Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
120
Kommenttia
15967
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja muista se, että sinulla on ihmisiä jotka välittää. Pyydä apua. He auttavat sinua mielellään.
16.09.2023 16:52
Itkin .. tai no kyynel nousi silmäkulmaan erään palstajutun vuoksi. Kyyneleeni ovat aina olleet herkässä.
Itken ilosta ja itken surusta. Itken vihasta ja itken onnesta. Olen itkupilli.
Nyt kun sait kyynelkanavat auki, niin jatka samaan malliin. Jos pystyt. Itku meinaan oikeasti helpottaa.
16.09.2023 16:40
Mä aloin elää kun luulin kuolevani. Olin väärässä siitä, että kuolisin,mutta muutaman kuukauden sisäistettyäni asiaa, tajusin. Elämä on tässä ja nyt.
Mahdollisuuksia sanoa tai tehdä, ei välttis tule toiste. Joten hetkeen kannattaa tarttua.
Ja mitä vittua mä jaksan välittää mitä muut musta ajattelee. Se ei ole niiden elämä. Ja vain sillä mitä minä ajattelen omasta elämästäni on väliä.
Kuolema korjaa sinutkin. Elä nyt. Tässä ja heti.
16.09.2023 16:23
No se aurausvalli autotieltä kävelytielle oli melkein minun korkuiseni. Yririn kiivetä, enkä onnistunut ja lopulta dyykkasin sen yli.
16.09.2023 16:17
Kiitos.. minulla teettää työtä itseni kanssa vielä pitkään, ennenkuin voisin edes kuvitella parisuhdetta.
Sika vakaasti koen, ettei minusta ole siihen enää.
Juu.. jännä miten sitä on valmis luopumaan kaikesta lapsiensa vuoksi.
16.09.2023 16:15
No kyllä siitä on puhuttu jo pari talvea..
Sun muistisi ei ole niitä parhaimpia.
Juu kerran jouduin vetää ukemin lumivallin yli, kun kiipeäminen oli mahdotonta.
16.09.2023 15:38
Voi kiitos Harmissetä.
Voisin vaikka oikeasti nikittää tuon pikku-loven.
Olen kuin pieni lovi ovenkarmissa. Huomaamaton, mutta aina kun sen huomaa, se alkaa ärsyttämään...
16.09.2023 15:25
Olet hyvinkin oikeilla jäljillä mielestäni.
Yksinkertaisuus viehättää minuakin. Miksi asioista pitäisi tehdä niin kovin vaikeita?
Suoraviivaisuus elämässä on paljon selkeämpää, ihmiset kuitenkin haluavat takertua ja säätää. En ole koskaan oikein käsittänyt sitä.
Ja varsinkin naisissa on ihan kamalia säätäjiä. Jos sitä, niin tätä tai tota. Ja jos sittenkin.. jos, jos, jos...
Kun ei tiedetä mitä halutaan, niin pelätään, että menetetään.
Ollaan kyllä aika monimutkaisia kaikki. Toiset enemmän kuin toiset.
16.09.2023 15:16
Niin olen päätynyt jo siihen ratkaisuun, etten ole parisuhdemateriaalia.
Olen liian kiltti ja taipuvainen alistumaan. Joten ei parisuhteita minulle enää.
Kyllä suhde exään olisi kai loppunut aiemmin, jos lapsemme ei olisi autismin kirjoon kuuluva ertyislapsi.
En koskaan vaatinut exältä enempää kuin hän antoi tai asettanut rajoja. Nähdäkseni parisuhteet perustuvat vapaaehtoisuuteen.
Sitä sain mitä tilasin. En syytä itseäni tai ole katkera. Päin vastoin olen aikalailla ylpeä kaikesta ja itsestäni. Vaikka ihan lapanen olinkin. Jonkun piti taipua, muuten kaikkien elämä olisi ollut piloilla.
Rakkaudesta ja omasta halustani minä taivuin ja jätin oman elämäni elämättä. Jonkun piti olla se suurempi ihminen ja joustaa.
Nyt sitten opettelen omanarvontuntoa, itserakkautta ja itsekkyyttä uudelleen.
16.09.2023 15:09
Viisaita sanoja.
Tyhjyyden tunteen voi voittaa vain tutustumalla itseensä. Katsomalla sisäänpäin.
Kaikki tarvittava on siellä. Sisällä.
Ihminen tekee mieluummin miljoonia asioita kuin hiljentyy itseensä.
16.09.2023 14:17
Viisaita sanoja.
Tyhjyyden tunteen voi voittaa vain tutustumalla itseensä. Katsomalla sisäänpäin.
16.09.2023 14:17
Viisaita sanoja.
16.09.2023 14:16
No. Yksinkertainen elämä on helppoa.
Keep it simple.
Oma elämäni on vaatimatonta, mutta riittää minulle. Mitä monimutkaisempi asia, sitä turhempaa se todennäköisesti on.
16.09.2023 14:05
Useimmat varmaankin vastaisivat kysymykseesi, että elämän tulee olla niin helppoa kuin mahdollista. Luulisin.
Mutta juu.. moni asia helpottaa elämäämme. Kuten vaikka juokaeva puhdas vesi. Tai sähkövalo. Kaukolämpö. Keskiviiva autotiellä.
Noin muutaman mainitakseni. Niin itsestään selviä hyödykkeitä meille, mutta ei niin itsestään selviä kaikille maailman ihmisille.
Kyllä .. minä kuulun siihen kastiin, joka uskoo, että elämän tulisi olla helpoin mahdollinen itsekullekin.
16.09.2023 13:52
No sain 18/26. Eli vaikka testi väittää minua empaatikoksi, ole vain semiempaatikko.
Empaattisuus on minulle turhake, tietoa jota en halua. Minulla on mustalaisverta suonissani ja isosisareni väittää, että olen noita. Ennustin hänelle kerran kun hän itki minulle lapsettomuuttaan, että hän tulee saamaan kaksi vaaleaa tytärtä. Ja niin kävi.
Saatan kosketuksesta tuntea toisen ihmisen syvimmät tunteet tai jopa tulevaisuutta.
Eräs pappi puhkesi kyyneliin, kun tunsin hänen sisällään olevan tuskan, jonka joku oli hänelle tieten aiheuttanut. Eräs toinen nuori mies oli ihmeissään, kun tiesin hänen ammattinsa pelkän kättelyn jälkeen.. hän oli ammatiltaan tanssija.
Näitä juttuja on. Välttelen niitä. Tietoa jota en halua. En halua olla empaatikko. Oma valintani.
16.09.2023 13:09
Noh niih..
Ensinnäkin on sanottava, että hyvä aloitus.
Minä en perusta parisuhteesta nykyään, mutta olen ollut parisuhteessa yli puolet elämästäni.
25 vuodessa oppii paljon itsestään ja kumppanistaan. Minä tein mielestäni oman osani ja ylikin parisuhteessani. Olin aina oma itseni ja joustin ja taivuin tarpeen mukaan. Näin itsekeskeiseksi ihmiseksi olen äärettömän epäitsekäs. Tein kaikki kotityöt, remontit ja lapsenhoidon oman työni lisäksi. Joustin aina koska exä teki kolmea duunia.
No, exä pääsi parempiin hommiin. Yksi duuni.. unelmaduuninsa johon olin häntä kannustanut. Mikään ei kuitenkaan kotona muuttunut. Minä jatkoin yksin kotitöiden parissa. Olin opettanut exälle ettei hänen tarvitse tehdä kotitöitä..
Suhteemme oli vinoutunut jossakin vuosien varrella perinteiseen roolitukseen ja tajusin, että minullakin on oma elämä kun lapsemme täytti 15 vuotta. Aloin harrastamaan ja luomaan itselleni elämää vasta kun lapsemme muutti pois kotoa erääseen hoivakotiin.
Sitten exä sairastui vakavasti ja jätin taas oman elämäni kokonaan paussille kolmeksi vuodeksi.
Hänen parannuttuaan oli sen aika, että tajusin vihdoinkin että olin elänyt neljännesvuosisadan ihan vain muita varten. Ihan itse olin tieni ja tapani valinnut. Lapseni sanoikin aikuistuttuaan, että minä olin kuin kotiorja. Isäni sanoi samaa.
Mutta se oli minun oma valintani. Ihan oma.
Tiedän tehneeni osani äitinä ja kumppanina velvollisesti, tunnollisesti ja kunniallisesti. Ja se oli oma valintani.
Mutta en elänyt, olin suorittaja. Kun kolme vuotta sitten ilmoitin exälle, että tämä oli tässä nyt. Hän tokaisi vain; " Oletpa sä itsekäs."
Niin..
Itsekkyys suhteessa tulee näkyä arjessa koko suhteen ajan molemmilla osapuolilla, ettei tule vinoutumia.
16.09.2023 12:47
No minulleppa ei sovi parisuhteeseen oikeastaan kukaan. Ei siksi, että olisin nirso.. tms.. vaan kun en enää halua parisuhdetta.
Suhteilin jo 25 vuotta ja ei kiitos enää koskaan. Miehen tulisi olla todella erityinen, että minut saisi parisuhdetta haluamaan.
Rakastan omaa elämääni ihan tajuttoman paljon ja luulisin, että parisuhde pilaisi sen.
Se, että minulla on ystävä etuisuuksilla ei tarkoita, että haluaisin parisuhdetta.
Ystävyyttä syvempää ihmissuhdetta en kaipaa.
Hedonistisuudella itsessäni tarkoitan pitkälti sitä, että kuuntelen itseäni ja toimin siten, mikä tuntuu hyvältä ja oikealta.
Itsekuri.. kamala sana. Mä en itse näe mitään järkeä fitneskulttuurissa..
Ymmärrän hyvän kunnon merkityksen ja terveydellisen näkökuman. Mutta mitään järkeä en näe siinä, että vuosia tekee töitä salilla pyllyn kaaren takia. Se täydellinen pylly ei säily ikuisesti.. se mätänee haudassa kumminkin...
Mutta kukin tavallaan. Jokainen itse valitsee elämällensä merkityksen. Minun elämäni merkityksellisyys tulee elämisestä itsestään.
15.09.2023 19:56
No, minä kiinnostuin. Tosin olen heteronainen.
Tavallisuus on kiinnostavaa.
15.09.2023 15:40
Jaa, että kielineroutta..
Hyvä jos on jotakin mikä intohimoisesti kiinnostaa. Se on ihan hyvä piirre ihmisessä.
Mä kuulun ihan toiseen ääripäähän. Hyvä kun edes suomenkielen taidan..
Minulla ei ole kielipäätä sitten ollenkaan. Eikä kielet kuulu kiinnostuksen kohteisiini. Oikeastaan minulla ei ole mitään mikä kiinnostaisi niin paljon, että viitsisin vaivautua. Niin.. olen kai laiska tai jotain. Tiedostan että elämäni päättyy ja arvotan elämääni siten, että jos kuolen huomenna, voin kuolla hyvin mielin.
Mikään ei jää kesken, eikä harmittamaan. Elän hyvin hedonististä elämää, enkä panosta itseni kehittämiseen. En näe järkeä sellaiseen omassa elämässäni. Olen pikkuisen tyhmä, mutta se tekee minut vain onnellisemmaksi.
Kaikkinensa, olen hyvin tyytyväinen ja onnellinen ihminen.
Silti on hirmuisen mukavaa kuulla toisten ihmisten hienoista elämänpiirteistä.
Olen iloinen puolestasi, että olet löytänyt kielistä niin paljon tyytyväisyyttä elämääsi.
On hienoa, että meitä on niin moneksi.
15.09.2023 15:37
Kuka väittää, että naisena haluaisin seurustella yhdenkään miehen kanssa?
Kuorkn kermat päältä ja se riittää minulle.
15.09.2023 15:09
353 / 799