Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

181

1. Usko+tekee+ihmisestä+tasa-arvoisemman."Kaikki+ihmiset+ovat+tasa-arvoisia,++mutta+toiset+ihmiset+ovat+tasa-arvoisempia+kuin+toiset"George+Orwellia+mukaellen
  2. "Siis+kysymyksesi+on+hyvä:+ketä+kiinnostaa+vastustaa+sellaista,+minkä+ei+usko+olevan+olemassakaan?"Muiden+ateistien+puolesta+en+voi+puhua+mutta+omasta+puolestani+kyllä.+En+vastusta+olemattomia+jumaluuksia.+Ei+ole+mitä+vastustaa.+Jumalien+olemattomuus+ei+silti+poista+sitä+tosiseikkaa+että+maailma+on+väärällään+niihin+uskovia+ihmisiä+joiden+mielestä+koko+yhteiskuntajärjestyksen+tulisi+pohjautua+uskonnollisiin+oppeihin+ja+muitakin+ihmisiä+tulisi+hallita+heidän+uskomustensa+mukaisesti.++Vastustan+uskovien+helmasyntiä+eli+perusteettomiin+uskomuksiin+pohjautuvaa+päätöksentekoa.+Jos+uskovainen+pystyy+perustelemaan+ja+esittelemään+asiansa+niin+että+se+perustuu+todennettavin+faktoihin+uskonnollisen+diibadaaban+sijaan+niin+ei+minulla+silloin+ole+mitään+sellaista+vastaan.Joku+Mika+Niikko+on+oikein+valaiseva+esimerkki+pöljästä+uskovaisesta+joka+tekee+vielä+äänestäjistään+pilkkaa+väittämällä+olevansa+kansanedustajana+jumalansa+tahdosta.Toinen+juttu+mikä+näyttää+olevan+uskovaisille+täysin+mahdoton+asia+käsittää+ateismista+on+se+että+ateismi+ei+määritä+millainen+ateisti+on.+Uskovaiset+itse+kyllä+määrittävät+itsensä+ja+tarkoituksena+uskonsa+kautta.+Ateisti+taas+rakentaa+omakuvansa,+vakaumuksensa+ja+elämänkatsomuksensa+ihan+muulla+tavalla.+On+jokaisen+ateistin+oma+asia+miten+sen+tekee.+Ateismi+itsessään+on+vain+mitättömin+palanen+paljon+isompaa+kokonaisuutta.Uskovaiset+ovat+kuin+rakentajia+jotka+tekevät+talonsa+suohon+hakattujen+paalujen+varaan+ja+heristelevät+samalla+sormeaan+ateistille+joka+tekee+kivitaloa+kuivalle+maalle+ja+kovalle+pohjalle.+"On+jumalan+tahto+että+talot+tehdään+paalujen+varaan+suohon+koska+niin+on+aina+tehty.+Kivitalo+kuivalla+maalla+on+ihan+selvää+jumalanpilkkaa."
  3. En+minä+ketään+syyttänyt+vaan+totesin+mitä+on+tapahtunut.+Minun+mielipiteillä+ei+saa+ketään+leimattua+miksikään.+Mutta+voit+kysyä+keneltä+tahansa+ensimmäiseltä+vastaantulijalta+kadulla+niin+Räsäsen+tuki+on+takuuvarma+merkki+homofobiasta+ja+Niikon+tuesta+saa+yhtä+varmasti+rasistin+leiman+otsaansa.+Huhtasaarikin+oli+osoittanut+tukeaan+Ruotsalalla+ja+jos+Lauran+mielipiteellä+olisi+jotain+merkitystä+niin+siinä+sitä+vasta+leimakirves+heilusikin.+Ruotsalan+onneksi+Huhtasaaren+mielipiteillä+ei+ole+juuri+mitään+merkitystä+muille+kuin+hänen+miehelleen+ja+itselleen.Ruotsala+olisi+ehkä+voinut+luovia+vielä+tilanteesta+ulos+suht'koht'+ehjin+nahoin+mutta+sen+jälkeen+kun+Räsänen,+Niikko+ja+Essayah+avasivat+sanaisen+arkkunsa+niin+kortit+oli+jaettu+ja+kädet+katsottu.+Ruotsalalle+jäi+sitten+hantit+käteen.