Kun raamatussa on sellainen kohta että, jo aikojen alussa on kansiin ja kirjoihin merkitty valittujen nimet? Tai sinne päin. Eli onko Jumala jo päättänyt ketkä pääsee taivaaseen? Joten miksi kiusata vielä sitten muita ja uskotella että pääsee taivaaseen kun kääntyy uskoon. Kuitenkin Jumalan valitut on jo kirjoitetu kirjoihin raamatun mukaan. Voisko joku selittää miksi raamatussa on maininta että on valittuja. Vai onko Jumala tiennyt jo etukäteen ketkä kääntyy uskoon jne? Maailmanlopun tullessa, naureskeleeko joku tuolla että heh heh, hyväuskoiset, ette pääse taivaaseen kun sinne on jo valittu aikojen alussa ne jotka pääsee.
Eikös Jumala ole jo valinnut ketkä pääsee taivaaseen?
4
158
Vastaukset
- olen minä
Juuri näin kristinuskon mukaan Raamattu voidaan tulkita. On myös muita tulkintoja. Sitten on myös tietoisuutta joka kumoaa täysin helvetit ja taivaat niin kuin kristinusko meitä opettaa.
Ohjeeksi sinulle: kuuntele sisintäni etsiessäsi vastauksia. Kaikki vastaukset löytyvät sieltä. - enmäitsetiedämutta
Tottakai nimet on jo tiedossa, onhan Jumala Kaikkivaltias ja siten Kaiken tietävä! Ja tietenkin ihmisen täytyy itse valita tahtooko pelastua, mutta Jumalalla on jo se tieto ketkä valitsevat pelastuksen.
- Melkoista fatalismia
Sitten voidaankin kysyä, miksi Jumala loi ihmiset jotka ovat jokatapauksessa menossa helvettiin ja tämä oli jo luomisvaiheessa tiedossa?
Tosin jos Jumala on kaikkivaltias, niin kyllä hänen on silloin pystyttävä myös nauttimaan siitä että toiset menevät helvettiin. Muuten hän ei voisi olla kaikkivaltias. - logiikkaako
miten toi nauttiminen on yhteydessä tietämiseen????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683