Oon miettinyt tätä ateismia pienten lasten äitinä. Mä tavallaan ymmärrän halun tehdä asioita uskonnottomasti, mutta itse en koskaan uskaltaisi ottaa tietoisesti sitä riskiä. En itseni enkä lapseni takia.
Lapsiluku oli ennen vanhaan paljon nykyistä suurempi. Nykypäivänä kun keskimäärin perheessä on kaksi lasta, niin aikamoisen pelotonta toimintaa on uskoa surutta ateismiin. Ihminen on tavallaan evoluution huipulla ja ehkä hitusen jo alamäessä siinä mielessä, että pää on liian iso ja liika ajattelu on vaarallista.
Ymmärrän kyllä riskinoton, jos riski on myös oikeasti otettu huomioon. On varauduttu liittymään kiireesti takaisin kirkkoon, jos jokin näyttää menevän pieleen. On mietitty homma läpi ja sovittu pelisäännöt, milloin on aika siirtyä takaisin suunnitelmaan b, joka on paluu takaisin uskon helmaan. Kyllähän ateistipalstoilla voi olla ihan kiva melskata mutta mielellään kai jokainen puhuisi kuitenkin sellasen papin kaa, joka tuntisi ihmiselämää.
Mutta sitä mä en ymmärrä, jos ateismista tulee sellaista egotrippailua, että elämän realiteetit unohdetaan ja pusketaan sitä ateismia läpi laput silmillä. Helvettiä on ennen aikaan tosissaan pelätty, siinä on ollut tosi kyseessä sekä äidin että lapsen kannalta. Jos paluu aitoon alkuperäiseen uskoon menee niin yli, että tosiasioita katsotaan ateismin lasien läpi, niin ei se ole enää mitään luonnollista edes. Asian toinen ääripää, kun toinen on täysin mekaaninen ja välineistetty Ihmiselämä.
Ateisti on degeneroitunut, liian iso pää
18
75
Vastaukset
- 5321
"Ateisti on degeneroitunut, liian iso pää"
Hyvä huomio, on pantu merkille.- Pienten.lasten.äiti
Ketä olet pannut, oletko Lestadiolainen. Voisitko puhua kokonaisin lausein, ellei lestainsesti ole sekoittanut päättäsi, Kaipaan myös Lolloa, isällesi. tiedät kyllä miksi, muttet kerro sinä karhukoplan nimim. ovaava Lessunumero
- fda
"Ateisti on degeneroitunut, liian iso pää"
Kylläpä otsikon valitsit. Onko sinulla tapana keksiä itsestäsi eroavista ihmisistä valheita Jumalasi nimessä?
"Oon miettinyt tätä ateismia pienten lasten äitinä."
Ilmeisesti vähillä yöunilla.
"Mä tavallaan ymmärrän halun tehdä asioita uskonnottomasti, mutta itse en koskaan uskaltaisi ottaa tietoisesti sitä riskiä. En itseni enkä lapseni takia."
Tervetuloa palstalle. Ateismi ja uskonnottomuus eivät ole synonyymejä. Mitään riskejä ateismissa ei ole.
"Lapsiluku oli ennen vanhaan paljon nykyistä suurempi. Nykypäivänä kun keskimäärin perheessä on kaksi lasta, niin aikamoisen pelotonta toimintaa on uskoa surutta ateismiin. Ihminen on tavallaan evoluution huipulla ja ehkä hitusen jo alamäessä siinä mielessä, että pää on liian iso ja liika ajattelu on vaarallista."
Nykyinen ajattelun puute tuhoaa ympäristön ja talouden. Sinä annat mielummin sokean fiilistelyn viedä lapsesi mahdollisimman huonoon tulevaisuuteen.
"On varauduttu liittymään kiireesti takaisin kirkkoon, jos jokin näyttää menevän pieleen."
Miksi ihmeessä liittyisin kirkkoon? Vaikka olisin teisti, en siihen kuuluisi.
"On mietitty homma läpi ja sovittu pelisäännöt, milloin on aika siirtyä takaisin suunnitelmaan b, joka on paluu takaisin uskon helmaan."
Et ole tainnut ajatella.
"Kyllähän ateistipalstoilla voi olla ihan kiva melskata mutta mielellään kai jokainen puhuisi kuitenkin sellasen papin kaa, joka tuntisi ihmiselämää."
Kyllähän sinä tulit tänne tekopyhänä melskaamaan ja päätä aukomaan. Onko nyt hyvä fiilis, kun ensin haistattelet ja sitten tarjoat neuvoja siitä kuinka pitäisi ajatella vähemmän?- Harmittaako
Hah hah hah!
Todella osuva ja hyvä avaus! - Harmittaako
Lestat ja insesti. totisesti, tuota tarkoitin Lestat on kuin painokoneita. Niitä painetaan ja heitetään nurkkaan ja Jumala ei auta
- fda
Harmittaako kirjoitti:
Hah hah hah!
Todella osuva ja hyvä avaus!Ilmeisesti sinua on helppo puijata, kun joku esittäytyy uskovaisena. Ei kovin hyvää kerro sinun moraalistasi tai ymmärryskyvystä. Nyt täytyy sanoa, että ei harmita olla ateisti vaan päinvastoin. Olen tuollaisten juttujen yläpuolella.
- Harmittaako
Mutta Kristitty ruhoni kaipaa nyt lepoa ja pallihikeä.
- 53453
Kenellä on palstan suurin pää?
Äänestän bg-opea.- 5534
Äänestän nikkiä "fda"
- 53453
Niin, se Lestadiolainen evakelista.nimimerkki. Me numeronimim.Kristityt viskaisimme sen helvettiin ,ellei oltaisi Jeesuksen yläpuolella arvoasteikossa.
- Taikauskonnoton
Ehdotatko lääkkeeksi, että ajattelu pitäisi lopettaa, jotta ihmisen pää lakkaisi kasvamasta :D
Vaikka monet uskikset tosiaankaan eivät paljoakaan päätään käytä, niin käsittääkseni päillämme ei ole ainakaan tilastojen valossa sen kummempaa kokoeroa.
Mikä muuten on "aito alkuperäinen usko"?- 53453
'sinä fda-aivo!
Ota sinäkin Jeesus vastaan, ja Nuuski sinäkin hikisiä pallejasi typerä vääräuskoinen kamelinperse!
Jeesus on Luja, avun antaa - pallihiki parantaa. Jeesus on sun Herra, huomaatsen kun nuuskit pallihikeäsi ekan kerraan.
Luovu sinäkin Ateismin synkästä yöstä, kiitä Lujaa Pallihien Luomistyöstä. Jeesus on Luoja, Amen!
Oletko piipittävä nainen, sinä olet silloin pakana-Lestadiolainen!
- Aada-a
"Oon miettinyt tätä ateismia pienten lasten äitinä."
Menepä nukkumaan ja hae itsellesi tukea lastenhoitoon, saattaisi auttaa tuohon ajatuksen juoksuusi.
"...aikamoisen pelotonta toimintaa on uskoa surutta ateismiin."
Kyllä se on pelotonta toimintaa ja haluan lastenikin elävän ilman pelkoja.
Minun lasteni ei tarvitse pelätä helvettiä, ahdistua siitä että jotkut kaverit/sukulaiset olisivat helvettiin matkalla tai uskoa riivaajiin ja yliluonnollisiin asioihin ja pelätä olemattomia. Minun lapseni tulevat olemaan vapaita kaikista noista peloista ja siitä olen onnellinen.
Sure sinä lapsinesi ja Jeesuksesi kanssa hukkuvia sieluja tai ihan mitä lystää, meillä ei surra tyhjiä. - agnosti
Ai uskonto onkin ikäänkuin vakuutus, että mitään pahaa ei tapahdu ihmiselle, kun vain maksaa kirkollisveronsa.
Kyllä minä nyt kuitenkin varoiksi ottaisin lapsille ihan maallisen vakuutuksen. - koollaeiväliä
"Joo, niin se on että isopäisen ihmisen on yhtä vaikea mennä neulansilmän läpi kuin vaikkapa kamelin."
Ei pidä paikkaansa. Jeesus toi totuuden ja armon jokaiselle ihmiselle pään koosta riippumatta.
"Jos kamelin kyttyrän puhkaisee ja valuttaa vedet pois, niin se mahtuu neulansilmän läpi niin hyvin että voi asua neulansilmän toisella puolella ja käydä töissä sen toisella puolella kulkien aina neulansilmän läpi. Ja jos ateistin pään puhkaisee niin se voi tehdä samoin ja pelastua mennen tullen."
Tämäkään ei pidä paikkaansa. Kenenkään päätä ei tarvitse puhkaista sillä jokainen ihminen, koosta riippumatta, on lunastettu ja jokainen voi Pyhän hengen kautta saada yhteyden Jumalaan ja voi lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta.- 53453
KAMELI ja Jeesus mainittu taas saman hihhulin viesteissä.
- Se oli hänen historiaansa pohjautuva arvio. Lääkitys kun loppuun, niin jossain vaiheessa niin sanottu hölmöilyvaihe iskee päälle.. ja Jeesusta evankeloidaan
- 8765
Isot aivot tarvitsevat tilaa...
- Degeneraatiota
Ateismi tyhmentää. Pää kasvaa ja aivot kutistuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1531933
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131866Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391714- 1181297
- 901256
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961228Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4251155- 62899
- 50846
- 49841