Vapaa kuvaus

Aloituksia

39

Kommenttia

168

  1. Päivän mannaa

    Kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia (Room. 8: 14). ”Jumalan Hengen vaikutuksen alaisina oleminen
    Lestadiolaisuus
    12
    37
  2. Yksi ja sama Henki

    ”Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niin kuin tahtoo”, 1. Kor. 12: 11. ”… Jumala saak
    Lestadiolaisuus
    4
    36
  3. Mannaa tälle, ja muillekin päiville

    Luther kirjoittaa Jes. 53:6 perustanaan tätä päivän Mannassa. ”Herra heitti Hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkam
    Lestadiolaisuus
    4
    34
  4. Hän asuu tykönämme

    Taas mannaa, eiliseltä. Tämä koskettaa minua hyvin kovasti eli paljon, sillä sen jälkeen kun sain armon uskoa, on usein
    Uskonnot ja uskomukset
    4
    33
  5. Voittaja on selvillä

    Palautekirjoitukseni toimittajan aika pahaan ja uskovia mollaavaan juttuun. Toimittajan kolumnin otsikko oli " Peli on k
    Lestadiolaisuus
    2
    33
  6. Elävä ja kuollut usko

    Olen vuosikaudet kuunnellut saarnoja. Nyt vähän aikaa olen kuunnellut samojen saarnaajien saarnoja kuin ennen, mutta eri
    Lestadiolaisuus
    60
    33
  7. Paavalin pyhää biologiaa

    "Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä. Ennen tekin olitte pimeyttä, mutta nyt te loistatte Herran valo
    Lestadiolaisuus
    4
    30
  8. Henki todistaa henkemme kanssa...

    Henki todistaa henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia (Room. 8: 16.) Luther kirjoittaa tästä: "Sitä, että olemm
    Kristinusko
    17
    30
  9. Turhat murheet pois

    Olen saanut armon uskoa; - olen uudestisyntynyt Hengessä, - olen Jumalan lapseudessa, - Jeesus Kristus, Vapahtajani,
    Lestadiolaisuus
    13
    30
  10. Lain alla vai laista pois

    Gal. 2: 20 "Minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa." Oppi-isämme Luther selittää tätä mm. näin: "... Kovi
    Lestadiolaisuus
    13
    29
  11. Ansaitsematon armo

    Huomenna sunnuntaina kirkkovuoden aiheena on ANSAITSEMATON ARMO. Ihminen pelastuu yksin armosta, yksin uskosta, yksin K
    Lestadiolaisuus
    49
    29
  12. Fil 1: 27, alkuosa jakeesta

    "Käyttäytykää vain Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti." Luther päivän mannassaan avaa tätä jakeen alkuosaa mm. nä
    Lestadiolaisuus
    11
    28
  13. Vaeltaminen uudessa elämässä

    Hyvä uskonsisar ja –veli Tänä aamuna löysin Raamatusta kohdan, jonka Sana ei tarvitse selittäjää. Ymmärrän Sanan, ymmär
    Lestadiolaisuus
    29
    27
  14. Piilosta on kiva tehdä pahaa eli syntiä?

    Etupäässä lestadiolaisten eri ryhmiin kuuluvat kirjoittelevat ja lukevat täällä. Ei uskoisi monestakaan, että sydämen us
    Lestadiolaisuus
    7
    26
  15. Mikä ja missä on oikea Tie?

    Muutamia vuosia olen täällä lueskellut ja kommentoinut kirjoituksia. On aika lähteä pois, sillä hukkaanhan aika täällä k
    Lestadiolaisuus
    10
    26
  16. Mannaa Lutherilta

    Ef. 5: 2 Kehottaa, että "Vaeltakaa rakkaudessa!" Luhter selittää mm. tästä, että "...suurinta kuitenkin on se, että minä
    Lestadiolaisuus
    12
    25
  17. Seurakuntaoppi ja -laiset

    Usein on ajatuksissani seurakunta, mitä se on ja keitä siihen kuuluu. Niin usein saa kuulla seurakuntaopista, niin paljo
    Kristinusko
    9
    25
  18. Vahvojen tulee kantaa heikkoja

    Tämän päivän Mannassa, Room. 15: 1, Luther toteaa: "Jos susi on purrut lampaan melkein kuoliaaksi, ja sinä vihastut lam
    Lestadiolaisuus
    18
    21
  19. MannaaJumalanlapsille

    Päivän Mannassa Luther kysyy heti: "Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Sinun pitää oppia, että Kristus on ih
    Lestadiolaisuus
    0
    21