Onkohan tämä oikea palsta... Jonnekin nyt vaan tekee mieleni tästä kirjoittaa, kun en oikein livenäkään viitsi kenellekään puhua. Vähemmästäkin pidettäisi umpihulluna :).
En ole koskaan sen kummemmin ajatellut jälleensyntymistä tai edellisiä elämiä tms. omalla kohdallani, mutta nyt joku aika sitten havahduin.
Jostain käsittämättömästä syystä olen aina inhonnut, suorastaan kammonnut, saksan kieltä. Kielipäätä siis löytyy; koulussa aikoinaan ruotsi ja englanti kumpikin 10, enkä joutunut edes töitä tekemään arvosanojen eteen. Mutta saksa. Vanhempien painostuksesta luin sitä muutaman vuoden, mutta ei tullut mitään. En edes pystynyt opiskelemaan sitä, ja läpäisin saksan kurssit rimaa hipoen, luultavasti opettajan armeliaisuudesta ;).
Lisäksi mulla on tosi paha suljetun- sekä myös ahtaan paikan kammo. Ahdistun heti, jos joudun jonnekin, mistä en pääse pois itse halutessani. Vaikka se olisi iso kokoushuone tms. tilava paikka. Ahtaita paikkoja en myöskään kestä ollenkaan. Enkä väentungosta ja tietoisesti välttelen toisten ihmisten koskettamista.
Olen ihan normaali, perheellinen, työssäkäyvä nainen ja ainakin tähän asti ihan terveen kirjoissa kulkenut :).
Ja syy, miksi nyt sitten havahduin, on se, että näin joku aika sitten ekan kerran elämässäni kuvia Auschwitch-Birkenaun keskitysleiriltä, ja tunne oli kuin minua olisi potkaistu palleaan. Henki salpautui ja voin oikeasti fyysisesti pahoin. En tuota keskitysleiriä ollut aiemmin elämässäni juurikaan edes ajatellut, enkä holokaustia tai juutalaisiakaan suuremmin. Kuitenkin, se tunne, mikä niistä kuvista tuli, oli ihan järkyttävän voimakas. Ihan kuin olisin itse ollut siellä joskus. En ole matkustellut siellä päinkään, satavarmasti en edes lapsuudessani, joten mikään varhaislapsuuden muisto ei voi olla kysymyksessä. Minulle nousi välittömästi niistä kuvista voimakkaana mieleen kärventynyt ruoho ja makean ällöttävä haju.
Tämä kuulostaa ihan pöljältä, mutta voisiko tuo minun saksan kieltä kohtaan tuntemani hirvittävä kammo sekä suljettujen paikkojen ja väentungoksen pelko johtua siitä, että olen ollut teljettynä tuolla leirillä? Sitä en tosin osaa yhtään sanoa, olenko kenties ollut vanki vai vangitsija.
Isälläni on muistoja edellisestä elämästään (Espanjassa, eikä hän tämän elämän aikana ole taatusti käynyt lähelläkään Espanjaa), jotka hän on osittain todistanut oikeaksi. En vaan tosiaan omakohtaisesti ole ikinä ennen edes pohtinut koko asiaa laisinkaan.
Muisto edellisestä elämästäkö?
304
8543
Vastaukset
- DivineLight
Täysin mahdollista ja jopa hyvin todennäköistä. Jos asia sinua "vaivaa" tai muuten vaan haluat lisää vastauksia kysymyksiisi suosittelen käymään regressioterapiassa jossa käydään läpi menneitä elämiä. Auttaa myös parantamaan fobioita, pelkoja, ahdistuksia jopa fyysisiä kipuja jotka kumpuavat menneistä elämistä.
- Kerttukoo
Kiitos vastauksesta. Regressioterapiasta en ollut aikaisemmin kuullutkaan, se voisi olla mielenkiintoista.
Tämä asia ei mitenkään haittaa elämää tms, mutta jäihän tuo odottamaton ja ihan fyysinen reaktio, mikä niistä kuvista tuli, vaivaamaan, että mikä ihme se oli. Mulla ei ole ollut mitään sen kummempia "flashbackeja" tai muutakaan ,ainoastaan nyt kun katsoin niitä kuvia, tuli valtava ahdistus ja tosiaan huono olo. Hyvä, etten oksentanut.
Saksan kieltä en pysty edes kuuntelemaan, en ole koskaan pystynyt, olen aina, niin kauan kuin muistan, esim. vaihtanut tv:n kanavaa jos tulee joku saksalainen ohjelma. - DivineLight
Kerttukoo kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Regressioterapiasta en ollut aikaisemmin kuullutkaan, se voisi olla mielenkiintoista.
Tämä asia ei mitenkään haittaa elämää tms, mutta jäihän tuo odottamaton ja ihan fyysinen reaktio, mikä niistä kuvista tuli, vaivaamaan, että mikä ihme se oli. Mulla ei ole ollut mitään sen kummempia "flashbackeja" tai muutakaan ,ainoastaan nyt kun katsoin niitä kuvia, tuli valtava ahdistus ja tosiaan huono olo. Hyvä, etten oksentanut.
Saksan kieltä en pysty edes kuuntelemaan, en ole koskaan pystynyt, olen aina, niin kauan kuin muistan, esim. vaihtanut tv:n kanavaa jos tulee joku saksalainen ohjelma.Regressioterapeutit voivat auttaa myös selittämään tarkemmin noita sun kokemuksia esim. touta huonoa oloa kuvia katsellessasi tai sinun saksan kielen inhoa.
Tunnen henk.koht. erään terapeutin jota voisin lämpimästi suositella mutta hän ei asu Suomessa. Jos tunnet tarvetta joskus asiaa tutkia tarkemmin ota vain yhteyttä regressioterapeuttiin. He osaavat auttaa mielestäni parhaiten näissä tilanteissa. - fghjkhgfd
Kerttukoo kirjoitti:
Saksan kieltä en pysty edes kuuntelemaan, en ole koskaan pystynyt, olen aina, niin kauan kuin muistan, esim. vaihtanut tv:n kanavaa jos tulee joku saksalainen ohjelma.Regressiosta.
Nothart Rohlfs( toimittaja); "Entiset elämät ja nykyisyys" ( 2004 )
Kirjakas Oy, Tallinna; ISBN 952-55 - yksi idän-eksytys
DivineLight kirjoitti:
Regressioterapeutit voivat auttaa myös selittämään tarkemmin noita sun kokemuksia esim. touta huonoa oloa kuvia katsellessasi tai sinun saksan kielen inhoa.
Tunnen henk.koht. erään terapeutin jota voisin lämpimästi suositella mutta hän ei asu Suomessa. Jos tunnet tarvetta joskus asiaa tutkia tarkemmin ota vain yhteyttä regressioterapeuttiin. He osaavat auttaa mielestäni parhaiten näissä tilanteissa.Satuja! satuja! satuja ! -- --- -- valhetta, valhetta, valhetta!
Raamattu sanoo:
2.Tim. 4:3-5
"3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät TARUIHIN.
5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti."
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Rahnasto, Raimo/Rahnasto Raimo - Iankaikkisuus.mp3 - tehkää parannus
yksi idän-eksytys kirjoitti:
Satuja! satuja! satuja ! -- --- -- valhetta, valhetta, valhetta!
Raamattu sanoo:
"3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti."
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Rahnasto, Raimo/Rahnasto Raimo - Iankaikkisuus.mp3Jeesus ilmoittaa, että on vain yksi elämä ja sen jälkeen tulee tuomio, jos on mennyt uskomaan valheen ja jättänyt parannuksen tekemättä... kuoleman jälkeen kysytään vain yhtä asiaa ennen kaikkea, mikä on ollut uskosi kohde!
Hepr. 9:27
"Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio."
Joh. 14:1-6
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FI - Pintero
Raamattu sanoo:
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Rahnasto, Raimo/Rahnasto Raimo - Iankaikkisuus.mp3Joopa se jooooo! Sulle satukirjan lukialle haluaisin vaan sanoa: Että entisiä elämiä on ja tulee olemaan.
Jumalaan uskon mutta en sellaiseen uskontoon että siinä pelotellaan Jumalan nimeen. Sillä Jumala on täydellinen rakkaus,se mitä täällä opimme(olemme oppineet omissa elämissämme. on vievä sinne täydelliseen RAKKAUTTEN. - lahje vai lahko
tehkää parannus kirjoitti:
Jeesus ilmoittaa, että on vain yksi elämä ja sen jälkeen tulee tuomio, jos on mennyt uskomaan valheen ja jättänyt parannuksen tekemättä... kuoleman jälkeen kysytään vain yhtä asiaa ennen kaikkea, mikä on ollut uskosi kohde!
"Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio."
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FIJo on jeesustelua! Nykypäivänäkin on noita jeesuksia syntynyt, mutta ovat hyvässä hoidossa suljetuilla osastoilla. Ennen tuo saattoi onnistua...vaikka onhan noita uskonlahkoja vielä.
- Johann Nytt
Jeesus ilmoittaa, että on vain yksi elämä ja sen jälkeen tulee tuomio, jos on mennyt uskomaan valheen ja jättänyt parannuksen tekemättä... kuoleman jälkeen kysytään vain yhtä asiaa ennen kaikkea, mikä on ollut uskosi kohde!
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FIPitäisiköhän jeesuksen päivittää se kuoleminen ristillä kun tuntuu että se syntien anteeksianto ei ole enää voimassa.
- Militantti Antti
Raamattu sanoo:
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Rahnasto, Raimo/Rahnasto Raimo - Iankaikkisuus.mp3Voi herranjestas noita hihhuleita! Pitääkö se raamattu vetää joka paikkaan? Siis ei kun " raamatulla päähän! " Onhan se todistettu moneen kertaan, että monet pienet lapset tuntevat sellaisia paikkoja, joita eivät varmuudella ole nähneet ikinä. He osaavat näyttää sellaisia yksityiskohtia, joita vain ko. paikoissa käyneet voivat tietää. Selittäkööt hihhulit mitä hyvänsä, niin selittäkööt sitten, mistä tällaiset tiedot lapselle ovat tulleet. Eikä kannata sanoa, että sielun viholliselta. Sitten, kun lapsi kasvaa muutaman vuoden, hän lakkaa muistamasta noita asioita. Minusta tällaisiin asioihin ei kannata sekoittaa uskontoa ollenkaan! Tunnen "tosiuskovia", jotka ovat todella rasittavia, oikein riesana varsinkin taloyhtiöissä ja työpaikoilla. Noudattaisivat sitten Jeesuksen oppeja edes omassa elämässään, mutta ei, harmina vaan ovat joka käänteessä. Ulospäin kyllä näytetään uskovaista, mutta kotona tapellaan ja kiroillaan ja kakarat tekevät sen tuhannet pahat!!! http://huuto.net/fi/askseller.php3?itemid=183040961?ref=hm_qr
Toisia ollaan tuomitsemassa, mutta oma elämä menee päin helvettiä, tämä on totuus usein! Repikää siitä! - Jokainen tulee uskol
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FIJa Raamatun on kirjoittanut ihminen, ei mikään Jumala. Se on vähän niinkuin meidän kalevalamme!
- RAAMATTU TARUKIRJA
Raamattu sanoo:
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Rahnasto, Raimo/Rahnasto Raimo - Iankaikkisuus.mp3Raamattu on tarukirja!
- Puhurix
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FINikean kirkolliskokouksessa n 300-luvulla poistettiin jälleensyntymäoppi Raamatusta. Tämä on totuus!
- uudeltamaalta
Raamattu sanoo:
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Rahnasto, Raimo/Rahnasto Raimo - Iankaikkisuus.mp3teille jeesusteliat. lukeehan monessa puhelin tolpassakin että jeesus tulee oletko valmis.eipä vaan ole ketään näkynyt. taitaa odottavan aika olla tässä asiassa liian pitkä. eli antakaa jokaisen uskoa mihin haluaa älkää pakko syöttäkö.
- ja kyllähän
Jokainen tulee uskol kirjoitti:
Ja Raamatun on kirjoittanut ihminen, ei mikään Jumala. Se on vähän niinkuin meidän kalevalamme!
ja kyllähän minä uskon että maailma syntyi sotkan munasta Ilmattaren polvella.
- Piru perii
uudeltamaalta kirjoitti:
teille jeesusteliat. lukeehan monessa puhelin tolpassakin että jeesus tulee oletko valmis.eipä vaan ole ketään näkynyt. taitaa odottavan aika olla tässä asiassa liian pitkä. eli antakaa jokaisen uskoa mihin haluaa älkää pakko syöttäkö.
Tuo oli hauska oivallus! Minä nimittäin ajattelin männä viikolla tehdä julisteen tuollaisen viereen "PIRU ON JO TULLUT - LIITY JOUKKOON".
- Peter Proud
fghjkhgfd kirjoitti:
Regressiosta.
Kirjakas Oy, Tallinna; ISBN 952-55Minä pidin elokuvasta "Peter Proud´n edellinen elämä", The reincarnation of Peter Proud vuodelta 1975. Voi katsella näköjään Youtubessa neljässä osassa:
http://www.youtube.com/watch?v=mxeHAG8tFb0&feature=related
Mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä...joskus niskakarvojakin :-) - kahdesti syntynyt
fghjkhgfd kirjoitti:
Regressiosta.
Kirjakas Oy, Tallinna; ISBN 952-55Kiitoksia myös minun puoleltani.
- Voi Taivas !
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FIMinä olen ollut Jeesus ja nyt syntynyt kastemadoksi mutta ensi kerralla yritän taas syntyä Jeesukseksi !
- spirulina
Puhurix kirjoitti:
Nikean kirkolliskokouksessa n 300-luvulla poistettiin jälleensyntymäoppi Raamatusta. Tämä on totuus!
Totuushan on, että Raamattua ei silloin vielä edes ollut, koska Uuden Testamentin kaanon vahvistettiin vasta ko. kirkolliskokouksessa. Kristinoppiin kuulumattomat (jälleensyntymisoppiakin sisältävät), alkuperältään epäluotettavat tekstit jätettiin ottamatta mukaan. Jälleensyntymisoppia ei siis ole koskaan Raamatussa ollutkaan. Mukaan hyväksyttiin vain apostolien itsensä tai heidän oppilaidensa kirjoittamat tekstit, koska ne voitiin todeta luotettaviksi.
- Adam......
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FIJa raamattu kertoo että ihmiset on lähteny aatamista ja eevasta.
Aikamoista sukurutsausta kun on täytynyt lisääntyä ja täyttää maa omillaan jälkeläisillään. - spirulina
uudeltamaalta kirjoitti:
teille jeesusteliat. lukeehan monessa puhelin tolpassakin että jeesus tulee oletko valmis.eipä vaan ole ketään näkynyt. taitaa odottavan aika olla tässä asiassa liian pitkä. eli antakaa jokaisen uskoa mihin haluaa älkää pakko syöttäkö.
ei niissä julisteissa kai päivämäärää luekaan? Siinähän se juju onkin, että aikaa ja hetkeä ei tiedä kukaan muu kuin "Isä yksin" ja siksi on oltava valmiina joka hetki.
Pakkosyöttöä tämä ei ole, mielipiteitähän keskustelussa kai kuuluukin vaihtaa? Kristinuskoon kuuluu evankeliumin vieminen kaikkeen maailmaan, ja varmasti avarakatseisuudessasi annat minun kristittynä toimia uskoni mukaan, etkä tuomitse tätä evankeliumin julistamista? Vai...? - spirulina
Militantti Antti kirjoitti:
Voi herranjestas noita hihhuleita! Pitääkö se raamattu vetää joka paikkaan? Siis ei kun " raamatulla päähän! " Onhan se todistettu moneen kertaan, että monet pienet lapset tuntevat sellaisia paikkoja, joita eivät varmuudella ole nähneet ikinä. He osaavat näyttää sellaisia yksityiskohtia, joita vain ko. paikoissa käyneet voivat tietää. Selittäkööt hihhulit mitä hyvänsä, niin selittäkööt sitten, mistä tällaiset tiedot lapselle ovat tulleet. Eikä kannata sanoa, että sielun viholliselta. Sitten, kun lapsi kasvaa muutaman vuoden, hän lakkaa muistamasta noita asioita. Minusta tällaisiin asioihin ei kannata sekoittaa uskontoa ollenkaan! Tunnen "tosiuskovia", jotka ovat todella rasittavia, oikein riesana varsinkin taloyhtiöissä ja työpaikoilla. Noudattaisivat sitten Jeesuksen oppeja edes omassa elämässään, mutta ei, harmina vaan ovat joka käänteessä. Ulospäin kyllä näytetään uskovaista, mutta kotona tapellaan ja kiroillaan ja kakarat tekevät sen tuhannet pahat!!! http://huuto.net/fi/askseller.php3?itemid=183040961?ref=hm_qr
Toisia ollaan tuomitsemassa, mutta oma elämä menee päin helvettiä, tämä on totuus usein! Repikää siitä!Sinunko kotonasi ei koskaan kiroilla tai riidellä?
Toki avarakatseisuudessasi sallit myös uskovien kannanotot keskusteluun? Eikö se ole keskustelun tarkoituskin, että mielipiteitä vaihdetaan? Miksi vain sinun mielipiteesin olisivat oikeutettuja, eivätkä meidän uskovaisten?
Viestistäsi huokuva vihamielisyys, leimaaminen ja nimittely ei kuulosta kovin fiksulta, kuten eivät myöskään väitteesi, joille et esitä ensimmäistäkään perustelua. - spirulina
Adam...... kirjoitti:
Ja raamattu kertoo että ihmiset on lähteny aatamista ja eevasta.
Aikamoista sukurutsausta kun on täytynyt lisääntyä ja täyttää maa omillaan jälkeläisillään.Sukulaisavioliitot kiellettiin vasta Abrahamin aikana, sitä ennen ne olivat täysin normaaleja. Sukurutsan käsite siis syntyi vasta silloin.
Kenen jälkeläisillä maa olisi pitänyt täyttää, ellei niillä omilla...?! Apinoidenko?
Ihmiset eivät ole lähteneet Aadamista ja Eevasta, vaan Jumalasta, joka loi nämä ensimmäiset ihmiset. Heillä oli täydellinen DNA, ei sairauksia jne. Vasta syntiinlankeemus "toi maailmaan kuoleman" ja ihmisen DNA alkoi rapistua = perinnölliset sairaudet. Abrahamin aikaan mennessä rapistuminen oli edennyt niin pahaksi, että Jumala katsoi parhaaksi kieltää sukulaisavioliitot. - Viivi.
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FISori vaan mutta Raamatusta on poistettu myöhemmin uudelleensyntymiseen viittaavat kohdat.
Ei tarvitse leimata ihmisiä heti pakanoiksi jos uskovat myös uudelleensyntymiseen...
Selkeät viittaukset siihen on poistettu, mutta epäsuorasti uudelleensyntymiseen viitataan Raamatussa vieläkin. Katsopas kohta jossa puhutaan siemenestä... se on siellä loppupäässä Raamattua.
Ps. Minäkin olen uudelleensyntynyt monta kertaa. Edellisen elämäni henkilöllisyydenkin luulen tietäväni. Esim. edellisessä elämässäni olin ruotsalainen nainen, siksi minulla on vaikea käyttää suomalaista sanajärjestystä vaan joudun aina miettimään... huomautti lukion äidinkielenopettajakin asiasta. Siis korjaan, piti kirjoittaa että lukion äidinkielenopettajakin huomautti asiasta. - Uskoisinko?
Piru perii kirjoitti:
Tuo oli hauska oivallus! Minä nimittäin ajattelin männä viikolla tehdä julisteen tuollaisen viereen "PIRU ON JO TULLUT - LIITY JOUKKOON".
Ja minä näin taannoin miehen, jonka t-paidan etupuolella luki: Jeesus tulee. Selkäpuolella luki: Jeesus menee.
- Viivi.
Johann Nytt kirjoitti:
Pitäisiköhän jeesuksen päivittää se kuoleminen ristillä kun tuntuu että se syntien anteeksianto ei ole enää voimassa.
Eihän Jeesus oikeasti edes kuollut ristillä vaan semmosella ristiinnaulitsemispaalulla...?
Hän kai tarkoitti sitä että syntiset jotka katuvat saavat uuden mahdollisuuden. - Sir Von Baughen
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FI"Jeesus ilmoittaa, että on vain yksi elämä ja sen jälkeen tulee tuomio, jos on mennyt uskomaan valheen ja jättänyt parannuksen tekemättä... kuoleman jälkeen kysytään vain yhtä asiaa ennen kaikkea, mikä on ollut uskosi kohde!
"
Noni,taas raamattupiiristä tuli tuomio.Kuten yleensäkkin.
Eiköhän vanhoihin elämiin uskominen ole yhtä oikeutettua kuin raamattuunkin. - rehellisyys palkitaa
Raamattu sanoo:
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Rahnasto, Raimo/Rahnasto Raimo - Iankaikkisuus.mp3Harvemmin törmää niihin jotka kehtaavat suoraan myöntää selittelevänsä soopaa ennen saarnaamisensa aloittamista. Se että myönsit jo aloittaessasi satuilevasi osoittaa merkittävää suoraselkäisyyttä. Kiitos rehellisyydestäsi.
- Raamattu ja porno
Adam...... kirjoitti:
Aikamoista sukurutsausta kun on täytynyt lisääntyä ja täyttää maa omillaan jälkeläisillään.Kyllä! Ihminen on myös itserakas, kun keksi laittaa raamatuntekstiin sellaisenki toteamuksen, että jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen!! Kaikenlaista. Jos ei tuota sitten tulkitsisi niin, että maan ulkopuoliset olennot puuttuivat lajikehitykseen. Kyllähän jumalan pojat valitsivat naisia, havaitsivat haluttaviksi ja tekivät tepposen ja joku laski siemeniä jonnekin. Sitä en ymmärtänyt koulussa, olihan tuo perin rivoa ja pornotekstiä nyt kun ajattelee.
- Pirullista
Sir Von Baughen kirjoitti:
"Jeesus ilmoittaa, että on vain yksi elämä ja sen jälkeen tulee tuomio, jos on mennyt uskomaan valheen ja jättänyt parannuksen tekemättä... kuoleman jälkeen kysytään vain yhtä asiaa ennen kaikkea, mikä on ollut uskosi kohde!
"
Noni,taas raamattupiiristä tuli tuomio.Kuten yleensäkkin.
Eiköhän vanhoihin elämiin uskominen ole yhtä oikeutettua kuin raamattuunkin.Raamattuhan on pelkkää uhkailua ja kostoa täynnä jos sitä oikein tulkitsee. Jos et tee sitä ja sitä ja palvele minua, niin huonosti sinulle käy; sinua kidutetaan ikuisessa tulessa jne. Minusta tuosta ei hehku rakkaus, minusta siinä on selvä piru takana.
- Ylös ulos ja lenkill
Voi herranjestas noita hihhuleita! Pitääkö se raamattu vetää joka paikkaan? Siis ei kun " raamatulla päähän! " Onhan se todistettu moneen kertaan, että monet pienet lapset tuntevat sellaisia paikkoja, joita eivät varmuudella ole nähneet ikinä. He osaavat näyttää sellaisia yksityiskohtia, joita vain ko. paikoissa käyneet voivat tietää. Selittäkööt hihhulit mitä hyvänsä, niin selittäkööt sitten, mistä tällaiset tiedot lapselle ovat tulleet. Eikä kannata sanoa, että sielun viholliselta. Sitten, kun lapsi kasvaa muutaman vuoden, hän lakkaa muistamasta noita asioita. Minusta tällaisiin asioihin ei kannata sekoittaa uskontoa ollenkaan! Tunnen "tosiuskovia", jotka ovat todella rasittavia, oikein riesana varsinkin taloyhtiöissä ja työpaikoilla. Noudattaisivat sitten Jeesuksen oppeja edes omassa elämässään, mutta ei, harmina vaan ovat joka käänteessä. Ulospäin kyllä näytetään uskovaista, mutta kotona tapellaan ja kiroillaan ja kakarat tekevät sen tuhannet pahat!!! http://huuto.net/fi/askseller.php3?itemid=183040961?ref=hm_qr
Toisia ollaan tuomitsemassa, mutta oma elämä menee päin helvettiä, tämä on totuus usein! Repikää siitä!Eikös nuo uskovaiset lestadiolaisetkin lapsia raiskanneet. Mitä uskoa se on? Se on vain oman himon ja halun tyydytystä ja toisten alistamista.
- Uskontoja tutkinut
spirulina kirjoitti:
Totuushan on, että Raamattua ei silloin vielä edes ollut, koska Uuden Testamentin kaanon vahvistettiin vasta ko. kirkolliskokouksessa. Kristinoppiin kuulumattomat (jälleensyntymisoppiakin sisältävät), alkuperältään epäluotettavat tekstit jätettiin ottamatta mukaan. Jälleensyntymisoppia ei siis ole koskaan Raamatussa ollutkaan. Mukaan hyväksyttiin vain apostolien itsensä tai heidän oppilaidensa kirjoittamat tekstit, koska ne voitiin todeta luotettaviksi.
Raamatussa on edelleenkin kohtia, jotka viittaavat jälleensyntymään. Mm kohta missä Jeesus parantaa syntymästään saakka sokeana olleen miehen ja opetuslapset kysyvät, johtuuko miehen sokeus hänen itsensä tekemistä synneistä vai hänen vanhempiensa tekemistä synneistä. Eihän sikiö voi tehdä syntiä, joten kysymys viittaa siihen, että Jeesus ja opetuslapset pitivät jälleensyntymistä luonnollisena ja itsestään selvänä asiana. Eikä Jeesuskaan huomauta vastauksessaan, että teidän kysymyksenne sisälsi uskon jälleensyntymiseen, että mitään sellaista ei ole. Niinpä Jeesuskin tiesi, että jälleen syntyminen on tosiasia. Joh. 9:1-41.
Toinen kohta, joka viittaa jälleensyntymiseen, on kohta missä opetuslapset näkevät Jeesuksen Eliaan kanssa kirkastusvuorella ja kysyvät hänen toisesta tulemisestaan. Jeesuksen vastaus antaa ymmärtää, että hän oli jälleensyntynyt Johannes Kastajaksi. Matt. 7:1-8. - Michaelin muistolle
Peter Proud kirjoitti:
Minä pidin elokuvasta "Peter Proud´n edellinen elämä", The reincarnation of Peter Proud vuodelta 1975. Voi katsella näköjään Youtubessa neljässä osassa:
http://www.youtube.com/watch?v=mxeHAG8tFb0&feature=related
Mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä...joskus niskakarvojakin :-)Valitettavasti Michael Sarrazin kuoli huhtikuussa seitsemänkymppisenä keuhkosyöpään, joka oli tuossa Peter Proud elokuvassa. Se tupakka, se tupakka. Ehkäpä tulee näyttelemään sitten taas seuraavassakin elämässä.
- Herran oma
Toisia ollaan tuomitsemassa, mutta oma elämä menee päin helvettiä, tämä on totuus usein! Repikää siitä!On se vaan kummaa,että heti kun puhutaan Jeesuksesta niin ei uskossa olevat älähtävät, kyllä kaikki muu itämainen höpötys on niin hienoa että. Jeesus oli, on ja on iankaikkisesti oleva. aaman
Meillä ei kiroilla, riidellään harvoin, emme loukkaa toisiamme sanallisesti, emmekä työpaikallamme saarnaa. Jokainen tekee itse omat päätöksensä ottaako jeesuksen vastaan vai ei, Herra kyllä kutsuu meitä kaikkia, toiset eivät vain ota häntä vastaan. Siunausta kaikille. - jääräseiska
Jokainen tulee uskol kirjoitti:
Ja Raamatun on kirjoittanut ihminen, ei mikään Jumala. Se on vähän niinkuin meidän kalevalamme!
Ei yhtään niinkuin Kalevala. Se kokosi ja kirjoitti yksi heppu. Raamattu syntyi noin 1500-vuoden historian kulussa monien eri ihmisten kirjoittamana. Jo tuossa on vinha ero. Toinen voimakas ero on siinnä, että Raamattua pystyy kuka tahansa lukemaan ja ymmärtämään sen selkeiden tarinoiden ja selkeän yhtenäisen sanoman vuoksi. Kalevalaa ei kukaan jaksa lukea, koska se on kohtalaisen turhauttava ja kokonaisjuoneton ainakin tavalliselle ihmiselle. Se ei tempaa mukaan ILOSANOMALLAAN, kuten Raamattu. Tsekkaa, vaikka täämä taas vaihteeksi.
http://www.youtube.com/watch?v=bLNTEu0kfi0&feature=player_embedded
yst.terv.tptien777 - MUMMOJO
Toisia ollaan tuomitsemassa, mutta oma elämä menee päin helvettiä, tämä on totuus usein! Repikää siitä!NO JO NYT ON TAAS KUMMA, ETTÄ MIELENKIINTOINEN ALKUPUHEENVUORO KAATUI IÄNIKUISEEN JEESUSTELUUN...VOITAISIINKO JOSKUS PYSYÄ AIHEESSA IHAN ILMAN USKONTOA?!
- Höhhh
spirulina kirjoitti:
Todellisuudessa muutamat koulukunnat saivat muokkaamansa tai kehittämänsä tekstit mukaan ja loput luokiteltiin vääräoppisiksi. Alkuaikojen kristinusko oli hyvin monipuolista.
- Ei yksin raamatussa
spirulina kirjoitti:
Sukulaisavioliitot kiellettiin vasta Abrahamin aikana, sitä ennen ne olivat täysin normaaleja. Sukurutsan käsite siis syntyi vasta silloin.
Kenen jälkeläisillä maa olisi pitänyt täyttää, ellei niillä omilla...?! Apinoidenko?
Ihmiset eivät ole lähteneet Aadamista ja Eevasta, vaan Jumalasta, joka loi nämä ensimmäiset ihmiset. Heillä oli täydellinen DNA, ei sairauksia jne. Vasta syntiinlankeemus "toi maailmaan kuoleman" ja ihmisen DNA alkoi rapistua = perinnölliset sairaudet. Abrahamin aikaan mennessä rapistuminen oli edennyt niin pahaksi, että Jumala katsoi parhaaksi kieltää sukulaisavioliitot.Sukurutsa on ollut kielletty mm. useilla Australian aboriginaali-kansoilla.
- qwertghjk
Piru perii kirjoitti:
mun käsittääkseni pirun/saatanan joukkoihin ei tarvii varsinaisesti liittyä. Ihminen kuluu sen puolelle automaattisesti.Ainoastaan henkilökohtanen valinta/parannus siirtää sut paremmalle puolelle.Ei siinä mitkään muut sun teot paina,sen takia kai se on niin järkeen käymätöntä,kun parannuksen tehnyt murhaaja on loppupeleissä paremmassa asemassa,kuin vaikkapa ikänsä hyvää tehnyt spr:än työntekijä,joka ei ole tehnyt parannusta.Sen takia kai usko(ei uskonto) on aina kelvannu vasta kun on umpikujassa oman elämänsä kanssa.
Vähän on niitä jotka pelastuu. - louhi-ämmä
jääräseiska kirjoitti:
Ei yhtään niinkuin Kalevala. Se kokosi ja kirjoitti yksi heppu. Raamattu syntyi noin 1500-vuoden historian kulussa monien eri ihmisten kirjoittamana. Jo tuossa on vinha ero. Toinen voimakas ero on siinnä, että Raamattua pystyy kuka tahansa lukemaan ja ymmärtämään sen selkeiden tarinoiden ja selkeän yhtenäisen sanoman vuoksi. Kalevalaa ei kukaan jaksa lukea, koska se on kohtalaisen turhauttava ja kokonaisjuoneton ainakin tavalliselle ihmiselle. Se ei tempaa mukaan ILOSANOMALLAAN, kuten Raamattu. Tsekkaa, vaikka täämä taas vaihteeksi.
yst.terv.tptien777Kalevala perustuu kansanrunoihin, joten ei tämä "yks heppu" sitä omasta päästään kirjoittanut. Mietihän perustelusi uudelleen.
- domesticus
Itselläni on paljon selviä muistumia muinaisesta antiikin Roomasta.
Kaikki alkoi aikoinaan unista, joissa olin vanhan Rooman valtakunnan keisari.
Unissa oli keisarin arkipäiväistä hallinnollista työtä senaatin jäsenten,
prokuraattorien, armeijan legioonien päämiesten ja monien muiden kanssa.
Niissä näkyi monenlaisia sen aikaisia rakennuksia, veistoksia, vaatteita, ruokia ja käyttöesineitä. Puhuin unissa latinaa, jota pystyn puhumaan halutessani vieläkin, vaikken ymmärräkään mitä sanon, ennen kuin tarkistan sanojen merkityksen sanakirjasta. Äidinkieleni on kuitenkin suomenkieli.
Myöhemmin tutkittuani historiallisia tosiasioita tarkemmin sain selville että kyseinen keisari oli hyvin todennäköisesti Diocletianus, koska kaikki näkemäni
täsmäsi häneen. Uskokoon ken haluaa, pakkohan ei ole uskoa mihinkään. - kullervoinen
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FIkummaa tuo teidän jeesustelu kuvittelette pääsevänne sinne juutalaisten taivaaseen ! terve menoa jos sinne haluatte . mutta elkää viitsikö tuputtaa tuota skeidaa muille !
- kullervoinen
Ylös ulos ja lenkill kirjoitti:
Eikös nuo uskovaiset lestadiolaisetkin lapsia raiskanneet. Mitä uskoa se on? Se on vain oman himon ja halun tyydytystä ja toisten alistamista.
se on sitä vanhan suunnan lestadiolaisuutta että täyttäkää maa "vaikka väkisin"
- sanonko mikä..
MUMMOJO kirjoitti:
NO JO NYT ON TAAS KUMMA, ETTÄ MIELENKIINTOINEN ALKUPUHEENVUORO KAATUI IÄNIKUISEEN JEESUSTELUUN...VOITAISIINKO JOSKUS PYSYÄ AIHEESSA IHAN ILMAN USKONTOA?!
Totta! Itsekin aloin lukemaan tätä juttua koska alkuperäinen asia herätti kiinnostusta, sitten alkaa hirveät jeesustelut sun muut,ja se itse asia jää kokonaan pois!
Voisitte kiistellä raamatun teksteistä ihan omassa keskustelu jutussa jotta ei joka paikassa tarttis aina lukea jostain jeesuksesta! - Kerran vain
Pintero kirjoitti:
Joopa se jooooo! Sulle satukirjan lukialle haluaisin vaan sanoa: Että entisiä elämiä on ja tulee olemaan.
Jumalaan uskon mutta en sellaiseen uskontoon että siinä pelotellaan Jumalan nimeen. Sillä Jumala on täydellinen rakkaus,se mitä täällä opimme(olemme oppineet omissa elämissämme. on vievä sinne täydelliseen RAKKAUTTEN.Kannattaa uskoa johonkin todelliseen,kuka todistaa että ihminen syntyy uudelleen, samoin Jumala jos on niin missä.Eiköhän nämä ja monet muut perustu mielikuvitukseen, johtuen kuoleman pelosta tai jostain muusta vastaavasta syystä.Eletään jalat maassa ja pää pilvien alapuolella.
- Viivi.
Puhurix kirjoitti:
Nikean kirkolliskokouksessa n 300-luvulla poistettiin jälleensyntymäoppi Raamatusta. Tämä on totuus!
Niin munkin mielest - totta.
- domesticus
domesticus kirjoitti:
Itselläni on paljon selviä muistumia muinaisesta antiikin Roomasta.
Kaikki alkoi aikoinaan unista, joissa olin vanhan Rooman valtakunnan keisari.
Unissa oli keisarin arkipäiväistä hallinnollista työtä senaatin jäsenten,
prokuraattorien, armeijan legioonien päämiesten ja monien muiden kanssa.
Niissä näkyi monenlaisia sen aikaisia rakennuksia, veistoksia, vaatteita, ruokia ja käyttöesineitä. Puhuin unissa latinaa, jota pystyn puhumaan halutessani vieläkin, vaikken ymmärräkään mitä sanon, ennen kuin tarkistan sanojen merkityksen sanakirjasta. Äidinkieleni on kuitenkin suomenkieli.
Myöhemmin tutkittuani historiallisia tosiasioita tarkemmin sain selville että kyseinen keisari oli hyvin todennäköisesti Diocletianus, koska kaikki näkemäni
täsmäsi häneen. Uskokoon ken haluaa, pakkohan ei ole uskoa mihinkään.Vielä tästä Rooman keisariasiasta sen verran että jos jostain kaivauksista löydettäisiin Diocletianuksen käyttämä keisarillinen viinipikari tai hänen oma miekkansa, voisin kertoa mitä koristeita ja tekstejä niihin oli kaiverrettu.
Keisarin sinettisormuksen materiaali ja kuviointi on myös aivan tuttu.
Myös hänen kauniin vaimonsa korut osaisin kuvailla pikkutarkasti.
Latinan kielen kurssille voisin kyllä lähteä kun en ole sitä koskaan tässä elämässä opetellut. Täytyypä ottaakin selvää missä niitä järjestetään. - kalevalan kisat
louhi-ämmä kirjoitti:
Kalevala perustuu kansanrunoihin, joten ei tämä "yks heppu" sitä omasta päästään kirjoittanut. Mietihän perustelusi uudelleen.
Elias Lönroth tosin keräsi ainesiton, mutta joutui monissa kohdin muotoilemaan tarinaansa ihan yksin. Eli hän oli ehkä Kalevalan editoija, mutta enemmän. Kalevala sisältää paljon hänen omiaa tekstiään. Hän on synkronoija eikä siksi Kalevalaa ei voi pitää Raamattuun verrattavana syntymältään. Usko sekin ja yritä lukea pointit, äläkä takerru tyttömäisesti kaikkeen turhaan.
- tutunnäkönenpiispa
Puhurix kirjoitti:
Raamatusta on poistettu aikoinaan muutakin epätieteelistä, jota siine on milloin mikäkin Tomppeli yrittänyt tunkea.
- Alkava skitsofrenia
lahje vai lahko kirjoitti:
Jo on jeesustelua! Nykypäivänäkin on noita jeesuksia syntynyt, mutta ovat hyvässä hoidossa suljetuilla osastoilla. Ennen tuo saattoi onnistua...vaikka onhan noita uskonlahkoja vielä.
Voipi olla merkki henkisestä terveydentilasta, tai sen huononemisesta, käypä psygologilla varmaan auttaa.
- arkkipiispa makarios
Adam...... kirjoitti:
Aikamoista sukurutsausta kun on täytynyt lisääntyä ja täyttää maa omillaan jälkeläisillään.Joo, kyllä tämä kerrotaankin Raamatussa juuri näin, mutta jossain vaiheessa lainantamisen myötä tästä tavasta oli luovuttava.
- Paavi pius kolonen
Viivi. kirjoitti:
Sori vaan mutta Raamatusta on poistettu myöhemmin uudelleensyntymiseen viittaavat kohdat.
Ei tarvitse leimata ihmisiä heti pakanoiksi jos uskovat myös uudelleensyntymiseen...
Selkeät viittaukset siihen on poistettu, mutta epäsuorasti uudelleensyntymiseen viitataan Raamatussa vieläkin. Katsopas kohta jossa puhutaan siemenestä... se on siellä loppupäässä Raamattua.
Ps. Minäkin olen uudelleensyntynyt monta kertaa. Edellisen elämäni henkilöllisyydenkin luulen tietäväni. Esim. edellisessä elämässäni olin ruotsalainen nainen, siksi minulla on vaikea käyttää suomalaista sanajärjestystä vaan joudun aina miettimään... huomautti lukion äidinkielenopettajakin asiasta. Siis korjaan, piti kirjoittaa että lukion äidinkielenopettajakin huomautti asiasta."Selkeät viittaukset siihen on poistettu, mutta epäsuorasti uudelleensyntymiseen viitataan Raamatussa vieläkin. Katsopas kohta jossa puhutaan siemenestä... se on siellä loppupäässä Raamattua."
Joo, ja kato sää se kohta jossa puhutaan aasista, se on siinnä jossakin puolessa välissä. - Herran oma
Herran oma kirjoitti:
On se vaan kummaa,että heti kun puhutaan Jeesuksesta niin ei uskossa olevat älähtävät, kyllä kaikki muu itämainen höpötys on niin hienoa että. Jeesus oli, on ja on iankaikkisesti oleva. aaman
Meillä ei kiroilla, riidellään harvoin, emme loukkaa toisiamme sanallisesti, emmekä työpaikallamme saarnaa. Jokainen tekee itse omat päätöksensä ottaako jeesuksen vastaan vai ei, Herra kyllä kutsuu meitä kaikkia, toiset eivät vain ota häntä vastaan. Siunausta kaikille.Meillä ei edes paneskella, koska se olisi syntiä. Synnymme neitsyt raskauksista.
- ujs
Raamattu sanoo:
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Rahnasto, Raimo/Rahnasto Raimo - Iankaikkisuus.mp3Jos uskoo jälleensyntymiseen,niin eihän se poista totuutta.Päin vastoin,silloin käsittää sen vastuun tekemisistä.Jälleensyntymä opissa minun käsityksen mukaan uskotaan jeesukseen tiennäyttäjänä ja rukoillaan jumalaa jeesuksen kristuksen nimessä.Olen sen verran läheltä katsonut ja joutunut elämään,niin sanottujen uskovaisten kanssa,niin sieltä se oikein höpö höpö porukka löytyy.Käydään vaan seurakunnissa hurskastelemassa ja esiintymässä.En ole uskovaisten piireissä kokenut lähimmäisen rakkautta ja aitoa välittämistä toisista ihmisistä.Eikö se näin ole,että usko ilman rakkautta on kuollutta ja rakkaus ilman tekoja on kuollutta.
- tyhjäntoimittaja
DivineLight kirjoitti:
Regressioterapeutit voivat auttaa myös selittämään tarkemmin noita sun kokemuksia esim. touta huonoa oloa kuvia katsellessasi tai sinun saksan kielen inhoa.
Tunnen henk.koht. erään terapeutin jota voisin lämpimästi suositella mutta hän ei asu Suomessa. Jos tunnet tarvetta joskus asiaa tutkia tarkemmin ota vain yhteyttä regressioterapeuttiin. He osaavat auttaa mielestäni parhaiten näissä tilanteissa.Onks tää joku uusintakierros kun ekojen kommenttien päivämäärät on edelliseltä kuukaudelta eli kesäkuulta?
- oheisaihe
MUMMOJO kirjoitti:
NO JO NYT ON TAAS KUMMA, ETTÄ MIELENKIINTOINEN ALKUPUHEENVUORO KAATUI IÄNIKUISEEN JEESUSTELUUN...VOITAISIINKO JOSKUS PYSYÄ AIHEESSA IHAN ILMAN USKONTOA?!
Tämä on keskustelun sivuhaara, jota ei ole pakko seurata.
- Help!
www.emofree.com akupainannan avulla voi päästä näistä vaivaavista asioista eroon. Jopa vietnamin sodan veteraaneja on autettu tällä. Heitä käskettiin ampumaan siviilejä kylissä.
Muistot eivät katoa jos niitä on, mutta kehoon varastoituneet vahvat reaktiot näihin saadaan pois.
Itse uskon että kehonvaihto on totta. Mielestäni täsmällisempi termi kuin sielunvaellus. Minullakin on ollut vauvan keho, vaan eipä ole enää. Samoin vaihdamme kehoja elämä toisensa jälkeen, kuten ihminen vaihtaa vaatteita.
Googlaa reincarnation proof.
Ian Stevensonin laajan tutkimusmateriaalin lisäksi löytyy mm. maailmansodan taistelulentäjä joka nyt lapsena muistaa tuon edellisen elämänsä.
Lapsen isä tutki sota-arkistoja, ja tämän lapsen edellinen elämä taistelulentäjänä löytyi. Japanilaiset ottivat lapsen saarelle jossa hänen koneensa ammuttiin alas edellisessä elämässä.
Lapsi tiesi TÄSMÄLLEEN missä kone oli pudonnut. Hän joutui myös vahvojen tunteiden valtaan kun saarta lähestyttiin. Kertoi jo silloin mitä kautta koneet lensivät saaren ylle. Tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=SF3KqGpxXvo - shaman
DivineLight kirjoitti:
Tunnen henk.koht. erään terapeutin jota voisin lämpimästi suositella mutta hän ei asu Suomessa. Jos tunnet tarvetta joskus asiaa tutkia tarkemmin ota vain yhteyttä regressioterapeuttiin. He osaavat auttaa mielestäni parhaiten näissä tilanteissa.Kylmät väreet kulki pitkin selkääni kun luin. Vähitellen olen alkanut uskoa noihin juttuihin ja jos isälläsikin on vastaavia kokemuksia. Myös suomesta löytyy regressioterapeutteja, voivat kulkea esim. suggestoterapeutinkin nimellä. Jos asia kiinnostaa ja vaivaa ja haittaa, mene ihmeessä selvittämään. Tosin se voi myös sattua.
- ***Joku****
Auttaisiko se regressioterapia vaikka ihan jatkuvaan ahdistukseen? vaikka että olen aika hissukseen kun olen ihmisten keskellä ja ahditun kovasti vieraista ihmisistä ja saan oudon tunteen rintaani kun olen ihmisjoukon keskellä
- rehniä
Alkava skitsofrenia kirjoitti:
Voipi olla merkki henkisestä terveydentilasta, tai sen huononemisesta, käypä psygologilla varmaan auttaa.
Turha se on noita raamattuja ja muita tarukokoelmia lueksia ja pähkäillä. Moni houkka on saanut valaistuksen lukiessaan Pyllykirjasta tarinoita salatusta elämästä kulissien molemmilla puolilla, katso itse http://www.pyllykirja.fi/2011/
- tsaukkis
jääräseiska kirjoitti:
yst.terv.tptien777Ilosanomallaan???Raamattuhan perustuu beduiinien leirinuotioilla sepittämiin tarinoihin ja ne ovat juuri sitä mitä varten ne sepitetiin eli pelkkiä tarinoita.Samaa luokkaa kuin kaikki muutkin hourupäiden "kalliit tekstit".Mitä eroa on raamatulla ja koraanilla(huom.pieni alkukirjain tarkoituksella)?Ei mitään muuta kuin se että haluttiin kilpaileva uskonto ja kilpailevat "pyhät henkilöt". Eikä tarinoissa ja saduissa mitään vikaa ole,niitähän tähän maailmaan mahtuu. Surullista asiassa on se että kyseisten sepustusten takia ihmiset ovat tappaneet ja tappavat jatkuvasti lisää ihmisiä.Puhumattakaan kaikesta pahoinvoinnista ja toisten kiduttamisista perustuen toisten uskonnon erilaisuuteen.
Taidanpa edelleenkin turvautua Kalevalaan,se on sentään ihan suomalainen satukirja ja sellaisena pysyy. - tsaukkis
Uskoisinko? kirjoitti:
Ja minä näin taannoin miehen, jonka t-paidan etupuolella luki: Jeesus tulee. Selkäpuolella luki: Jeesus menee.
Tuo oli hyvä,taidanpa painattaa itsellekin sellaisen paidan.Ja varapaidaksi voisin painattaa vastaavan muhammedista.
- Puhurix
spirulina kirjoitti:
Sitä kirjaa on rukattu vuosien varrella todella paljon.
- Puhurix
Uskontoja tutkinut kirjoitti:
Raamatussa on edelleenkin kohtia, jotka viittaavat jälleensyntymään. Mm kohta missä Jeesus parantaa syntymästään saakka sokeana olleen miehen ja opetuslapset kysyvät, johtuuko miehen sokeus hänen itsensä tekemistä synneistä vai hänen vanhempiensa tekemistä synneistä. Eihän sikiö voi tehdä syntiä, joten kysymys viittaa siihen, että Jeesus ja opetuslapset pitivät jälleensyntymistä luonnollisena ja itsestään selvänä asiana. Eikä Jeesuskaan huomauta vastauksessaan, että teidän kysymyksenne sisälsi uskon jälleensyntymiseen, että mitään sellaista ei ole. Niinpä Jeesuskin tiesi, että jälleen syntyminen on tosiasia. Joh. 9:1-41.
Toinen kohta, joka viittaa jälleensyntymiseen, on kohta missä opetuslapset näkevät Jeesuksen Eliaan kanssa kirkastusvuorella ja kysyvät hänen toisesta tulemisestaan. Jeesuksen vastaus antaa ymmärtää, että hän oli jälleensyntynyt Johannes Kastajaksi. Matt. 7:1-8.Minusta jälleensyntymä on aivan täysin luonollinen asia. Ihmiselle on vain pitänyt selittää elämän olevan ainutkertainen, sillä silloin ihmistä on helmpompi pitää kurissa ja nuhteessa.
- Puhurix
Höhhh kirjoitti:
Todellisuudessa muutamat koulukunnat saivat muokkaamansa tai kehittämänsä tekstit mukaan ja loput luokiteltiin vääräoppisiksi. Alkuaikojen kristinusko oli hyvin monipuolista.
Siis ihminen päätti mikä sopii ja mikä ei. Jumalalta ei kysytty.
- Puhurix
tutunnäkönenpiispa kirjoitti:
Raamatusta on poistettu aikoinaan muutakin epätieteelistä, jota siine on milloin mikäkin Tomppeli yrittänyt tunkea.
Mkä tarkkaanottaen Raamatussa on tieteellistä?
- MualimanMies
Minäkin pidän asiaa aivain mahdollisena. Usein oma intuiitio on oikeassa kuten nyt sinulle tuli entiset elämät mieleen tuosta kokemuksesta.
Useat ihmiset kokevat elämässään jotain joka viittä edellisiin elämiin. Lapset kertovat asioita joita eivät "voineet" tietää. Vaikea aihe keskustella tällä palstalla. Yritäppäs löytää joku toinen nettisivu missä jo sivutaan aihetta. Löydät varmasti paljon kohtalo tovereita :)
Eikun lämpimiä kesäpäiviä kaikille - notta totuus
Ylös ulos ja lenkill kirjoitti:
Eikös nuo uskovaiset lestadiolaisetkin lapsia raiskanneet. Mitä uskoa se on? Se on vain oman himon ja halun tyydytystä ja toisten alistamista.
Löytäneet vaan mielestään hyvän lymyämispaikan. Nämä lasten hyväksikäyttäjät. Mutta eivät enää löydä lestadiolaisten piiristäkään tulevaisuudessa.
- voi polla
shaman kirjoitti:
Kylmät väreet kulki pitkin selkääni kun luin. Vähitellen olen alkanut uskoa noihin juttuihin ja jos isälläsikin on vastaavia kokemuksia. Myös suomesta löytyy regressioterapeutteja, voivat kulkea esim. suggestoterapeutinkin nimellä. Jos asia kiinnostaa ja vaivaa ja haittaa, mene ihmeessä selvittämään. Tosin se voi myös sattua.
Pirun pikku apulaiset vaan ujuttavat ajatuksiin jonkun
edellisen ihmisen elämänkertaa. Siis, jota ovat aiemmin
seuranneet ja viiranneet. Eipä se sen kummempaa. - jne.
voi polla kirjoitti:
Pirun pikku apulaiset vaan ujuttavat ajatuksiin jonkun
edellisen ihmisen elämänkertaa. Siis, jota ovat aiemmin
seuranneet ja viiranneet. Eipä se sen kummempaa.Eikä se pirukaan aivan erehtymätön ole.
Hypnoosissa koehenkilö palautettiin muutaman sadan
vuoden taakse ja hän kertoi missä on ja mitä näkee.
Oli sotilas jossakin armeijassa ja kertoi varusteistaan
ja kivääristään joka hänellä oli mukanaan.
Valitettavasti se kiväärityyppi aivan todistettavasti
kehiteltiin kymmeniä vuosia myöhemmin.
Mutta sattuuhan sitä tekevälle. - fakta homma
ujs kirjoitti:
Jos uskoo jälleensyntymiseen,niin eihän se poista totuutta.Päin vastoin,silloin käsittää sen vastuun tekemisistä.Jälleensyntymä opissa minun käsityksen mukaan uskotaan jeesukseen tiennäyttäjänä ja rukoillaan jumalaa jeesuksen kristuksen nimessä.Olen sen verran läheltä katsonut ja joutunut elämään,niin sanottujen uskovaisten kanssa,niin sieltä se oikein höpö höpö porukka löytyy.Käydään vaan seurakunnissa hurskastelemassa ja esiintymässä.En ole uskovaisten piireissä kokenut lähimmäisen rakkautta ja aitoa välittämistä toisista ihmisistä.Eikö se näin ole,että usko ilman rakkautta on kuollutta ja rakkaus ilman tekoja on kuollutta.
Fariseuksiahan kyllä riittää. Ja lopun aikana eksyttäjä eksyttää
jopa valittujakin. Niin, vähän puhut mutta asiaa.
Ja käsittääkseni hiekka tiimalasissa on jo aivan lopussa. - Ateisti-
spirulina kirjoitti:
Sukulaisavioliitot kiellettiin vasta Abrahamin aikana, sitä ennen ne olivat täysin normaaleja. Sukurutsan käsite siis syntyi vasta silloin.
Ihmiset eivät ole lähteneet Aadamista ja Eevasta, vaan Jumalasta, joka loi nämä ensimmäiset ihmiset. Heillä oli täydellinen DNA, ei sairauksia jne. Vasta syntiinlankeemus "toi maailmaan kuoleman" ja ihmisen DNA alkoi rapistua = perinnölliset sairaudet. Abrahamin aikaan mennessä rapistuminen oli edennyt niin pahaksi, että Jumala katsoi parhaaksi kieltää sukulaisavioliitot.Aatamin ja Eevanhan kerrottiin saaneen 2 poikaa. Äitinsä kanssako he sitten lisääntyivät? On meillä hieno uskonto.
- -
Puhurix kirjoitti:
Sitä kirjaa on rukattu vuosien varrella todella paljon.
Jos on niin missä vaiheessa ja miten? Esitä todisteet.
Kuolleen meren kääröt ovat tieteellisten todisteiden perusteella muistaakseni n. 2000 vuotta vanhoja ja nämä perustuvat osittain Vanhan testamentin kirjoituksiin. Uudesta testamentista on tallessa 300-luvulta kirkkoraamattu. Käsittääkseni myös vanhempia kirjoituksia Uudesta testamentista löytyy erillisinä kirjoituksina. - Puhurix
- kirjoitti:
Jos on niin missä vaiheessa ja miten? Esitä todisteet.
Kuolleen meren kääröt ovat tieteellisten todisteiden perusteella muistaakseni n. 2000 vuotta vanhoja ja nämä perustuvat osittain Vanhan testamentin kirjoituksiin. Uudesta testamentista on tallessa 300-luvulta kirkkoraamattu. Käsittääkseni myös vanhempia kirjoituksia Uudesta testamentista löytyy erillisinä kirjoituksina.Niitä asioita opetettiin jo lukiossa kirkkohistoriassa ja netistä voit tutkia. Kiva teos sinänsä, mutta onko se Jumalan sanaa suoraan vai ihmisen omille tarkoitusperille sopivaksi saattama torso. Miksi muuten siellä on sääntöjä, joita täytyy noudattaa ja toisaalta taas yleisesti hylättyjä oppeja? Miksi homous on synti, mutta vaikka samaisessa Mooseksen kirjassa puhutaan, että mies saa pitää kahta orjaa, nainen ei saa synnytyksen jälkeen saastaisena olla tekemisissä ulkomaailman kanssa tai kuukautisten aikana liikkua ihmisten ilmoilla, niitä ei noudateta?
- HR
Uskontoja tutkinut kirjoitti:
Toinen kohta, joka viittaa jälleensyntymiseen, on kohta missä opetuslapset näkevät Jeesuksen Eliaan kanssa kirkastusvuorella ja kysyvät hänen toisesta tulemisestaan. Jeesuksen vastaus antaa ymmärtää, että hän oli jälleensyntynyt Johannes Kastajaksi. Matt. 7:1-8.Jeesus puhuu aivan eri asiasta tuossa! Olet täysin hakoteillä!!jeesus ei noissa kohdissa todellakaan tarkoittanut uudelleensyntymistä, vaan Hän puhui siinä hengellisistä asioista, joita ei voi ymmärtää ellei Jumala ole avannut ymmärrystä. Jeesus opetti, että ihmisen tulee "syntyä uudesti ylhäältä" tämä tarkoitta vedestä ja hengestä syntymistä ja silloin Jeesus puhui tätä selittäessään Israelin opettajalle ja hänkään ei ymmärtänyt tätä että eihän ihminen voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä uudesti.Mutta Jeesus ei ole koskaan tarkoittanut, että ihminen jälleen syntyisi, uudesti syntyminen on aivan eri asia mitä myös Raamatussa puhutaan. Nämä ovat hengellsiiä asioita ja niitä tulisi tutkiskella hengellisesti, lihallinen ihminen menee niissä usein eksyksiin ja ymmärtäää asiat väärin. kehotan sinua enemmän perehtymään asiaan ja menemään jonnekin seurakuntaan kuulemaan opetusta jumalan sansasta.
- Puhurix
HR kirjoitti:
Jeesus puhuu aivan eri asiasta tuossa! Olet täysin hakoteillä!!jeesus ei noissa kohdissa todellakaan tarkoittanut uudelleensyntymistä, vaan Hän puhui siinä hengellisistä asioista, joita ei voi ymmärtää ellei Jumala ole avannut ymmärrystä. Jeesus opetti, että ihmisen tulee "syntyä uudesti ylhäältä" tämä tarkoitta vedestä ja hengestä syntymistä ja silloin Jeesus puhui tätä selittäessään Israelin opettajalle ja hänkään ei ymmärtänyt tätä että eihän ihminen voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä uudesti.Mutta Jeesus ei ole koskaan tarkoittanut, että ihminen jälleen syntyisi, uudesti syntyminen on aivan eri asia mitä myös Raamatussa puhutaan. Nämä ovat hengellsiiä asioita ja niitä tulisi tutkiskella hengellisesti, lihallinen ihminen menee niissä usein eksyksiin ja ymmärtäää asiat väärin. kehotan sinua enemmän perehtymään asiaan ja menemään jonnekin seurakuntaan kuulemaan opetusta jumalan sansasta.
Onko todella mielestäsi niin, että absoluuttinen totuus opetetaan kristillisessä seurakunnassa. Eiköhän kaikki maailman uskonnot puhu samasta asiasta eri kultturiympäristöstä käsin ainoastaan. Minä väitän, että maailman uskonnot ovat täysin sama asia. On ylimielistä ajatella, että vain kristityillä on oikea ajattelutapa.
- Jumalan lapsi
Ei ihminen elä maanpäällä kuin kerran, eli ei ole ollut ennen missään maassa, tämä elämä jossa elämme nyt, on ainutkertainen. Jumala loi ihmisen tätä ainutta elämää varten, jossa meidän on tehtävä valinta kumpaa tietä kuljemme. Ei jälleensyntymistä ole olemassa, olet ehkä pikkuisena nähny jonkin filmin tai jotkut on puhunu sulle tuosta asiasta, ja se on jääny alitajuntaasi vaikka et itse edes välttämättä muista.
- DivineLight
Me olemme ikuisessa "kierrossa". Ei ole mitään alkua tai loppua.
On vain uusia alkuja ja kasvua suurempaan rakkauteen. - mitenmeni
Miten kukaan voi tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? Pystytkö todistamaan taivaan, helvetin, jumalan? Uskoa voi mihin haluaa ja antaa myös muiden uskoa mihin haluaa tuomitsematta.
- Ed
DivineLight kirjoitti:
Me olemme ikuisessa "kierrossa". Ei ole mitään alkua tai loppua.
On vain uusia alkuja ja kasvua suurempaan rakkauteen.Kehittymistä uusiutuvien fyysisten muotojen kautta oivaltamaan ja ymmärtämään elämää ja olemassaolevaa ajassa.
- UskoTaiÄlä...
Sanopa sitten mistä näitä sikiää aina vaan lisää. Kuule, kun on sellainen aineen häviämättömyyden laki, tyhjästä on paha nyhjästä, sanotaan. Kaikki on valtaisassa kierrossa. Maapallo on hiekanjyvästäkin pienempi murunen maailmankaikkeudessa. Voi, että on hölömöjä....ei ulkopuoliset avaruuden elävät kyllä mistään hinnasta halua Nikkilän väkeä tavata ...noin hauskasti luonnehtiakseni tätä asiaa.
- Hengen miehiä
Ed kirjoitti:
Kehittymistä uusiutuvien fyysisten muotojen kautta oivaltamaan ja ymmärtämään elämää ja olemassaolevaa ajassa.
Meidänhän on niin sanotusti kehityttävä maapallon elinolojen mukaan ja sen vuoksi kuolemakin on välttämätön paha ainakin ollut. Elinolot, lämpötilat ja kaasujen kokoomus on vaihdellut ja kehon on mukauduttava. Onhan elämä mukautunut elämään meren syvimmissäkin syvänteissä ja mitä erityislaatuisimmissa olosuhteissa jonneka ihminen ei pääse hengissä ilman suojaavia välineitä ja laitteita. Kaikki kiertää ja liikkuu, elää ja kuolee. Oikeastaan kuolemaa ei ole vaan keho rapistuu ja tuhoutuu, ei itse henki.
- Reicarnation Rules!
Ilman reinkarnaatiota Jumala on JULMA DESPOOTTI, ihan huvin vuoksi heittää jotkut ihmiset elinikäiseen orjuuteen tai sairauteen, kipuun, vankilaan poliisina rikollisten kidutettavaksi, jne.. Toiset taas saavat syntyä varakkaisiin perheisiin joissa on rakastavat vanhemmat.
Raamattu sanoo kyllä, mitä kylvää sitä niittää. Tämä ei ole mahdollistakaan ilman reinkarnaatiota ja karman lakia. Nykypapit eivät ole tätä hoksanneet.
Lisäksi, koko teologia ontuu pahasti. Mm. miljoonat ihmiset joutuvat iankaikkiseen kadotukseen vain vaikka sen vuoksi että lähetys-saarnaaja pysäytettiin jonkun Kambodjan rajalla, eikä päässyt "kertomaan ilosanomasta".
Jotka uskovat tällaiseen kiduttaja-jumalaan, saavat syyttää itseään. Jumala ilman sielunvaellusta ja karman lakia on kuin Pol Pot tai Stalin.
Lue harekrishnatemple.com alkavat palat loksahdella paikalleen.
- Jumalan lapsi
Se on sun mielipiteesi, mutta ei todellisuutta. Kai ihmisellä voi olla mielipiteitä, mutta on kerran järkyttävää huomata, miten väärässä on ollu, ja paluuta ei ole.
- DivineLight
Kyllä, järkyttävää se on kun sitä katsoo sellaisten uskomusten läpi jotka perustuvat pelkoon ja tuomioihin.
Kun niistä on vapautunut ei ole vääriä ja oikeita on vain erilaisia polkuja, jotka kaikki ovat matkalla rakkauteen. - Uskon sodat
DivineLight kirjoitti:
Kyllä, järkyttävää se on kun sitä katsoo sellaisten uskomusten läpi jotka perustuvat pelkoon ja tuomioihin.
Kun niistä on vapautunut ei ole vääriä ja oikeita on vain erilaisia polkuja, jotka kaikki ovat matkalla rakkauteen.Kaikenlainen usko on pelotellut ihmisiä ja johtanut vain sotiin, kun noita lahkoja on erilaisia ja eivät ole sietäneet toisten ajatelmia uskosta.
Uskovaiset ovat niitä kaikken ilkeimpiä tuolla alalla ja suvaitsemattomampia. Ateisti on varmasti monesti inhimillisempi.
On ehkä lohdullista tietää, että syntyy uudelleen, mutta on pelottavaa ajatella, että syntyy esimerkiksi eläimenä joka kasvatetaan vain teurastettavaksi ja ihmisten ruoaksi. Intialaiset ovat tässä suhteessa oikealla linjalla uskossaan. - UskovaM1977
Uskon sodat kirjoitti:
Kaikenlainen usko on pelotellut ihmisiä ja johtanut vain sotiin, kun noita lahkoja on erilaisia ja eivät ole sietäneet toisten ajatelmia uskosta.
Uskovaiset ovat niitä kaikken ilkeimpiä tuolla alalla ja suvaitsemattomampia. Ateisti on varmasti monesti inhimillisempi.
On ehkä lohdullista tietää, että syntyy uudelleen, mutta on pelottavaa ajatella, että syntyy esimerkiksi eläimenä joka kasvatetaan vain teurastettavaksi ja ihmisten ruoaksi. Intialaiset ovat tässä suhteessa oikealla linjalla uskossaan.Ateismin idealismin sodissa on kuollut vähintään yhtä paljon porukkaa kuin uskonsodissa. Joten voisin vetää samanlaisen johtopäätöksen, että ateistit ovat kaikkein ilkeimpiä tuolla alalla ja suvaitsemattomampia (uskovaisia kohtaan). Uskova on monesti inhimillisempi.
Ristiretket eivät olleet Jeesuksen mielenmukaisia. Katsoo ja lukee vaan Raamatusta mitä Jeesus opetti. Kyllä ristiretket olivat täysin vallanahneiden ihmisten aikaansaannosta. Jeesus opetti rakkautta ja totuutta.
Jeesus opettaa Taivaasta ja helvetistä. Ei jälleensyntymisestä. Siihen kristityn pitää sitoutua, mitä Jeesus Kristus, Jumalan Poika, lihaksi tullut Kristus, Jumala, uskontomme ydin, opettaa. Hän on 100% ihminen ja 100% Jumala. Auktoriteettia siis löytyy. Kuoli ja haudattiin ja nousi kuolleista.
Mutta Jumala tuomitsee, en minä. Uskon Raamattuun Jumalan Sanana ja 100% historiallisena ja luotan siihen. Ihmiset kirjoittivat sen Jumalan Pyhän Hengen johdatuksessa omista kokemuksistaan käsin. Raamatussa on kaikki mitä Jumala haluaa itsestään ja tiestään kertoa. Uusi Testamentti on voimassa tänään. Kristuksen sovitustyön kautta jokainen voi päästä Taivaaseen Isän luoksen. Ilman Kristusta olemme auttamattomasti liian syntisiä. Emmekä voi päästä perille. Jumala vaatii täydellistä pyhyyttä. Vain niin pääsee Isän tykö. Kukaan ihminen ei voi olla täydellisen pyhä, siksi tuli Jeesus Kristus. Ainoa joka oli ja on täydellinen ja synnitön ja Hän eli elämänsä pyhästi. Hänhän on Jumalan Poika, itse Jumala oli Kristuksessa. Näin Herra itse otti meidän synnit ja maksoi velkamme ristinkuolemassa. Viimeinen syntiuhri, se lopullinen. Häneen uskomalla tie Taivaaseen on auki. Ainoa ovi, Jeesus Kristus. Ei ole muuta tietä. Jeesus sanoi sen itsekin ja samoin Hänen opetuslapsensa.
Siunausta!
UskovaM1977 - Ajateltavaa:
Uskon sodat kirjoitti:
Kaikenlainen usko on pelotellut ihmisiä ja johtanut vain sotiin, kun noita lahkoja on erilaisia ja eivät ole sietäneet toisten ajatelmia uskosta.
On ehkä lohdullista tietää, että syntyy uudelleen, mutta on pelottavaa ajatella, että syntyy esimerkiksi eläimenä joka kasvatetaan vain teurastettavaksi ja ihmisten ruoaksi. Intialaiset ovat tässä suhteessa oikealla linjalla uskossaan.Jotta syntyy eläimeksi, on kehitettävä eläimellisiä haluja niin että ne ovat tärkeintä elämässä. Kun syöminen, nukkuminen, parittelu tai pelkääminen ovat vallitsevia asioita kuoleman hetkellä, on mahdollista saada sopiva eläimen keho jossa täyttää näitä haluja.
Tämä ei vielä takaa eläimeksi syntymistä, vaan usein tarvitaan vielä koiramaista mentaliteettia, eli menestytään tai nautitaan MUIDEN KUSTANNUKSELLA.
Tästä syystäkin huolestuttaa nykynuorison trendi jossa "ilakoidaan" tekemällä jekkuja lähipiirille. Imetään nautintoa satanistisesti, aiheuttamalla muille harmia.
Yleensä alas päin reikarnaatioketjussa menevät saavat koiran kehon. Ilmankos "koirat ymmärtävät ihmistä", "paras ystävä", yms. - Mitä?
UskovaM1977 kirjoitti:
Ateismin idealismin sodissa on kuollut vähintään yhtä paljon porukkaa kuin uskonsodissa. Joten voisin vetää samanlaisen johtopäätöksen, että ateistit ovat kaikkein ilkeimpiä tuolla alalla ja suvaitsemattomampia (uskovaisia kohtaan). Uskova on monesti inhimillisempi.
Ristiretket eivät olleet Jeesuksen mielenmukaisia. Katsoo ja lukee vaan Raamatusta mitä Jeesus opetti. Kyllä ristiretket olivat täysin vallanahneiden ihmisten aikaansaannosta. Jeesus opetti rakkautta ja totuutta.
Jeesus opettaa Taivaasta ja helvetistä. Ei jälleensyntymisestä. Siihen kristityn pitää sitoutua, mitä Jeesus Kristus, Jumalan Poika, lihaksi tullut Kristus, Jumala, uskontomme ydin, opettaa. Hän on 100% ihminen ja 100% Jumala. Auktoriteettia siis löytyy. Kuoli ja haudattiin ja nousi kuolleista.
Mutta Jumala tuomitsee, en minä. Uskon Raamattuun Jumalan Sanana ja 100% historiallisena ja luotan siihen. Ihmiset kirjoittivat sen Jumalan Pyhän Hengen johdatuksessa omista kokemuksistaan käsin. Raamatussa on kaikki mitä Jumala haluaa itsestään ja tiestään kertoa. Uusi Testamentti on voimassa tänään. Kristuksen sovitustyön kautta jokainen voi päästä Taivaaseen Isän luoksen. Ilman Kristusta olemme auttamattomasti liian syntisiä. Emmekä voi päästä perille. Jumala vaatii täydellistä pyhyyttä. Vain niin pääsee Isän tykö. Kukaan ihminen ei voi olla täydellisen pyhä, siksi tuli Jeesus Kristus. Ainoa joka oli ja on täydellinen ja synnitön ja Hän eli elämänsä pyhästi. Hänhän on Jumalan Poika, itse Jumala oli Kristuksessa. Näin Herra itse otti meidän synnit ja maksoi velkamme ristinkuolemassa. Viimeinen syntiuhri, se lopullinen. Häneen uskomalla tie Taivaaseen on auki. Ainoa ovi, Jeesus Kristus. Ei ole muuta tietä. Jeesus sanoi sen itsekin ja samoin Hänen opetuslapsensa.
Siunausta!
UskovaM1977Onko ateistit koskaan järjestänyt sotaa uskovaisia kohtaan? Tuliko sulle tommonen mieleen siitä raamatun tarinasta, missä sotilaat riistiinnaulivat Jeesuksen sen takia, koska uskoivat hänen puhuvan potaskaa ja levittävän väärää uskoa? Senkö takia? Mistä sen tietää edes tapahtuiko se. Mistä sen tietää tapahtuiko todella mitään. T. Aino 13 v.
- kokija
Oleellista tuossa on se, että käsittelee psykologista perimää niin että pääsee kammojen kanssa sinuiksi niin, että ne eivät ole enää kärsimystä. Esim. kammoja tarkkailemalla ja sitä joka kokee kokevansa.
Onko jälleensyntymää ja millä tavalla, saattaa olla monitahoinen juttu, johon ei ole välttämättä yksiselitteistä vastausta. Tutkimuksissa olen päätynyt mm. siihenkin vaihtoehtoon, että ihmisen olemuksesta osa voi olla yhden ihmisen perintöä ja toinen osio toisen ihmisen jällensyntymää. Ainakin poikkeustapauksissa. Näin ollen me olemme hyvin tiiviisti kytköksissä toisiimme, sillä käsitykseni mukaan ihminen ei ole yksilö. Kollektiivinen muisti kiertää eri ihmisissä vähintään. Ehkä joku muukin kiertää. Koska kollektiivinen perimä kiertää, niin me olemme kaikista ihmisistä vastuussa jollain tavalla.
Tämä selittänee sen, miksi ei oikeastaan voikaan vapautua osallistumatta "muiden" vapautumiseen. Tai ainakin se on käsittääkseni suunnaton harvinaisuus.
Eläviä muistoja saa myös eläytymällä johonkin ihmiseen niin kuin olisi tuo toinen ihminen. Samaistumalla esim. unessa kopioituu muistoja ihmiseltä toiselle kokemukseni mukaan. Jos tähän samaistumiseen asti pääsee, niin takertumattomuus on jees, koska muistot eivät vapauta, vaan muistoista irrottautuminen vapauttaa.
Jos käsitämme että emme olekaan muisto, niin se olisi eheyttävää. Emme kulje silloin muistojen mukaan tuuliajolla.
Jälleensyntymäoppi ei tuo rauhaa ihmiselle, se on oppi muiden uskomusten seassa. Rauhan tuo itsetuntemus, joka on uskomuksista vapautumista asteittain ja jalansijan saaminen jostain varmasta. Varmaa lienee ainakin muutos.- DivineLight
"Jälleensyntymäoppi ei tuo rauhaa ihmiselle, se on oppi muiden uskomusten seassa. Rauhan tuo itsetuntemus, joka on uskomuksista vapautumista asteittain ja jalansijan saaminen jostain varmasta. Varmaa lienee ainakin muutos."
Olen samaa mieltä kanssasi tuosta.
Itselleni jälleensyntymä ja matkan jatkuminen on vain paljon loogisempaa kokonaisuuden kannalta kuin esim. tuomiot helvettiin tai sitten pelastus taivaisiin. Mutta täyttä rauhaa se ei tuo tietenkään. Mutta poistaa yhden tärkeän pelon eli Jumalpelon ja Jumalvihan ainakin omalta osaltani. - kokija
DivineLight kirjoitti:
"Jälleensyntymäoppi ei tuo rauhaa ihmiselle, se on oppi muiden uskomusten seassa. Rauhan tuo itsetuntemus, joka on uskomuksista vapautumista asteittain ja jalansijan saaminen jostain varmasta. Varmaa lienee ainakin muutos."
Itselleni jälleensyntymä ja matkan jatkuminen on vain paljon loogisempaa kokonaisuuden kannalta kuin esim. tuomiot helvettiin tai sitten pelastus taivaisiin. Mutta täyttä rauhaa se ei tuo tietenkään. Mutta poistaa yhden tärkeän pelon eli Jumalpelon ja Jumalvihan ainakin omalta osaltani.Jälleensyntymä viittaa siis elävään matkantekoon. Kun olemme vain matkalla, niin jokainen hetki on merkitsevä.
Jos ajattelemme staattisia päämääriä, niin se on jotain johon mieli tahtoisi turvautua. Mieli luo kohteita, taivaita, nirvanoita tai muita lokeroita, jotta kokisi olevansa sopivan rajoittunut ja tämän rajoituksen kautta turvallisuudentunteen vallassa.
Matkanteko kuvastaa ikuista opiskelua. Opiskelevalla asenteella voimme muuntaa jokaisen hetken hyödylliseksi. Sisältä paljastuu syyllisyyttä jostain näennäisesti erossa olemisen vuoksi. Sisäiseen syyllisyyteen pureutuminen ja anteeksianto tälle purkaa tuota erossa olemisen harhaa. Olemme matkaa tehdessämme projisoineet itsemme moninkertaisesti yhä tiheneviin ulottuvuuksiin. Näiden projektioiden tajuaminen ja niiden purkaminen ja palauttaminen edeltävään projektiovaiheeseen, jolloin oltiin vähemmän näennäisesti erossa, kuuluu nyt paluusuunnitelmaan.
Sain tästä prosessista vision eräänä hetkenä viime päivinä:
kuin maisema olisi syöksynyt olemuksesta ja tuohon sisältä kummuneeseen mielikuvamaisemaan huomasin menneeni. Silloin unohtui edeltävää vaihetta. Kun tajusin tuon projektioksi, niin se kadotti otettaan. Näin minä olen tullut tähän maailmaan. Projisoimalla tämän maailman eteeni ja asettautumalla tähän kehykseen. Kun ihminen syntyy hän käytännössä luo kokemuksen elämästä, muuten hän ei kykenisi tätä projektiomaailmaa tiedostamaan.
Tämän tahdon kertoa, että mieli luo todellisuuden tunteen jäleensyntymän alaisissa maailmoissa, kun mieli kiinnittyy projisoimaansa kangastukseen. - kokija
kokija kirjoitti:
Jälleensyntymä viittaa siis elävään matkantekoon. Kun olemme vain matkalla, niin jokainen hetki on merkitsevä.
Jos ajattelemme staattisia päämääriä, niin se on jotain johon mieli tahtoisi turvautua. Mieli luo kohteita, taivaita, nirvanoita tai muita lokeroita, jotta kokisi olevansa sopivan rajoittunut ja tämän rajoituksen kautta turvallisuudentunteen vallassa.
Matkanteko kuvastaa ikuista opiskelua. Opiskelevalla asenteella voimme muuntaa jokaisen hetken hyödylliseksi. Sisältä paljastuu syyllisyyttä jostain näennäisesti erossa olemisen vuoksi. Sisäiseen syyllisyyteen pureutuminen ja anteeksianto tälle purkaa tuota erossa olemisen harhaa. Olemme matkaa tehdessämme projisoineet itsemme moninkertaisesti yhä tiheneviin ulottuvuuksiin. Näiden projektioiden tajuaminen ja niiden purkaminen ja palauttaminen edeltävään projektiovaiheeseen, jolloin oltiin vähemmän näennäisesti erossa, kuuluu nyt paluusuunnitelmaan.
kuin maisema olisi syöksynyt olemuksesta ja tuohon sisältä kummuneeseen mielikuvamaisemaan huomasin menneeni. Silloin unohtui edeltävää vaihetta. Kun tajusin tuon projektioksi, niin se kadotti otettaan. Näin minä olen tullut tähän maailmaan. Projisoimalla tämän maailman eteeni ja asettautumalla tähän kehykseen. Kun ihminen syntyy hän käytännössä luo kokemuksen elämästä, muuten hän ei kykenisi tätä projektiomaailmaa tiedostamaan.
Tämän tahdon kertoa, että mieli luo todellisuuden tunteen jäleensyntymän alaisissa maailmoissa, kun mieli kiinnittyy projisoimaansa kangastukseen.Tiivistäen. Alussa oli Sana, joka oli värähdys: Tämä värähdys sai aikaan ketjureaktion luoden uusia pikku-Sanoja, koska Sana oli tietyssä mielessä epävakaa. Alku tasapainottui äärimmäisen nopeasti, mutta nämä pikku-Sanaset jatkoivat etenemistään kuin sakkaava lentokone, jota ei oltu saatu vielä hallintaan. Me olemme näitä pikku-Sanoja.
Laskeuduimme materiaan. Tietyn henkitason läpi sujahdettuamme jouduimme oravanpyörään, jota jälleensyntymiksi sanotaan. Oravanpyörä pyörii päiväelämän ja yöelämän (kuoleman) väliä, kehittäen tietoisuutta. Yksinkertaisten kahden maailman väliä, kunnes tietoisuus on kypsä. Tämä materia on projektion projektion projektion projektio. Vasta täällä tietoisuutemme on tasapainottumassa, jotta voimme alkaa muistaa alkuunpäin ja palauttaa tilamme. Kun muistamme, syntyy heräämisen kokemusta. Ikäänkuin jotain olisi nurkan takana ja joka alkaisi valkenemaa mutta emme vielä tiedä mitä se on. Vanha korvautuu uudella.
Ensimmäinen askel on unen keventäminen eli myönteinen asenne. Kevennetyn unen kautta kestämme itseämme ja kykenemme kohtaamaan sitä :) - Kokijalle:
kokija kirjoitti:
Jälleensyntymä viittaa siis elävään matkantekoon. Kun olemme vain matkalla, niin jokainen hetki on merkitsevä.
Tämän tahdon kertoa, että mieli luo todellisuuden tunteen jäleensyntymän alaisissa maailmoissa, kun mieli kiinnittyy projisoimaansa kangastukseen.Väärä minätunne, tai projisointi (jos tulkitsen sanakäyttösi oikein), on hyvin subtiili aineellinen energia. Hienojakoisempi kuin mieli tai älykkyys, jotka ovat myös aineellisia energioita. Muinaisen Intian viisauden mukaan yksilö on. Mutta yksilön todellinen identiteetti on jopa hienojakoisempi kuin mieli tai vale-ego.
Lue veeda-kirjojen käsityksestä yksilöstä aineellisessa olemassaolossa:
http://www.sateenkaarisanomat.net/artikkelit/nro_23/krishnan_gitan_seka_veedojen_nakokulma.html - Ei alkua eikä loppua
DivineLight kirjoitti:
Itselleni jälleensyntymä ja matkan jatkuminen on vain paljon loogisempaa kokonaisuuden kannalta kuin esim. tuomiot helvettiin tai sitten pelastus taivaisiin. Mutta täyttä rauhaa se ei tuo tietenkään. Mutta poistaa yhden tärkeän pelon eli Jumalpelon ja Jumalvihan ainakin omalta osaltani.Eiköhän tuo raamatun sepitelmä paratiisistakin olisi helvetin tylsää, kun kaikki olisi vain niin ihanaa loisimista eikä mitään tarvitsisi tehdä. Helvetissä on sentään jotain menoa päällä ja minusta se löytyy jo aivan täältä missä me elämme, ei sitä tarvitse etsiä, niin on paratiisinkin kanssa.
Nuo pelottelut kuuluvat uskovaisten menttaliteettiin jotta saadaan kansa pysymään koossa ilman parempaa tietoa todellisuudesta...sehän on hyvin salattu asia...mistä tulemme ja minne menemme. Miten kaikki voi olla olemassa - ei ole alkua eikä loppua ajalle eikä sen puoleen paikallekaan - kaikki on loputonta - sen kun joku ymmärtää, niin kertokoon.
- Jumalan lapsi
Ei Jeesukseen uskovien tarvii pelätä mitään, Jumala on luvannu pitää huolen jokaisesta omastaan, jotka Jeesuksen kautta tulee Hänen tykönsä. Meille ei tapadu mitään Jumalan sallimatta, saamme elää rauha ja ilo sydämessä tapahtui mitä tahansa. Eikä meidän tarvii pelätä mitään tuomioita, koska olemme Jeesuksen kautta Jumalan omia eli Taivaan kansalaisia ja matkalla Taivaan kotiin, sinne minne kuulummekin Jumalan uskovien Isän yhteyteen. Amen.
- DivineLight
Ei sinun tarvitsekaan pelätä, mutta ei niin kenenkään muunkaan tarvitse.
Kristinusko perustuu pelon energiaan, jossa elävät tuomiot, kadotukset syyllisyys, pyhä viha, Jumalviha, helvetit, saatanat, pedon merkit, tulimeret, ikuinen kärsimys, henkimaailmalla pelottelu, eksytykset....listaa voisi kait jatkaa pidemmällekin.
Kenenkään ei tarvitse pelätä mitään, Jumala pitää huolen AIVAN jokaisesta riippumatta siitä mihin uskoo. Kenellekään ei tapahtu mitään Jumalan sallimatta, jokainen voi elää rauha ja ilo sydämessään tapahtuipa mitä tahansa. Kenenkään ei tarvitse pelätä mitään tuomioita, sillä Jumala on EHDOTON rakkaus. Jokainen on Jumalan oma. Jokainen on myöskin matkalla samaan päämäärään eli rakkauteen. Jokainen kuuluu yhteyteen jo tässä hetkessä.
Rakkaus,
valo,
syvin olemus.
Kiitos. - Maapallon kehitys
Minä olen uskonut saavani lotossa 7 oikein, mutta ei se usko ole auttanut. Eli siinä ihan selkeä selitys uskon mahtavuudesta. Usko ei ole tietoa vaan haihattelua. Ei oikeusistunnossakaan voi tuomita pelkästään, jos uskoo jonkun tehneen jotain väärin. Kyllä on todisteita annettava. Ei nuo eläimet luonnossakaan mitään uskoa tarvitse vaan ruokaa esimerkiksi. Ihminen on se joka luulee olevansa jumala ja on aivon syövereissä ilkeämielisenä nokkeluuksissan keksinyt kaikenlaista mitä ei olisi tarvinnut keksiäkään....ja mikä on sitten kehitystä...jos luonto saastuu ja ihminen tappaa aseilla toisensa ja tuhoaa maapallon.
- sappua
Mitä enemmän uskoo omiin mielikuviinsa, sitä todellisimmiksi muuttuvat.
- Jumalan lapsi 1
Raamattu on totta, ei valetta!
- Vastausta vailla
Jumalan lapsi 1 kirjoitti:
Sanooko se Raamattu mihin avaruus loppuu vai jatkuuko vaan. Ihan selkeä vastaus, eikä mitään selittelyitä jostain valtakunnasta.
- Hämärän rajalla
Television sarjoissa on nähty miten esim. usko kummituksiin tulee jopa todeksi itselle ja jopa perheen jäsenille. Pelko ja uskottelu saa aivot käymään superteholla ja nukkuminenkin kärsii. Valveen ja unen raja alka hämärtyä, kun ei saa nukutuksia peloiltaan ja tulee näkyjä. Alkoholi, huumeet ja myrkyt tehostavat tuota kokonaisuutta.
- tosi on
Joo, yhtä totta kuin Kalevala tai Niebelungenlied.
- 6789
Mene sitten kivittämään noitanaisia, jos oikeasti uskot.
- Tietotaito
Usko ei ole todellista, eikä tietoa. Minä en halua uskoa, minä haluan tietää. Minusta kuulostaa aina perin naivilta tuo sana usko, se on sama kuin luulo ja siitä voi tulla vaikka tauti, siis ei uskontauti vaan luulotauti.
- jk
vai nin
No maasta olet tullut ja maaksi tuleva! Johan se raamatussa sanotaan! maaksi jos tulet niin kasvua lisääät! kasveilla ja mikrobeilla jos sinua ei polteta siloin tuhkaa jota maan kuoren sisältä pursuaa jo vuosituhabsien saa tossa
- anonyymi nukkumatti
Hyvin todennäköisesti nimesi oli Josef Mengele ja kuuluit SS-joukkoihin. Olet siis kuuluisa.
- seytrv
Minäkin voisin tulla keksimään näitä aloitus provoja,mitä näistä maksetaan ?
- ei mitään
Teemme ilmaiseksi töitä S24:lle. Siitä vain mukaan.
- göln,ng
maku tai hajuaistimukset ja pahoinvointi voi viitata aivokasvaimeen. Ahtanpaikankammoa on moilla. Tottakai ne kuvat ovat järkyttäviä, ei se ole harvinaista, päinvastoin. Saksankieli ei kuulosta kenenkään mielestä hyvältä :)
Et ole elänyt aiemmin.Ja tuskin siellä edes ruohoa poltettiin.Kotisi lähistöllä joku voinut olla grillaamassa siitä ne hajut. - NettiKetti
Jälleensyntymisestä on keskusteltu hiljattain myös täällä:
http://behindthethrone.net/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=5&id=444&Itemid=2&lang=fi
Ehkä joku saa jotain virikkeitä myös tuon lukemalla. - cycleofincarnations
Testaa pystytkö puhumaan hypnoosissa saksaa. Sitten vain tutustumaan kaikkiin mahdollisiin new-age-suuntauksiin tai idän uskontoihin.
- Härmän häjy
Raamattu ja Koraani ovat molemmat lukemisen arvoisia. Uskosta ja uskonnosta riippumatta.
- Islam kielto EU:hun
Koraani kannattaa unohtaa, murha-allah kuunepäjumalan tähden.
http://www.youtube.com/watch?v=cHq25tnZoFs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=peppSQC0XTA&feature=fvwrel - Allah = Jumala
Islam kielto EU:hun kirjoitti:
Koraani kannattaa unohtaa, murha-allah kuunepäjumalan tähden.
http://www.youtube.com/watch?v=cHq25tnZoFs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=peppSQC0XTA&feature=fvwrelJoo, ja mitä me "kristityt" olemme ympäri maailmaa tehneet? Sotia edelleen siellä sun täällä ja viattomia lapsia ja vähän muitakin ihan vahingossa kuolee. Jumalan satukirja sanoo, et älä tapa? Olenko ymmärtänyt väärin?
Murha-allah = murha-Jumala tai Jeesus
- (&/%)¤¤&%#/&#/"/"%
oin ennen kanina autraaliassa ja tahon sinne takasin..
- keitsu 58
Tiedän kyllä miksi.Koska kanilla ei ole muuta kuin ruoka ja sexi.
- antonius pius
Itsellä joskus tulee noita muistamisia, mutta itsellä tuntuu kuin olisin ollut joka puolella Rooman keisareista lähtien. En olekaan terveen papereissa juuri nyt. Kaipa seuraavan lääkärikäynnin jälkeen. Aika vaikea sun on esimerkiksi lähteä vaatimaan korvauksia saksan valtiolta ;)
- Olenkohan oikeassa
Mielenkiintoinen keskustelu, jota avoimesti pohtimalla voisi päästä vaikka millaisiin "tuloksiin". Rajoittunut usko vain kahlitsee sitä ja keskustelu jää junnaamaan paikalleen "eipäsjuupas-tasolle", tai tyrehtyy kokonaan. Valitettavaa.
"Vanha kansa" tiesi sanoa, että "kukin tulee uskollaan autuaaksi", mutta tuntuu että raamatun sana on joillekin pelkkä ase, jolla lytätään kaikki muu tyyliin: Minä olen oikeassa. - outoja asioita
Tää keskustelu on näköjään karannut ihan omille teilleen alkuperäisestä aiheesta. Mä en tiedä, että onko jälleensyntymää - eikä se ole edes musta kauheen kiinnostavaa tietää. Mitä sillä tiedolla tekisinkään? Mutta mulla on silti kokemus, joka on samantyyppinen kuin tuo sinun kokemuksesi. Olimme monta vuotta sitten perheellä Norjassa ja vierailimme viikinkimuseossa. Siellä oli eräs laiva, jota kuvasivat monet turistiryhmät. Kun menin laivan lähelle, minulla heräsi ihan valtava kauhun tunne - tuntui, että laiva oli jollain henkilökohtaisella tavalla minulle paha ja pelottava. Mitään aiempaa kontaktia Norjaan tai viikinkiaikoihin tms. mulla ei ole ollut. Ei edes suurta kiinnostusta. Ykskaks tuntui kuitenkin ihan järjettömältä, että japanilaisturistiryhmät poseerasivat laivan vieressä eivätkä olleet millänsäkään, eivät kauhusta kankeina kuten minä. Tunnistelin oloani ja minusta tuntui kuin olisin nähnyt tuon laivan tulevan kohti, kuin olisin pelännyt sitä ja odottanut tuhoa sitä katsoessani.
Tuollainen reagoiminen ei ole minulle tavallista, sitä ei ole sattunut tuota ennen eikä tuon jälkeen. Enkä osaa selittää sitä. Ihan sama mitä muut siitä ajattelevat, mutta ehkä tässä on jotain yhteistä sun keskitysleiri"kokemuksen" kanssa, ehkä ei.. Ajattelin kuitenkin osallistua keskusteluun, kun kuulosti samantapaiselta :)- Haamunkarkotin
Saattaa johtua myös yliherkkyydestä negatiiviselle energialle. Itselläni on useampi kaveri joka on kertonut haamukokemuksiaan ja tuntemuksiaan minulle, mutta itse en ole nähnyt enkä tuntenut mitään energioita niissäkään paikoissa joissa kummittelee säännöllisesti. Äitini työskentelee energioiden parissa, mutta minä en tosiaan tunne minkäänlaisia negatiivisia virtauksia - ainakaan vielä.
Eli ei tuo viikinkilaiva välttämättä ole sinulle mitään tehnyt, mutta saattaa sitoa negatiivista energiaa itseensä ja sinä koit sen voimakkaasti jostain syystä.
- truth is out there
Lapseni "muistama" tarina on haastateltu ja annettu Ian Stevensonille kymmenen vuotta sitten.
Jälleensyntymismuisti ilmenee viisaudessaan vain henkisesti kehittyneemmillä ihmisillä, jotka eivät ajattele korvauksia ja tuhoamista sekä valtaa ja mammonaa. Muistot lapsilla, joilla on viaton lapsen sydän ja muistava sielu.
Siksi sanoi Jeesus aikanaan: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, sillä heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta."
Olisi siinä vähän miettimistä itseään muita fiksumpana pitäville. - kalakööö
Minä olen pienestä pitäen "tiennyt" olleeni edellisessä elämässä merenelävä. kala tms. Tosi tyhmää enkä tiiä mistä oon tollasta saanut päähäni, mutta kalaa tai muuta merenelävää en ole koskaan voinut syödä, ei siksi että se olisi pahaa, mutta säälin niitä. En siedä kalastamista, enkä tietoa siitä, että joku kalastaa.. Kammottava ajatus, ihan kylmille väreille vetää.. Enkä oo kasvissyöjä tai luonnonsuojelija.. Viihdyn tosi hyvin vedessä, mutten ole hyvä uimaan..
- hömh.
Miksiköhän tälle kalajutulle on noin miinustettu? Miksei ihminen voisi olla edellisessä elämässään kala? Ei kai kaikki voi olla jotain entisiä Rooman keisareita ja Egyptin hallitsijoita.
Kerran kokeilin meditoimalla "regressiohypnoosia" ja tietysti mielessä odotin jotain ihmishahmoa, mutta sen sijaan sukelsinkin veden alle, mereen. Oli aivan upean hiljaista ja rauhallista, ylhäällä näin siintävän auringon valoa. Ja hehheh vaan, minäpä olin merikilpikonna. Eikä ole väliä oliko se välähdys entisestä elämästä, vai ei, riitti että sain kokea tuon. Niin ja minulla on myös paljon ruumistairtautumiskokemuksia - huh mikä sanahrviö.
- hosbi
Muistan kuinka lapsena (silloinhan edellinen elämä on vielä vahvimmin muistissa kun ei nykyinen elämä ole päässyt sotkemaan muistoja) aina kuullessani lorun "Lennä, lennä leppäkerttu ison kiven juureen. Siellä sinun isäs, äitis keittää sulle puuroo" minulle tuli hyvin vahva visuaalinen mielikuva tuosta puuroja keittävistä leppäkerttuvanhemmista. Olisiko mahdollista että edellisessä elämässä olisin ollut joku muu kuin ihminen, esimerkiksi juuri leppäkerttu? Tykkään leppäkertuista kovasti nyt aikuisenakin, johtuisiko tuo siitä että tunnen jotain yhteyttä niihin?
Olen aina miettinyt että täytyyhän sen sielun joskus käydä muissakin lajeissa kuin ihmisissä koska aikaisemmin on ollut vähemmän ihmisiä ja eihän jokainen nykyinen ihminen voi olla ollut aikaisemmin myös ihminen. Vai onko joukossamme niitä jotka ovat ns. ensisyntyneitä? Mistä heidät voisi erottaa ja miten niihin pitäisi suhtautua? Voivatko olla riskialttiita jopa jos eivät vielä tunne jotain syvää yhteyttä elämänkiertoon mikä uudelleensyntyneillä on? Ehkä pahat rikolliset ovat näitä? :o - saariston mies
Tuo on muuten totta. Sen enempää kommentoimatta mitenkään Saksaa tai keskitysleirejä tiedän että menneiden aikojen sielunvaellus on täysin mahdollista ja jopa selkeinä muistikuvina unikuvina mielessä. Itse tiedän että olen ollut vaikka missä ns. entisessä elämässä ja osaan kulkea mielessäni paikoissa joissa en ole koskaan käynyt. Tiedän esimerkiksi Etelä-Amerikan Andien vuoristossa paikkoja jotka ovat jollain tapaa tuttuja ja sitten tunnen eräitä kohteita myös Uudesta Seelannista. Lähellä olen käynyt molemmissa kun olen aikoinaan ollut merillä töissä ja silti tiedän täsmälleen että millaista on joidenkin tiettyjen vuorien ja mäkien takana. Tuo tuntemus on sikäli vahva että osaan katsoa asioita myös tulevaisuuteenkin. Ihan heti en kuitenkaan alkaisi näitä kertoilemaan kun tiedän että minua pidettäisiin pöhkönä mutta totta nuo tuntemukset kuitenkin ovat.
- JonesHenry
Itse uskon kyllä. Aiemmassa elämässäni olin käytännössä hiton itsekäs ja omahyväinen ihminen. Rangaistukseksi minut pantiin ruumiiseen, jossa moinen käytös ei enää ollut mahdollista. Oli pakko aloittaa RANKKA henkinen kasvu uskomattoman AHDISTAVASSA ympäristössä!
Jumala tykkää oppia siinä samalla jotain itsekin. Usein ihmisielu toimii tahtomattaan sekä opettajana että oppilaana...samanaikaisesti! Rukoilen, ja haluan uskoa ja toivon, että tämä rankka ja ERITTÄIN ahdistava koettelemus on jo takanapäin. Minut asetettiin tilanteeseen, jossa oli vain huonoja vaihtoehtoja. Oli myös pakko tehdä ratkaisuja itse jo hyvin varhaisessa vaiheessa(ikää siis noin 3-6-vuotta)Ei ollut käytännössä KETÄÄN jolta saattoi pyytää neuvoa tai apua. Oli PAKKO tehdä koko (loppu)elämää koskevat päätökset ennenkuin täytin 8-vuotta. Ei voinut mitään, oli PAKKO! Siinä samalla tuhosin erään perheen ja myös oman elämäni. En silti kadu yhtään tekemääni päätöstä. Toimin OIKEIN! Noudatin oikeudenmukaisuuden periaatetta, jossa jokainen vastaa omista mokistaan. Oli PAKKO ryhtyä ns "rajuksi opettajaksi" Minut "adoptoi" manipuloiva ihminen. Persoona, joka oli aina tottunut saamaan tahtonsa läpi. Sotaveteraanin tytär, jolle kukaan ei ikinä ollut sanonut EI! Kolme biologista lasta ja hyvä avioliitto ei tälle tytölle riittänyt! Hän halusi "eksoottisen" mukulan Afrikasta, joten se tapahtui, vaikka Suomessa ei siihen aikaan edes ollut mitään lakeja koskien kansainvälistä adoptiosta. Tytöllä oli suhteita, joten hankki presidentin(Koivisto) henkilökohtaisen allekirjoituksen. Kansainvälinen adoptio tuli Ethiopiassa(vallankumouksen jälkeen)lailliseksi vuonna 1982, mutta abortit raiskatuille teiniäideille vasta 2006 Esim Romaniassa abortit raiskauksen uhreille olivat mahdollisia jo vuodesta 1966 lähtien. Eli käytännössä RAISKATTU äitini PAKOTETTIIN antamaan minut adoptioon, ja minut kuskattiin sitten Ethiopiasta Suomeen tämän mielipuolisen akan leikkikaluksi.
Nyt ikää jo suunnilleen 30-v En alistunut, panin hänelle vastaan, ja annoin elämäni ja tulevaisuuteni valua kuin tiimalasin hiekka. En kadu MITÄÄN! Silti ikävää että sen piti mennä näin. Minulla oli tässä elämässä sekä oppilaan että opettajan roolil. Ikävää, että sen silti piti mennä näin. Ei sen olisi pakko, jos joku järkevä ihminen oliis pysäyttänyt tämän prosessin jo ennenkuin se eteni ns "terminaalivaiheeseen" Kuolema ei kuitenkaan pelota. Jumala on rakastava isä, ja jos minä annan anteeksi kaikille niille jotka ovat minua vastaan rikkoneet, antaa hänkin anteeksi minulle, ja ottaa tämän "mustan lampaan" takaisin kotiin. Näin ainakin haluan uskoa, ja koska ei toisin ole todistettu, ei minulla juuri ole muuta vaihtoehtoa. Uskon uudestisyntymiseen, mikä tapahtuu uskottaessa Jeesukseen pelastajana.
No siis. Kuka sinä sitten olet? Oletko se ihminen joka oli aikaisemmin, vai oletko se mikä olet nyt - vai oletko jonkinlainen yhdistelmä näistä kahdesta?
Minusta tuonkaltainen "jälleensyntymä" on oikeasti turismia kuolleen muistoissa. Et ole "hän" vaan olet itsesi, ja jostain syystä katsot tuon jonkun tuntemattoman - ei olevan - elämän filminauhaa.
Tällöinhän kyse ei ole uudelleensyntymisestä, vaan muistojen siirtymisestä yksilöltä toiselle.
VAI - onko kyseessä kaksi eri mieltä samassa päässä? Paljonko Auswich-Birkenaun identiteetti maksaa vuokraa siitä että saa käyttää aivojasi oman persoonansa toteuttamiseen? Annoitko luvan siihen? Oletko nyt skitsofreeni koska sinulla on kirjaimellisesti kaksi eri persoonaa päässäsi?
Minusta olisi aivan kauheaa joutua jonkun toisen ihmisen/olennon muistojen tai persoonan uhriksi oman pääni sisällä! Kuka se luulee olevansa, minulla on oma havaintomaalimani ja omat muistoni?!? Kyseessähän on siis suoranainen aivopesu ja aivokudosen valloittaminen agressiivisesti jos toinen pakotetaan olemaan "uudestisyntynyt".
Jossain tämä juttu nyt mättää pahasti. Joko "uudestaansyntyjät" ovat jonkun toisen muistoissa piehtaroivia turisteja - tai sitten he ovat psyykkisen hyökkäyksen kohde jossa vieras tajunta koittaa valloittaa käyttökelpoiset aivot.
Tai - jos tämä on osa normaalia toimintaa - et ole "uudelleensyntynyt" vaan olet hybridi joka elää tässä ja nyr, se mikä on mennyt - on muodostunut sinuksi eikä se enää "elä" vaan tilalla on sinä hän paradigma jota ei voi erottaa. Hän ei syntynyt uudelleen. SINÄ olet sen tiellä. Ellet ole valmis antamaa identiteettiäsi täysin pois tuolle Auswich-Birkenau-sielulle HÄN EI OLE UUDELLEENSYNTYNYT - vaan hän joko yrittää valloittaa sieluasi - tai sinä estät hänen uudelleensyntymisen "häneksi itsekseen".
Yhdistelmä teistä kahdesta ei edusta kummankaan elämää, vaan sekametelisoppaa joka on aina erillainen - ja siksi alkua tai loppua - tai edes yksilön identiteettiä - ei pohjimmiltaan ole, ja siksi ei ole jälleensyntymääkään vaan on vain "status quo" jossa olennot ovat sellaisia olentoja kuin sattuvatkaan olemaan, ja muuttuvat itseiseksi tai yhdistelmäksi jos niin tapahtuu, tällöin siis ei ole "uudelleensyntymää" koska mikään ei takaa yksilön sielullista toistumista autenttisena olentona.
Tämä minua mättää ajatuksessa jälleensyntymässä. Jälleensyntyä voi vain aivokuolleeseen ja syrjäyttää kokonaan vanha identiteetti "itsellä". Muuten kyse on ilmeisesti vuokratilan käytöstä ja maksuna ilmeisesti käytetään jänniä dokumenttejä vieraasta ei-omasta elämästä.
Sarkastisesta otteestani huolimatta tarkoitan vakavasti joka sanaani.Mä en tiedä uskonko jälleensyntymiseen mutta jos sellast on niin olen aika satavarma että olen ollut joku julkkis tai prinsessa tai joku sellainen vastaava.
- Kokenut *
Muistan neljän edellisen elämäni sen aikaiset tapahtumat. Ne ovat muistona
kaukaisen ajan takaa. Olen elänyt ja syntynyt neljä kertaa. Vaikkeivat monet tällaista kokemusta uskokaan. Olen kokenut tämän kokemuksen ja tämä on vain minun henkilökohtainen kokemukseni. - Palttoonvaihto
Tuo on maailman luonnollisimpia asioita. Muistot vain häviävät ja uusi kroppa tulee tilalle. Voihan se olla yhtä hyvin vaikka koiran tai kissan osa, mikä nyt sattuu kohdalle, tuohon ei voine itse vaikuttaa.
On perin kummallista, ettei noita hypnoosi ja suggestiokokeita ole tehty kuin tuollainen hyttynen Itämeressä-ilmiö. Onko se luontainen häpeily, jolla nämä tästä maailman luonnollisimmasta asiasta kiinnostuneet yritetään mollata.
Kummituksia on sen sijaan tutkittu sata kertaa enemmän eikä niitä ole kuin omassa päässä. Eivät kuolleet jää kummittelemaan, he ovat kiertokulussa. Eivät syntymättömätkään tule sen paremmin kummittelemaan. Noista kummituksista ja vampyyreistä on tehty rahasampo amerikkalaiseen tyyliin. Kovin ovat televisiosarjat olevinaan vakuuttavia, mutta eipä ole mitään edes todistaa.
Näitä jälleensyntymätapauksia on vaikka Youtubessa ja hyvin erikoisen tarkkoja kuvauksia, esim. Intiasta, jossa lapsi halusi takaisin entiseen kotiinsa. Hän kertoi jääneensä moottoripyörän alle, kertoi kaikki lelunsa, missä ne olivat etc. ja tuo paikka oli aika kaukana, sinne matkustettiin ja todettiin kaiken pitävän paikkansa.- voi sentään
ongin tänään 5 haukea ja laskin ne takaisin veteen kun ne ovat voineet entisessä elämässän olla vaikka egyptin hallitsijoita.
- narrow minded much?
Ja millähän todistat ettei henki/sielu pysty jäämään jumiin kuoleman jälkeen tähän maailmaan tai jonnekin välimaastoon? Itselläni on kokemusta hengestä joka ei ole päässyt perille vaan jäänyt vielä jossain muodossa tänne. Kyseessä itseltään hengen riistänyt mies. Miten luulet että outoja asioita jotka tapahtuvat voi ennakoida? Luuletko että ihmisillä on jokin tallenus väline liimattuna käteen 24/7? Eikä kaikkea välttämättä ole edes mahdollista saada tallennetuksi nauhalle.
Melko ristiriitaista ettet usko sielun jäävän ns. kummittelemaan/olemaan kuoleman jälkeen, kun taas uskot että sielu kiertää ja syntyy uudelleen uuteen kehoon.
Tiedän myös ihmisen joka oli koomassa ja näki itsensä makaamassa sairaalan sängyllä. Sanoi nähneensä tuolloin kuolleita sukulaisiaan ja tunteneen olonsa hyvin onnelliseksi tuona aikana. Sanoi kuulleensa kaiken mitä hänelle oli kooman aikana puhuttu, koska tavallaan katsoi itseään vierestä. Sitten viimein koomasta herättyään masentui ja sanoi ettei olisi tahtonut palata enää tänne mutta pohti, että ehkä hänellä on joku tarkoitus miksi hän on takaisin ja terveenä. Nyt hänellä on kaksi lasta. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Ja kyllä, ihmiset katsovat liikaa televisiota, mutta juuri siksi kaikki "outo" luokitellaan hulluudeksi ja epärealistiseksi. Suljetaan mieli kaikelta "yliluonnolliselta" vain koska niin on mukavampaa. Kaikki hullultakin kuulostava tyrmätään täysin jottei se vaan heilauttaisi omaa oravanpyörää johon on mukava sulkeutua. Omia rutiineja on kiva jatkaa rauhassa kun ajattellaan vain jokapäiväisiä askareita ja seurataan ihanteita, seurataan kaavaa miten elää ja mitä haluta, elämän tarkoitushan on ansaita hyvin, saada hyvä maine, mennä naimisiin ja hankkia lapsia. Tämä on yleisin kaava jota seurataan kun näin on tehty ja näin kai kuuluu elää ja tehdä? Katsotaan televisiota ja uskotaan uutisia ja kaikkea mitä media väittää todeksi, sitten kuitenkin väitetään miten teeveestä näkyvät oudommat jutut ovat tarua koska näin sinulle on kerrottu ja mihin jäikään omat aivosi ja oma ajattelu? Millä perusteella mikään on totta tai tarua? Sitä miettiköön jokainen itsekseen. Kannattaisi ehkä yrittää ottaa asioista selvää, eikä vaan katsoa teeveetä ja perustaa kaikki mielipiteensä siihen. Ja ehkä jopa luoda omia ajatuksiakin. Ilmeisesti myös oletat että maa on ainoa planeetta jolla on älyllistä elämää. Ja näin ollen oletat että tämä galaksi on ensimmäinen avaruudessa syntynyt galaksi jossa sattuu olemaan planeetta jolla on älyllistä elämää. Ei varmaan ole yhtään galaksia tai toista joka on muodostunut miljardeja vuosia sitten. Eikä varmaan missään muualla päin avaruutta ole sattunut samanlaista toimintaa hiukkasten ja elämän synnyn kanssa. Varsinkaan kun nämä galaksit ovat mahdollisesti olleet lukemattomia kertoja yhtä kauan olemassa kuin tämä missä me satumme olemaan.
No nyt yllä luisuu vähän raiteilta tämä keskustelu taas. Mutta halusin vain pistää hieman ajatuksia liikkeelle :)
- ma työpäivän pääte
Kiva tarina, Suomi24:n ylläpidolla tai täällä pyörivillä trolleilla on näköjään tylsää kesälomalla. Viihdyttävää luettavaa kumminkin : ASSDASD
En kumminkaan väitä, että olen täysi skeptinen jokaiseen paranormaaliin asiaan- plllaaaaaaaaaah
totta.
koko tämä suomi24 on menettänyt uskottavuuttaan ainakin minun silmissä.
Ylläpito nostaa mitä typerimpiä juttuja etusivulle, ja siitäkös jotkut sitten saavat inspiraation keksiä kaikenlaista juttua, ja kokeilla josko pääsis kirjoittajan lahjoillaan etusivulle.
Mutta tämmöistähän se netissä on. Kuka vaan voi kirjoittaa mitä vaan.
Juu, enkä minäkään vähättele yliluonnollisia kokemuksia. Itseasiassa uskonkin sielunvaellukseen. mutta jokin tuossakin jutussa häiritsi... ihan kuin joku olisi koettanut keksiä hyvin uskottavan tarinan, ja testannut meneekö läpi.
- kiekero
se on harmi, että noita hoitolaitoksia suljetaan niille olisi avopotilaille käyttöä.
- Psycho85
Minä ainakin uskon edellisiin elämiin. Aikoinaan entinen anoppi oli tilannut jostain kirjakerhosta kirjan jossa kerrottiin tauluista. Kirjalla oli vielä sellainen "laatikko".. satuttiin sitten huomaamaan että juuri siinä takapuolella oli kuva yhdestä taulusta, tyttö ja helmikorvakoru. Ja kyllä nousi karvat pystyyn! Olin meinaan ihan samannäköinen kuin tuo tyttö taulussa!
- natyyrlih
Paklaa ens kerralla vähemmän :D
- Cup.
Poliisin kertomaa...
http://www.youtube.com/watch?v=lB_j-chZvR0 - elämän omituisuudet
Ihmisen aivot ovat merkillinen elin.Todellisuudessa kukaan meistä ei ole elänyt aikaisemmin jossain muualla toisena ihmisenä.Ei sellaista ole todistettu eikä pystytä todistamaan,koska ei ole todisteita.Me elämme vain yhden elämän.Mitä virkaa olisi taivaalla,jos ei sinne kukaan menisikään.Missä kaikki kuolleet olisivat,jos ei kadotuksessa tai taivaassa?Aloittajan kertomat asiat liittyvät hänen varhaislapsuuteensa,aikaan jota hän ei itse kykene muistamaan.Itse luulin aikoinaan,että olin elänyt ennenkin ja olin kuollut palavassa talossa.Pelkäsin ihan tajuttomasti ukkosta,vaikka olin turvassa.Olin jo 4-vuotiaana puhunut palavasta talosta ja kuolleesta miehestä eikä kasvatti-äiti ymmärtänyt ollenkaan,missä olisin sellaisen nähnyt.Asia selvisi paljon myöhemmin,kun olin jo aikuinen.Kaikki oli tapahtunut minun syntymäni jälkeen.Omituista on se,että se jäi muistiini,vaikken osannut vielä edes puhua.
Ei ole jälleen syntymistä olemassakaan,sen sijaa on uudestisyntymien ylhäältä on kaksi eri asiaan.
- henkiset aistit on
No jokaiselle suotakoon uskonsa.... minä ainakin tiedän edellisistä elämistä ...ja aikas lailla paljonkin...karman laki tulee ja tuo tullessaan mahdollisuudet ...seuraavassa elämäsä... ..kunnes ...on vapaa ...."odotusen onnenpyörästä nimeltä elämä"..itse sen teoillasi tuotat.... mikä on kohtalosi... Jos nopeuttaa haluat henkistä kehitystäsi sekä henkistä tietoa saada... ota yht ..vaik raja joogaan ...siellä on tietoa...
- Esther
Alkuperäiselle kirjoittajalle: Ymmärrän sinua kauhean hyvin. Itse kuulin aikoinaan lapsuudessani eräästä Holocaustin uhrista. En sen enempää rupea tässä erittelemään, minkänimisestä ja oliko hän mahdollisesti tunnettu ihminen vai täysin tuntematon. En kuullut hänestä muuta kuin hänen nimensä ja vain hieman hänen tarinansa alkuosaa, hänen lapsuudestaan ja nuoruudestaan, en siis esimerkiksi tiennyt ollenkaan, että hän oli joutunut myöhemmin keskitysleirille ja menehtynyt, ja silti tiesin heti koko hänen tarinansa. Siinä kaikessa vain oli jotain niin vavahduttavan tuttua, kun kuulin yksityiskohdat siitä kaikesta, tiesin heti, että kaikki oli täysin tuttua. Samoin kun lapsuudessani kuulin ensimmäisen kerran keskitysleireistä ja Holocaustista, kaikki oli minulle äärettömän tuttua. Tiesin kertomatta, mitä oli tapahtunut. Kuin olisin itse sen kaiken elänyt ja kokenut, vaikka en noihin aikoihin ollut vielä syntynytkään. Sama koskee muuten juutalaisuutta ylipäätään. Kun ensimmäisen kerran kuulin siitä, ensin kotona ja sitten koulun uskontotunneilla, tiesin tavallaan jo kaiken. Sekin vain oli niin sanoinkuvaamattoman tuttua. Tähän kokemukseeni liittyy vielä jotakin muutakin, mikä tekee siitä minulle entistä vavahduttavamman, mutta sen pidän omana tietonani.
Minä en täällä väitä yhtään mitään. Minä vain kerroin, mitä itse olen sydämessäni äärimmäisen voimakkaasti tuntenut ja kokenut. Kenenkään ei tarvitse uskoa tai ymmärtää. - zumhala
jokainen uskokoon mihin uskoo, itse olen luterilainen ja uskossani myös pysyn. en varsinaisesti usko edelliseen elämään, mutta niinkuin joku sanoi jo aijemmin niin kokeile pysytkö hypnoosissa puhumaan saksaa tai näätkö silloin jotakin edellisestä elämästäsi tai tuleeko mieleesi lisää muistikuvia. se tosin saattaa ajaa sinut hulluksi. sinuna turvautuisin vain raamattuun ja pyytäisin Jumalalta apua outojen mielikuviesi ja pelkojesi karkottamiseen. se uskooko Jumalaan on ihan yhtä lailla tahdon asia kuin se, uskooko entiseen elämään. aiasta kannattaa puhua jollekin, mutta voi olla että liioittelet asioita.
- nbhgfdfghn
Vai tahdon asia. Moni on luullut sen olevan uskonasia. Moni on myös seonnut noilla uskontojutuilla.
- Saksassa elänyt ehkä
Ei millään tavalla pöljää. Minulla on saksankielestä taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Kielipäätä oli ja erityisesti saksan kohdalla.
Tiedän, että olen elänyt Saksassa/Itävallassa, mutta ennen Hitlerin aikaa. Näin teini-ikäisenä välähdyksen siitä historian tunnilla 1968/1969. Parahin Kerttukoo
Kyllä minäkin olen kuullut tarinoita edellisestä elämästä; en tosin omastani.
Toiset ovat vaan siilä tavoin herkkiä, että kertovat muka aiaisemmastaan elämästään.
Hyvä niin!
Saavat uskoa mihin vain, myös ns. sielun vaellukseen.
Itse en usko siihen.
Kun ihminen kerran kuolee, niin KAIKKI mitä hänessä on muuttuu muiksi aineikksi "maanpovessa" tai muissa paikoissa mihin joutuu.
Jos on elännyt säällisesti, jää kauniiden muistojen kirjo toisten ihmisten mieliin
Jos on elä'nyt huonosti, jää hirveä muistojen kirjo toisten ihmisten mieliin.
SIISPÄ eletään SÄÄLLISESTI!
Kalevi- Paluu tulevaisuuteen
Mä olin edellisessä elämässä sinä ja mulla todettiin skitsofrenia vuonna 2012 toukokuussa. Palasin vain tulevaisuudesta kertomaan sen ;)
- kahdesti syntynyt
Hei.
Se on OK ja hyvin normaalia kokemusta epänormaalisena aikanamme :-)
Tavallisesti edellisen elämään viittaa sellaiasia henkilökohtaisia muistoja, uskomuksia tai skenaarioita, joille ei löydy selityksiä lapsuudesta, eikä niitä pystytä tulkitsemaan esim. psykoanaalysin avulla. Tunteet tiettyjä kieliä ja/tai kulttuuria kohtaan myös lienevät avuksi (vaikkei aina). Sellaisille henkilöille, jotka ovat syntyneet muualle kun ihmismaailmoille, Luoja tarjoaa unohtumista, koska sieluilla saisi olla mm. sellaisia kokemuksia, joista on parasta olla muistamatta.
Entisessä elämässäni asuin Etelä-Amerikassa. Tässä elämässäni olen syntynyt muualle kun Suomeen, ja koska nykymaassani on hyvin omalaatuinen sosiaalitilanne, en halua kertoa kaikkea itsestään, mutta tiedän kuka olen ollut, myös milloin ja kuinka kuolin, jne. Täksi tai ensi vuodeksi olen suunnitellut matkaa siihen maahan, missä olen lopettanut entisen elämäni, koska sielä elää vielä henkilöitä, jotka ovat tunteneet entistä 'minua'.
Uudelleensyntymisen idea on useissa maailman uskonnoissa, joista itse pidän parhaana buddhalaisuutta, koska se tarjoaa vastauksia kysymyksiini ja myös lepoa ikuisesta kierrosta. Gelugpan buddhismin johtaja, Dalai-Lama, tulee Suomeen tässä elokuussa.
Suomen kieli ja kulttuuri tarjoaa hyviä mahdollisuuksia buddhalaisuuteen, koska suomen kielessä ja mielessä on paljon mahdollisuuksia valastumiseen. Maailma on pieni, mutta siinä on ikuistuutta, samoin kun jokaisessa ihmisessäkin tai muussa henkilöissä. - -exrintamamies-
Tottakai ihminen voi syntyä uudestaan eri persoonassa.
Minä olin aikaisemmassa elämässäni suomalainen rintamamies. Rajanaapuri posautti oikeasta lavasta läpi ja vaiva tuntuu tässäkin elämässä. Nahkassa on kivun kohdassa kuoppa vaikkei mitään arpea olekkaan. Luonnollinen ryssävihakin on siltä ajalta peräisin.
Paha vaan että vammalla ei saa sairaslomaa vaikka kuinka kivistäisi. - AlfMelmac
Minulla taas englanti tökki ja saunasta en tykkää, iho palaa. Olen ollut siis atomipommituksessa ja viidakossa napalmin uhrina. Sitten tuo ruotsikin kiusasi. Kakkaaminen hankalaa aivan kuin siellä olisi ollut koko ajan tulppa. Venäjä ei suju eli olenkin ollut vankileirien saaristossa. Aina tullut odottamaton este, kun on pitänyt matkustaa Venäjälle, Ruotsiin ja Amerikkaan. Matkat taas olen voittanut kilpailussa Japaniin (ihana Nagasaki) ja suku kustansi matkan Vietnamiin. Saunassa en ole käynyt ikipäivinä. Eräskin savusauna paloi juuri ennen kylpemistä. Minulla menossa kolmas elämä jo, huh, huh,
- melko varma asiasta
Sinä et pääse tuosta ylimielisyydestä vielä tässä elämässä. Tuskin seuraavassakaan.
- 6+20
Mielenkiintoista. Olit siis juutalainen edellisessä elämässäsi? Oletko juutalainen myös nykyisessä?
Mitä tämä tarkoittaa juutalaisuudelle? Juutalainen uudelleen syntyy eri uskontoon.
Mitä uudelleen syntymä ylipäätään merkitsee uskonnoille jos uudesti synnytään eri uskontoon. - jekkuli-168
mä olen ollut edellisessä elämässä valtiovarain ministeri kun työttömyys rahoistakin jää vielä säästöön
- ...........
Hei. Kehoittaisin lukemaan Lorna Byrnen kirjat "Enkeleitä hiuksissani" ja "Portaat taivaaseen". Siellä on maininta jälleensyntymisestä. Huuhaata tai ei. Kiva lukukokemus kuitenkin.
- z<z<z<z
Mikään noista jälleensyntymistä ei ole todistettavissa varmasti??
Entä jos kaikki onkin aivan erilaista kuin osaamme edes kuvitella?
Kukaan ei ole tullut kertomaan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, edellisten elämienkään suhteen ei koskaan olla päästy täyteen varmuuteen.
Itse en muista mitään edellisestä elämästäni, en ole muistanut koskaan, miksi tämä asia on vain niin harvoille auennut.
Luulisi että miljardeista ihmisistä useampi pystyisi todistettavasti asiasta kertomaan.
Tämä on vain oma mielipiteeni, en halua väheksyä kenenkään uskoa. Myös raamattu on ristiriitainen ja vaikeast tulkittavissa, senhän näkee jo siitä kuinka moneen eri uskontoon ja lahkoon kuuluvia ihmisiä on, kaikki tukeutuvat samaan raamattuun, vaikka oppi saattaa olla hyvinkin erilainen. Lisäksi kaikki ovat mielestään oikeassa ja muut väärässä. - mene ja tiedä
"En tuota keskitysleiriä ollut aiemmin elämässäni juurikaan edes ajatellut, enkä holokaustia tai juutalaisiakaan suuremmin"
Ei ole mielipidettä suuntaan eikä toiseen, mutta olisi kyllä uskottavampaa, jos et olisi aiemmin kuullut saatika sitten nähnyt esim. elokuvia aiheesta. Niitähän on ollut melko vaikea välttää näkemästä. Ufohavainnotkin muuttuvat kummasti elokuvien myötä. - Vastaat teoistasi it
Karman Laki on olemassa.
Ei kukaan pääse sitä. Karkuun. - spirulina
Minäkin tunnen kammoa väkijoukoissa ja suljetuissa paikoissa sekä inhoan saksan kieltä. Tunnen myös voimakasta vastenmielisyyttä keskitysleiridokkareita katsellessani. Silti olen Jumalan luoma ainutkertainen olento joka elää yhtä ainoaa elämäänsä täällä maapallolla ja kaikkein tärkeintä olisi miettiä, kuinka sen ainoan elämäni käytän...
- mielisairaanhoitaja.
Hakeudu hoitoon ja pian! Skitsofreniaan on olemassa nykyään hyvät lääkkeet ja hoitomuodot.
- Mistä sinä tiedät ?
Onko esim. Rauni-Leena Luukasen todettu olevan skitsofreenikko ?
- Kräänd visörd
Kannattaa lukea Reima Kampmanin kirja Kuka minä olen. Siinä lienee kaikki olennainen aiheesta.
- Mistä kukaan tietää
Kaikille uskonnon sekoittamille: "Kuta enemmän me todistelemme uskomme oikeutusta, sitä ahdasmielisemmiksi tulemme, kuten kaikki uskonlahkot todistavat." (Lin Jutang)
- MikäOnSeOikea
Esimerkiksi: Jos aiemmassa elämässä on ollut vaikka buddhalainen ja sitten siitä seuraavassa juutalainen ja nyt sitten kristitty tämän hetken elämässä. Ei voi ennalta tietää että mitä sitä on uskonnoltaan seuraavassa elämässä, niin tämähän osoittaa sen, että mikään näistä uskonnoista ei ole oikea, koska näin hyppyyttää uskonnosta toiseen ja hakee sitä oikeaa. Jos kerran siinä oikeassa uskonnossa on se ihmisen pelastus.
- kahdesti syntynyt
"Ei voi ennalta tietää että mitä sitä on uskonnoltaan seuraavassa elämässä, niin tämähän osoittaa sen, että mikään näistä uskonnoista ei ole oikea, koska näin hyppyyttää uskonnosta toiseen ja hakee sitä oikeaa"...
- Tämä osoittaa vaan siihen, että kaikki nämä uskonnot on oikeat ja ihminen voi itse päättää parhaasta polustaan .
- pelkkää huuhaata
Ärsyttää aina silloin kun ihmiset elävät "hallusinaatioissa." Ällöttää kaikki vampyyri jutut ja muut hömpät kuolleiden hengistä ja paikalla olosta. Varmaan samaistuit ja pystyit eläytymään niin hyvin keskitysleirissä eläneisiin, että pystyit kuvittelemaan oman olosi siellä. No periaatteessa siltä se on tuntunut niillä, jotka sen on eläneet mutta fyysinen kipu on vielä lukunsa erikseen. Sen tuntee vasta kun sen on. Eläytymiskyky onkin tärkeää, että osaa ennaltaehkäistä lasten/tulevaisuuden kärsimyksiä!!!!! Sen voi sanoa, että voin vain kuvitella........
- Jos on.
Vilkas mielikuvitus,niin voi uskoa jälleensyntymiseen. Mutta totuus on se,että se ei ole mahdollista kuin ainoastaan satukirjoissa.
- Tähtein tuolta puol
Ei sitä oikein usko itsensäkään olemassaoloon jos ei ymmärrä tuota jälleensyntymistä.
- paavalinapumies
Voi hyvänen aika xDD ,että ihan edellisessä elämässä auscvithin leirillä,antakaa mun kaikki kestää,ihmiset uskoo tämmöseen HÖLYNPÖLYYN,mutta sitte täälä haukutaan JEESUKSEEN uskovia????
Uskokaa mihi uskotte,mutta ihmisen Sielu ei kuole koskaan,vaikka ruumis tänne jääkin mätänemään,onneksi Jumala on antanu meille vapaan tahdon uskoa tai olla uskomatta eli saamme valita ikuisen helvetin tai ikuisen ilon taivaassa Jeesuksen kanssa..
Uskossa oleminen ei ole mystinen asia,eikä elämää tarvi mitenkään muuttaa,uskoo vain,että Jeesus on sovittanut synnit ristillä,helppoa,ku heinänteko,ja ei tarvi enää pelätä kuolemaa,joka väistämättä meiä jokaisen kohdalle tulee ennemmin tai myöhemmin.. - PIRU SUA KIUSAA
PIRU SUA KIUSAA
- LaDivisionFantome
Huvittava aihe, ei voi muuta sanoa. Ja vieöä huvittavammat vastaukset
- jooppp
Mulla on samanlaisia tuntemuksia. Vaihdoin koulua kesken kaiken ja ensi kerran kun kävelin uuteen luokkaa (joka on vanha sotasairaala) sain tosi vahvan tuntemuksen et olen ollut täällä ennenkin.
- Youngster.
de ja vour...jotenkin noin kai se kirjoitetaan, se tuntemus. Minulla on ollut vahva tuntemus, että en ole ensi kertaa kokenut jotain tapahtumaa. En pitänyt sitä vain niin tärkeänä kertoa eteenpäin, koska koin sen luonnollisena nuorena.
- Poika himas 123 ny!
Vitun sairaat paskat! Hoitoa todella tarvitte isä ja tytär. Kukaan meistä ei ole koskaan ennen elänyt missään. Vittu mielisairaita ootte molemmat.
- olen ihan normaali
mulla on tosi paha suljetun- sekä myös ahtaan paikan kammo
Olen ihan normaali
Mutta saksa
olenko kenties ollut vanki vai vangitsija
Olen ihan normaal
iOlen ihan normaali - eevaaa
Kyllä minäkin uskon entiseen ja tulevaan elämään,olen piritualisti ei piritismi.
On niin helpompi elää kun ei pelkää kuolemaa,maallinen kehomme vain haudataan muuten olemme läsnä.Olen kokenut 2kertaa entistä elämää .
Nuorena karavaanin ajajana,ja kreikkalaisena noitana.
Kuulun henkisenkehityksen yhdistykseen sieltä saa paljon valaisevaa asiaa.
Semppiä tutkiskele asioja älä pelkää . - lhk444
Jälleensyntymisessä olisi ideaa jos muistaisi edellisen elämänsä. Kukaan ei tunnu muistava muuta kuin olleensa Egyptin faaraon hovissa tai jossakin muussa merkittävässä paikassa. Jos joku muistaisi olleensa Afrikan savannilla tai tavallisena rivikansalaisena Tiibetissä, se lisäisi uskottavuutta.
- LaDivisionFantome
Vitut te mitään muista, Aivot vaan tekee väsynein tepposia.
Ja Jumalaan saa uskoa, ihan rauhassa, mutta pitäkää ne pelottelut poissa.
Jumala on armollinen, ja Jumala antaa kaiken Anteeksi.
ja jeesushan sovitti jo synnit
JOTEN PISTÄKÄÄ ELÄMÄ RISAISEKS - kahdesti syntynyt
Sen tärkein merkitys on ymmärtäminen sitä, mikä on 'oma itsesi', mikä on oikeaa ja mikä on väärää. Muistot entisistä elämistä säilyvät kyllä sielun muistiin, mutta Luoja antaa unohtaa ne, jos niissä on liian paljon kipua tai jos se vahingoittaisi vapautta valita.
- on aika lähellä
LaDivisionFantome kirjoitti:
Vitut te mitään muista, Aivot vaan tekee väsynein tepposia.
Ja Jumalaan saa uskoa, ihan rauhassa, mutta pitäkää ne pelottelut poissa.
Jumala on armollinen, ja Jumala antaa kaiken Anteeksi.
ja jeesushan sovitti jo synnit
JOTEN PISTÄKÄÄ ELÄMÄ RISAISEKSTavoitteletko yksinkertaisuuden maailmanennätystä?
- Mikseipä
tuo voisi olla mahdollista. En pidä jälleensyntymistä ollenkaan mahdottomana. Kiitos muuten hyvistä kirjavinkeistä. Joku taisi mainita Raja-joogan. Missä sitä voisi opiskella Helsingissä, kuka olisi hyvä opettaja? Kai se kuitenkin vaatii opiskelua, ettei sitä nyt ihan kirjekurssina kai kuitenkaan voi opiskella...?
- mimma 56
miksi ei ? Eikös raanatustakin ole jonkun kirkolliskokouksen toimesta POISTETTU jälleensyntymis "osuus". Meidän kulttuurista vain ollaan kristinuskon saattelemana "häivytetty" tämä muihin uskontoihin (hindu, buddhalaisuus) kuuluva keskeinen asia.
Mimma 56- itsemaahinen
MIMMA MIMMA 56
Jos tälläkin palstalla kertoo ikäänkuin viisaana asioita, joista ei kuitenkaan itsekään mitään tiedä, niin kannattaa olla ensin vaiti koko asiasta ja pohtia ensin tätä asiaansa tykönään. Internetajalla saattaisi löytää vastauksia jopa esittämästäsi asiasta, kunhan keksit hyviä hakusanoja. Kirjoita vaikka muutamalle eri papille ja kysäise niistä kirkolliskokouksista, ja siitä, mitä raamatusta olisi siellä jätetty pois.
Kyllä kannattaisi jotai tasoa vaalia näilläkin keskustelupalstoilla. Taidatkin olla itse se sensaatiohankuionen mimmi, joka aikansa tyhjänpäiväisyyksissä haaskaa. Paranna tapasi seuraavan videon ääressä.
yst.terv. itsemaahinen
- pallokalanen
Jeesuksen opetukset ja oppi jälleensyntymästä eivät ole ristiriidassa keskenään, itse asiassa päinvastoin. Niin monet kristityt luulevat pääsevänsä taivaaseen kunhan vaan uskoo Jumalaan ja Jeesukseen - eli että pelkkä usko riittää pelastukseen - mutta ei se todellakaan niin mene. Henkistä kasvua täytyy tapahtua, muuten ei elämien kierrosta pääse pois, ja kyseiseen henkiseen kasvuun kuluu monen monta elämää!
- Monta elämää...
Muistan lapsuudestani kun näin toistuvasti mielessäni näyn jossa palavasta metsästä kannettiin valkoisilla rievuilla peitettyjä ruumiita pois ja mieleen on jäänyt myös se ällöttävä makea haju. Oikeasti tässä elämässä en ole ikinä joutunut tuollaiseen tilanteeseen, mutta se tuntui niin todelta että uskon näyn olevan edellisestä elämästäni.
- läheskaikenkoenut777
Täyttä soopaa tuo tulkintasi sieluvaelluksestasi. Ihmisen tunne-elämä on erittäin herkkä ja arvaamaton joillakin ihmisillä. Itse kuulun tuohon herkkätuntoiseen lajiin. Olen kokenut useitakin "Deja vuu" -tilanteita liikkuessani mailmalla. Esimerkiksi kerran Jerusalemissa koin kerran erittäin vahvasti tunteen, että olin ollut siellä ikäänkuin lapsuudessani, vaikka olin eka kertaa vasta silloin Israelissa.
Jos et ole aivan palstan provosaattori taas, niin hyvin paljon tunnereaktioitasi voisi ymmärtää selittävän isäsi uskomukset, joilla hän on pitänyt sinuakin tietyllä tavalla ikäänkuin virittyneenä alitajuisesti uskomaan niihin. Oma isähän on lapselle aina jossain vaiheessa kuin Jumala, jolta kuulee aina totuuden ja vain totuuden.
Kaikki ihmiset ympäri maailmaa nyt, ja kaikki ihmiset ylisukupolvisesti toimivat hyvin saman logiikan mukaisesti ja aina tunteisiin sidottuina vahvemmin tai ei niin vahvasti. Siksi esimerkiksi vieraassa maassa saattaa tuttuuden tunne jonkin asian suhteen nousta niin voimakkaaksi, että siitä on helppoa vetää johtopäätös: "olen ollut täällä aikaisemmin."
Kun sitten järki sanoo, etten ole voinut olla täällä aikaisemmin, koska tämä on ensimmäinen kertani tässä kyseisessä paikassa, niin siitä on taas helppoa johdattua ajattelemaan: "olen ollut täällä edellisessä elämässäni".
Kyse on siis tunteiden luomasta harhaisesta illuusiosta. Koska siis näin, niin sinulla on vain tämä elämä, jota nyt elät, joten älä heitä sitä hukkaan, vaan toimi siinnä oikeamielisesti, jalosti, elämää suojelevasti ja muita huomioiden.
Yst.terv. tptien777 - Mankkaan Mirkku
Hyvä ystävä,
ei ole ollenkaan mahdotonta, että olisit edellisessä elämässäsi ollut vankina Auschwitz-Birkenaun leirillä.
Kerron vähän omista kokemuksistani. Minulla on nuoresta tytöstä alkaen ollut suorastaan fanaattinen kiinnostus Kolmatta Valtakuntaa ja sen keskitysleirejä kohtaan. Kuulostaa varmaan sairaalta, mutta näin on asian laita.
Muistan, kun ensimmäisen kerran kävin Auschwitzissa. Se oli vielä sosialismin aikaa, joten sain 5 USD:lla käyttööni kuskin koko päiväksi Krakowasta. Jätin hänet tietysti portin eteen, ja kävelin ns. Lagerstrassea, eli sitä "kävelykatua", jolla suoritettiin valinnat - kaasukammioon tai orjatyöhön.
Puolivälissä matkaa tunsin, että tukehdun. Minua oksetti ja kumarruin maahan. Tunsin, miten kuolleiden henget ympäröivät minut - en osaa sitä ahdistusta muutenkaan selittää. Se oli hirvittävä kokemus.Sen jälkeen kävin paikalla vielä kaksi kertaa. En tiedä, mikä sinne veti. En osaa selittää.
Minulla oli samoin ennakkoluulo saksan kieltä kohtaan. Kumosin sen perustelemalla itselleni, että kieli ei ole syypää mihinkään. Mutta monet ovat ihmetelleet pakonomaista kiinnostustani keskitysleirien historiaa kohtaan. Olen nyt 54-vuotias, ja se on tosiaan jatkunut nuoruudestani asti.
t. Mirkku- Hengen tuotetta
Itse kävin Berliinin keskitysleirillä muutama vuosi sitten, mutta en kokenut mitään erityistä tunnetta.
Henget ovat jättäneet mielellään nuo paikat minun mielestäni ja ottaneet uuden elämän vastaan.
Minä olen joskus kokenut itsestäni irtautumisen, ainakin armeija-aikana muistan tuon hyvin, säikähdin lopulta tuohon leijuntaan ja hetken päästä helpotuksen huokaus, olin takaisin vuoteessa.
Näitä kertomuksia on mielenkiintoisia, esim. tässä sokean, joka joutui autokolariin ja näki ensimmäistä kertaa itsensä vuoteessa makaamassa. He pystyvät kertomaan hyvin yksityiskohtaisesti nämä, ei siis kuvitelmaa.
http://www.youtube.com/watch?v=nldE6CHjpsY&NR=1&feature=fvwp
- Kolme unta
lapsuudesta. Yhdessä näen kuinka juusto tai purje lipuu hiljaa ikuisessa tyhjyydessä. Toisessa tiikeri hyökkää kimpuuni viidakossa kun olen lapsi. Kolmannessa lapioin pienellä lusikalla paskaa isompaan kasaan. Nämä kolme unta tai yksi kolmeen jakautunut uni näin toistuvasti ja muistan ne yhä yli 40:senä. En tiedä mitä ne edustaa tai onko mitään tekemistä entisten elämien kanssa mutta olisi mukava kuulla muistaako kukaan muu unia lapsuudesta ja millaisia.
Pienikin aivoverenkierron häiriö voi aikaansaada tuollaisia déja vù-ilmiöitä. Se voi olla vaarallista, erityisesti perinnöllisenä, kun samanlaisia oireita on ilmennyt jo isässäsikin. Fyysisenä ilmiönä tuollainen voi edeltää esimerkiksi aivoverenvuotoa. Ovatko isäsi vanhemmat vielä elossa? Jos eivät ole, miten he ovat kuolleet?
Oletteko olleet - sinä ja/ tai isäsi - hoidossa mielenterveysongelmien vuoksi?
Onko sinulla alkoholi- tai huumeongelma? Delirium tremensis-tilassa ihminen voi nähdä, kuulla, ahdistua ja luulla olevansa jotakin muuta kuin on. Minulla esimerkiksi on omakohtaisia, aidontuntuisia kokemuksia äänien kuulemisesta rankan juomaputken jälkeen. Harhanäkyjäkin olen nähnyt, kerran, Playa des Inglesissä.
Joka tapauksessa suosittelen lääkäriin menoa.- 14 + 7 = 21
Aaaarrgh! Miksi täällä puhutaan jeesuksesta ja budhalaisistaah?
- lakeijaa
ihan normaalilta kuulostaa kertomasi,nimittäin minäkin olin edellisessä elämmässäni kokoomuslainen isänmaan petturi ja puhuin aina suurituloisille myönteisesti mutta väheksyin ja hyljeksin suorastaan köyhiä en pitänyt heitä minään mutta kun asiaa mietin olin varmasti väärässä ja sain rangaistukseni,nykyisin elän tätä elämää enkä todellakaan ole kokoomuslainen punanahka porvari kirottuja olkoon kokoomuslaiset riistäjät mutta kuten siis sanoin kokemuksesi on hyvin tavallinen ja ei ollenkaan epänormaali.
- ainok.
Totta,uskon kyllä vahvasti että elämät menee uusiksi.
Kun opin lukemaan hain kirjastosta tieteellistä lukemista josta en ymmärtänyt mitään vaan lukea piti.
Ja vaikka olen kuuskymppinen sama peli jatkuu,,olen ollut entisessä elämässä
jonkinsortin tiedemies tai ainakin paljon viisaampi kuin nyt. - Monta elämää
Suurin osa vastauksista täällä on soopaa, mutta älä sinä aloittaja anna niiden vaikuttaa itseesi. Minä uskon jälleensyntymiseen - olen pyörinyt niin ympäri Eurooppaa kuin Aasiaakin. Viimeisimmä elämässäni taisin olla tiibetinbuddhalainen nunna, joka kuoli 1950-luvulla kiinalaisten vankina ja kidutettuna. Niin lähellä vapautumista ja valaistumista, mutta silti niin kaukana...
Olen saanut "flashbackeja" elämistäni niin valveilla kuin unissanikin ja tiennyt asioita menneisyydestä ilman että olen niistä lukenut, tai missään nähnyt.- HERNEKEITTO: PTRUU
SINÄ SE VASTA SOOPAN KEITIT.
- kirkasjuominen
Illusorinen korrelaatio.
- Were
Sinäänsä mielenkiintoinen ajatus varsinkin kun sinulle nousee tuollaisia mielikuvia jo pelkästään kuvista. En suoralta kädeltä täysin kumoa etteikö jälleen syntymistä voisi olla olemassa, kaikkihan voi olla mahdollista...
ainakin itselleni tuli mieleen että tuo ahtaanpaikan kammosi (jos leikimme että se on tullut edellisestä elämästä) olisi tullut kaasukammioon joutumisesta, kuka tahansa nyt saisi siitä traumoja jos vähänkin muistissa olisi sellainen tapahtuma (itselle nousee kylmähiki pintaan pelkästä ajatuksesta).
Oletko ajatellut huvikseen käydä jollain meediolla tai mikälie tyypillä joka näkee edellisiä elämiä, jos nostaa sinun tuntemuksesi ylös niin saa ainakin mietittävää elämästä :D Itse ainakin kävisin ihan vain piruuttani - huolestunut(ko)?
http://tunesgenerator.com/?r=75911
Tuolla kerrotaan siitä !!! Sata varmasti olet ollut siellä.Sielun muisti toi nyt ne ulos,ja tästä alkaa asian purkaminen ja tee se,koska se tuo sulle helpotuksen.Olen lukenut ,että hypnoosissa myöskin pureteen näitä asioita.Lue kirja "ELÄMÄÄ KUOLEMAN JÄLKEEN, Kirjoittanut Sylvia Brown,sukunimi ei nyt tainnut olla ihan noin mutta alkaa B.Tapauksesi on tosi mielen kiintoinen ,en pidä sinua hulluna oli hyvä että kerroit ,toivon että saat täältä lisä potkua asian selvittämiseen
Lykkyä jatkoon- elämä on ihmeellistä
Kaikkea sitä saakin lukea. Joka uskoo niin uskokoon.
- Ikävä juttu...
Kun mielenterveys pettää. Serkkupoika käytti nuoruutensa päihteitä laidasta laitaan ja on nyt ollut pitkään Auroran mielisairaalassa osastolla erikoistarkkailulla.
Puheesi ovat samaa luokkaa hänen "Edellisessä elämässä poliisi joka pidätti vaarallisen rikollisen".
Sanohan vielä äitisi ei ole sinun oikea äitisi ja koet vääryyttä siitä, että sinä keksit kylmäkahvin ja haastat lisenssin haltijan käräjille sillä perusteella.
Ahkerat opiskelijat ja päihteiden käyttäjät ovat samalla linjalle ennen todellista muuttumista järkevästä ihmisestä todelliseen tööt-tilaan. - on se ...näin..
ainakin minulla on selkeä kuva monesakin ..ed.elämästä... kehitystä kaikki tyyni.. kohti karman ja kehityksen kautta ....ok tilaan...
- Arskah_
Haiskahtaa jotenki suomi24:n toimituksen keksimältä aloitukselta
- RS pannupizza
empä oo ajattellu =)
- adkl
Englantilaiset olivat tutkineet jälleensyntymiä ja lopputulos oli:Jokaisesta tuolaisesta kodista, jossa väitetty jälleensyntymä oli , löytyi kirja, jossa oli tuon väitetyn ed. henkilön tiedot, elämäkerta tms.
Uudesti syntymisellä tarkoitetaa aivan toista asiaa ja on luultavaa, että asiat ovat Intiassa menneet sekaisin sitten Apostoli Tuomaan ajoista ja julistuksista ja uudestisyntyminen on saanut väärän seityksen, jota sanovat jälleensyntymäksi.
Onkohan vaikea uskoa, että Jumal, joka on kaiken luonut, pitää huolen omistaan!?
"Kaikki on Jumala luonut Kristuksessa Jeesuksessa", ja Jeesus Kristus on Jumalan Poika, jonka Jumala julisti taivaasta Apostolien aikaan eli apostoilit kuulivat äänen taivaasta."Tämä, Jeesus, on Minun Rakas poikani!"
"Raamattuin mukaan:"Joka uskoo Jeesukseen, pelastuu iankaikkiseen elämään!"
"Jeesuksessa kaikki kuolivat Golgatalla, ja jotka uskovat Jeesukseen, ovat syntyneet uudestaan!" "Jeesus on tie, totuus ja elämä!"
"Jumala oli Jeesuksessa ja sovitti koko maailman synnit kanssaan ja on sovintosaarnan, Evankeliumin julistuksen, säätänyt eli Joka uskoo Jeesukseen, saa kaikki syntinsä anteeksi ja pelastuu iankaikkiseen autuuteen!"
Löytyvät Raamatusta Uudesta Testamentista!
Raamattuja eri kielillä löytyy netistä!
"Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta!" Eli Evankeliumin julistusta kuuntelemalla, eli missä sitä julistavatkin!
"Näitä eksytyksen aikoja Jumala on sietänyt, mutta käskee nyt kaikkien ihmisten kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Ja Jumala on todistanut tuon herättämällä Jeesuksen Kristuksen ylös kuolleista esikoisena kuolleista nousseitten joukossa!" Apostolien teot 17.luku - jussi...
Hyvinkin mahdollista, että olet siellä(siis sielusi) ollut. Regressioterapia varmaan selvittää lisää, ja sen avulla tässä elämässä ilmeneviä kammoja voi saada häviämään, tai ainakin helpottumaan. Olen käynyt regressioterapian avulla useammissa entisissä elämissäni, erinäisten tämän elämän vaikeuksien selvittämiseksi. Kaikista käynneistä on ollut paljon apua, suosittelen.
- japadapaduu...
joskus tulee tunne että ei tämä tähän lopu kun rukkaset nurkkaan heittää ja aina tulee tajuntaan että meitä täällä olevia seuraillaan jo täältä lähteneitten tiimoilta, olen tehnyt syntiä ja pientä pahaa mutta ei tämä mesta tähän lopu.
- Ruotsinkielen kammoi
Joopa joo
Eikös nuo määrätyt sairaudetkin ole sukuperäisiä - hande-56
En usko jälleensyntymään,uudelleensyntymään tai muihin juttuihin tuossa kuvaamassasi asiassa.
Siihen että koet jotain kuvaamasi kaltaista on että myötäelät asiat voimakkaasti,esim nähdessäsi keskitysleirikuvia.Nehän ovat sitä ihmiskunnan surkeinta historiaa. No siihenkin on tullut noita jotka niitä tosiasioita vähättelevät ja vääristelevät.
Että ihan ja sama mitä sanoo,toiset on toista mieltä.Niin on tässäkin tapauksessa.
Että tälläi minä asian näen,sekin on harvinainen lahja että osaa myötäelää asioita niinkuin te. - Maijuli62
Joka syntyy kerran, kuolee kahdesti.
Joka syntyy kahdesti, kuolee kerran.
Selitys: Henkilö, joka ei ole uudestisyntynyt kuolee fyysisen kuoleman ja sen jälkeen vielä iankaikkisen kuoleman. Ja henkilö, joka antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa uskomalla Jeesukseen, kuolee fyysisen kuoleman, mutta sen jälkeen iankaikkinen elämä. - Näin se ehkä menee
Sitä syntyy ja kuolee. Elää jatkuvasti samantyylisen elämän vähän eri muodossa. Mieli vaa tyhjenee välissä mutta persoona pysyy aika samana. Kauheeta aatella et tää helvetti vois toistua. En usko jumalaan, tämmönen ei musta liity uskoon.
- 18+13
Aika helvetisti on jeesusjuttuja. Ei semmosta oo vaa olemassa saatanan idiootit.
- 10+20
18+13 kirjoitti:
Aika helvetisti on jeesusjuttuja. Ei semmosta oo vaa olemassa saatanan idiootit.
Tottakai kaikennäkösiä ilmestymisiä on muka. Jokainen niistä on sairaan mielen harhaa. Missä ees yks oikee todiste mistään?
- Todisteita,missä?
10+20 kirjoitti:
Tottakai kaikennäkösiä ilmestymisiä on muka. Jokainen niistä on sairaan mielen harhaa. Missä ees yks oikee todiste mistään?
Missä on todisteita, että mieli on sairas. Se voi olla just päinvastoinkin, kun ei ole todisteita.
Hinduthan uskovat jotta ihminen jälleensyntyy jonain eläimenä mahdollisesti
jopa pyhänä? Minä eläimenä sinä haluaisit olla seuraavassa elämässä?- aisivi
Olet herkkä ihminen joka tunsit voimakkaasti kuin olisit itse ollut Auschwitsissa. Kyllä meillä kaikilla ihmisillä on ihan ikioma elämämme emmekä synny tähän maailmaan jonain toisena. Sellaista hölynpölyä ei kannata uskoa. Ihmisen sielumaailma on sellainen että se voi reakoida erilaisissa tilanteissa hyvin voimakkaasti.
- Suomalainen mies
Jälleensyntymistä ei ole, mutta uskonsyntyminen on, kun otamme Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena Vapahatajan ja syntiemme sovittajana.
- Hehe...
Tää olis kyllä hieno tapa trollata. Laittaa yhen vittuilun hihhulipaskoille ni saa ainakin 10 vastausta että kyllä se on vaan olemassa ku nii älytön määrä siihen satuun uskoo.
- Jew$
Finanssiala lähellä sydäntä.
- Jeesus elää
Kyllä om jälleensyntymisoppi puhdasta puppua. Ei siihen usko kuin höppänät.
Ajatelkaa maalaisjärjellä.
Eihän guru mikä rakenti tuon kuvan jälleensyntymisestä vastaa mihinkään oleelliseen. Ei hän kerro kaiken alusta eikä kaiken lopusta.
Ei mistään järkevästä opista ole kyse vaan pelkästä uskomisesta josta ei ole todistetta.Puppua ja vain puppua.
Sen sijaan Raamatuu on faktaa alusta loppuun saakka.- Äly---tön
Miksi raamattuoppi ja jäälleensyntyminen PITÄÄ AETAA VASTAKKAIN ?
tätät en ällyy..........
- Miina234
Minä itse en henkilökohtaisesti usko jälleensyntymiseen. Meillä voi olal erilaisia voimakkaita tunteita, mutta ne eivät tarkoita sitä, että se puoltaa jälleensyntymistä.
Luulen, että jälleensyntyminen on tietynlainen harva, jonka on luoneet ihmiset, jotka itse asiassa pelkäväät kuolemaa. Meidän kulttuurista kuolema on viety kauas. Ihmistä lohduttaa ajatus, että hän syntyy jossakin olomuodossa uudelleen. Tämä on kuitenkin täysin mahdotonta.
Ihminen kuolee, niin hänen ruumis kuolee. Mutta kuitenkin uskon, että hänen sielunsa ei kuole. Se on lohduttavaa. Sielu menee taivaaseen Taivaan isän luokse., jos meillä on sydämessä usko Jeeukseen omakohtaisena vapahtajana. Raamattu sanoo: sydämen uskolla tullaan hurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Siinä on avain. Ei tarvitse haahuilla ymäri maailmankaikkeuksia. Pääsee suoraan Taivaan isän luokse! Kylä on lohdullista. Minä en ainakaan halua haaluilla täällä uudestaan ja uudestaan päämäärätiedottamasti. - Syntien sovittaja
Kuoleman jälkeen napsahtaa jokaiselle tuomio. Sitä emme pääse pakoon. Jumalan tuomioistuimen edessä zyynätään meidän elämä läpi, jopa jokainen sana joka ollaan sanottu zyynätään....
Jeesus kannattaisi ottaa tosissaan täällä maan päällisen elämän aikana. Sillä Jeesuksessa meidän syntimme annetaan anteeksi. Hän on meidän syntiemme sovittaja. Ikävä mennä Jumalan eteen synnit niskassa. Kun ne on Jeesuksen päällä, olemme synnittömiä.- uskova
uudelleen syntyminen ja uudesti syntyminen on kaksi eri asiaa,en usko uudelleen syntymiseen vaan uskon uudesti syntymiseen,kun ihminen tulee uskoon ja syntyy uudesti,on hän silloin uusi luomus
- kahdesti syntynyt
Hei.
Itse asiassa natsien valtakunnassa pakanallisuus oli suositumpi uskonto kun kristinusko, kun taas useat katolliset ja jopa luterilaisetkin olivat joutuneet niihin keskitysleireihin.
Ihmisia siis teloitettiin ei jumalan nimellä, vaan 'idean perusteella¨'. Ei kannata syytä krtistinuskoa kaikista ihmisten tyhmyyksistä.
- hevonV.
Saatana osoitti, että hän elää ja voi hyvin maan päällä. Tulipa kerrankin sivu eteen, joka ei naurattanut.
Ihmettelen vaan, että onko Suomen kansa tosiaan noin sairasta. - frei frei
kyllä sä tavan hullu olet.
- outoa on
Vaikka en haluaisi uskoa jälleensyntymiseen, on minunkin elämässäni sattunut eräällä matkalla outoja deja vu kokemuksia ja tuntemattomalla alueella tiesin mitä eräällä alueella oli .. ennen seuraavaa korttelia näin silmissäni kuin muistikuvan mitä sen kätköissä on.
Tunne oli suorastaan kammottava, vaikka se kiehtoikin. Vaikka Ateenaa onkin kuvattu paljonkin mediassa, en noita sisäpihoja ja kortteleita usko sitä kautta nähneeni. Samoin kun kieli oli minulle helppoa, ruotsi ja englanti aina ovat takunneet.
Toinen teoria voisi tietenkin olla selvänäkö, isoisäni todistetusti näki asioita ennakkoon.. näki myös kuolemat.. omansakin. - Samaakokenut
Hirveätä jeesutelua tämä keskustelu, eikä oikeasti paneuduttu siihen mitä ap. kirjoitti.
Mullakin on todella syviä kokemuksia siitä, että olen kuollut edellisessä elämässäni keskitysleirin kaasukammiossa. Siksi olen lukenut lapsesta saakka kaikki mahdolliset käteeni saamat kirjat ja katsonut kaikki tv-sarjat ja leffat asiasta. Mäkin luin saksaa koulussa, mutta mulle se ei ollut vastenmielistä, ei vain tarttunut päähän, vaikka nämä hallitsemani seisemän muuta kieltä sen tekivätkin. Silti tajuan jiddishiä ilman käännöstä, siinä on jotain tuttua.
Juutalaisia tapettiin toisen maailmansodan aikana kuusi (6) miljoonaa, joka on enemmän kuin Suomessa on asukkaita. Siinä tapettiin elinvoimainen kulttuuri ja Euroopan juutaliskielet. Länsi-Euroopan juutalaiset edustivat sivistyneistä. Heidän joukossaan oli monia intellektuelleja, näytteljoitä säveltäjiä, kirjalijoita, fyysikoita ja matemaatikoita. Heidän joukossaan oli myös hyvin meneystyviä tehtailijoita, liikemiehiä, asianajajia, tuomareita ja kauppiaita. Osalla oli todella suuri omaisuus. Kaikki eivät toki olleet rikkaita. Itä-Euroopassa juutalaisten toimintavapaus ja maanomistus oli rajattu. Siellä oli myös pogromeita, eli juutalaisen omaisuuden tuhoamista ja heidän tappamistaan virkavallan suojeluksessa tai sen käskystä. Idän juutalaiset asuivat shtetleissä - juutaliskylissä, joissa harrastettiin perinteisiä maalaisammatteja. Kaikki ne tuhottiin shoahin eli holokaustin eli juutalaisten joukkotuhonnan aikana. Ihmiset pakotettiin ensin elämään huonoissa oloissa ghetoissa, joissa ei ollut tarpeeksi ruokaa eikä muitakaan elintarpeita. Wannseen salaisessa kokouksessa natsit päättivät Juutalaiskysymyksen lopullisesta ratkaisusta. Se tarkoitti, että Euroopan juutalaiset vietiin ghetoista ja muualta Saksan valloittamilta alueilta junalla karjavaunuissa Puolassa oleville tuhoamisleireille, jossa heidät kaasutettiin hengiltä joko pakokaasulla tai Zyklon-B:llä, joka on sinihappoa. Kaasukammioista ei selvinnyt kukaan. Juutalaisia tapettiin myös ampumalla ennen kaasutuksen käyttöönottoa. Siitä luovuttiin, koska lasten ampumisesta tuli traumoja heidät teloittaneille sotilaille.
Jos siellä oli Jeesus läsnä, niin huonosti menestyi. Suuri osa tuhoamisleireillä työskentelevistä olivat hartaita kristinuskon harjoittajia, mikä oli siihen aikaan tapana.
Ei pitäisi Raamatulla lyödä ketään, joka kokemuksiaan jakaa. Se teissä uskovaisissa on vastenmielisintä. Onko Jeesus tarkoittanut, että te saatte hänen sanallaan ja Raamatulla toisia tuomita? Eikö siitä ole erillinen kieltokin hänen testamenteissaan?
Toivon kovasti, ettei kenestäkään mun rakkaistani tulisi teidänlaisenne kristitty, koska te tuhoatte Jeesuksen sanoman täysin.- hvöjlvl
"Juutalaisia tapettiin myös ampumalla ennen kaasutuksen käyttöönottoa. Siitä luovuttiin, koska lasten ampumisesta tuli traumoja heidät teloittaneille sotilaille."
Väärin.
Ampumisesta luovuttiin koska eräs sotilasjohtaja, taisi olla eversti tai kenraali, tarkasti joukkohävitystä ja piti ampumista ja verenvuodatusta liian sotkuisena ja hän ehdotti tehokkaamman, "puhtaamman" ja, tehdasmaisemman hävityskoneiston suunnittelemista. Kaasu voitti. Ironista kyllä, kaasu muodostui hitaammaksi tappovälineeksi vaikka itsessään toimikin tehokkaammin ja "puhtaammin" kuin luoti. Tehottomuus johtui suihkutilojen ilman puhdistamisesta joka täytyi tehdä joka kerta vanhan satsin poisviemisen jälkeen.
Mistään traumoista ei ollut kyse, ei varsinkaan sotilaiden. - Kaikenlukenut
hvöjlvl kirjoitti:
"Juutalaisia tapettiin myös ampumalla ennen kaasutuksen käyttöönottoa. Siitä luovuttiin, koska lasten ampumisesta tuli traumoja heidät teloittaneille sotilaille."
Väärin.
Ampumisesta luovuttiin koska eräs sotilasjohtaja, taisi olla eversti tai kenraali, tarkasti joukkohävitystä ja piti ampumista ja verenvuodatusta liian sotkuisena ja hän ehdotti tehokkaamman, "puhtaamman" ja, tehdasmaisemman hävityskoneiston suunnittelemista. Kaasu voitti. Ironista kyllä, kaasu muodostui hitaammaksi tappovälineeksi vaikka itsessään toimikin tehokkaammin ja "puhtaammin" kuin luoti. Tehottomuus johtui suihkutilojen ilman puhdistamisesta joka täytyi tehdä joka kerta vanhan satsin poisviemisen jälkeen.
Mistään traumoista ei ollut kyse, ei varsinkaan sotilaiden."Mistään traumoista ei ollut kyse, ei varsinkaan sotilaiden." Kuinka monta kirjaa olet lukenut asiasta, kun et vieläkään mitää tiedä?
Totta on on, että kaasu oli kivuliaampi ja paljon epähumaanimpi tapa tappaa. Juutalaiset olivat epäihmisiä, joita kuljetettiin karjavaunuissa toiselta puolelta Eurooppaa tapettavaksi kaasulla Puolassa.
Sillä suojeltiin saksalaisia olevia miehiä, joilla oli lapsia itselläänkin, eivätkä he halunneet teloittaa naisia ja lapsia. Sen vuoksi keksittiin kaasukammiot, joissa totta kyllä kuolema koitti tukehtumalla myrkkykaasuun. Siinä ei ollut mitään puhdasta. Tehottomuus ei johtunut kaasukammioiden ilman puhdistamisesta, vaan siitä, että toisiinsa kuoleman hädissään käpertyneet olivat liki hitsautuneet yhteen. Kaasukammiot olivat täyteen ahdetut. Tapettujen ihmisten erottaminen toisistaan ei ollut helppoa. Siitä viivästykset, koska juutalaisvangit eivät pystyneet repimään tapettuja tarpeeksi nopeasti kaasukammioista.
- Suvikki74
Mulla on ollut enneunia, joiden uskon tulevan tiedostamattomista asioista mitä olen vastaanottanut valveilla. Uskon että on minua herkempiä ihmisiä jotka aistivat enemmän kuin muut tai sitten ovat nopeampia lukemaan ihmisiä ja tilanteita. Se voisi selittää aloittajan vahvan reaktion. Sama tunne voi tulla myös lääkärikirjaa lukiessa. Alkaa oireita löytymään itse kullakin. Minä jaksoin Anus Mundi- kirjan avulla 2,5 vuoden koulukiusaamisen (viimeiset puoli vuotta narsisti etsi uutta uhria), mikä on lasten leikkiä keskitysleirikokemukseen verraten. Se tieto auttoi kestämään ja saamaan ammatin. Hurjinta on se että minua on epäilty koulukiusaajaksi, koska olen kaikesta huolimatta itsevarma ja positiivinen.
Tervehdys sinulle Kerttukoo ! Et ole hullu etkä edes sinnepäinkään , mäkin olen edellisessä elämässäni ollut tuo natsi eli ss upseeri , ja olen työskennellyt siellä auswits birkenaussa , olen tutkinut itse näitä natsien tekemmiä juttuja ja nähnyt myös kyseisiä kuvia siitä keskitys leiristä kun olen netin kautta etsinyt laeirin nimeltä auswits birkenau , ja kun tutkin valokuvia tarkkaan niin minusta alkoi tuntumaan selvästi se että olen yksi natseista , joka kuvasi Bulkarian juutalaisia matkalla keramatotio 2 :seen . Kun näin ja totesin sen että minähän se siinä olen entisessä elämässä tuo kyseinen natsi , minua hävettää , olen tutkinut myös suomen sotaa ja todennut sen että suomalaisillakin oli keskitysleirejä ja osa vangeista päätyi saksaan sinne auswitsin leirille josta ei paluuta ollut , yli 6 miljoonaa ihmistä surmattiin holokaustin ajan aikana , ja nyt kun olen lukenut ja tukinut asioita lisää niin me nykyiset suomalaiset kiistämme sen että ei meillä mitään keskitys leirejä ole ollutkaan , vaikka toisessa maailman sodassa suomi taisteli Hitlerin ja natsivaltion mukana eli niin sanotun 3:nen valtakunnan mukana . Eli en ole entisessä elämässäni ollut mikään puhdas pulmunen , olen itse syntynyt vuonna 69 uudelleen tähän mmaailmaan ja historiaa en unohda koskaan , olkoon kaikilla se opetukseksi mitä oli elää elämä 3 valtakunnan aikana ja Aadolh Hitlerin alaisessa komennossa .
terveiswin Zake .K- Aber Erno
Hähää juutalainen huora. Muhahahaa!
- En ollutkaan noita
Itselläni on todella vahva hukkumisen/veden alle joutumisen pelko. Vanhempani eivät muista että olisin lapsena ollut hukkua, joten sieltä se tuskin tulee.
Ehkä kymmenen vanhana mieleeni tuli kuva, jossa olen selälläni vedessä, kädet ja jalat sidottuna ja alan vajota alaspäin. Yläpuolelleni näkyy ihmisten kasvoja, osalla on suihtuja kädessään. Pitkä tukkani kietoutuu ja kasvoilleni... sitten tulee pimeää.
Teininä kiinnostuin noituudesta ja wiccasta. Luin kirjoja, joissa kerrottiin noitavainoista. Pimeällä keskiajalla on kokeiltu, että kelluuko noidaksi epäilty nainen vedenpinnalla... - Olet valehtelija
Edellinen elämä?
"näin joku aika sitten ekan kerran elämässäni kuvia Auschwitch-Birkenaun keskitysleiriltä"
VALEHTELET.
Et ole voinut päästä läpi koulusta ilman että olisit noita kuvia nähnyt. Sen lisäksi televisiosta tulee jos jonkinlaisia tarinoita noista leireistä ja natsien hirmuteoista. Samoin esimerkiksi radion historiasarjoissa tulee niistä kuvailuja, puhumattakaan koulun historian tunneista joissa asiaa varmasti käsitellään.
Olet joutunut elämään täysin pimeässä ja suljetussa tynnyrissä ilman mitään ihmisten vaikutuksia jos väität että sinulta on jäänyt natsien kuuluisin keskitysleiri täysin "kokematta".
OIet myös siltäosin täysin normaali ihminen että et halua että muut koskettelevat sinua tai he koskevat sinua, tai että ahdistut paikoissa joista et pääse pois niin halutessasi tai että ahdistut suurissa ihmisjoukoissa. Saksan kielen inhokaan ei ole mitään outoa.
"En ole matkustellut siellä päinkään, satavarmasti en edes lapsuudessani, joten mikään varhaislapsuuden muisto ei voi olla kysymyksessä. Minulle nousi välittömästi niistä kuvista voimakkaana mieleen kärventynyt ruoho ja makean ällöttävä haju."
Varhaislapsuuden muistot eivät muodostu matkustelemisesta, vaan kaikesta, uutisista, tarinoista, muiden mielipiteistä jne.
Juutalaisia ei kärvennetty ruohossa eikä palava ruumis haise makean ällöttävälle.
"Isälläni on muistoja edellisestä elämästään"
Siinäpä se. Väität ettet ole muka koskaan aikaisemmin ajatellut jälleensyntymistä tai entisiä elämiä, mutta kuitenkin kumoat ne kertomalla isäsi kokemuksista jotka hän on muka todistanut oikeaksi.
Olet pelkkä huomiontavoittelija ja valehtelija. Syynä voi olla se että trollaat tarkoituksella, tai sitten et vain ymmärrä sitä mitä kaikkea olet elämäsi aikana painanut mieleesi ja mitkä muutamat kuvat voivat sitten tuoda takaisin pinnalle muistoina.
Tule vasta sitten kertomaan edellisistä elämistäsi kun voit kertoa sellaista mitä ei löydy historiankirjoista, ainakaan suomessa, mutta jonka voit esimerkiksi käymällä paikanäällä todistaa esimerkiksi paikallisten perimätiedosta. - déjá vu(ko)
Eihän se mikään mahdottomuus ole. Itsekin koen sellaisia déjá vu tilanteita. Lähinnä unista mutta kuitenkin, Itse uskon asiaan. :)
- lef
Tämä ketju todistaa, että tällä foorumilla on mahdotonta käydä rakentavaa keskustelua.
- Hullu nää oot
Olet hyvinvointivaltiossa ja viimekädessä se tähtää samaan
mihin Hitler tähtäsi.
Ei siis varmasti tule yllätyksenä, että wikipediaakin käytellen niissä on viittaus toisiinsa me olemme keskitysleirillä kaikki, mutta se ei tarkoita,
että sinulla olisi jälleensyntymä päällä.
Vaan enemmän se tarkoittaa, että tiedostat ympärillä olevan tarkkailun ja alistamisen jolla sinut saadaan käyttäytymään vaadintun mallin mukaisesti. Ajatuksiasi ja tekojasi tarkkaillaan ja valvotaan, mielipiteisiisi vaikutetaan jo tämänkin palstan välitykselä, joka on tehtäväkseen ottanut kitkeä kiroilun ja maahanmuutto vastaisuuden pois.
Koitappa kirjoittaa suomenkielen sanaa maaahan muuttajille,
jota koulussa niin pontevasti opetettiin, niin huomaat,
ettei onnistu.
Kaikki sensuri ja median voimakas vaikuttaminen saa itse
jokaisen tuntemaan olonsa hyvinkin epämukavaksi ja lopulta itse
kukin toivoo ,että pääsisi keskitysleirille =)
Jos et ole ihmisisksi niin Gestabo tulee ja vie sinut putkaan,
missä päätetään mihin olet syyllitynyt..Vain ajatukset ovat enää omiasi.- pakko testata
Maahanmuuttaja Neekeri
- pakko testata
pakko testata kirjoitti:
Maahanmuuttaja Neekeri
Onnistuihan.
Homo insesti paska huora lesbo runkku nussiminen nainti paneminen pano
- Kosminen nauraja
Kyllähän sitä kaikenlaisia utopioita mitä hulluun päähän milloinkin pälkähtää niin helposti alkaa pitämään tosina.
Eiköhän kaikille ole parempi kun elää vaan tätä hetkeä eikä ajattele aikaisempaa elämää eikä tulevaa elämää tuonpuoleisessa koska niitä EI OLE.- perskärpänenkö taas
Mä olin edellisessä elämässä perskärpänen hevosen hännän alla.Muistan sen ihan selvästi.Sen ihanan paskan hajun.Nyt kun nostin taas vasenta jalkaa,päästin töräyksen,niin kuin ihanasti entinen elämä tuli mieleen.
- Se hännän alla oleva
perskärpänenkö taas kirjoitti:
Mä olin edellisessä elämässä perskärpänen hevosen hännän alla.Muistan sen ihan selvästi.Sen ihanan paskan hajun.Nyt kun nostin taas vasenta jalkaa,päästin töräyksen,niin kuin ihanasti entinen elämä tuli mieleen.
Typerä vastaus! Miettisit sinäkin, mitä kirjoittelet, kun et mistään mitää tiedä.
- das Reich
Olet ilmeisesti tehnyt paljon hyviä tekoja edellisessä elämässäsi kun synnyit uudelleen ihmiseksi: todennäköisesti onnistuit kaasuttamaan paljon ali-ihmisiä hengiltä ja olit muutenkin kunnon arjalainen.
- Suomalainen mies
Miksi tarkoituksella sekoitetaan jälleensyntyminen ja uudestisyntyminen.Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.
Jälleensyntymistä ei ole, mutta uudestisyntymien eli uskoon tulo on ken tahtoo ottaa Jeesukseen vastaan omaan elämäänsä.
Suomen ateistisissa yliopistoissa jo kyllä opetetaan että me ihmiset muka oltasiin apinan jälkeläisiä. Ei totisesti pidä paikkaansa.
Apina on apinan jälkeläinen ja ihminen on ihminen, Jumalan luoma ja Jeesuksen lunastama.
Vain höpöt uskoo jälleensyntymiseen.On myös taivas ja on kadotus.Ken ei usko Jeesukseen syntiensä sovittajana, hän ei pääsen taivaaseen. Vaan lopullinen kiirastuli häntä odottaa. Siksi aihe ja asia on tosi vakava.
Ken ei synny uudesti ylhäältä eli ei halua uskoon tulla, hän ei voi päästä Jumalan valtakuntaan. - jooooo o
uskon myös uudelleensyntymiseen
ruumis jää, mutta sielu siirtyy uuteen kehoon.
mulla on aina ollut vahva tunne että olen edellisessä elämässä kuollut hukkumalla, ja lapsena näin uniakin siitä ja olen pienestä pitäen, nykyään vähemmän pelännyt uimista ja suihkussa ollessa iskee paniikki jos olen kylmän veden alla, tulee se tunne että hukun
kuulostaa ehkä sairaalta.- Unohduksen autuus
Minä olen kokenut myös tuon hukkumisen pelon tuskastuttavana jo lapsesta ja pakollisesta uimaopetuksesta koulussa tuli traumoja. Olen kuitenkin totutellut siihen vuosien myötä ja oppinut joskus jopa pitämään siitä, mutta vuosien myötä tuo on jälleen palannut ja vältän vesilläoloa. Kaikenlainen veden alle joutuminen saa minutkin tuohon samaan paniikkiin, josta puhut.
Tämä uudelleen syntyminen on kuin auton omistaminen. Kun vanhasta ei enää ole mihinkään, on aika luopua ja hankkia uusi. Muistot vain kannattaa unohtaa, koska siitä tulisi taakka seuraavaan elämään. Aina ei kuitenkaan niin käy ja jotain voi palata, useimmat sitä eivät mitenkään tiedosta. Onko se sitten hyvä vai paha, mutta liikaa muistoja edellisistä elämisistä tuhoaisi nykyisen.
- entinenkö
Hei, tämä palsta ei ole oikea. Mutta, tosiaankin olen syntynyt kahdesti. Kyllä taas ihmiset nauravat. Tämä on totta.
- sybe
Entä jos aurinko lakkaa olemasta, ei mene kauankaan kun kaikki katoaa, voi sitä kärsimysten ja itkujen ja huutojen määrää. On vain pimeää. Kylmä ei kasvata enää mitään. Ihmiset eivät ole enää koppavia, kaikki ovat samalla viivalla. Kaikki loppuu. Voisko sielu sitten kehon kuollessa hurahtaa toiseen aurinkokuntaan tai mennä vain jonnekin kauas avaruuteen etsimään uutta elämää. Tietoisuus. Mitä se on. Olen. Tulen. Minä.
- menkääkotiin
Maailman kehitys olisi pelkkää naisia, viinaa ja väkivaltaa, mikäli näitä viisaita "huuhaankieltäjä" kuuntelisi. Aika suppea maailmankuva on heillä. Kehitys suunnileen samanarvoinen, kuin ameeballa.
- hgnhgnfg
Väärin.
Itseasiassa jos tutkitaan asiaa, eli sinä väität että aloittaja on syntynyt uudelleen, niin miten todistat väitteesi?
Miten tutkit ja todistat sen asian?
Käsitäthän että tässä on kyse samasta asiasta kuin esimerkiksi oikeudenistunnoissa. Oikeudessa ei tuomita ketään pelkkään uskomuksiin liittyen, niinkuin sinä nyt teet, vaan siellä tuomitaan todisteisiin ja todistuksiin vedoten täysin riippumattomasti siitä mitä mieltä joku asiasta on.
Näin siis ideaalitapauksessa.
Uskominen ei ole kehitystä. Uskominen on kehityksen loppumista ja kuolemisen alkua. En tarkoita uskomisella kristinuskoa tai muitakaan uskontoja, vaan kaikkea uskomista, oli kyse sitten astrologiasta, ennustuksista, tai muusta huuhailusta kuten entisistä elämistä.
Kyse ei ole myöskään "kieltämisestä" niinkuin väität. Kyse on psykologien tekemistä tutkimuksista ja tässä tapauksessa erityisesti havaintopsykologiasta.
Usein ihmiset eivät muista mitä kaikkea ovat nähneet tai kuulleet. He vain jatkavat elämäänsä huomioimatta noita asioita mitenkään. Kuitenkaan aivot eivät välttämättä unohda asioita ja kaikki kuultu on rekisteröity johonkin aivoissa vaikka niitä ei tietoiseen muistiin voisikaan tuoda. Sitten yöllä aivot järjestelevät päivän aikana oppimaansa ja kuulemaansa ja tuovat mieleen ne asiat joita tarvitaan ja poistelevat niitä mitä ei tarvita.
Tässäkin tapauksessa on helposti käynyt niin että aloittaja on kuullut kauhujuttuja keskitysleirien kauhuista, mutta sillä hetkellä ei ole reagoinut asiaan mitenkään. Vasta kun hän on nähnyt valokuvat, on muistot tulvineet mieleen ja järkyttäneet häntä.
Mutta koska hän ei tiedä mistä muistot tulivat, niin hän yhdistää ne tietenkin kahteen asiaan. "deja vu" ilmiöön, mikä on myöskin psykologian alaa, mutta myös hänen isänsä satuiluihin jostakin espanjalaisesta kylästä. Näiden uskomusten perusteella hän sitten vetää johtopäätöksen että kokemus on ollut niin raju että hänen on ollut pakko olla entisessä elämässään keskitysleirivanki.
Myöskään deja-vu ei ole mitään yliluonnollista, vaan selitys on itseasiassa varsin yksinkertainen. Aivosoluissa, hermostossa viesti kulkee noin 7 metrin sekuntinopeudella. Se on käytännössä hyvin hidas vauhti ja siksi esimerkiksi sormi ehtii palaa kuumalla keittolevyllä ennenkuin se vedetään pois.
Joskus käy niin että ihminen näkee jonkun asian, aivot ovat sen jo käsitelleet valmiiksi ja hupsista, yhtäkkiä ihminen "muistaa" että on nähnyt saman tapahtuman ennenkin Tuo johtuu siitä että osa aivoista on jo ehtinyt käsitellä asian, mutta se ei ole vielä tullut tietoiseen mieleen käsiteltäväksi.
Sen lisäksi ne väitteet joita jotkut käyttävät yrittäessään todistaa että on elänyt saman asian ennenkin, tai nähnyt sen unessa tms. eli väitteet joissa he sanovat että tiesivät mitä tulisi tapahtumaan seuraavaksi. Käytännössä noin ei ole käynyt. Eli ihminen ei ole ennustanut, eli nähnyt ennalta kyseistä tapahtumaa. Ihminen on tunnistanut deja-vu ilmiön aivoissaan, mutta siihen ennustelut sitten ovatkin jääneet ja ihminen on vain täyttänyt uskomuksillaan tulevaisuuden ja käytännössä ainoastaan jälkiviisastellut. Jos hän olisi ennustanut, hän olisi sanonut ja todistanut toisille että seuraavaksi tulee tapahtumaan sitä ja tätä.
Pitää myös muistaa että tarinat ovat tarinoita. Ihmiset mielellään liiottelevat ja kertovat että heille on tapahtunut kaikenlaista. Joku tulee varmasti väittämään että hän itse tai joku hänen kaverinsa koki deja-vu ilmiön ja kertoi mitä tulisi tapahtumaan seuraavaksi. Tuo pohjautuu siihen että kyseinen ihminen on fantasiointiin taipuvainen ja ei välttämättä pidä fantasioitaan totena, mutta haluaa pitää niitä niin kovin totena että hän oikeasti uskoo niiden olevan totta. Sitäpaitsi, eihän jännittävä valkoinen valhe ketään haittaa.
- Voi aikoja
Annetaan jokaisen uskoa siihen mihin uskoo. Jokainen tulee uskollaan autuaaksi. Kaikki me mahdutaan tänne omine uskomuksineen. Itse uskon, että Sielu on ikuinen, ja uskoni pidän loppuun asti.
Ajatelkaas muuten, miten muutaman ihminen saa uskosta tälläisen 'väännön' aikaiseksi. Ei siis liene ihme, että uskonnon takia käydään sotia.
Miksi ihmeessä jonkun täytyisi uskoa samaan kuin minä? En jaksa ymmärtää enkä käsittää. Kaikilla meillä on oman käsitykseni mukaan paikkansa täällä Maailmankaikkeudessa, ja niin on hyvä.
Jos teillä on uskoa edes sinapinsiemenen verran. - 65748467
Uudelleensyntymiseen uskovat (tai jotka haluaisivat uskoa) pelkäävät vain kuolemaa ja yrittävät jotenkin kiertää sen, vaikkapa uudelleensyntymisellä.
- PellePeloton...
Ja siinä on selittäjä peloista, tästähän ei ole kyse, vaan elämän kiertokulusta. Maapallo on yksi esimerkki, joka oli "lätty" kivikauden ihmisille.
Eikä tässä ole uskolla autuaaksi tulemisesta kyse. Et ole oikea ihminen pohtimaan syvällisiä asioita. Minusta Kaljabaari sopii paremmin ihmisille, jotka eivät ole näistä asioista kiinnostuneet tippaakaan, mutta kirjoittavat typeriä ja pistävät kapulaa rattaisiin.
- paljon nähnyt
Voisko nämä uskontoihmiset nyt selittää selvällä suomenkielellä et miten kaikki ihmiset eivät olisi toisilleen sukua jos aluksi on ollut vain yksi nainen ja yksi mies, aivan sairasta sukuruntsausta... onko ne pannut alulleen kaikki eläimetkin??? Huvittaa se nooan tarinakin... laivaan meni kaikkia eläimiä kaksi.... olis kyllä aika sisäsiittoista jatkossa. Kyllä minusta on paljon järkevämpi ajatus että kaikki on saanut alkunsa jostain mikrobista joka on kehittynyt joksikin vesieläimeksi tai maallaeläväksi ja siitä ihmiseksi.... sellaista evoluutio on eikä siinä tarvita mitään jeesusteluja. Luonto-ohjelmat ovat aika hyviä tässä asiassa.
Niin... alkuperäinen aihe on mielenkiintoinen, vaikka en henk.koht. usko jälleensyntymiseen. Kun ihminen kuolee niin silloin vaan vintti pimenee ja madot syö.- Moneypuloija
Just, tässä huomaa kuinka alkeellista oli tuon ajan ajattelu. Sukurutsaus taisi olla tavanomaista. Eläimistö (sis. ihmisen) vaati kehitykseltä nimenomaan monipuolisuutta, ei sisäsiittoisuutta, joka johtaa armotta lajin heikkenemiseen ja jopa sukupuuttoon kuolemiseen. Nämä raamatun jutut ovat niin kehittymätöntä tarinaa kuin vain voi kuvitella siltä ajalta. Niitä on sen puoleen manipuloitu ajan myötä ja muutettu.
- bnbmmb
Moneypuloija kirjoitti:
Just, tässä huomaa kuinka alkeellista oli tuon ajan ajattelu. Sukurutsaus taisi olla tavanomaista. Eläimistö (sis. ihmisen) vaati kehitykseltä nimenomaan monipuolisuutta, ei sisäsiittoisuutta, joka johtaa armotta lajin heikkenemiseen ja jopa sukupuuttoon kuolemiseen. Nämä raamatun jutut ovat niin kehittymätöntä tarinaa kuin vain voi kuvitella siltä ajalta. Niitä on sen puoleen manipuloitu ajan myötä ja muutettu.
Sukurutsaus oli silloin yhtä yleistä kuin nykyäänkin, eli noin 5- 10% luokkaa.
Sukurutsaaminen on vain yhdenlainen seksuaalisuus, aivan kuten homoseksuaalisuus tai heteroseksuaalisuuskin ja on ollut laitonta kuten homoseksuaalisuuskin on ollut. Itseasiassa historiassa eräs kiinnostava seikka on ollut se että homoseksuaalisuus ei ole ollut aina laitonta, kuten ei myöskään sukurutsailu. Mutta vaikka se on ollut sallittua, ei homoseksuaaleja ole ollut yhtään sen enempää, kuten ei sukurutsailijoitakaan.
Itseasiassa tuon sinun logiikkasi mukaan, homoseksuaalisuus on tuhoisampaa kuin sukurutsailu, koska sukurutsailijoille syntyy sentään jälkeläisiä, kun taas homoseksuaaleille se on täysin mahdotonta. Kuitenkin logiikkasi pettää siinä että nykyään homoilu on sallittua, huolimatta meidän huimasta teknisestä edistyksestä huolimatta.
Logiikkasi pettää myös siinä että lakeja ja sääntöjä ei suunnitella siltä kantilta että kuka tuottaa jälkeläisiä ja että seksi on vain jälkeläisten tuotantoa varten, vaikka niin kehittymättömät ihmiset mieluusti väittävät. Esimerkiksi homoseksuaalisuuden sallivat lait johtuivat siitä että lainlaatijat ymmärsivät että kyse on kuitenkin rakkaudesta, ei siittämisestä, eikä homoseksuaalit eroa millään tavalla heteroista ja heidän tavoistaan.
- uskon Jeesukseen
En usko jälleensyntymiseen. Katson kristillistä kanavaa www.tv7.fi (näkyy kaapelissa, satakunnassa kanavapaikalla 76.) Näkyy myön netissä.
- Vältä hurahtamista
Minä kammoksun tuota kanava 7:ää. Huomasin joskus, että sellainen huuhaa oli ilmestynyt. Siellä ei muuta kuin suuta pieksetään ja saarnataan aamusta iltaan. Voi aikoja ja voi tapoja. Tuollaiset kanavat ovat jopa ilmaisia ja miksikä ei olisi, koska kukaan ajatteleva, järkevä ihminen ei tuota moskaa katso. Jos haluaa hypnotisoivia saarnoja, sitähän ne ovat...niin siitä vaan suggeroimaan itselle uusi elämä. Tuo on todella kammottava kanava. Kukahan sen maksaa muut kuin ne hurahtaneet.
- Kielletään TV7
Tv7 on pahinta propagandaa ikinä! Siellä on lastenohjelmiakin, jotka aivopesevät viattomia lapsia. Mielestäni TV7 pitäisi poistaa välittömästi Welhon ja kaikkien muidenkin ohjelmantarjoajien valikoimasta.
- Hortensia Ala-Horola
Minä taas olen ollut varmaan Intiassa kulkukoirana edellisessä elämässäni, koska öisin kun saavun kotiin paikallisesta kuppilasta tunnen suurta tarvetta kuseksia pitkin nurkkia.
- Tirlittan .. tan.. t
Minulla on vastaavanlaisia kokemuksia. Jo ihan pienenä pelkäsin sellaisia potkurimallisia lentokoneita. Olen syntynyt 60-luvulla ja silloin sellaisia vielä lenteli paljon. Pitivät kovan jyrinän ja aina pelkäsin, että ne alkavat pudottelemaan pommeja. Silloin ei telkkaristakaan tullut vielä juuri mitään. Juoksin lujaa kyytiä sisälle, kun kuulin kaukanakin olevan lentokoneen. Pelko oli valtava. Vieläkin, jos jossain kuuluu epätavallisen kuumeeta lentokoneen jyrinää menee kylmät väreet. Koen itse olleeni Saksassa sodan aikana - en keskitysleirillä, mutta jossain maaseudulla. Koen olleeni pikku tyttö kumma juttu, kun ajattelen aina itselleni punaisen mekon. Olen ikään kuin lehmihaassa ja juoksen pommikonetta karkuun yritän päästä pois aukealta, mutta en tiedä ennätänkö. Usein tähän ajatukseen liittyy oja jossa makaan, mutta jotenkin minulla on ajatus, että olen kuollut pommituksessa. Uskon ihan täysin, että tuntemuksesi ovat tosia. Minullakaan ei ole koskaan ollut muita mielenterveysongelmia kuin tämä kokemus ;).
- Varppu
Tirlittan...tan...t! Minulla on myös aivan samanlaisia kokemuksia. Näin usein unta joka oli aivan samanlaista kuin sinulla. Potkurikoneiden meteli ja pommit. Uhkaava tunnelma. Yleensä taivas muuttui syvän tummansiniseksi ja tuntui että ukonilma on lähellä. Pelkäsin, juoksin pommokonetta pakoon ja olin ojan pohjalla.
Nykyään näitä unia tulee tosi harvoin, ennen useammin. Olen minäkin syntynyt 60-luvulla. - Tirlittan .. tan.. t
Varppu kirjoitti:
Tirlittan...tan...t! Minulla on myös aivan samanlaisia kokemuksia. Näin usein unta joka oli aivan samanlaista kuin sinulla. Potkurikoneiden meteli ja pommit. Uhkaava tunnelma. Yleensä taivas muuttui syvän tummansiniseksi ja tuntui että ukonilma on lähellä. Pelkäsin, juoksin pommokonetta pakoon ja olin ojan pohjalla.
Nykyään näitä unia tulee tosi harvoin, ennen useammin. Olen minäkin syntynyt 60-luvulla.Huh huh, kun luin Varppu kirjoitustani niin minulla meni selkäpiissä jatkuvasti kylmäväreitä. Tätäkin kirjoittaessa melkein hiukset nousevat pystyyn. Ehkä, kuka tietää olemme kokeneet jotain samanlaista joskus... Nämä on niin vahvoja tunteita ettei niitä tosiaankaan voi ymmärtää sellainen joka ei niitä ole kokenut. Mukavaa kesän jatkoa sinulle.
- Imre-
Hei!
Minulla on myös hieman vastaavanlainen kokemus, jota olen elämäni aikana pohtinut paljon. Olen kyllä itse ollut tietoinen viimeistään 12-vuotiaana keskitysleireistä ja siellä tapahtuneista asioista - ihmettelen jos nykypäivänä joku voi välttyä niiltä aikuisikään asti. Näistähän opetettiin jo ala-asteen lopulla, ei tietenkään rankimpia asioita. Kaikkea ei välttämättä aikuisena muista, mutta asiat jäävät alitajuntaan. Siksi olen miettinyt, mistä lapsena ja myös aikuisiällä näkemäni unet johtuvat.
Olen nähnyt varhaislapsuudesta lähtien unia vankina olosta ja vartijoista, joilla on vihreät univormut. Sehän ei välttämättä viittaa juuri keskitysleireihin..eräässä usein toistuvassa unessa kellarin tms seinään oli kuitenkin kirjoitettu Imre, joka on juutalaisen miehen nimi, tai unkarilainen versio Emmerich -nimestä. Päästään kysymykseen, mistä unet johtuvat. Toistavatko ne vain näkemiämme, arkipäivässä kokemiamme asioita? Ovatko unet vain aivojen sähkökäyriä, vai syvällisempiä viestejä alitajunnasta? Mistä unet lopulta kertovat? Joku voisi sanoa kyseisten unien johtuneen jostain lapsuuden traumasta. Mitään sellaista en kuitenkaan itse muista, eivätkä myöskään vanhempani muista että olisin pelästynyt jostain, tai että jotain pahaa olisi tapahtunut. Nämä kaikki siis ennen koulun historianopetusta.
Olen miettinyt, onko olemasa sukulinjaa yhdistävä "kollektiivinen muisti", sillä muistan isoäitini kertoneen, että hänen isänsä suku on osittain lähtöisin jostain sudeetti-tsekki-alueelta. Voiko osa tuttuuden tunteesta johtua omasta sukuperimästä, jonka kanssa ei ole kuitenkaan ollut kosketuksissa?
Vierailin Auschwitzissa ja Dachaussa muutama vuosi sitten, mutta uskon, että tuttuuden tunne siellä johtui siitä valtavasta kuvamäärästä ja aiheen käsittelystä viestimissä vuosien varrella. Ehkä myös siitä tietomäärästä, jonka olen itse haalinut kokemusteni pohjalta. Uskon myös, että vielä enemmän kuin ihmisissä on kyky tehdä pahaa, he pystyvät kuvittelemaan pahaa. Mielikuvitus ja unet antavat ymmärtää, kuin olisimme olleet osa menneessä tapahtunutta pahuutta. Ja olimmehan me, emme välttämättä yksilöinä mutta yhteiskuntana.
Saksan kielessä on jotain sellaista, että siitä joko pitää tai sitä inhoaa.. Keskitysleirit ovat myös sellainen paikka, jonne varmaan moni entisiin elämiin uskova saattaa itsensä sijoittaa, mikäli on tietynlaisia unia tai kokemuksia. Koska tiedämme niin paljon juuri natsien keskitysleireistä. Paljon enemmän on ollut ja on tälläkin hetkellä muita keskitysleirejä ja kidutuskammioita.
Vaikka minulla on samankaltaisia kokemuksia, en silti usko varauksetta, että ihminen tietäisi varmasti olleensa jossain paikassa ennen syntymäänsä. Voi se olla mahdollista. Uskon silti enemmän kollektiivisen alitajunnan voimaan ja vaikutteiden saamiseen tästä elämästä. Näitä on tosi mielenkiintoista pohtia tarpeeksi avoimen asiantuntijan kanssa, joka ei tuputa heti järkiperäisiä ratkaisuja pohdintoihin.- kjbkjb
"Näitä on tosi mielenkiintoista pohtia tarpeeksi avoimen asiantuntijan kanssa, joka ei tuputa heti järkiperäisiä ratkaisuja pohdintoihin."
Siinä on vaan se ongelma että vaikka tarpeeksi avoin asiantuntija sanoisi mielipiteensä, niin se uskovaisen korvaan kuulostaa pelkältä mielipiteen heittäjältä, eli kieltäjältä, ei asiantuntijan vastaukselta, eikä varsinkaan asiantuntijan pohdinnalta. Sitäpaitsi, asiantuntijat ovat yleensä jo pohtineet kyseisen asian ja kun sitä on tutkittu monia vuosia ja lopulta löydetty selitys esimerkiksi deja-vu ilmiöön, niin eihän sitä kukaan "pohdi".
Ajattele esimerkiksi sitä että joku kysyy sinulta että havaitsi tällaisen asian: 1 1=2
Aloitatko itse pohtimaan logiikkaa tuon takana, vai kerrotko vain että yksi plus yksi on kaksi?
Katsos kun ongelman ydin on se että yleensä tällaisissa keskusteluissa joissa aloittaja voisikin esittää pohdinnan, tulee mukaan lukijoita ja kommentoijia jotka väittävät että kokemus on tosi ja jälleensyntyminen on totta. He tuputtavat välittömästi uskomusperäisiä luuloja, eli uskomusperäisiä ratkaisuja pohdintoihin ja vaikka kyse olisikin pohdinnasta, he itse eivät ole missään tapauksessa valmiita pohtimaan, he tulevat pelkästään julistamaan uskomaansa "totuutta".
Se ero kuitenkin "totuudella" ja totuudella on, että noiden uskovaisten "totuus" perustuu pelkkään kovaan uskomukseen, kun taas asiantuntijoiden totuus perustuu tutkittuun tietoon.
Ja onhan se nyt paljon hienompaa olla ikuinen sielu kuin tylsä tieodstomattomien vaikutteiden saaja.
Mietihän ikuista sielua. Tämä meidän maailmankaikkeutemme tulee jossakin vaiheessa kuolemaan täydelliseen kylmyyteen, pimeyteen ja tyhjyyteen. Silloin entropia on kasvanut äärettömäksi. Siellä sitten nämä yhden maailmankaikkeuden, yhden mitättömän maapallon sielut jotka ovat eläneet Auschwitzissa entisessä elämässä, miettivät tylsyydessä että tätä sitten kestää ja kestää ja kestää ja kestääääää............... Ikuisuus on pitkä aika.
- Dominicus10
Myös minulla on tällaisia menneisyyteen liittyviä muistikuvia, ja vahvoja dejavu-tuntemuksia olen myös kokenut.
Samantyyppinen tuttuuden tunne on joskus virrannut lävitseni koskettaessani jotain vanhaa esinettä ja jopa nähdessäni sellaisen museossa lasivitriinissä.
Suurin osa muistikuvista on täysin selkeitä, kuin muutkin muistot hajuineen, valaistuksineen ym.
Muistikuvissani on sekä miellyttäviä että epämiellyttäviä osioita, ei kuitenkaan mitään keskitysleirien kauheuksiin liittyviä.
Aikaisemmin pidin itsekin jälleensyntymisteoriaa mahdollisena, mutta vuosien saatossa olen luopunut teoriasta kokonaan. Itse oletan että myös ihmisellä geenimuisti kuljettaa muistikuvia esi-isiemme geenien mukana, eli osa niistä periytyy kuten jotkut automaattiset toimintamallit, esim pieni lapsi hakkaa aina ruokansa "kuoliaaksi" ennen kuin alkaa syömään sitä, ettei safka vain pääse karkaamaan.
Monet uskovat jälleen syntymiseen, se heille suotakoon. Itse en pidä moista prosessia mahdollisena.- Tir...lit...t
Tuota minäkin olen pohtinut. Ajatus geenimuistista tuntuu monimutkaiselta, mutta ei mahdottomalta. Joskus ennen nukahtamista valveen ja unen rajamailla näen ikään kuin filminauhaa. Olen joskus nähnyt esim. evakkokärryjä, karjaa yms. ikään kuin Karjalan evakoinnista. Äidin puolelta sukuni on tullut Karjalasta eli ei ole tuokaan pois suljettua ajattelua. Tämän "filmini" olen laittanut kategoriaan "geenimuisti". Mene ja tiedä pitääkö paikkansa. Elämä on ihmeellistä oli asiat miten tahansa. Aiheesta on hanakala kinastella, kun kukaan ei ole tullut meille mitään sieltä rajan takaa kertomaan.
- JonesHenry
Menneisyydessäni olin koppava valkoinen mies. Käyttäydyin hyvin epäkunnoittavasti toisia ihmisiä kohtaan, joten sain arvoiseni rangaistuksen. Nykyisessä elämässä olen Ethiopialainen. Tulevaisuudessa minusta tulee Japanilainen.
- Milla 200
Minulla on ollut ihan samanlaisia mietteitä itselläni. Olen myös aina inhonnut saksankieltä ja Saksaa myös. Kielipäätä on ja puhun useita kieliä, mutta saksaa en ole halunnut opiskella koskaan. Ensimmäisen kerran, kun interraililla heräsin yöjunassa jossakin Saksassa, minulle tuli inhottava olo. Pelotti, vaikka en ole mikään arka ihminen. Vuosia, oikeastaan kymmeniä vuosia myöhemmin aloin minäkin epäillä eläneeni aiemmin Saksassa. Epäilemyksistäni tietämättä eräs selvänäkijä kertoi minulle aiemmasta elämästäni, joka sopisi juuri Natsi-Saksan aikaan. Regressioterapiassa en ole käynyt vaikka mielessä sekin joskus kävi. Nämä ovat mielenkiintoisia juttuja. Ikävää, että näillä palstoilla kiintoisat keskustelunaiheet useasti pilataan. Joidenkin maailma, kun on niin kovin pieni... Hyvää kesää sinulle.
- tir...lit...t
Hyvää kesää kaikille. Sama juttu alkoi harmittamaan minuakin... nuo tyhjän huutelijat.
Mielenkiintoisia ajatuksia ihmisillä. Olivat he mitä mieltä tahansa. Mielipiteensä ja ajatuksensa voi niin monella tavalla ilmaista. Näistä asioista, kun kukaan ei voi sanoa, että sinä olet väärässä ja minä oikeassa. Minusta olisi vain mielenkiintoista keskustella mitä muut ovat ajatelleet.
- elämä jatkuu
olin edellisessä elämässäni HITLER, koska synnyin hitlerin kuoleman jälkeisenä päivänä 6.14.2028 minulla on myös hitler-viikset ja puhun jostain syystä saksaa ja brutopiaa! tai ehkä olen vain sekaisin, porissa kun asun.
- MelkeinHyvä
Minä haluan olla seuraavassa elämässä ihan tämä sama minä. Vehkeet sais olla vaan vähän reilumpi kokoset.
- Emmie yhtää eppäele
Mietin missä se sielu sitten olisi sillä aikaa, kun ei vielä ole uudessa hahmossa. Ja miten se sieltä joutuu/ tulee seuraavaan hahmoon ja minkä valinnan mukaan. Aika ikävää olis herätä kärpäsenä ja toiset vaan lätkällä läpsäisisi sen sielun taas matkalle. Mutta, jospa olisi tullut elettyä kunniakasta kärpäsen elämää ja voisi sitten syntyäkin ehkä kissana ja kun oikein kauniisti kehräisi ja pyytäisi vain vahingollisia hiiriä maalaistalon pihapiiristä, niin voisi seuraavaksi ollakin jonkun hovin kamaripalvelija. Mutta entäpä. Jos sitä loistoa katsellessa kateus jostain pääsisi iskemään ja kamaripalvelija alkaisi tehdä kepposia lähelläoleville ihmisille ja taas alennettaisiin kärpäseksi. Toki kärpäsillä on oma arvokas merkityksensä luonnon kiertokulussa, ei sillä.
Toinenkin asia on vielä vähän vailla ymmärrystäni. Yleensä arvellaan, että edellisessä elämässä on oltu jollain tapaa fiksu henkilö. Varsin harva joka muistelee edellistä elämäänsä, kokee olleensa esim joku vaatimaton, hiljainen sivussaolija. Eikä varsinkaan kärpänen tai lehmä. Tai sellainen, jollaisesta ei löydy jotain historian kuvauksia, kertomuksia. Mikähän ois esimerkki sellaisesta.., ei tule mieleen, kun en ole sellaisten hissukoiden elämästä lukenut kuvauksia. :-) Mutta karman oppien mukaanhan jälleensyntyminen voi tapahtua siis muussakin muodossa kuin ihmisenä. Ehkä me jotka emme asiasta mitään muista, olemmekin olleet esim eläimiä. Mutta hyvin eletyn kärpäs-elämän palkkioksi olemme nyt saaneet syntyä ihmisenä....
Voe tätä ihmisenä olon ihanuutta.- hömh.
Minä sain "regressiohypnoosissa" kokea olevani merikilpikonna :DOikein miellyttävä kokemus, mikä saikin ajattelemaan että miksi muka ihmiselo olisi kaikkein ylintä? Jospa onkin toisinpäin, että tämä onkin kaikista alin olotila? Eihän tämä mitään herkkua ole, mielummin olisin vaikka korppi.
Ja muistan yhden tapauksen, jossa joku henkilö kertoi edellisessä elämässään olleensa grönlantilainen nainen, täys juoppo ja kuolleensa jonnekin jäälautalle. Mutta mielenkiintoisimpia juttuja on nuo lasten tarinat, kun pystyvät kuvailemaan hyvin tarkkaan edellisestä elämästään ja paikoista ym. Lapsena moni, minäkin, näin unia lentämisestä ja ne oli upeita unia. Ehkä silloin vielä oli alitajunnassa muistikuvia sielun liihottelusta ...Ja vielä tähän siitäkin, että erittäin monilla ihmisillä ympäri maailmaa on ollut kokemuksia siitä kun ovat "kuolleet" ja pystyneet kuvailemaan sanatarkasti esim. leikkaussaln puheita ja tapahtumia. - JonesHenry
Jumala on järvi, sielut ovat pisaroita.
"Mietin missä se sielu sitten olisi sillä aikaa, kun ei vielä ole uudessa hahmossa."
Henkimaailma on melkein internettiä muistuttava "mielikuvitus" paikka. Itseasiassa ihmisen "mielikuvitus" on NIMEN OMAAN peräisin sieltä! Se KAIKKI perustuu TODELLISUUTEEN, mutta se TODELLISUUS ei ole TÄÄLLÄ! Internet muovattiin HENKIMAAILMAN fyysisenä mallina!
Siellä on monta eri tasoa. Ihmiset, tai oikeammin Jumalan TAJUNTA on eri tasoilla riippuen siitä, mitä ihminen ansaitsee. Minun on annettu ymmärtää asia näin. Se ei ole "rangaistus" Ihmiset eivät vaan voi mennä "taivaaseen" jos eivät ansaitse sitä. Vastaavasti jos olet liian "korkealla" kehitysasteella et voi mennä helvettiin. Et vaikka haluaisit! Henki ja todellisen maailman välissä on TYHJIÖ! Se on paikka jonne sielut voidaan panna "rauhoittumaan" ja käymään myös läpi omaa elämänkokemustaan. Siellä ei yleensä ole YHTÄÄN MITÄÄN!!!
http://www.near-death.com/experiences/research15.html
- Päreet
Elämänpyörä on kierrätyspyörä. johon ihminen luomakunnan alussa joutui, saatanan, käärmeen eksyttämänä.
rikkomuksensa tähden, eroon Jumalasta. Huomasi alastomuutensa,
joutuessaan lihan kahleisiin. (1. Moos.3)
Jo silloin Jumala lupasi pelastajan pelastamaan pois tuosta kierrätyspyörästä.
Käärmeenpäänrikkipolkijan. 1. Moos. 3:15) joka on tie takaisin Jumalan yhteyteen. Jeesuksessa Kristuksessa. uudestisyntymällä Jumalan Pyhästä Hengestä. Jumalan lapseksi, kuten alussa oli, ennen lankeemustaan.
Mikä lihasta on syntynyt, on liha. Mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
ja se ei enää synny lihaan, vaan hän on vapauunut, kierrätyspyörästä
takaisin Jumalan yhteyteen, kuten alussa oli. - Wwwi
Auschwitzista eloonjääneet ovat kertoneet, että siellä haisi palaneelta kumilta, ja se tosiaankin on aika ällöttävä makea haju... Ehkä sinun kannattaisi mennä paikan päälle ja kokeilla, miten reagoit siihen. Toisaalta keskitys- ja tuhoamisleirejä oli muitakin kuin Auschwitz, eli "muistosi" voisivat olla jostain muualta. Itse tosin en usko jälleensyntymiseen. (Yleensä ne, jotka muistavat edellisiä elämiään, uskovat olleensa joku kuuluisa henkilö tms., eikä kukaan ole elänyt vain tavallista elämää. Ei tunnu kovin uskottavalta.) Vastenmielisyys saksan kieltä kohtaan on melko yleistä. Ja jostakin syystä monet saksalaiset inhoavat englannin kieltä.
- Guten Tag!
Ich habe Deutsch gelernt und es ist eine schöne Sprache!
- mystery life
Jeesustakin moni piti Eliaana ja muutenkin Jeesuksesta puhutaan että hän eli jo aikojen alussa.Raamatussa on paljon mystistä ja ristiriitaista sanomaa.Ihmiset ovat tehneet sitten näitä omia johtopäätöksiä...kaikkea ei voi selittää,onneksi....
- haahkana
Jos teidän perheessä jo lapsena ollessasi on keskusteltu edellisistä elämistä ja isäsi on jopa "todistanut" olleensa edellisessä elämässä Espanjassa niin tämä ei voi olla jättämättä jälkiä sinuun. Todennäköisesti olet vain tavallista herkempi tällaisille aiheille. Mitä tulee saksankielen inhoon, voin jakaa sen kanssasi. En sitä oikein meinannut oppia minäkään.
Nykynuoret taas inhoavat ruotsinkieltä eivätkä sitä halua oppia. En usko sen johtuvan edellisistä elämistä. Tuskin kaikki "pakkoruotsia" vastustavat ovat olleet vaikeuksissa Ruotsissa edellisessä elämässä.
Ahtaanpaikan kammosi voi johtua ihan mistä vaan kokemuksesta esim. lapsuudessasi ja suomalaiset ihmiset (suuri osa) eivät muutenkaan pidä väkijoukossa olemisesta saati koskettelusta siellä. - koekkalainen
On ihan mukava lueskella muidenkin kokemuksia tällaisista asioista. Itsellä ollut samanlaisia tuntemuksia eri kohteissa kylläkin.
Olen sitten lueskellut asiaan liittyvää kirjallisuuttakin, tosin se on joskus liiankin itseääntoistavaa, kuten raamattukin.
Uskon, että meillä on olemassa tuntematon puoli jota ei kukaan ole ja eikä tule kuvaamaan sellaisena kuin se on. Siitä saamme kokea joskus vain häivähdyksen. Mutta se tuskinpa on sellainen kuin ihminen sen kirjoittaa raamatussa ja muissa uskonnoissa.
Luulenpa, että lähimpänä totuutta olivat luonnon kansat, mutta niiden uskomukset ja näkemyksethän suuri ja mahtava länsimainen "sivistys" on jyrännyt alleen.
Jos olet kokenut jotain järisyttävää, kannattaa ensin itse asiaa mietiskellä rauhassa ja kirjata kokemuksiaan muistiin. Kun olet itse riittävän varma asiasta vasta sitten kannattaa mennä terapioihin ja muuhun, koska muuten sinua saatetaan johtaa harhaan. - Guten Tag!
Kaikkea hemmettiä sitä kuuleekin.
- 2+1
Voihan tuo olla mahdollista.
- TARINA JA KERTOJAT=)
Täällä on yksi tyyppi, joka luki KOKO tarinan alusta loppuun asti (skippasin suurimmat kommendit). Tein tästä kokonaisuuden ja haluan korostaa monia TÄRKEITÄ asioita esille.
Ensimmäiseksi esittelen itseni, olen 19 v. Varsinais Suomesta kristitty mies ja minusta on turha luulla MITÄÄN ennakkoluuloja, en oo mikään fanatiikko-kristitty, joka väittää kaiken raamatun mukaisesti musta-valkoisella. Minullakin on monenlaisia kokemuksia henkisesti/hengellisesti/sielullisesti (en osaa oikein asettaa oikeaan pakettiin kaikkea :P)
Mutta nyt suoraan asiaan: Tykkäsin monista kommendoista ja myös inhosin monia. Eniten ärsyttää tässä olevat ns: fariseukset, jotka lyö raamatulla päähän. VAstatkaapa tähän ihmiset, onko tuomitsemisesta mitään hyötyä? Minusta EI, OLEMMEKO KAIKKI SAMAA MIELTÄ TÄSTÄ?. Mä uskon itse Jeesukseen, mutta en itse lähde ketään tuomitsemaan ja uskon myös sekä uudelleen että jälleen syntymiseen. tähän väliin haluan sanoa yhden TODELLA HYVÄN VINKIN KAIKILLE!!! Muistakaa kyseenalaistaa ihan kaikki!!! Sillä tavalla löytyy parhaiten totuus =)! JA raamatusta sen verran, sitä ei TODELLAKAAN OLE tarkoitettu tuomitsemiseen, vaan puhtaasti rakkauden julistamiseen!!!!!!!! Se voi olla myös ristiriitainen, mutta jos luette sitä tarkemmin, niin vastauksia löytyy ja ainakin osa ristiriidoistakin ratkeaa ajan kuluessa.
Tykkäsin varsinkin yhdestä kommendista: joku kysyi että pitääkö Jeesuksen päivittää kuolemansa ristillä xDDD!!!!! Se oli tosi hyvä iskulause!!!!! Synnit on jo maksettu ja niistä on turha tuomita enää ihmisiä!!!
Yksi kommentti, joka oli tosi säälittävä oli se, ku joku väitti muka pystyvänsä synnyttämään neitsyenä (vaikka NYKYÄÄN se onkin jo mahdollista xD) ja kaikkea muuta niin tekopyhyyttä lisänä
ja myös perustettomat ja ns faktaväitteetkin on niin syvältä minun mielestä esim. Raamattu on totta alusta loppuun asti!!! Mä repesin nauruun siinä kohtaa ja annoin miinusäänen sille xDD
JA tiedoksi vaan, oon ollut koko elämäni ateisti ja pitäny krisinuskoa huuhaana, koska ärsytti, kun siinä on niin paljon sääntöjä, mutta nyt kun olen ollut kaksi vuotta kristittynä, olen tajunnut että ei se niin ole. Siitäkin on paljon stereotypioita.
En jaksa edes ajatella että ihmiset joutuvat helvettiin jos eivät usko nyt Jeesukseen, silloin ihmisten pitäisi pysyä pelosta uskossa eikä Jeesus sitä halunnut.. Myös Usko ja anteeksi anto on Jumalan antamia lahjoja ihmisille!
Minä ymmärrän hvyin ateistisia ihmisiä ja heidän kriittisiä ajatuksia uskonnoista ylipäätänsä.
MUISTAKAA IHMISET ETTÄ JEESUS RAKASTAA TEITÄ AINA! Jeesus katsoo ihmisiä syntien läpi ja näkee paljon enemmän sen ihmisessä olevat hyvät puolet, kuin huonot!
Eikä raamatusta löydy edes kristityille kaikkia vastauksia kaikkeen! Raamattu myös kehottaa ihmisiä itse etsimään vastauksia kysymyksiin, koska jos raamatussa olisi kaikki vastaukset elämään, niin se olisi helvetin kokoinen ja paksuinen kirja :DDD eikä niin ohut, mikä se nyt on
Ja oletteko miettineet, miksi raamatussa ei ole Juudaksen evankeliumia? Niinpä =D! Sehän oli kuitenkin opetus lapsi! Se vaan jätettiin raamatun kokoamisvaiheessa pois, koska silloin ihmiset ajattelivat että ei Juudas-petturia voida laittaa raamattuun, kun sehän on "petturi"
Jos kerran sellainen osio puuttuu raamatusta, niin eihän raamattu ole kokonainen ollenkaan ja se tarkoittaa että hyvät ihmiset: käyttäkää myös omia aivoja ja miettikää, kuuluuko esimerkiksi raamatulla päähän luominen oikeasti kristinuskoon!!!!
Oli ihan pakko kommendoita näin kun aiheet veti puoleeni. Ihmisten kokemuksia ei saa tuomita! Jos joku kokee että on ollut edellisessä elämässä, niin ei sitä saa heti tyrmätä, ei raamatussa suoraan todellakaan sanota että muka ei olisi uusia elämiä eikä edes hurskaimmillakaan ihmisillä ole oikeuksia väittää, ketkä on menossa minnekkin helvettiin tai taivaaseen! Loppujen lopuksi vain Jumala tietää sen ja haluan rohkaista tällä puheellani kaikkia niin kristittyjä, ateisteja ja varsinkin heikkoja ihmisiä. Jeesuskin puolusti aina heikoimpia ja jostain syystä löytyi aina kaikkein syntistimpien ihmisten luota =DDD!!!
Mä tykkäsin tosi paljon monista jotka kommendoi edellisistä elämistään ja pidän sitä hyvinkin mahdollisena!- -
"Synnit on jo maksettu ja niistä on turha tuomita enää ihmisiä!!!"
Jep, ei muutakun tekemään kaikkea pahaa. Ei siitä mitään seurauksia ainakaan Jumalan puolelta tule jos tekee pahaa. Eiköhän se Jeesus tullut meille juurikin sitä varten että saisimme tehdä pahaa. - JonesHenry
Ongelmana tässä on, että Raamattu on iso kirja, ja sieltä voi poimia melkein mitä tahansa tekstiä tai juttua. Raamatulla voi perustella melkein mitä tahansa! Annan yhden käytännön esimerkin;
Jeesus sanoi;"antakaa lasten tulla MINUN tyköni! Heidän kaltaisensa on taivasten valtakunta!"
Tuolla lauseella ollaan perusteltu LAPSIKAUPPAA Afrikasta ja Aasiasta kohta jo 30-vuotta. Se on LAPSIKAUPPAA, ja sitä vain kutsutaan "kansainväliseksi adoptioksi" Isoimmat toimijat ovat Suomessakin tuntuu "Pelastakaa Lapset Ry" ja "Christian World Adoption"
Toinen esimerkki kai olisi;älä tapa. Jeesus tosin sanoo;tehkää toisille mitä tahtoisitte itsellenne tehtävän. Tämän takia esim Alzhaimleria sairastavaa ihmistä ei saa "tappaa" Koska raamattu sanoo "älä tapa" Jeesus nimen omaan selvensi MITÄ TUO laki tarkoitti, ja kuinka sitä pitäisi soveltaa. Jeesus myös sanoi että se joka on vailla syntiä pitäisi heittää se ensimmäinen kivi!
Ihan oikeasti. Jeesuksella voidaan PERUSTELLA melkein mitä tahansa. Jeesus nimen omaan KIELSI lapsikasteen tai pappisuskonnon HÄNEN NIMESSÄÄN! Silti niitä harjoitetaan!
Tämä on kaikki sielunvihollisen työtä. Ollut alusta asti. Herra itse sanoo että "moni tulee esiintymään minun nimissäni!"
Muuten, Jeesus sanoi että taivasten valtakunta on teidän keskellänne. Tämä on yksi tärkeimpiä asioita mitä hän sanoi. Keskitypä siihen, mitä tuo tarkoittaa! - JonesHenry
- kirjoitti:
"Synnit on jo maksettu ja niistä on turha tuomita enää ihmisiä!!!"
Jep, ei muutakun tekemään kaikkea pahaa. Ei siitä mitään seurauksia ainakaan Jumalan puolelta tule jos tekee pahaa. Eiköhän se Jeesus tullut meille juurikin sitä varten että saisimme tehdä pahaa.Sanokaamme asia näin;sinun täytyy yhä maksaa, jos rikot olutlasin. Sinua ei vaan enää AMMUTA siitö hyvästä!
- sielussa
ei ole a i v o j a !
- Sielu27
Ei ole.
- SS
Holokausti on pelkkä vitun myytti!
- ykkösjutku
Hahaa, minullapa on todisteet pakastimessani...
- SS
ykkösjutku kirjoitti:
Hahaa, minullapa on todisteet pakastimessani...
Ei ole enää. Menin ja söin ne senkin vittu!
- 7+4
Saksa on kaunis kieli!
- Kampmanni
Psykologi Kampman tutki sivupersoonia aikoinaan ja sai hypnoosissa niitä ihmisille aiheutumaan. Tutki samoja ihmisiä myöhemmin ja huomasi että sivupersoonia oli, mutta olivat erit kuin aiemmin. Todistus siitä, että ihmisaivot itse tuottavat nuo kokemukset ja sivupersoonat oli omaksuttu elämän aikana omaksutuista ihmiskohtaloista kirjallisuudesta tms. Jotka sitten aivot muokkasivat omiksi "edellisiksi elämiksi". Kampmanin kirjat löytyy vaikka kirjastosta.
Ja täällä passitetaan henkilöä terapiapuoskarille, joka ei muuta kuin vie rahat...
Ihmisen mieli on niin taikauskoille altis. - Kyllästynyt11
Olipa taas hyödyllinen keskustelu.
- Tavis Tallaaja
Niin kutsutut sivuprsoonat ovat aiemmin täällä eläneitä ja kuolleita henkimaailman asukkaita, eikä niitä tuota kenenkään aivot., ne ovat itsenäisiä, omillaan ajattelevia persoonia, erehtyväisiä, kuten mekin. Hyvin usein he ovat meidän esivanhempiamme, tai muuten sukulaisiamme, tai muutoin elämäämme kuuluneita, kuten opettajia tai pappejamme..
Minulla on heistä käytännön kokemuksen kautta saatua "sisäpiiritietoa"
Minä olen ihan terveellä ymmärrykselä varustettu, tavallista laajemman
näkökentän omaava tavallinen tallaaja.- Tavis Tallaaja
Psyykisesti normaalia herkemmät ihmiset, voivat saada heiltä, monentasoista,
enemmän tahi vähemmä luotetavaa profetallistakin viestiä.
Sellaista näkyy näilläkin palstoilla runsaasti.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä682186Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711430Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461417Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2401363- 831222
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3651161Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3331115