Joulukuussakin ehtii erota -- katumuskuukautta ei ole

Jori Mäntysalo

Pakollinen vuodenaikamuistutus:

Ns. katumuskuukausi, eli kirkosta eroamisen voimaan astuminen vasta kuukauden kuluttua, poistui jo vuonna 2003. Jos haluaa välttää vuoden 2012 kirkollisveron, ehtii vielä erota.

Veroliput ovat todennäköisesti painossa. Kun nyt eroaa, saanee verolipun entisellä veroprosentilla. Tällöin joko voi pyytää uuden kortin tai sitten saa aikanaan kirkollisveron osuuden veronpalautuksina.

13

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !

      Tai sitten se vähentää mätkyjä;-))

      Ilosanoma sekin!

    • tarkkailussa

      jokaiselta kirkosta eroajalta kysytään:
      laitoitko 1,5% kehitysapuun vai ostitko muumilimsaa koko rahalla?

      • sdfddfghj

        "laitoitko 1,5% kehitysapuun vai ostitko muumilimsaa koko rahalla?"

        Pitää kysyä, laitoitko 0.15% kehitysapuun tai vastaavaan. Kirkolle menevistä veroista vain noin kymmenys menee hyväntekeväisyyteen.


      • tosi on
        sdfddfghj kirjoitti:

        "laitoitko 1,5% kehitysapuun vai ostitko muumilimsaa koko rahalla?"

        Pitää kysyä, laitoitko 0.15% kehitysapuun tai vastaavaan. Kirkolle menevistä veroista vain noin kymmenys menee hyväntekeväisyyteen.

        kirkolle maksettavasta verosta 100% menee hyväntekeväisyyteen
        koska sillä työllistetään suomalaisia ihmisiä

        yhtä lailla voi ajatella että valtion verosta myös 100% menee hyväntekeväisyyteen
        siksi olenkin iloinen veronmaksaja!


      • adADG
        tosi on kirjoitti:

        kirkolle maksettavasta verosta 100% menee hyväntekeväisyyteen
        koska sillä työllistetään suomalaisia ihmisiä

        yhtä lailla voi ajatella että valtion verosta myös 100% menee hyväntekeväisyyteen
        siksi olenkin iloinen veronmaksaja!

        Jos rikkoo ikkunoita niin seki työllistää, mut ei järkee


      • systeemi uusiksi
        tosi on kirjoitti:

        kirkolle maksettavasta verosta 100% menee hyväntekeväisyyteen
        koska sillä työllistetään suomalaisia ihmisiä

        yhtä lailla voi ajatella että valtion verosta myös 100% menee hyväntekeväisyyteen
        siksi olenkin iloinen veronmaksaja!

        tosi on,

        Enemmän hyvää teet kun jätät kirkollisveron maksamatta. Hoitoalalla on väestä pulaa. "Empaattisille ja lähimmäisenrakkaille" kirkon työntekijöille olisi siellä käyttöä ;)

        Piispatkaan eivät jää työttöiksi. He voivat ryhtyä konsulteiksi ja markkinoida yrityksille pehmeitä arvoja, ja hoplatilallaa - taas muuttuu maailma paremmaksi!

        Kirkon omaisuus voidaan ulosmitata ja järjestää sen tiloissa jotain oikeaan lähimmäisenrakkauteen perustuvaa vapaaehtoistoimintaa - ja taas parani maailma :)


      • !% on totuus
        sdfddfghj kirjoitti:

        "laitoitko 1,5% kehitysapuun vai ostitko muumilimsaa koko rahalla?"

        Pitää kysyä, laitoitko 0.15% kehitysapuun tai vastaavaan. Kirkolle menevistä veroista vain noin kymmenys menee hyväntekeväisyyteen.

        Kirkko ILMOITTAA käyttävänsä 10% hvyäntekeväisyyteen, mutta tosiasiassa tuossa on mukan "vyörytettyjä" hallinnolisia kuluja. Apua tarvitseville ei mene edes yhtä prosenttia kirkon tuloista ja tuossakin on mukana jo kirkon suorittamat keräykset, jotka tulee verojen pääle.

        Eli jos on maksanut 500€ vuodessa kirkollisveroa ja erottuaan antaa 5€ vuodessa suoraan apua tarvitsevalle lähimmäiselle, niin tekee yhtä hyvän teon.


    • Kynttilä vakan alla?

      Jori, laittakee tästä infoa myös muualle kuin tälle palstalle. Täällä ei kovin montaa ihmistä tavoita, mutta esimerkiksi omilla sivuillanne ja sosiaalisessa mediassa lähestyvästä vuodenvaihteesta muistuttaminen voisi tuoda mukavasti vipinää.

    • Jori Mäntysalo

      Muistutin jo EK-tiimiä että laittavat sivulle. (En ole itse ollut mukana tiimissä yli vuoteen.)

      Mitään hyvää tapaa muistuttaa ei oikein ole. Tärkeintähän olisi saada asia esille niiden parissa, jotka eivät kiinnostuneina lue tällaista palstaa. Täytynee laittaa signatureksi eri paikkoihin.

    • Matti Möttönen

      5 800 jäljellä. Nyt on näköjään Eroakirkosta.fi-sivuston etusivulla näyttävä teksti, jossa muistutetaan, että eroamalla tämän vuoden puolella säästät ensi vuoden verot.

      • Masa M

        Oho, väärä ketju, piti mennä tuonne lähtölaskentaan :P


      • Masa M
        Masa M kirjoitti:

        Oho, väärä ketju, piti mennä tuonne lähtölaskentaan :P

        Siis loppulaskentaan. Jo on saatana kun ei mikään onnistu.


      • Luuloista vapaa
        Masa M kirjoitti:

        Siis loppulaskentaan. Jo on saatana kun ei mikään onnistu.

        Loppu? Tämähän on vasta alku...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      118
      1157
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      674
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      102
      473
    Aihe