Kuinka sinut isketään?

alea_iacta_essi

Fanimölö (tai mahdollisesti –pölö) kysyi minulta eilen kesken pitkän ihan muunaiheisen ketjun, kuinka minut isketään eli mitkä ovat Essin iskemisen perusteet, teoria ja käytäntö (lyhyt mölökoulun oppimäärä).

Vastasin näin:

Lyhyt (mutta vaativa) mölökoulun oppimäärä:
Ylitä ihmisiä määrittelevät näkymättömät rajat ja näe toinen sellaisena mitä hän on ja voisi olla. Unohda valmiit kaavat ja määritelmät ja suuret kirkkohäät kermakakkumekossa.

Pikakurssi: koivuhalolla. Työnnä se saunan uuniin ja vie Essi saunaan ja uita järvessä tms. Kuivaa huolella isolla pehmeällä pyyhkeellä. Tai jos sattuu olemaan kaatosade, päästä Essi juoksentelemaan alasti ulos ja mene itse perässä.

***

Tänään pyöräillessäni asia pyöri mielessäni. Mikä helkkarin ”iskeminen”? Onko pakko? Poljin ja poljin, helle, ja mietin, että nyrkillä tai kepillä voi iskeä ja salama iskee. Kuvio on selkeä: jokin osuu jotain toista vasten. Kuviolle on ominaista, että toinen ”iskemisen” osapuolista on liikkeessä ja toinen paikallaan. Hiki valui ja mielessä kävi hieman ärtyneenä, etten ole vieläkään lähellä kotia. Mutta jos olisikin niin, että molemmat osapuolet olisivat liikkeessä, kun iskeminen tapahtuu. Ukonilmalla salama iskisi puuhun ja puu kurottuisi sitä kohti, maa työntäisi sitä ylemmäs ja juuret inisisivät. Jos löisi nyrkillä seinää, seinä kiirehtisi pullistumana vastaan. Ja sitten mietin riikinkukkoja ja tepastelua.


Asiaan! Kerro kuinka sinut isketään.

78

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alea_iacta_essi

      Vai kysyiköhän se toissapäivänä, saattoi olla. Viikonpäivien nimille on mun elämässä ihan sama.

      • E-fanittaja

        Kovin romanttisen kauniit vastaukset Essi annoit. Vaan kuinka ne olisi kenenkään toteutettavissa käytännössä? Kun et päästä ketään näköetäisyydelle. Ja suostuisitko muka, jos sedät pyytäisivät sinua ensitapaamisella kylpyseuraksi ja selänpesijäksi?

        Tai olihan sinulla kyllä tuhma mieli niin että...;)


      • alea_iacta_essi
        E-fanittaja kirjoitti:

        Kovin romanttisen kauniit vastaukset Essi annoit. Vaan kuinka ne olisi kenenkään toteutettavissa käytännössä? Kun et päästä ketään näköetäisyydelle. Ja suostuisitko muka, jos sedät pyytäisivät sinua ensitapaamisella kylpyseuraksi ja selänpesijäksi?

        Tai olihan sinulla kyllä tuhma mieli niin että...;)

        Hieman romanttisia ja epäkäytännöllisiä ajatukseni olivat, mutta ehkä tähän ketjuun ilmestyy niitä käytönnöllisempiäkin vinkkejä ja näkökulmia iskemisen jaloon taitoon.


      • Mölllöömmööö
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Hieman romanttisia ja epäkäytännöllisiä ajatukseni olivat, mutta ehkä tähän ketjuun ilmestyy niitä käytönnöllisempiäkin vinkkejä ja näkökulmia iskemisen jaloon taitoon.

        Toisaalta ne olivat essimäisiä. Ei tullut sitä tavanomaista naisten vaatimuslistaa.


    • Tyttönen_82

      Yksinkertaista: minuun tekee vaikutuksen pitkä ja sovinnaisen näköinen mies, joka osaa jutella järkevästi eikä höpötä höpöhöpö-juttuja (kuten naiset on sellaisia tälläisiä ja tuollaisia, kaikkien kavereiden tyttöystävät on ihan paskoja, naisilla on aina niin helppoa tai muita seksistisiä/sovinistisia juttuja). Jos miehellä on vielä mukava ja rento (ei mikään hermoheikko) elämänasenne, josta kuitenkin löytyy sopivasti vakavuutta ja tavoitteellisuutta (esim. perhe, omakotitalo, matkakohde tms) olen ihan myyty. Niin, tietysti jos mies ei siis ole jo varattu kuten valitettavan usein tällaiset miehet ovat.

      Itse taas olen sen verran siveellinen, että pidän miellläni vaatteet päällä ensimmäisillä tutustumis/tapaamiskerroilla. Laittaudunkin siis mielläni edukseni ja otan vaikka viiniä pari lasia että tunnelma kevenee ja ylimääräinen jännitys katoaa. Mielelläni menisin miehen kotiin sohvalle istumaan, jossa olisi suotuisaa juoda ne pari lasia viiniä ja jutustella kaikkea, ehkäpä vähän halailla/pussailla tms...

      • alea_iacta_essi

        Tuo kuulostaa iskemisen perusteiden perusvinkiltä: sohvalle istumaan ja lasi tai pari viiniä tai vadelmalimsaa. Mölöt heti sohvia ostamaan!


      • diil maister

        Tehdäänkö sopimus asiasta. Minulle säännöllinen pillunkäyttöoikeus 10 vuodeksi eteenpäin väh 4 krt/ vko ja sinulle esimerkiksi rivitalokolmio, joka on merkattu sinun nimiisi.


      • dgaeg

        "minuun tekee vaikutuksen pitkä ja sovinnaisen näköinen mies, joka osaa jutella järkevästi eikä höpötä höpöhöpö-juttuja (kuten naiset on sellaisia tälläisiä ja tuollaisia, kaikkien kavereiden tyttöystävät on ihan paskoja, naisilla on aina niin helppoa tai muita seksistisiä/sovinistisia juttuja"

        Jos miehellä on vain huonoja kokemuksia naisista, niin ei tuo ole millään tapaa höpöhöpö-puhetta. Tuollaisessa tapauksessa sinun tulisi vain kertoa oma näkökulmasi siitä etteivät kaikki naiset ole paskoja. Kertoa vaikka omia huonoja kokemuksiasi miehistä vastapainoksi.
        Jos et tehnyt tuota, vaan automaattisesti alat pitää miestä sovinistina kun hän kritisoi naisia, niin silloin sinä olet kyllä se joka ei osaa keskustella järkevästi.


      • alea_iacta_essi
        dgaeg kirjoitti:

        "minuun tekee vaikutuksen pitkä ja sovinnaisen näköinen mies, joka osaa jutella järkevästi eikä höpötä höpöhöpö-juttuja (kuten naiset on sellaisia tälläisiä ja tuollaisia, kaikkien kavereiden tyttöystävät on ihan paskoja, naisilla on aina niin helppoa tai muita seksistisiä/sovinistisia juttuja"

        Jos miehellä on vain huonoja kokemuksia naisista, niin ei tuo ole millään tapaa höpöhöpö-puhetta. Tuollaisessa tapauksessa sinun tulisi vain kertoa oma näkökulmasi siitä etteivät kaikki naiset ole paskoja. Kertoa vaikka omia huonoja kokemuksiasi miehistä vastapainoksi.
        Jos et tehnyt tuota, vaan automaattisesti alat pitää miestä sovinistina kun hän kritisoi naisia, niin silloin sinä olet kyllä se joka ei osaa keskustella järkevästi.

        Sukupuolien vastakkainasettelu ei varmasti ole hyvä lähtökohta millekään suhteelle. Esim. jos mies katsoo asiakseen ja oikeudekseen kritisoida naisia ja kertoa miten paskoja hänen elämänsä naiset ovat olleet... Ei kiitos. On kai olemassa normaalejakin miehiä.


      • agehrh
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Sukupuolien vastakkainasettelu ei varmasti ole hyvä lähtökohta millekään suhteelle. Esim. jos mies katsoo asiakseen ja oikeudekseen kritisoida naisia ja kertoa miten paskoja hänen elämänsä naiset ovat olleet... Ei kiitos. On kai olemassa normaalejakin miehiä.

        Häh? Eli avoimuus ei ole sinun mielestäsi hyvä asia parisuhteessa? Nyt olen kyllä niin eri mieltä kuin voi olla. Mielestäni mikään suhde ei voi toimia jos on asioita joista ei saa puhua. Kaikesta on saatava puhua vapautuneesti.

        Kun minä olin suhteessa, niin me aina kritisoimme vastakkaisen sukupuolen käyttäytymistä. Sitten minä autoin häntä näkemään asioita miesten näkökulmasta ja hän auttoi minua näkemään asioita naisten näkökulmasta. Se oli opettavaista, jopa jopa vähän terapeuttista. Ennen kaikkea se tiivisti suhdetta, kun sai tuntea olevansa parempi kuin miehet joihin hän oli tottunut ja hän sai kokea olevansa parempi nainen kuin ne joihin minä olin tottunut.


      • ............
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Sukupuolien vastakkainasettelu ei varmasti ole hyvä lähtökohta millekään suhteelle. Esim. jos mies katsoo asiakseen ja oikeudekseen kritisoida naisia ja kertoa miten paskoja hänen elämänsä naiset ovat olleet... Ei kiitos. On kai olemassa normaalejakin miehiä.

        Eikö olisi haastavaa saada mies muuttamaan mielipidettään naisista? Kun naiset aina haluavat muokata miehistä mieleisiänsä aina pukeutumisesta alkaen, niin miksi ei tässä asiassa?


      • alea_iacta_essi
        agehrh kirjoitti:

        Häh? Eli avoimuus ei ole sinun mielestäsi hyvä asia parisuhteessa? Nyt olen kyllä niin eri mieltä kuin voi olla. Mielestäni mikään suhde ei voi toimia jos on asioita joista ei saa puhua. Kaikesta on saatava puhua vapautuneesti.

        Kun minä olin suhteessa, niin me aina kritisoimme vastakkaisen sukupuolen käyttäytymistä. Sitten minä autoin häntä näkemään asioita miesten näkökulmasta ja hän auttoi minua näkemään asioita naisten näkökulmasta. Se oli opettavaista, jopa jopa vähän terapeuttista. Ennen kaikkea se tiivisti suhdetta, kun sai tuntea olevansa parempi kuin miehet joihin hän oli tottunut ja hän sai kokea olevansa parempi nainen kuin ne joihin minä olin tottunut.

        Toisen sukupuolen tarkoituksellinen kritisointi ja sukupuolten vastakkainasettelu suhteessa eivät ole avoimuutta, ne ovat kapeakatseista niuhotusta ja silkkaa typeryyttä.


        "Kun minä olin suhteessa, niin me aina kritisoimme vastakkaisen sukupuolen käyttäytymistä."

        Mahdoitte olla onnellisia.


      • agehrh
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Toisen sukupuolen tarkoituksellinen kritisointi ja sukupuolten vastakkainasettelu suhteessa eivät ole avoimuutta, ne ovat kapeakatseista niuhotusta ja silkkaa typeryyttä.


        "Kun minä olin suhteessa, niin me aina kritisoimme vastakkaisen sukupuolen käyttäytymistä."

        Mahdoitte olla onnellisia.

        Olimme itseasiassa äärettömän onnellisia. Kritisoiminen ei ole automaattisesti kapeakatseisuutta. Kuten sanoin opimme paljon toisiltamme, kun toinen auttoi näkemään asioita oman sukupuolensa näkökulmasta. Siinä oppi vastakkaisesta sukupuolesta asioita mitä ei ikinä olisi tullut ajatelleeksikaan. Jos emme olisi niin tehneet, niin näkisimme asiat paljon mustavalkoisemmin. Jos asioista ei saa puhua, niin ei voi myöskään oppia mitään.


      • Sohvailu on parasta
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Tuo kuulostaa iskemisen perusteiden perusvinkiltä: sohvalle istumaan ja lasi tai pari viiniä tai vadelmalimsaa. Mölöt heti sohvia ostamaan!

        Sohvalla Essi sylissä. Luettaisiin yhdessä palstaa ja juteltaisiin Älyn haamun kanssa. Aina kun olisin lutkittelemassa Essi nuhtelisi minua lempeästi ja deletoisi mölötykseni...


      • alea_iacta_essi
        ............ kirjoitti:

        Eikö olisi haastavaa saada mies muuttamaan mielipidettään naisista? Kun naiset aina haluavat muokata miehistä mieleisiänsä aina pukeutumisesta alkaen, niin miksi ei tässä asiassa?

        Minua ei kiinnosta sen enempää alkaa muokata miehen mielipiteitä kuin pukeutumista. Jos miehellä on suoranaisia naisvihaongelmia menköön juttelemaan äitinsä tai jonkun terapeutin kanssa.


      • -
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta sen enempää alkaa muokata miehen mielipiteitä kuin pukeutumista. Jos miehellä on suoranaisia naisvihaongelmia menköön juttelemaan äitinsä tai jonkun terapeutin kanssa.

        Miesvihaa!


      • 30+DI-sinkku

        Ahaa. Olet siis jonkinlainen laatutapaus, kun omakotitaloa ja perhettä haluat. Minkälaisia meriittejä sinulla on? Löytyykö maisterin tutkinto ja fyffeä, ja myös kauneutta?

        Kyllähän minulle tuollainen kelpaisi.


      • alea_iacta_essi
        agehrh kirjoitti:

        Olimme itseasiassa äärettömän onnellisia. Kritisoiminen ei ole automaattisesti kapeakatseisuutta. Kuten sanoin opimme paljon toisiltamme, kun toinen auttoi näkemään asioita oman sukupuolensa näkökulmasta. Siinä oppi vastakkaisesta sukupuolesta asioita mitä ei ikinä olisi tullut ajatelleeksikaan. Jos emme olisi niin tehneet, niin näkisimme asiat paljon mustavalkoisemmin. Jos asioista ei saa puhua, niin ei voi myöskään oppia mitään.

        Heheh: http://www.kiroilevasiili.fi/vanhatsarjikset?page=37


      • 30+DI-sinkku
        30+DI-sinkku kirjoitti:

        Ahaa. Olet siis jonkinlainen laatutapaus, kun omakotitaloa ja perhettä haluat. Minkälaisia meriittejä sinulla on? Löytyykö maisterin tutkinto ja fyffeä, ja myös kauneutta?

        Kyllähän minulle tuollainen kelpaisi.

        Oi ei, tämähän on ihan buginen systeemi. Koodarit pitäisi laittaa vastuuseen. No siis minun vastaus oli Tyttönen_82:lle.


      • agehrh

      • alea_iacta_essi
        agehrh kirjoitti:

        Hehheh! Tosin nyt ei puhuttu riitelemisestä vaan kritisoimisesta, eli mukavasta jutustelusta. Mutta ehkä sinun kulttuurissasi ei voi kritisoida riitelemättä.

        Toki toista sukupuolta voi kritisoida ja omaakin, mutten todellakaan olisi kiinnostunut käymään aiheesta jokapäiväisiä tai usein toistuvia "kriittisiä keskusteluja".

        Etsi itsellesi oma lutuinen feministisiili!


      • alea_iacta_essi
        Sohvailu on parasta kirjoitti:

        Sohvalla Essi sylissä. Luettaisiin yhdessä palstaa ja juteltaisiin Älyn haamun kanssa. Aina kun olisin lutkittelemassa Essi nuhtelisi minua lempeästi ja deletoisi mölötykseni...

        Mua haluttaisi purra tosi hellästi tuhmaa mölöä.


      • agehrh
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Toki toista sukupuolta voi kritisoida ja omaakin, mutten todellakaan olisi kiinnostunut käymään aiheesta jokapäiväisiä tai usein toistuvia "kriittisiä keskusteluja".

        Etsi itsellesi oma lutuinen feministisiili!

        No hyvä että vähän muutit mieltäsi. Äsken olit vielä niin ehdoton:

        "Esim. jos mies katsoo asiakseen ja oikeudekseen kritisoida naisia ja kertoa miten paskoja hänen elämänsä naiset ovat olleet... Ei kiitos."

        Tosiaan jokapäiväisistä keskusteluista ei siis ollut puhettakaan. Ei mistään puheenaiheesta jaksa koko ajan keskustella.


    • Pääsit kuitenkin

      asiaan alakoulu-esseesi jälkeen.

      Hmm, millä minut iskettäisiin?

      Näyttämällä napaa ja vilauttamalla pildeä sanoen "Nämä ovat vain sinun tänäkin yönä" on varma konsti.

      Sen jälkeen voitaisiin istua alas, vaikkapa sohvalle, siemailla ehkä viiniä ja keskustella mistä nyt mieleen tulee.

    • ewatewfd

      Ei minua sinällään tarvitse iskeä tai välttämättä aina itse iskisin, muutama nuoruudessa baarista kotiin raahattu poislukien. Kun kaksi oikeantyyppistä ihmistä kohtaa, niin ei paljon muuta tarvita kuin että on mahdollisuudelle avoin. Sitä ei pitkään aikaan tiedä johtuuko tunne ajasta, paikasta vai toisesta, mutta silti pitäisi uskaltaa elää vähän. Huomenna koko elämä voi kuitenkin olla ohi omalta tai toisen osalta.

    • Kertis

      Tämä on aika vaikea... Pitää olla jotain sellaista vaikeasti määriteltävää yleistä mielenkiintoa ensin pohjilla, mutta jos sitä on kehittynyt, niin olen aika vastustuskyvytön kaksistaan naamatusten juttelemiselle, joka alkaa mennä molemminpuoliseksi tuijotus- ja myhäilyskabaksi. Kun ei vaan voi myöntää mitään, mutta jännitettä siihen väliin kehittyy enemmän kuin sähkökärpäslätkään.

    • Ei Nimimerkkiä

      Nainen joka on liikunnallinen siten että se näkyy vartalosta ja jonka sivistys ja älyllisyys on havaittavissa puheista voi iskeä minut vaikkapa juttelemalla.

    • Mies1985

      Olen tiedostanut viime aikoina että minullakin saa olla toiveita naisen suhteen ja toivoisin sellaista holhoavaa ja jollakin tapaa äidillistä naista joka yrittäisi varjella minua maailmalta. Perinteisesti tuo on kai nähty jotenkin miehisenä tehtävänä mutta en halua ajatella niin. En halua naista 'käytettäväksi' joten naisen pitäisi olla tuollainen ollakseen kiinnostava.

      • gkhnkjnhk

        Äidillinen teinityttö... mielenkiintoista.


      • kysyn vaan

        Miksi sinua pitäisi varjella maailmalta? Etkö osaa puolustautua? Millainen oma äitisi oli?


      • Mies1985
        kysyn vaan kirjoitti:

        Miksi sinua pitäisi varjella maailmalta? Etkö osaa puolustautua? Millainen oma äitisi oli?

        Osaan kai mutta en tykkää tehdä niin...tuntuu että olen aina elänyt sellaisessa henkisessä taistelutilassa ja haluaisin joskus voida olla haavoittuvainen ja saada säälin lisäksi osakseni myös rakkautta ja pystyä käsittelemään muitakin kuin aggressiota ja muita miehisen maailman tunteita joita voi jotenkin läpielää yksinkin. Tuota hellyysjuttua ei vain voi käsitellä yksin.


        Oma äitini on ollut enimmäkseen empaattinen.


    • sasdasddasdadwdawda

      Kukaan ei ole yrittänyt iskeä joten en tiedä.

    • alea_iacta_essi

      Ja nimenomaan miehet voisivat miettiä, miten joku nainen saisi iskettyä kyseisen miehen. Yleensä iskemisen ajatellaan olevan miesten hommaa, mutta kenties omaa iskutekniikkaa saisi parannettua, jos kuvittelee, miten itsen saisi iskettyä.

      Joo, varmaan monelle tulee mieleen ääliömäisyyksiä ja että "ei kukaan nainen ikinä edes vilkaisisi minua"...mutta ne jo tällä palstalla tiedetään. Jotain muuta.

      • Paljastetaan nyt

        Minut on kerran iskenyt baarista arviolta 10-15 vuotta vanhempi nainen, joka sattui samaan pöytään. Hän kuiskasi korvaani rivon ehdotuksen. Mihin sitten menin suostumaan, heikko luonne kun olen.


      • alea_iacta_essi
        Paljastetaan nyt kirjoitti:

        Minut on kerran iskenyt baarista arviolta 10-15 vuotta vanhempi nainen, joka sattui samaan pöytään. Hän kuiskasi korvaani rivon ehdotuksen. Mihin sitten menin suostumaan, heikko luonne kun olen.

        Kuiskaa, mikä se rivo ehdotus tarkalleen oli. En kerro kenellekään.


      • ef2efg

        Yleensä iskemisen ajatellaan olevan miesten hommaa, mutta kenties omaa iskutekniikkaa saisi parannettua, jos kuvittelee, miten itsen saisi iskettyä.

        Luuletko ettei jokainen mies olisi jo miettinyt miten itse lähestyisi itseään. Totuus on vain ettei suurinta osaa miehistä kiinnosta tippaakaan millä tavalla nainen lähestyisi jos joskus nainen tekisi aloitteen. Ja se lähestyminen on nimenomaan se kaikkein vaikein osa.


      • Paljastetaan nyt
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Kuiskaa, mikä se rivo ehdotus tarkalleen oli. En kerro kenellekään.

        No se kuului: .."Haluaisitko n***** ajeltua p*****?"


      • alea_iacta_essi
        ef2efg kirjoitti:

        Yleensä iskemisen ajatellaan olevan miesten hommaa, mutta kenties omaa iskutekniikkaa saisi parannettua, jos kuvittelee, miten itsen saisi iskettyä.

        Luuletko ettei jokainen mies olisi jo miettinyt miten itse lähestyisi itseään. Totuus on vain ettei suurinta osaa miehistä kiinnosta tippaakaan millä tavalla nainen lähestyisi jos joskus nainen tekisi aloitteen. Ja se lähestyminen on nimenomaan se kaikkein vaikein osa.

        "Totuus on vain ettei suurinta osaa miehistä kiinnosta tippaakaan millä tavalla nainen lähestyisi jos joskus nainen tekisi aloitteen."

        Ei vai? Vaikka paksu pubiruusu tulisi ja iskini kouransa haaroväliisi ja kähisi "lähtäänks panee"? Tai vaikka ihan nätin näköinen, nuori nainen iskisi kätösensä miehen haaroväliin ja sanoisi "lähtään meille paneen"? Voisin lyödä vetoa, että suurin osa tavallisista miehistä ei oikeasti syttyisi.


      • alea_iacta_essi
        Paljastetaan nyt kirjoitti:

        No se kuului: .."Haluaisitko n***** ajeltua p*****?"

        No jopas... Pidetään tämä salaisuutena.


      • Jaska'
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        "Totuus on vain ettei suurinta osaa miehistä kiinnosta tippaakaan millä tavalla nainen lähestyisi jos joskus nainen tekisi aloitteen."

        Ei vai? Vaikka paksu pubiruusu tulisi ja iskini kouransa haaroväliisi ja kähisi "lähtäänks panee"? Tai vaikka ihan nätin näköinen, nuori nainen iskisi kätösensä miehen haaroväliin ja sanoisi "lähtään meille paneen"? Voisin lyödä vetoa, että suurin osa tavallisista miehistä ei oikeasti syttyisi.

        Joo, kyllä naisten soisi olevan naisellisia. Mutta kyllähän sitä panolle voi pyytää nainenkin, ehkä hiukan keveämmin tarjoiltuna kuitenkin.


      • ef2efg
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        "Totuus on vain ettei suurinta osaa miehistä kiinnosta tippaakaan millä tavalla nainen lähestyisi jos joskus nainen tekisi aloitteen."

        Ei vai? Vaikka paksu pubiruusu tulisi ja iskini kouransa haaroväliisi ja kähisi "lähtäänks panee"? Tai vaikka ihan nätin näköinen, nuori nainen iskisi kätösensä miehen haaroväliin ja sanoisi "lähtään meille paneen"? Voisin lyödä vetoa, että suurin osa tavallisista miehistä ei oikeasti syttyisi.

        "Tai vaikka ihan nätin näköinen, nuori nainen iskisi kätösensä miehen haaroväliin ja sanoisi "lähtään meille paneen"? Voisin lyödä vetoa, että suurin osa tavallisista miehistä ei oikeasti syttyisi. "

        Kyllä tehoaisi minuun ja varmasti moneen muuhunkin mieheen. Se paksukaisen lähestymistapa ei toimisi, mutta vika ei ole lähestymistavassa, vaan siinä ettei läskit kiinnosta, joten mikään lähestymistapa ei hänen tapauksessaan toimisi.


      • alea_iacta_essi

        En sanonut tietäväni, sanoin lyöväni vetoa eli arvaavani asian olevan niin.


      • Paljastetaan nyt
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        No jopas... Pidetään tämä salaisuutena.

        Sanoihan että se oli rietas ehdotus.


      • Sir Von Baughen

        "Häviät vetosi, mutta okei."

        Nii,kyse olikin tavallisista miehistä.Ei mistään pano Jormista jotka ottaa kenet tahansa.
        Itseeni ei ainakaan toimisi,varsinkaan kähisevä pubiruusu:D


      • Mies1985
        Paljastetaan nyt kirjoitti:

        No se kuului: .."Haluaisitko n***** ajeltua p*****?"

        No niin ja suostuit...Tämä todistaa sen että olin oikeassa tuossa ketjussani "Kumpi olisi naisesta vastenmielisempää?"

        Voisitteko kuvitella että mies tarjoaisi itseään naiselle imettäväksi ja nainen ei voisi heikkouttaan vastustaa? ETTE VOISI.


    • fgswh

      Riippuu mitä iskemisellä tarkoitetaan?

      Jos se tarkoittaa sitä että lähdetään saman tien panemaan, niin se ei ole kovin vaikeaa. Kunhan nainen ei ole ruma/liian vanha, niin riittää että hän sanoo: lähdetään panemaan, ja se on sillä selvä.

      Jos se tarkoittaa sitä, että sovitaan treffit, niin sekään ei ole kovin vaikeaa. Jos nainen on suht nätti eikä kovin paljon vanhempi, niin riittää että hän ehdottaa treffejä, ja se on sillä selvä. Ei tarvitse siis edes tervehtiä, voi saman tien ehdottaa tapaamista.

      Mutta jos iskeminen tarkoittaa sitä, että jotenkin erityisen paljon kiinnostuisin hänestä, niin se on jo vähän haastavampaa. Hyvään alkuun pääsee hymyllä ja olemalla kiinnostunut minusta.

      Mutta totuus on, ettei kukaan nainen ole koskaan yrittänyt iskeä minua. Ainakaan tarpeeksi selvästi että olisin ymmärtänyt sen iskemiseksi. Paitsi joskus yläasteella kun en ollut vielä valmis seurustelemaan.

    • Mua on yrittänyt baarissa ollessani useakin iskeä tulemalla juttelemaan jne.. Mutta jos toinen tekee aloitteen niin kantsii varautua sitten myös pakkeihin, jos mua ei kiinnostakaan. Kyl mä voin olla myös se aloitteen tekijä, joskin ennen sitä naisen ois sopivaa flirttailla ja osoittaa kiinnostusta. Sillon kyllä katon onko hän kiinnostava ja jos on niin teen aloitteen, mutta jos ei niin se jää myös tekemättä.

      Mut kyllä mut pystyy iskemään jos viestitellään vaikka niin että nainen aloittaa sen, katsellaan tilannetta kevyesti ensin oisko mitään yhteistä jne..

      Niin tärkein seikka on kyllä se että ei tupakoi, koska se aiheuttaa mulla melko täydellisen kiinnostuksen menettämisen jos polttaa.

    • Jaska'

      Minua on oikeastaan mahdotonta iskeä jos en ole itse kiinostunut kyseisestä ihmisestä. Jos olen niin sillon ei tarvita mitään taikoja. Lähinnä sanoo mulle vaikka suoraan, et mä haluan sut.

      • neiti ruiskukka

        Minulla vähän sama juttu. Eli mun täytyy itse olla kiinnostunut siitä ihmisestä, jotta hän yleensäkin pystyy minut iskemään. Tärkein juttu tuossa iskemisessä on se, että mies osoittaa kiinnostuksen ja huomioi minut. Kuuntelee, mitä minulla on sanottavaa, on kiinnostunut sanomisistani, hymyilee, kyselee minulta asioita ja hyväksyy minut tällaisena kuin olen. Sitten jos tuohon päälle vielä vähän herrasmäisyyttä ja pientä flirttiä niin olen ihan myyty. Minuun ei uppoa mitkään suorat rivot ehdotukset.


    • jackaroo

      En tiedä miten minut oikein voisi iskeä. En ole mitenkään nopea "rakastumaan", enkä kovin helpollla luota tuntemattomiin ihmisiin, joten se minun iskeminen vaatii naiselta ainakin aikaa ja pitkää pinnaa.

      Olen myös hieman "sokea" mitä tulee naisten osoittamaan kiinnostukseen ja epäsuoriin ehdotuksiin, joten minun kanssani pitää olla melko suorapuheinen, harmi vain ettei näistä asioista oikein koskaan olla siinä alkuvaiheessa kovinkaan suorapuheisia.

      • alea_iacta_essi

        Niin, sanaan "iskeä" sisältyy nopeus. Ehkä hitauskin on yhä sallittua vai joutuuko vankilaan, en tiedä.


      • jackaroo
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Niin, sanaan "iskeä" sisältyy nopeus. Ehkä hitauskin on yhä sallittua vai joutuuko vankilaan, en tiedä.

        Niin, ehkä minua ei edes voi iskeä kun olen niin hidas syttymään. Ehkä naisten kannattaisi yrittää vietellä minut. :)


      • alea_iacta_essi
        jackaroo kirjoitti:

        Niin, ehkä minua ei edes voi iskeä kun olen niin hidas syttymään. Ehkä naisten kannattaisi yrittää vietellä minut. :)

        "Vietteleminen" kuulostaa kyllä mielikuvituksellisemmalta ja hauskemmalta kuin "iskeminen".


      • jackaroo
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        "Vietteleminen" kuulostaa kyllä mielikuvituksellisemmalta ja hauskemmalta kuin "iskeminen".

        Kuulostaako "pokaaminen" sitten liian halvalta? Tuotakin nimitystä olen joskus iskemisestä kuullut käytettävän.


      • alea_iacta_essi
        jackaroo kirjoitti:

        Kuulostaako "pokaaminen" sitten liian halvalta? Tuotakin nimitystä olen joskus iskemisestä kuullut käytettävän.

        Käytä sitä "viettelyä"! Se on varmaan hidastempoisempaa ja itse asiassa kuulostaa myös tuhmemmalta.


    • Nyt on kyllä vähän liian paha kysymys, koska sitä ei ole oikein kukaan vielä tainnut tehdä :) ?? Mut hyvä tapa on tietysti ensin vähän keskustella ja kartoittaa siten riittääkö juttua vai tuleeko vaivautunutta hiljaisuutta. - Mut ei se silti takaa, että huomaan mitään, joten varmempi sanoa minulle suoraan, millä asialla ollaan liikenteessä... :)

    • peter chimaera

      No, Essi. You are the mölöt

      • alea_iacta_essi

        Häh?


    • Darth

      Kun kuuluu siihen joka ei uskalla lukea vinkkejä oikein, niin epämääräinen vihjailu kuten muutama vilkaisu tuskin rohkaisee minua aloitteen tekoon. Toisaalta liian roisi ja suorasukainenkaan ehdotus ei toimi. Joskus parikymppisenä armeija ikäisenä nainen pyysi minua tarjoamaan juoman ja maksavansa luonnossa. Ei toiminut minuun mutta viereinen kaveri ei ollut pysyä housuissaan ja tarjoutui heti maksamaan.

      Tänään kaupassa oli kaksi ihan kaunista ehkä n. 25 vuotiasta naista, jotka ostivat yhteiseen kärryyn. En nähnyt hellyyden osoituksia, mutta epäilin pariksi vaikkeivat rekkalesboilta näyttäneetkään. Toinen oli jopa erittäin kaunis. Toinen naisista oli katsomassa pakastealteeseen kun ohitin heidät käytävällä vastasuuntaan. Takana kulkeva nainen katsoi silmiin ja sanoi kuuluvasti leveällä savonmurteella: "Pitäsköhän meijän kokkeilla joskus nuitakkii?" Toinen hihkaisi pää puoliksi altaassa: "Että mitä vai?"

      Minua rupesi naurattamaan. Sitten mielikuvitus meinasi ruveta laukkaamaan ja kävin hengittämässä puoliminuuttia syvään hyllyjen takana ja tyhjentämässä ajatukseni etten saa hillitöntä erektiota julkisella paikalla. Ei kyllä rohkeus riittänyt mennä enempää tuttavuutta tekemään. Mutta nokkela leikinlasku voi olla erittäin viettelevää. Toki omalta kannalta tilanteen pitäisi olla sellainen, että pystyisin siihen jotain myös vastaamaan, kun kynnys puhua tuntemattomille on erittäin korkea.

      • alea_iacta_essi

        Hauska kuvaus!

        Tuli alun tekstistä mieleen, että iskeminen toimii akselilla vihjailu-suorat ehdotukset. Tämä kai jakaa ihmisiä kummasta lähestymistavasta tykkäävät enemmän tai osaavatko taiteilla molemmilla.


    • Mut isketään...puhumalla ja kuuntelemalla.
      Se on parhaimmillaan sitä kun uppoutuu keskusteluun jonkun kanssa ja kaikki ympärillä oleva katoaa. Mä pidän miehen kuuntelemisesta, siitä miten mulle tahdotaan kertoa asioita ja otetaan vastaan se mitä sanon. Mulle kai ideaali suhde on sellainen, jossa mä voin kuvitella haluavani kuunnella sitä toista vielä vuosikymmentenkin päästä ja pystyn luottamaan sihen, että se toinen uskoo musta samaa.

      Kun parhaimmillaan keskustelu on sitä molemmin puolista toisen sanojen päälle rakentamista, sitä että sen vuorovaikutuksen kautta rakennetaan sitä keskustelua yhdessä ja sen kautta löytyy sellainen taso, jossa syntyy yhteys. Silloin se varmaan sisältää ne elementit jota kaipaa ihmissuhteelta eniten empatia, ymmärrys, välittäminen, huolenpito, rehellisyys ja aitous.

      Meneepä korkealentoiseksi... :D Parhaiten mut saa varmaan käytännössä kuitenkin iskettyä lahjomalla mua suklaalla.

      • alea_iacta_essi

        Vanha kunnon suklaarasia!

        Minullekin keskustelu, sanat olisivat varmaan "iskemisessä" keskeiset. Ei mitään tieteellistä tai puhtaan asiallista keskustelua kuitenkaan, vaikkei maailman uusimpia metaforiakaan. Jokin yhteys.


      • ----
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Vanha kunnon suklaarasia!

        Minullekin keskustelu, sanat olisivat varmaan "iskemisessä" keskeiset. Ei mitään tieteellistä tai puhtaan asiallista keskustelua kuitenkaan, vaikkei maailman uusimpia metaforiakaan. Jokin yhteys.

        Hmmm....luultavasti yhtä lailla pari väärää sanaa pilaisi kertalaakista kaiken? Möläytys "rumista naisista" ja sen jälkeen mölökategoriaan ja ikuiseen karanteeniin?


      • alea_iacta_essi
        ---- kirjoitti:

        Hmmm....luultavasti yhtä lailla pari väärää sanaa pilaisi kertalaakista kaiken? Möläytys "rumista naisista" ja sen jälkeen mölökategoriaan ja ikuiseen karanteeniin?

        Karanteeni ei ole tepsinyt, jos tuonkaltaisia yhä möläyttelee. Siis karanteenia on jatkettava ja näkkileivästä siirryttävä murusiin.


      • Mölöpppöööö
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Karanteeni ei ole tepsinyt, jos tuonkaltaisia yhä möläyttelee. Siis karanteenia on jatkettava ja näkkileivästä siirryttävä murusiin.

        Olisiko porkkana sittenkin keppiä tehokkaampi?


      • alea_iacta_essi
        Mölöpppöööö kirjoitti:

        Olisiko porkkana sittenkin keppiä tehokkaampi?

        Porkkana vai keppi? Filosofinen kysymys. Onko mahdollista että mölöstä kehittyisi pupu?


      • Möölllöllöppööö
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Porkkana vai keppi? Filosofinen kysymys. Onko mahdollista että mölöstä kehittyisi pupu?

        Jos Sir_eino on pupu niin ei koskaan! Hänenlaisensa edustavat suurinta saatanaa.


    • Panda vai Fazer? ;D
      Mulle Panda.

      • alea_iacta_essi

        Kumpi vaan, mutta Fazerilla ainakin on hienoja isompia rasioita, jotka ovat joskus katselleet minua viettelevästi.


      • alea_iacta_essi kirjoitti:

        Kumpi vaan, mutta Fazerilla ainakin on hienoja isompia rasioita, jotka ovat joskus katselleet minua viettelevästi.

        Esteetikko. Mä taas olen kulinaristi. :D


    • violet.

      Sanomalla tai kysymällä suoraan. Siitä se sit lähtee tai ei. En jaksa mitään (liian) pitkää tutustumisleikkiä, lämmittelyä, epäselvää vihjailua tai muuta pelleilyä. Ja mieluiten en itse ole se, joka aloitteen tekee.

      • hbbku

        Oho! Oletko nainen? Violet nimestä voisi päätellä niin. Siinä tapauksessa tämä on ensimmäinen kerta kun kuulin naisen sanovan, että saa kysyä ihan suoraan. Siis voiko tuntematon mies todellakin tulla luoksesi kadulla ja pyytää sinua saman tien ulos ilman mitään tutustumisleikkiä, ja sinä oikesti tosissasi harkitsisit sitä? Olisipa kaikki naiset tuollaisia.
        Saako tuolla tavalla lähestyä myös kun olet liikkeellä kaveriporukalla, vai vain kun olet yksin?


      • violet.
        hbbku kirjoitti:

        Oho! Oletko nainen? Violet nimestä voisi päätellä niin. Siinä tapauksessa tämä on ensimmäinen kerta kun kuulin naisen sanovan, että saa kysyä ihan suoraan. Siis voiko tuntematon mies todellakin tulla luoksesi kadulla ja pyytää sinua saman tien ulos ilman mitään tutustumisleikkiä, ja sinä oikesti tosissasi harkitsisit sitä? Olisipa kaikki naiset tuollaisia.
        Saako tuolla tavalla lähestyä myös kun olet liikkeellä kaveriporukalla, vai vain kun olet yksin?

        No jos kadulta meinaat tuntemattoman ohikulkijan iskeä, niin eiköhän tuo enemmän tai vähemmän suora ja nopea toiminta ole itsestäänselvyys. Toimii tai ei. On muakin kysytty kahville keskellä suojatietä, tosin jätkä vaikutti nistiltä joten en edes harkinnut. Muutenkin oon vähän hidas ja reagoin yllättäviin yrityksiin sanomalla ei. Sellaisessa tilanteessa jossa kohde ei välittömästi ole menossa minnekään vaan istuu esim. puistossa tai rannalla tai missä ikinä on varmaan suotavaa ensin vähän pehmitellä eikä käydä heti yllätyshyökkäykseen... Ja kyllä mua saa kuka tahansa lähestyä missä vaan ja milloin vaan, muuta en sit lupaakaan.

        Mutta lähinnä tarkoitin tässä jossain muussa ympäristössä kuin kadulla tai muilla yleisillä paikoilla tapahtuvaa seuranhakua ja ihmisiä, jotka eivät ole toisilleen tuntemattomia.


    • Miten minut isketään?!? No siihen saattas löytyä aika monta tapaa :D

      Exä teki sen hyvin.. oli päättänyt saada minut ja teki sen kyllä tavalla jolle nyt ei voinut sanoa ei ;) Olen mies, pidän näteistä tytöistä jotka ovat varmoja itsestään. Varmoja omasta kropastaan ja osaavat tarpeen tullen sitä myös käyttää. Kaunis, viettelevä hymy ja pilke silmässä, lupaus jostain tuhmasta :D :D Nainen oli varma siitä, että saa minut itselleen.. :) Ja niin myös sai, vietteli ja käytti naisellisuuttaan juuri oikealla tavalla. Yhteistä matkaa kesti melkein kolme vuotta. Eikä se viettely minua kohtaan loppunut seurustelunkaan aikana :D Hienoa aikaa ;)

      Minut isketään eleillä, liikkeillä, hymyllä, antamalla minun olla mies, itsevarmuudella ja joskus minua kohtaan saa olla jopa seksikäs :D Ja tuoksun on oltava hyvä!!!

      Ihastun ja rakastun sieviin tarjoilijattariin aika usein. He hymyilevät nätisti, tuoksuvat hyvältä, kysyvät mitä haluan ja tuovat sen eteeni (yleensä se on hyvää ruokaa ja/tai olutta). Olen myyty :D :D :D

      Nainen kun osaa olla nainen, se yleensä riittää :)

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      391
      2072
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      54
      1747
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      215
      1408
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1130
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      72
      1043
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      968
    7. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      125
      951
    8. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      50
      899
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      813
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      50
      744
    Aihe