tielläkenvaeltaa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
39
Kommenttia
168
Sana eläväksi ja usko arkeen
Täällä on saanut lukea hurjasti kirjoituksia, joista monesta voi ymmärtää sen, että kirjoittajalla on selvät käsitykset2561Psalmi 146: 2
"Minä ylistän Herraa kaiken ikäni, veisaan kiitosta Jumalalleni, niin kauan kuin elän." Luther selittää tätä, lainaan mu2059Jumalan Sanan kylvö
Huomenna, sunnuntaina 24.2. päivän tekstin aiheena on Jumalan Sanan kylvö. Tiedäthän, että jokainen opetuslapsi on kylvä1559Turhat murheet pois
Olen saanut armon uskoa; - olen uudestisyntynyt Hengessä, - olen Jumalan lapseudessa, - Jeesus Kristus, Vapahtajani,1357Miika ja jumalanpalvelus
"Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa: tee sitä mikä on oikein, osoita rakkau1456Lain alla vai laista pois
Gal. 2: 20 "Minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa." Oppi-isämme Luther selittää tätä mm. näin: "... Kovi1353Mannaa tälle, ja muillekin päiville
Luther kirjoittaa Jes. 53:6 perustanaan tätä päivän Mannassa. ”Herra heitti Hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkam453Elävä ja kuollut usko
Olen vuosikaudet kuunnellut saarnoja. Nyt vähän aikaa olen kuunnellut samojen saarnaajien saarnoja kuin ennen, mutta eri6052Fil 1: 27, alkuosa jakeesta
"Käyttäytykää vain Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti." Luther päivän mannassaan avaa tätä jakeen alkuosaa mm. nä1148Ansaitsematon armo
Huomenna sunnuntaina kirkkovuoden aiheena on ANSAITSEMATON ARMO. Ihminen pelastuu yksin armosta, yksin uskosta, yksin K4947Paavalin pyhää biologiaa
"Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä. Ennen tekin olitte pimeyttä, mutta nyt te loistatte Herran valo446Henki todistaa henkemme kanssa...
Henki todistaa henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia (Room. 8: 16.) Luther kirjoittaa tästä: "Sitä, että olemm1744Seurakuntaoppi ja -laiset
Usein on ajatuksissani seurakunta, mitä se on ja keitä siihen kuuluu. Niin usein saa kuulla seurakuntaopista, niin paljo942Mikä ja missä on oikea Tie?
Muutamia vuosia olen täällä lueskellut ja kommentoinut kirjoituksia. On aika lähteä pois, sillä hukkaanhan aika täällä k1041Vaeltaminen uudessa elämässä
Hyvä uskonsisar ja –veli Tänä aamuna löysin Raamatusta kohdan, jonka Sana ei tarvitse selittäjää. Ymmärrän Sanan, ymmär2941Piilosta on kiva tehdä pahaa eli syntiä?
Etupäässä lestadiolaisten eri ryhmiin kuuluvat kirjoittelevat ja lukevat täällä. Ei uskoisi monestakaan, että sydämen us741Mannaa Lutherilta
Ef. 5: 2 Kehottaa, että "Vaeltakaa rakkaudessa!" Luhter selittää mm. tästä, että "...suurinta kuitenkin on se, että minä1236MannaaJumalanlapsille
Päivän Mannassa Luther kysyy heti: "Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Sinun pitää oppia, että Kristus on ih035Vahvojen tulee kantaa heikkoja
Tämän päivän Mannassa, Room. 15: 1, Luther toteaa: "Jos susi on purrut lampaan melkein kuoliaaksi, ja sinä vihastut lam1834