- en tiedä meneekö rahaa suhteessa yhtään enempää, olen oppinut tehokkaasti käyttämään tarjouksia hyväkseni ja pakastan"liiat" seuraavia käyttöjä varten, pakastin onkin tehokkaassa käytössä. autoa kun ei ole ei parkkihallista ole iloa, mutta suotakoon se ilo muille.
- yhden hengen taloudessani kuukaudessa menee 200-250 euroa, summaan sisältyvät pesuaineet, talous- ja vessapaperit, herkut, saunaoluet ja mitä kaikkea nyt isosta ruokamarketista ruoan lisäksi saa.
- ei kaikki mitä mustalla kirjoitetaan ole totta, varsinkin jos se on vielä toteutumatonta...........................
- Petrus on entinen kansallisoopperan laulaja.
- ihastuttava, sykähdyttävä esitys, kiitos Petrus ja Oulu!
- Kevan eläkettä haetaan Kevasta, joka on julkishallinnon (valtio kunta) eläkkeiden maksaja.
- minä taas katselisin piparitaloa vaikka ympäri vuoden, kaunis koristus.
- sama juttu, tablettia ei mainokset ole löytäneet. johtuneeko siitä että sillä harvemmin surffailen liikkeiden sivuilla. esto läppärissä minullakin.
- mainosten esto estää mainokset. kyllästyin totaalisesti siihen että kun kävin jonkin firman sivulla, niin sitten sain kuukausitolkulla niitä samoja tavaroita nähdä mainostettavan. nyt on kiva netissä surffailla kun ei mainokset häiritse. hiukan tuo esto-ohjelma toimintaa hidasti, mutta se on pienempi riesa kuin nuo sivulle pompsahtavat mainokset.
- lasten ja perheidensä kanssa joulua vietetään perinteisin menoin ja aika perinteisesti syöden; keitettyjä perunoita, imelletty perunalaatikko tai peruna-bataattilaatikko, porkkanalaatikko, paahdetut lanttukuutiot lanttulaatikon sijaan, itse tehty maksapatee maksalaatikon sijaisena, rosolli ilman silliä kastikkeen kera, vihreä salaatti, kinkku, kalkkunafilee, graavilohi, uunilohi, erilaisia sillejä, luumu-riisihyydyke jälkiruokana, juomaksi vettä, kotikaljaa ja puna- ja valkoviiniä. joulukahvilla nautitaan joulutorttuja, piparkakkuja ja taatelikakkua sekä konjakkia ja likööriä (vain pieni tilkka), myös suklaakonvehteja aina kun mieli tekee sekä vihreitä kuulia. meitä on aika iso porukka, ruokamäärä tuntuu paljolta, mutta eivät kaikki syö kaikkea, mutta jokaiselle on mieleisiä syötäviä tarjolla.
- voitin syyskuussa hiukan yli 800 euroa, laitan sen matkan hankintaan. olihan se naurettavaa, kun 6:lla oikein sai tuon reilut 800 euroa ja 7:llä oikein 1 200000 euroa, mutta kyllä raha, vaikka pienempikin summa, kelpaa.
- minä annan suosiolla turhat tavarat pois ilmaiseksi, tulevat kotoa maksutta hakemaan, ei täyty kaapit tarpeettomista tavaroista ja joku toinen saa tarvitsemansa.
- etkö siis saa "haukkuja", kun kuvasi on esillä? olen tullut siihen tulokseen että täällä "haukutaan" kaikkia, kaikkea ja kaikesta, mutta hyvä jos olen väärässä.
- kalastaminen on kivaa vaikka mitään ei saisikaan. kalat hankin yleensä helpommilla pyydyksillä kalatiskiltä. ahvenfilettä aina kun on tarjolla, muuten tulee usein ostettua kirjolohta, silakkaa tai kuhaa, kesällä silliä uusien pottujen kyytipojaksi. olen siis kalarakas.
- ei kiitos, niin kauan kuin ei ole pakko, en aio maistaa, kierrän kaukaa. vaikka olisi kuinka halpaa, ostan mieluummin näistä vanhanaikaisista tykötarpeista tehtyjä leipiä.
- mikä sinua lapsenlapsen syntymäpäivässä stressaa? eikös lapsen syntymäpäiväjuhlan järjestä lapsen vanhemmat ja sinä olet arvostettuna isoisänä odotettu kunniavieras?
sivuajatus; minun isäni nimi oli Arvo, liekö nimimerkkisi etunimesi vai keksitty...................mietin. - teitittely on kohteliasta, en ymmärrä että siitä loukkaannutaan ja koetaan sen olevan arvoa alentavaa. minä teitittelen helposti vieraita ihmisiä kun en heitä tunne, se käy ihan huomaamatta, niin minua lapsena kotona opetettiin, enkä tunne tekeväni siinä väärin.
- rakastan joulua ja lahjojen antamista, miksei myös saamistakin. ostan/valmistan joululahjoja pitkin vuotta. jos vastaan tulee jollekin läheiselleni lahjaksi sopiva tarvike, ostan sen vaikka olisi helmikuu, ja sukat ym. kutomukset teen hyvissä ajoin, jouluhan tulee aina ennenpitkää. meillä ei harrasteta kalliita lahjoja, ajatus on lahjan arvoa tärkeämpää, joten rahallisestikaan ei joulu liikaa rasita. noin menetellen ei tule ainakaan lahja/joulustressiä ja muutenkin joulun suhteen on aika selvät "kuviot", perinteitä noudattaen. jos hössötys stressaa, on parempi silloin että ei hössötä, joulu tulee vähemmälläkin. itsenäisyyspäivään ei kohdallani mitään erikoisempaa liity, kynttilät illalla ikkunoille, mutta muuten vietän sen tavallisena pyhäpäivänä.
- Lion, kertoo Intiassa kadonneesta pojasta, mahtava elokuva, kannattaa katsoa.
Wikipedia: Lion on vuonna 2016 ensi-iltansa saanut draamaelokuva, jonka on ohjannut Garth Davis. Sen pääosissa ovat Dev Patel, Rooney Mara, David Wenham ja Nicole Kidman.
Elokuva sai kuusi Oscar-ehdokkuutta vuonna 2017 parhaasta elokuvasta, miessivuosasta (Patel), naissivuosasta (Kidman), sovitetusta käsikirjoituksesta, musiikista ja kuvauksesta.[1] - minä olen saanut olla rauhassa kaupustelijoilta, harvoin puhelimitse häiritään. kauppakeskuksien käytävillä olevat myyjät on helppo ohittaa sanomatta mitään, niin minä teen. en välitä ottaa heistä mitään mieliharmia, tehkööt työnsä, osaan heidät torjua.