kapi_
![]()
Pitkä ja monipolvinen elämä on jo takanani. Monessa olen mukana ollut, paljon nähnyt, paljon kokenut ja jotain vielä muistankin. Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni ja yhteisöni, jotka ovat vaihtuneetkin moneen kertaan. Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon.
Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut. Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa. Myös maailmanmeno ja elämän ilmiöt yhä kiinnostavat niin, että otan niihin kantaa myös näillä palstoilla.
Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:
Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!
(Eino Leino)
Ja onhan myös näin:
Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!
(Omar Khaijam)
Aloituksia
440
Kommenttia
6638
Katristako Keskustan puheenjohtaja?
Katri Kulmuni on siis ilmoittautunut kisaamaan kepun puheenjohtajuudesta. Jo vanha uutinen, josta te täällä lienette jo68130Pääsiäisestä päästyä
Edellisen avaukseni (Ihana aamu!) torstain viimeisessä viestissäni sanoin: ”Enpä usko, että pääsiäisaikana tapahtuisi, n39127Hyvää Joulua - ja mielenkiintoisempaakin!
Kun avaan poliittisilla aiheilla, minuun eräät keskustelun heti kääntävät. Aina. Minusta tekevät myös avauksiaan, joilla33125Keskustaa kiinnostavammasta aiheesta
Eräille täällä muu tietty aihe näkyy olevan paljon kiinnostavampi kuin kepu ja sen politiikka, jotka on nimetty palstan26122KAPInallinen pyrkimys kepulta!
Rohkea veto kerrassaan on kepulta tuo pyrkimys keskioluen poistaminen elintarvikekaupoista ja sen myynnin siirtäminen ai26121Johtopäätös puoluejohtajien mielipiteistä
Puoluejohtajien ensimmäisessä vaalikeskustelussa Subb ja Rinne olivat näkemyksissään kauimpana toisiaan. Se oli minusta39120Puoluekenttämme murroksessa
Suomessa koko valtiollisen olemassaolomme ajan kaksi puoluetta on pysynyt muita puolueita varmimmin poliittisessa johdos4120Onko nykypolitiikka tylsää?
Muutaman kerran kahden viime viikon aikana olen palstan avannut, mutta en ole sitä paljonkaan lukenut enkä mitään tänne57119Kuntavaalien etääntyessä
20.02. tein tänne avauksen otsikolla Kunnallisvaalien lähestyessä. Siinä pohdiskelin ja ennustelinkin eri puolueiden mah42119Onko EU ollut siunauksemme?
Jälleen tukeudun Hesariin, jonka nyt ehdin lukea tuoreeltaan. Lehdessä on vakiotoimittajien Jarno Hartikaisen ja Minna N50118Juhlavaa veteraanipäivää!
Toivotukseni on kaikille veteraaneille tältä veteraanilta: https://www.facebook.com/photo/?fbid=10156576480544182&set=a48118En sittenkään hylkää Keskustan palstaa
Eilen illalla viestissäni avaukselle ”Nyt ylläpito siivomaan palstaa!!” sanoin näin: Tänään olen muutaman viestin tänne5115Helsinki kävisi esimerkiksi eduskunnalle
Eduskunnassa pitäisi ajaa koko maan etua. Niin siellä ei tehdä. Kussakin puolueessa pyritään ajamaan vain oman puolueen6114Kehun kepuministeriä
Toissapäivänä tein edellisen avaukseni, ainoan ja ainoaksi jäävänkin siitä aiheesta, ja sen lopussa ilmoitin jättäväni p39113Hyväntahtoinen joulutervehdykseni
Keskustan kannattajat eivät liene nyt oikein joulumielellä, kun gallupit näyttävät kovin surkeaa kannatusta puolueelle.26111Maailman muuttuessa
"Niin muuttuu maailma, Eskoseni", lausahti suutari Tobias Esko-pojalleen Aleksis Kiven Nummisuutareissa. Niin on muuttun81106Itsehallintouudistusta vastustetaan
Helsinkiläisenä ja Suomen parasta ajattelevana tunnen mielihyvää siitä, että hallituksen suunnittelema itsehallintouudis37106Vakava vetoomus kapilta
Aioin tulla tänne vasta ensi vuoden puolella, mutta kun nyt kuitenkin kävin palstaa vilkaisemassa ja näen, millaista tää29106Tänään on historiallinen päivä
Suomessa pidetään nyt vaalit, joita ei ole koskaan aikaisemmin pidetty. Siis nuo aluevaalit. Ensimmäiset sellaiset vaali40105Jäähyväissanoiksi hallitukselle minäkin
Olin jo päivällä kirjoittamassa omaa avaustani tuosta hallituksen yllätyserosta, mutta väki kävi täällä silloin niin kuu67105