antti_kantola

![]()
s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Aloituksia
1311
Kommenttia
18023
Kerrankin Antilta lohdutuksen sanaa!
Niille foorumin lukuisille nimettömille; niille, jotka eivät vielä ole valmiita siihen, että Jeesus voisi nimeltä kutsu7298Adventtikymmenykset menevät Jumalalle
Kun Aabraham antoi kymmenykset Melkisedekille, joka ei ollut tästä maailmasta ja kuitenkin tuli erämaassa Aabrahamia vas13297Ihan tyrmistyn
KYLMENEE KEVÄTTÄ KOHDEN Jeesus ei voi mitään tehdä keskuudessamme. Miksei? Aabrahamin ja muiden uskonsankarien työ val10295Kolme enkeliä ilmestyi minulle
Joo, tällä palstalla ja monesti, ihan vaivaksi asti. Se siitä. Kun Jeesuksesta todistetaan profetian hengessä, ei lukij9295Puun ja kuoren välillä - paha olla ?
(Taas 12 h töitä yhteisössä, niin ettei ole päässyt kirjoittamaan, vai pitäisikö sanoa, että 12 h vapaana kirjoittamissa8295Tätä on adventismi nykyajassa
Näin adventisti piinaa pahimmillaan parhaillaan: http://www.endtime.net/finsk/karisma.htm Joten ei siitä herätysliikke15295Seitsemäs sunnuntai - Helluntai
¤¤¤ Ei ole putsattu Kirjoittanut: Stork 10.5.2008 klo 20.15 Ei ole äitienpäivää ja helluntaita "putsattu"21294Tri T.Flinkillä kovat piipussa?
JOHTAJA TIMO FLINKILLÄ KOVAT PIPUSSA ? http://keskustelu.suomi24.fi/node/10254045#comment-52190231 - - Timo tähdentää n48294Intia näinä päivinä
Intiassa, jossa mm. evankelinen adventisti, Rauno Helppi tekee lähetystyötä, on kristittyjen vaino saavuttanut huippunsa20294Hämminkiä? Paljonkin!
Tällä palstalla "notkuminen" ei ole laisinkaan turhaa. Täällä saa aidon käsityksen siitä, mitä EGW TODELLA opetti ja kui16294Uskaltaako kukaan tunnustaa?
Juudas Iskariot uskalsi tunnustaa tappaneensa Jeesuksen ja itki katkerasti. Se opetuslapsi, joka oli Galilean ulkopuolel16293AVK ja Babylon
Aivan aluksi ihmettelen sitä ettei kukaan muu tahtonut pohtia, miksi Korkeassa Veisussa eli Laulujen Laulussa moneen ker25292Ellenismi osoittautuu sadismiksi !
Meitä karismaattisia kristittyjä on tällä kristinuskon foorumilla herjattu sadisteiksi, kun emme suostu poistamaan Raama3291Jes 43:10 Jumala on yksi
Jesaja 43:10 Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidä14291Usko ja hebrealaiset
HEBR. 11. LUKU - USKON LUKU 1 Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä. [Room. 8:24; 1.14290Stork ei tiedä mistä puhuu
Kotiäiti Storkin esittelemä "pelastustie" johtaa riittämättömyyteen, epävarmuuteen, epätoivoon - pimeyteen. Mutta RAAMAT4289"Ujutettu 10 käskyyn" - sunnuntai ! Ihanko totta?
Sirkka-Iita: "Sununtai - ujutettu Jumalan käskyihin." "Kyllä näin on! Sununtai on ihmiskäsky" Onko niin että sapatinr24289Tarjoan pelastusta nimessäni
Tarjoan pelastusta omassa nimessäni. Kaiken kattavaa pelastusta kaiken kattavassa Nimessäni!! Omissa nimissäni tarjoan14289Miksi? Salataan keskeiset opit!
Raamatusta on netissä kaikki mahdolliset versiot ja paljon selitysoppiakin. Mutta te adventtitotuuden edustajat vaaditte14289EGW yksi 144000:sta ym. ennustuksia
Ellen G White osasi ennustaa. EGW osasi ennustaa mm. Turkin kansakunnalle loppua. Lienee asiaa vaikuttanut osaltaan se,23287