Miten määrittelet sinkkuuden?

kallanhelmi

Mikä on sinun käsityksesi, milloin voi sanoa olevansa vielä sinkku?
Jotkut vetävät määritelmän niin tiukalle että sinkkuja ollaan niin kauan kunnes kihlat on vaihdettu, joidenkin käsityksen mukaan jo vakipanosuhde on muuta kuin sinkkuutta.

17

205

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun et ole keneenkään sitoutunut, olet sinkku. Itte sen tiedät. Next.

    • Silloin on sinkku jos ei ole parisuhteessa.. Vakipanosuhde on sinkkuutta ehdottomasti, eihän silloin olla parisuhteessa.

    • Minun käsitykseni

      Jos lapseton ihminen pystyy halutessaan ryhtymään parisuhteeseen, hän on sinkku. Siinäpä kiteytettynä.

      Minua kummastuttaa sana "sinkkuäiti" enkä pidä yhtään siitä, että esimerkiksi kahdesti eronnut kolmen lapsen isä kutsuu itseään sinkuksi. Jos perässä seuraa perheenjäseniä, ei kyseessä enää ole sinkku. On toki turhauttavaa kutsua itseään yksinhuoltajaksi tai eronneeksi, mutta tehty mikä tehty, ei siitä enää irti pääse, vaikka kuinka kaipaisi menneeseen. Olenpa tavannut muutaman aikuisen miehenkin, jotka ovat asumuserossa tai aloittaneet eroprosessin ja kutsuvat itseään sinkuiksi, mutta hei, rajansa kaikella.

      • niitä näitä

        Olen samaa mieltä kanssasi, ihminen on sinkku vain ilman parisuhdetta ja lapsia.

        Sinkkuäiti saa sanana karvani nousemaan pystyyn. Jos oikein pilkkua viilataan, niin tuohan tarkoittaisi, että sinkku nainen, jolle lapset on toissijaisia asioita. Itse olen eronnut ja minulla on lapsia. Mikään ei niin ärsytä, kun kysytään, ootko sinkku. Kun kuulevat, että mulla on lapsia, niin sittenhän jo sanotaan sinkkuäidiksi. Hyi, yök.

        Miksi ei voi vaan sanoa, että olen eronnut ja lapsiakin on? Ja toinen asia, miksi eronnut nainen sitten mielletään aina yksinhuoltajaksi? Mulla ainakin on yhteishuoltajuus lasten isän kanssa, en ole yksinhuoltaja.


      • nir-
        niitä näitä kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi, ihminen on sinkku vain ilman parisuhdetta ja lapsia.

        Sinkkuäiti saa sanana karvani nousemaan pystyyn. Jos oikein pilkkua viilataan, niin tuohan tarkoittaisi, että sinkku nainen, jolle lapset on toissijaisia asioita. Itse olen eronnut ja minulla on lapsia. Mikään ei niin ärsytä, kun kysytään, ootko sinkku. Kun kuulevat, että mulla on lapsia, niin sittenhän jo sanotaan sinkkuäidiksi. Hyi, yök.

        Miksi ei voi vaan sanoa, että olen eronnut ja lapsiakin on? Ja toinen asia, miksi eronnut nainen sitten mielletään aina yksinhuoltajaksi? Mulla ainakin on yhteishuoltajuus lasten isän kanssa, en ole yksinhuoltaja.

        Termeissä on ongelma. Yksinhuoltaja on yhteishuoltajuudessa se lähivanhempi. Toinen on sitten vissiin vaan sinkku. Joskus olen kysyttäessä sanonut olevani "yhteishuoltaja" mutta sitten joutuu selittämään...

        Tuntuu tosiaan tyhmältä itseään sinkuksi sanoa, kun lapsiakin on ja suuri osa vapaa-ajasta menee niiden asioissa. En missään nimessä ole samassa tilanteessa kun lapseton sinkku. Kaverit ovat sanoneet uusiosinkuksi :)

        Mutta sinänsä parisuhdemielessä yh on sinkku. Voihan sitä ihmisillä muitakin parisuhdetta/elämää rajoittavia tekijöitä olla kuin lapset. Esim. eräs tuttavani käyttää kaiken vapaa-aikansa koiriinsa (hänellä on niitä lauma). On kyllä naimisissa, mutta jos ei olisi, ei jättäisi koiriaan minkään parisuhteen takia. Toinen kaukainen tuttu hoitaa "harrastuksena" pientä maatilaa täyspäiväisen duunin lisäksi (ei mitään mahdollisuutta esim. matkustaa) eikä koskaan käy missään, edes baarissa, kun ei ehdi.


    • FF

      Yhdyn taas Hahmotelmaan.

    • sinkku,.-

      on sellainen joka ei ole koskaan saanu.

    • M 20

      Sinkkuus on juurikin sitä, kun ei olla missään parisuhteessa. Vakipanosuhteet ja tuon tuollaiset kuuluvat vielä sinkkuuteen ja muita hyviä vastauksia kysymykseen täällä ollaankin jo ladeltu, että eipä aiheesta sen enempää.

      • Sinkulla ei ole

        seksisuhteita. Jos naista vakipannaan, ei tämä ole sinkku vaan lutka!


    • Mun mielestä sillon jos on vapaa tulemaan ja menemään miten itte haluaa eikä ole sitoutunut keneenkään.

      • Samaa mieltä.

        Ja harvemmin vakipanosuhteessa olevat ovat vapaita menemään ja tulemaan, miten lystäävät, vaikka niin kiven kovana väittäisivätkin. Se on silti suhde, vaikka olisikin vain panoSUHDE.


    • asiat selväksi

      Vakipanosuhteessa oleva EI OLE SINKKU ja PISTE.
      Ei voi olla tämän selvempi asia, on hullua väittää vakipanosuhteessA olevaa sinkukis, vaikka kyseessä olisikin vain fyysinen seksisuhde, nii silti ei ole sinkku, jos on vakipanosuhteessa, näin se vaan on

      • Ei moraalikysymys

        Jos joku käy joka viikko hoitolaitoksessa pitämässä seuraa potilaille tai vaikka hierojalla tai vaikka saman prostituoidun luona, hän ei sinun logiikallasi siis ole sinkku. Uutisia sinulle: seksiä voi harjoittaa ihan tuntemattomankin ihmisen kanssa, eikä se vaikuta siviilisäätyyn millään lailla.


      • 9+14
        Ei moraalikysymys kirjoitti:

        Jos joku käy joka viikko hoitolaitoksessa pitämässä seuraa potilaille tai vaikka hierojalla tai vaikka saman prostituoidun luona, hän ei sinun logiikallasi siis ole sinkku. Uutisia sinulle: seksiä voi harjoittaa ihan tuntemattomankin ihmisen kanssa, eikä se vaikuta siviilisäätyyn millään lailla.

        Panosuhde on vapaasuhde.


    • parjattu sinkkuäiti

      No mikäs minä olen parisuhteellisessa mielessä kun en ole eronnut vaikka minulla on lapsi ja olen lapseni yksinhuoltaja?

      Lomakkeihin ruksaan kohdan naimaton kun en ole koskaan esim. asunut miehen kanssa saman katon alla eli en voi olla eronnutkaan lapsesta huolimatta.

      Minun käsittääkseni yksinhuoltaja ei ole siviilisääty. Mutta naimaton on - eli mikä naimaton siis on ellei sinkku?

    • jackaroo

      Minusta voi olla sinkkukin vaikka olisi jossain vakipanosuhteessa, mutta tuolloin asiasta kyllä pitää sopia sen toisen osapuolen kanssa hyvinkin selvästi.

      Sinkkuus on sitä että on valmis tapaamaan uusia ihmisiä, eli periaatteessa parisuhteessakin voi olla sinkku jos toiselle osapuolelle sopii se että toinen tapailee myös muitakin ja on jopa valmis päättämään sen parisuhteen uuden henkilön tavattuaan, mutta ehkä tuo on sitten jo enemmnkin jokin avoin suhde tai jotain ihan sairasta...

      Seksisuhteessa ehkä tuota "ollaan sinkkuja" sopimisesta voi puhua kaikkein helpoimmin, kun taas vakavassa seurustelusuhteessa asiasta ei varmaan voi edes keskustella.

    • ps

      Minäkin miellän sinkun naimattomaksi, siis henkilöksi joka ei ole eronnut eikä leski. Lapsia sinkulla voi mielestäni olla, jos ne ovat syntyneet avio/avosuhteen ulkopuolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      399
      2168
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      56
      1828
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      217
      1478
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1160
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      73
      1092
    6. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      127
      1047
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      55
      993
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      978
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      258
      861
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      59
      843
    Aihe