Isyystestiin?

Entä jos ...

Jos löytäisit kumppanin ja kävisi niin että perheenlisäystä siunaantuisi, niin veisitkö lapsesi isyystestiin?

Entä mitä mieltä naiset on jos miehesi/lapsesi isä vie pienokaisenne isyystestiin
Onko se loukkaus/ epäluottamuslause sinua kohtaan?

23

175

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älyn haamu

      Veisin salaa. Suomalaiseen naiseen ei voi yhtään luottaa.

    • huoh...

      "Onko se loukkaus/ epäluottamuslause sinua kohtaan?"

      No oliskohan????

      • Tämä selkeää!

        Se on aivan sama että olisiko se loukkaus tai epäluottamuslause naista kohtaan koska kyseessä on isänoikeus tietää totuus.

        Miksi joku nainen esim. suuttuisi tai pelästyisi siitä jos lapsi viedään testiin - tietenkin siksi jos vaikka paljastuukin että isä on joku muu kun testattu!


      • huoh.
        Tämä selkeää! kirjoitti:

        Se on aivan sama että olisiko se loukkaus tai epäluottamuslause naista kohtaan koska kyseessä on isänoikeus tietää totuus.

        Miksi joku nainen esim. suuttuisi tai pelästyisi siitä jos lapsi viedään testiin - tietenkin siksi jos vaikka paljastuukin että isä on joku muu kun testattu!

        Minä en pelästyisi vaan loukkaantuisin.


      • huoh.
        huoh. kirjoitti:

        Minä en pelästyisi vaan loukkaantuisin.

        Totta kai veisin lapsen testiin mukisematta, mutta miehen kanssa menisi kyllä välit poikki, kun selvästi luottamusta ei sillä puolella enää olisi.


    • Testiin vaan

      Isyystesti olisi oltava pakollinen kaikille - äidistähän ei ole epäselvyyttä, mutta isästä ei ilman testiä ole varmuutta.

    • dgfggd

      Ei minua ainakaan haittaisi. Sen kun vie. Ei se pelkää, joka totuuden tietää.

      Mutta tottakai se kertoo myös miehestä, jos epäilee naistaansa.

    • Entä mitä mieltä naiset on jos miehesi/lapsesi isä vie pienokaisenne isyystestiin
      Onko se loukkaus/ epäluottamuslause sinua kohtaan?
      -En mä oikein osaa ottaa tuota varsinaisena loukkauksena ja varmaankin olen itse se joka sitä ekana kerkiää ehdottaan. En siksi että kävisin vieraissa ja siten epäilisin kuka on isä, vaan ihan reilun pelin hengessä. Se lopettaa kaikkinaisen spekuloinnin mahdollisuuden kaikilta.
      Miehen on vaikea sitä varmaksi tietää ja olenkin sen verran empaattinen tms. että haluan osaltani auttaa miestä mäessä.

      Itelleni meinas käydä sillain että meinasin haastaa aviomieheni isyystestiin poliisien viemänä, kun suutuin siihen joskus ekan muksun syntymän jälkeen. Tarina alkaa sillain että mieheni isä on koko sen lapsuuden kännipäissään aina hokenut "kivaa vitsiä" että ekan lapsen tunnustan, kahta muuta en. Johtuen siitä että eka lapsi on samanvärinen hoiksiltaan ja silmiltää kuin isä.. kaksi seuraavaa on kuin äitinsä kuvia. Mieheni oli tuo toka lapsi. Ei miehen isä oikeasti kuvitellut että ne olisi jonkun muun vaan koko typeryys johtui tosiaan hiusten/silmienväristä.

      Noh, ilmeisesti mieheni oli siitä jotain pikkutraumaa saanut tai muuten vaan kuvitteli että vitsi on niin hyvä että sitä kannattaa jatkaa ja rupes samansuuntaista sössöttään kännissä. Pari kertaa kerkesi sanoon kun multa hirtti hermot. Kun se selvisi niin kysyin epäileekö se oikeasti isyyttään? Ei missään nimessä (poika oli jo silloin isänsä näköinen). Totesin sitten että ko. vitsi on sen verran paska etten altista poikaani/lapsiani sille, ja että äitis tavoin en taatusti tule tuota kuunteleen vuositolkulla ja jos vielä kerran kuulen yhdenkin kerran sinun sanovan tuon, niin poliisit hakee sut isyystesteihin.

      Mies ei koskaan enää sanonut sitä. Vaikka se kaikkea muuta paskaa onkin kahmalokaupalla tehnyt, niin tuota ei sen jälkeen ikinä.

    • mies kommentoi

      Tietenkin

      Tosin sen voi tehdä herättämättä suurempaa huomiota tai kertomatta naiselle, muutama pumpulipuikko joita kieritellään lapsen ja omassa suussa.

      Maksaa jonkin verran, mutta minun tapauksessani melko pakko kun olen varakas ja tarvitsijoita rahoille löytyy muistakin lapsista.

      Joku elatusvelvollisuus ei säikäytä yhtään, tosin hommat voi hoitaa siistimminkin ja aina voi tuoda sosiaalitädit mukaan jos rahoja ei kuulu ajallaan.

    • jackaroo

      No onhan se isyystestin tekeminen melkoinen epäluottamus naista kohtaan ja itse ainakin olen sitä mieltä että jos suhteessa on tarpeeksi luottamusta niin mitään isyystestiä ei tarvitse tehdä. Mutta kyllä minä varmaan sen teettäisin jos lapsi on syntynyt hyvin lyhyen suhteen jälkeen tai tunnen naista kohtaan syvää epäluottamusta. Mutta en usko että hankin lapsia kovin nopeasti tai sellaisen naisen kanssa johon en kykene luottamaan, joten taitaa minulta jäädä ne testit tekemättä.

    • Poikamies n:o 38

      "Onko se loukkaus/ epäluottamuslause sinua kohtaan?"

      No, ei todellakaan ole. Kyse on pikemminkin ihan omasta oikeusturvasta ettei joudu väärän laskun maksajaksi ikäänkuin "vahingossa". Fakta nykyisin on se, että myös naisilta onnistuu irtosuhteet, vaikka toisaalla näytetään niin ihqun uskollista.

      Sano mun sanoneen, että joka vuosi moni mies nakitetaan lapsen elättäjäksi ja vanhemmaksi, vaikka mies ei ole edes lapsen biologinen isä. Siksi isyystesti kannattaa ottaa, niin ei tule myöhemmin epäselvyyksiä.

      Isyystesti on vähän samanlainen takuu miehelle kuin avioehto.

      • Poikamies n:o 38

        Lisäys: Mikäli naisella on täysin puhtaat jauhot pussissa, silloin isyystestin ottamisessa ei pitäisi olla mitään pelättävää ja epäselvää. Jos nainen vetää asiasta porot nokkaan, silloin herää vääjäämättä epäilys, miksi ? Onko syy nuivaan suhtautumiseen se, että muuten totuus paljastuisi ?

        Minun mielestä suhteessa pitää pystyä ottamaan tietyt asia varman päälle ilman, että asioista vedetään heti porot nokkaan. Kuten joku jo tuossa aiemmin totesi, lapsen äidistä ei ole epäselvyyttä, mutta lapsen isä voi olla periaatteessa kuka tahansa toki tietyin rajoituksin.

        Se, että asiat otetaan varman päälle ei pitäisi olla mitään epäselvää...


      • bvnnbvnvbn

        Eiköhän kyse ole enemmänkin miesten musta valkoisesta ajattelusta. On helpompi lajitella asiat tyyllin on tai ei, kuin että lapsen vanhempia oltaisiin vain osaksi. Aika pitkälle tämänkin palstan madonna-huora kompleksi kertoo miesten logiikasta. Joko nainen on täydellinen neitsyt tai sitten likainen huora, mitään välimuotoa asiasta ei ole. Kuitenkin vain 50% lapsen geeneistä säätelee sitä minkä lainen ihminen lapsesta tulee. Loppu tulee ympäristötekijöistä ja kasvatuksesta jonka osana mies voi aivan hyvin olla.


      • gfjhf45
        bvnnbvnvbn kirjoitti:

        Eiköhän kyse ole enemmänkin miesten musta valkoisesta ajattelusta. On helpompi lajitella asiat tyyllin on tai ei, kuin että lapsen vanhempia oltaisiin vain osaksi. Aika pitkälle tämänkin palstan madonna-huora kompleksi kertoo miesten logiikasta. Joko nainen on täydellinen neitsyt tai sitten likainen huora, mitään välimuotoa asiasta ei ole. Kuitenkin vain 50% lapsen geeneistä säätelee sitä minkä lainen ihminen lapsesta tulee. Loppu tulee ympäristötekijöistä ja kasvatuksesta jonka osana mies voi aivan hyvin olla.

        Jos lapsi on kehari, niin sanoisin, että geenien osuus on silloin 100 %.


      • Älä ole sinisilmäine
        Poikamies n:o 38 kirjoitti:

        Lisäys: Mikäli naisella on täysin puhtaat jauhot pussissa, silloin isyystestin ottamisessa ei pitäisi olla mitään pelättävää ja epäselvää. Jos nainen vetää asiasta porot nokkaan, silloin herää vääjäämättä epäilys, miksi ? Onko syy nuivaan suhtautumiseen se, että muuten totuus paljastuisi ?

        Minun mielestä suhteessa pitää pystyä ottamaan tietyt asia varman päälle ilman, että asioista vedetään heti porot nokkaan. Kuten joku jo tuossa aiemmin totesi, lapsen äidistä ei ole epäselvyyttä, mutta lapsen isä voi olla periaatteessa kuka tahansa toki tietyin rajoituksin.

        Se, että asiat otetaan varman päälle ei pitäisi olla mitään epäselvää...

        Ajatteles, joka kymmenes testattu on jonkun muun lapsi kun sen jonka piti!

        Siis kyse on testatuista, joten todellista määrää ei tiedä kukaan ja kuinkahan moni mies maksaa elatusmaksuja lapsesta jonka isä ei olekaan!


      • fawrfafafeae
        Älä ole sinisilmäine kirjoitti:

        Ajatteles, joka kymmenes testattu on jonkun muun lapsi kun sen jonka piti!

        Siis kyse on testatuista, joten todellista määrää ei tiedä kukaan ja kuinkahan moni mies maksaa elatusmaksuja lapsesta jonka isä ei olekaan!

        Niin, ajatteles. Testejä harvemmin tehdään muuten kuin, jos on erittäin hyvä syy epäillä tulosta ja vain joka kymmenes osoittaa epäilyt oikeiksi. Suosittelen kyllä hankkimaan rauhoittavia, jotta nuo neuroosit saatte kuriin.


      • Niinpä...
        fawrfafafeae kirjoitti:

        Niin, ajatteles. Testejä harvemmin tehdään muuten kuin, jos on erittäin hyvä syy epäillä tulosta ja vain joka kymmenes osoittaa epäilyt oikeiksi. Suosittelen kyllä hankkimaan rauhoittavia, jotta nuo neuroosit saatte kuriin.

        Mitkä neuroosit ? Jos nyt ollaan rehellisiä, kaikki naiset nyt eivät vain oie pullan tuoksuisia kodin hengettäriä, jotka vain ajattelevat kumppaninsa ja lastensa parasta. Nykyisin sekaan mahtuu (valitettavasti) myös niitä, jotka turvautuvat myös merkittävissä asioissa "valkoisiin valheisiin" eli vedättävät kumppaniaan täysin kympillä.

        Naisen kannalta on tietysti aina parempi, että lapselle löytyy aina elättäjä. Sen sijaan miehen kannalta on merkittävää, onko elätettävä lapsi (jota biologiseksi väitetään) oma tai vieras. Jos se vieras, se on merkki samalla siitä, että nainen on lisäksi ollut uskoton, mutta aikoo maksattaa laskun väärällä miehellä.. Sinun mielestäsi tämä on tietysti "pikku juttu".

        "Eiköhän kyse ole enemmänkin miesten musta valkoisesta ajattelusta. On helpompi lajitella asiat tyyllin on tai ei, kuin että lapsen vanhempia oltaisiin vain osaksi."

        Miksi naiset eivät tyydy miehen lapsiin, vaan haluavat aina tehdä omat lapsensa ? Miksi vastaavasti miesten tulisi tyytyä omassa parisuhteessaan naisen eksän lapsiin, kun kerran jokainen mies osaa tehdä omat lapsensa itse ? Mitä ah-niin-ihqua niissä uusioperhehelveteissä oikein on, kun niitä täytyy tuputtaa nykyisin jokaiselle vastaantulijalle ?


      • shdgjhfajlhf
        Niinpä... kirjoitti:

        Mitkä neuroosit ? Jos nyt ollaan rehellisiä, kaikki naiset nyt eivät vain oie pullan tuoksuisia kodin hengettäriä, jotka vain ajattelevat kumppaninsa ja lastensa parasta. Nykyisin sekaan mahtuu (valitettavasti) myös niitä, jotka turvautuvat myös merkittävissä asioissa "valkoisiin valheisiin" eli vedättävät kumppaniaan täysin kympillä.

        Naisen kannalta on tietysti aina parempi, että lapselle löytyy aina elättäjä. Sen sijaan miehen kannalta on merkittävää, onko elätettävä lapsi (jota biologiseksi väitetään) oma tai vieras. Jos se vieras, se on merkki samalla siitä, että nainen on lisäksi ollut uskoton, mutta aikoo maksattaa laskun väärällä miehellä.. Sinun mielestäsi tämä on tietysti "pikku juttu".

        "Eiköhän kyse ole enemmänkin miesten musta valkoisesta ajattelusta. On helpompi lajitella asiat tyyllin on tai ei, kuin että lapsen vanhempia oltaisiin vain osaksi."

        Miksi naiset eivät tyydy miehen lapsiin, vaan haluavat aina tehdä omat lapsensa ? Miksi vastaavasti miesten tulisi tyytyä omassa parisuhteessaan naisen eksän lapsiin, kun kerran jokainen mies osaa tehdä omat lapsensa itse ? Mitä ah-niin-ihqua niissä uusioperhehelveteissä oikein on, kun niitä täytyy tuputtaa nykyisin jokaiselle vastaantulijalle ?

        aikoo maksattaa laskun väärällä miehellä.... eli sinun mielestäsi myöskin työttömyyskorvaukset ja tietysti muutkin "aiheettomat" tuet pitäisi poistaa. Miksi muuten veronmaksajat maksavat toisen lusmujen elämisen??


      • fwerfws
        Niinpä... kirjoitti:

        Mitkä neuroosit ? Jos nyt ollaan rehellisiä, kaikki naiset nyt eivät vain oie pullan tuoksuisia kodin hengettäriä, jotka vain ajattelevat kumppaninsa ja lastensa parasta. Nykyisin sekaan mahtuu (valitettavasti) myös niitä, jotka turvautuvat myös merkittävissä asioissa "valkoisiin valheisiin" eli vedättävät kumppaniaan täysin kympillä.

        Naisen kannalta on tietysti aina parempi, että lapselle löytyy aina elättäjä. Sen sijaan miehen kannalta on merkittävää, onko elätettävä lapsi (jota biologiseksi väitetään) oma tai vieras. Jos se vieras, se on merkki samalla siitä, että nainen on lisäksi ollut uskoton, mutta aikoo maksattaa laskun väärällä miehellä.. Sinun mielestäsi tämä on tietysti "pikku juttu".

        "Eiköhän kyse ole enemmänkin miesten musta valkoisesta ajattelusta. On helpompi lajitella asiat tyyllin on tai ei, kuin että lapsen vanhempia oltaisiin vain osaksi."

        Miksi naiset eivät tyydy miehen lapsiin, vaan haluavat aina tehdä omat lapsensa ? Miksi vastaavasti miesten tulisi tyytyä omassa parisuhteessaan naisen eksän lapsiin, kun kerran jokainen mies osaa tehdä omat lapsensa itse ? Mitä ah-niin-ihqua niissä uusioperhehelveteissä oikein on, kun niitä täytyy tuputtaa nykyisin jokaiselle vastaantulijalle ?

        Kehoitan hakemaan kumppanin, johon pystyt edes jollain tavalla luottamaan tai pysymään yksin. Vielä kun käyt napsauttamassa johtimet poikki, niin voit olla varma ettei ole sinun.


    • jrgf

      Ei sitä tarvinnu viedä mihinkää testiin, koska sillä oli afro ja ruskeet silmät.

    • No jos luottamus on olemassa eikä ole mitään syytä epäillä niin en veisi. Mutta jos lapsi onkin saanut alkunsa jonakin muuna ajankohtana kuin tiedän tarkkaan että itse olen ollut, niin silloin on syytä epäillä ja luultavasti veisin. Mutta tietenkin keskustelisin ensin ja kertoisin pettämisepäilystäni, jos ei oikeaa vastausta tule niin isyystestiin mars luottamuksen palauttamiseksi.

    • veisin.

      Samalla tavoin se on varotoimenpide kuin avioehtokin...

      "Rakastunut saa olla, mutta ei hölmö". (Minä itse)

    • ps

      No jos mies isyystestin tahtoisi niin ilman muuta veisin. Mutta kaksi kertaa sen jälkeen kyllä miettisin, haluaisinko sen miehen kanssa enää parisuhdetta jatkaa.

      Eli kyllä, epäluottamuslauseeksi sen kokisin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      391
      2072
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      54
      1747
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      215
      1408
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1130
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      72
      1043
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      968
    7. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      125
      951
    8. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      50
      899
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      813
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      50
      744
    Aihe