Unohdin+kysyä+milloin+itse+muutit+Ruotsiin?Mille+paikkakunnalle?Menitkö+umpimähkään+tuntemattomaan+kuten+minä+vai+oliko+sinulla+siellä+tauttavia?Jos+väitteissäsi+olisi+totuuden+hiventäkään+niin,+omakohtaisesti+kokemasi+onnela+on+ainutlaatuinen+rRuotsiin+muuttajan+kohdalla.Jos+sinulla+ei+ole+omaa+kokemusta+niin+harkitsisit+hieman+älyttömyyksiäsi!
Syvällisen+itsetutkiskelun+jälkeen+löysin+unionista+jotain+hyvääkin.Mahdollisuuden+olla+missä+tahansa+EU-maassa+työttömänä+työnhakijana+ja+nostaa+siellä+meikäläisen+työttömyyskorvauksen.Kerrallaan+3kk.+Sen+jälkeen+riitti+yhden+kuukauden+työrupeama+Suomessa+ja+ei+muuta+kuin+uudestaan+hakemaan.Tuossakin+yhteydessä+olen+maininnut,+että+pienipalkkaisessa+vaimossa+on+hyvänä+puolena+myös+se,+että+kun+hän+ottaa+ommaa+lommaa+(+rokulia+tms.+)+niin+3kk:n+aikana+ei+tule+paljoakaan+ansion+menetystä+vaikka+ei+otakaan+työttömyyskorvausta.+Olipa+tuo+kuitenkin+mukana+viihdyttämässä+ja+joskus+oli+kädessä+maalisutikin.Aivan+viime+vuosiin+saakka+sai+reseptilääkkeet+ilmaiseksi+ainakin+Espanjassa.+Sitten+oli+maksettava+niiden+iva.+Nykyään+täysi+hinta+ja+kotilaassa+anottava+KELAlta+korvaus.