http://bit.ly/vjMuGZ
Kristitty sisäministerimme Päivi Räsänen haluaa yllättäen kirkolle oikeuden kerjätä rahaa. Uskomattoman härski ehdotus. Myisivät ennemmin osakkeitaan, kiinteistöjään tai maa-alueitaan, jos kerran niin rahapulassa ovat!
"Räsäsen mielestä uskonnollinen toiminta on lähtökohtaisesti nähtävä yleishyödyllisenä, joten ministeriö on asettanut työryhmän selvittämään verotusoikeudellisten kirkkojen ja seurakuntien oikeutta rahankeräyslupiin."
Tuossa on kaksi asiaa pielessä. Ensinnäkin: uskonto yleishyödyllistä? Kirkkohan käyttää aivan minimaalisen osan varoistaan hyväntekeväisyyteen, suurin osa menee omalle väelle ja aivopesutyöhön! Ja toiseksi: eikö sisäasiainministeriön väellä ole parempaa tekemistä kuin perustaa tällaisia jonninjoutavia työryhmiä? Mukavasti palaa taas veronmaksajien rahaa, kun herrat ja rouvat mussuttavat pullaa kabineteissaan ties kuinka monta kuukautta...
Törkeä ehdotus: Räsänen haluaa kirkolle kerjäysoikeuden!
4
149
Vastaukset
- uskonnoton
Kerätköön vaikka kuinka paljon, mutta vain jäseniltä!
Yleishyödyllistäkö?
Suomen Kuvalehti (37/2007) kertoi seuraavaa kansalaissodan jälkeisestä ajasta:
" Kirkko oli kantansa kiinni lyönyt. Arkki-
piispa Gustaf Johanssonin mielestä kaik-
ki Jumalan kieltäjät pitäisi tappaa ja piispa
Otto Colliander julisti, että työväestö oli ka-
pinointinsa takia ”Jumalan kirouksen alai-
nen ja jätettävä Saatanan haltuun”.
Valtion ja kirkon liitto oli hurskas ja irvo-
kas." - awse5r6t798
Jassoo. Mit' hyödyllitä siinä on, että lapsille paasataan ikuista kidutusta helvetissä, jos ei tuohon taru-ukkoon usko. Voi kyrpä sentään, tuollainen pitöisi olla laissa kielletty
Eikös Vapaa-ajattelijatkin saanut keräysluvan bussikampanjaan tai johonkin?
Muisti pätkii.- vghfuyhgu
hello everyone,im wholesale supplier online
Welcome to our website
===== http://www.goodoye.com/ =======
accept paypal or credit card and free shipping
We need your support and trust!!!
Dear friends, please temporarily stop your footsteps
To our website Walk around A look at
Maybe you'll find happiness in your ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1181157
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 74674
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276655- 88653
- 107604
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533- 26532
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet102473