inti

☁☁☁☁🦅⛅🌧️🌧️🌧️🌧️
🌫️individualistinen dualisti💧
🌊🌊🐬🐋🌊🌊🏝️🏝️👨🌾🌱
- Olet siellä missä mielesi sijaitsee nyt -
- Fyysinen olemus on kuin pilvi, mutta mieli on kuin kallio -
Muoto
〰️〰️〰️〰️
Olemassaolo
〰️〰️〰️〰️
Aine
Aloituksia
150
Kommenttia
4049
Justinoksen Välittäjä
Justinos Marttyyrin Välittäjä ei ole platonistien ”maailman sielu". Jurvan Babtistiseurakunnan sivuilla Janne Saarela k43552Schrödingerin kissan suljettu laatikko
Wikipediassa lukee näin: "Ajatuskokeen sisältö on seuraava: ”Suljetussa laatikossa on kissa. " Miksi laatikko on suljet7244Pääsiäisaivoitus
Aikoinaan Luther vertasi ihmistä tabernaakkeliin. Hän vertasi myös todellisuuden kosmologista rakennetta tabernaakkeliin46439Neljä Messiasta
Juutalainen perinne tuntee neljä messiaanista hahmoa, joita kutsutaan neljäksi käsityöläiseksi, Messias ben David, Messi17354Symbolismista
Olen viime aikoina kuunnellut youtubesta ortodoksin Jonathan Pageaun videoita symbolismista. Hän selittää mielenkiintois1164Uho on hölmöä?
Ilta Sanomissa on artikkeli Mikael Jungerin herättelevistä näkeyksistä Suomen ulkopolitiikasta. "Jungnerin mukaan ”Suo49560Kosminen hienosäätö?
Areiopagilla vuonna 2013 Vesa Palonen ķirjoitti, että kosmisella hienosäädöllä viitataan niihin havaintoihin, joiden muk34292Lähi-idän kristityt fundamentalisteja?
Kirkko ja kaupunki -sivustolla viitataan Terhi Törmälehdon romaaniin, jossa esitetään seuraavaa: "– Lopunaikojen merkit77743Persoonapronominit?
Wikipedian mukaan persoonapronominit ovat pronomineja, jotka viittaavat johonkin henkilöön tai ryhmään henkilöitä. Suome16360Vuoden 1948 perintö
Olen lukenut, että vuonna 1948 moni palestiinalainen pakeni juuri syntyneestä Israelin valtiosta ja jätti omaisuutensa j65387Kavalin kedon eläin
1.Mooseksen kirja: 3:1 "Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt" Minkälainen p1941289G-d Jumala !!!
Aloittamassaan ketjussa Herra Jumala !!! palstan päivystävä juutalainen dikduk väitti, että kristityt luulevat juutala13379Riittävä todiste kirkon liberaaleille?
1. Mikä saisi kirkon liberaalin uskomaan Jumalaan? 2. Miksi kohdan 1 asia saisi liberaalin uskomaan Jumalaan? 3. Olisiko6262715Hyvä sallii pahan?
Raamatusta saa sellaisen käsityksen, että taivaallisessa oikeudenkäynnissä suurin paha vaatii pahiksille ankaria rangais47425Kansalaispalvelu?
Voisiko maaseudun asioita auttaa seksityötä paremmin antamalla lääkäreille, sairaanhoitajille ja opettajille mahdollisuu26307Al Jazeeraa?
Olen aikaisemmin kuunnellut silloin tällöin TV7 Israelaiheisia ohjelmia. Nykyisin olen hieman kyllästynyt kun samat aihe1275Passio stoalaisittain?
Näin Pääsiäisen alla osui silmään seuraava kohta Wikipediassa. "Passio (< lat. patior, ”kärsiä”, ”sallia”) on filoso21462Hyvää seuraa
Juutalaisuuden voi ymmärtää siten, että todennäköisyys sille, että jotain hyvää seuraa kasvaa, jos noudattaa lakia ja to12200Holismista
Wikipediassa on mielenkiintoinen artikkeli holismista. Se herättää paljon mielenkiintoisia kysymyksiä. Holismin mukaan k33555Kokonaisuuden irrationaalisuus
Katselin hiljattain netistä uskonnollista keskustelua kokonaisuuteen liittyen. Siellä esitettiin mielenkiintoinen käsity76656