Sinkkujen päihteidenkäyttö

Alkoa?

Kuinka usein käytät päihteitä ja mitä päihteitä käytät? ( alkoholi, huumeet, lääkkeiden ja viinan sekakäyttö)

Juotko humalahakuisesti?

Onko päihteidenkäytöstä ollut sinulle haittaa tai hyötyä?

25

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehomies

olen absolutisti ja onko juomattomuudesta hyötyä vai haittaa?

Sekä hyötyä, että haittaa
      Hyödyt: rahaa säästyy, terveys pysyy hyvänä, ei tule tehtyä tyhmyyksiä
      Haitat: sosiaalinen elämä on absolutisteilla hiljaisempaa

• hokaponttas

Harvoin otan alkoa, max 1 kerta /kk mutta kun otan, otan kunnon humalaan asti.
      Aiheuttaahan se joskus turhaa sekoilua, mutta onneksi on siis harvoin tapahtuvaa.

Sikäli alkoholi on mulle ongelma, etten osaa sosiaalista juomista, eli otetaan vähän niin että tolkku pysyy, aina mulla menee överiksi, sen takia pyrin ottamaan harvoin.

• Alkoa normisti 1-2 krt/kk. Nyt kesällä ollut kaikenlaisia kissanristiäisiä, joten joutunut ottamaan joka viikonloppu.

Juon humalahakuisesti. Mutta kohtuudella.

Enemmän hyötyä. Ilman alkoholin vaikutuksen alaisena olemista olisivat ne vähäisetkin kokemukset naisista jääneet saamatta.

• llllllhhhhbbbmmm

No rooliodotusten mukaan, jatkuvasti pöhnässä tietenkin.

• 1810

Pieniä sieviä sieniä!

- No ei! Humalahakuseisti hiilarikännit melkein joka päivä.

Alkoholia harvoin. Ja vaan sen verran, ettei seuraavana päivänä ole odotettavissa toimintakyvyn heikkenemistä.

• Älyn haamu

Kyllä sitä joskus tulee juopoteltua. Ja yksin himassa useimmiten.

• fg3g3fs

Humalahakuisestihan sitä tulee juotua. En muista koska olisin ollut viikonloppua juomatta.

Hyötyä on ollut ainakin, että kerran kovassa humalassa olen päässyt suutelemaan naista. Tuskinpa selvin päin olisin tuollasta koskaan kokenut.

• Tyytyväinen tytsy

Silloin tällöin alkomahoolia, ehkä kerran, kaks kuukaudessa, ja aina kohtuudella. Mun mielestä elämäänsä tyytyväisen ihmisen ei tarvitse kaataa juomaa alas kurkusta jatkuvasti tai suurissa määrin.

• Kirjoittaja

Olut on pelastanut minut urheilulta. Endorfiinihumala korvautui siis pikkuhiljaa toisella päihteellä. Olen kuitenkin ottamassa paluuta takaisin. Alkoholia tulee vielä kuitenkin käytettyä aika reippaanlaisesti.

Haittaa on ollut, sillä alkon käyttö rasittaa elimistöä ja lihottaa, varsinkin jos liikuntamäärä putoaa sen ansiosta. Minulla pysyy järki pysyy kuitenkin koko ajan ryypätessäni enkä käyttäydy holtittomasti. Siksi ei ole tullut herättyä susirumien vierestä pää pyörällä.

Suurin syy käyttöön on halu irtautua sen avulla arjen oravanpyörästä.

• M28v

En käytä mitään päihteitä. Yhden pullon Karhu-olutta join joskus. Oli lämpimänä niin pahaa, että kaadoin loput siitä pois. Lonkerot on ihan ok, niitä max 1 tölkki kerrallaan ja erittäin harvoin.
      Miksi käyttää päihteitä, kun ei tiedä niiden tuomasta "paremmasta" olosta mitään, kun ei ole käyttänyt niitä? En ole ollut esim. humalassa. Järjestän elämäni niin laadukkaaksi, ettei tarvitse päihteillä "parantaa" sitä.

• Kirjoittaja

Jep, tämä sinkkupalstailu on varmaankin sitä laadukasta elämää.

Se on ihan totta ettei alkoholia kaipaa, jos siihen ei ole totuttautunut. Aloin itse käyttämään vasta yli parikymppisenä ja aluksi olutkin oli hiton pahaa. Hampaat irvessä vain alas...

Periaatteesi on ihan hyvä. Varsinkin tosi nuorena aloitettu kännääminen on huono asia, koska aivot ovat vielä kehittymässä.

• kaljaa&viinaa kitaan

Alkoholia niin usein kuin mahdollista. Nyt on oneksi kesäloma niin ei tarvi olla selvänä pitkiä aikoja. Kaikki herreillä tai selvin päin vietetty aika on yhtä vittua, tolkku pois vaan aina kun voi.

• Kirjoittaja

Todellisuus on viinan puutteen aiheuttama illuusio. Näin määritteli kerran eräs vanha juoppo.

• 4efwfvsdv

Riittävän usein juon alkoholia, mutta vain kohtuullisesti kerrallaan.

• jackaroo

Olen ollut muutaman kerran humalassa, mutta en kyllä koskaan juo humalanhakuisesti. Huumeita tai lääkkeitä en käytä, mutta alkoholia juon sosiaalisen kanssakäymisen yhteydessä.

En tiedä onko alkoholin juomisesta minulle nyt mitään merkittävää hyötyä tai haittaa ollut, aina olen baarista yksin kotiin saanut lähteä ja rahaa on palanut joskus ihan liikaakin. Tosin tuopin äärellä on tullut vuosien saatossa käytyä lukematon määrä hyviä keskusteluja ja alkoholi on usein tarjonnut hyvän sosiaalisen viitekehyksen useisiin tilanteisiin, joten aion sen juomista jatkaa ainakin siihen saakka kunnes keksin parempaa tekemistä.

• Lord Rayleigh

En juuri yhtään. Alkoholia tuli käytettyä joskus pari vuotta sitten viimeksi, tavallisin syy on kissanristiäiset, ja annos on kuohuvaa. Yhden snapsin olen kerran juonut vuonna 1997 veljeni häissä. Se maistui pahalle. Ja vähän tuli otettua vuonna 1996, kun oltiin jossakin kavereiden kanssa teekkareiden mökillä. En ole koskaan ollut humalassa. Muuten se on aika heikkoa tämä juominen, kun ne harvat kerrat muistaa ihan vuoden tarkkuudella.

• Vaatemyyjä.

Vahvoja kipulääkkeitä (Tramal ym) käytän säännöllisesti. Viinaa ja kaljaa tulee naukkailtua parit kerrat vko:ssa, kesällä useammin. Silloin tällöin menee sekakäytöksi. Joskus harvemmin saatan ottaa myös amfetamiiniä tai psykedeelei.

• vodka orange

Pyrin pysymään alkosta erossa. Yhdessä vaiheessa näet huomasin, että iso pullo votkaa ei enää riittänyt viikoksi. Alkoi turvottaa ja unet huononivat. Kuitenkin ostan sen votkapullon ehkä kerran 1-2/kk. Nytkin kun loma pian alkaa, tulee asiaa alkoon. Mitään muita viinoja en käytä, koska niistä seuraa päänsärkyä ja pöhnäistä oloa. En juo humahakuisesti, koska terveyteni ei sellaista kestäisi.

Unilääkkeitä käytän "hallitusti", Joskus myös viinan kanssa.

• Reipas Poikamies

Alkoholista kroppani puutuu jä enimmät jännitykset poistuvat mutten edelleenkään muutu naisasiamestariksi.
      Ehkä joku muu aine tekisi senkin?

Viski maistuu yhä, samoin liköörit. Kirkas samoin, vodka esim kokiksen kanssa.

• !

Kaikkee tulee vedettyy. Pillutouhui ei mulle oo tullu eikä tuu ilman päihteiden myötävaikutusta.

• 45-45 _546

Mulla taas käy sillai, että kännissä käy flaksi ,mutta toisaalta, känni vie potenssin, ei siis seiso ja hukkaan menee täysin se hyvä flaksi.

• mettis..

Taidan olla semi-streittari :)
      En käytä minkäänlaisia lääkeaineita, huimausaineita ei ollenkaan, kahvia pari kuppia/pvä, tupakkaa joskus, ja n pari lonkeroa/vko, en tykää olla humalassa.. ja nekin julkisissa paikoissa, yksin kotona tissuttelu on mielestäni.. hassua..? Seurustelujuomahan alkoholi on, ja siihen pienissä määrin nautittuna sopii.

• En käytä mitään.

• 15+9

Kahvinarkomaani. Alkoholia nykyään aika vähän ja harvoin. Oppinu jo ymmärtämään ettei se alkoholi mitään ratkase..

No muutaman kerran vuodessa se on kuitenkin nollattava tilanne, yleensä uusvuos ja wappu tai juhannus.

"Alcohol isn't the answer, but it sure as hell makes you forget the question."

• Jaska'

Alkoholia ainoastaan ja kohtuudella.
      Yleensä kerran pari vuoteen oon vetäny tyyliin perseet olalle.
      Muutoin esimerkiksi kun käyn autolla yökerhoissa, niin juon illassa ainoastaan yhden tuopin. Eli vähän tulee otettua ja urheilua kun harrastaa niin ei senkään vuoksi huvita krapula päiviä viettää.
      Lisäks en oo kokenu koskaan hyötyväni millään lailla humalahakuisesta juomisesta, päin vastoin. Mulla ei sillä tavalla ole estoja, etten voisi samoja asioita kertoa selvinkin päin. Tuo yksi olut vaikuttaa sillätavalla positiivisesti kun yksin menee yökerhoon,että sä niinku sulaudut joukkoon. Ilman tota ahdistaa niin vitusti koko homma. Käytän tästä nimitystä "selviytymis tuoppi". Sen mä tartten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      17
      3569
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      23
      2691
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2145
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1965
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      19
      1936
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1612
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1482
    8. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      36
      1477
    9. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1404
    10. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1354
    Aihe