saada aikaan keskustelua siitä, että kun ns. kirkon kriisiapu tulee katastrofin sattuessa paikalle, niin kysytäänkö surevilta edes haluavatko he jonkun papin tulevan höpisemään jotain uskonasiaa? Otetaanko ollenkaan huomioon ihmiset, jotka eivät ole uskovaisia? Minusta on loukkaavaa, jos pappi tulee puhumaan jumalasta ihmiselle, joka on juuri menettänyt läheisensä, eikä usko jumaliin. Eikö tässä ole mitään seurantaa tai etukäteisvalvontaa?
Olen yrittänyt täällä
103
2611
Vastaukset
- pappi on kuin
verottaja, tulee joka kotiin ja kulmaan.
- Kas näin
teki aikoinaan valituksen tsunamiuhrien siunaamisesta. Menehtyneitä oli niin paljon että joukossa oli varmasti uskonnottomia. Silti kirkko ei sanallakaan maininnut asiasta vaikka pappeja esiintyi kuolleiden saattajana Suomeen.
Kirkko pelaa jokaisen kriisin yhteydesä julkisuuspeliä jossa se pyrkii sieppaaman jakamattoman ja mahdollisimman laajan julkisuuden "hyväntekijänä" , todellisuudessa kirkon "hyväntekeminen" on lähinnä käsien heiluttelua ja taivasosuuden toivottelua.- crocoodiile
Sen ymmärrän jos Jumalaan uskovia ei siunata ja siitä nousisi haloo, mutta jos ateisti siunataan, mitä siinä kukaan häviää? Ateistien mielestä ei ole edes olemassa mitään sielua jota voisi edes siunata, that's it.
Jos taas jotenkuten kristinusko onkin totta ja ateisti siunataan, hän saattaa päästä taivaaseen helvetin sijasta. - Kössönöm
sen julkisuuspelin. Kenellä omaisella olisi ollut voimia surunsa keskellä sanoa, että nyt minun omaistani ei kyllä mikään pappi siunaa lentokentällä.
- Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
Sen ymmärrän jos Jumalaan uskovia ei siunata ja siitä nousisi haloo, mutta jos ateisti siunataan, mitä siinä kukaan häviää? Ateistien mielestä ei ole edes olemassa mitään sielua jota voisi edes siunata, that's it.
Jos taas jotenkuten kristinusko onkin totta ja ateisti siunataan, hän saattaa päästä taivaaseen helvetin sijasta.että tuolla pappien joka paikkaan tunkemisella loukataan uskonnottomien oikeuksia. No, etpä tietenkään.
- crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
että tuolla pappien joka paikkaan tunkemisella loukataan uskonnottomien oikeuksia. No, etpä tietenkään.
oikeutta siinä rikotaan, jos toinen vain haluaa auttaa ja kertoo oman näkökulmansa asioihin?
- rikotte
crocoodiile kirjoitti:
oikeutta siinä rikotaan, jos toinen vain haluaa auttaa ja kertoo oman näkökulmansa asioihin?
uskovaiset täällä ateismipalstalla koko ajan.
- Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
oikeutta siinä rikotaan, jos toinen vain haluaa auttaa ja kertoo oman näkökulmansa asioihin?
Mitä ihmettä sinä selität? Mitä auttamista se on, jos joku uskovainen tulee höpöttämään jumalasta uskonnottomalle. Se on henkistä väkivaltaa!!!!Ja surevan räikeää kiusaamista.
- crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä selität? Mitä auttamista se on, jos joku uskovainen tulee höpöttämään jumalasta uskonnottomalle. Se on henkistä väkivaltaa!!!!Ja surevan räikeää kiusaamista.
Kaikestahan voi muodostaa ongelman, se on ihan totta.
"Mitä ihmettä sinä selität?"
Puolustan uskovaisen papin kantaa, koska se on nykyään muotia olla vastaan kaikkea kristillistä.
"Mitä auttamista se on, jos joku uskovainen tulee höpöttämään jumalasta uskonnottomalle."
Hänen mielestään se on, hän uskoo Jumalaan ja hänen kaikkivoipaisuuteen, koita tajuta. - Kas näin
crocoodiile kirjoitti:
oikeutta siinä rikotaan, jos toinen vain haluaa auttaa ja kertoo oman näkökulmansa asioihin?
olet vain mielissäsi siitä, jos siunaan sinut nyt Allahin nimissä vääräuskoisena helvettiin, kuka tietää vaikka olisin oikeassa, mitä väliä sillä on mitä sinä asiasta ajattelet, tärkeintä on Allahiin uskovien mielipide?
Miten kummassa kirkko ei ollenkaan salli tällaista usean jumalan nimissä siunausta? Olisko sittenkin mediapelistä kysymys? - Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
Kaikestahan voi muodostaa ongelman, se on ihan totta.
"Mitä ihmettä sinä selität?"
Puolustan uskovaisen papin kantaa, koska se on nykyään muotia olla vastaan kaikkea kristillistä.
"Mitä auttamista se on, jos joku uskovainen tulee höpöttämään jumalasta uskonnottomalle."
Hänen mielestään se on, hän uskoo Jumalaan ja hänen kaikkivoipaisuuteen, koita tajuta.Mikä oikeus papilla on mennä kiusaamaan omilla uskonhöpinöillään surevaa. Mikä?????
- crocoodiile
Kas näin kirjoitti:
olet vain mielissäsi siitä, jos siunaan sinut nyt Allahin nimissä vääräuskoisena helvettiin, kuka tietää vaikka olisin oikeassa, mitä väliä sillä on mitä sinä asiasta ajattelet, tärkeintä on Allahiin uskovien mielipide?
Miten kummassa kirkko ei ollenkaan salli tällaista usean jumalan nimissä siunausta? Olisko sittenkin mediapelistä kysymys?Siunaaminen pelastukseen ja kiroaminen helvettiin ovat kaksi eri asiaa :D
Kyse on siitä periaatteesta, ideasta. Vähän kuin joku antaisi sinulle huonon joululahjan, kunnioitat sitä kuitenkin, koska ajatus on ollut hyvä. se ajatus.
Kiroa vain minut helvettiin. Ja Allahin nimessä. En loukkaannu :D HAH! - crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
Mikä oikeus papilla on mennä kiusaamaan omilla uskonhöpinöillään surevaa. Mikä?????
Hän ei kiusaa, kiusaisi jos tarkoittaisi sen kiusana, vaan kun ei tarkoita.
No hänellä on sananvapaus, niinkuin sinullakin. - Kas näin
crocoodiile kirjoitti:
Siunaaminen pelastukseen ja kiroaminen helvettiin ovat kaksi eri asiaa :D
Kyse on siitä periaatteesta, ideasta. Vähän kuin joku antaisi sinulle huonon joululahjan, kunnioitat sitä kuitenkin, koska ajatus on ollut hyvä. se ajatus.
Kiroa vain minut helvettiin. Ja Allahin nimessä. En loukkaannu :D HAH!Jos kykenisit kertomaan millä tavalla ateistin mielestä siunaaminen eroaa kiroamisesta, voisin nähdä viestissäsi jotakin järkeäkin.
Kuten itsekin kerrot, et loukkaannu, jos kuolinvuoteellasi sinut kirotaan muslimien helvettiin. Ymmärtänet silti, että kaikki ihmiset eivät ole yhtä välinpitämättömiä ja heillä on täysi oikeus reagoida siihen mitä heille toivotetaan? - Kas näin
crocoodiile kirjoitti:
Hän ei kiusaa, kiusaisi jos tarkoittaisi sen kiusana, vaan kun ei tarkoita.
No hänellä on sananvapaus, niinkuin sinullakin.siunailun kohteella ole oikeus ihan itse päättää mitä mieltä hän on siunailusta.
- Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
Hän ei kiusaa, kiusaisi jos tarkoittaisi sen kiusana, vaan kun ei tarkoita.
No hänellä on sananvapaus, niinkuin sinullakin.on hukassa? Jos tarkoitat, että papilla on sananvapaus, niin pieleen menee. Ei papillakaan ole oikeutta kiusata jumalajutuillaan uskonnottomia.
- Kas näin
Kössönöm kirjoitti:
sen julkisuuspelin. Kenellä omaisella olisi ollut voimia surunsa keskellä sanoa, että nyt minun omaistani ei kyllä mikään pappi siunaa lentokentällä.
jos omaisilta kysyttäisiin oliko vainajalla minkäänlaista uskonnollista vakaumusta.
Aikoinaan vapareitten valitus hylättiin, sillä kuulemma julkiseen siunailuun eivät päde samat säännöt kuin hautajaisiin. - crocoodiile
Kas näin kirjoitti:
Jos kykenisit kertomaan millä tavalla ateistin mielestä siunaaminen eroaa kiroamisesta, voisin nähdä viestissäsi jotakin järkeäkin.
Kuten itsekin kerrot, et loukkaannu, jos kuolinvuoteellasi sinut kirotaan muslimien helvettiin. Ymmärtänet silti, että kaikki ihmiset eivät ole yhtä välinpitämättömiä ja heillä on täysi oikeus reagoida siihen mitä heille toivotetaan?"Jos kykenisit kertomaan millä tavalla ateistin mielestä siunaaminen eroaa kiroamisesta, voisin nähdä viestissäsi jotakin järkeäkin. "
Jos yhtään tunnet kristinuskoa,niin
Taivas --> hyvä paikka
Helvetti --> paha paikka
Kun siunataan taivaaseen, tarkoitetaan että toivotaan henkilölle hyvää, kun kirotaan helvettiin, toivotaan henkilölle pahaa :D Onko vielä kysymyksiä?
"Ymmärtänet silti, että kaikki ihmiset eivät ole yhtä välinpitämättömiä ja heillä on täysi oikeus reagoida siihen mitä heille toivotetaan? "
Ymmärrän että sellainen käytös on naurettavaa, jos ei ihan oikeasti usko ja on varma siitä. Tietenkin jos on epävarma, niin silloin ymmärrän. - crocoodiile
Kas näin kirjoitti:
siunailun kohteella ole oikeus ihan itse päättää mitä mieltä hän on siunailusta.
kuinka pitkälle tämä viedään oikein :D
No, viedään vaikka maailman tappiin, minä en luovuta!
Jokaisella on oikeus olla mitä mieltä tahansa mistä asiasta vain,näinhän se on. Miten se sotii sitä vastaan että pappi saa toivoa hyvää toiselle? - Kas näin
crocoodiile kirjoitti:
"Jos kykenisit kertomaan millä tavalla ateistin mielestä siunaaminen eroaa kiroamisesta, voisin nähdä viestissäsi jotakin järkeäkin. "
Jos yhtään tunnet kristinuskoa,niin
Taivas --> hyvä paikka
Helvetti --> paha paikka
Kun siunataan taivaaseen, tarkoitetaan että toivotaan henkilölle hyvää, kun kirotaan helvettiin, toivotaan henkilölle pahaa :D Onko vielä kysymyksiä?
"Ymmärtänet silti, että kaikki ihmiset eivät ole yhtä välinpitämättömiä ja heillä on täysi oikeus reagoida siihen mitä heille toivotetaan? "
Ymmärrän että sellainen käytös on naurettavaa, jos ei ihan oikeasti usko ja on varma siitä. Tietenkin jos on epävarma, niin silloin ymmärrän.Kyse on aivan yksinkertaisesta asiasta. Lue tarkasti ja ajatuksella seuraavat lauseet:
Ateistille on aivan sama siunataanko häntä vai kirotaanko, molemmat ovat ateistin mielestä yhtä loukkaavia toivotuksia.
Toivottelun kohde päättää mitä hän ajattelee toivottelusta. - crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
on hukassa? Jos tarkoitat, että papilla on sananvapaus, niin pieleen menee. Ei papillakaan ole oikeutta kiusata jumalajutuillaan uskonnottomia.
mikä kiusa se on jos ei kyseinen henkilö usko Jumalaan, voisiko joku viimeinkin kertoa? :D Olisi kiva jakaa tietoa muiden kanssa..
- Kössönöm
Kas näin kirjoitti:
jos omaisilta kysyttäisiin oliko vainajalla minkäänlaista uskonnollista vakaumusta.
Aikoinaan vapareitten valitus hylättiin, sillä kuulemma julkiseen siunailuun eivät päde samat säännöt kuin hautajaisiin.sääntöjä olemassa? Olisi kiva nähdä mustaa valkoisella. Minä kyllä nostaisin metelin, ihan julkisen, jos omaiseni kohdalla tuo mediapelleily, mikä tsunamin uhrien kohdalla tehtiin, tapahtuisi.
- Kas näin
crocoodiile kirjoitti:
kuinka pitkälle tämä viedään oikein :D
No, viedään vaikka maailman tappiin, minä en luovuta!
Jokaisella on oikeus olla mitä mieltä tahansa mistä asiasta vain,näinhän se on. Miten se sotii sitä vastaan että pappi saa toivoa hyvää toiselle?Olet väärässä, jos kuvittelet että esimerkiksi sinulla on oikeus toivotella mitä tahansa kenelle tahansa.
Kas, kun se mitä pienessä päässäsi kuvittelet on eri asia kuin se mitä sieltä ulos pullahtaa. - Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
mikä kiusa se on jos ei kyseinen henkilö usko Jumalaan, voisiko joku viimeinkin kertoa? :D Olisi kiva jakaa tietoa muiden kanssa..
kun et ymmärrä????? Se on ihmisen häiritsemistä, jos surun hetkellä tulee jeesustelemaan välittämättä ottaa selvää mitä mietä surija tai vainaja on jumalista.
- Kas näin
Kössönöm kirjoitti:
sääntöjä olemassa? Olisi kiva nähdä mustaa valkoisella. Minä kyllä nostaisin metelin, ihan julkisen, jos omaiseni kohdalla tuo mediapelleily, mikä tsunamin uhrien kohdalla tehtiin, tapahtuisi.
että siunauksen saa tehdä vain mikäli vainaja eläessään tai omaiset ovat sitä pyytäneet. Siis pappi tarvitsee luvan siunaukseen.
Tässäkin on syntynyt ristiriitoja kun esim. uskova puoliso on siunauttanut ateistipuolisonsa papilla. Suomi on siitä erikoinen maa että täällä ihmisiä kääntyy kristinuskoon kuolemansa jälkeenkin. Ainoa syy tähän tietysti on, että sillä tavalla omaiset saavat vainajalle heitä itseään miellyttävän papin aamenen.
Nykyään käytännössä kaikki vainajat haudataan kirkon multiin ja he saavat papin siunauksen. - Kas näin
Kössönöm kirjoitti:
sääntöjä olemassa? Olisi kiva nähdä mustaa valkoisella. Minä kyllä nostaisin metelin, ihan julkisen, jos omaiseni kohdalla tuo mediapelleily, mikä tsunamin uhrien kohdalla tehtiin, tapahtuisi.
valitus tsunamisiunauksista torjuttiin sillä syyllä, että kyseessa ei ollut hautajaiset vaan julkinen tilaisuus. Siis Suomessa mitä ilmeisimmin voidaan siunata vaikkapa kuollut piispa julkisessa tilaisuudessa Allahin taivaaseen.
- Kössönöm
Kas näin kirjoitti:
että siunauksen saa tehdä vain mikäli vainaja eläessään tai omaiset ovat sitä pyytäneet. Siis pappi tarvitsee luvan siunaukseen.
Tässäkin on syntynyt ristiriitoja kun esim. uskova puoliso on siunauttanut ateistipuolisonsa papilla. Suomi on siitä erikoinen maa että täällä ihmisiä kääntyy kristinuskoon kuolemansa jälkeenkin. Ainoa syy tähän tietysti on, että sillä tavalla omaiset saavat vainajalle heitä itseään miellyttävän papin aamenen.
Nykyään käytännössä kaikki vainajat haudataan kirkon multiin ja he saavat papin siunauksen.vainajista varmaan haudataankin kirkon multiin, koska vaihtoehdot ovat vähissä. Minä olen kyllä tehnyt hautaustestamentin, jota toivon noudatettavan: tuhkaus raakalaudasta tehdystä puusta olevassa arkussa, tuhkat mihin tahansa taivaan tuuliin ja jos on kavereita vielä hengissä, niin pitäköön vaikka piknikin minun piikkiini.
Yksityisten hautausmaitten perustaminen on tehty äärettömän vaikeaksi. No, tuhkaus on se kaikkein helpoin ja halvin. Turun seudulla tuhkaus maksaa 90 euroa ja siinä se sitten onkin. Vai onko raakalaudan hinta kallistunut? - crocoodiile
Kas näin kirjoitti:
Olet väärässä, jos kuvittelet että esimerkiksi sinulla on oikeus toivotella mitä tahansa kenelle tahansa.
Kas, kun se mitä pienessä päässäsi kuvittelet on eri asia kuin se mitä sieltä ulos pullahtaa."Olet väärässä, jos kuvittelet että esimerkiksi sinulla on oikeus toivotella mitä tahansa kenelle tahansa. "
Olenko? Perustele. - crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
kun et ymmärrä????? Se on ihmisen häiritsemistä, jos surun hetkellä tulee jeesustelemaan välittämättä ottaa selvää mitä mietä surija tai vainaja on jumalista.
En kyllä ymmärrä tuollaista.
Kai on vain myönnettävä että ajatusmaailmamme on ihan erilaisia, ei voida ymmärtääkään. - crocoodiile
Kas näin kirjoitti:
Kyse on aivan yksinkertaisesta asiasta. Lue tarkasti ja ajatuksella seuraavat lauseet:
Ateistille on aivan sama siunataanko häntä vai kirotaanko, molemmat ovat ateistin mielestä yhtä loukkaavia toivotuksia.
Toivottelun kohde päättää mitä hän ajattelee toivottelusta.Mutta MIKÄ siinä loukkaa? Kerro, kerro!
- Kössönöm
Kas näin kirjoitti:
valitus tsunamisiunauksista torjuttiin sillä syyllä, että kyseessa ei ollut hautajaiset vaan julkinen tilaisuus. Siis Suomessa mitä ilmeisimmin voidaan siunata vaikkapa kuollut piispa julkisessa tilaisuudessa Allahin taivaaseen.
Suomeksi, ruotsiksi, norjaksi ja paraisiksi: Allaah akbar, tai jotenkin sinne päin.
- Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
En kyllä ymmärrä tuollaista.
Kai on vain myönnettävä että ajatusmaailmamme on ihan erilaisia, ei voida ymmärtääkään.myönnetään ihan yksissä tuumin, että emme kykene ymmärtämään toistemme ajatuksia. Vaikka eihän se toisaalta ole sopimusasia, se on fakta.
- crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
myönnetään ihan yksissä tuumin, että emme kykene ymmärtämään toistemme ajatuksia. Vaikka eihän se toisaalta ole sopimusasia, se on fakta.
***
- saa toivottaa
crocoodiile kirjoitti:
"Olet väärässä, jos kuvittelet että esimerkiksi sinulla on oikeus toivotella mitä tahansa kenelle tahansa. "
Olenko? Perustele.sulle et painu v..uun, esmes. Nii ei saa pappikaa toivotella mulle yhtikäs mittää.
- kun atte
crocoodiile kirjoitti:
Mutta MIKÄ siinä loukkaa? Kerro, kerro!
pärjää ihan ilman kenenkään tai minkään siunauksia, niin siksi se loukkaa. Sama juttu kun hössötät 90-vuotiaalle mummollesi, vaikka hän pärjää omillaan.
Sitten on uskonnonvapaus, laki sanoo, ettei aten tarvitse sietää uskonnolla häiritsemistä.
18v pohjanmaalta, toivottavasti on puukko tupessa:-)
Tuleva Sturmgeister89 ver. II???? - crocoodiile
kun atte kirjoitti:
pärjää ihan ilman kenenkään tai minkään siunauksia, niin siksi se loukkaa. Sama juttu kun hössötät 90-vuotiaalle mummollesi, vaikka hän pärjää omillaan.
Sitten on uskonnonvapaus, laki sanoo, ettei aten tarvitse sietää uskonnolla häiritsemistä.
18v pohjanmaalta, toivottavasti on puukko tupessa:-)
Tuleva Sturmgeister89 ver. II????Puukko on kuule tupessa.
- totanoinas niin
rikotte kirjoitti:
uskovaiset täällä ateismipalstalla koko ajan.
luokan kansalaisia haluatte olla, yksinäisiä, loukattuja, ahdistettuja, uskontoa kaikesta syyttäen.
Miten ja kuka meistä täällä sinunkin uskonnonvapauttasi rikkoo?
Eikö olisi tylsää puhella vain samanmielisten kanssa?
- crocoodiile
Otsikko kuvastaa hyvin oikeastaan ateismia. Tai ainakin sinun ateismiasi.
Etkö sanonut että olet valmis pahoinpitelemään papin joka yrittäisi sinua auttaa?
Mikä HELVETIN VITTU SAATANA PERKELE siinä on että ihan PELKÄÄKIN kuulla sanaa Jumala?!?!?!? Vaikka olisi kuinka ateisti. Jotenkin ei ole sinut itsensä kanssa kun ei voi kuulla sanaa Jumala. Säälittävää.
Minä voin kuulla mitä Jumalia tai jumalattomuutta, enkä suutu, ikinä. En ole niin heikko.- Kössönöm
genitaalit sinulta uskovalta noin sulavasti sujuvat?
Kyllä se on henkistä väkivaltaa, että uskonnottomalle tulee joku pappi jumalista puhumaan juuri kun läheinen on kuollut. - crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
genitaalit sinulta uskovalta noin sulavasti sujuvat?
Kyllä se on henkistä väkivaltaa, että uskonnottomalle tulee joku pappi jumalista puhumaan juuri kun läheinen on kuollut.Olen agnostikko, neutraali suuntaan jos toiseenkin.
Kuvittele papin asemaa. Hän oikeasti on sitä mieltä että tarvitset Jeesuksen apua, uskovaisillehan Jumalan säännöt on paljon korkeammalla kuin maalliset lainsäädökset.
Henkistä väkivaltaa kun toinen haluaa auttaa? Olet outo. - outo
crocoodiile kirjoitti:
Olen agnostikko, neutraali suuntaan jos toiseenkin.
Kuvittele papin asemaa. Hän oikeasti on sitä mieltä että tarvitset Jeesuksen apua, uskovaisillehan Jumalan säännöt on paljon korkeammalla kuin maalliset lainsäädökset.
Henkistä väkivaltaa kun toinen haluaa auttaa? Olet outo.kun jumalatarujasi meille tyrkytät. Tyrkytänpä sulle linnuradan liftarin käsikirjaa vastapainoksi:
http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=3272
Kärsiville opetus tästä kirjasta: Universumi on kova paikka, kannattaa pitää pyyhe ja linnunradan liftarin käsikirja aina mukana. - Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
Olen agnostikko, neutraali suuntaan jos toiseenkin.
Kuvittele papin asemaa. Hän oikeasti on sitä mieltä että tarvitset Jeesuksen apua, uskovaisillehan Jumalan säännöt on paljon korkeammalla kuin maalliset lainsäädökset.
Henkistä väkivaltaa kun toinen haluaa auttaa? Olet outo.kiinnosta papin asema. Ajattelen ihmistä joka kärsii läheisen kuoleman johdosta. Tähän pitäisi saada joku säädös, että papinkutaleet ei lähde tuosta vaan höpöttämään ja kiusaamaan surevia uskonhöpinöillään.
Itse olet outo, jos oikeutat jumalhöpinät uskonnottoman uskonnottomille omaisille. - crocoodiile
outo kirjoitti:
kun jumalatarujasi meille tyrkytät. Tyrkytänpä sulle linnuradan liftarin käsikirjaa vastapainoksi:
http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=3272
Kärsiville opetus tästä kirjasta: Universumi on kova paikka, kannattaa pitää pyyhe ja linnunradan liftarin käsikirja aina mukana.Koitin vain vastapainona nähdä asiat papin näkökannasta. En muuta!!
- crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
kiinnosta papin asema. Ajattelen ihmistä joka kärsii läheisen kuoleman johdosta. Tähän pitäisi saada joku säädös, että papinkutaleet ei lähde tuosta vaan höpöttämään ja kiusaamaan surevia uskonhöpinöillään.
Itse olet outo, jos oikeutat jumalhöpinät uskonnottoman uskonnottomille omaisille.Tulihan se sieltä.
Sinua ei kiinnosta muiden asema. Vain sinä sinä ja sinä ja sinun mielipiteesi.
Kysynpä varsin, miksi et halua kuulla Jumalasta jos et usko siihen? Mitä pelkäät? Mitä sä oikein pakenet :D - Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
Koitin vain vastapainona nähdä asiat papin näkökannasta. En muuta!!
nyt suojelun kohde, eikä se uskonnoton sureva? Kysyköön luvan, tai pysyköön poissa, jos ei ole pyydetty.
- crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
nyt suojelun kohde, eikä se uskonnoton sureva? Kysyköön luvan, tai pysyköön poissa, jos ei ole pyydetty.
kun pyydetään. Jos ei poistu, niin sitten kyllä ymmärrän näkökantanne. En vain kyllä edelleenkään ymmärrä mikä siinä on niin hirveätä kuulla rakastavasta Jumalasta.*olankohautus ja silmien pyöritys*
- Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
Tulihan se sieltä.
Sinua ei kiinnosta muiden asema. Vain sinä sinä ja sinä ja sinun mielipiteesi.
Kysynpä varsin, miksi et halua kuulla Jumalasta jos et usko siihen? Mitä pelkäät? Mitä sä oikein pakenet :DJos minä menetän omaiseni, rakkaani liikenneonnettomuudessa, tai jossain väkivaltaisuudessa, niin vähintä mitä voi vaatia viranomaisilta on se, että ihmistä kunnioitetaan.
Onko se nyt niin vaikea tajuta? Ihan tasan tarkkaan se on minun asiani, jos olen murheen keskellä ja joku pappi tulee puhumaan käsittämättömiä jostain jumalasta. Niin se on jokaisen surevan kohdalla. Ihan oma asia, jota ei joku liperilasse saa tulla häiritsemään uskonnollisilla liirumlaarumeilla, jos ei sitä pyydetä.
Jos olisin tuossa tilanteessa, niin minulla pitäisi olla oikeus olla kuulematta jumalista. Se loukkaisi minua. Se olisi läheiseni loukkaamista. Se olisi yksinkertaisesti väärin. - crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
Jos minä menetän omaiseni, rakkaani liikenneonnettomuudessa, tai jossain väkivaltaisuudessa, niin vähintä mitä voi vaatia viranomaisilta on se, että ihmistä kunnioitetaan.
Onko se nyt niin vaikea tajuta? Ihan tasan tarkkaan se on minun asiani, jos olen murheen keskellä ja joku pappi tulee puhumaan käsittämättömiä jostain jumalasta. Niin se on jokaisen surevan kohdalla. Ihan oma asia, jota ei joku liperilasse saa tulla häiritsemään uskonnollisilla liirumlaarumeilla, jos ei sitä pyydetä.
Jos olisin tuossa tilanteessa, niin minulla pitäisi olla oikeus olla kuulematta jumalista. Se loukkaisi minua. Se olisi läheiseni loukkaamista. Se olisi yksinkertaisesti väärin.toistan: pappi kyllä POISTUU, kun pyydetään!
Mutta muista tämä; jos aiot ihmetellä ja arvostella toisen tekemisiä, olisi hyvä syy katsoa asiaa hänen kannaltaan. Mutta ethän sinä pysty. - Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
toistan: pappi kyllä POISTUU, kun pyydetään!
Mutta muista tämä; jos aiot ihmetellä ja arvostella toisen tekemisiä, olisi hyvä syy katsoa asiaa hänen kannaltaan. Mutta ethän sinä pysty.oikeutta, kirkolla ei ole oikeutta, yhteiskunnalla ei ole oikeutta niputtaa kaikkia tuohon kristinuskon kaavaan kysymättä omaisilta mikä oli vainajan vakaumus. Eikä tasan tarkkaan kenelläkään papilla ole oikeutta alkaa puhumaan kristinuskosta tai mistään muustakaan maailmaa tuhansista uskoista omaiselle sillä hetkellä kun tämä on täysin rikki!
- crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
oikeutta, kirkolla ei ole oikeutta, yhteiskunnalla ei ole oikeutta niputtaa kaikkia tuohon kristinuskon kaavaan kysymättä omaisilta mikä oli vainajan vakaumus. Eikä tasan tarkkaan kenelläkään papilla ole oikeutta alkaa puhumaan kristinuskosta tai mistään muustakaan maailmaa tuhansista uskoista omaiselle sillä hetkellä kun tämä on täysin rikki!
Kuka sitten loppujen lopuksi voi tietää kuka saa lohduttaa ja kuka ei? Jos omaiseni kuolee, ja naapurini jota vihaan, tulee sanomaan "otan osaa", onko minulla oikeus raivota hänelle ja vaatia oikeuksia että "haluan oikeuden olla kuulematta JUURI TUON IHMISEN pahoitteluja, KOSKA MINÄ VAIN HALUAN NIIN,haluan tähän lainsäädöksen".?
- Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
Kuka sitten loppujen lopuksi voi tietää kuka saa lohduttaa ja kuka ei? Jos omaiseni kuolee, ja naapurini jota vihaan, tulee sanomaan "otan osaa", onko minulla oikeus raivota hänelle ja vaatia oikeuksia että "haluan oikeuden olla kuulematta JUURI TUON IHMISEN pahoitteluja, KOSKA MINÄ VAIN HALUAN NIIN,haluan tähän lainsäädöksen".?
kerran vielä selittää, että se ei ole oikein, että ev.lut.kirkko on monopolisoinut jopa kriisiavun. Se ei ole uskonnottomalle lohdututusta, jos pappi tulee puhumaan jumalasta. Se on loukkaus ja se on väärin.
- crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
kerran vielä selittää, että se ei ole oikein, että ev.lut.kirkko on monopolisoinut jopa kriisiavun. Se ei ole uskonnottomalle lohdututusta, jos pappi tulee puhumaan jumalasta. Se on loukkaus ja se on väärin.
ei voida yrittää edes nähdä asioita muiden kannalta.
Loukkaus? Mielestäsi on siis arvoa alentavaa puhua jollekin Jumalasta? - Kössönöm
crocoodiile kirjoitti:
ei voida yrittää edes nähdä asioita muiden kannalta.
Loukkaus? Mielestäsi on siis arvoa alentavaa puhua jollekin Jumalasta?uskonnottoman ihmisen kiusaamista, jos joku liperit kaulassa tulee kutsumatta "ottamaan osaa" jumalan nimissä. Sitä se juuri on.
- valehdella,
crocoodiile kirjoitti:
kun pyydetään. Jos ei poistu, niin sitten kyllä ymmärrän näkökantanne. En vain kyllä edelleenkään ymmärrä mikä siinä on niin hirveätä kuulla rakastavasta Jumalasta.*olankohautus ja silmien pyöritys*
varsinkaan lapsille. Se on hirveätä. Jumalaa/jumalia ei ole olemassa.
- crocoodiile
Kössönöm kirjoitti:
uskonnottoman ihmisen kiusaamista, jos joku liperit kaulassa tulee kutsumatta "ottamaan osaa" jumalan nimissä. Sitä se juuri on.
Mikä tahansa on kiusaamista jos niin motivoi itsensä.
- Yrittäjä.
Vähästäpä se sinäkin loukkaanut.
Jos tuolle linjalle lähdetään, niin joka päivä saa jostain loukkaantua.
Ei ne uskonasiat sinulle pahaa halua, päin vastoin.- Kas näin
Yrittäjänä sinun luulisi jo tietävän, mitä rahoillesi kävisi jos antaisit niitä jokaiselle joka on käsi ojossa.
Uskonasiat eivät kirkkoa kiinnosta vaan tulot joita se ihmisiltä niiden avulla kusettaa. Piispa tienaa 100 000 euroa vuodessa...
- toimii,
kyseisessä tilanteessa lähinnä järjestäjänä. Vaikka pappikin lienee paikalla niin lähinnä siellä löytyy psykologeja ja muuta väkeä mm. SPR:stä.
Vaikka en kuulu kirkkoon enkä ole uskovainen vaan lähinnä ateisti niin en tässä tilanteessa näe tässä pahaa sillä ei ole toista organisaatiota olemassa joka kriisiavun pystyy asian järjestämään yhtä nopeasti. - intuitiivinen
Tässähän alkaa jo pelätä uusia iskuja. Seuratkaa hyvät tollot median viestintää. Kun kristityistä tulee Lusiferin vaikutuksesta tapakristittyjä, kerran vuodessa haudoilla kävijöitä, niin mitä tapahtuu kun suuri suru sydämet murtaa. Koulukiusaajista tulee kaulakkain itkeviä pehmopojuja, kerrankin vanhemmilla on aikaa lapsilleen, kirkoista ei poistuta kotiin edes yönajaksi, kynntilät palavat jokapuolella, rukoushuokaukset saavuttavat kerrankin Luojansa ulottuvuuden. Vain jumalattomat vihansa tunnossa räksyttävät.
- itse täällä
taas räksytät. Tarpeeksi älykästä seuraa ei löydy uskispalstoilta, se myönnettäköön.
Te uskovaiset lietsotte sotaa tällä ateismipalstalla, ei kukaan muu. Aika mamoja ootte jengikaveriinne Auviseen nähden. Ottaisitte nyt mamot vähän kovempaa kamaa käteen kuin netti, niin tulisi jotain konkreettista tulosta tällaisen tyhjänpäiväisen jorinan sijaan.
Musta olisi tyylikästä kuolla intuitiivisen, wayofcrossin, savonarolan, apostoli_tz, purje yms ristituleen. Asiassa on kuitenkin pieni mutta, näyttönne perusteella täällä, te uskovaiset ette osuisi maalinne 10cm päästä, edes verbaalisesti:-) - konna
itse täällä kirjoitti:
taas räksytät. Tarpeeksi älykästä seuraa ei löydy uskispalstoilta, se myönnettäköön.
Te uskovaiset lietsotte sotaa tällä ateismipalstalla, ei kukaan muu. Aika mamoja ootte jengikaveriinne Auviseen nähden. Ottaisitte nyt mamot vähän kovempaa kamaa käteen kuin netti, niin tulisi jotain konkreettista tulosta tällaisen tyhjänpäiväisen jorinan sijaan.
Musta olisi tyylikästä kuolla intuitiivisen, wayofcrossin, savonarolan, apostoli_tz, purje yms ristituleen. Asiassa on kuitenkin pieni mutta, näyttönne perusteella täällä, te uskovaiset ette osuisi maalinne 10cm päästä, edes verbaalisesti:-)konna:)
- apostoli_tz
itse täällä kirjoitti:
taas räksytät. Tarpeeksi älykästä seuraa ei löydy uskispalstoilta, se myönnettäköön.
Te uskovaiset lietsotte sotaa tällä ateismipalstalla, ei kukaan muu. Aika mamoja ootte jengikaveriinne Auviseen nähden. Ottaisitte nyt mamot vähän kovempaa kamaa käteen kuin netti, niin tulisi jotain konkreettista tulosta tällaisen tyhjänpäiväisen jorinan sijaan.
Musta olisi tyylikästä kuolla intuitiivisen, wayofcrossin, savonarolan, apostoli_tz, purje yms ristituleen. Asiassa on kuitenkin pieni mutta, näyttönne perusteella täällä, te uskovaiset ette osuisi maalinne 10cm päästä, edes verbaalisesti:-)sinun olisi kuolla ainakaan minun luotiini, kun kannatan muutenkin pasifismia, Martin Luther King Jr:n ja muiden asettoman vastarinnan kannalla olijoiden ajatuksia.
"Aika mamoja ootte jengikaveriinne Auviseen nähden. "
Tuota, me emme usko evoluutioteoriaan, kuten Auvinen vakaasti näytti uskoneen ja perusti ajattelunsa sille, että ihminen on vain elukka siinä missä muutkin?
"Tarpeeksi älykästä seuraa ei löydy uskispalstoilta, se myönnettäköön."
Niin, Auvinenhan oli sitä mieltä että vähemmän älykkäät ansaitsevat kuolla. Taidat itse pikemminkin kuulua samaan jengiin, kun älyä noin kovasti ihannoit? - Elwen
apostoli_tz kirjoitti:
sinun olisi kuolla ainakaan minun luotiini, kun kannatan muutenkin pasifismia, Martin Luther King Jr:n ja muiden asettoman vastarinnan kannalla olijoiden ajatuksia.
"Aika mamoja ootte jengikaveriinne Auviseen nähden. "
Tuota, me emme usko evoluutioteoriaan, kuten Auvinen vakaasti näytti uskoneen ja perusti ajattelunsa sille, että ihminen on vain elukka siinä missä muutkin?
"Tarpeeksi älykästä seuraa ei löydy uskispalstoilta, se myönnettäköön."
Niin, Auvinenhan oli sitä mieltä että vähemmän älykkäät ansaitsevat kuolla. Taidat itse pikemminkin kuulua samaan jengiin, kun älyä noin kovasti ihannoit?joukkomurhia järjestäneet yksilöt ovat yleensä kuolleet jättämättä jälkeläisiä.
Mikä on apostolin mielipide tämän sortin "luonnonvalinnasta"? - apostoli_tz
Elwen kirjoitti:
joukkomurhia järjestäneet yksilöt ovat yleensä kuolleet jättämättä jälkeläisiä.
Mikä on apostolin mielipide tämän sortin "luonnonvalinnasta"?kun en usko luonnonvalintaan. Kohtalona silti surullinen, tekijät ovat itsekin uhreja.
- konna
konna kirjoitti:
konna:)
tällä kertaa. Meitä on näköjään useita:)
- Jesse jee
Onpas ateistijengillä hermot kireellä. Ne ihmiset jotka haluavat papin apua menevät kirkkoon sitä hakemaan. Ei pappi kulje ovelta ovelle kysymässä "tarvitsetteko apua" Olet niin täynnä fanaattisuutta, että todellisuus vääristyy.
- Kas näin
näe mitään väärää siinä, että *teidän* jumalanne nimissä siunaillaan ateisteja...
- Kössönöm
fanaattisuutta ole, vaan kysymys on siitä, että ihmisiltä ei edes kysytä kriisissä, mitä he tarvitsevat, vaan papit vain porhaltavat paikalle aamenia huokailemaan.
- Jesse Jee
Kössönöm kirjoitti:
fanaattisuutta ole, vaan kysymys on siitä, että ihmisiltä ei edes kysytä kriisissä, mitä he tarvitsevat, vaan papit vain porhaltavat paikalle aamenia huokailemaan.
Ei ne paikalle porhalla ateisteja siunaamaan. Vaan ne jotka papin haluavat menevät papin luo. Ne jotka haluavat muunlaista kriisiapua, menevät sinne mistä sitä saavat. Omituista että et tätä tiedä. Fanaattisuus tekee sokeaksi.
koko aiheesta kirjoittamista mutta tällainen tietämättömyys vaatii kommentointia.
" Ne ihmiset jotka haluavat papin apua menevät kirkkoon sitä hakemaan. Ei pappi kulje ovelta ovelle kysymässä "tarvitsetteko apua" Olet niin täynnä fanaattisuutta, että todellisuus vääristyy."
Todellisuutesi on vääristynyt, nimittäin apua tarjoava piste perustettiin sen enempä ajattelematta kirkkoon. Eikä toarvitse kovinkaan kummoista uskiksen moraalin tuntemusta arvatakseen että siellä lahkojeesukset isännän oikeudella tuputtavat ratkaisua ongelmaan vaikkei sitä ole tilattu.- Jesse Jee
Nas.se kirjoitti:
koko aiheesta kirjoittamista mutta tällainen tietämättömyys vaatii kommentointia.
" Ne ihmiset jotka haluavat papin apua menevät kirkkoon sitä hakemaan. Ei pappi kulje ovelta ovelle kysymässä "tarvitsetteko apua" Olet niin täynnä fanaattisuutta, että todellisuus vääristyy."
Todellisuutesi on vääristynyt, nimittäin apua tarjoava piste perustettiin sen enempä ajattelematta kirkkoon. Eikä toarvitse kovinkaan kummoista uskiksen moraalin tuntemusta arvatakseen että siellä lahkojeesukset isännän oikeudella tuputtavat ratkaisua ongelmaan vaikkei sitä ole tilattu.Joo, mutta toisenlaistakin kriisiapua on tarjolla, jos ei pysty kirkkoon menemään vakaumuksensa takia tai jos kuuluu eri uskontokuntaan.
Jesse Jee kirjoitti:
Joo, mutta toisenlaistakin kriisiapua on tarjolla, jos ei pysty kirkkoon menemään vakaumuksensa takia tai jos kuuluu eri uskontokuntaan.
"Joo, mutta toisenlaistakin kriisiapua on tarjolla, jos ei pysty kirkkoon menemään vakaumuksensa takia tai jos kuuluu eri uskontokuntaan."
He eivät olekaan ratsastaneet ruumiilla.- Kössönöm
Nas.se kirjoitti:
"Joo, mutta toisenlaistakin kriisiapua on tarjolla, jos ei pysty kirkkoon menemään vakaumuksensa takia tai jos kuuluu eri uskontokuntaan."
He eivät olekaan ratsastaneet ruumiilla.papit ryysivät heti paikalle, kun veri haiskahtaa. Tämän avun tarjoaminen pitäisi olla yhteiskunnan vastuulla, eikä kirkon mandaatti.
Toisaalta kriisiavustakin ollaan monta mieltä. Mitä se tosiasiassa on, tai mitä sen pitäisi olla.
Oli jotenkin outoa se ylireagointi tsunamin yhteydessä. Tarjottiin ilmaista kriisiapua, ehdotettiin orvoille vapautusta perintöverosta ja ties mitä. Kun läheisistäni kuoli vuoden sisällä neljä, ei kukaan edes maininnut kriisiavun mahdollisuutta. Yksin oli selviydyttävä. - itse sen sanoit
Kössönöm kirjoitti:
papit ryysivät heti paikalle, kun veri haiskahtaa. Tämän avun tarjoaminen pitäisi olla yhteiskunnan vastuulla, eikä kirkon mandaatti.
Toisaalta kriisiavustakin ollaan monta mieltä. Mitä se tosiasiassa on, tai mitä sen pitäisi olla.
Oli jotenkin outoa se ylireagointi tsunamin yhteydessä. Tarjottiin ilmaista kriisiapua, ehdotettiin orvoille vapautusta perintöverosta ja ties mitä. Kun läheisistäni kuoli vuoden sisällä neljä, ei kukaan edes maininnut kriisiavun mahdollisuutta. Yksin oli selviydyttävä.Itsepä sen sanot omista kokemuksistasi ja todistat vastoin omia väitteitäsi, että ei papit ruumiin ääreen porhalla kriisiapua antamaan, jos sitä ei pyydä.
Kirkko kyllä tarjoaa kriisiapua jokaiselle jäsenkirjaa kysymättä, mutta se ei ole mandaatti, vaan kristinuskosta nouseva tehtävä, jonka voi varmasti mielihyvin ottaa harteilleen joku muukin järjestö, johon kansa luottaa. Olisi kai paras tarjota Vapaa-ajattelijoiden liitolle, he kun eivät raiskaa ihmismieliä, kuulemma.
Mutta menenpä sitten samalle linjalle, jota sinä esität. Näimme varmaan kaikki Jokelan tapahtumia TVstä. Näimme myös punaiset SPRn bussit. Näimme poliisit aseineen bussien ympärillä. Tuliko siitä mielleyhtymä, että ihmiset pakotettiin aseilla uhaten kirkon ja SPRn kriisiapuun vasten tahtoaan kuin juutalaiset keskitysleirijunaan? Rivien välistä tarjoat siis tällaista skenaariota.
Mutta...
Tarjoa itse apua katastrofeissa, jotta ei kenenkään ei tarvitsisi joutua kirkon raiskaamaksi hädän hetkellä. Perusta oma järjestösi, joka ottaa tehtäväkseen auttaa jokaista avun tarvitsijaa, niin katastrofeissa kuin yksittäisissä vastoinkäymisissä, myös henkisissä 24/7. Tai vaadi yhteiskuntaa järjestämään valmiusjoukot 24/7 olemaan valmiina, jos jotain sattuisi tapahtumaan. Saattaisi tulla turhan kalliiksi veronmaksajille, joilla nyt jo on tuska heikosti toimivan sosiaaliturvan ja terveydenhuollon vuoksi. Älä itke ja rutise lapsellisena ja kateellisena toisten aktiivisuudesta, vaan toimi!
- Dresden
En nyt pitäisi tuota kovin loukkaavana jos pappi jatkaa auttamista senkin jälkeen kun autettava on sanonut olevansa uskonnoton. Eli jos pappi jatkaa kärsineen kanssa juttelemista, mutta ei puhu jumalasta kun uskonnottomuus on tullut esille, niin mielestäni pappi on tehnyt ihan oikein vaikka onkin tehnyt alussa virheellisen oletuksen.
- Kas näin
että papit nimenomaan siunailevat uskonnottomia oman jumalansa nimissä. Pappien "juttelu" esim. televisiossa on ollut 1/3 voivottelua, 1/3 kyökkipsykologiaa ja 1/3 turhia raamatunlauseita.
- Dresden
Kas näin kirjoitti:
että papit nimenomaan siunailevat uskonnottomia oman jumalansa nimissä. Pappien "juttelu" esim. televisiossa on ollut 1/3 voivottelua, 1/3 kyökkipsykologiaa ja 1/3 turhia raamatunlauseita.
Jos siis kyseessä on uskonnoton pappi, niin homma saattaa mennä hyvin.
En kyllä tiedä mitä tekisin jos menettäisin jonkun läheisen tuollaisessa veriteossa ja kriisiavussa joku hihhuli tulisi heti saarnaamaan jumalasta eikä pyydettäessä lopettaisi. Saattaisi hihhuli saada joko nyrkistä tai haasteen raastupaan.
- Sanoisin näin
Uskovainen, jolla on julistuksenhimo, ei pysty ymmärtämään sitä perusasiaa, josta olet keskustelua hakemassa. Hänen aivonsa nimittäin ovat yksisuuntaiset ja lukkiutuneet: ei pystytä ymmärtämään, että turhatkin höpötykset olemattomista saattavat loukata hyvin pahasti.
Onnistuisiko vertaisvertaus? Jos henkilökohtaisen katastrofin juuri kokeneen kristinuskovaisen viereen ilmestyisi vaikka huuliaan nuoleva, viiksensä tikuiksi vahannut kiilusilmäinen limanuljaska vakuuttamaan rakkauttaan ja myötätuntoaan ja kertomaan, että hänen kotonaan on aina sinullekin yösija ja kaikenlaista armahdusta tarjolla, eivätkä hänen rituaalinsa ainakaan haitaksi voisi millään olla, haettaisiin pian poliisia paikalle. Kuinkas muuten: ikiomaan univormuunsa sonnustautunut, epäilyttävän oloinen, omaan oikeutukseensa ja hyvään tarkoitukseensa lujasti uskova hiippari on käyttämässä toisen onnettomuutta omiin tarkoituksiinsa ja ruvennut uimaan pyytämättä liiveihin. Ihan varmasti uskovaista loukkaisi moinen todella pahasti, vaikkei rahaa olisi pyydetty ja fyysinen kosketuskin rajoittuisi lohduttavaan kämmeneen olkapäällä.
Allahia ja muita nykyjumalia on ihan turha käyttää vertauksissa, koska uskovainen kyllä ymmärtää "vääräuskoistakin", koska tämä on vain hairahtunut väärää jumalaa palvomaan ja on ainakin teoriassa käännytettävissä, mutta uskonnottomuutta ei uskovainen suostu ymmärtämään eikä hyväksymään.
Isossa maailmassa on lakimiehiä, joita kutsutaan nimellä "ambulance chasers". He etsiytyvät käyntikortteineen onnettomuuspaikoille ja ensiapupoliklinikoiden oville siinä toivossa, että vahingonkorvauksista liikenisi heillekin osanen. Hämmentynyt ja suojaton uhri on muillekin mieluista riistaa. - Satunnainen...
Siunailu tms. on vain tapa osoittaa myötätuntoa, voisikohan sitä kutsua rituaaliksi.
Miten muuten ateismin sisäistänyt ihminen toimii vastaavassa tilanteessa? Shit happens? Voi-voi?- eri-aaroni
Tekstianalyysin perusteella otaksun, että crocis on jumalaan uskova NAINEN.
- Kössönöm
taruolentoja mukaan liittämättä minä ainakin olen ollut läsnä, kuunnellut ja keskustellut. Ja ollut aina käytettävissä, kun ystäväni miehen kuolema on hänestä yölläkin tuntunut ylitsepääsemättömän ahdistavalta.
- Satunnainen...
Kössönöm kirjoitti:
taruolentoja mukaan liittämättä minä ainakin olen ollut läsnä, kuunnellut ja keskustellut. Ja ollut aina käytettävissä, kun ystäväni miehen kuolema on hänestä yölläkin tuntunut ylitsepääsemättömän ahdistavalta.
Meni vahingossa provoksi - en yhtään epäile, etteikö ateisti (siis pidän ateistina sellaista, joka todella on kohdannut elämässään kaikenlaista ja myös tutustunut asiaan) kykenisi tuntemaan myötätuntoa yms., eli olemaan humaani toista ihmistä kohtaan.
Se on vaan kumma juttu, että asioita tapahtuu. Kummasti helpottaa, jos tapahtuneelle löytyisi syy. Jotkut asiat vaan ovat sen verran käsittämättömiä, että ne lienee lopulta helpompi sysätä jonkun? syyksi. Vai mitä? - Itkupillittäjä
Myötätunto ja kriisiapu kai eri asia. Yleinen olettamus lienee se että kaikki tahtoo kriisiapua vaikka usein asia ei näin olekaan.
Kriisiavun tuputtamisesta enemmän tai vähemmän pakollisesti, on se sitten uskonnollista tai uskonnotonta, tulee mieleen tilanne jossa lapsi kaatuu ja EI satuta itseään. Paikalle tulee "kriisiavun tuputtaja" ja alkaa surkuttelemaan tilannetta ja kyselemään "sattuiko?". Lapsi pelästyy tuputtajan reaktiota ja alkaa itkemään. Kriisiavun tuputtaja siis AIHEUTTAA enemmän vahinkoa ja suuremman kriisin kuin kaatuminen. Onko oikein itkettää lasta pelkästään omaa "hyvyyttään"?
Itseäni ainakin, entisenä ja miksei vähän nykyisenäkin itkupillinä, ärsyttää ihan kybällä kaikenlaiset "myötätuntoilijat" jotka tuputtvat omaa virheellistä näkemystään tapahtuneesta ja "kriisistä" joka minulle siitä muka aiheutuu. - kriisiausta
Itkupillittäjä kirjoitti:
Myötätunto ja kriisiapu kai eri asia. Yleinen olettamus lienee se että kaikki tahtoo kriisiapua vaikka usein asia ei näin olekaan.
Kriisiavun tuputtamisesta enemmän tai vähemmän pakollisesti, on se sitten uskonnollista tai uskonnotonta, tulee mieleen tilanne jossa lapsi kaatuu ja EI satuta itseään. Paikalle tulee "kriisiavun tuputtaja" ja alkaa surkuttelemaan tilannetta ja kyselemään "sattuiko?". Lapsi pelästyy tuputtajan reaktiota ja alkaa itkemään. Kriisiavun tuputtaja siis AIHEUTTAA enemmän vahinkoa ja suuremman kriisin kuin kaatuminen. Onko oikein itkettää lasta pelkästään omaa "hyvyyttään"?
Itseäni ainakin, entisenä ja miksei vähän nykyisenäkin itkupillinä, ärsyttää ihan kybällä kaikenlaiset "myötätuntoilijat" jotka tuputtvat omaa virheellistä näkemystään tapahtuneesta ja "kriisistä" joka minulle siitä muka aiheutuu.Mahtaneeko sinulla olla edes hivenenkään aavistusta kriisiavun sisällöstä ja tavasta?
Toiseksi, kriisiapua eivät yleensä hae sellaiset, jotka sitä nimenomaan ehdottomasti tarvitsisivat. Ihmismieli kun sulkee trauman pois tietoisuudesta ensi alkuun. Näin jää usein suuri joukko ilman apua ja sairastuu myöhemmin traumaperäisiin sairauksiin. - Persrei-istä
kriisiausta kirjoitti:
Mahtaneeko sinulla olla edes hivenenkään aavistusta kriisiavun sisällöstä ja tavasta?
Toiseksi, kriisiapua eivät yleensä hae sellaiset, jotka sitä nimenomaan ehdottomasti tarvitsisivat. Ihmismieli kun sulkee trauman pois tietoisuudesta ensi alkuun. Näin jää usein suuri joukko ilman apua ja sairastuu myöhemmin traumaperäisiin sairauksiin."Ihmismieli kun sulkee trauman pois tietoisuudesta ensi alkuun. Näin jää usein suuri joukko ilman apua ja sairastuu myöhemmin traumaperäisiin sairauksiin. "
...ja masennus on aivokemiallisena tapahtumana lisääntynyt koska diagnostisia kriteerejä on muutettu...
Höpöhöpöä tommottiset "traumaperäiset" myöhemmin sairastumiset. Seuraavaksi varmaan kerrot että runkkaamisestakin sairastuu myöhemmin, ja juuri siitä syystä se on merkki mielenterveysongelmasta, koska kuka mieliterve nyt itseään sairastuttaisi. Juu ja todisteet jumalasta saa myöhemmin, älä hoppuile.
"Tahtoo auttaa" kriisi auttajat aiheuttavat ongelmia, jotta tuntisivat itsensä tärkeiksi "auttaessaan" muita.
Mene imemään Amerikan Bushin kullia, populistinen hihhuli.
"Toiseksi, kriisiapua eivät yleensä hae sellaiset, jotka sitä nimenomaan ehdottomasti tarvitsisivat."
Noinko perustelet ihmisten pakottamista kriisiavun saajiksi? Sairas kusipää. Nekään jotka eniten tarvitsisivat jumalan yhteyttä eivät hakeudu jumalan yhteyteen, siispä miekkakäännytys onkin hyvä asia.
Mulla on oikeus pakottaa muut avuntarvitsijoiksi, koska uskon niin....
- Jeesuksen soturi
siellä kuuntelemassa, ihmisillä kun on tarve kertoa esim: Kuinka he ovat kokeneet kyseisen tapauksen Jokelassa. Tuskin heistä kukaan sielä on Jumalasta saarnaamassa.
Yksinkertainen ihminen, niinkin sinä, ei ehkä ymmärrä kuuntelemisen jaloa taitoa.
Ei ole sullakaan heleppoo...- Kössönöm
Väität niin, koska en usko jumaliin. Ymmärrän oikein hyvin mitä kuunteleminen ja surussa tukeminen on, koska olen siinä ollut mukana sekä surevana, että lohduttajana.
Katselin tätä jumalanpalvelusta Jokelan uhreille ja kyllä oli oli kornia, kun pappi posmottaa, että siunaa jumala näitä uhrien omaisia. Olisi sitten tehnyt jotain aikaisemmin, tämä kaikkivoipaisuus.
Kuka tässä nyt yksinkertainen on? - eri-aaroni
Kössönöm kirjoitti:
Väität niin, koska en usko jumaliin. Ymmärrän oikein hyvin mitä kuunteleminen ja surussa tukeminen on, koska olen siinä ollut mukana sekä surevana, että lohduttajana.
Katselin tätä jumalanpalvelusta Jokelan uhreille ja kyllä oli oli kornia, kun pappi posmottaa, että siunaa jumala näitä uhrien omaisia. Olisi sitten tehnyt jotain aikaisemmin, tämä kaikkivoipaisuus.
Kuka tässä nyt yksinkertainen on?Sitä se on rukoilu, huulten liikettä, vastatuuleen kusemista ja älyllistä epärehellisyyttä.
- Jsoturi
Kössönöm kirjoitti:
Väität niin, koska en usko jumaliin. Ymmärrän oikein hyvin mitä kuunteleminen ja surussa tukeminen on, koska olen siinä ollut mukana sekä surevana, että lohduttajana.
Katselin tätä jumalanpalvelusta Jokelan uhreille ja kyllä oli oli kornia, kun pappi posmottaa, että siunaa jumala näitä uhrien omaisia. Olisi sitten tehnyt jotain aikaisemmin, tämä kaikkivoipaisuus.
Kuka tässä nyt yksinkertainen on?katsomista, voi olla etää joskus teikäläinenkin
ymmärtää jotain. Siunausta nyt kuitenkin, vaikakin et sitä kaipaa...vielä
- apostoli_tz
Papit uskonasiaa, vai ovatko he ja muut kristityt enemmänkin korvina ja olkapäinä? Tai muut auttavat tahot samoin? He ovat saatavilla ja läsnä, jos joku haluaa purkaa pahaa oloaan. Usein riittää, että joku kuuntelee ja ohjaa eteenpäin lisäavun piiriin, jos sellaista tarvitaan.
Suosittelisin lukemaan sielunhoidon oppaita ja ohjeita, joita kriisityöntekijöille annetaan.
Taitaa tämä sinun väitteesi perustua enemmänkin ennakkoajatuksiin kuin tietoon.
Monilla kriisin kokeneilla ihmisillä on myös kysymyksiä suhteessa Jumalaan, kaiken tarkoitukseen jne. Ei papeilla näihinkään ole välttämättä suoria vastauksia antaa, mutta heillä on valmius keskustella myös hengellisistä kysymyksistä.
Ajattele, jos joku kriisin keskellä kyselee Jumalasta tai miksi Jumala sallii tapahtuneen, niin auttaja sanoisikin vain tylysti, ettei Jumalaa ole olemassa tms. ja SE olisi esim. autettavan maailmankatsomusta vastaan? Kun mesoat kirkon apua vastaan, et ota lainkaan huomioon, että uhreissa on myös usein kristillisen maailmankuvan omaavia ihmisiä kysymyksineen ja huolineen.
Ja apua tarjotaan aina kysymyksellä:"Voinko auttaa, miten voin olla avuksi?" Jos ihmisen osoittaa haluavansa olla mieluummin ilman keskusteluapua tai muuta apua (eikä ole loukkaantunut fyysisesti), niin apua ei tyrkytetä väkisin.
Kommenttisi osoitaa lähinnä perhtymättömyyttä vapaaehtoisauttajien ja kriisityöntekijöiden toimintapoihin ja periaatteisiin. Ketään ei auteta väkisin, ellei ole hengenvaarasta kyse.- eri-aaroni
poistan varmistimen, sorry not now, poistan siis peitteen koneeltani ja kirjoitan happaman kommentin koskien SIELUA. Mikä se semmonen vempele on ja missä? Anekaupassa se vilahti taivaaseen eli siis minne? Olematon vilahti olemattomaan. MOT.
- Kössönöm
eri-aaroni kirjoitti:
poistan varmistimen, sorry not now, poistan siis peitteen koneeltani ja kirjoitan happaman kommentin koskien SIELUA. Mikä se semmonen vempele on ja missä? Anekaupassa se vilahti taivaaseen eli siis minne? Olematon vilahti olemattomaan. MOT.
ymmärtää tätä hymistelyä täällä kirkon tärkeästä roolista katastrofeissa. Kysymykseni koski sitä, että eikö uskonnottomille tarjota mitään apua kriisissä ilman, että sitä joutuu erikseen hakemaan. Ja edelleen sanon, että se on törkeää hädässä olevan kiusaamista, jos joku pappi tulee höpöttämään joutavia, kun toisella on elämä säpäleinä.
- apostoli_tz
eri-aaroni kirjoitti:
poistan varmistimen, sorry not now, poistan siis peitteen koneeltani ja kirjoitan happaman kommentin koskien SIELUA. Mikä se semmonen vempele on ja missä? Anekaupassa se vilahti taivaaseen eli siis minne? Olematon vilahti olemattomaan. MOT.
nimitys oli "sielutiede". Tiesitkö sitä? Antaa ehkä osviittaa, siitä mitä sielulla saatetaan ymmärtää tarkoitettavan.
- apostoli_tz
Kössönöm kirjoitti:
ymmärtää tätä hymistelyä täällä kirkon tärkeästä roolista katastrofeissa. Kysymykseni koski sitä, että eikö uskonnottomille tarjota mitään apua kriisissä ilman, että sitä joutuu erikseen hakemaan. Ja edelleen sanon, että se on törkeää hädässä olevan kiusaamista, jos joku pappi tulee höpöttämään joutavia, kun toisella on elämä säpäleinä.
"Kysymykseni koski sitä, että eikö uskonnottomille tarjota mitään apua kriisissä ilman, että sitä joutuu erikseen hakemaan. "
Kenen sitä pitäisi tarjota?
- Tristar
piti pappi ajaa suurinpiirtein väkivallalla uhaten tiehensä höpisemästä jumalan suuresta suunnitelmasta ja siitä kuinka kaikki on oikeasti hyvin ja surra ei edes tarvitse :D henkilökohtaisesti, lapsensa menettäneen parin surun täydellinen mitätöiminen on enemmän loukkaus kuin yritys auttaa.
Koin tilanteen lähinnä ahdisteluna ja haaskalla kiertelynä. Ymmärrän tarkoituksen sen takana, toki, mutta suuressa tuskassa kierivän henkinen hyväksikäyttö ilman tämän suostumusta on julmaa.
***- Kössönöm
kuuntelemaan pappien puheita läheisten hautajaisissa ja miltei poikkeuksetta ne ovat olleet synkkää kuunneltavaa. Työkaverini hautajaisissa pappi puhui synnin palkasta!!!. Äitini hautajaisissa oli kyllä sellainen kusipää synkkiä puhumassa, että teki mieli raivota.
Ainoa pappi ikinä, joka puhui kauniisti ja hauskastikin, oli läheisen ystäväni hautajaisissa. Ystäväni ei kuulunut kirkkoon, mutta omaiset päättivät kuitenkin, että pappi siunaa. No, tämän hän puheessaan myös toi ilmi ja jätti uskonnolliset nyanssit kokonaan pois. - apostoli_tz
oli lukenut sielunhoidon läksynsä huonosti ja toimi ammattitaidottomasti.
Hän oli myös unohtanut työnsä perustana olevan kirjan opetuksen surevien kohtaamisesta:" Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa."
Oikeampi tapa surun käsittelyyn olisi ollut olla tarjoamatta kuvaamiasi fraaseja, mutta usein ihmistä (pappiakin) ahdistaa toisen suru niin kovasti, että hän haluaa poistaa sen "lohduttamalla" ja selittämällä pois.
Luin joskus sellaisen kirjan, jossa käsiteltiin sairaalasielunhoidon kautta vastaavia tapauksia ja kyllä aika räikeitä esimerkkejä ja ammattitaidottomuutta noissa tilanteissa esiintyy.
Toimisin varmaan kuten sinä, jos tuollainen suru itseäni kohtaisi ja joku pappi tai uskova tulisi selittämään surua pois. Vaikkka itse uskova olenkin. - Tristar
apostoli_tz kirjoitti:
oli lukenut sielunhoidon läksynsä huonosti ja toimi ammattitaidottomasti.
Hän oli myös unohtanut työnsä perustana olevan kirjan opetuksen surevien kohtaamisesta:" Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa."
Oikeampi tapa surun käsittelyyn olisi ollut olla tarjoamatta kuvaamiasi fraaseja, mutta usein ihmistä (pappiakin) ahdistaa toisen suru niin kovasti, että hän haluaa poistaa sen "lohduttamalla" ja selittämällä pois.
Luin joskus sellaisen kirjan, jossa käsiteltiin sairaalasielunhoidon kautta vastaavia tapauksia ja kyllä aika räikeitä esimerkkejä ja ammattitaidottomuutta noissa tilanteissa esiintyy.
Toimisin varmaan kuten sinä, jos tuollainen suru itseäni kohtaisi ja joku pappi tai uskova tulisi selittämään surua pois. Vaikkka itse uskova olenkin.Ape ymmärtää suuttumukseni syyn. Olen hämmentynyt.
Olisin ehkä suhtautunut kyseiseen juippiin hiukan leppeämmin mikäli hän ei olisi toiminut kuten ihminen yleensä ja yrittänyt puhaltaa terveeksi haavaa joka paranee vain ajan kanssa (kukapa meistä ei olisi yrittänyt vastaavaa), mutta yhtä lailla jurppisivat mitkä tahansa lausunnot siitä kuinka "taivaassa on hyvä olla" ja "joskus tapaatte siellä" ihmiselle joka ei vain usko moiseen. Hyvää riistaa sinällään, samassa tilanteessa ihminen haluaa niin kovin uskoa sen, uskoa ihan mihin tahansa mikä helpottaa mutta minulta se vain ei onnistunut. Ymmärrän että monet vastaavassa tilanteessa kääntyvät uskon puoleen sen helpotuksen vuoksi, ja jos se toimii, hyvä heille. Siitä huolimatta näen surevaa ihmistä lähestyvän pappismiehen tai naisen aina saalistajana, ei lohduttajana.
*** - apostoli_tz
Tristar kirjoitti:
Ape ymmärtää suuttumukseni syyn. Olen hämmentynyt.
Olisin ehkä suhtautunut kyseiseen juippiin hiukan leppeämmin mikäli hän ei olisi toiminut kuten ihminen yleensä ja yrittänyt puhaltaa terveeksi haavaa joka paranee vain ajan kanssa (kukapa meistä ei olisi yrittänyt vastaavaa), mutta yhtä lailla jurppisivat mitkä tahansa lausunnot siitä kuinka "taivaassa on hyvä olla" ja "joskus tapaatte siellä" ihmiselle joka ei vain usko moiseen. Hyvää riistaa sinällään, samassa tilanteessa ihminen haluaa niin kovin uskoa sen, uskoa ihan mihin tahansa mikä helpottaa mutta minulta se vain ei onnistunut. Ymmärrän että monet vastaavassa tilanteessa kääntyvät uskon puoleen sen helpotuksen vuoksi, ja jos se toimii, hyvä heille. Siitä huolimatta näen surevaa ihmistä lähestyvän pappismiehen tai naisen aina saalistajana, ei lohduttajana.
***ei ole ohi?
- Tristar
apostoli_tz kirjoitti:
ei ole ohi?
ja oikein hyvä niin.
***
- ylermi600cc
Olihan tuollakin järjestetty nuorille apua kirkon lisäksi samanaikaisesti VPK:n talolla ja sitten myöhemmin nuortentalolla. Vaihtoehtoja oli tarjolla, jos kirkko ei tuntunut omalta.
- apostoli_tz
nikkisi prätkään? Näin asian sivusta kysyttynä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701