Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
flegu
profiilit
flegu
flegu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
371
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Unohdin+kysyä+milloin+itse+muutit+Ruotsiin?
Mille+paikkakunnalle?
Menitkö+umpimähkään+tuntemattomaan+kuten+minä+vai+oliko+sinulla+siellä+tauttavia?
Jos+väitteissäsi+olisi+totuuden+hiventäkään+niin,+omakohtaisesti+kokemasi+onnela+on+ainutlaatuinen+rRuotsiin+muuttajan+kohdalla.
Jos+sinulla+ei+ole+omaa+kokemusta+niin+harkitsisit+hieman+älyttömyyksiäsi!
08.06.2019 13:12
Useiden+vuosien+ajan+kävin+auttamassa+äitiäni+hänen+sinnitellessään+omakotitalossaan.
Mikään+tekemäni+ei+ollut+riittävän+hyvää+eikä+oikea-aikaista.
Tyytymätön+yrmyily+ja+keljuilu+olivat+palkkani.+Jälkeen+päin+inhottaa,+että+passasin+niinkin+paljon+ja+aivan+liian+pitkään.
08.06.2019 13:07
Minua+säälittävät+ne+fanaatikkomammat+jotka+kuntosalillakin+lutkuttelevat+putkivempaimissa+ja+taljoissa+sormukset+käsissään.
Vaikka+vastukset+ovat+vähäiset+niin+kyllä+kulta+on+karhennetun+taljatangon+terästä+pehmeämpää.
Jos+mammat+panisivat+vekottimeen+enemmän+vastusta+niin+sormussormi+ilmoittaisi+itse+asetelman+kiusallisuudesta.
07.06.2019 16:54
Kävin+selailemassa.+Niillä+sairasvoimistelun+kuntoutusliikkeillä+eivät+lihakset+kasva.
Tosin,+jos+reidet+ja+pakarat+ovat+täysin+näivettyneet+niin+ehkä+se+silloin+on+mahdollista.+Kun+olemattomasta+lähtee+niin+pienikin+muutus+on+suhteellisen+suuri.
07.06.2019 16:48
Ulla+bakar+bullar+små+-+-+-
Mutta+asiasta+aivan+vakavasti.+Olen+ollut+lukuisissa+tilanteissa+joissa,+paremmin+tai+huonommin+ruotsia+osaavat+suomalaiset+neuvottelevat+tai+keskustelevat+ruotsiksi+ruotsalaisten+kanssa.
Varsinkin+neuvottelutilanteissa+tämä+epäoikeudenmukaista.
Toinen+osapuoli+kommunikoin+äidinkielellään+ja+toin+osapuoli+vääntää+itselleen+vierasta+kieltä+kehnommin+tai+paremmin+mutta+joka+tapauksessa+paljon+huonommin+vivahteita+ja+sävyjä+tajuten+kuin+äidinkieliset.
Minusta+on+taspsuolisempaa,+että+neuvottelussa+käytetään+kummallekin+osapuolelle+vierasta+kieltä.+Svedut+osaavat+enkkua+keskimääräisesti+paremmin+kuin+suomalaiset+joten+se+olisi,+ja+on+osoittautunut+käytännössäkin+parhaaksi+neuvottelukieleksi.
Miksi+hiivatissa+suomalaiset+sönkkäävät+sitä+ruotsiaan+svedujen+kanssa?
Ps.+Lukion+jälkeen+asuin+ruotsissa+3+vuotta.+Minulla+oli+osan+aikaa+ruotsalainen+asuinkaveri+ja+osan+ajasta+asuin+alivuokralaisena+sveduperheen+rivarissa.
Mennessäni+tajusin+miten+avuttoman+käyttövalmiuden+50+/+60+lukujen+kielen+opetus+antaoi.
07.06.2019 08:09
Kiitoksia+lohdullisesta+kommentista!
Okulaarit+ovat+pahimmat.+Molemmista+silmistäni+leikattiin+kaihit+vajaa+20+vuotta+sitten.+Samassa+yhteydessä+korjattiin+-6+diopterin+likinäköisyyteni+ja+voi+unohtaa+käyttämäni+silmälasit.
Nyt,+viimeisen+vuoden+aikana+on+kaukonäköni+heikentynyt+sen+verran,+että+lasit+auttavat+joissakin+tilanteissa+mutta+en+kuskaa+niitä+mukanani.
Mihin+perkeleeseen+minä+viimeeksi+ne+jätin?
Raivostuttavaa!
07.06.2019 07:59
Tunnustaudun+natsiksi+=+kansalliseksi+sosialistiksi.
Suomi+ja+suomalaisuus+ensin+=+nat+osuutta.
Yhteiskunnan+ohjaus+on+tarpeen+monessakin+toiminnossa+=+si+osuutta.
Tuosta+huolimatta+en+ole+käynyt+kähveltämässä+kännykkää+enkä+lompakkoa,+muistaakseni!
06.06.2019 19:56
Lähimmäisen+kontrollia.
On+tunnustettava,+että+aivan+lähimuisti+pätkii.+Jos+jostakin+syystä+jätän+vaikkapa+avainnipun+tavallisuudesta+poikkeavaan+paikkaan+niin+jopa+menee+päätellen+etsittäväksi.+Yms.
Vaimoni+on+ilkeämielisesti+sanonut,+että+minä+lahoan+yläpäästä+nopeammin+kuin+alapäästä.
Tarkoitanee+sitä,+että+jalat+vievät+nopeammin+kuin+nuppi+pystyy+seuraamaan.
Nuorena+vastaavaa+tapahtui+riittävässä+juoppeessa.
06.06.2019 19:53
Älä+höpötä!+Elimme+12+vuotta+tilanteessa+jossa+minä+en+tehnyt+kotona+yhtään+mitään.
Olin+jo+aikaisempina+vuosina+osa-aikaharjoitellut+poissaoloja.
Kun+tulin+kotiin+perjantai+iltaisin+klo18+tienoissa+niin+kävelin+kaapille+tein+drinkin.
Emme+käyneet+missään+ja+pian+tuttavammekin+tajusivat+pelin+hengen+ja+minä+voin+olla+rennoissa+vetimissä+perjentai+illasta+maanantai+eemuun+klo+3+-5:n+jolloin+lähdin+puutteen+torjuntaan.
Tenavat+oliva+alussa+ala-aste+ikäisiä.
Vainoni+ja+lapset+hoitivat+163m2+rinnetalon+tontteineen,+piha+ja+lumitöineen.
Ensin+lähti+vanhempi+tenava+opiskelemaan+ja+sitten+nuorempi+teki+saman+joten+aivan+lopussa+vaimo+hoiti+kaiken.
Siinähän+olisi+ollut+syytä+mattojen+halkileikkaukseen+mutta+eipä+tuo+leikannut.
Ilman+mitään+neuvotteluja+tai+edes+keskusteluja,+olemme+eläneet+useita+vuosia+toin+tyyppisessä,+molempia+tyydyttävässä+järjestelmässä.
06.06.2019 16:54
60-luvun+alun+kuolinpesän+selvitys.+Työkaverini+toinenkin+vanhemmista+oli+kuollut+ja+jälkikasvu+teki+kuolinpesän+inventariota.
Inventarion+yhteydessä+löytyi+sängyn+alta,+kenkälaatikosta,+KOP:n+ja+silloisen+Kaukaan+osakekirjoja.+Nehän+olivat+silloin+paperilla+ja+niissä+oli+mukana+irtileikattavat+osinkolipukkeet.
Kaveri+kertoi+muiden+perijöiden+väheksyneen+arkkeja+ja+vaikka+hän,+kertomansa+mukaan+yritti+ehdotella+niiden+pörssiarvon+tarkistamista+niin+muut+perikunnan+jäsenet+painostivat+hänet+hyväksymään+osakekirjat+nimellisarvostaan+osaksi+perintöä.
Vielä+myöhään+70-luvulla+leikattiin+kuponkeja.+Olin+merkannut+pankkia+molempien+lasteni+nimiin.+Säätelytalouden+aikaan+ei+tullut+yllätyksiä.
Olin+tallelokerolla+leikkaamassa+kuponkeja+ja+tenavani+olivat+kaltereiden+toisella+puolella+kun+annoin+heille+heidän+kuponkinsa,+kapeat,+lyhyet+liuskat+ja+kehoitin+menemään+kassalle+jossa+täti+siirtää+rahat+heidän+tileilleen.
En+ole+koskaan+ennen,+enkä+sen+jälkeen+nähnyt+penskojani+niin+epäluuloisen+näköisinä.
06.06.2019 16:41
70-luvun+alkupuolelta+lähtien.+Ok:n+rakentamisen+vuoksi+menivät+vähät+sijoitukset+myyntiin+saman+vuosikymmenen+puolella+mutta+heti+kun+helpotti,+aloitin+uudelleen.
2008/2009+tapahtu+katastrofi.+Kun+pörssit+romahtivat+olimme+kiertelemässä+Kiinan+sisäalueita+ja+kansainvälistenkin+hotellien+nettiyhteydet+olivat+käsittämättömän+hitaita+ja+törkeän+kalliita.+Olimme+myös+jonkin+asteisessa+uutispimennosa.
Palattuamme+kotiin+olivat+kurssit+laskeneet+reippaasti.+Latin+Amerika+rahasto+oli+ainoa+mojovasti+voitolla+ollut.+Myin+sen+ja+maksoin+verot.
Hämmästelin+muutaman+kuukauden+ja+arvelin+kurssien+ottaneen+jo+pohjakosketuksen+joten+merkitsin+kolmea+kotimaista+yhtiötä.
Ne+riivatut+jatkoivat+laskuaan.
Koko+revohka+merkitsi+perhebudjettiimme++6-numeroisen+summan+tappiota+jonka+paikkaaminen+kesti+muutamia+vuosia.
Teen+harvakseltaan+harkittuja+kauppoja+mutta+en+kuvittele+itseäni+miksikään+pörssiguruksi.+Viime+vuodet+olen+laskenut+enemmän+osinkojen+kuin+kurssinousujen+varaan.
06.06.2019 08:04
Kaikki+sykettä+nostava+ja+hengitystä+kiihdyttävä+toiminta+on+kiellettävä.
Lenkkeilyhän+on+ilmastomuutosta+kiihdyttävää+syntiä.
Hengityksen+kiihtyessä+hönkii+puuskuutaja+ilmaan+hiervät+pilvet+hiilidioksidia.
Moinen+ilmaston+tuhoaminen+on+pantava+aisoihin+lainsäädännöllisesti.
05.06.2019 13:42
Sairauden+oire+tai+tuntuma+olotilan+muutoksesta+ilman+sairauden+oireita.
Viime+kesänä+oli+käsittämättömän+vetämätön+olo.
Epäilin+kohonnutta+kortisolia+tai/ja+alentunutta+testotasoa.
Kävin+Terveystalon+labrassa+otattamassa+asiaan+kuuuluvat+kokeet.
Kortisoli+ja+sekä+S-Testo,+että+S-TestoVL+olivay+erinomaisella+tasolla.
Selitykseksi+jäi+vain+suolan+vajaus.+Käytän+ruuan+valmistuksessa+suolaa+erittäin+vähän+ja+silloin+kun+käytän+niin+mineraalisuolaa.
Alkukesä+kuumassa+Espanjassa+ja+jatko+kuumassa+kotimaassa+pehmensi+ukon.
Keitettyjen+kananmunan+puolikkaiden+päälle+reilut+sillipalat+mm.+alkoivat+auttamaan.
Verikokeilla+oli+lähinnä+rauhoittava+vaikutus,ja+myös+opastava.
03.06.2019 16:31
Vittumoisesta+vanhuksesta+korppiselle+vittuilijoihin.
En+ole+juurikaan+lukenut+mutta+silloin,+tällöin+silmäillyt+ja+tässä+ketjussa+näyttää+olevan+näitä+kuumapirkkoja+joita+korppiksen+tyyli+kertoilla+omista+asioistaan+ärsyttää.
Olen+korppiksen+kanssa+samoilla+linjoilla+siinä+mielessä,+etten+viisastele+mitään+ympäripyöreitä+mitäänsanomattomuuksia+vaan+jos+aloituksessa+tai+kmmentissa+on+jotain+minun+omaan+kokemusmaailmaani+sivuavaa+niin+ilmaisen+mielipiteeni+omien+kokemusteni+muodossa.+
Periatetason+kilkuttelut+harvoin+sisältävät+mitään+asiaa.
Myönteiset+asiat.+Omien+tosiasioiden+kertominen+muuttuu+kehumiseksi+lukijan/kuulijan+korvien+välissä!
03.06.2019 16:22
En+tiedä+miksi+olen+vittumoinen+mutta+omaa+tuottamusta+siihen+lienee.
En+suostu+vielä+kuolemaan.+Kyllä+on+vittumoista+mutta+sekin+hetki+lähenee+koko+ajan.+Sinun+kaltaistesi+lähestyessä+en+hypi+seinän+vierille+kunnoiyuksen,+enkä+muunkaan+vuoksi.
Ahtaammissa+jalankulkupaikoissa+esimerkiski+ovissa,+vittumoisuuteni+vuoksi+en+kunnioita+sinun+etuoikeuttasi+vaan+odotan+normaalia+käytöstä.
Yhden+kerran+vittumoisuuttani+tartuin+yhden+kaltaisesi+niskasta+kiinni+hänen+herjattua+vaimoani.
Toisen+kerran+olin+niin+vittumoinen,+että+pöläytin+yhden+nälvijän+hankeen.
Nuorten+naisautoilijoiden+mielestä+olen+varmaan+vittumoinen+koska+en+kunnioita+heidän+röyhkeää+ajotapaansa+risteyksissä+ja+suojateillä.
Kyllä+olen+syyllinen+paljoon+muuhunkin.
03.06.2019 13:44
Missäkö+huomaa?+Rauta+ei+kulje+eikä+k-+pä+seiso.
01.06.2019 18:44
On+kiistatonta,+että+ikääntymisen+myötä+ihmisen+perusaineenvaihduta+hidastuu+ja+fyysiset+aktiviteetit+vähenevät.+
Suojaravinteiden+tarve+ei+vähene+vaan+pikemminkin+lisääntyy.
Jos+tarvittavat+vitamiinit+ja+hivenaineet+otetaan+tavallisesta+sekaruuasta,+terveellisestäkin,+niin+melkoisella+todennäköisyydellä+monessakin+tapauksessa+ravinnon+energian+kokonaissisältö+ylittää+tarpeen.+Tuloshan+on+näkyvissä+katukuvassa+ja+muuallakin.
Suojaravinteiden+harkittu+täydennys+on+mielestäni+paikallaan.
Itse+elän+niin+kuluttavaa+elämää,+etten+ryhdy+paasaamaan+sillä+perusteella.
Vaimoni+kanssa+yhteisissä+pöperöissä+otan+huomioon+hänen+reunaehtonsa+ja+täydennän+omia+lisätarpeitani+erikseen.
01.06.2019 18:42
En+osta+vaatteita.+Viimeiset+ostokseni,+kaksi+pukua+ja+pari+irtotakkia+ostin+makka-aikaan.
Vaimoni+ostelee+käyttövaatteeni+kuten+myös+tuhoaa+niitä+harkintansa+mukaan.
01.06.2019 12:09
Syvällisen+itsetutkiskelun+jälkeen+löysin+unionista+jotain+hyvääkin.
Mahdollisuuden+olla+missä+tahansa+EU-maassa+työttömänä+työnhakijana+ja+nostaa+siellä+meikäläisen+työttömyyskorvauksen.
Kerrallaan+3kk.+Sen+jälkeen+riitti+yhden+kuukauden+työrupeama+Suomessa+ja+ei+muuta+kuin+uudestaan+hakemaan.
Tuossakin+yhteydessä+olen+maininnut,+että+pienipalkkaisessa+vaimossa+on+hyvänä+puolena+myös+se,+että+kun+hän+ottaa+ommaa+lommaa+(+rokulia+tms.+)+niin+3kk:n+aikana+ei+tule+paljoakaan+ansion+menetystä+vaikka+ei+otakaan+työttömyyskorvausta.+Olipa+tuo+kuitenkin+mukana+viihdyttämässä+ja+joskus+oli+kädessä+maalisutikin.
Aivan+viime+vuosiin+saakka+sai+reseptilääkkeet+ilmaiseksi+ainakin+Espanjassa.+Sitten+oli+maksettava+niiden+iva.+Nykyään+täysi+hinta+ja+kotilaassa+anottava+KELAlta+korvaus.
31.05.2019 15:45
Piitkälti+yli+10+vuotta?+Tietenkin+on+varauduttava+maksamaan+laina+pois+tai+asunto+menee+myyntiin.+Kysehän+on+kiinnelainasta+jossa+asunto+on+panttina.
Emme+olisi+tarvinneet+ko.+rahaa+mutta+käytin+sitä+osana+perintöverojärjestelyyn.
Kyseisenä+ajankohtana,+18+vuotta+sitten,+olivat+vaimoni+ja+minun+terveysennusteemme+melko+synkät+ja+pyrimme+varautumaan+pahimman+varalle.
Merkitsin+ko.+summalla+osakesidonnaisen+säästövakuutuksen,+edunsaajina+lapsemme.+Vakuutuksen+sisällä+tapahtuvista+tuotoista+ei+tarvitse+maksaa+veroa.+Vasta+realisoidessa+verottaja+iskee+siihen+kyntensä.
Jokin+aika+sitten+nostin+verotta+pois+alkuperäisen+sijoituspääoman+ja+tuotto-osa+odottaa+minun+delaamistani+jolloin+lapsemme+pääsevät+osille.+Jokin+pieni+veroton+osuus+saattaa+vieläkin+olla.+Tai+sitten+ei.
Käänteinen+laina?
30.05.2019 19:52
6 / 19