Abortti ei ole ehkäisyä.

Osasin odottaa tätä, että aborttia aletaan tarkoitushakuisesti markkinoimaan, myös kuvia apuna käyttäen, ehkäisynä. Vastavetona ihmisoikeusjärjestön ehkäisemättömyys tutkimukseen. Abortti ei ole ehkäisyä. Ehkäisyä on es…

Solidaarisuus vl-liikkeessä

Solidaarisuus vl-liikkeessä, kuuluu ilmeisesti samaan sarjaan, saksalaisen huumorin- ja ruotsalaiset sotasankarit, toisessa maailmansodassa, käsitteiden kanssa. Hoitokokous terrorilla saatiin "siunauksellisesti" pelotel…

Tästä se kaikki johtuu

Nimim Emmalia sen kiteytti muutamaan lauseeseen. ""Johto on tavallaan rehellinen kun se sanoo, että hoitokokoukset olivat rakkaudellisia ja siunauksellisia, ja se näkyy tänä päivänä vl-liikkeessä. Kaikki johtuu varmaan …

Uskoon vasta kuolinvuoteella

Kun olin lapsi, tämä käytäntö oli yleinen. Eli ihmiset tulivat vl-uskoon vasta viimeisillä elinhetkillään - varmuuden vuoksi. Itse lapsena laskelmoin myös näin, että olisi edullisinta elää elämänsä vapaana ja ottaa vast…

Kirkon (VL)sielunhoito

Auttakaa minua. Vaikkaa kuinka gooklaan, en löydä kirkon yhteydessä mainintaa siunauksellisista vl-sielunhoidoista. Enkä yleensäkään kirkkoon kuuluvan vl-liikkeen sielunhoidoista. Miten tämä on mahdollista, eihän Päiväm…

Metaskeema-ilmiö laajenee

Eikä se ole paha-asia. Sillä entinen vl-rikkavilja on kitkettävä juurineen, ennenkuin uusi pääsee syntymään sijallensa. 2.Korinttolaiskirje: 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanh…

"Tylyt ja tympiät" Oululaiset..

En esitä tätä absoluuttisena totuutena, vaan pohdintana. Minkähän verran sillä on ollut vaikutusta, että Srk-lestadiolaisuus on ollut jo ties kuinka kauan keskittyneenä oulunseudulle? Alkuperäiset oululaisethan tunnetus…

Oikea USKON SANA?

Vanhoillislestadiolaiset uskottelevat sen olevan, juuri se mantra: "Jeesuksen nimessäjaveressäkaikkisynnitanteeksi", Mutta eipä olekaan. Paavalin kirje Roomalaisille sen kertoo selvästi. 10 0:8 Mutta mitä se sanoo? "San…

Onko huhussa perää?

Kerrotaan erään hailuodossa asuneen miehen kantaneen ameriikasta salkkukaupalla dollareita. Kerrotaan myös, että rahoille vaadittiin vastapalvelus.. Onks huhussa perää ;)