Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
G5G
profiilit
G5G
G5G
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
67
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Palstaa vuosia sivusta seuranneena annan ääneni nimimerkille
Moses_Zuckerkandl
Sen lisäksi, että hän on palstan älykkäin kirjoittaja on hän myös huumorin kuningas...
ja kun hänen alter egonsa G4G on kadonnut jäljettömiin, on valinta kiistaton?
21.01.2023 16:15
Miten voit tietää sen, että imbecille ei olisi lääkäri? 🤪
Hän voi olla jopa nimimerkin Moses_Zuckerkandl hoitava lääkäri.
Vai pidätkö mahdottomana sen, että hänen lääkärinsä kirjoittaisi täällä?
14.01.2023 13:46
En oikeastaan vihaa mitään, mutta pidän pahana Raamatun kirjoittajien moraalin ja myös kirkkojen tavan pakkokäännyttää ja hallita ihmisiä menneinä vuosisatoina, ja sen, että he tappoivat eriuskoisia ihmisiä...
Herätysliikkeissä pidän huonona aivopesun lisäksi uskon helvettiin. Suosittelen luettavaksi kahta kirjaa, jotka on kirjoittanut juutalainen Alan E. Bernstein.
Hell and Its Rivals: Death and Retribution among Christians, Jews, and Muslims in the Early Middle Ages, 2017.
The Formation of Hell: Death and Retribution in the Ancient and Early Christian Worlds, 1993.
Kirjoittaja on Arizonan yliopiston historian emeritusprofessori.
https://history.arizona.edu/people/alan-e-bernstein
14.01.2023 13:45
Kutsuiko joku minua?
Haloo?
Haloo?
Ei kuulu mitään... liekö taas joku vitun puhelinmyyjä, joka tyrkyttää uutta liittymää, vaikka tämä vanha G4 toimii ihan vitun hyvin. 😎
14.01.2023 13:39
Kommarit on kristittyjä. Ei kelpaa.
01.01.2023 11:09
Aatteita ei voida testata laboratoriossa tai koeputkessa.
Oletko vähä-älyinen?
01.01.2023 11:08
Sanan-+ja+uskonnonvapaus+antaa+ääriliikkeille+luvan+toimia+länsimaisissa+demokratioissa.+On+tosin+odotettavissa+muutoksia+lainsäädäntöön,+niin+että+kielletään+rikollisjärjestöt+(UB)+ja+uusnatsistiset+sekä+fasistiset+ääriliikkeet,+mutta+se+ei+estä+niitä+tietenkään+toimimasta.+Kun+tällaisiin+järjestöihin+kuuluminen+ei+ole+vankeudella+rangaistava+teko,+niin+nämä+ääriainekset+saavat+kulkea+vapaasti,+kunhan+eivät+käytä+järjestönsä+tunnuksia+tai+järjestäydy+yhdistykseksi+tms.+yhteisöksi.+
Länsimaissa+"hyväksytään"+muslimien+Koraanin+ja+sharialain+opetus,+vaikka+siellä+kehotetaan+uskovia+väkivaltaan+ja+sotaan+vääräuskoisia+vastaan+terrorismin+keinoin.+Tätä+ei+voida+estää+niin+kauan+kuin+pidetään+islaminuskoa+laillisena+ja+annetaan+heille+lupa+kokoontua+uskonnollisiin+tilaisuuksiin.+Vaikka+tämä+kiellettäisiin,+niin+muslimit+kokoontuisivat+siitä+huolimatta.+
Kristinusko+ja+sen+ääriliikkeet+eivät+ole+Suomessa+uhka,+mutta+islam+on.+Yhdysvalloissakin+nämä+ovat+marginaalisen+pieni+ryhmä+ja+enemmän+tuhoa+aiheuttavat+mielenhäiriössä+tehdyt+koulusurmat+ja+muut+joukkosurmat,+sarjamurhaajat+ja+muslimiterroristit.+
Pelkästään+11/9+iskussa+muslimit+tappoivat+liki+3000+ihmistä,+joten+valvonta+ja+torjunta+tulee+kohdistaa+niihin,+jotka+muodostavat+suurimman+uhan+eikä+niihin,+joista+ei+paljon+vaaraa+ole+ja+joita+on+helppoa+valvoa,+koska+toimivat+julkisesti+eivätkä+salaa+niin+kuin+muslimit.+
Suomessa+ei+ole+tarvetta+puuttua+uskonnollisten+liikkeiden+Raamatun+opetukseen+lailla+tai+poliisin+toimen+kautta,+koska+siitä+ei+ole+vaaraa+väestölle+tai+yhteiskunnalle.
15.07.2020 18:34
Simulaatioteoria+on+järjetön+ja+viehättää+vain+sellaisia+ihmisiä,+jotka+ovat+muutenkin+valmiit+järjenvastaisten+oletusten+jauhamiseen+jopa+loputtomiin+asti,+vaikka+ne+olisivat+järjellisesti+ajatellen+epäloogisia+ja+siten+mahdottomia.+
Ajatus+tuntemattomasta+luojasta+on+paljon+järkevämpi+kuin+simulaatioteoria.+Vaikka+sitä+ei+voida+todistaa+tai+kumota,+niin+siinä+on+silti+enemmän+järkeä+kuin+simulaatioteoriassa.+Miksi?
En+osaa+selittää,+mutta+persetuntumalla+näin+se+on.+Maalaisjärki+sen+sanoo.+Ja+sitä+on+muillakin+kuin+vain+minulla!+Monet+uskovat+korkeampaan+voimaan,+mutta+eivät+osaa+sanoa+sitä,+mikä+tai+kuka+se+on.+Minä+eroan+heistä+siten,+että+en+usko+edes+siihen+(tai+häneen).+Pidän+toki+mahdollisena.
09.05.2020 05:43
Mikä+on+universumin+muoto?
Onko+se+pallo+tai+jotakin+muuta?
Onko+universumilla+rajoja?+Jos+on,+niin+sillä+täytyy+olla+myös+muoto!
26.04.2020 16:04
Heh+hah+eli+palstan+sheriffi+yrittää+kiinnittää+huomion+pois+itsestään,+
Kirjoittaa+muiden+rekatuilla+nikeillä+ja+plagioi+niitä.+
Kirjoittaa+monilla+nikeillä+ja+anonyyminä:+vastaa+itse+kirjoittamiinsa+viesteihin+eri+nikillä+ja+keskustelee+itsensä+kanssa.+
On+palstan+moderaattori+eli+sheriffi+eli+valvoja.
16.04.2020 21:40
Heh+hah+eli+palstan+sheriffi+yrittää+kiinnittää+huomion+pois+itsestään,+
Kirjoittaa+muiden+rekatuilla+nikeillä+ja+plagioi+niitä.+
Kirjoittaa+monilla+nikeillä+ja+anonyyminä:+vastaa+itse+kirjoittamiinsa+viesteihin+eri+nikillä+ja+keskustelee+itsensä+kanssa.+
On+palstan+moderaattori+eli+sheriffi+eli+valvoja.
16.04.2020 21:40
Olen+samaa+mieltä+seitsemästä+kohdasta!
Vieläkö+pidätte+minua+kreationistina+ja+hihhulina+teistinä?+
Jos+pidätte,+niin+millä+perusteilla?+
Miksi+en+saa+leikkiä+samalla+hiekkalaatikolla+kanssanne+ja+käyttää+samoja+leluja?
11.04.2020 18:36
En+pidä+Madeiraviinin+mausta,+vaikka+se+makeaa+olisi.+Sen+sijaan+nautin+pitkään+kypsyneestä+Port-viinistä+jälkiruokaviininä+tai+seurustelujuomana+ruoan+jälkeen.+
Alkuruoaksi+otamme+usein+keittoa+tai+vihreää+salaattia.+
Pääruokana+nautimme+monenlaisia+meren+antimia,+joista+suomulliset+kalat+ja+erityisesti+tonnikala+ovat+suosikkejamme!+
Ruokajuomana+nautimme+kylmää+Chablis'ta.+
Jälkiruoaksi+käy+esimerkiksi+kakku,+vanukas+tai+jäätelö.+
Ruoan+jälkeen+nautimme+Port-viiniä+tai+satunnaisesti+Amaretto+Disaronnoa.+Konjakkikin+käy,+mutta+harvoin+juhlistamme+avioliittoamme+ottamalla+lasillisen+Calvadosta.+Kaurismäen+poikien+kanssa+tietty!
11.04.2020 17:33
Ateismi+on+suunnaton+tyhjyys,+johon+aivot+eivät+mahdu,+mutta+niistä+syntyy+mielikuvituksen+voimalla+uusia+universumeja+tuon+tuostakin!
11.04.2020 16:15
Jumalan+käsi+voi+ratkaista+jalkapallo-ottelun+lopputuloksen+ja+jopa+maailmanmestaruuden+Argentiinan+hyväksi!
11.04.2020 15:51
Vaikka+en+ole+Jeesus+Kristus+tai+Jumala,+niin+esitän+Jeesuksen+puolustukseksi+muutaman+väitteen,+joiden+todenperäisyyttä+näin+jälkikäteen+on+mahdoton+todistaa+varmaksi.+
1. Jeesus+ei+ollut+jakomielitautinen+eli+skitsofreenikko+niiden+lähteiden+mukaan,+joita+hänestä+on+säilynyt.+
2. Jeesus+tiesi+sen,+kuka+hän+on,+eikä+hänen+mielensä+ja+persoonansa+ollut+jakautunut+niin+kuin+se+jakautunut+on+monipersoonallisuushäiriöisillä+ihmisillä.+
3. Jos+joku+väittää+muuta,+niin+ei+perusta+väitettään+vanhimpiin+säilyneisiin+dokumentteihin+koskien+Jeesusta+kristusta,+Nasaretilaista.+
Vaikka+en+usko+kyseisestä+hemmosta+esitettyihin+väitteisiin+ja+Jumalaan,+niin+katsoin+tarpeelliseksi+puolustaa+hänen+pyhää+nimeään+niitä+valheita+vastaan,+joita+ateistit+hänestä+jatkuvasti+esittävät!
11.04.2020 15:51
En+ole+evankelioinut+koskaan+ketään,+koska+olen+ollut+syntymästäni+saakka+ateisti+eikä+minulla+ole+mitään+syytä+julistaa+evankeliumia+kenellekään.+
Älä+usko+kuulopuheita+vaan+pidä+totena+ainoastaan+se,+minkä+tiedät+kokemuksesta+varmasti+todeksi.+Tiedät,+että+en+ole+koskaan+valehdellut+tai+tehnyt+pahaa,+joten+ota+siitä+esimerkki+itsellesi!+
Ja+lopeta+se+vitun+juominen,+tollo!+Luuletko,+että+kaikki+eivät+tiedä+sitä,+kun+tulet+humalassa+töihin+ja+sekoilet+siellä?+On+vain+työkavereiden+hyväntahtoisuutta,+että+et+ole+saanut+vielä+potkuja,+mutta+usko+minua:+sekin+aika+koittaa,+ellet+muuta+pysyvästi+musiikkimakuasi+ja+ala+käymään+kirkossa!
10.04.2020 22:25
Sanottakoon+näin+väittelyn+aluksi,+että+olen+terävimpiä+kyniä+ateismin+penaalissa+eli+olen+kovan+luokan+ateisti,+jota+ei+mutu-tuntumalla+tai+pseudotieteellisillä+väitteillä+käännytetä+teistiksi+eikä+edes+deistiksi!+
Mitä+tahansa+väitteitä+jumaluskosi+perusteeksi+esitätkin,+tulen+kumoamaan+ne+kaikki+tieteellisellä+tarkkuudella+ja+varmuudella,+joka+lähtee+kaltaiseni+ihmisen+nerokkaista+aivoista,+joista+ateistit+voivat+vain+uneksia!+
En+siis+ole+ateisti+kenenkään+muun+kuin+ateistien+mielestä,+sillä+minähän+tyttö+en+usko+mihinkään+sellaiseen,+jota+en+tiedä+varmaksi+totuudeksi!+Ateistit+sen+sijaan+pitävät+totena+eli+uskovat+mitä+tahansa,+joka+puoltaa+heidän+ennalta+valittua+maailmankuvaansa+ja+uskomuksiaan+(ateistinen+uskomusmaailma).+
Menikö+liian+vaikeaksi+ja+pistinkö+jauhot+heti+kättelyssä+suuhusi?+Ei+ihme,+sillä+kukaan+ei+ole+vielä+voinut+vastustaa+sitä+totuutta,+jota+minä+yksin+ja+ainoastaan+tällä+palstalla+(ja+kenties+koko+maailmassa+edustan)!
10.04.2020 21:02
Vankeja+palkitaan+siitä,+että+tunnustavat+olevansa+teistejä+ja+sen+vuoksi+ateistien+osuus+voi+näyttää+pienemmältä+tutkimuksissa+kuin+mitä+se+todellisuudessa+on.+Käytännön+työssä+on+havaittu+jopa+niin+suuria+lukuja,+että+99,9999999999999999999999+%+vangeista+on+ateisteja+tai+on+ollut+ateisteja+rikosten+tekemisen+hetkellä!+Tämä+on+999999999999999999999999999999+kertaa+enemmän+kuin+ateisteja+on+väestöstä!
10.04.2020 13:59
Johan+tuossa+edellä+todettiin+luterilaisen+kirkon+tekemän+tutkimuksen+mukaan,+että+vähintään+puolet+vangeista+eivät+ole+tosi+uskovaisia+ja+käytännössä+tosi+uskovia+kristittyjä+on+vain+muutama+prosentti+vangeista,+mikä+on+sama+tilanne+koko+väestöstä+Suomessa+(6-7+%+on+tosi+uskovia).
10.04.2020 13:52
1 / 4