Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

120

Kommenttia

15967

1. Itkin .. tai no kyynel nousi silmäkulmaan erään palstajutun vuoksi. Kyyneleeni ovat aina olleet herkässä.

Itken ilosta ja itken surusta. Itken vihasta ja itken onnesta. Olen itkupilli.

Nyt kun sait kyynelkanavat auki, niin jatka samaan malliin. Jos pystyt. Itku meinaan oikeasti helpottaa.
  2. Noh niih..
    Ensinnäkin on sanottava, että hyvä aloitus.
    Minä en perusta parisuhteesta nykyään, mutta olen ollut parisuhteessa yli puolet elämästäni.

25 vuodessa oppii paljon itsestään ja kumppanistaan. Minä tein mielestäni oman osani ja ylikin parisuhteessani. Olin aina oma itseni ja joustin ja taivuin tarpeen mukaan. Näin itsekeskeiseksi ihmiseksi olen äärettömän epäitsekäs. Tein kaikki kotityöt, remontit ja lapsenhoidon oman työni lisäksi. Joustin aina koska exä teki kolmea duunia.

No, exä pääsi parempiin hommiin. Yksi duuni.. unelmaduuninsa johon olin häntä kannustanut. Mikään ei kuitenkaan kotona muuttunut. Minä jatkoin yksin kotitöiden parissa. Olin opettanut exälle ettei hänen tarvitse tehdä kotitöitä..
    Suhteemme oli vinoutunut jossakin vuosien varrella perinteiseen roolitukseen ja tajusin, että minullakin on oma elämä kun lapsemme täytti 15 vuotta. Aloin harrastamaan ja luomaan itselleni elämää vasta kun lapsemme muutti pois kotoa erääseen hoivakotiin.

Sitten exä sairastui vakavasti ja jätin taas oman elämäni kokonaan paussille kolmeksi vuodeksi.
    Hänen parannuttuaan oli sen aika, että tajusin vihdoinkin että olin elänyt neljännesvuosisadan ihan vain muita varten. Ihan itse olin tieni ja tapani valinnut. Lapseni sanoikin aikuistuttuaan, että minä olin kuin kotiorja. Isäni sanoi samaa.
    Mutta se oli minun oma valintani. Ihan oma.

Tiedän tehneeni osani äitinä ja kumppanina velvollisesti, tunnollisesti ja kunniallisesti. Ja se oli oma valintani.

Mutta en elänyt, olin suorittaja. Kun kolme vuotta sitten ilmoitin exälle, että tämä oli tässä nyt. Hän tokaisi vain; " Oletpa sä itsekäs."
    Niin..

Itsekkyys suhteessa tulee näkyä arjessa koko suhteen ajan molemmilla osapuolilla, ettei tule vinoutumia.
  3. Jaa, että kielineroutta..
    Hyvä jos on jotakin mikä intohimoisesti kiinnostaa. Se on ihan hyvä piirre ihmisessä.

Mä kuulun ihan toiseen ääripäähän. Hyvä kun edes suomenkielen taidan..

Minulla ei ole kielipäätä sitten ollenkaan. Eikä kielet kuulu kiinnostuksen kohteisiini. Oikeastaan minulla ei ole mitään mikä kiinnostaisi niin paljon, että viitsisin vaivautua. Niin.. olen kai laiska tai jotain. Tiedostan että elämäni päättyy ja arvotan elämääni siten, että jos kuolen huomenna, voin kuolla hyvin mielin.

Mikään ei jää kesken, eikä harmittamaan. Elän hyvin hedonististä elämää, enkä panosta itseni kehittämiseen. En näe järkeä sellaiseen omassa elämässäni. Olen pikkuisen tyhmä, mutta se tekee minut vain onnellisemmaksi.

Kaikkinensa, olen hyvin tyytyväinen ja onnellinen ihminen.

Silti on hirmuisen mukavaa kuulla toisten ihmisten hienoista elämänpiirteistä.
    Olen iloinen puolestasi, että olet löytänyt kielistä niin paljon tyytyväisyyttä elämääsi.

On hienoa, että meitä on niin moneksi.