Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen Suomi24-blogissa!
Keskustelu24
profiilit
rautatie
profiilit
rautatie
rautatie
Vapaa kuvaus
Aloituksia
65
Kommenttia
263
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vastaavia kyselyjä on monenlaisia. On näitä joissa arvotaan tavara tai rahapalkintona.
On näitä joissa arvotaan muutaman kympin lahjakortteja.
Mutta on myös kyselyjä, joista saa joka vastauskerralta rahaa. Rahaa ei saa paljon ehkä 1.5 - 3.5 e/kysely. Mutta kun kyselyjä on tarpeeksi, niin tietyllä aikavälillä voi saada hieman rahaa.
Nimimerkillä söin tänään Hesburgerissa aterian erään kyselyfirmalta saamallani lahjakortilla.
11.02.2009 18:27
Minulla oli aikoinaan firmaan tullessani koulutustilaisuus asioista.
Siivooja tai esimies ei saa missään tapauksessa kuvata siivouskohdetta ilman asiakkaan lupaa.
Asiakkaan tilat ovat heidän yksityisiä tilojaan joten tuollainen esimies rikkoo lakia.
Asia on eri, jos asiakaskohteesta on annettu lupa sille että esimies tai kuka tahansa saa käydä kuvaamassa siivoojan työnjälkeä.
08.02.2009 20:20
Riippumatta viestiketjun asiaa ivaavista viesteistä. Nämä nysvärit risovat huolimatta kelistä.
Näitä nysväreitä on joka kerta kun ajaa pidempää matkaa. Ajavat n. 60-70 km/h 80km/h:n alueella tai 90 km/h n. 100 km/h:n alueella.
Ja jos lähdet ohittamaan nopeus nousee yllättäen yli nopeusrajoitusten tällä nysvärilläkin.
Joka tapauksessa he keräävät hirveät autoletkat. Tämä on jo luonnon kannalta huono asia, kun kymmenet autot köröttelevät normaalia nopeutta hitaammin.
Eri asia ovat sitten traktorit tai vastaavat, jotka ajavat n. 40-50 km/h. Ne ajavat niin hitaasti normaalinopeuteen verrattuna että ohittaminen on suhteellisen h elppo ja nopea toimenpide. Varsinkin kun hitaan ajoneuvon fiksu kuski menee ajoittain bussipysäkille odottamaan jonon purkautumista.
Mikään ei tuota niin suurta onnettomuusriskiä kuin ne, jotka alittavat lievästi nopeusrajoituksen. Monille tulee tarve ohittaa. Ohitus kestää pitkään, koska nopeuserot ovat suppeat. Joten on riski sille, että ohittaja törmää vastaantulevaan.
Kulkekaamme mieluiten normaalinopeutta niin säästyttäisi onnettomuuksista, kiitos..
08.02.2009 12:02
Sinäkö siis et miellä tätä avausta valitukseksi? Minusta sinä itsekin valitat valittamisesta. Ai jai jai jai..
19.01.2009 15:55
Samaa mieltä. Minäkin ottaisin keikan jos olisi mahdollista.
Tuollaisen lian suhteen saisi käyttää kaikkia niitä taitoja joita on oppinut tähän mennessä ja kokeilla kaikkea uutta ja opettavaista.
Ihanaa olla siivooja.
15.01.2009 15:37
Myös Winclean tarjoaa bonuksia. Lupaavat 36 c/työtunti jos asiakas on erittäin tyytyväinen työhön. Tuo kyseinen bonus maksetaan 4 kertaa vuodessa.
10.01.2009 13:06
Eivät ne ohjaajat eivätkä esimiehet hirveästi palkkaa nosta. Palveluohjaaja nostanee euron tunnilta enemmän kuin siivooja. Palveluesimies tienannee n. 2000-2500 e/kk.
Tiedän että he ovat parhassa puristuksessa. Ylhäältä esimiehet vaativat hyvää tulosta. Pitäisi selvitä kuluitta. Alhaalta päin painaa työvoimapula sekä työntekijät. Vasemmalta painaa aasiakaskohteet jotka valittavat työn laadusta. Kukaan ei pysy ja siivoojakierto on valtava.
Oikealta tulevat myyjät. Jotka myyvät siivoustyötä eteenpäin välittämättä onko tekijöitä. Palveluesimiehen duuni on paskamainen duuni ihmiselle jolla on vähänkään herkkyyttä työntekijöitä kohtaan.
Ne isommat pomot TJ:stä lähtien ovat niitä jotka tässä tällä ketaa ovat ne pahikset.
09.01.2009 13:11
Yleensä työuupumus ei ole ainoa ongelma. Monella ihmisellä muutkin ongelmat kuten masennus tuovat lisäongelmia. Eli jos tekee pitkää päivää ja kärsii vielä eri asteisesta masennuksesta niin periaatteessa henkisesti kuluttaa samalla itseään.
Mulle on syksyn aikana diagnosoitu tietyntyylinen masenus-hypomania rytminen mielenterveysongelma.
Silloin kun olen tehnyt paljon töitä mulla on ollut jonkinmoinen hypomaaninen jakso. Parin tunnin yöunilla tein 10 tuntisia päiviä.
Sitten hypomania jakso pudottaa mut masennukseen. Samalla iskee voimakas uupuminen työn tekoon.
Toisilla se raskas työnteko tuottaa itsessään masennusta, joka pahentaa tulevan uupumuksen voimaa.
masennukseen voi johtaa unettomuus, stressi, sosiaalisten suhteiden vähyys ja vaikka mikä.
Puhdasta työuupumusta jaksaisi pidempään. Mutta ei yhteistyössä muiden ongelmien kanssa.
08.01.2009 22:20
Tulee niin tyhjä olo joka tapauksessa. Vuosi sitten annoin kaikkeni firman puolesta. Tein pitkää viikkoa, pitkää päivää unohtaen kaiken sosiaalisen elämän. Unohtaen kaverit ja kaiken.
Nyt kun tilanne on toinen, kukaan ei tarvitse tai edes kysele miten voit.
Olisi tuntunut mahtavalta jos esimies olisi silloin tällöin soitellut ja kysellyt kuulumisia tai vointia. Mutta ei.. kun sairastut työuupumukseen sut hylätään kuin rukkanen.
Tästä keväästä lähtien inhoan koko yritystä. Ja jos joku kysyy kannattaako L&T valita kohteen siivoukseen. Vastaan varmasti että ei kannata.
06.01.2009 19:19
Tiedätkö siivoaako kaverisi kaikkina pyhinä, joina juna kulkee vai koskeeko sopimus vain arkipäiviä?
T: Jari
27.12.2008 20:26
Uskoisin että siivoojia ei lomauteta tai sanota irti. Mutta käytännössä sopimusten osa-aikaistaminen koskenee siivouspuolta enemmän.
Uskon että siivouskohteet vähentävät taloudellisen katastrofin tullessa siivousta tilanteesta riippuen.
Uskon myöskin siihen että konkurssiin menneiden yritysten tilat tulevat nopeasti muiden yritysten käyttöön. Kajaanissakaan paperitehtaan kaatuminen ei merkitse työtilojen vähenemistä. Niihinkin tiloihin on käsittääkseni tulossa uusia yrityksiä.
Suurempi ongelma koskenee yritysten teettämiä extratöitä eli keikkoja.
Peruspesukeikan saatikat muut keikat pystyy helposti siirtämään vuodella parilla. Eli veikkaan että ne joilla on ylläpitokohteita ei tule ongelmia, mutta ne siivojat joiden työsuhde koostuu pelkästään keikoista voi tulla työnvähenemistä tai siirto ylläpitosiivoojaksi.
Siivoojien kannalta paljon suurempi pelko on se, että kunnat ja sairaalat ulkoistavat siivoustaan. Tällöin palkka putoaa reippaasti vaikka työpaikka säilyisikin.
26.12.2008 19:19
ISS etsii myös Riihimäelle junasiivoojia. Osaako joku sanoa miten tiivis työtahti on?
Käsittääkseni vaunujen lattiat mopataan, penkit pestään kuumalla höyryllä jne..
Siivotaanko vetureitakin? Onko töitä seitsemänä päivänä viikossa?
26.12.2008 18:58
Laitoshuoltajan opintoni ovat kesken. Mutta tiedusteltuani avoimista paikoista kunnilla. Vaikuttivat innostuneilta siitä että mulla on ainakin halu opiskella laitoshuoltajaksi.
23.11.2008 22:02
Miten helppoa on päästä töihin kunnalliselle sektorille siivoojaksi?
Entä onko valtiolla enää omia siivoojia vai ovatko ne kaikki ISS:llä?
23.11.2008 21:18
Mun taustani on se, että tietokone on ollut elämässäni pienestä pitäen. Mä sain ensimmäisen tietokoneen 1983. Koska pelit olivat kalliita tulotasoomme nähden piti ostaa Mikrobittejä ja ohjelmoida pelejä niistä.
Pelejä tehtiin isän kanssa. Oli kaikenlaiset tarkastajat, jotta rivit menivät oikein.
Eräässä vaiheessa mä kokeilin kaikkea. Muokkasin valmista peliohjelmaa erilaiseksi.
Lopulta mä tein paljon erilaisia ohjelmia. Mä jopa tein GW-basicilla jopa ohjelman, joka osasi vähentää syötetyn päivämäärän toisesta.
Joten mulla on taitoa. Tosin taito on esihistoriallista, mutta haluan koulutuksen kautta päivittää tietoni ja syventää niitä.
Tiedän että ohjelmointikielet ovat erilaisia, muta silti monissa niissä on samankaltaiset: Pascalissa, C++:ssa, C:ssä, Javasssa, PHP:ssä sekä ASP:ssä.
Opiskellessani datanomiksi vuosina 2000-2003 mä pyöritin aika kivasti ASP:tä sekä Action Flashia että Macromedia Action Scriptiä. Harmi vaan etteivät opettajat itse osanneet juurikaan opettaa. Kulutin kamalasti aikaa etsiessäni netistä esimerkkejä ja ideoita. Harmi vaan että monet ohjelmat jäivät vajaiksi.
Mutta nyt mulla on uusi mahdollisuus opiskella parempien opettajien johdolla paremmilla resurseseilla, joten musta voi tulla mitä vaan. :)
Musta tulee hyvä ja pätevä, kunhan panostan tarpeeksi.
27.08.2008 22:35
Riippuu toki työpaikkakunnastasi, mutta monet vanhemmat ja muutkin siivoojat karttavat varsinkin viikonlopputyötä.
Saat melko varmasti viikonloppu töitä. Tietenkin laissa on tietyt kohdat yhtenäisen työajan suhteen sekä palkan suhteen. Palkkasi jää 20% alle TES:sin, koska olet nuori. Työtä et saa käsittääkseni tehdä enempää kuin 4 tuntia/vrk.
Korjatkoon fiksummat nuo nippelitiedot :)
24.08.2008 23:47
Isäni kertoi aikoinaan kuinka 70-luvulla kävi, kun ikkunoita valmistavaan firmaan tuli liittoon kuulumaton työntekijä.
Jos liittoon kuulumaton työntekijä vastusti, työntekijät uhkasivat lakkoilla. Yleensä se liittoon kuulumaton lopulta liittyi liittoon, mutta monesti kävi niin että työnjohdon oli pakko antaa potkut muuten muut työntekijät olisivat lähteneet lakkoon.
Tosin tämä muutaman sataa henkilöä työllistävässä perheyrityksessä eikä osakeyhtiössä.
23.08.2008 13:41
Lakkoon kun valtaosa PAMiin kuuluvista siivoojista ei ole PAMissa. Kun PAMiin kuuluvat siivoojat menevät lakkoon, te liittoon kuulumattomat jatkatte työtänne naureskellen lakkoilijoille.
Kun esimerkiksi paperiliitto menee lakkoon, työntekijöistä niin suuri osa kuuluu liittoon joten koneet pysähtyvät täysin.
SIivousalalla käy korkeintaan niin että firmoille tulee hetken aikaa laskua ylitöistä, joita tekevät liittoon uskomattomat tyypit sekä opiskelijat, jotka kuuluvat omien alojensa liittoihin.
Ole siinä sitten vakavamielisesti lakossa.
Toiseksi, puolustipa PAM loisteliaasti nytkin kun siivousfirmat yrittivät pudottaa tuota 4.2%:in "suurta" palkan korotusta.
23.08.2008 11:52
Minä olen sinun kanssasi samaa mieltä. Minusta siivoojan pitää tehdä työnsä hyvin. Niin kauan kun siivooja ei panosta työhönsä tehdäkseen oikeasti hyvää jälkeä siivoojan ei kannata vaatia hirveitä panoksia palkka tai kohteen tuntilaskelmiin.
Jos siivooja tekee työnsä huonosti: Jättää pölyä, tuottaa asiakkaalle jatkuvasti aitoa närää siivoojan työstä, tekee työnsä puolittain eikä ota uusia ajatuksia tai opettele uusia käytäntöjä ei voida vaatia hirveitä.
Siinä vaiheessa kun siivooja omalla ammattitaidollaan ja panostamisellaan vaikuttaa asiakkaidensa positiivisesti asiakkaiden asenteisiin voidaan alkaa pyytämään asiallista kohtelua sekä oikeasti parempaa palkkaa.
Tiedän että joku miettii tähän väliin asiakkaiden valmiiksi negatiivisista asenteista. Tiedän että vaikka siivooja tekisi parempaa työtä kuin itse jumala, siitä valitetaan. Mutta onneksi on myös realistisia asiakkaita. Terveellä järjellä varustettu asiakas tiedostaa varmasti milloin syy on esimerkiksi huonossa perehdytyksessä eli esimiehissä ja milloin syy on siivoojassa itsessään. Toisaalta muiden kuin yhteyshenkilön mielipiteillä ei ole niin suurta merkitystä. Yhteyshenkilö on vastuussa siitä mistä asioista ilmoitetaan esimiehille tai mistä keskustellaan suoraan siivojan kanssa. Yhteyshenkilöllä ainakin pitäisi olla tieto siivoussopimuksista sekä siitä mitä siivotaan, miten usein ja miten tehokkaasti.
Sopimuksesta tietämättömät kohteen työntekijät näkevät työn usein omasta perspektiivistään. Siivoojan työ voidaan kokea huonoksi sopimuksesta tietämättömän silmin, kun siivooja jättää siivoamatta osan alueesta. Joka on alunperinkin jätetty sopimuksen ulkopuoliseksi tai jota sopimuksen mukaan siivotaan harvemmin kuin muita alueita.
Meni vähän monimutkaisesti, mutta pääpointti on se että: Jos siivooja tekee työnsä kunnolla ja arvostaa itseään sekä omaa ammattiaan, palkoista voidaan neuvotella tulevaisuudessa aivan erilaisella asenteella.
21.08.2008 12:38
Kokeilin pari päivää kesälomalla ollessani RTK:ta. Ei ollut minun näköiseni firma. Mieluummin olen L&T:llä vaikka sitten suhdanne huonontuisikin nykyisestä.
20.08.2008 19:23
6 / 14