Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

14

Kommenttia

428

1. En voi selittää enempää. Ja olet lukenut liikaa "Uljas Uusi Maailma":a
  2. Anteeksi, en ollut tarpeeksi selkeä siinä, mitä ajan takaa.

Satanismi ei tuo mitään uutta mihinkään. Kuten kristityt, te vain kokoatte aivan tavalliset asiat yhteen nippuun, kollektivoitte, ja annatte niille uuden termin. Olen koko ajan puhunut satanismista objektiivisesti. "Ala-magia" on toisinsanoen sosiaalinen kanssakäyminen, ja "manipulointi" on yksinkertaisesti puhe-ja väittelytaitoa, joka keksittiin jo antiikin aikana. Ei siis satanismia varten.

Raadollisesti katsoen satanismiksi sanotaan ajattelutapaa, jossa yhdistyvät humanismin perus idea "ihminen on oma jumalansa", kapitalismin pohja ja perusta "vahvin selviää", sekä pakolliset
    itsesuggestio metodit ja shokeeraavat termit.

Mutta kuten joku varmaan huomaakin, niin tekään ette enää pysy ihan loogisuuden rajoissa, mikä onkin surullisen yleistä uskonnoissa. Oqqi sanoo vihaavansa humanismia, mutta silti puhuu kuin humanisti. Hän ei kiellä, etteikö satanismi olisi pääosin kopsattu humanismista. Hän ei kiellä sitäkään, että "saatana" on aivan turha, ja sillä ei tee mitään muuta kuin hankitaa huomiota. Hän ymmärtää myös, että satanismia ei tarvita mihinkään. Miksi siis olla satanisti? Saa sellaisen vaikutelman, että te olette ateisteja, jotka vain pelleilevät.

Kun vertasin larppaamista satanismiin, oqqi lainasi minua väärin. Lause oli jo loppunut. "Siinä saa olla joku muu" kuuluu jo larppaamiseen.

Periaatteessa te larppaatte, kun suoritatte rituaaleja. Antaudutte itsesuggestioon. Ette oikeastaan usko, että on olemassa mitään voimaa, joka teitä auttaa, koska uskotte vain siihen, että
    voitte itse muutttaa oloanne. Tämä on larppaamisen
    ydin. Pelatessa antaudutaan täysin fantasiamaailmaan, jossa omat oikeat uskomukset unohdetaan. "Saa olla joku muu" tarkoittaa sitä, että itsesuggestion toimintaa ei ole estämässä mikään, koska se kuuluu siihen hommaan.

Satanismi ei siis tarjoa mitään. Mielestäni Wiccalaisuus on pitkälleietyä satanismia. Siinä ollaan luovuttu turhista humanismin rajoituksista, ja siirrytty kokonaan itsesuggestion maailmaan. Suosittelen sitä. Jos ei muuten, niin larppaustuokioihin.
  3. 11 / 22