Miten selitätte jakeet;
1. Kor. 15:1
24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. [Dan. 2:44, Dan. 7:14,27]
25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. [Ilm. 20:14, Ilm. 21:4]
27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 1. Kor. 11:3]
Onko Suomalaisilla ymmärrystä?
13
157
Vastaukset
- hyrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Eihän tässä mitään ihmeellistä ole selvää tekstiä.Yksinkertainen asia.Mieti vähän vai onko tuo sinulle lukossa.
- K...
Selitä. Jos ymmärrät.?
- dualismia vähintään
Yksinkertaisesti sitä että kristityillä on vähintään kaksi jumalaa: Jeesus, Jumala.
Sitten ehkä vielä kolmaskin jumala eli Piru.- UskovaM1977
Piru on uskovaiselle kristittylle LUOTU olento Raamatun mukaisesti. Enkeli nimeltä Lucifer. Joten ei mitään toivoa että piru voisi päästä "Jumala" statukseen. Luotu olento nääs.
Kristus taas on ollut aina olemassa. Ei luotu. Jumalan Poika, yhden vertainen Isän ja Pyhän Hengen kanssa. Lopulta Kristuksen rooli on antaa kaikki Isän käteen. Se ei kuitenkaan tarkoita, että Hän ei olisi yhden veroinen Isän Jumalan kanssa.
Yksi Jumala, joka on olemassa kolmena erillisenä Persoonana: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
- S
Kuolema kukistetaan tarkoittanee, Jumala ratkaisee lopulta kaikki ongelmat, kaikki paha lakkaa olemasta?
- olen pohtinut.
Kuoleman kukistaminen voisi tarkoittaa
- aikaa jolloin ihminen on geneettisesti muutettu niin, että hän elää ikuisesti
- karmanlain tieteellistä todistamista, joillon ihmiset näkevät ettei kuolemaa ole oikeasti, vaan ainoastaan elämä muuttuu
- aikaa jolloin synnin valta ihmiseen on kokonaan hävitetty, sillä synnin palkka on kuolema - Perhana
Miksi joku satukirja kaipaa selittelyä?????
- mitä selittämistä?
tuossahan on vain hengellistä hyvää vastaanottamisen arvoista asiaa.
Ymmärrän hyvin että vertaukset voidaan selittää, mutta ei selvässä suorassa tiedossa ja Jumalan opetuksessa ole mitään tarvetta selittämistä!
Tietysti Jumalan sanasta nousee monia yhteyksiä muuhun hyvään Jumalan ilmoittamaan elävään sanaansa, kuten tämäkin on osana näissä pyhissä kirjoituksissa.
Mikä on siis se asia, jota näistä tulisi selittää enemmän? - Sanalla sanoen
"... kristityillä on vähintään kaksi jumalaa: Jeesus, Jumala."
Ei muuten ole.
Jesaja 9:5 sanoo:
Sillä lapsi on meille syntynyt, POIKA on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä JUMALA, Iankaikkinen ISÄ, Rauhanruhtinas."
Eli Jeesus on yhtä kuin Isä Jumala.- yksi,
En halua valtakuntaa jossa isä on morsian se on samakuin Pekka olisi valittu pressaksi.
"ruskean reijän ritarien valtakunta"
- Saippuaa suuhun
Ei Isä ole mikään morsian, vaan seurakunta eli Jeesukseen uskovat ovat symboliselta nimitykseltään morsian, hyvä ihminen sentään siun puheitas! Ja "taivaassa ei naida eikä mennä miehelle, vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa", sanoo raamattu.
- filadelfi
Profetia täyttyy vasta 1000v. rauhanvaltakunnan olevan viimeisen tuomion jälkeen, siis kun luodaan uusi taivas ja uusi maa jossa myös uusi Jerusalem on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 76979
- 119724
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81715Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm64697- 42681
- 90618
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111563- 41534
- 41498
- 17480