Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

25

1. Teatterista puheen ollen, kun yt-laki tehtiin sen alkuperäinen tarkoitus oli että myös työntekijät voisivat omilla esityksillään yhteistyössä olla mukana Firman kehittämisessä, siis kehittämässä työolosuhteita ym. Kuitenkin tämä liukui tähän Yt- neuvottelut ovat järjestään muuttuneet tarpeeksi vähentää henkilöstöä. Tämä on varsinkin työnantaja taholta täysin älytöntä. Miksi heittää hukkaan tieto ja taito joka on omassa yhtiössä? Järjestelmä vie kaiken innon kehittää yhtään mitään, mä käyn vain täällä töissä menttaliteetti. Hulluus piilee optioiden jaossa, option saavat eivät ne jotka sen tuloksen tekevät vaan johtajat, osastopäälliköt projektijohtajat. Suoritusporras ei saa kuin tunnustuksen mahdollisesti merkkipäivinä tai julkisissa lausunnoissa, jos silloinkaan. Ehdotankin näin että niin valtion yhtiöt, yritykset luopuvat optio, järjestelmästä, kultaisista kädenpuristuksista ja siirrytään yksinkertaiseen kuukausipalkka järjestelmään. Myöskin sijoittajien olisi odotettava pidemmällä aikavälillä tulosta ja jättää varaa kehitykselle, ja muutoksille, ei jättijakoa joka vuosi. Myös valtion tuki pois valtio ei ole mikään yritysten rahakanava! Tässä muutamia säästövinkkejä.
  2. Olisikohan jo aika tehdä asialle jotakin? Tiedostat asiat, ja luulen tekstisi perusteella että miehesikin ymmärtää. Itse kerroin vanhemmilleni suoraan että mitkä ovat rajat. JOs kuulen pahoja puheita, tai ilmenee asiatonta käytöstä niin suhde katkeaa. Se että he ovat vanhemmpiani, sitä en voi muuttaa MUTTA minä sanelen mitä elämäämme ja lapsiini tulee. Vastuu on minun, ja kannan sen myös, neuvoa saa mutta ei sanella että juuri niin on tehtävä. Teillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa vastuu elämäänne liittyvistä asioista. Jos se ei anopille sovi se on hänen vikansa ei sinun eikä miehesi. Lapsille älkää arvostelko anoppia, vaan keksikää jotain myönteistä sanottavaa, tällöin anopin käytös tulee hänen omaien sanomisien ja käyttäytymisen piikkiin. Mitä nopeammin asetatte rajat sen parempi itsellenne. Alkuun voi tullakaikenlaista mutta pitkän päälle asiat kääntyvät parempaan. Myös lainailu ja kaikenlainen hallinta seis, anopin hallinta kuriin. Teillä ei ole muuta vaihtoehtoa tai avioliitolleenne käy huonosti. Ei kannata odottaa anopin kuolemaa koska suhteenne siihen mennessä on pilalla. Pitäkää toinen toisianne arvossa niin miehesi kuin itsesikin ja lastenne kohdalla. Rakentukaa perheeksi ilman anoppia. Sana sanoo mies erotkoon vanhemmistaan ja liittyköön vaimoonsa, pitäkää liittonne pyhänä sanokoon suku tai anoppi mitä hyvänsä.
  3. Anteeksi nyt vaan, ei kyse ollut kehitysvammaisia vastaan vaan markkinavoimien puolustamista. Tämä on kyllä valitettava tosiasia josta ei päästä mihinkään, asuntojen markkina arvo laskee, tästä on monia surullisia esimerkkejä.
    Olen itse ollut työssä vammais laitoksessa ja todella tiedän asiasta jotakin.
    Kehitys vammaisia ei ole kahta samanlaista, he ovat aivan ihania ja heidän kanssaan tulee hyvin juttuun, olenkin sanonut että esim. retkillä olen heidän kanssansa mieluimmin kuin aivan "tavallisten" kanssa, viina ei ole ongelma.
    Tässä tapauksessa näyttäisi ettei "asiaa ole oikein markkinoitu" kyse on tiedon puutteesta. Onhan kyllä ihmisiä jotka eivät halua olla kehitysvammaisten kanssa missään tekemisissä, mutta oikealla lähestymistavalla asuin alueelle asiaa voidaan paljon auttaa. Myös ohjaus ja valvonta asiat ovat oltava kunnossa.
    On turhaa väittää että itsenäinen asuminen ilman jokapäiväistä valvontaa ja ohjausta toimisi, ei toimi. Tarvitaan todella hyvä tasoinen vammainen jolla asia onnistuu ilman törmäyksiä ympäristön kanssa. Työtä on vielä paljon enkä usko että tullaan koskaan sellaiseen yhteiskuntaan jossa kaikki erilaisuus hyväksytään. Eikä tarvitsekkaan kaikkea hyväksyä. Vammaiset ovat loistava esimerkki seuratkaapa vain jossain Baarissa, Ravintolassa mitä tapahtuu kun vammais retkikunta saapuu paikalle? Siitä huolimatta sain viettää elämäni rikkaimmat työvuodet juuri heidän parissaan. Asenteita ei korjata pakolla, riitelemällä tai käymällä "rasistisesti" ihmisen kimppuun joka puhuu rehellisen mielipiteensä julki, onhan meillä myös MIELIPITEEN vapaus, vai?