Kuka tietää mikä armolahjoista ainoastaan lopunaikoina esiintyy?
Jeesuksen vertaus laupiaasta samarialaisesta, kertoo sen. Luuk. 10:29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?" 10:30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vae…
4:7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. K, ethän laita niitä pusipusi viestejäsi?
"1.Tim. 4:14 Älä laiminlyö armolahjaa, joka sinussa on ja joka sinulle annettiin profetian kautta, vanhinten pannessa kätensä sinun päällesi." Ketkä ne sanoivatkaan, että kättenpäällepanemisella saadaan aina saatanan he…
Eksyksen henki ei koskaan, korostan:EI KOSKAAN tunnusta Jeesusta lihaantulleeksi Messiaaksi, joka kuoli syntiemme takia..
Itse en ollut paikalla, mutta olen kuullut että jossakin hoitokokouksessa joku mummo oli ryhtynyt kiittämään - ollessaan sidottuna synteihinsä. H.Saari oli tylysti käskenyt hänen lopettaa. Saa sitä nyt ihmetellä, miksi …
Vanhoillislestadiolaisuuden perusydin muuttui prameiden toimitalojen myötä. Pirttiseurat ja vl, siinä oli erottamaton pari, heti lahkon alkuajoista lähtien. Lahkon imagoon on kuulunut tietynlainen "undergroud" meininki.…
Auttakaa minua. Mistä kohtaa Raamatusta tuo lause löytyy? Tätä lausettahan on viljelty ahkeraan aina silloin, kun vl-oppi räikeästi ylittää ihmisten oikeudenmukaisuuden ja kohtuuden tajun. Minä en löytänyt Raamatusta ku…
Matt.7 7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. 7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. 7:9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka ant…
Sinun ei tarvitse mitenkään parannella itseäsi, kelvataksesi Jeesukselle. Tule sellaisena kuin olet. Matteuksen evankeliumi: 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes…
Raamattu käskee petoksella saadun hyödyn palauttamisen nelinkertaisena. Luukkaan evankeliumi: 19:8 Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle: "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta…
Vl kulttuuri on haukkumakulttuuri. Aina on joku hampaissa, eikä myötäelämistä ja ymmärrystä esiinny. Siinä missä normaali-ihminen näkee apua tarvitsevan poloisen, vl näkee halveksittavan hylkiön, joka syyllistetään. Älk…
Gal. 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." 5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Pieni amerikkalaislahko iloitsee Kauhajoen koulusurmista/1135239670883
Tätä epäilemättä monelle tuttua aihetta täällä ei ole paljon käsitelty. Niin, meillä oli salatelevisio, joka oli väillä liinalla peitetty kukkapöytä. Entäs "teillä"?
1.Kor. 14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; 14:30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. 14:31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne …
Hurmahenkisyys on juuri sitä, että Raamatun sanan tilalle otetaan ties minkä hengen ilmoitukset. Jo Lutherin ajalta meillä on varoittava esimerkki hurmahenkisestä Tuomas Mynzeristä, joka toiminnallaan aiheutti verilöyly…
Portissako?
Hebrealaiskirje: 10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen muk…