jth_12

jth_12 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Satunnaista kirjoittelua harrastuksista. Vapaa-aikanani: Hiihtoa, pyöräilyä (maastossa ja maantiellä) muuta pientä ulkoilua Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Liittynyt 15v sitten
13 aloitusta · 241 kommenttia
Hyviä ohjeita tuolta löytyy. Homman voi tehdä huomattavasti paremmin kuin tavallinen pyöräilijä tarvii. Vasta-alkajakin pääsee liikkeelle, jos on sopivasti uskallusta ja ymmärrystä jännitysten mekaniikasta. Youtubesta katsoessa hakusanoiksi vaikka bicycle wheel truing

Olen myös itseoppinut tuossa hommassa ja tulokset on ollu mun ajoihin riittäviä :) Kisoissa en käy ja vaatimuksetkaan ei ole sen tasoisia. Tussin tai liidun kanssa merkkaamalla pääsee aika pitkälle "peruspyöräilijä". Kahden viimeksi kasaamani kiekon kanssa käytin Parktoolin puolan kireysmittaria. Ilmankin pärjää, kun kireyden kuulee soinnissa tai tuntee sormissa. LInkki simppeliin työkaluun http://www.parktool.com/product/spoke-tension-meter-tm-1 Netistä tilattuna taisi olla 50e (+ nyt perittävä ALV).

Uusien kiekkojen kanssa olisin päässyt halvemmalla, kun olisin ostanut uudet valmiiksi kasatut. Mielenkiintoista puuhaa :)