Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
zacharia
profiilit
zacharia
zacharia
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
14
Kommenttia
428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itse uskon, että mitään tv lähetyksiä ei koskaan tule, asiasta vaietaan ja se unohdetaan heti. Syynä on se, että arkki on mikä tahans arkki, josta ei voi päätellä minkäänm jumalan olemassaoloa.
04.08.2005 16:01
En voi selittää enempää. Ja olet lukenut liikaa "Uljas Uusi Maailma":a
03.08.2005 16:30
Mutta kun ette ole antaneet mitään järkevää syytä kyseenalasitaa mun mielipiteitä. "Ei ole tarkoituskaan", "niinhän se on" -vastauksilla ei paljoa keskustelua synnytetä.
03.08.2005 08:22
Mua ei ainakaan alkanu ahdistamaan ateistina tuo teksti. Tottahan se oli ( lukuunottamatta joitain kyseenalaisia lauseita). Fysiikka ei ole eksaktia. Se perustuu sen hetken parhaaseen ja hyväksytyimpään oletukseen, ei juurikaan muuhun.
Todistaako se, että tiede ja fysiikka on väärässä? no hell-fucking-god-damn-way. Maailma on ja toimii monimutkaisesti. Typerät ja laiskat sanovat, että kaikki on jumalasta, ja nörtit ja pilkunviilaajat kinastelevat kvarkeista ja kvanteista. Kumpi on oikeassa? Molemmat. Kyse on vain termeistä ja niiden laajuudesta.
01.08.2005 18:37
Kaikki eivät ole ihan noin puritaaneja. Satanismi ei ole ilmoitususko. Ei se voi, koska ei ole ketään ilmoittajaa :>
01.08.2005 18:21
Huoh... "käsitykseni siitä, että......, on vain vahvistunut."
01.08.2005 18:20
En pysty ilmaisemaan itseäni enää selvemmin. On vaieka sanoa mitään järkevää uskonnosta, jota pitää täysin tarpeettomana kaikille, myös siihen uskoville. Käsitykseni siitä, että satanismi on vain olemisen vuoksi. Toisin kuin muut, "vakavat" uskonnot. Toisaalta, mitäpä voikaan odottaa uskonnolta, johon voi uskoa, vaikka olisi uskomaton (ateisti)
Ja minä en ole kommunisti. Aika typerä väite, kun ottaa huomioon, että Jeesuksen opeista paistaa läpi sosialismi ja kommunismi(n ihanne)
01.08.2005 18:18
Ei ole olemassa yhtä totuutta. Nasse voi olla oikeassa omasta mielestään, jolloin sun totuuteen ( =sen valheeseen) pyrkiminen ei ole mielekästä.
01.08.2005 14:55
Taidan pysytellä NVY:n helmassa.
01.08.2005 14:49
Kai tajuat, että kaikki ateistit eivät ole niinkuin sinä (ja minä), että he kieltävät ehdottomasti kaiken magian ja muun ylimaallisen, vaikka sellaista näkisivät?
Toisaalta en kyllä menisi sotkemaan tieteen kehitystä ateismiin. Jos aluksi ei tiedetty, mikä salama on, niin ateisti ei ole se, joka ei usko salaman olemassaoloon, vaan se, joka ei usko, että salama on jumalan aiheuttama.
31.07.2005 13:44
Kaikesta muusta ne sitten voikin olla erimieltä. Eikä yliluonnollisuuden kieltäminenkään ole täysin absoluuttista ateistien keskuudessa. Jumalan ehkä.
30.07.2005 18:32
Anteeksi, en ollut tarpeeksi selkeä siinä, mitä ajan takaa.
Satanismi ei tuo mitään uutta mihinkään. Kuten kristityt, te vain kokoatte aivan tavalliset asiat yhteen nippuun, kollektivoitte, ja annatte niille uuden termin. Olen koko ajan puhunut satanismista objektiivisesti. "Ala-magia" on toisinsanoen sosiaalinen kanssakäyminen, ja "manipulointi" on yksinkertaisesti puhe-ja väittelytaitoa, joka keksittiin jo antiikin aikana. Ei siis satanismia varten.
Raadollisesti katsoen satanismiksi sanotaan ajattelutapaa, jossa yhdistyvät humanismin perus idea "ihminen on oma jumalansa", kapitalismin pohja ja perusta "vahvin selviää", sekä pakolliset
itsesuggestio metodit ja shokeeraavat termit.
Mutta kuten joku varmaan huomaakin, niin tekään ette enää pysy ihan loogisuuden rajoissa, mikä onkin surullisen yleistä uskonnoissa. Oqqi sanoo vihaavansa humanismia, mutta silti puhuu kuin humanisti. Hän ei kiellä, etteikö satanismi olisi pääosin kopsattu humanismista. Hän ei kiellä sitäkään, että "saatana" on aivan turha, ja sillä ei tee mitään muuta kuin hankitaa huomiota. Hän ymmärtää myös, että satanismia ei tarvita mihinkään. Miksi siis olla satanisti? Saa sellaisen vaikutelman, että te olette ateisteja, jotka vain pelleilevät.
Kun vertasin larppaamista satanismiin, oqqi lainasi minua väärin. Lause oli jo loppunut. "Siinä saa olla joku muu" kuuluu jo larppaamiseen.
Periaatteessa te larppaatte, kun suoritatte rituaaleja. Antaudutte itsesuggestioon. Ette oikeastaan usko, että on olemassa mitään voimaa, joka teitä auttaa, koska uskotte vain siihen, että
voitte itse muutttaa oloanne. Tämä on larppaamisen
ydin. Pelatessa antaudutaan täysin fantasiamaailmaan, jossa omat oikeat uskomukset unohdetaan. "Saa olla joku muu" tarkoittaa sitä, että itsesuggestion toimintaa ei ole estämässä mikään, koska se kuuluu siihen hommaan.
Satanismi ei siis tarjoa mitään. Mielestäni Wiccalaisuus on pitkälleietyä satanismia. Siinä ollaan luovuttu turhista humanismin rajoituksista, ja siirrytty kokonaan itsesuggestion maailmaan. Suosittelen sitä. Jos ei muuten, niin larppaustuokioihin.
30.07.2005 11:43
Mulla ei ole mitään sisäistä jeesusta missään. Mikään uskonto tai uskomus ei ole oikeassa. Ei edes ateismi. Ateismi ei voi olla oikeassa, koska ateisteilla on eri käsitys kaikesta, niinkuin uskovillakin.
Voin esittää omia, kirkon, psykologien, ateistien, uskovien tai yksittäisten henkilöiden ajatuksia joko
suoraan lainaten tai soveltamalla ja yhdistämällä tai selittämällä ja vertaamalla.
Mua ei haittaa hyökätä kristittyjen, ateistien, saatananpalvojien, skientologien tai Näkymättömään Vaaleanpunaiseen Yksisarviseen uskovien oppeja vastaan. Miksi teen sitä? Kun joutuu pohtimaan tarkasti asiota, niin aivot joutuvat rasitukseen, ja se parantaa muistin, oppimisen ja muiden kognitiivisten toimintojen toimintaa.
30.07.2005 11:21
Eikä minulla ole finnejä.
30.07.2005 11:06
Noista kaikista on täällä kyllä jauhettu.
29.07.2005 23:28
ei ajatuksen sisältöä, vaan se, mikä ajatus on aivoissa. Ja ei, en ole lukenut lehtiä, vaan se oli (60-minuuttia?)ohjelmassa.
Kaiken kaikkiaan typerä ja turha aihe.
29.07.2005 23:23
Tämä sun juttu kaatuu kolisten, kun ajatukset on havaittu. Ne liikkuu impulsseissa.
Siihenpä se sitte loppu.
29.07.2005 18:19
Ateismia on monta sävyä. Itse kiellän jyrkästi ja ehdottomasti kaikki jumaluudet, kaikki kuolemanjälkeisyydet, kaikki yliluonnolliset kokemukset, kaiken. Ei ole mitään voimaa, jolta saisi mitään tekemällä mitään.
Kaikki luodaan itse, ja usko antaa kokemuksen vahvistuksesta. Mitään ei tapahdu, jos sitä ei hartaasti toivo tai pelkää.
Sitten on sellaisia, jotka eivät usko Jumalaan, mutta uskovat johonkin. Jotkut niistä haluavat luoda oman jumalan, ja mielellään antaa itsellekin jotain voimia "magiaa" useimmiten.
Eikai tässä muuta.
29.07.2005 18:17
www.eroakirkosta.fi Nopein ja paras tapa.
29.07.2005 18:12
Millä perusteella teidän wiccanne on ainoaa oikeaa`? Periaatteessa SinäMinä-wicca voi olla ihan yhtä oikeaa.
29.07.2005 18:08
11 / 22