Ne olennaiset kysymykset (sekä miehille että naisille):

Kyssssssssselijä

1) Oletko ollut rakastunut?

Oletko kokenut mitä on olla head over heels; kun ei ruoka maistu; ei pysty nukkumaan; ei pysty keskittymään mihinkään; ei näe ympärillään muuta kuin muita rakastuneita pareja; yllättää itsensä hymyilemästä itsekseen ajatellessaan rakastettuaan; työkaverit kysyvät mitä on tapahtunut kun säteilet ympärillesi; aamun ensimmäinen ja illan viimeinen ajatus on HÄN

2) Oletko ollut rakastettu?

Oletko kokenut miltä tuntuu, kun toinen katsoo sinua rakastuneen silmin; kun toinen on "hulluna" halusta ja himosta sinua kohtaan (haluaa syödä sinua silmillään, valokuvata, maistella, haistella..); kun hän on enemmän tai vähemmän mustasukkainen ja haluaa kuulla yksityiskohtia päivästäsi ja ihmisistä, joita sen aikana tapasit; kun hän itkee vuoksesi koska olet hänelle niin tärkeä

3) Pystytkö/haluatko elää ilman rakastamisen/rakastettuna olemisen tunnetta?

Esimerkiksi järkiliitossa (netin kautta) koska toinen on 'sopiva'; tai "ostetun" kumppanin kanssa (joku ulkopuolinen taho järjestää tapaamisen ja parisuhteen); tai kumppanin tausta herättää epäilyksiä hänen motiiveistaan (tulee ns. kolmannesta maailmasta kuten Gambia, Thaimaa, Turkki, Iran, Irak, Filippiinit...) Joka tapauksessa tuloksena on parisuhde mutta ilman yllä mainittuja asioita.

41

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parisuhdepudokas

      Käytät vääriä sanoja. Sinun pitäisi käyttää sanoja "ihastuminen" ja "rakastumassa oleva".

      Olen kokenut nuo tunteet ja sinä kuvailet niitä. Rakastamista et kuvaile. Et ilmeisesti osaa, koska olet liian pinnallinen siihen.

    • tyttelipytteli82

      1) Olen
      2) Olen
      3) En ikinä! Mieluummin yksin

    • 187654321

      Olen kokenut enkä ikinä suostuisi johonkin ns järkiliittoon ilman tunnetta. Haluan olla haluttu ja haluta miestä!

    • 1) En ihan noin kuvauksellisesti ole ollut. Eli siis en.

      2) Olen ollut.

      3) Pystyn, mutta eri asia on haluanko eli siis en haluaisi elää ilman tunnetta vaikka se on mahdollista.

    • mies30vuotta

      1. En. Joidenkin kanssa olisi voinut olla tuollaista mutta eipä ollut tarkoitettu...
      2. En
      3. No en missään nettiliitossa mutta perinteisemmässä järkiliitossa joo, kyllähän ajan kanssa oppii toista rakastamaan. Kompromisseja pakko tehdä. Ei kai mikään intohimosuhde voi kestää!!!

      • Eri mieltä

        Voipas intohimo kestää! Ja kun tulee huonompi aika (kaikissa suhteissa tulee joskus), se intohimon muisto voi pitää kiinni suhteessa kunnes se taas uudestaan saavutetaan.


    • minätässä----

      Buah ei ikinä kolmosta!!

      Nainen olen.

    • alea_iacta_essi

      1) En.
      2) En.
      3) En. Se, jos olisin miehen silmissä vain jotain joka "kuuluu" olla, käytännöllinen kodinkone tai suvunjatkamisväline, olisi minulle kuin elämää jossain kauhuelokuvasta.

      • parisuhdepudokas

        Kunhan vielä kymmenen vuotta elät yksin kopissasi, niin alat ymmärtää, miksi olisi aika kiva olla miehelle ihan vaan se toinen puolisko, jopa silloinkin jos miehen kanssa ei olisi kovin paljoa yhteistä (mitä lähtökohtaa en kylläkään tarkoittanut siinä omassa ketjussani).


      • alea_iacta_essi
        parisuhdepudokas kirjoitti:

        Kunhan vielä kymmenen vuotta elät yksin kopissasi, niin alat ymmärtää, miksi olisi aika kiva olla miehelle ihan vaan se toinen puolisko, jopa silloinkin jos miehen kanssa ei olisi kovin paljoa yhteistä (mitä lähtökohtaa en kylläkään tarkoittanut siinä omassa ketjussani).

        En vaadi että olisi hyvin paljon yhteistä. Oikeastaan vain sen, että kyseinen mies pitäisi minusta. Voihan tietenkin sanoa, että se on minulta liikaa vaadittu.


      • 1616611616
        parisuhdepudokas kirjoitti:

        Kunhan vielä kymmenen vuotta elät yksin kopissasi, niin alat ymmärtää, miksi olisi aika kiva olla miehelle ihan vaan se toinen puolisko, jopa silloinkin jos miehen kanssa ei olisi kovin paljoa yhteistä (mitä lähtökohtaa en kylläkään tarkoittanut siinä omassa ketjussani).

        niinpä ihmeen romanttiset odotukset. eihän sitä kumppanille nyt päin naamaa viestitetä että olet vaimo vain kun en muutakaan saanut...

        mut mieluummin kaksin kuin yksin. katsokaa nyt pareja, aika harvat näyttää unelmalle!!!


      • parisuhdepudokas
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        En vaadi että olisi hyvin paljon yhteistä. Oikeastaan vain sen, että kyseinen mies pitäisi minusta. Voihan tietenkin sanoa, että se on minulta liikaa vaadittu.

        Miehet pitävät useammista naisista kuin naiset miehistä.
        Miehet voivat ihastua useammanlaisiin naisiin kuin naiset miehiin.
        Miehet voivat rakastua useammanlaisiin naisiin kuin naiset miehiin.
        Miehet voivat rakastaa useammanlaisia naisia kuin naiset miehiä.

        Keskimäärin siis, tietenkin. Näin se vain on, tutkimuksissa todettuja asioita. Miehet tykkäävät naisista enemmän kuin naiset miehistä.

        Jos et vielä käsittänyt, mitä tarkoitan, niin sanotaan se ääneen sitten: ei sinun tarvitse vaatia, että mies pitäisi sinusta. Ei naisen tarvitse miettiä sitä, että onko olemassa vastakkaisen sukupuolen edustajaa, joka minusta voisi pitää ja minuun rakastua. Jos olet nainen, niin vastaus kuuluu "Kyllä on".


      • alea_iacta_essi
        parisuhdepudokas kirjoitti:

        Miehet pitävät useammista naisista kuin naiset miehistä.
        Miehet voivat ihastua useammanlaisiin naisiin kuin naiset miehiin.
        Miehet voivat rakastua useammanlaisiin naisiin kuin naiset miehiin.
        Miehet voivat rakastaa useammanlaisia naisia kuin naiset miehiä.

        Keskimäärin siis, tietenkin. Näin se vain on, tutkimuksissa todettuja asioita. Miehet tykkäävät naisista enemmän kuin naiset miehistä.

        Jos et vielä käsittänyt, mitä tarkoitan, niin sanotaan se ääneen sitten: ei sinun tarvitse vaatia, että mies pitäisi sinusta. Ei naisen tarvitse miettiä sitä, että onko olemassa vastakkaisen sukupuolen edustajaa, joka minusta voisi pitää ja minuun rakastua. Jos olet nainen, niin vastaus kuuluu "Kyllä on".

        Todella kummallisia hypoteeseja. En ole koskaan törmännyt mieheen, joka olisi pitänyt minusta.


      • Möööölööö
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Todella kummallisia hypoteeseja. En ole koskaan törmännyt mieheen, joka olisi pitänyt minusta.

        Kun sinä et anna kenenkään miehen törmätä sinuun. Siksi et.


      • parisuhdepudokas
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Todella kummallisia hypoteeseja. En ole koskaan törmännyt mieheen, joka olisi pitänyt minusta.

        Miehet eivät välttämättä lähde suorilta käsin ilmaisemaan tykkäämisiään. Se voi olla riskialtista. Riippuen tapahtumapaikasta ja tilanteesta, tykkäämisen ilmaisemisesta voi seurata esimerkiksi ahdistelusyyte, menetetty maine, juorujen uhriksi joutuminen. Näin on nykyään Suomessa. Muutama kymmenen vuotta takaperin asia ei vielä ollut näin, vaan miehet katselivat naisia ihastuneina ja viheltelivät perään. Jos olisit syntynyt muutama kymmenen vuotta aiemmin, niin ymmärtäisit, että miehet pitävät sinusta.

        Kaikenlisäksi tuosta listastani jäi pois vielä yksi asia, jonka tiedän ehkä jollain tapaa naisia ärsyttävänkin. Se on seuraava: useimmat miehet voisivat harrastaa seksiä lähes kaikkien tapaamiensa naisten kanssa, teini-ikäisestä kuuskymppiseen ja oli ulkonäkö mikä tahansa. Palstalla ATM:t huutelevat "rumalla naisella ei tee mitään", mutta se on paskapuhetta. Oikeasti kaikki tämän palstankin ATM:t juoksisivat heppi ojossa vastaan, jos joku lihava puumatäti tulisi kotikäynnille poikuutta poistamaan. Tämä on asia, jonka oppii miesseurassa liikkuessa. Useimmille miehille kelpaa seksiin melkein millainen nainen tahansa. Joillekin heteromiehillekin kelpaa jopa mies, jos se vaan näyttää naiselta eli on joku transu.


      • alea_iacta_essi
        parisuhdepudokas kirjoitti:

        Miehet eivät välttämättä lähde suorilta käsin ilmaisemaan tykkäämisiään. Se voi olla riskialtista. Riippuen tapahtumapaikasta ja tilanteesta, tykkäämisen ilmaisemisesta voi seurata esimerkiksi ahdistelusyyte, menetetty maine, juorujen uhriksi joutuminen. Näin on nykyään Suomessa. Muutama kymmenen vuotta takaperin asia ei vielä ollut näin, vaan miehet katselivat naisia ihastuneina ja viheltelivät perään. Jos olisit syntynyt muutama kymmenen vuotta aiemmin, niin ymmärtäisit, että miehet pitävät sinusta.

        Kaikenlisäksi tuosta listastani jäi pois vielä yksi asia, jonka tiedän ehkä jollain tapaa naisia ärsyttävänkin. Se on seuraava: useimmat miehet voisivat harrastaa seksiä lähes kaikkien tapaamiensa naisten kanssa, teini-ikäisestä kuuskymppiseen ja oli ulkonäkö mikä tahansa. Palstalla ATM:t huutelevat "rumalla naisella ei tee mitään", mutta se on paskapuhetta. Oikeasti kaikki tämän palstankin ATM:t juoksisivat heppi ojossa vastaan, jos joku lihava puumatäti tulisi kotikäynnille poikuutta poistamaan. Tämä on asia, jonka oppii miesseurassa liikkuessa. Useimmille miehille kelpaa seksiin melkein millainen nainen tahansa. Joillekin heteromiehillekin kelpaa jopa mies, jos se vaan näyttää naiselta eli on joku transu.

        "Useimmille miehille kelpaa seksiin melkein millainen nainen tahansa."

        Aivan. Siksi minulle onkin hyvin tärkeää, että mies pitäisi minusta. En halua olla mikä tahansa panopuu, mitä useimpien miesten on vaikea tajuta.


      • möööölööööö
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        "Useimmille miehille kelpaa seksiin melkein millainen nainen tahansa."

        Aivan. Siksi minulle onkin hyvin tärkeää, että mies pitäisi minusta. En halua olla mikä tahansa panopuu, mitä useimpien miesten on vaikea tajuta.

        Se on monille miehillekin tärkeää, että nainen pitäisi oikeasti. Ettei ole vain kuka tahansa peenis. Mutta kun eihän miehillä saa olla tunteita, se on nössöä.


      • alea_iacta_essi
        möööölööööö kirjoitti:

        Se on monille miehillekin tärkeää, että nainen pitäisi oikeasti. Ettei ole vain kuka tahansa peenis. Mutta kun eihän miehillä saa olla tunteita, se on nössöä.

        Uskon että "kuka tahansa peenis" voi olla hyvinkin herkkä ja sympaattinen yksilö.


      • mööölöööööööö
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Uskon että "kuka tahansa peenis" voi olla hyvinkin herkkä ja sympaattinen yksilö.

        Siksi Essiä fanitetaankin.


      • ännj
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Uskon että "kuka tahansa peenis" voi olla hyvinkin herkkä ja sympaattinen yksilö.

        vittu perkele


      • alea_iacta_essi
        ännj kirjoitti:

        vittu perkele

        ***** **** *******!!


      • 3434
        parisuhdepudokas kirjoitti:

        Miehet eivät välttämättä lähde suorilta käsin ilmaisemaan tykkäämisiään. Se voi olla riskialtista. Riippuen tapahtumapaikasta ja tilanteesta, tykkäämisen ilmaisemisesta voi seurata esimerkiksi ahdistelusyyte, menetetty maine, juorujen uhriksi joutuminen. Näin on nykyään Suomessa. Muutama kymmenen vuotta takaperin asia ei vielä ollut näin, vaan miehet katselivat naisia ihastuneina ja viheltelivät perään. Jos olisit syntynyt muutama kymmenen vuotta aiemmin, niin ymmärtäisit, että miehet pitävät sinusta.

        Kaikenlisäksi tuosta listastani jäi pois vielä yksi asia, jonka tiedän ehkä jollain tapaa naisia ärsyttävänkin. Se on seuraava: useimmat miehet voisivat harrastaa seksiä lähes kaikkien tapaamiensa naisten kanssa, teini-ikäisestä kuuskymppiseen ja oli ulkonäkö mikä tahansa. Palstalla ATM:t huutelevat "rumalla naisella ei tee mitään", mutta se on paskapuhetta. Oikeasti kaikki tämän palstankin ATM:t juoksisivat heppi ojossa vastaan, jos joku lihava puumatäti tulisi kotikäynnille poikuutta poistamaan. Tämä on asia, jonka oppii miesseurassa liikkuessa. Useimmille miehille kelpaa seksiin melkein millainen nainen tahansa. Joillekin heteromiehillekin kelpaa jopa mies, jos se vaan näyttää naiselta eli on joku transu.

        "useimmat miehet voisivat harrastaa seksiä lähes kaikkien tapaamiensa naisten kanssa, teini-ikäisestä kuuskymppiseen ja oli ulkonäkö mikä tahansa"

        Tämä on huomattu järkytyksellä :-) ja se on viimeinen aika tiputtaa kaikki, viimeisetkin romanttiset unelmat lakastuneina maahan.


    • tyhgkjnckmzxl

      Mieluummin yksin kuin ilman rakastumista. Jos järkiliittoon lähtisi niin sehän tarkoittaisi ettei ikinä enää voisi kokea rakastumista.

    • Darth

      1. 16-vuotiaana rakastuin erääseen tyttöön. Rakastuminen poikkesi tavallisesta ihastumisesta, että kirjaimellisesti tunsin sairastuvani tytöstä. Eipä meillä mitään ollut ja jäi toistaiseksi ainoaksi todelliseksi rakastumiseksi. En todellakaan tiedä voinko enää koskaan rakastua samalla tavalla yhtä voimakkaasti tai edes haluaisinko.

      2. En.

      3. Järki ja viisaus mielestäni kyllä kuuluu jossain määrin myös rakkauteen muttei rakastumiseen. Rakastuminen ei kestä elinikää ja voi olla jopa psykoottista tai pakkomielteistä ja sairaalloisen mustasukkaista. Toki kuitenkin haluaisin että parisuhteessani olisi myös kestävää romanttista rakkautta ja intohimoa, mikäli sellaisen onnistuisin kehittämään, mutta myös aitoa toisen kunnioittamista ja huomioonottamista.

    • kusisesti

      parasta onkin sinulle, että vaan haaveilet.

    • 45756867969

      1) En
      2) En
      3) Ainakin toistaiseksi olen pystynyt. Varmaan pystyn siis jatkossakin. Haluanko? En tiedä. Olisi kiva, että olisi MADHOLLISUUS halutessaan kokea olevansa rakastettu.

    • violet.

      1) kyllä
      2) kyllä
      3) en

    • FF

      1) Olen
      2) Olen
      3) En

    • ihmeellistä vai

      Kuka hyvänsä ihminen voi kokea tuollaisia ihastumisen tunteita jos vaan ihastumiselleen sopivan kohteen löytää ja saa, ja niin monet myös kokevatkin. Ei siihen todellakaan tarvita mitään ihmeellistä siellä korvien välissä. Ei myöskään se jos ei tällaista kokenut ole merkitse mitään tavatonta asiaa joka sieltä krvien välistä puuttuisi, ainostaan sitä se merkitsee että ei ole kohdannut ketään johon olisi voinut ihastua.

    • nainen vastaaaa

      1) Kyllä, Olen ollut rakastunut muutamankin kerran.

      2) Kyllä, Olen ollut rakastettu myös muutamankin kerran.

      3) Ei, En pysty eikä kiinnosta elää ilman noita tunteita järkiliitossa tai muuten ns. hyväksikäytettynä.

    • SporttiMimmi-85

      1) Oletko ollut rakastunut?
      -en

      2) Oletko ollut rakastettu?
      -olen. Kammottava ja rasittava kaksi vuotta. Ei mennyt sitten millään perille että en ole kiinnostunut ko. tyypistä.

      3) Pystytkö/haluatko elää ilman rakastamisen/rakastettuna olemisen tunnetta?
      -yksin kyllä mutta en toisen kanssa. Mieluummin itsekseni kuin tunteettomassa liitossa.

    • Eewuli.....

      1) Olen
      2) Olen
      3) Ei onnistu, mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa

      • ..dido...

        Ihmeellistä miinustelua taas...


    • M 20

      1) En luultavasti ole. En ole täysin varma asiasta.

      2) En ole. (tätä odotellessa)

      3) Luultavasti pystyisin, mutta se on täysin eri asia että haluanko niin tehdä. Järkiliitot eivät kiinnosta millään tasoa vaan kyllä niitä tunteita pitää siinä touhussa olla mukana.

    • 1) Olen ja olen edelleen. Mä näen rakkauden voimavarana ja kantavana voimana tässä maailmassa.

      2) Olen ja olen edelleen. Mustasukkaisuus (siten kun mä sen ymmärrän) saa mun karvat pystyyn. Mutta olen sitäkin kokenut. Sekä itse että toisen taholta.

      3) Jos mä en kykene tuntemaan rakkautta, olen yhtä kuin kuollut. Eli ei mulla ole enää mitään elämää, voin kuolla pois. Enkä tarkoita nyt vain parisuhderakkautta.

    • Me

      1. Kyllä

      2. Kyllä

      3. Kyllä

    • Me

      3) Pystytkö/haluatko elää ilman rakastamisen/rakastettuna olemisen tunnetta?

      Esimerkiksi järkiliitossa (netin kautta) koska toinen on 'sopiva'; tai "ostetun" kumppanin kanssa (joku ulkopuolinen taho järjestää tapaamisen ja parisuhteen); tai kumppanin tausta herättää epäilyksiä hänen motiiveistaan (tulee ns. kolmannesta maailmasta kuten Gambia, Thaimaa, Turkki, Iran, Irak, Filippiinit...) Joka tapauksessa tuloksena on parisuhde mutta ilman yllä mainittuja asioita.

      Kyllä, koska kuka tahanssa tulee ihastuman minun ja en oo ennakoluuloinen ihminen. Enkä kuvittelee, että kolmanesta maailmasta tulet ihmiset ei kykene rakastaman. Täs potaska!

    • 1) Olen
      2) En kai
      3) Riippuu tilanteesta. Saattaisin pystyä, mutta en missään nimessä halua tällaista

    • 1) en
      2) oikeastaan olen
      3) pystyn

    • teiniQ

      1. ehkä
      2. olen
      3. mielummin yksin kun huonossa suhteessa

    • 1) En
      2) En
      2) Pystyn, ei ole vaihtoehtoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      378
      1925
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1627
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1310
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1076
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      69
      965
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      938
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      792
    8. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      105
      743
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      257
      726
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      670
    Aihe