahemmin
- Löydän aika nopsaa sen mitä haenkin, joten pääsee nopeaa pois shoppailuhelvetistä
- Harvemmin
10. Otatko kaverin vaateostoksille mukaan, tai kysytkö hänen mielipidettään enne ostopäätöksen tekemistä? - Harvemmin, mieluummin olen yksin vaateostoksilla koska yleensä tiedän mitä haen joten en jaksa tuntitolkulla juosta kaupoissa.- hiihihiii
Onko sulla neljän tuulen lakkia?
- Eewulin haamu
hiihihiii kirjoitti:
Onko sulla neljän tuulen lakkia?
No hihittele sie vaan, neljän tuulen lakki on miesten lakki, ei naisten. Ota selvää saamelaisten perinneasuista ennenku tuut kyseleen tyhmiä.
- CC
Eewulin haamu kirjoitti:
No hihittele sie vaan, neljän tuulen lakki on miesten lakki, ei naisten. Ota selvää saamelaisten perinneasuista ennenku tuut kyseleen tyhmiä.
Myönnettävästi se on tyhmä lakki oli se sitten päässä naisella tai miehellä...
- Eewulin haamu
CC kirjoitti:
Myönnettävästi se on tyhmä lakki oli se sitten päässä naisella tai miehellä...
Perinneasuun se silti kuuluu miehillä. Naisilla on mukavampi myssy :)
- sinkku100
Minkä ikäisille sinkuille kysymys oli tarkoitettu? Sinkku voi olla 18-100 vuotias.. tai ylikin.
- Bootsit, farkut, t-paita, nahkatakki
- En tiedä, ostan vaatteita melko harvoin
- Mietin hieman. Välillä tilaisuuteen/seuraan sopivan bändipaidan valinta on pirun hankalaa.
- Pinkkiä
- Kaksi tummansävyistä lyhythihaista kauluspaitaa (duuni paidoiksi)
- Mistä löytyy sopivia edullisesti. Viimeksi Anttilasta ja Haloselta.
- En, mutta en erityisesti inhoakaan.
- Melko aikaa vievää hommaa
- En, paitsi jos ostan jotain erikoisempaa esim. pukua tai lenkkareita.
- Harvemmin- Lisäkysymyksiä
1. Tarkistatko vaatteen valmistusmaan?
2. Suositko köyhien maiden hikipajoissa tuotettuja vaatteita?
3. Kiinnostaako vittuakaan? - Leira
Farkut, hupparit, topit, bändi/printtipaidat. Värikäs, emo-teinix.
Alle 50€
Ihmisten ilmoille mennessä mietin, mutta kotona en aina jaksa.
Jotain hempeetä pastellinkeltaista.
Turkoosin kesätopin.
Halpahalleista, netistä, VAATEkaupoista jne.
Joo.
Ehkä joka viides sovitettu vaate tarttuu mukaan. Olen huono tekemään päätöksiä, mutta joskus teen myös nopeita löytöjä.
En
En yleensä. - _Odessa
1. Paljon hameita ja mekkoja, farkkuleggareita tai hyvin kapeita housuja, huivikauluspaitoja, toppeja ja jakkuja. Töissä ajoittain klassinen business, ajoittain trendikäs ja viimeistelty.
2. viime aikoina 300-500e kuukaudessa
3. Sovitan joka aamu useamman kokonaisuuden, jotta löydän juuri fiilikseen sopivan asun
4. Inhokkiväri vaihtelee kausittain, nyt en pukeutuisi liilaan tai kanervaan.
5. Olkaimettoman valkoisen pitsimekon ystävän tulevia kolmekymppisiä varten
6. Stocka, Zara, Mango, Guess, Vila, Veromoda, H&M - riippuu, mitä etsin tai toivon löytäväni
7. Tykkään, se auttaa huonoon fiilikseen ja nostaa hyvää fiilistä entisestään
8. Katsastan kaupan läpi nopeasti, etsinpä sitten jotain tiettyä tai haen heräteostoksia. Siksi tulee helposti käytyä kaupolla pari-kolme kertaa viikossa
9. Harvemmin, mutta jos en tiedä hoito-ohjetta materiaalille tai sitten haen jotain tiettyä esim. lehtijutun tai mainoksen perusteella
10. Harvemmin otan ketään mukaan, sillä olen nopeampi yksin. Jos olen ostamassa jotain todella erikoista tai kallista, saatan kysyä ystävältä mielipidettä.- ihmettelevä m
Oletko joku miljonääri?
Käytän kuteisiin varmaan tuon verran vuodessa.
Vaikea keksiä miten vaatteisiin saa yrittämälläkään tuolla lailla menemään, kyllä hyvät paidat jne sentään useamman vuoden kestävät.
Minun olisi varmasti vaikea olla noin tuhlailevan naisen kanssa suhteessa. - _Odessa
ihmettelevä m kirjoitti:
Oletko joku miljonääri?
Käytän kuteisiin varmaan tuon verran vuodessa.
Vaikea keksiä miten vaatteisiin saa yrittämälläkään tuolla lailla menemään, kyllä hyvät paidat jne sentään useamman vuoden kestävät.
Minun olisi varmasti vaikea olla noin tuhlailevan naisen kanssa suhteessa.Ei, en ole miljonääri. Koen pukeutumisen tärkeäksi itselleni ja panostan siihen - kuitenkin mielestäni vielä varsin kohtuudella.
Eihän 300 eurolla saa esimerkiksi kuin yhden kauluspaidan ja kotelomekon, joten mielestäni se ei ole kovin paljoa edes kuukausihankinnaksi. Ja totta, kyllähän kunnon paidat kestävät useankin vuoden, mutta eivät sentään päivittäisessä käytössä. Juurikin sen takia, niitä on hyvä olla parikymmentä. Enkä itse ainakaan kaipaa samaa univormua joka päivä päälleni, vaan haluan vaihtelua pukeutumiseeni.
Itse maksan omat vaatteeni, eikä nykyinen kumppanini valita lainkaan tilanteesta. Eiköhän se usein mene tässäkin asiassa niin, että ihmiset valitsevat kaltaisensa puolison itselleen...
-Mulla on nykyään tylsä ja arkinen tyyli koska rahat riittää vain perusvaatteitten ostamiseen (ja huonosti niihinkään), joten ei pääse irrotteleen kovinkaan paljoa. Muuten voisin olla aika värikäs ja naisellinenkin. Nyt jos on rahaa ostaa yhdet kengät, niin ilman muuta jää ne kauniit punaiset korkkarit kauppaan, ja ostan lenkkarit.
-Varmaan keskimäärin 10e/kk. Mä haluaisin niin kovasti pukeutua ja laittaa itteeni mutta se maksaa tosi paljon. Ei sitä kovin moni tajuakkaan ettei se ole ilmaista puuhaa eikä oikein riitä että saa kerran vuodessa jonkun kokonaisuuden.
-Kyllä mä yritän aina jonkin verran sitä katsoa, vaikken olisi muuta kuin lenkille menossa. Töihin hieman enemmän ja kun lähden bilettään tms. niin olenkin jo todella tarkka että kaikki mätsää hyvin.
-Vihreää
-Tais olla takki ja paita jotka ostin samalla kertaa kirppikseltä.
-Nykyään etupäässä kirppikseltä :D
-Tykkään! Mutta vain silloin kun on oikeasti rahaa mitä ei nykyään ikinä ole :´(
-Mä olen vähän jahkaaja välillä ja saatan aika pahastikkin ihmetellä mutta yleensä se koskee semmoisia tilanteita joissa joudun valitseen kahdesta mieluisasta. Valkkaan aina väärän ja viimestään kotona iskee mieleen että oisin sittenkin halunnut sen toisen! Monesti myös kulutan aikaa kaupoilla, joten ei ole tarkoituskaan olla nopea.
-Enpä juuri
-En tarvi kaveria tuossa. Joskus on kiva pyöriä kamun kanssa, mutta pärjään mä ihan yksinänikin.- mettis..
Arkisin farkkuja, puukenkiä ja flip-floppeja kesällä, nauhasaappaita, toppia, neuletakkia.. Joskus hame. Nahkatakki. Talvisin melko mustavoittoista..
Minua jostain syystä ajatellaan usein pukeutumiseni perusteella jonkin visuaalisen alan suunnittelijaksi.. :)
10-100€. Jos tiedossa juhla- tai talvivaatteiden hankintaa, rahaa voi mennä enemmän.
Useimmiten. Tosin on tietyt valmiiksi ajatellut jutut, jotka "vaan vedetään päälle".
Sinapinkeltaista, lohenpunaista, kanervaa, petroolia. Tai liian kirjavaa.
Ihanan mustan pitsihepeneen Vilasta (tai oikeasti kaksi).
Vila, Indiska, H&M, Zara..(ja joskus ystäväni tuo matkoiltaan jotain pientä kivaa)
Jos se ei ole pakollista, ts, ei ole juuri silloin pakko löytää jotain vaatetta johonkin tilaisuuteen. Ja talvisin sovittelu on kettumaista.
Milloin mitenkin. Silloin kun ei etsi, bongaa kaikkea ihanaa..
En. Saatan kysyä, mistä mikäkin vaate löytyy.
En. - jenniiiina
1. Vaatteita. Lenkille urheilullisemmat ja kaupungille mekko.
2. Viimeisin kuukausi: 0€
3. Mietin kyllä, mutta kaapissa on sen verran vähän vaatteita, että aika lailla asukokonaisuudet jo valmiiksi mietittyinä.
4. Älä koskaan sano ei koskaan. Oranssia en ole tainnut käyttää, ja neonvärit muutenkaan ei oikein suomalaiseen vaaleuteen sovi.
5. öö työhousut vissiin. Oli pakko.
6. Kirpputoreilta. Halpiskaupoista saa huonolaatuista, myrkyntäyteistä "trendisontaa", laadukkaat liikkeet taas usein liian tyyriitä tai tätimäisiä. Hyvällä onnella kirppikseltä voi löytää sen laadukkaan, käyttämättä jääneen kauniin vaatteen.
7. Inhoan shoppailua. Ostoskeskuksissa kiertely saa voimaan pahoin.
8. Harvoin löytää juuri sitä, mitä on etsimässä... jos on pakko löytää jotain, yleensä otan sen ensimmäisen ettei tarvitse kierrellä.
9. En, ellei myyjä satu olemaan pukeutunut erityisen kivaan tyyliin itse.
10. kysyn, mutten aina kuuntele. - Tyttönen_82
1. Millaisia vaatteita käytät? Miten kuvailisit tyyliäsi? Farkkuja, mekkoja, hameita, ylipäätään istuvia vaatteita. Tyylini on sekoitus klassista ja muotia.
2. Paljonko kulutat vaatteisiin vaikkapa kuukaudessa rahaa? vaikea arvioida, kun ostan pääasiassa muutaman kerran vuodessa isomman kasan vaatteita ja muutamia täsmäostoksia siinä välissä. Olisiko 50-100€
3. Mietitkö asukokonaisuuksia tarkkaan vai vedätkö päälle vain mitä nyt sattuu kaapista löytymään? Mietin aina miten vaate istuu muiden vaatteiden kanssa. Usein lähden ostamaan nimenomaan jotain tiettyä/tietyntyylistä vaatekappaletta, jolle on tarvetta.
4. Minkä väristä vaatetta et suostuisi päällesi laittamaan? Ehkä kirkkaankeltaista. Väri ei sopisi minulle varmaan ollenkaan. Samoin myös kirkkaanpunainen ja musta tekevät minut kalpeaksi, kun tuntuvat imevän viimeisetkin värit naamasta.
5. Minkä vaatteen olet viimeksi ostanut? boleron vapuksi.
6. Mistä kaupoista ostat vaatteesi? zara,mango,vero moda, stocka, sokos, h&m, gina tricot. Minulla on yleensä tietyt kaupat mistä ostan tietyt vaatteet. Kengät yhdestä, farkut yhdestä, takit ja paidat muutamasta. Huiveja voi löytää mistä vaan. Shoppailen myös käydessäni ulkomailla.
7. Tykkäätkö shoppailusta? Kyllä. Jos rahaa olisi voisin shoppailla vaikka kaikki päivät.
8. Löydätkö haluamasi vaatteet nopeasti vai kuluuko sinulla kaupoissa kierrellessä kauan aikaa? Käyn yleensä vain tietyissä kaupoissa joista tiedän että voin löytää jotain. Ajoitan ostokset sellaiseen ajankohtaan jolloin on hiljaista, ettei tarvitse jonottaa sovituskopissa ja kassalla.
9. Kysytkö myyjiltä apua vaatteiden valinnassa? Satunnaisesti jos epäilen jonkun vaatteen ostoa.
10. Otatko kaverin vaateostoksille mukaan, tai kysytkö hänen mielipidettään enne ostopäätöksen tekemistä? Aikaisemmin shoppailin usein kavereiden kanssa. Nykyään haluan selvitä nopeammin ja käyn yksin niin ei mene aikaa kuin omiin ostoksiin. Välillä tulee kyllä shoppailtua kavereidenkin kanssa, varsinkin silloin kun tulee vieraita toisesta kaupungista ja haluavat Helsinkiin vaateostoksille. - dfdhdfh4678
23-v m
1. Housuina lähinnä farkkuja ja tällasia "tyypillisiä". Tyyli ylipäänsä aika rento ja simppeli: käytän perus yksvärisiä t-paitoja ja rentoja kauluspaitoja niin ettei paita ole housuissa.
2. Ostan vaatteita yleensä kerran pari vuodessa ja silloin enemmän, tietysti tarpeesta riippuen.
3. Vähän mietin, mitkä sopii hyvin keskenään.
4. Joku lila, pinkki, tummanpunanen ei sovi mulle. Sinällään pelkkä väri ei ole mikään este, mutta tietyt värit ei vaan omasta mielestä sovi.
5. Rennon kesäkauluspaidan 99e
6. Stockka ja merkkien omat liikkeet, ulkomaat
7. En.
8. Kohtuu nopeasti.
10. En missään nimessä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313884- 412609
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422568Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82365- 292188
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3032083- 381799
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461623Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461488- 1411477