Ruokaostokset

Free Fanny

Jatkoa tuohon ostoskori/kärrykeskusteluun; yritä muistella mitä viimeksi ostit kaupasta (tai lunttaa kassakuitista jos on tallessa). Tai jos se oli jokin erikoisreissu (hiiva unohtui) niin mieti millainen olisi tavallinen ostosreissusi.

Minä ostin eilen lähikaupasta (en koskaan käy marketeissa):
- uusia perunoita
- tilliä
- viisi tomaattia (kotimaisia)
- tuorekurkun (kotimaisen)
- kesäkurpitsan
- purjosipulin
- esikypsennettyjä maisseja (2 kpl pakkaus)
- sipulisilliä
- kananmunia
- parsanipun
- kaksi sitruunaa
- ananasta
- kaksi paprikaa
- kaksi pientä sipulia
- soijanakkeja (näitä ostan ehkä kerran vuodessa eli en normaalisti)
- koiranmakkaraa
- lohisuikaleita
- ruisleipää
- neljä tökkiä olutta

Näillä pärjään keskiviikkoon asti. Tänään herkuttelen parsalla ja sitruunavoilla, huomenna ja tiistaina kiehautan uusia perunoita. Tänään illalla, jos ei ala sataa, mennään grillaamaan joten teen lohi-vihannes-ananas-vartaita ja paistan pari soijanakkia.

28

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketä kiinnostaa.

Ihan vitun mielenkiintosta lukee toisten ostoslistoja. Not!

• FF

Minusta on, koska ruokalista kertoo ihmisestä aika paljon. Vain kirjahylly kertoo vielä enemmän. Odotan erityisesti Einon listaa, koska sieltä voi saada vinkkejä omiinkin ostoksiin.

• Tämähän on mielenkiintoista.

- 2 kpl wieninleikkeitä sunnuntain ruoaksi valmisruokahyllystä
      - 1 croissant Prisman bakerystä sunnuntaiaamuksi kahvin kanssa
      - 1 pullollinen olutta (Krusovice cerne) lauantai-illaksi
      - 1 Tutti Frutti Holiday mix -karkkipussi lauantaiksi

Näillä pärjätään viikonloppu. Paitsi että sunnuntai-illaksi pitää saada jotain, joten 40 minuutin päästä lähden kauppaan.

• näillä mennään

Greippimehua
      tomaatteja
      kurkku
      ruukkusalaatti
      mehukeitto
      valkosipuli
      sipuli
      täysjyväleipä
      becel
      lohipihvit
      luumuja
      jogurttia
      hunaja

tällaista sieltä s-marketista lähti mukaan, aika normit ostokset

• Käyrryläinen

Taisi löytyä kärystä ainakin seuraavat:

- 5 l maitoa
      - 1 l appelisiinimehua
      - 0,7 kg perunoita
      - 400g sikanautaa
      - 0,35 kg tomaatteja
      - 2 dl kevytkermaa
      - Ranskalaispussi
      - Kiinankaali
      - Leipää
      - 2 suklaa patukkaa

• FF

Viisi litraa maitoa?

• Käyrryläinen

Niin onhan viikonlopussa päiviä ja riittää maanataikin yli. Enkä asu yksin joten täysin omaan mahan ei kaikki maito ei mene.

• Käyrryläinen

Voihan kori.. Tuo viesti oli tarkoitettu vastaukseksi FF:lle.

• sir_eino

No tulin juuri kaupasta. Muistellaan mitä tarttui mukaan.

- Hedelmiä... Appelsiineja, banaania, greippi, persikoita.
      - Vihanneksia aika perussatsi. Tomaatteja, porkkanaa, munakoisoa, kesäkurpitsaa, sipulia, avokado...
      - Linssejä ja tofua
      - Kananmunia
      - Leipää
      - Maitoa ja soijamaitoa ja appelsiinimehua
      - Maitorahkaa ehkä joku 7 purkkia
      - Espressoa
      - Cashew-pähkinöitä

Täydennysreissu, esim. jotain soijaa, puurohiutaleita ja nuudeleita on jo kaapissa niin ei tarvinnut ostaa. Samaten pakkasessa on tyyliin jotain parsakaalia niin en sit sitäkään ostanut.

Kaupassa käyn uudestaan kun tarvitsen jotain. Riippuu vähän siitäkin missä toi tyttöystävä meinaa hoitaa ruokailunsa lähipäivinä. Todennäköisesti täällä niin safkat loppuu nopeammin.

• FF

Sinullakin on listalla maitoa. Olen itse ostanut sitä yhden litran )laktoositonta) tämän vuoden puolella, sillon kun tein kesäkeittoa. Erehdyin laittamaan loput munakkaaseen ja siitä tuli ihan kamalaa :-( Käytän kyllä maitotuotteita mutta "raakaa" maitoa en pysty käyttämään.

Aika hyvin saat kuitenkin proteiineja tuolla ruokavaliolla.

Minä lähden nyt grillaamaan. Hyvä ruoka, parempi mieli :-)

• sir_eino
        FF kirjoitti:

Sinullakin on listalla maitoa. Olen itse ostanut sitä yhden litran )laktoositonta) tämän vuoden puolella, sillon kun tein kesäkeittoa. Erehdyin laittamaan loput munakkaaseen ja siitä tuli ihan kamalaa :-( Käytän kyllä maitotuotteita mutta "raakaa" maitoa en pysty käyttämään.

No, ostin maitoa koska ostin espressoa koska ajattelin tehdä juomaa jonka nimi on cafe latte. Se ei vaan toimi soijamaidon kanssa.

Teen myös jonkinlaisen hedelmäsalaatin. Tai siis tein jo, se on jääkaapissa.

Proteiininsaanti on ihan kunnossa, ei lakto-ovovegeys tarkoita itsensänäännyttämistä.

• Käyrryläinen
        FF kirjoitti:

Maidosta.. Maitoahan nyt saa menemään vaikka puuron, muroihin, kaviin, lettuihin, ja ties vaikka mihin, vaikka ei sitä ruuan yhteydessä joisikaan. Mitä juot ruokajuomaksi?

• Kaikenlaisia
        sir_eino kirjoitti:

No, ostin maitoa koska ostin espressoa koska ajattelin tehdä juomaa jonka nimi on cafe latte. Se ei vaan toimi soijamaidon kanssa.

Teen myös jonkinlaisen hedelmäsalaatin. Tai siis tein jo, se on jääkaapissa.

Proteiininsaanti on ihan kunnossa, ei lakto-ovovegeys tarkoita itsensänäännyttämistä.

Vai ei soijalatte toimi. Mistäs maalta eino on?

• sir_eino
        Kaikenlaisia kirjoitti:

Vai ei soijalatte toimi. Mistäs maalta eino on?

No alunperin Eino on maalta.

Kyseessä on vaan makukysymys. Tykkään lattesta oikealla maidolla.

• nöösi_poika

Kävin juuri kaupassa. Siellä näkyi nuoria pariskuntia; tyttöjä college-housuissa ja hiukset pikaisesti kietaistuna. Ilmiselvää oli, että "sitä" oli harrastettu, ja sen ja elokuvankatselun välissä oli tultu lähikauppaan käymään. Poskien punaoituksen saattoi nähdä, kun vähän käytti mielikuvitustaan. Hekuamn hetkien jälrjet viipyilivät pitkissä katseissa.

Siis nuoria naisia roikkumassa käsi kadessä ja poikakavereidensa vyötäröllä. Mitä nuoret naiset näkevät lippispäisessä, epäsiistissä lökäpöksyssä? Jonkun jenkkiräppärin ruumiillistuman?

Usein muuten jopa aika hyvä kroppaiset naiset ovat tavis-lökäpöksyjen kanssa liikkeellä. Miten nämä amis-pellet saavat naisia?

• nöösi_poika

Nuorten pariskuntien sunnuntaiostokset:

- sipsejä
        - limsaa
        - suklaata
        - irtokarkkeja
        - kondomeja
        - liukuvoidetta
        - jäätelöä
        - feta-juustoa
        - siideriä

• FF
        nöösi_poika kirjoitti:

Nuorten pariskuntien sunnuntaiostokset:

- sipsejä
        - limsaa
        - suklaata
        - irtokarkkeja
        - kondomeja
        - liukuvoidetta
        - jäätelöä
        - feta-juustoa
        - siideriä

Liukuvoidetta? Jos pariskunta tarvitsee säännöllisesti liukuvoidetta (eikä ole seniori-ikäisistä kysymys) niin silloin on kyllä jotain pielessä.

Mutta nyt menen..

• nöösi_poika
        FF kirjoitti:

Liukuvoidetta? Jos pariskunta tarvitsee säännöllisesti liukuvoidetta (eikä ole seniori-ikäisistä kysymys) niin silloin on kyllä jotain pielessä.

Mutta nyt menen..

Kondomit ja liukuvoide olivat vitsi.

Kaikki muu nuorten liukuhihnalle nostamia.

• nöösi_poika kirjoitti:

Kondomit ja liukuvoide olivat vitsi.

Kaikki muu nuorten liukuhihnalle nostamia.

Eli normi krapula setti.

• nöösi_poika
        wlfwd kirjoitti:

Eli normi krapula setti.

Kyllä.

• ???

Olutta?

• Eewulin haamu

Mie ostin vlopuksi

-tortillapohjia
      -tomaattimurskaa
      -salaattia
      -paprikaa
      -munia
      -maitoa
      -kurkkua
      -voita
      -creme fraichea
      -appelsiinimehua
      -saunapalvikinkkua

Kyllä noilla pärjää yli vlopunkin. Onpa ainaki hyvvää ruokaa

• jackaroo

S-Marketista tarttui mukaan viimeisimmällä kauppareissulla:

1kg possupihvejä
      1.25kg juustoa
      2 pakettia makkaraa
      300g kalkkunaleikettä

• nöösi_poika

Kesällä moni nuori nainen menee tosi paljastavissa vaatteissa kauppaan. Kiva katsella, kun tiukkatoppiset tytöt kumartelevat kylmäaltaaseen jäätelöitä poimimaan. Itse olen siinä vaiheessa kylmäaltaan toisella puolella ja katsellen rintojenväliin, eikun siis jäätelöitä yritän valita.

Siinä menee kauan ja moni teini ehtii jäätelönsä kumartua poimimaan kylmäaltaasta, ennen kuin minä löydän omani ;)

• nöösi_poika
        nöösi_poika kirjoitti:

Kesällä moni nuori nainen menee tosi paljastavissa vaatteissa kauppaan. Kiva katsella, kun tiukkatoppiset tytöt kumartelevat kylmäaltaaseen jäätelöitä poimimaan. Itse olen siinä vaiheessa kylmäaltaan toisella puolella ja katsellen rintojenväliin, eikun siis jäätelöitä yritän valita.

Siinä menee kauan ja moni teini ehtii jäätelönsä kumartua poimimaan kylmäaltaasta, ennen kuin minä löydän omani ;)

Muistettehan siis, että aurinkolasit on ehdottomasti oltava kaupassa sisällä päässä! Ettei kukaan näe heti, mihin katselee...

Antaa silmien kääntyillä niin paljon kuin kääntyvät ja katseen nuolla tiukkoja peppuja ja teinien rintoja. Kaupassa on ihana käydä!

Yksi mieleenpainuva kauppareissu oli sellainen, että näin kaupassa nuoren teinitytön, jolla oli päällä bikinien alaosa ja tiukka valkoinen t-paita. T-paidan alla ei ollut mitään!!!

T-paita oli aika ohutta kangasta, sellainen aluspaita t-paita. Jokainen voi arvailla näkyikö nänninpihat kauniisti paidan läpi!!!

Tuollaisia kauppareissuja voisi olla useammin... Joskus silmänruoka on tärkeämpi ostos kuin se rahalla ostettava ruoka.

• 436457

- 4*2l pepsi maxia
      - pari litraa rasvatonta maitoa (aina Valio)
      - tonnikalaa, palat öljyssä
      - rucola paketti
      - pekonia
      - pari punasipulia
      - romainesalaatti
      - grillattu kanan rintaleike

• nöösi_poika

Älä oikeasti väitä, että käyt kaupassa ruokaa ostamassa! Vuoden ympäri siellä käydään vastakkaista sukupuolta hyllyjen välissä tsekkailemassa. EI kukaan hae vain ruokaa! (paitsi joku eläkeläinen)

• Cranky_geek

Tämmösiä, ainakin mitä muistan kun ei nyt oo kuittia käsillä.

- 3l kevytmaitoa
      - 6 kananmunaa
      - 200g paketti Vatajan ylikypsää kinkkua
      - paketti vaasan 100% taikaruista
      - kaurahiutaleita & kauraleseitä
      - 800g jauhelihaa
      - tortillapohjia
      - 3 purkkia vähärasvaista maitorahkaa
      - mansikka mehukeittoa
      - 5 purkkia jugurttia
      - 5 omenaa
      - 5 banaania
      - kotimainen kurkku
      - kotimaisia luumutomaatteja
      - lehtisalaattia
      - six päkki lonkeroa
      - paketti kahvia
      - tummaa riisiä

Noilla pärjään yleensä suunnilleen pari kolme päivää ja muutamat välipalat seuraaville päiville.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe