antti_kantola

![]()
s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Aloituksia
1311
Kommenttia
18023
Endtime.net ja Helinä Jokinen
OLEN KAI ARASOLAN KANSSA TÄYSIN SAMAA MIELTÄ ENDTIME.NET SIVUSTOISTA : ### Endtime.net Selkeäähän tuo voi olla... mutta29533Riita-Riittaa haastan . . .
Joku kirjoitti riitaantumisesta. Silloin toivo heräsi: jälleen kaivattaisiin Riitan raamatullisia riidanaiheita. Latteak45532"Katso itse eteesi!"
VASTAKKAINASETTELU VAATII VALITSEMAAN PUOLENSA Lainopettajat (=adventistit) pesivät kätensä, kun Juudas Iskariot KATUI22528Mustaa valkoiselal, tri Flink - nimi "vekseliin"
MUSTAA VALKOISELLA Kun tri Flink tahto opyörittää levyä: Jeesus olkoon herra, Jeesus olkoon Jumala-Kristus. mutta ei50527Vainotaanko sinua töissäkin ?
Syrjitäänkä sinua, jopa vainotaan töissä sapattiuskon vuoksi. Niinkuin tällä foorumilla koet olevasi vainottu harvinais24524Miksi Jeesus heräsi sunnuntaina ?
MIKSI JEESUS NOUSI SUNNUNTAINA? "Hän lepäsi sapatin suoritettuaan lunastuksen. Sunnuntai tulee sen jälkeen. Ei siihen li57520ADV. VIRALLINEN kanta alkoholin käyttöön
ON TÄMÄ: Ef. 5:18 : Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, Gal. 5:16 : Min10516EN JAKSA ENÄÄ
En jaksa enää olla tottelematta taivaallista näkyä - olla uskonkuuliainen SILLE. Maa on autio ja tyhjä 1000 vuotta. Va13515Ainokainen älykäs kysymykseni
Tuleeko ihminen todelal uskoon, kun hänet saadaan uskomaan, ettei helvetillistä rangaistusta olekaan? Toinen samanverta31513Kirotut pelleilijät
Ei ole varsinkaan Paavalin mukaista tuo että pelkästä kiusanhalusta kirjoittaa adventisteja ynnä muita herjaa Jos on pa17512Kymmenykset kuuluu sapattiliittoon !
Seraja-m55 pitää, aivan oikein, juutalaisuuden puolta siinä, että kymmenykset ja sapattiliitto ovat erottamattomat. Mutt36510Sain hätäviestin ... rukoilkaa
Haastoin lukijat kirjoittamaan rakkaudesta, mutta vain 1 vastasi haasteeseen. Nyt lienee oma vuoro vastata rakkauden haa5510Menen Advarikirkkoon lauantaina
ON TAASKIN LAUANTAI Miksikö juuri lauantaina? No; samasta syystä kuin Jeesus ja Paavali kiiruhtivat synagoogaan sapatt38506Entä jos rikon sapatin ?
MINUSTAKO ENNAKKOTAPAUS UUDESSA LIITOSSA? 4. Mooses 15:32-36 32 Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies k65505Voi teitäkin, tekopyhät sapatistit!
VOI TEITÄ EKSYTTÄJIÄ! VÄÄRÄÄ TULTA, VÄÄRIÄ TAAKKOJA! Luuk. 11:46 Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun29500Laki on Nooan arkki
LAKI ON NOOAN LAIVA (vertaus) "Sydämen ympärileikkauksen" kautta astut Nooan laivaan (m/s Isabellan kokoinen). Jos riko31497Riitta, riennä auttamaan, please !
Palstan adventistit ja heidän tukijansa ovat UNOHTANEET, että heidän profeettansa E.G. White on omin sanoin muistuttanut25495Minä pelkään - pelkäätkö Sinäkin ?
MINUA PELOTTAA - PELOTTAAKO SINUA? Harmi, että ani harvalla on hallussaan se suuri kirja - että voisi nähdä. Sillä on31495Alammeko tutkia Ilmestyskirjaa?
ILMESTYSKIRJA ALKAA AVAUTUA - voittajille luvataan ... Kolme ensimmäistä lukua ovat Kristuksen srk:lle. "Jolla on kirva22493Lopunajan EHJEH-kirkko tulee - oletko valmis ?
KEHON JA HYVINVOINNIN ASIAA Yleishyödyllistä ruokaterveystietoa ...ja paras ruokavalio laihduttajille: http://msn.terve10486