Tein havainnon katseltuani miesten ja naisten nettiprofiileja; ihmiset laittavat ruumiinrakenteekseen normaali, vaikka ovat selvästi pyöreitä.
On surullista käydä kaupassa, kun näkee, miten 90% väestöstä lappaa kassalle vain ihmisravinnoksi kelpaamatonta moskaa. Kun vielä katsoo nykyihmisten laiskoja liikuntatottumuksia, niin ei ole ihme, että meillä on lihavuusepidemia. Terveesti elävät maksavat teidän elintasosairaudet veroissaan.
Miehelle terveyden kannalta hyvä rasva% on n. 10-15 (tai allekin, jos kroppa siihen suosiolla suostuu). Naiselle vastaavasti vajaa 10% enemmän. Rasva%:n noustessa miehellä yli 18, alkaa sokeri- ja rasva-aineenvaihdunnassa tapahtumaan haitallisia muutoksia. Tämä on kuitenkin vielä kaukana lääketieteellisestä lihavuudesta.
Miltä terveyden kannalta hyvä kehon koostumus sitten näyttää? Vatsa on litteä koko tuolla välillä (sukupuolesta riippumatta) ja lihaserottuvuus kohtuullinen ainakin alemmilla prosenteilla. Miehelle tämä 15% on normaali kehon koostumus. Hoikka tai urheilullinen alkaa tuolta vaihteluvälin alemmista prosenteista.
Turhaan katsotte BMI:tä. Se ei kerro paljoakaan.
Oletko mittauttanut kehosi koostumuksen?
12
234
Vastaukset
- wqwzcqwxzw
Kiitti vaan tiedosta, mutta käytän edelleenkin vain vaakaa ja kokovartalopeiliä.
Liikun päivittäin jollain tasolla, mukaan lasketaan myös hyötysellainen ja teen itse sapuskani. - huijausta
Niinhän ne naiset tekee. Kehuvat olevansa kauniita vaikka ovat 20 kg ylipainoisia.
- sportinkortti
aloittajan kanssa hyvin pitkälti samaa mieltä ja hyvä aloitus. mutta siinä eri mieltä että kyllä se bmi-kertoo hyvinkin suuntaa. ja noista kuvista vaatteet päällä ei niinkään näe yhtään mitään varsinkaan jos vain kasvoista. paino on yhtä informatiivinen kuin keskivertokuva tuolla treffeissä
- läpivalaistus
Kaikki liiallisuuksiin menevä intoilu on epätervettä.
- just normal
Samaa mieltä.
Kaihdan kaikenlaisia fanaatikkoja viimeiseen asti, olipa aihe mikä hyvänsä.
- XM
Kehoni koostuu luista, lihasta ja rasvasta ja varmaan jostain muustakin roinasta. Tämä tieto riittää minulle niin kauan kuin vaatteet (koko M tahi 38) mahtuvat päälleni puristamatta.
- Remi Blanco
Eli onko ongelmasi se, että olet joutunut treffeille liian monen läskin/"läskin"kanssa vai ajattelitko Suoli24:n Nettideittailu-palstan kautta alkaa antaa terveysvalistusta?
Katsos, sitähän voi kysyä niissä viesteissä ennen tapaamista että millaiset elämäntavat toisella on ja paljonko on rasva%, niin ei tule turhia tapaamisia.- ap
Ongelmani tosiaan on, että ihmiset ovat epärehellisiä tässä suhteessa. Pahin tapaus oli, että minulle lähetettiin kuva normaalivartaloisesta naisesta ja treffeillä osoittautui, että tämä oli lihonut yli 15 kg. Profiilissa luki kehon muodon kohdalla urheilullinen.
Vaikka ihmiset eivät olisi tietoisesti epärehellisiä, niin monella on vääristynyt käsitys normaalista kehon koostumuksesta.
Tulin vain purkamaan turhautumistani tänne :)
- ewgweg
valtaosa miehistä haluaa vähärasvaisen, mutta harvalta naiselta voi kysyä mitään läskiin liittyvää.
Ja kokemusta on kahdesta pitkästä suhteesta hoikan naisen kanssa jotka missin mitoissa ja tosi hyvä kroppa, mutta kroppaan liittyvät keskusteluaiheet olivat niin arkoja ettei niistä voinut sanallakaan puhua.- piis änt lav
Harmi jos ainoa yllyke pysyä hoikkana on neuroottinen kehotietoisuus ja lihomisen pelko. Mutta jos kerta kroppa on ok, niin turhaan siitä kai keskustelua aloittamaankaan. Onhan niitä muitakin aiheita.
- NoNolla
Miksi jos joku rupeaa puhumaan terveyden puolesta, niin ihmiset tulevat heti soihtujen kanssa teurastamaan tämän :D..?
Ja mitä fanaattista on siinä että pitää rehellisyydestä ja hyvästä kunnosta?
Se että Sinä, et jaksa tai välitä huolehtia itsestäsi, ei anna sinulle oikeutta herne nenässä ja tabasco-pullo perseessä tulla morkkaamaan toisten ihan asiallista viestiä hoikkuuden puolesta naamioiden sen anti-pinnallisuusmielipiteeksi =P.
Ar Ar.. Tuntuu että jokainen viestiketju täällä on samanlainen, mutta kyllähän suomi24 tunnetaakin sellaisena nettihelvettinä että tänne ei pitäisi tulla ilman valtavaa henkistä valmistautumista ja vuosien itsetutkiskelua ja hyväksymistä jollei halua tulla revityksi ja paiskatuksi ihmismielen pimeimpiin pyörteisiin ja tutkimattomiin syvyyksiin :DDD. - kunhan totean
Liikunta on terveyden kannalta tärkeää ja sitä pitäisikin harrastaa säännöllisesti.
Nykyihmisillä on etupäässä työ, joka ei paljonkaan rasita ruumiillisesti, joten
vastapainoksi liikuntaa ja terveellinen ruokavalio.
Nyt kuitenkin kaikilla ei yksinkertaisesti ole aikaa mihinkään säännöllisiin
kuntoiluihin, mutta hyötyliikuntakin kannattaa ja aina kun mahdollista käyttää
jalkoja auton sijaan.
Minä tein 7: vuotta sitten elämänpituisen ruokaremontin, eli karsin tyhjät
ylimääräiset (kuten esm. vaalea leipä ja leivonnaiset), no tuo viimeinen ei ollut
vaikeaa, kun en edes pidä niistä. Säännölliset ruokavälit pitää aineenvaih.
käynnissä. Tietysti liikun, ei ruokamuutos yksin riitä, eikä toisinpäinkään.
Huomasin vaikutuksen ilman nälässä oloa, noin puolen vuoden sisällä. ja nyt painoni on pysynyt samana, ilman hammasten kiristystä.
En itseasiassa haluasi tietää rasvaprosenttiani, sillä mulla on hyvä olla
näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483