Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4060

1. On velvollisuuksia joita on vaikea mitata mutta ne on hyvin ymmärrettäviä yhteiskunnan toimivuuden kannalta. Esimerkiksi velvollisuus noudattaa lakeja, velvollisuus auttaa onnettomuuksissa tai velvollisuus saapua todistajaksi oikeuteen.

Sitten on tällaiset vastikkeelliset velvollisuudet josta selkein ehkä on verovelvollisuus. Kyllä veronmaksuhalukkuus varmaan on kiinni myös siitä paljonko kokee saavansa siitä vastinetta. Ehkä on loppupeleissä hyvä että yksilöt itse eivät päätä veroprosenttia vaan se tulee annettuna valmiina. Valtion budjetti on helpomin ennustettavissa.

Sitten on joitakin joissa voi olla elementtejä molemmista ja ehkä niitä voisi tarkastella niiden vaikutuksesta nykyhetkeen ja niiden kohdistuvat tulevaisuun näkymät. Näitä on sitten nuo asevelvollisuus sekä oppivelvollisuus.
  2. Itse vein aamulla matot ulos kylmenemään ja kävin kaupassa. Tekaisin tuossa omena-kaura paistoksen ihan siltä varalta että jos naiskauneutta tulee tekemään tupatarkastusta on muutakin tarjottavaa kuin itseni. Kohta lähden salille ja sieltä tultuani laitan matot hankeen ja kämpän imurointiin. Illemmalla sittten matot lattialle kunhan ovat hetken kuivahtaneet.

Huomenna salille jonka jälkeen sulatan pakastimen. Illemmalla alan tutkia koulutuspaikkoja hoiva-alalta. Sen verran paljon vapaata tässä työvuorojärjestelmässä että olen hakenut henkilökohtaisen avustajan töitä ja loppukuusta olisi haastatteluja. Jotakin uutta sisältöä elämään.

Sunnuntaina on sählyvuoro ja illemmalla pitää valmistella eväät ja muu ruokahuolto kun alkaa taas työvuoro.

En tiedä onko tuosta minun hyvin arkisesta viikonlopusta sinulle vinkkejä mutta sanoisin että jos mietit että lähdetkö baariin vai et niin lähde. Ainakin itsellä harvemmin on lähteminen kaduttanut, lähtemättä jättäminen kylläkin. Jos haluat mennä paikkaan jossa on pikkujouluporukkaa niin niitä varmasti riittää mutta toinen vaihtoehto on joku sporttibaari tyyppinen paikka.
    Urheilu ja muut tapahtumat on tietysti parhaimmillaan paikan päällä joten niitäkin kannattaa miettiä; näyttelyt, konsertit, elokuvat ja joulutapahtumat.

Jos hieman mennään viikonlopusta pidemmälle niin itse olen pohtinut risteilyllä käymistä ennen joulua. Minulla lapset on joulun töissä enkä itsekkään ole jouluihmisiä joten ajattelin kuitata joulun käymällä risteilyllä ennen aattoa. Jos sen nyt viikonloppuna varaisi niin olisi jotakin mitä odottaa.
  3. Eihän sitä kukaan mielellään otakkaan mutta se helposti annetaan. Se että meidän kärkipolitikkojen lausunnot on allaolevan kaltaisia niin aika paljon saa markkinoida puhdasta luontoa, alhaista veroprosenttia sekä hyvin hoidettuja pyöräteitä että tämä mielikuva muuttuu.
    ”Jos haluaa asua metsässä niin ole hyvä, mutta ihan turha odottaa samaa palvelutasoa ja metsässä on ankeata, ainoa syy muuttaa sinne on insesti ja se että kukaan ei kuule kun vaimo huutaa apua.”

Mielikuvat muuttuu hitaasti joten otin ilomielin vastaan uutisen että ensi vuonna aletaan myös miehille antaa kunniamerkkejä kasvatuksellisista ansioista. Ehkä tämä positiivisen esimerkin voima alkaisi pyörittää taas mieskuvaa parempaan suuntaan ja esiin nousisisi keskusteluissa myös miesten pehmeämmät arvot ja tunteet.