kapi_
Pitkä ja monipolvinen elämä on jo takanani. Monessa olen mukana ollut, paljon nähnyt, paljon kokenut ja jotain vielä muistankin. Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni ja yhteisöni, jotka ovat vaihtuneetkin moneen kertaan. Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon.
Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut. Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa. Myös maailmanmeno ja elämän ilmiöt yhä kiinnostavat niin, että otan niihin kantaa myös näillä palstoilla.
Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:
Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!
(Eino Leino)
Ja onhan myös näin:
Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!
(Omar Khaijam)
Aloituksia
383
Kommenttia
6211
Miksi Keskustan kannatus ei nouse?
Avauksellani ”Ajatuksia uusimmasta puoluegallupista - ja vähän muustakin” 26.09. sanoin näin: >>En ole kepun kan9846Stubb oli loistava tv:ssa!
Kun avausten teko kapista kuuluu eräiden mielestä tälle palstalle, kai yhtä hyvin kuuluu myös tämä avaukseni. Katsoin ju6646Hyvää Uutta Vuotta!
Jo aamupäivällä jätin uudenvuoden toivotukseni Mielipidepankille, Pystyyn_kuolleelle, aito-arskalle ja parille muullekin1146Stubb vai Rinne?
Aamun Hesarin pääkirjoitus on otsikoitu: ”Sipilän valinta: Stubb vai Rinne?” Hesarikin pitää siis jo selvänä, että Sipil6145Syntyykö helmikuun järkiliitto?
Saako tammikuun kihlaus sellaisen jatkon nyt 76 vuotta myöhemmin? Eikö Korpilammen henki ole sittenkään vielä kuollut? P1645Keskustan tuleva kohtalo
Moneen päivään en ole palstaa avannut. Perjantaina viimeksi käydessäni näin täällä 14.12.2019 tehdyn avauksen otsikolla5644Hyviä uutisia
Suomen lisävelkaantuminen on nyt pysähtynyt. Toistaiseksi. Hyvä kuitenkin niin, vaikka velkaantuminen voi jatkua - ja to4144Hallituksella hurja kansansuosio
Lännen media on tehnyt kyselyn, jossa on kysytty mielipiteitä nykyisestä - siis Sanna Marinin hallituksesta. Kyselyssä o6343Onhan Suomessa tapahtunut!
Pari viikkoa ennen reissuun lähtöäni tein avauksen ”Poliittisella rintamalla rauhallista”. Sen jälkeen alkoi postilakko,4043Lakien kunnioituksesta - ja sen puutteesta
Minä Keskustasta kaukana olevana en ymmärrä palstalla vellovaa hölötystä, jossa pidetään paheksuttavana ellei jopa rikol4142Keskusta vastaan asiantuntijat
Vain oman pään tuottama on ainoa arvostettu tiedonsaantimetodi eräiden täällä esiintyvien mielestä. Mutta kun minä koet4641Totuuden itsepuolustus
Muutaman päivän jälkeen nyt avasin tämän palstan enkä täällä näe mitään sellaista asiallista, johon puuttuisin, puolesta12641Pitäisikö Suomeen julistaa poikkeusolot?
Siis tämän koronapandemian johdosta? Perustuslakiasiantuntija, professori Martin Scheinin katsoo, että Suomen tulisi tod4241Hallitus osoitti nopeaa toimintakykyä
Hallituksen kokoonpaneminen kesti melko kauan ja kokoonpanostakin saattoi tulla monien mielestä arveluttava siksikin, ku4540Kansalla on kovin karu kuva Keskustasta
>>Suomalaisten mielestä puolueista parhaat mielikuvat ovat sdp:llä, kokoomuksella, vihreillä ja perussuomalaisilla5239Pääkaupunki suunnannäyttäjänä
Kun pääkaupunki tietysti näyttää suuntaa koko maalle, on paikallaan hieman tarkastella äänestyskäyttäytymistä täällä Hel5639Väyrynen lyttää kikyn
Olen ollut kovinkin Väyrys-vastainen, kuten varmaan olette huomanneet. Mutta jokohan pirulauta pitää minunkin alkaa usko4239Hallituksella ei aihetta huoleen
HS:n tänäinen gallup näyttää, että hallituspuolueilla on edelleen kansan tuki. Tosin vain vihreät pystyivät nostamaan ka7439Piti tämäkin vielä kokea!
Näin korkeaan ikään eläneenä olen kokenut elämässäni jo paljon ja monenlaista. Muistan vielä sodan aikaa pelkoineen ja t11238Ajatuksia tässä koronakaranteenissa
Pari viikkoa sitten tein avauksen, joka tietenkin on valunut jo kovin kauas, mutta rekisteröityneenä se oli profiilini k7238