...Aloittaa parisuhdetta. Olen vasta lähes 20v mies, en ole koskaan seurustellut. Minulla on melko huono itsetunto. Olen luonteeltani todella ujo:(, rauhallinen, rehellinen, ymmärtäväinen, kiltti.
No miksi sitten haluaisin parisuhteen itselleni? Vaikka se kaatuu jo ujouteeni ja kokemattomuuteeni. Jännittäisin niin paljon treffeillä, että varmasti pyörtyisin ja ylipäätänsä tyttöjä/naisia lähestyminen tuntuu lähes ylitsepääsemättömältä esteeltä. Se tuntuu olevan aivan liian suuri askel hypättäväksi elämässäni, mutta miksi sitten toisaalta välillä toivon niin todella paljon, että minulla olisi ihana tyttöystävä?
Ainut keino olisi kännissä, mutta en juurikaan juo, eikä se johda mihinkään. Estoni ovat liian suuret, mistä tämä johtuu??? Valaiskaa minua!
Olenko sitten henkisesti tässä kehityksessä jäljessä? Jotkuthan seurustelevat jo 13-15 vuotiaina.
Haluaisin, mutta en uskalla...
8
194
Vastaukset
- et silleen
Asperger?
- Tutustumaan
Ei hätää, olet vielä nuori. Opettele vähitellen tutustumaan naisiin esim. opiskelupaikan, harrastusten ja kaveripiirin kautta, juttelemaan rennoista asioista ja viettämään aikaa yhdessä. Huomaat, että naiset ovat mukavia olentoja (naisvihamielisyys on aina askel kohti ATM-arvonimeä). Seurustelu todennäköisesti tulee silloin ennemmin tai myöhemmin mukaan kuvioon.
Ujous on söpöä ja normaalia, mutta älä patoudu ujouteesi. Vaikutat ihan normaalilta tyypiltä. Ei seurustelun aloittamiselle ole mitään ylä- tai alaikärajaa. - Useimmiten 13-15 vuotiaiden seurustelu on vain harjoittelemista. - Siis harjoitellaan sitoutumista toiseen, ei välttämättä vielä edes seksiä.
Jos ei ole koskaan ihastunut tai saanut vastarakkautta, voi tulla mieleen, että itsessä on jotakin vialla. Joskus vaan sopivaa ihmistä ei ole vielä tullut kohdalle. On tärkeää luottaa itseensä ja uskoa olevansa arvokas juuri sellaisena kuin on ! Ratkaisevaa on se, mitä itse ajattelet itsestäsi – ei se, mitä joku muu sanoo tai ajattelee.
Älä todellakaan edes suunnittele seurustelun aloittamista kännisenä. - Toki sekin voi johtaa hyvään lopputulokseen, mutta silti... - Jos kohdallesi sattuu tyttö tai nainen, joka tuntuu kiinnostavalta tai herättää sinussa ihastuksen tunteita, sinun kannattaa olla itse aktiivinen ja tehdä tuttavuutta tai osoittaa jollain tavalla olevasi kiinnostunut hänestä. - Se voi tuntua pelottavalta ja hankalalta, mutta voit jo etukäteen miettiä erilaisia keinoja lähestyä tuota kiinnostuksen kohdettasi. - Kun olet oma itsesi ja tutustut häneen, myöhemmin kyllä selviää, onko tutustumisen mahdollista syventyä :)
Pelko pois ! Sitä tyttöä jännittää ensitreffeillä varmasti yhtä paljon tai jopa enemmän kuin sinua XD.- Rohkaisevaa
Näistä xenan viesteistä tulee aina hyvälle tuulelle, vaikka nainen olenkin :)
Rohkaisevaa kirjoitti:
Näistä xenan viesteistä tulee aina hyvälle tuulelle, vaikka nainen olenkin :)
En ole sen suhteen mitenkään sukupuolirajoitteinen XD
Eli kiitos ! Kivasta palautteesta tulee myöskin aina hyvälle tuulelle ;)
- Sir Von Baughen
Niin,tottakai haluat tuntea että joku rakastaa sinua ja sinä saat rakastaa toista.Se on ihan luonnollista.Ujoudella ja tunteella että haluaisit seurustella ei ole sinällään keskenään mitään tekemistä.Jotkut ihmiset on vaan ujompia kuin toiset.
Itsekin olen ollut 18v ikään asti todella ujo,sen jälkeen pikku hiljaa olen alkanut puhua lätisemään kaikille.
Hyvä keino lähteä tätä ujoutta karsimaan pois on mennä vaikka suomi24 chatissa omaan ikänryhmän huoneeseen juttelemaan neitokaisille.Vaikka kuinka ujostuttaisi niin privana vaan voit alottaa;moi,mitä kuuluu ja sitten jatkat jutustellua ihan arkisista asioista.Moni neitokainen arvostaa ihan normi keskustelua,koska osa heittää asiattomuuksia.Niistäkin kiva löytää fiksua seuraa.
Rohkeasti vain neidoille jutustelemaan,kyllä niilläkin posket joskus punottaa:) Olin samassa tilanteessa 20-vuotiaana ja olen edelleen samassa tilanteessa 32-vuotiaana.
Eli älä vaan luovuta, jos mikään ei auta ujouden voittamiseen, hae ammattiapua.- Ujouden hyväpuoli
Tuskinpa mulla tämä ujous noin vain lähtee... No toisaalta ihan hyvä olla näin ujo ja kykenemätön puhumaan vieraiden tyttöjen kanssa. Eipä minusta ainakaan tule samanlaista paskiaista kuin "isästäni". Se on pettäny ja hässiny jokaista liikkuvaa naista tässä kaupungissa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574