Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. Vanhin meille säilynyt pääsiäis-saarna

Kirjoittanut Meliton, Lydian Sardeen seurakunnan piispa keisari Marcus Aureliuksen aikana (161-!80) 1 Teksti hebrealais
    Helluntailaisuus
    0
    262
  2. Nahistelua alkukristillisyyden malliin

Ei tuo "Mohikaanin", "Ekivaarin" ja "Hirvaksen" kädenvääntö oppikysymyksistä mitään uutta ole. Sehän on aivan alkukristi
    Helluntailaisuus
    10
    262
  3. Mistä mielestänne kertoo Joos.10:12,13

Mitä ja mistä mielestänne kertoo Joosua 10:12,13? Ptolemaiolaisessa maailmankuvassa tämä olisi vielä ymmärrettäviss
    Kristinusko
    4
    250
  4. Autuaitten ylösnousseitten osa...?

Mihin perustuu käsitys siitä, että autuaitten osan ylösnousemuksessa saaneet matkustelevat pitkin ja poikin universumia
    Herätysliikkeet
    6
    249
  5. Miksi ei alkuseurakunnan malliin...?

Apt.2:44 - 47 kertoo: "Ja kaikki, jotka uskoivat olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä, ja he myivät maansa ja t
    Helluntailaisuus
    4
    248
  6. Täydellinen ihminen?

Sanomme usein puolustellen olevamme vain epätäydellisiä ihmisiä mutta jos me olemme epätäydellisiä ihmisiä, niin millain
    Helluntailaisuus
    7
    240
  7. Sapatin ja sunnuntain pyhittämisen perusteet

Adventistit ja juutalaiset pyhittävät sapattia siis (vanhan) Aatamin luomisen muistoksi. Suurin osa kristillisistä kirko
    Adventismi
    5
    239
  8. Suuria ansioita Herralle vietäväksi

Kovin on omia ansioita korostavaa tämä ns. vapaiden suuntien usko. Herralle kiikutetaan omaa uskoa, antautumista, kast
    Helluntailaisuus
    6
    227
  9. Miksei profeettoja ja saarnaajia saisi...

Miksei profeettoja ja saarnamiehiä saisi arvostella? Jos he ovat Jumalan asialla ja puhuvat Hänen nimissään, niin silloi
    Helluntailaisuus
    4
    223
  10. Sallittu, kielletty ja käsketty adventisteilla?

Onko adventistien opissa ja ajattelussa sallittu kaikki mitä Raamatussa ei ole kielletty? Entä onko kaikki mitä Raamatt
    Adventismi
    9
    218
  11. Kaste ja pelastus

Täällä puhutaan aika paljon kasteesta ja pelastuksesta: lapsikaste pelastaa ja ei pelasta. Uudestikastaminen eli uskovie
    Helluntailaisuus
    6
    207
  12. Tietäääkö Jumala

oman nimensä? Jumala illmoitti Moosekselle olevansa "minä olen se, joka olen". Olisikohan mahdollista, ettei Jumala its
    Helluntailaisuus
    4
    202
  13. Raamattu - Jumalan sanaa...

Jeesukselle ja alkuseurakunnan juutalaiskristityille Mooses, profeetat ja kirjoitukset, siis meidän VT:mme, olivat Jumal
    Uskonnot ja uskomukset
    6
    190
  14. Osaako joku sanoa, mihin...

katoavat ne uskovat, jotka kaiken maailman huijarisaarnaajien edessä "lankeavat loveen" ja sitten pettyvät uskossaan, hu
    Helluntailaisuus
    2
    185
  15. Jeesus - tosi Jumala ja tosi ihminen

Luomiskertomuksen mukaan Jumala loi Aadamin kuvakseen mutta sitten tiedämme kuinka kävi... No, Jeesuksen uskotaan ollee
    Kristinusko
    5
    182
  16. Tietääkö joku, koska ja kenen toimesta?

Tietääkö joku, koska ja kenen toimesta nämä tietyissä kristillisissä piireissä vallalla olevat Danielin ja Ilmestyskirja
    Yleistä kristinuskosta
    2
    178
  17. Jos koko Raamattu on Jumalan sanaa...

Jos koko Ramattu on Jumalan sanaa, niin mistä johtuu ettei sitä lueta alusta loppuun, kuten mitä muuta kirjaa hyvänsä? M
    Herätysliikkeet
    2
    168
  18. Hyvää Joulua!

Hyvää Joulua kaikille palstalaisille arvoon, aviosäätyyn, ikään, rotuun, sukupuoleen, ja uskoon katsomatta.
    Adventismi
    1
    166
  19. Puhtaat ja saastaiset eläimet

1.Moos.9:3, Apt.10:12-15 näyttäisivät osoittavan ettei juutalaisten ja islamilaisten sianlihansyöntikielto ole aivan yks
    Kristinusko
    0
    162
  20. Kristillinen VT:n tulkinta

Me kristityt olemme lukeneet VT:a pari vuosituhatta UT:n "läpi". Eikä siinä mitään. Kristillisen uskon "läpi" luettuna V
    Herätysliikkeet
    2
    155