Ilman parisuhdetta

kyselijä?

Voiko ihminen olla onnellinen ilman parisuhdetta? Hakeeko ihminen onnellisuutta toisen kautta? Voisiko ihminen olla onnellisempi ensin löytäessään itsensä ja vasta sen jälkeen jakaa se toisen kanssa?

13

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pool mccool

Ei kannata jäädä kotiin tieteilemään pitkäksi aikaa, ihmistä ei ole luotu olemaan yksin. On hyvä pitää taukoja erojen jälkeen ja pohtia mikä meni vikaan niin omassa kuin toisenkin käytöksessä ja surra aikansa, mutta ei vuosikaupalla.

• je

En osaa sanoa, itsekin tässä noin pari vuotta ollut yksin, ajatellu samoja asioita.
      Ekaan kysymykseen voisin kyllä sanoa, että itse en ainakaan voisi olla täysin onnellinen ..jotain vaan puuttuu.

• :/

Suurimman osan elämästäni yksin olleena voin sanoa että yksin olemalla elämä on täysin turhaa ja muuttuu vain vuosi vuodelta turhemmaksi ja turhemmaksi.

• Kukaan ei ole turha

Voin lohduttaa, että elämä on yksilönä aina turhaa. Siis, tarkoittaen, ettei tämä maailma kenenkään toisenkaan yksilön varassa pyöri, ja vaikka sinulla olisi kaikki maailmassa, olisi yksi elämä vain yksi elämä silti. Se joka sille antaa merkityksen olet kuitenkin sinä itse. Yksin eläminen voi olla joskus rankkaa, mutta älä pidä itseäsi suotta turhempana sen takia: me kaikki olemme ihan yhtä turhia! Joten. Ota rennosti, tee asioita, mitä haluat tai yritä ainakin, toteuta joitain haaveitasi jos pystyt, elä hyvin, rakenna elämääsi ja yritä päästä aina joskus joittenkin mukaan, tehdä asioita yhdessä. Huomaat, että elämäsi ei ole ollenkaan niin turhaa.

Voit myös saada yksin perheen monella eri tavalla, vaikket parisuhdetta saisikaan. Lapsia voi auttaa, harrastuksiin voi liittyä mukaan moniin seuroihin kaivataan aikuisia harrastajia mukaan (harrastamaan, huoltajiksi, valmentamaan jne.), on sijaiskoti, adoptio, ja tukihenkilönä toimimiset, minkä kautta voit olla korvaamattoman tärkeä joillekin. Vanhuksien kaverit ja kaikki muu, sinä et ole ollenkaan turha etkä yksin. Jos niin haluat.

Jos tuntuu ensin että en, ei se ole sitä mitä haluan, niin toisaalta, mitä hävittävääkään sinulla on? Elämäsihän tuntuu jo turhalta ja et halua sen olevan turhaa. Tee siitä tärkeää sillä tavalla, millä tavalla meistä oikeasti tulee tärkeitä: toisten kautta.
        Siihen ei tarvita parisuhdetta.
        Joskus löytää itsensä huomaamasta, että ainoa todellinen tapa saada kaikki, on antaa kaikki.

• ikisinkku35

En tule koskaan olemaan onnellinen ilman parisuhdetta.

• poiuyte56e

Ihmisen onni ja onnellisuus on samaa häälyväisyyttä aina. Siis, ihmisen elämään kuuluu myös murhe ja muu sellainen, joskus on onnellinen ja joskus ei, oli parisuhteessa tai yksin. Tai näin minä ajattelen. Siksi, en ihan yksiselitteisesti osaa vastata. Olen ollut yksin vuosia, tai siis, ilman seurustelusuhdetta, koska sopivaa ei ole löytynyt. Ok, joskus se kirpaisee, joskus on kausia jolloin se sattuu ja oikein viiltää. Mutta. Usein on myös kausia jolloin se ei ole missään pääosassa ja olen oikeinkin onnellinen.

Siis uskoakseni ihminen voi olla onnellinen kun osaa olla onnellinen. Löytää kiitollisuuden ja tyytyväisyyden aiheita siitä mitä on, sen sijaan että liikaa suree sitä mitä ei ole. Toiveita ja haluja voi olla, mutta jos liikaa antaa niille valtaa, ei elä nykyhetkessä eikä sillä mitä on.

Yksin ei tietenkään ole hyvä kai kenenkään olla. Mutta itse ainakin koen kyllä saavani rakkautta ja ihmissuhteita muualtakin, en voi olla arvostamatta niitä. Olen usein kiitollinen ja onnellinen rakkaistani. Eikä minulla ole edes joka päivälle seuraa, tai mitään kasaa sydän ystäviä. Ei sellaista oikeasti ole, on erilaisia ihmisiä, eri tilanteista, osa parempia tuttavia, muutama ystävä. Yhteisöllisyyttä kaipaisin enemmän, mutta sitä ei nyt ole saatavilla.

No, ehkä onnellisuus on muutenkin kovin mahtipontista: minulle riittää kyllä tyytyväisyyskin :)

Varmasti ihminen hakee onnellisuutta myös toisen kautta, toivottavasti ei ainoastaan sitä kautta, koskei kukaan kuitenkaan koskaan ole täydellinen ja suhteessakin tulee niitä ahdistavia ja totaalionnettomia kausia. Ei se rakkauskaan ole pelkkää ruusuilla tanssimista. Eikä omaa onneaan ja onnellisuuttaan voi lykätä toisen vastuulle kokonaan, itsekin siitä on vastuussa. Suhteestaankin voi olla onnellinen ainoastaan, jos sen huomaa ja sitä tajuaa arvostaa. Tai siinä tajuaa arvostaa niitä arvostettavia asioita, ainakin enemmän kun sitä huonoa.

Ihmisen itsensä löytäminen sen sijaan on koko elämän matka. Ei tule sellaista hetkeä, että "NYT olen valmis ja kehitystä ei enää kaivata, etsinpä toisen samanlaisen!" sillä ihminen muuttuu, kehittyy, samoin muut, ja ympäristö... Jokainen kriisi tuo uutta, ja aina jos yhtään elää ja tekee, löytää itsensä tilanteesta, missä oppisi uusia puolia itsestään.
      Jos jää odottamaan sitä itsensä suurta löytämistä, voi olla, että odottelee aika kauan ja etenkin, kun sittenhän pitäisi löytää toinen samanlainen... Kannattaa vaan hyväksyä kuitenkin se epätäydellisyys, ja jakaa se, sillä elämä on epätäydellistä ja epätäydellisyydessä. Jakaa sen, mitä on jaettavaa, jos löytää jonkun sopivan, kenen kanssa on hyvä se jakaa.
      Ja sitäpaitsi, myös toisen kanssa kasvaa, kehittyy ja voi löytää itseään.

Ei nyt ollut ihan yksiselitteistä vastausta, mutta harvoin kai sitä on.

• 16 + 6

"Voiko ihminen olla onnellinen ilman parisuhdetta?"

Ei. Useimpien ihmisten sisään on rakennettu rakkaudennälkä, joka estää elämästä nauttimisen ilman omaa puolisoa, jonka kanssa voi jakaa elämän ja perustaa perheen.

Entä voiko ihminen olla onnellinen parisuhteessa?

Ei. Kaikki ihmiset ovat yksilöitä, joilla on lukuisia voimakkaita tarpeita. On hyvin epätodennäköistä, että kaksi eri yksilöä sopii niin hyvin yhteen, että ainakin jommankumman ei ole luovuttava jostain onnen välttämättömästä perustekijästä.

Pysyvä onni on siis miltei mahdotonta, mutta onni on porkkana, jota elämä ei ole tarkoittanutkaan meidän saavuttaa. Meidän tehtävämme on ajaa turhaan takaa tuota porkkanaa ja tuottaa uusi sukupolvi siinä sivussa.

• ...........

Ei nyt ihan noinkaan.
        Olen ollut onnellinen ilman parisuhdetta. Ja tällä hetkellä olen hyvin onnellinen parisuhteessa. Itse asiassa en pysty kuvittelemaan suurempaa onnea olevankaan mitä minulla nyt on.
        Onni on täysin saavutettavissa. Mikä sitten kenellekin sitä onnea onkaan.

• 6+3
        ........... kirjoitti:

Ei nyt ihan noinkaan.
        Olen ollut onnellinen ilman parisuhdetta. Ja tällä hetkellä olen hyvin onnellinen parisuhteessa. Itse asiassa en pysty kuvittelemaan suurempaa onnea olevankaan mitä minulla nyt on.
        Onni on täysin saavutettavissa. Mikä sitten kenellekin sitä onnea onkaan.

Niin, itsekin olen ollut täysin onnellinen ilman parisuhdetta. Tällä hetkellä olen onnellinen parisuhteessa.

Minusta ne onnellisuuden hetket löydetään siitä missä tilanteessa on. Ei parisuhde tai sen puute itsessään tee ketään onnelliseksi. Onnellisuus tulee siitä että löytää tilanteestaan sen onnen. Mielestääni ei siis voi mitenkään määritellä että millainen elämäntilanne voi tuoda onnellisuuden, koska se voi olla monikin tilanne.

• dgffffff

Voi olla. Minä olen ollut onnellinen vaikka olen yksin. En minä tarvitse toista ihmistä että osaisin olla onnellinen ja tyytyväinen elämääni. ´

Harmi, että niillä joilla on pakko olla suhteessa fiilikset eivät varmaankin saa hyvää kestävää ja pysyvää suhdetta koskaan, sellaista jossa osattaisiin olla onnellisia vielä sen huumankin jälkeen. On hyvä oppia elämään yksin ja pystymään olemaan onnellinen, silloin myös osaa olla onnellinen parisuhteessakin.

• je

dgffffff:
        "Harmi, että niillä joilla on pakko olla suhteessa fiilikset eivät varmaankin saa hyvää kestävää ja pysyvää suhdetta koskaan, sellaista jossa osattaisiin olla onnellisia vielä sen huumankin jälkeen. On hyvä oppia elämään yksin ja pystymään olemaan onnellinen, silloin myös osaa olla onnellinen parisuhteessakin."

Vaikka itse olen elänyt yksin sen pari vuotta, niin se on "sopinut" minulle,
        jollekin toiselle ei.
        Oon tullu sellaiseen tulokseen, et on mahdollista vaikka kaksi ihmistä olisivatkin erilaisia tässä suhteessa, voivat olla onnellisia yhdessä.
        Muuten sellainen ihminen joka ei osaa elää yksin ei voisi koskaan olla onnellinen? En oikein usko tuohonkaan..

• ego häiritsee

Niin monet tyytyvät kehen vain saadakseen olla parisuhteessa. Silloin aika todennäköistä on se että törmäyksiä tulee ja paljon. Kyetä olla yksin tarkoittaa sitä että on sinut suurimpien varjojensa kanssa. Täydellisiksi emme tässä elämässä tule. Voimme kuitenkin yrittää kehittyä mahdollisimman paljon. Kun kaikkein eläimellisimmät egon tarpeemme ovat kesytetty, voimme toki osata jakaa toisen kanssa elämäämme ilman kädenvääntöä ja eikö se ole silloin sitä onnea.

• Voin olla onnellinen ilman parisuhdetta vasta kun olen ilman parisuhdetta omasta tahdosta.
      Tosin en tiedä voinko olla onnellinen parisuhteessakaan, kun ei ole siitä kokemusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5238
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3742
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      48
      3145
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3035
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3025
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2383
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1868
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1838
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1815
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1741
    Aihe