pirjo.kudjoi
Olen dekkareita lukeva, käsitöitä ja liikuntaa harrastava viisvitonen.
Toivoisin maailmaan enemmän suvaitsevaisuutta. Ja että ihmiset oikeasti välittäisivät toisistaan.
"Iloitse tästä päivästä sillä se on elämä itse"
Eläkäämme elämämme niin että jokainen eilenen olisi ihana muisto ja jokainen huominen uusi toivo!
Mutta tärkeintä on tämä päivä, juuri tämä päivä!
Suosikkibändit/artistit: Yö, Popeda;Leevi, and, the, Leewinks
Suosikkileffat: Badding, Kymmenen, pientä, neekeripoikaa
Lempikirjat: Dekkarit
Vapaa-aikanani: Teen, teen, pihatöitä, käsitäitä
Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Virrat, Koli, Imatra
Katson tv:stä mieluiten: Salkkarit, kotikatu, emmerdale, urheilua
En pidä: kiireestä
Ruoka & juoma: kaalikääryleet, makaroonilaatikko, maito
Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: Varattu
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
- Ei kai siinä mitään jos autoja kulkee tavalliseen tapaan. Mutta jos rekkajono seisoo joka päivä ja yö talonkohdalla niin se on jo liikaa. Kun kerran niin pirusti aina valitetaan tupakan savusta ja hajusta niin miten on pakokaasun laita?
Yhtä hyvin voi sanoa että mitäs menette sellaseen ravintolaan jossa on tupakoitsijoita?! - Jos ajattelee omalle kohdalle niin olishan se tympeä juttu. Oli ollut puhetta muuttaa muualle asumaan. Ja kukakohan osataa sen niiden talon? Ei sen ohjelman jälkeen ainakaan kukaan.
Jonkun pitäisi puuttua ja tehdä asialle jotain. Mutta mitä, sitä en tiedä.
Keksiikö kukaan ratkaisua? - Oletko keksinyt itse tuon yksiöisellä varsalla,
yli yksiöisen jään?
Joskus kymmeniä vuosia sitten vanhat ihmiset puhuivat että Oriveteen oli uponnut laiva, jossa lastina oli aarteita. Myrskyisinä öinä järvenselällä näkyi ns. aarrevalkea. Ja ihmiset uskoivat että aarre nousee pintaan ja sen saa omakseen kun ajaa yksiöisellä varsalla yli yksiöisen jään.
Tarina ei kerro saiko kukaan koskaan aarteen omakseen vai oliko koko juttu vain satua.
Siksi tämä minua kiinnosti.
Oletko kuullut saman tarinan vai mistä moinen sanonta on peräisin? - Mikähän noihin nykyajan naisiin on oikein mennyt? Ei tuollanen ole kenestäkään kivaa.
Puhutaan synnytyksen jälkeisestä masennuksesta sun muista. Miten on sitten miesten laita?
Haloo kaikki naiset! Kyllä ollaan huutamassa oikeuksia ja tasa-arvoa mutta sitten syyllistytään kaikenlaiseen velttoiluun. Ollaan niin epäsiistejäkin että oikein oksettaa. Onko totuttu siihen että kotona äiti aina hoiti kaiken ja se osa on nyt sitten siirretty kuin luonnostaan miehille.
Tsemppiä Sinulle Mikko ja yritä nyt "potkia" puhtia siihen hellapoliisiin!
Hauskaa isänpäivää kaikille! - Täytyy sanoa että sulla on toi sana hallussa!
Sun kommentti oli ehdottomasti päivän paras!
Lisää tällasia!
Kiitos sinulle! - Tunnen paljon noin viisikymppisiä ihmisiä jotka ostavat pyörän kun nuoruudessa ovat omistaneet sellaisen. No siihen liittyy paljon ajan kultaamia muistoja. On kiva kun nyt on vara hankkia sellanen pyörä kun itse haluaa! On aikaa ajella ja jne...
Mutta eka kesä jo paljastaa sen karun tosiseikan ettei enää olla nuoria. On se aika kylmä ja karu kyyti kun on totuttu lämpimällä autolla liikkumaan ja on saanut kaikki kamat takakonttiin pakattua.
Se nuoruus kaikkine ihanuuksineen on auttamatta jäänyt taakse ja on parasta antaa niiden ajaa jotka siitä oikeesti nauttii!
Ostakaa pyörä ja ajakaa ja nauttikaa vauhdista ja vapaudesta. Mutta muistakaa että vanhuus tulee, vanhuus tulee!
Ei moottoripyöräilyssä ole mitään väärää eikä tarvitse puolustella jos on pyörä tullut hankittua. Voi sitä paljon tyhmemminkin rahansa sijoittaa! - Mie olen Piive, en Pilve!
- Jos sinulla on lupa ja sitä sinulta kysytään niin eihän siinä ole mitään. Näytät luvan ja sillä selvä. Et kai loukkaannu kun poliisi kysyy ajokorttia?
Minusta on loukkaava se kun kaupassa kassa sanoo että avatkaa kassinne. Silloin tuntuu että epäillään jostain. Totta kai avaan kun pyydetään eihän siinä ole sen kummallisempaa. - Että mies osaa ja uskaltaa kirjoittaa jotain noin kaunista!
Piristit sateisen päiväni! KIITOS! - Mistähän se johtuu että kaikki terveellinen on kallista ja epäterveelliset tuotteet huomattavasti halvempia?
Kyllä itsekin tulee sen verran tutkittua hintoja että usein jää se terveellisempi tuote kaupan hyllylle ja tulee ostettua se pahempi vaihtoehto juuri siitä syystä että se on halvempi.
Muutenkin euro on nostanut hintoja. Hedelmät ja kasvikset on huomattavasti kalliimpia kun markka-aikaan. Esim. nauriskilo maksaa 3.50 euroa.
Kuka olis ennen maksanut nauriista 18 markkaa kilo?!
Syököön terveellisesti kenellä siihen enää on varaa. Köyhät ostaa mitä sattuvat saamaan pienillä tuloillaan. - Niin ehkä silloin oli rauhallisempaa. Ei ainakaan ollut välitöntä sodanuhkaa eikä ehkä niin paljon terrorin pelkoa kuin nyt.
Joo ei tätä pakoon pääse jos ei sit linnoittaudu lukkojen taakse ilman telkkaria, radiota, nettiä ja puhelinta eikä lukis yhtään lehteä. Mutta kuka nyt niin haluaisi elää?!?!
En minä ainakaan! - Mutta ei auta, on vaan elettävä tätä päivää. Huomisesta emme tiedä.
Ole uutispimennossa vähän aikaa jos se helpottaa.
Muistan lukeneeni jostain että kolmekymmentä luvun lopulla, kun sodan uhka oli jo käsinkosketeltava, ihmiset solmivat avioliittojakin enemmän kuin aikaisemmin. Ja juuri siksi että ehtisivät elää ennen kuin se paha ja kauhea tulee ja alkaa.
On vaan elettävä ja uskallettava elää, niin ihmiset ovat ennen meitä tehneet ja ottakaamme niistä oppia.
Parempia aikoja odotamme ja toivomme!!! - Itse olen kunnallisella puolella ja meillä on noin tonnia pienempi peruspalkka. No tuleehan niitä ikälisiä sit kun on ollut tarpeeks kauan. Tuntipalkka ei ole hääppöinen. Ei ole puhelin- eikä autoetuja.
Mutta jotain hyvää kuitenkin:varma työpaikka. Työ ei ole mitenkään kauhean tiukkaan mitoitettu ja pitkät kesälomat. - Hyvä kun selvensit! Ajattelin jo että olenkohan minä ihan toope mutta et tarkoittanutkaan minua, onneksi! Kiitos!
- Hemmetti kun ottaa pattiin että taas on palstoilla yksi tällainen toope!
Et näemmä ymmärrä miten vakavasta asiasta on kysymys! Itsellänikin on lukuhäiriö ja olen omasta mielestäni pärjännyt ihan hyvin.
Olen tämän äidin kanssa samaa mieltä. Ihan turhaa pompottaa ja stressata lasta. Lukihäiriön kanssa pystyy elämään ja olemaan ihan tavallisessa luokassa ja ryhmässä.
Ei pidä leimata lasta. Emme me kaikki ole samanlaisia, onneksi.
Yrittäkää kannustaa ja tukea lastanne. Ei siitä lukihäiriöstä kannata tehdä liian isoa numeroa.
Kyllä hän pärjää. Olemmehan mekin pärjänneet!
Eikä tarvitse välittää kaikenmaailman "pilkun viilaajista"! - Olen ihan samaa mieltä!
Varmaan monien mielestä syyllistyt pahoinpitelyyn mutta jos niille ei muu auta niin eikun siitä vaan! Onhan tuo nähty mihin kurinpuute johtaa. Kuritta kasvaneita on tässä yhteiskunnassa jo ihan tarpeeksi.
Ei siihen kukaan ole vielä kuollut jos on vähän tukkapöllyä saanut.
Pennut hyppii silmille jos ei kuria pidetä eikä opeteta vanhempien kunnioitusta.
Voisit samantien tukistaa myös niitä lasten vanhempia! Joohan! - Ei todellakaan kannata. On merkilliseksi mennyt tämä maailma. Kyllä tehdystä työstä pitää jäädä käteen muutakin kuin työn ilo. Toivotaan että pian saat kokopäivähommaa.
Hyvää syksyä! - Muistan kun itselläni meni yli lasketun ajan. Joka aamu ajatteli että jokohan tänään ja illalla aina pettymyksen huokaus, ei vieläkään mutta ehkä huomenna. Kyllä se vauva sieltä tulee, ole huoleti. Toivotaan että et joudu siihen käynnistykseen vaan kaikki hoituu luonnollista tahtia.
Nauti nyt vielä tovi raskaana olon ihanuudesta!
Hyvää vointia ja onnellisia hetkiä pienokaisen kanssa! - Eikä meidän oloja parantaisi. Vaikka pressa ei paljoa pysty päätöksiin vaikuttamaan niin Niinistöllä on päättävissä elimissä niin hyviä kavereita että olisi saanut vaikka minkälaisia muutoksia aikaan. Hyvä veli systeemi nääs toimii.
Ja kyllä se on niin että jos työläiset, joihin itsekin kuulun, äänestää vaaleissa oikeiston ehdokasta niin se on HÄPEÄ! Vastaan kaikkia periaatteita. Saatan olla vanhoillinen mutta oikeisto on oikealla ja duunarit on vasemmalla. En ainakaan missään tilanteessa aojo antaa ääntäni kenellekään oikeistopuolueiden ehdokkaille! - Kiitos, Sinulle myös!
Nauttikaa syksystä!
Syksy on ihana vuodenaika!