Vapaa kuvaus

Satunnaista kirjoittelua harrastuksista. Vapaa-aikanani: Hiihtoa, pyöräilyä (maastossa ja maantiellä) muuta pientä ulkoilua Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

241

1. Renkaassa+on+aina+oma+jäykkyytensä+ja+sen+taivuttaminen+vaatii+oman+voimansa.+Uudelleen+muotoutuminen+vie+energiaa+->+rengas+lämpiää.+Samalla+kuluu+siihen+lämmittämiseen+polttoainetta.+Taloudellinen+rengas+taipuu+vähemmällä+energialla+ja+niin+luulen+sen+olevan+myös+"vetelämpi"+luonnostaan.+Ehkä+tuo+paineen+nostamisen+tarve+kertoo+myös+samasta,+jos+kaipaa+"normirengasta"+pikkusen+enemmän+painetta.Pitänee+itse+kanssa+lisätä+painetta+2,2+->+2,5+tai+vastaavaa,+niin+kompensoituu+pehmeys.Profiili+ja+kuvio+varmasti+tuo+oman+lisänsä.+Fillarin+renkaissa+helpompi+käsissä+tuntea+ohut+kylkisyys+ja+se+että+ne+renkaat+rullaa+herkemmin.+Ohut+kylki+taipuu+kevyemmin,+niin+sormissa+kuin+ajossa.+Ihan+sama+perusjuttu+on+autonrenkaissa,+vaikkei+tekniikassa+niin+paljoa+olisi+yhteistä.+Ohut+kylkinen+saattaa+rikkoutua+herkemmin...+Toiseen+autoon+on+kesärenkailla+16"+vanteet+(vanteet+voi+pistää+kumpaan+tahansa).+Katsoo+sitten+mitkä+renkaat+siihen+hankkii+kun+on+sen+aika.+Toistaiseksi+olen+kumminkin+tyytyväinen+tuohon+renkaaseen+--+kompromissi+aina+jossain+tulee+tehtyä.
  2. Rationaalisesti+tavallisuus+yhtenä+kriteerinä.+Edellisen+auton+moottorin+jakohihnaa+ei+vaihdettu+päivässä,+kun+ei+ollut+tavallinen+kokoonpano.+Fordeja+on+tottunnu+tavalliset+"yleiskorjaamot"+huoltaan+--+löytyy+huolto+läheltä+työpaikkaa+:)