Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Minusta lapsi/lapset ovat suuri rikkaus ja kasvattavat ihmistä enemmän kuin mikään muu.
    JOS vanhemmat rakastavat toisiaan ja haluavat elää yhdessä JA pitävät lapsista, ei mielestäni kannattaisi jättää kokematta kaikkea sitä, mitä omat lapset elämään tuovat.

Itse olin joskus vannonut, etten mene koskaan naimisiin enkä hanki lapsia. Vaikka toisin kävi, kumpaakaan asiaa en ole katunut. Elettyämme pari vuotta yhdessä, aloin yllättäen odottaa lasta. Koimme, ettemme olleet valmiita vanhemmiksi ja olimme ajatelleet odottaa muutamia vuosia, jotta taloudellinen tilanteemme olisi parantunut, ennen kuin alkaisimme edes pohtia lasten hankkimista.

Kun lapsi sitten syntyi, hän muutti elämäämme merkittävästi. Elämässä alkoi uusi aikakausi. Vastuu pelotti, mutta lapsen mukana kasvaessamme, se asettui oikeisiin mittasuhteisiin.

Olimme perhe ja rakastimme kaikki toisiamme. Lapsi ei estänyt tekemästä mitään sellaista, mitä olimme aikaisemmin tehneet, vaan toi elämäämme uusia arvoja ja asioita. Ensimmäisen lapsen jälkeen olisin ollut valmis perustamaan suurperheen, elleivät taloudelliset ym. realiteetit olisi asettaneet siihen aikaan nykyistä suurempia rajoituksia asialle.;))

Jälkikäteen ajatellen luulen, että mekin olisimme saattaneet elää tyytyväisinä lapsettomina, ellei elämä olisi järjestänyt toisin. Olen kiitollinen, että olen saanut kokea vanhemmuuden. Tässä iässä omaa elämää tarkastellessa olen sitä mieltä, että varsinainen "kasvattajan vastuuaika" on varsin lyhyt pätkä ihmisen elämää. Nyt olen sitä mieltä, että se oli elämäni onnellisin ja rikkain jakso, jolloin elin todella täyttä elämää.

Lapsi tai lapset eivät kuitenkaan ole ratkaisu vanhuuden yksinäisyydelle. Kenenkään ei mielestäni pitäisi rakentaa elämäänsä toisten ihmisten varaan, vaan jokaisen pitää elää omaansa. Emme voi elää lastemme kautta, mutta voimme elää heidän kanssaan; pätkän hyvin intensiivisesti ja enimmän aikaa heitä etäämpää rakastaen ja heidän puolestaan iloiten ja joskus hieman huolta kantaen. Lapsi/lapset antavat "kasvavalle" aikuiselle tilaisuuden oppia rakastamaan uudella tasolla.

Minusta on surullista, että monet nuoret aikuiset ”viisaasti” asioita harkitessaan päättävät olla ”hankkimatta” lapsia. Onneksi he eivät tiedä, mistä kaikesta he elämässään luopuvat. Minä kiitän elämää äitiydestä ja kaikesta siihen liittyvästä.

Jos haluat elää täyttä elämää ja tilaisuus osuu kohdallesi, suosittelen sinullekin tilaisuuteen tarttumista. Tosin miehet voivat harkita näitä asioita naisia kauemmin, mutta älä turhaan enää odota, jos…
  2. Onneksi olkoon. On se jännä miten arvokkaiksi itsestään selvinä pidetyt asiat muuttuvat, kun vähäksi aikaa joutuu vaikkapa kipsatuksi.

Suosittelen uintia sinullekin. Veden vastus on lempeä ja tarjoaa hyvää fysioterapiaa.

Oma nilkkani meni sijoiltaan ja murtui sirpaleiksi, joita korjailtiin sitten lonkkaluusta otetulla palasellakin. Olin kuullut surkastuneista lihaksista, joita ilmestyy kipsin alta. Löin vedon itseni kanssa, ettei minulle kävisi niin. Koin toisenlaisen yllätyksen: hämmästyin vahvan pohjelihakseni mustakiharaista karvaisuutta, kun kipsi poistettiin. ;)) Lääkäri ihmetteli nauraessani, miksi lihakset eivät olleet surkastuneet. Kerroin hänelle saman, jota suosittelen kaikille kipsatuksi joutuville.

Jumppasin jalkaani kipsin sisällä koko kuuden viikon ajan. Jännitin ja rentoutin niitä oikeastaan koko ajan, kun en ollut liikkeellä. Pian jumppaliikkeet käynnistyivät melkein itsekseen. Heti kipsistä otettua mittasin pohjelihakset ja kipsissä olleen jalan ympärysmitta oli sentin suurempi kuin terveen jalan. Kun halusin päästä taas liikkumaan ja nilkka oli arka ja jäykkä, aloin päivittäiset uintiharjoitukset. Niiden avulla nilkan liikerata palautui nopeasti ja lääkärikin ihmetteli nopeata toipumista.

Harmitti, ettei potilaille anneta ohjeita isometrisestä harjoittelusta ja uinnista, vaikka kaikki tietävät niistä saatavan hyödyn. Mitä vanhemmaksi tulemme, sitä tärkeämpää on pitää huolta liikeratojen säilymisestä ja lihasten kunnosta. Yritetään olla liukastelematta jääkeleillä ja vältetään kaikenlaista kipsiin joutumista. ;))
  3. Aloitamme uuden vuoden kohottamalla shampanjamaljan, kun olemme ensin hyvästelleet tämän vuoden samalla tavoin. En välttämättä ole edes kuohuviinin suuri ystävä, mutta se antaa ripauksen ylellisyyden tuntua ja positiivista virettä uuden vuoden juhlaan. Tammikuu alkaa siis tipallisena. ;) Jatkosta en tiedä, kun ainakaan toistaiseksi alkoholi ei ole saanut niin tärkeätä roolia elämässäni, että tekisin siihen liittyviä sopimuksia tai lupauksia.

Tipattoman tammikuun sijasta minusta jokainen voisi päättää viettää tipattomia viikkoja tai kuukausia heti, jos huomaa alkoholinkäyttönsä muuttuneen säännölliseksi ja riippuvuuden uhkaavan.

Hyvää uutta vuotta kaikille ja hyvää tipatonta tammikuutta heille, jotka sellaista viettävät.
  4. Kysymys olisi mielestäni aina hyvä pistää repliikin loppuun, koska se antaisi tilaisuuden jatkaa keskustelua.

Ehdotuksiani:

Pieni hymy ja jatkokysymys:
    ... onko pituuteni etu vai haitta sinuun tutustumiselle?
    ... ottaisitko minut siitä huolimatta poikaystäväksesi?
    ... ajattelehan, voisin ottaa sinut seuraavalla kerralla harteilleni istumaan, kun olemme yhdessä xxx:n konsertissa, niin sinäkin näkisit paremmin. Lähtisitkö mukaani?
    ... lähtisitkö silti tanssimaan kanssani?
    ... sinä puolestasi näytät juuri sopivan kokoiselta, siirryttäisiinkö tuonne juttelemaan?
    ... olen muuten ihan mukava ja haluaisin mielelläni tutustua sinuun. Miten haluaisit edetä?
    ... sinun rinnallasi tunnen oloni ihan hyväksi, miltä sinusta tuntuisi, jos lähtisimme yhdessä jonnekin?
    ... haluaisitko testata, ylettäisitkö suutelemaan minua?
    ... voin tarvittaessa kumartua, että voin kuiskata korvaasi... (kuiskaa): Haluaisin tutustua sinuun, lähdetkö kanssani...
    ... ajattelehan, jos olisit vaimoni, et tarvitsisi keittiötikkaita kun minä olen kotona. Olisiko se sinusta mukavaa?
    ... vastakohdat kuulemma täydentävät toisiaan. Löytyisiköhän meiltä muitakin?
    ... jep, millaisia ominaisuuksia sinä arvostat miehessä?
    ... jos sinä kiinnitit huomiota pituuteeni, minä puolestani huomasin sinut heti ja ihailin sinun... Onko se perittyä, vai oletko nähnyt paljonkin vaivaa sen eteen?
    ... upeata kerrankin tavata pitkä nainen, sinuun haluaisin tutustua lähemmin. Löytyisiköhän meiltä muutakin yhteistä?

Kieli pitäisi tietysti muokata omaan suuhusi sopivaksi. Täti-ihmisenä puhun toista kieltä, mutta toivon ideoistani olevan sinulle hyötyä ja voit tietysti yhdistellä ja sekoittaa niitä, jolloin ne moninkertaistuvat.

Alkurepliikkien jälkeen suosittelen aktiivista kuuntelemista, ystävällistä katsetta, keskittymistä ja puheenaiheeseen liittyviä jatkokysymyksiä. Joskus viimeisen sanan toistaminen ja kysyvä katse saavat puhujan jatkamaan. Rehellinen kiinnostus ja aito avoimuus puhuttelevat useimpia ihmisiä. Pintaliitäjät ja nokkeluuksien pyörittäminen toimivat kai parhaiten hetkellistä seikkailua etsivien kanssa.

En usko, että pituus olisi varsinkaan miehelle koskaan haitta.

Hyvää uutta vuotta sinulle.