Vapaa kuvaus

Konnichiwa 🙏

Aloituksia

13

Kommenttia

289

1. No+Alonsohan+se+varmaan+lähimpänä+aika+samankaltaisen+reviiritietoisen+ja+kärkkään+persoonan+perusteella,+ja+sen+tarkemmin+yksityiskohtiin+menemättä,+niin+molemmilla+ns.+luontaisen+ajotavan/perstuntuman+perusperiaatteet+on+aika+samankaltaisia.+Hitusen+puskeva+auto+on+aina+helpompi+runtata+mutkien+läpi,+kuin+taiteilla+täysin+villivarsan+kanssa+kieli+keskellä+suuta+jne.+Linkkaan+vielä+kirjanmerkeistäni+kolumnin,+joka+Alonsosta+on+kirjoitettu+vuonna+2018,+ennen+comebackia+kun+luultiin+että+hänen+uransa+tulisi+päätökseen.++https://www.suomif1.com/2018/08/mysteeri-nimelta-fernando-alonso-ei-niin-hyva-kuin-kehutaan-ei-niin-hirvittava-kuin-haukutaan-mika-mies-lopulta-on/Ja+sen+tarkemmin+heidänkään+uriensa+mielenkiintoisimpiin+urheilullisiin+yksityiskohtiin+takertumatta,+niin+kykenen+samaistumaan+snookertähti+Ronnie+O'+Sullivaniin+sekä+entiseen+kilpa-autoilija+Al+Unser+Jr:iin.+Ronniella+on+ollut+omat+mielenterveysongelmansa,+käyttäytymisongelmansa+peleissä,+lääkeriippuvuutta,+romahduksia+yms.+Mut+hei,+tänä+vuonna+tuli+7.+maailmanmestaruus+46-vuotiaana+🤷‍♂️+Lil'+Al+on+aika+surullinen+esimerkki,+mitä+perheen+sisältä+tulevat+järkyttävät+menestyspaineet+ja+urheiluun+liittynyt+politiikka+voi+tehdä+ihmiselle.+Vuodesta+1994+alkaen+aika+lailla+from+hero+to+zero,+kunnes+ihan+viimeisen+parin+vuoden+aikana+tuli+uskoon+ja+raitistui,+jälleen.+Pointtina+lähinnä+se,+että+kun+olen+itse+omien+ongelmieni+kanssa+paininut+pitkin+aikuisikää,+niin+ainakin+mua+lohduttaa+tieto+siitä+että+eri+sairaudet+ei+aina+katso+ihmisen+työtä,+palkkaa,+statusta+jne.+jos+ne+on+iskeäkseen.+Alkoholisti+on+alkoholisti,+on+työsi+ajaa+390km/h+lasissa+ympäri+betoniränniä+tai+myydä+vanhojen+Opelien+komponentteja,+tai+kaikkea+noiden+väliltä.Ja+jos+vasta+nyt+liki+6-kymppinen+multikymmenmiljonääri+uskalsi+julkaista+hiljattain+omaelämänkerran,+kun+isänsä+ja+setänsä+Big+Al+ja+Uncle+Bobby+kuolivat+vuoden+sisällä+toisistaan,+ja+Al+Jr.+avautuu+podcasteissa+tai+haastatteluissa+kyyneleet+silmissä+urastaan+ja+sen+jälkeisestä+ajasta.+Pistää+miettimään,+kuinka+onnellinen+hän+uravalintansa,+tai+siihen+"pakotettuna"+lopulta+on+ollut,+ja+mihin+se+ennenpitkää+johti+🙄Tosin+noi+nyt+on+tollasia+omissa+silmissäni+voimaannuttavia+henkilöitä,+joiden+elämistä+voi+sopivasti+poimia+noita+edellämainittuja+ongelmia+hieman+valikoiden.+En+tiedä+onko+mun+persoonassa,+saatikka+ulkonäössä+paljoakaan+yhteistä+noiden+kanssa,+paitsi+ehkä+Alonson.+Realistisinta+olisi+varmaan+todeta,+että+kun+otetaan+huonoimmat+puolet+JM+Latvalasta+ja+Jere+Karalahdesta,+niin+päästään+aika+lähelle+millainen+mä+olen+😂
  2. Mä+en+tiedä+onko+mun+teini-ikä+vielä+edes+päättynytkään,+vai+alkoiko+se+joskus+kevättalvella+vähän+yli+pari+vuotta+sitten+kun+sairaala+tuli+kovinkin+tutuksi+paikaksi+🙄+En+mä+silti+haluaisi+olla+teini,+sellainen+kun+määritelmällisesti+teini-ikäisenä+olin,+eli+ulospäin+varsin+ujo+ja+tyylitajuton+finninaama,+enkä+oikeastaan+nykypäivän+teinikään+kun+esim.+kiusaaminen+on+saanut+ihan+uuden+ulottuvuuden+snäppivideoiden+yms.+muodossa+ja+paineet+joka+asiassa+vielä+kertaluokkaa+pahemmat+kuin+mun+ikäluokassa+aikoinaan.+Mutta+joskus+2003-2010+elettiin+noin+ylipäätään+varmaankin+hienointa+ajanjaksoa+yhteiskunnallisesti,+kulttuurin+saralla,+urheilussa+jne.+ja+haluaisin+todellakin+tehdä+jonkinlaisen+aikamatkan+Y2K+aikaan.+Tai+no,+onnistuuhan+se+kun+ajaa+vm.2003+autolla,+luukuttaa+Cascadaa,+Avril+Lavignea,+Boten+Annaa+yms.+ja+kattoo+illalla+Kova+Laki+sarjan+uusintoja+vuodelta+2006+😅Jos+nyt+30-ikäisenä+saisin+elää+sanotaan+jostain+vuodesta+2003+eteenpäin,+niin+uskoisin+että+silloinen+yhteiskunnallinen+ilmapiiri,+nettikulttuuri+yms.+sopisivat+paremmin+mulle,+ja+tavallaan+sen+ajan+kasvattihan+mä+olenkin,+mikä+varmasti+heijastuu+edelleen+moniin+juttuihini,+arvoihini,+naiskuvaan,+mitkä+autot+on+mielestäni+cooleja+jne.+Tosin+asperger-tyypeille+oltiin+silloin+aika+ahdasmielisiä,+mutta+täytyy+sanoa+että+ei+se+kyllä+nykyäänkään+kovin+erilaista+ole+muissa+kuin+juhlapuheissa.+Tietoisuus+on+toki+lisääntynyt,+ja+siitä+on+hyötyä+monessa+asiassa,+mutta+kun+menet+joissain+yhteyksissä+asiasta+mainitsemaan,+niin+saat+leiman+otsaasi+tai+sut+poistetaan+esim.+tinder-osumista.+Aika+toki+kultaa+muistot,+eikä+nykyformaateissakaan+ole+sinänsä+mitään+valittamista,+mutta+jotenkin+mä+kaipaan+vanhoja+kunnon+CART-autoja+liki+1000hp+V8-turbokoneineen+ja+kaljupäisen+jämäkkäniskaisen+Paul+Tracyn+ja+silmälasipäisen+nuoren+nenäkkään+Sebastien+Bourdaisin+jatkuvia+yhteenottoja,+Fernando+Alonson+ja+Kimi+Räikkösen+taisteluja+formuloissa+vapari-V10+autoilla+jne.+Loebista+pidän,+mutta+hänen+mestaruuksiensa+aikakautta+rallissa+ei+erityisemmin+ole+ikävä.+Tän+hetken+pinnalla+olevasta+musiikista+olen+kohtuu+pihalla,+kun+Viton+jälkeen+vain+Lagunassa+toimi+radio,+eikä+kotona+muuten+tule+kuunneltua+radiokanavia.+🙄+Mutta+oli+musiikki+silloin+kyllä+parempaa,+ja+sitä+ennenkin+esim.+ysärillä.+Ja+ennen+kaikkea+silloin+ei+oltu+niin+ylenpalttisen+woken,+LG++jotain,+puolestaloukkaantujia,+canceloijia,+canceloituja,+oikeamielisiä+jne.+vaan+lähestulkoon+kaikki+elivät+samassa+nokiakuplassa+ja+vitsailla+sai+muustakin+kuin+valkoisesta+lihaasyövästä+heteromiehestä.
  3. Tuttu+tunne+toisinaan,+mutta+yleensä+sellaisessa+asetelmassa,+että+joko+mä+tosiaankin+valitan+asioista,+mutta+toiselle+osapuolelle+ne+on+ihan+pikkuasioita+vailla+minkäänlaista+kosketuspintaa.+Esimerkkinä+vaikka+sähkön/bensan+hinta,+alkoholismi/riippuvuusasiat,+yksinäisyys,+mielenterveysongelmat,+työkyky+jne.+eli+usein+eletään+aivan+eri+todellisuudessa+monien+ihmisten+kesken.+Ja+joskus+meinaan+väsyä+siihenkin,+että+taas+joidenkin+ihmisten+silmissä+olen+suorastaan+elitistinen+pröystäilijä+ison+taloni,+firmani,+aiempien+premium-autojeni+kanssa,+ja+kenen+luona+on+mukamas+aina+tilaa+jonkun+romuille,+tai+mitä+tahansa+crapwagoneita+voi+yrittää+kaupata+aivan+utopistisilla+pyynneillä+🙄+Mä+olen+sellainen+jännä+väliinputoaja+vähän+kaikessa,+ja+viime+aikoina+jos+nyt+en+sentään+ole+eristäytynyt,+mutta+etääntynyt+valtavasti+tutuistani,+johon+vaikutti+paljon+myös+koronarokotekeskustelun+aika,+päihdehaittoja+ehkäisevät+valinnat+koettuani+sen+haimatulehduksen,+sekä+jotkut+aiemmat+viime+vuosikymmenen+puolivälissä+möläytetyt+mielipiteeni+itänaapuristamme.+Välittynyt+siis+viime+aikoina+muiden+käytöksestä+mua+kohtaan.+Ihan+kokonaan+oma+lukunsa+on+myös+tämä+pride-hössötys,+jota+en+nykymuodossa+kannata+ja+pidän+oikeastaan+harmillisena,+että+ainakin+omalla+kohdallani+se+on+kääntänyt+asenteitani+seksuaalivähemmistöjä+kohtaan+negatiivisemmaksi.+Eikö+joku+pride-päivä+riittäisi,+eikä+niin+että+valkoista+bensa-autolla+ajavaa,+lihaasyövää+heteromiestä+lytätään+kuukauden+päivät,+samalla+ylistäen+kaiken+maailman+androgyynejä+tai+pervoja.+🙄Mutta+mun+luonne+on+myöskin+sikäli+niin+jännä,+että+koen+tällaiset+eriytymiset,+sanaharkat,+poteroitumiset,+jopa+kriisit+jne.+jollain+tavalla+voimaannuttavina,+ja+kuten+keväämmällä+siitä+monesti+kirjoitinkin,+niin+silloin+kun+hiukan+arposin+että+milloin+jatkaisin+työjuttujani+sivutoimiseksi+luokitellun+yritystoimintani+parissa+saikuttamisen+jälkeen,+valitsin+ajankohdan+jolloin+olin+kaikkein+eniten+ärtynyt,+kettuuntunut,+näyttämisen/servaamisenhaluinen+jne.+😂+En+mä+tällä+hetkellä+ole+erityisemmin+pinna+kireällä,+ja+tollanen+pieni+kiukku+antoi+hyvän+potkun+pois+mukavuusalueelta+johon+meinasin+melkeinpä+juuttuakin,+mutta+olen+alkanut+myöskin+hyväksymään+sen+kuinka+rajallinen+ystävä/tuttavapiirini+nykyisin+on,+kuinka+paljon+vietän+aikaa+yksin,+eikä+se+tästä+tule+välttämättä+muuttumaan+mihinkään+lähiaikoina.+No+ainakin+se+että+aloin+asumaan+yksin,+sittemmin+koronan+aika,+ja+nyttemmin+oletettavasti+esim.+jonkun+Helsingin+huippukokouksen+2018+(Trump+ja+Putin)+ihannointi+aikoinaan,+ovat+näköjään+erotelleet+aika+hyvin+ystävät+vähemmän+ystävällisemmistä+ihmisistä+ja+oikeastaan+ihan+hyväkin+niin.+Maskit+on+nyt+riisuttu.+🙄
  4. Aina+se+on+ollut+ylihintaista+pskaa+pelkän+brändin+perusteella,+kuten+Juhla-Mokkakin+🙄+Mä+olen+monta+vuotta+juonut+tummapaahtoista+kahvia,+ja+tarkoitan+siis+oikeasti+tummapaahtoista+eli+paahtoaste+5.+Lidlin+Bellarom+Extra+dark+ja+Löfberg's+Crescendo+ovat+ihan+hyväksi+havaittuja,+eivätkä+sen+vertaa+muita+kahveja+kalliimpia+etteikö+kannattaisi+ostaa+jos+pitää.+Jokin+aika+sitten+ostin+jotain+"tummapaahtoista"+3/5+Costa+Ricaa+ja+menetteli+sekin,+mutta+en+jatkossa+varta+vasten+osta.+Tummapaahtoinen+kahvi+maistuu+mielestäni+jotenkin+enemmän+"kahvimmalta"+kun+vaaleapaahtoisissa+on+aina+sellainen+hieman+hapan+sivumaku+🙄+Silloin+kun+täällä+vielä+joskus+kävi+ihmisiä,+sokkomaistatin+tuota+tummapaahtoista+joskus+ihmisillä+ja+käytännössä+kaikki+kehuivat+sitä,+vaikka+harva+toki+kenenkään+kahvia+paskaksikaan+kutsuisi+😂+Mutta+jos+suomalainen+oma-aloitteisesti+kehuu+jotain,+niin+sen+täytyy+silloin+olla+aika+pirun+hyvää!+Sen+toki+tiedän,+että+jotkut+ihmiset+vierastaa+tummapaahtoista+kahvia+tai+eivät+yksinkertaisesti+tykkää+siitä,+ja+sen+takia+mäkin+olen+monesti+esim.+vaivanpalkaksi,+lahjaksi+tms.+ostanut+vaaleapaahtoista+tai+jotain+3/5+asteen+"tummapaahtoista"+kahvia,+mutta+tapani+mukaisesti+protestoinut+turhaa+brändeillä+keulimista.+Multa+saa+Lidliä+tai+Rainbowia,+deal+with+it,+ja+kyllähän+ihmiset+sen+jo+tietääkin+😂+Tosin+tiedän+sellaisenkin+esimerkin,+että+tuttu+eläkeikäinen+rouva+osti+Rainbowia,+Saludoa+tms.+halpaa+kahvia+ja+kaatoi+pussin+sisällön+aina+tyhjään+Presidentti-pussiin+joka+oli+vastaavassa+peltilaatikossa.+Ei+voinut+avattua+Rainbow-pussia+laittaa+suljettavaan+Presidentti-peltipurkkiin+🙄
  5. Kyllä+mä+useita+tunnen+ja+luokittelisin+heidät+tosiaan+palstalaisiksi+edelleen,+vaikka+osa+on+ilmeisesti+vähän+vähentänytkin+kirjoitteluaan+viime+aikoina+🙄Bicky+Royal+mies+nyt+on+mun+parhaimpia+ystäviäni,+hyvä+asiakas,+aina+valmis+jeesimään+kaveria,+Suomen+ainoan+keulivan+Silveradon+omistaja,+toisinaan+spotterina+rallycross-kisoissa+antamassa+ohjeita+tiimiradioon,+ja+aika+lailla+näillä+näppäimillä+ollaan+muuten+tunnettu+jo+kymmenen+vuotta+🤯+Nimim.+Paksuniska-Make+on+niin+ikään+parhaita+kavereitani,+ja+samaa+kautta+tuttu+kuin+Bickykin+eli+alkujaan+tällä+palstalla+ollaan+kirjoiteltu,+ja+myöhemmin+ystävystytty+esim.+Daytona-projektin+yhteydessä.+😊Pääskyvuoren+Jorman+ja+hänen+poikansa+Jeren+tunnen+myös,+kun+olen+saattanut+useastikin+olla+oikea+henkilö+ratkaisemaan+kasipätkä-Volvon+käyntihäiriöitä+tai+muita+metkuja.+Jeren+Carina+se+ei+vain+tunnu+koskaan+tarvitsevan+minkäänlaista+valohoitoa+tai+enkeliterapiaa,+vaan+kulkee+aina+yhtä+luotettavasti+yli+puoli+miljoonaa+taulussa+😊Myös+Näädän+perheen+tunnen+jotenkuten,+varsinkin+Bicky+Jr:n+ja+SUOMI-Maken+PMC-moottoripyöräharrastekerhon+kautta.+Bicky+Royal+miehen+pojan+äitiä+ja+SUOMI-Maken+tytärtä+Janicaa+en+kovin+hyvin+tunne,+mutta+joskus+ollaan+esim.+Tokmannilla+moikattu+kun+ollaan+törmätty.+Janican+ex-aviomiestä+liljalaaksontimppaa+en+myöskään+tunne+kovin+hyvin,+tai+sanotaan+näin+että+meillä+ei+niin+kauheasti+ole+yhteisiä+puheenaiheita+jos+vaikka+Prismassa+joskus+kohdataan.+Kun+kuitenkin+vain+toinen+meistä+kärsii+ilmastoahdistuksesta,+avioeroahdistuksesta,+syyllisyydentunteesta+Opamoxeja+kohtaan,+syyllisyydentunteesta+työnantajansa+mahdollista+pinkkipesukampanjaa+kohtaan+ilman+konkreettisia+toimia+jne.+🙄
  6. Herra-,+sijoittaja-+ja+kokoomusviha+sikseen,+mutta+jos+oikein+ajattelee+niin+viimeisen+parin-kolmen+vuoden+aikana+olen+kuullut+osapuilleen+seuraavanlaisia+juttuja.+Enkä+lähde+näitä+erittelemään+tai+yksilöimään+sen+tarkemmin,+mutta+moni+varmaan+osaa+päätellä+mikähän+on+tullut+eksäni+suusta,+mitä+ikäisteni+kaverien+jne.Työni+naureskelu+ja+kyseenalaistaminen,+lääkkeiden+aiheuttaman+matalan+kiinnostuksen+nauraminen+päin+näköä,+miehen+esineellistäminen,+vihaisia,+moralisoivia+ja+syyllistäviä+viestejä+sairaalaan+kun+oli+se+haimatulehdus,+autojeni+naureskelu,+luokittelu+toisen+luokan+kansalaiseksi+rokottamattomuuden+vuoksi,+"vain"+4kk+totaalisen+saikun+aikana+olin+kuulemma+psykoosissa,+konkurssissa,+ympäristöviranomaisten+hampaissa,+muuttamassa,+rakentamassa+perintörahoilla+uutta+taloa+jne.+*Hengittää+sisään*+Täysin+utopistiset+ehdotukset+esim.+kattoremontista+tai+kengittämisestä+(22m+pitkä+talo),+hinausauton+ostamisesta,+uudelleenkouluttautumisesta+jonkun+vanhan+mielikuvan+perusteella+kun+olin+lapsena+hyvä+koulussa,+ja+lapsuudesta+puheenollen+niin+2015+ollessani+23-ikäinen+ja+äitini+joutuessa+ekaan+aivosyöpäleikkaukseensa+niin+tuttu+(ei+muistisairas)+rouva+kysyi+äidiltäni+puhelimessa+että+missä+mä+olen+sillä+aikaa+"hoidossa"+tms.+🙄Että+siinäpä+tankkaatte+kohta+3€+litrahintaista+bensaa/dieseliä,+ajatte+työmatkojanne+päivittäin,+maksatte+asuntolainojen+korkojen+lisäksi+myös+kalliimmasta+sähköstä,+ja+jos+omistatte+sähköauton+niin+sähköllähän+se+ladataan.+Daah+🤷‍♂️+Itsellä+on+nykyään+ollut+ajoa+keskimäärin+4000km/vuosi,+velaton+omistusasunto+josta+maksoin+perintöveroa+vähemmän+kuin+paskasta+Lagunasta+autoliikkeelle,+puita+tosiaan+valtavasti,+ja+jo+ennen+inflaatiota+olen+tottunut+elämään+suht+minimalistisesti.+Totta+puhuen+ei+mun+arki+ole+kauheasti+muuttunut+aiemmasta,+mutta+se+nyt+on+ihan+selvä+fakta+että+nyt+yksin+asuessa+ei+pysty+samaan+tahtiin+säästämään+kuin+joskus+muutama+vuosi+sitten.+Mutta+en+mä+tiedä+miksi+mulla+olisi+enää+edes+pakottava+tarve+tehdä+niin,+kun+perintöverot+on+maksettu,+Jaguar+ja+Mersut+koettu+aikoinaan,+El+Plan+rullaa+jne.+🙄
  7. Ei+huono+diili,+karma+mulle+🤷‍♂️👍Ja+ihan+omavaraisuutta+ja+huoltovarmuutta+ajatellen,+se+oli+erittäinkin+hyvä+homma+että+sain+kaadettua+ja+työstettyä+niin+paljon+polttopuita+viime+talvena+kun+lepuutin+hermojani+ihan+totaalisesti+useamman+kuukauden+ajan.+Säästää+vielä+enemmän+sähkölaskussa+kun+on+kunnolla+hyvää+koivuklapia,+ja+suunnitelmissa+sulkea+talveksi+vielä+yhden+huoneen,+ja+silti+jää+reilut+60m2+tilaa+kahteen+huoneeseen.+Samoin+kaivon+vedenpinta+tuntuisi+tykkäävän+vuosi+vuodelta+enemmän,+kun+ympäriltä+on+lähtenyt+paljon+isoja+lehtipuita.+Ja+toi+nyt+oli+vähän+mautonta+sanoa+että+valitsi+"hyvän"+ajankohdan,+kun+mä+en+nyt+ylipäätään+edes+tue+tai+kannata+tätä+Donbassin+alueen+konfliktia,+kuten+ei+kuka+tahansa+tervejärkinen+EU-kansalainen+🙄+Ja+ihan+yhtä+lailla+kaikki+epävakaa+aika+tuntuu+myös+mun+kukkarossa,+mutta+sen+verran+on+hampaankolossa+kollektiivisesti+niin+moneen+suuntaan,+että+en+mahda+mitään+pienelle+vahingonilolle+ja+itselle+ei+ole+mikään+ongelma+elää+suht+minimalistisesti+😆+Jonkinlaisesta+herravihasta,+saamastani+huonosta+kohtelusta,+ja+äitini+tekemistä+huonoista+valinnoista+aikoinaan+tässä+on+kai+pohjimmiltaan+kyse.+Myötätuntoni+on+ilman+muuta+ukrainalaisten+siviilien+puolella,+mutta+kun+on+itse+pudonnut+potentiaalisesta+puolimiljonääristä+pienituloiseksi+asperger-tyypiksi+kaikkine+rajoitteineen+jolle+saa+sanoa+mitä+tahansa+kävellen+apulaisylilääkärin+lausuntojen+yli,+niin+en+kyllä+erityisemmin+surkuttele+esim.+korkeita+polttoainekuluja,+asuntolainojen+korkoja,+pörssisähkön+"uhreja"+jne.+kun+ne+asiat+ei+kuitenkaan+suoraan+koske+mua+pahemmin,+ja+voi+olla+että+ensi+talvena+mä+olen+se+joka+viimeisenä+ja+parhaiten+nauraa+🤭
  8. Totta!+Mä+en+ole+koskaan+ymmärtänyt+myöskään+sitä,+että+porukka+esim.+maalaa+naamansa+sinivalkoiseksi+ja+karjuu+hallissa+äänensä+käheäksi+jonkun+jääkiekkomatsin+tms.+vuoksi+🙄+Intohimoisesti+mäkin+suhtaudun+joihinkin+(moottori)urheilulajeihin,+ja+kyllä+sielläkin+yleisö+välillä+villiintyy,+mutta+ei+mielestäni+ihan+noin+primitiiviselle+tasolle+kieli+ulkona+ja+Karjala+kädessä.+Ihan+oma+lukunsa+on+esim.+Britanniassa+olevat+jalkapallohuligaanit,+jotka+ovat+vieneet+koko+homman+vielä+ihan+nextille+levelille.Se+on+jännä,+miten+normaalissa+arjessa+tämän+päivän+oikeaoppinen+ja+uuspuritaaninen+keskiluokkainen+henkilö+käy+salilla+ainakin+5x+viikossa,+tekee+pitkää+työpäivää/ylitöitä/etätöitä,+kuskaa+viittä+lastaan+harrastuksiin,+pitää+lapsista+huolimatta+valkoista+sohvaa+olohuoneessa,+nauttii+sivistyneesti+skumppaa+tai+viiniä,+ja+jos+sitä+ei+someta,+niin+sitä+ei+ole+tapahtunut.+Ja+jos+lapset+kiukuttelevat+esim.+kaupassa+tai+pelleilevät+kotona,+niin+niitä+torutaan+ja+pyritään+kasvattamaan+oikeaoppiseen+muottiin.+Ja+sitten+kun+kesäloma+koittaa+ja+festarialueen+portit+aukeaa,+niin+nämä+keski-ikäiset+ihmiset+taantuvat+täsmälleen+sen+kiukuttelevan+lapsen+tasolle,+joka+ei+arjessa+saisi+näyttää+tunteitaan+tai+liikkua+spontaanisti+🙄Kiva+olisi+myös+tietää,+mitä+ihmiset+tuolla+festareilla+keskenään+puhuu,+tuskin+nyt+ainakaan+mistään+artisteihin+tai+biiseihin+liittyvistä+yksityiskohdista.+Veikkaisin+pääosin+kohtuullisen+vapautunutta+tunnelmaa,+kaksimielisiä+juttuja,+ja+varmaan+vähän+niin+että+"what+happens+in+festarit,+stays+in+festarit".++Ja+kun+tapahtuma+on+ohi,+voikin+vetää+kielen+takaisin+suuhun,+pukeutua,+ja+jatkaa+tärkeilyä+moraalisessa+ylemmyydentunnossa+velloessa.+🙄😂Enkä+siis+tietenkään+yleistä+kaikkia+festarikävijöitä+tällaisiksi,+some+tottakai+muokkaa+maailmankuvaa+ja+käsitystä+ihmisistä,+ja+tämä+lähti+taas+muutenkin+rönsyilemään+tällaiseksi+omaksi+pieneksi+henkilökohtaiseksi+luokkasodaksi+😂+Mutta+erikoinen+näky+silti+nämä+uutisvideot,+kun+oikein+ajatuksella+mietti+minkähänlaisia+nekin+ihmiset+ovat+noin+muuten+elämässään.
  9. "Aina+tyhjän+saa+pyytämättäkin."-Pätee+moniin+yrityksiin+parantaa+omaa+statustaan+naisten+silmissä,+ja+jotkut+tekevät+sen+jopa+ottamalla+300k€+velkaa+jotain+legopalikan+muotoista+Älvsby-pakettitaloa+varten+🤯+Samaten+toi+pätee+ylikiltteihin+puurtajiin+työelämässä,+kun+palkintona+on+yleensä+vain+enemmän+töitä+tai+joustamista.+"The+winner+ain't+the+one+with+the+fastest+car,+it's+the+one+who+refuses+to+lose"-Näin+totesi+edesmennyt+Nascar-legenda+Dale+Earnhardt+aikoinaan+rymisteltyään+voittoon+jossain+kisassa.+Itse+sovellan+tuota+lausetta+elämään+noin+yleisesti+ottaen.+Omassa+elämässä+on+ollut+paljon+tilanteita,+joissa+olisi+voinut+romahtaa+(tai+hölmöillä)+vielä+paljon+pahemmin+kuin+mä,+mutta+ehkä+lyhyesti+suomeksi+voidaan+todeta,+että+tarvittaessa+mulla+on+ollut+sisuakin,+siitä+huolimatta+että+kilpa-autoilu-ura+ja+premium-autoilu+Jaguarilla+ovat+kivoja+muistoja+varhais-aikuisuudesta.+"Mikään+ei+toimi,+mutta+kaikki+on+mahdollista"-Ilmeisesti+noin+jotkut+irvileuat+kuvailivat+aikoinaan+Neuvostoliittoa,+mutta+toi+pätee+omaan+elämääni+kyllä+harvinaisen+hyvin+😂+Ei+niinkään+sanonnan+alkuperän+vuoksi,+vaan+ihan+oikeasti+kun+kaikki+on+periaatteessa+kohtuu+vanhaa,+halpaa,+sinnepäin+jne.+ja+sitten+yhtäkkiä+esim.+muslimityttö+ryösti+poikuuteni,+sairastuin+silloin+reilut+kaksi+vuotta+sitten,+ja+nytkin+keväällä+oikein+kutsuttiin+pelaamaan+"Skoda+E-Challengea"+tms.+Skodan+järkkäämää+rallia+suljettuun+klubiin,+jossa+en+kieltämättä+juurikaan+pärjännyt+pro-kuskeja+vastaan+etc.+😁"Trust+El+Plan"-Idolini+Alonson+mietelause/motto,+jota+mä+sovellan+myös+omaan+elämääni.+Joskus+palstalla+vähän+avasinkin+mitä+tuo+sanonta+pitää+sisällään+mun+tapauksessani,+ja+mitä+siitä+nyt+voisi+sanoa.+Trust+El+Plan.+😃+Eli+jos+on+joku+päämäärä+elämässä,+mitä+tavoittelee,+niin+sitä+ei+kannata+suhmuroida+vasemmalla+kädellä,+vaan+harkiten,+määrätietoisesti+ja+tilanteiden+mukaan.
  10. Tai+tuo+termi+"hyväksyntä"+kuulostaa+jotenkin+pehmeältä+tms.+mutta+tarkoitan+siis+sellasta+normaalia+ihmisten/kaverien+vuorovaikutusta+jossa+ei+pelkästään+poimita+ja+mainita+kehittämiskohteita+tai+vikoja+toisessa+ihmisessä+tai+tämän+elämässä,+eikä+niin+että+ihmissuhde+perustuu+kummankaan+osapuolen+hyötyyn+taloudellisesti+tai+muuten,+jolloin+kyseessä+ei+olisi+kovinkaan+tasapainoinen+tai+tasa-arvoinen+ihmissuhde.+Enkä+mä+siis+ole+mikään+läheisriippuvainen+tms.+narsisti+jonka+mielipiteitä+ei+saisi+kyseenalaistaa,+vaan+se+olisi+joskus+kiva+kuulla+jotain+positiivistakin+buumerien+ja+#vainkeskiluokkajutut+tyylisesti+elävien+tuttujen+negatiivisesti+latautuneiden+kysymysten+vastapainoksi.+Enkä+mä+siihen+tarvitse+myöskään+erikseen+kenenkään+hyväksyntää,+minkälainen+työ,+auto,+asumismuoto+yms.+ovat+kenellekin+sopivia,+kyllä+mä+sen+itse+tiedän,+mutta+edelleen+-+joskus+noihinkin+liittyen+olisi+kiva+kuulla+jotain+muutakin+kuin+naureskelua,+tyhmiä+kysymyksiä+tai+kapeakatseisia+ja+näköalattomia+neuvoja.+Tai+pelkästään+jo+se,+että+noista+asioista+ei+tarvitsisi+edes+puhua,+olisi+jo+puoli+voittoa+ja+oletettavasti+jonkinlainen+hiljainen+hyväksyntä+toiselta.Milloin+viimeksi+juuri+sinulla+on+ollut+sosiaalista+elämää+oman+ikäluokkasi++-10+vuotta+olevien+tuttaviesi+kanssa+ilman,+että+siihen+olisi+liittynyt+kummankaan+työasiat+millään+tapaa?-Mulla+vähän+yli+vuosi+sitten+kun+kaveri+kävi+kahvilla,+ja+sitä+ennen+pari+kertaa+alkuvuodesta+2021+kun+pelattiin+toisen+kaverin+kanssa.+Pitkiä+small+talkeja+toki+on+toisinaan+asiakkaiden+kanssa+ja+se+on+sinänsä+ihan+mukavaa+kunhan+pitää+mielessä,+että+tarpeen+vuoksi+hekin+tänne+tulevat+ja+kaikki+ylimääräinen+aika+rupatellessa+on+pois+heidän+päiviensä+normaalista+ohjelmasta+tms.+Eli+tavallaan+sen+pitää+antaa+tapahtua+heidän+aloitteestaan+ja+antaa+edetä+omalla+painollaan+jos+sikseen+on.
  11. Mä+olen+palstalle+kirjoitellut+aika+avoimesti+eri+asioista,+ja+joissain+yhteyksissä+on+varmaan+kirjoittaessa/keskustellessa+tullut+ilmi+tiettyjä+piirteitä.+Tosin,+onhan+mulla+joitain+asioita+mitä+en+ole+palstalla+maininnut,+enkä+ihan+kaikkea+edes+lääkärille,+sillä+aina+pitää+olla+"reservissä"+jotain+argumentteja+ammattilaisasioinnissa,+ettei+lyö+kaikkia+korttejaan+pöytään+heti.Oikeastaan+kun+luin+ton+ekan+kappaleen+itse,+niin+se+kiteyttää+aika+hyvin+mun+"pimeän+puoleni".+Ja+se+on+vähän+sellanen+Fernando+Alonso+-tyylinen+luonne/persoona,+ja+oikeastaan+se+ulkonäköni+vertaaminen+häneen+oli+vähän+päälleliimattu+juttu+jos+sattui+itsellä+joskus+olemaan+pidempi+tukka+ja+violetit+aurinkolasit+😃+Enkä+edelleenkään+vertaa+itseäni+suoraan+huippu-urheilijaan+tämän+työssään,+mutta+en+keksinyt+parempaakaan+esimerkkiä+äkkiseltään.+Alonsohan+on+tunnetusti+aika+itsevarma+ainakin+ulospäin,+pasmat+menee+helposti+sekaisin+jos+kokee+asemansa+uhatuksi,+pelaa+tarvittaessa+aika+likaistakin+peliä+päämääriensä+eteen+mutta+hyvin+harvoin+on+kuitenkaan+ollut+tuomariston+hampaissa+(=taitolaji),+on+naureskellut+avoimesti+tiimiradiossa+muiden+epäonnelle+esim.+legendaarisella+"karma"+lausahduksella+jne.+En+tiedä+voiko+omia+kiukuttelujani,+taktisia/liukuvia+totuuksia,+möläytyksiäni+yms.+sanoa+varsinaisesti+pimeäksi+puoleksi,+kun+en+kuitenkaan+missään+nimessä+ole+mikään+mustis,+stalkkeri,+naistenlyöjä+tms.+hörhö+ja+noi+piirteeni+tulee+yleensä+ilmi+ennemmin+tai+myöhemmin+tutustuttaessa+🙄+Oikeastaan+ne+saattaa+vain+tulla+hieman+yllätyksenä+joillekin,+kun+noin+muuten+olen+aika+hillitty,+"kaunispiirteinen"+mies+ja+aspergerin+vuoksi+ehkä+vähän+jäykkäkin+joskus.Tähän+liittyy+myös+jotenkin+tietynlainen+inhorealismi+ja+asioiden+ajattelu+hyvinkin+pragmaattisesti,+numeraalisesti,+rationaalisesti+jne.+En+edelleenkään+kannata+meneillään+olevaa+konfliktia+Donbassin+ja+Luhanskin+alueella,+enkä+näe+sitä+millään+tavalla+strategisesti+järkevänä+liikkeenä+Venäjältä,+mutta+sanotaanko+näin+että+kyllä+mulla+on+tässä+vaiheessa+jo+aika+hyvä+mututuntuma+miten+tulevat+viikot/kuukaudet+tulee+menemään.+Miehiä+kuolee+(turhaan)+ja+kalustoa+tuhoutuu+koko+ajan,+mutta+ei+ne+Venäjältä+kesken+lopu.+Eiköhän+itäinen+ja+eteläinen+osa+maasta+ole+menetetty,+ja+ennemmin+tai+myöhemmin+osapuolet+taipuvat+neuvottelupöytään,+ja+ennemmin+tai+myöhemmin+pakotteita+aletaan+purkamaan,+veikkaisin+Saksan+aloitteesta.+Sillä+välin+länsimaissa+kärsitään+kalliista+energiasta,+joudutaan+miettimään+pakolais/kehitysapurahoja+ihan+uusiksi,+Venäjä+myy+öljyä+ja+kaasua+kehittyviin+naapurimaihinsa+idempänä,+viljaa+pimeästi+Lähi-itään,+USA:n+aseteollisuus+rikastuu+jälleen+kerran+järjettömästi,+ja+veikkaisin+että+viimeistään+2030-luvulla+kun+Putin+on+todennäköisesti+poissa+vallasta+niin+eri+EU-+ja+Nato-maiden+johtajat+alkavat+vähitellen+rakentamaan+suhteita+uusiksi.+En+sano+että+tuo+olisi+millään+tavalla+moraalisesti+oikein,+puhumattakaan+sotarikosten+yksityiskohdista,+mutta+pidän+tuota+melko+todennäkököisenä+tapahtumienkulkuna,+enkä+siksi+oikein+lämpene+kaikille+traktorimeemeille+ja+auringonkukka-emojeille+kun+maa+todennäköisesti+tulee+häviämään+sodan+ja+tekemään+isoja+alueluovutuksia/myönnytyksiä.+Tuota+on+ollut+todella+vaikea+selittää+joillekin+(monille)+ihmisille+jos+asia+on+tullut+puheeksi,+tai+kun+jotkut+naiset+ovat+melkeinpä+vaatineet+jotain+sinikeltaista+symbolia+tms.+Facen+profiilikuvaan.+Pandemia+ja+rokotekeskustelu+repi+ihmissuhteita+jo+ihan+tarpeeksi,+ja+tuntuu+että+nyttemmin+olen+ollut+joidenkin+aiempien+mielipiteideni+ja+nykyisen+inhorealistisen+käsitykseni+vanki,+ja+leimattu+monien+silmissä+suotta+"putinistiksi".+Tosin+voin+olla+täysin+väärässäkin+tuossa+asiassa,+kukapa+noita+taistelujen+kulkuja+osaa+ennustaa,+mutta+ainakin+rokotekeskustelu+on+sellainen+mihin+mulla+ei+ole+kenellekään+enää+mitään+lisättävää+tai+sanottavaa,+kun+tiedän+olleeni+oikeassa+koko+ajan.+Voi+olla,+että+joillekin+on+ollut+vaikea+paikka+niellä+sanomisensa+mun+rokottamattomuudesta+ja+yrittää+lämmittää+kaverisuhteita,+mutta+aivan+sama+mulle.+Katsotaan+muutaman+vuoden+kuluttua,+olenko+(valitettavasti)+tässäkin+asiassa+lopulta+oikeassa,+mutta+alkuvaiheessa+täysin+kieroonkatsottu+hörhö+🙄