pundit
Vapaa kuvaus
►Jokaisen ihmisen pitäisi ymmärtää mitä onni on.
►Onnea ei ole se, että saa jotain uutta, vaan että ymmärtää mitä jo omistaa.
►Onnea on oppia ymmärtämään, mitä haluaa ja mitä tarvitsee.
►Onnea on ymmärtää tarjolla olevat mahdollisuudet.
►Onni ei ole tasaista tietä, vaan kykyä edetä miellyttävällä tavalla tässä erämaassa.
►Onnella ei ole huomista päivää. Onnella ei ole eilistä päivää, se ei muista mennyttä, ei ajattele tulevia, sillä on vain nykyisyys eikä sekään ole kokonainen päivä, vaan silmänräpäys, tämä hetki, juuri tässä.
.
Olen akateeminen yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut perheellinen nainen.
►📧 mspundit[at]hotmail.com
Aloituksia
315
Kommenttia
2475
Asuntojen hintakehitys 2003-2013 (10 vuotta)
Uusin tilastokeskuksen katsaus on ilmestynyt. Vuonna 2003 päkaupunkiseudun vanhojen kerrostalojen keskimääräinen neliöh55844IMF:n mittarit Suomen asuntomarkkinoista
Suomessa asuntomarkkinoiden tila vaikuttaa olevan kohtalaisen vakaassa tilassa, mistä kertoo myös viimeisten vuosien keh90831Asuntokauppojen määrä 2016 oli korkeampi kuin 2015
Kiinteistönvälittäjät sanoivat välittäneensä 58.400 asuntoa vuonna 2016, mikä oli kolme prosenttia enemmän kuin edellise15825Asuntojen hinnat eivät romahda, tässä syy
Monenko agendakirjoittajan kanssa olen väitellyt parin vuoden ajan palstalla siitä, että A) asuntojen hinnat ovat jo rom58611Näin paljon omassa asunnossa asuva säästää
Tämä on totuus. Suhteessa omistusasumiseen, vuokra-asuminen on viime vuosina ollut varsin epäedullista. Olen pyörittänyt67581Uusin tilastokatsaus asuntojen hinnoista
Minulla on käsissäni Tilastokeskuksen tuoreimmat vahvistetut luvut painetussa kirjassa. Vanhojen kerrostalojen neliöhin77533Kaksi epäonnistujaa menettivät ministeripaikkansa
Kaksi epäonnistujaa eli Maria Guzenina-Richardsson ja Jukka Gustafsson menettivät ministeripaikkansa. MGR osoittautui ju46490Pankit soveltaneet lainakattoa jo vapaaehtoisesti
Lehtijuttu eiliseltä vahvistaa sen, mitä olen täällä kirjoittanut. Lainakatolla on vain vähäisiä vaikutuksia. Lehtijutus22477Luteet vuokra-asunnossa
Löysin parin vuoden ikäisen kuluttajariitalautakunnan ratkaisun tästä. Vuokralaiset joutuivat sietämään luteita 2,5 kuuk0446Asuntokauppariita tuli kalliiksi
Nainen osti Koillis-Savosta kaksion 36 000 eurolla. Kaupan jälkeen hän väitti, että hänelle ei kerrottu suunnitteilla ol14437Huhtikuussa 2016 ennätys uusista asuntolainoista
Huhtikuussa myönnettiin ennätyksellisen paljon uusia asuntolainoja, eli 1623 miljoonaa euroa. Tuota enemmän on asuntolai29431Asuntojen hinnat 20 vuotta
Pöydälläni on kaksi tilastollista vuosikirjaa. Vuodelta 1995 ja vuodelta 2015. Keskimääräiset neliöhinnat euroina ovat k66403Todellisuus on tarua ihmeellisempää
Me kaikki olemme lukeneet tarinoita tutusta pankinjohtajasta, joka muutti perheensä kanssa vuokralle. Jääkö maahan vielä22390Suomalaiset vetäytyvät Viron asuntomarkkinoilta
Arvoasunto 4/2016 lehden mukaan suomalaisbuumi Viron asuntomarkkinoilla on loppunut. Käännekohta oli jo vuosi 2010. Sen22378Tietoa asuntolainoista
Keräsin tiedot keskimääräisistä asuntolainoista Tilastokeskuksen julkaisusta 2014 ja Säästäminen, luotonkäytöt ja maksut25372Romahduksen jälkeen kylmä tuuli puhaltaa
Asuntojen hinnat ovat romahtaneet kautta maan. Kauppa on ihan seis. Asuinalueet autioituvat asukkaiden paetessa päälle k65357Valtionvelan määrä laskussa
Valtionvelan määrä oli huhtikuun 2016 lopussa 97,595 miljardia, kun se oli korkeimmillaan tammikuun lopussa 103.629 milj24336Uusia asuntolainoja enemmän kuin viime vuonna
Asuntolainakannan nousu on jatkunut myös tammi-helmikuussa 2016. Kotitalousten asuntolainakanta kasvoi tammi-helmikuun a14327Pankkitalletus vs. asunto
Suomalaisilla on talletuksia pankeissa 80,1 miljardia euroa. Keskimääräinen korko yön yli talletuksille on 30.9.2004-3044296Oma vai vuokralle Lauttasaareen?
Helsingin Lauttasaaresta löytyy samasta talosta ja samasta kerroksesta sekä vuokra-asunto että myynnissä oleva asunto yl59285