Kelpaako lisääntymiskyvytön nainen?

napunapu

Alkaa pikku hiljaa tuntua, että ei.

Viimeiset kymmenen vuotta olen pääsääntöisesti törmännyt miehiin, joille tärkeintä parisuhteessa on varmistaa jälkeläisten saanti. Minä en pysty lapsia saamaan, joten joudun asian melko alkuvaiheessa miehelle kertomaan. Seurauksena parisuhteet päättyvät käytännöllisesti katsoen siihen. Ehkä suhde räpiköi kuukauden, max. vuoden eteenpäin vain päättyäkseen lopulta, kun mies sittenkin tarkan harkinnan jälkeen lapsia tulevaisuudessa haluaa.

Minulta alkaa loppua usko, että löytäisin miehen, jolle riitän minä. Alan uskoa miesten olevan laskelmoivia otuksia, joille on tärkeintä varmistaa omien geeniensä jatkuvuus. Ei niin väliä, vaikka joutuisivatkin tyytymään siihen vähemmän täydelliseen, kunhan vain geeneillä on mahdollisuus levitä eteenpäin.

Sekin kai tästä turhauttavaa tekeekin, että samat miehet, jotka ovat viimeisen vuoden aikana minut asian vuoksi jättäneet, haikailevat sydämessään perääni ja hakeutuvat seuraani haluten pitää minut elämässään edes ystävänä. Ainoa syy olla seurustelematta kanssani on lapsettomuus.

Oikeasti, onko lapsettomuuden hyväksyvä miehiä edes olemassa? Eikö se oikea nainen riitä? En kuitenkaan halua miestä, jolla on jo lapsia. Liian vaikeaa säätämistä kokemukseen pohjautuen. Ikääkin alkaa olla jo sen verran, että käytännössä adoptiokin alkaa pikku hiljaa olla pois suljettu vaihtoehto.

Asiaa ei yhtään paranna se, että nuorelta näyttämisen vuoksi treffeille pyytäjät ovat pääsääntöisesti vain hieman yli kolmenkymmenen, kun itse olen jo 37. Heillähän alkaa juuri olla perheen perustaminen mielessä.

Rakastuahan ei mies koskaan ehdi, koska lapsettomuuden paljastuessa otsaani on leimattu pysyvästi sana "viallinen". Alkaa olla fiilis, että sama, vaikka otsassa lukisi jokin tarttuva, vaarallinen tauti: yhtä pienet ovat mahdollisuudet löytää elämänkumppani, se rakastettu.

89

503

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmmmmmmmmmmmmmm123

No aikamoisen kovat vaatimukset sulla on kun haluat miehen jolla ei saa olla ennestään ja joka ei myöskään ikinä tule haluamaan lapsia. Niitä on varmaankin aika vähän ja kuinkas sitten satut löytämään sellaisen harvinaisuuden jolla ei ole jotain muita ongelmia...

• napunapu

Jaa-a... Olisi minulle kelvannut yksi "lapsellinenkin" mies kaikessa ihanuudessaan, mutta hänkin olisi halunnut lisää lapsia kaivaten "ydinperhettä". En kelvannut sillekään.

En sanonut adoption olevan pois suljettu vaihtoehto, mutta ikä alkaa jo pikku hiljaa estää senkin vaihtoehdon. Lapsien saanti ei siis olisi kovin varmaa, vaikka molemmilta halua siihen löytyisikin.

Mitä sinunkin kommentistasi pitää siis päätellä? Olemattomat lapset ovat tärkeämpiä kuin elämänkumppani? Onko se lapsien saaminen niin ehdottoman tärkeää, että se menee aina naisen edelle - jopa sen persoonaltaan oikean?

Äläkä viitsi saarnata minulle kovista vaatimuksista. En ole ainoa ihminen Suomessa, joka ei lähtökohtaisesti haluaisi kumppanin lapsien (ja exän ja exän nyksän) seuraavaan samassa paketissa. Vai kuinka moni teistä olisi riemusta kiljuen hankkimassa itselleen yh:n?

• mmmmmmmmmmmmmmmmm123
        napunapu kirjoitti:

Jaa-a... Olisi minulle kelvannut yksi "lapsellinenkin" mies kaikessa ihanuudessaan, mutta hänkin olisi halunnut lisää lapsia kaivaten "ydinperhettä". En kelvannut sillekään.

En sanonut adoption olevan pois suljettu vaihtoehto, mutta ikä alkaa jo pikku hiljaa estää senkin vaihtoehdon. Lapsien saanti ei siis olisi kovin varmaa, vaikka molemmilta halua siihen löytyisikin.

Mitä sinunkin kommentistasi pitää siis päätellä? Olemattomat lapset ovat tärkeämpiä kuin elämänkumppani? Onko se lapsien saaminen niin ehdottoman tärkeää, että se menee aina naisen edelle - jopa sen persoonaltaan oikean?

Äläkä viitsi saarnata minulle kovista vaatimuksista. En ole ainoa ihminen Suomessa, joka ei lähtökohtaisesti haluaisi kumppanin lapsien (ja exän ja exän nyksän) seuraavaan samassa paketissa. Vai kuinka moni teistä olisi riemusta kiljuen hankkimassa itselleen yh:n?

Mielestäni päättelit viestini väärin.

Tarkoitin sitä että noilla vaatimuksilla varustettuja miehiä on lukumäärällisesti vähän, eli sellaisen löytäminen saattaa olla hankalaa. Sitten kun se mies pitäisi kuitenkin olla jotenkin sun silmää miellyttävä, kemiat kohdata jne. niin menee vaikeaksi näin käytännön kannalta.

Mulla on ykkösenä kumppanin valinnassa kemioiden kohtaaminen ja siinäkin on jo haastetta löytää sopiva.

• napunapu
        mmmmmmmmmmmmmmmmm123 kirjoitti:

Mielestäni päättelit viestini väärin.

Tarkoitin sitä että noilla vaatimuksilla varustettuja miehiä on lukumäärällisesti vähän, eli sellaisen löytäminen saattaa olla hankalaa. Sitten kun se mies pitäisi kuitenkin olla jotenkin sun silmää miellyttävä, kemiat kohdata jne. niin menee vaikeaksi näin käytännön kannalta.

Mulla on ykkösenä kumppanin valinnassa kemioiden kohtaaminen ja siinäkin on jo haastetta löytää sopiva.

Totta. Kun soppaan lisätään vielä mieluusti älykkyyttä lähempänä Mensa-tasoa tai yli, sopiva huumori ja riittävä koulutus keskustelukyvykkyyttä varten, niin aika vaikeaksi menee.

Ei minua se epäsopivien katoaminen harmitakaan. Vain niiden, jotka olisivat muutoin olleet jo valmiiksi helmiä joukossa. Hämmästyttävää kyllä, sellaisia löysin viimeisen puolentoista vuoden aikana kolme, kun koko elämäni aikana sykähdyttäviä tapauksia on tullut vastaan vain viisi (mukaan lukien aiemmin mainitut kolme). Eihän noista viidestä toki tiedä, olisivatko he lopulta olleet vuosien jälkeen aviomies-materiaalia, mutta emme koskaan pääässet ottamaan edes selvää.

• alv-liskot
        napunapu kirjoitti:

Totta. Kun soppaan lisätään vielä mieluusti älykkyyttä lähempänä Mensa-tasoa tai yli, sopiva huumori ja riittävä koulutus keskustelukyvykkyyttä varten, niin aika vaikeaksi menee.

Ei minua se epäsopivien katoaminen harmitakaan. Vain niiden, jotka olisivat muutoin olleet jo valmiiksi helmiä joukossa. Hämmästyttävää kyllä, sellaisia löysin viimeisen puolentoista vuoden aikana kolme, kun koko elämäni aikana sykähdyttäviä tapauksia on tullut vastaan vain viisi (mukaan lukien aiemmin mainitut kolme). Eihän noista viidestä toki tiedä, olisivatko he lopulta olleet vuosien jälkeen aviomies-materiaalia, mutta emme koskaan pääässet ottamaan edes selvää.

tää on hauska ilmiö, kun yhä suurempi osa ihmisistä haluaa kumppanikseen oman tasoisen eli reippaasti keskitasoa älykkäämmän ja koulutetumman.

Jos kehitys jatkuu samanlaisena, suurin osa haluaa kumppanin joka edustaa sitä pientä väestönosaa (johon siis itsekin kuuluu).

Olen aina pitänyt tilastomatikkaa kiehtovana.

• Ei,.-
        napunapu kirjoitti:

Keskustelukyvykkyyteen mitään koulutusta tarvita,ei se ole mitään aitoa keskustelua jos kaikki opit on ammennettu jostain ulkopuolelta eikä oman päättelyn kautta.

• kysymys?
        Ei,.- kirjoitti:

Keskustelukyvykkyyteen mitään koulutusta tarvita,ei se ole mitään aitoa keskustelua jos kaikki opit on ammennettu jostain ulkopuolelta eikä oman päättelyn kautta.

oletko itse oppinut lukemaan?

• kysymys?
        Ei,.- kirjoitti:

ja keksitkö pyöränkin itse? Kerro pari ihan omaa ajatustasi tai ideaasi.

• Vela mies

Onhan meitä, kannattaisi varmaan hakeutua velojen seuraan niin ei tarvitsisi arpoa haluaako lapsia.

• napunapu

Siinä onkin toinen ongelma: mistä teitä löytää? Tuntuu, että törmään vain lapsiperhe-orientoituneisiin miehiin. Minä voisin vallan mainiosti elää elämäni ilman lapsiakin.

• No jos tuo ei häiritse, että minä niitä lapsia kuitenkin hankin, niin siinä tapauksessa se lisääntymiskyvytön nainen käy.

• d-oyuh

Harvemmin kukaan nainen hyväksyy, jos mies käy hankkimassa lehtolapsia parisuhteen ulkopuolella...

• d-oyuh kirjoitti:

Harvemmin kukaan nainen hyväksyy, jos mies käy hankkimassa lehtolapsia parisuhteen ulkopuolella...

Näinhän se on. Vaan minä en hyväksy, jos minulta lisääntyminen evättäisiin vain siksi että nainen ei siihen pysty.

• oletko varma
        hahmotelma kirjoitti:

Näinhän se on. Vaan minä en hyväksy, jos minulta lisääntyminen evättäisiin vain siksi että nainen ei siihen pysty.

pystytkö sinäkään?

• Minä taas olen törmännyt 35-45 vuotiaisiin miehiin, jotka eivät halua omaa jälkeläistä, ja ovat sen varmistaneet asian hyvin radikaalilla tavalla.
      Tämän päivän trendi on bisnes ja rahanteko, siihen kuvioon ei mahdu lapsia, vaan pelkkä vaimo.
      Kun ollaan lapsettomia voi matkustella ja mennä minne vaan sekä milloin ei tarvvitse miettiä lasten hoitoja, eikä koulunkäyntejä.

Lapsen läsnäolosta he nauttivat sukulaisten lapsilla, ostavat heille lahjoja ja se on siinä.
      Kummallisiin miehiin olet törmännyt tai sitten minä olen törmännyt.

• napunapu

Vaihdetaan :)

• Tuollaisia ,.-

trendejä ei ole kuin rikollisilla.

• sir_von_baughen

" Onko se lapsien saaminen niin ehdottoman tärkeää, että se menee aina naisen edelle - jopa sen persoonaltaan oikean?"

Kyllä mulle on.Jos nainen ilmoittaa ettei halua lapsia niin skippaan suoraan ohi.Itse en voisi kuvitella elämääni siten että en jossain vaiheessa tulisi niitä lapsia.
      Ja vihaatko sitten itse niitä lapsia kun ei toisella edes saisi olla edellisistä suhteista.Eikö tuo olisi unelma ratkaisu;Toinen nainen vastaa puolet ajasta siitä lapsesta ja isä sitten puolet.Mies saisi olla isä mutta ei sun tarvitsisi niinkään vastata siitä.

Ja haluaisitko todella elää sellaisen ihmisen kanssa joka haluaisi itselleen lapsia mutta sinä tyrmäisit sitten koko ajatuksen.Se olisi henkistä väkivaltaa toista kohtaan eikä sellainen suhde voi vaan toimia.

• napunapu

Miten ihmeessä tulkitsit viesteistäni lapsivihaa?

Ei todellakaan ole unelmaratkaisu. Ongelma on paljolti siinä, että kaikesta tulee vaikeampaa, varsinkin, jos ex tai eksän nyksä on vaikea ihminen. Elämästä tulee melkoista säätämistä, kun esimerkiksi ennen lomamatkaa täytyy selvittää ja synkronoida omat, miehen, miehen eksän, miehen eksän nyksän ja lapsen lomat. Unohtamatta tieytysti sitä, että lapsi vie jo muutenkin puolet vapaa-ajasta.

Miehen lapsi on kuitenkin vieras ihminen, jonka talossa ollessa ei voi käyttäytyä ja elää normaalisti. Se kuuluu ehkä miehen elämään normaalina asiana, mutta itselleni asia olisi sama kuin jos talossa asuisi utelias, äänekäs ja yksityisyyttä kunnioittamaton anoppi. Been there. Olen seurustellut miehen kanssa, jolla on lapsia. Jos suinkin mahdollista, niin en kovin helpolla palaisi sellaiseen enää.

• sir_von_baughen
        napunapu kirjoitti:

Miten ihmeessä tulkitsit viesteistäni lapsivihaa?

Ei todellakaan ole unelmaratkaisu. Ongelma on paljolti siinä, että kaikesta tulee vaikeampaa, varsinkin, jos ex tai eksän nyksä on vaikea ihminen. Elämästä tulee melkoista säätämistä, kun esimerkiksi ennen lomamatkaa täytyy selvittää ja synkronoida omat, miehen, miehen eksän, miehen eksän nyksän ja lapsen lomat. Unohtamatta tieytysti sitä, että lapsi vie jo muutenkin puolet vapaa-ajasta.

Miehen lapsi on kuitenkin vieras ihminen, jonka talossa ollessa ei voi käyttäytyä ja elää normaalisti. Se kuuluu ehkä miehen elämään normaalina asiana, mutta itselleni asia olisi sama kuin jos talossa asuisi utelias, äänekäs ja yksityisyyttä kunnioittamaton anoppi. Been there. Olen seurustellut miehen kanssa, jolla on lapsia. Jos suinkin mahdollista, niin en kovin helpolla palaisi sellaiseen enää.

"Miehen lapsi on kuitenkin vieras ihminen, jonka talossa ollessa ei voi käyttäytyä ja elää normaalisti. Se kuuluu ehkä miehen elämään normaalina asiana, mutta itselleni asia olisi sama kuin jos talossa asuisi utelias, äänekäs ja yksityisyyttä kunnioittamaton anoppi. Been there. Olen seurustellut miehen kanssa, jolla on lapsia. Jos suinkin mahdollista, niin en kovin helpolla palaisi sellaiseen enää. "

Voi jumalauta!Vieras ihminen;Ei sellainen tule sitten mieleen että voisit asennoitua lapseen hieman vanhemman tavoin vaikka et olekkaan mikään äiti hahmo.
        Ja vertaat lasta vittumaiseen anoppiin.Sitten vielä kysyt että mistä revin sun lapsivihan.Voi kuule olla tosiaan parempi ettei tuollainen harakka hanki lapsia.Niistä tulisi vain niitä 14v:nä ahdistuneita lapsia jotka viiltelee itteään kirjastokortilla kun vanhemmat ei ymmärrä.Sulla kun ei tunnu olevan mitään empatian kykyjä.Kaikki on vain minäminäminä ja pieni maailmani.

• napunapu
        sir_von_baughen kirjoitti:

"Miehen lapsi on kuitenkin vieras ihminen, jonka talossa ollessa ei voi käyttäytyä ja elää normaalisti. Se kuuluu ehkä miehen elämään normaalina asiana, mutta itselleni asia olisi sama kuin jos talossa asuisi utelias, äänekäs ja yksityisyyttä kunnioittamaton anoppi. Been there. Olen seurustellut miehen kanssa, jolla on lapsia. Jos suinkin mahdollista, niin en kovin helpolla palaisi sellaiseen enää. "

Voi jumalauta!Vieras ihminen;Ei sellainen tule sitten mieleen että voisit asennoitua lapseen hieman vanhemman tavoin vaikka et olekkaan mikään äiti hahmo.
        Ja vertaat lasta vittumaiseen anoppiin.Sitten vielä kysyt että mistä revin sun lapsivihan.Voi kuule olla tosiaan parempi ettei tuollainen harakka hanki lapsia.Niistä tulisi vain niitä 14v:nä ahdistuneita lapsia jotka viiltelee itteään kirjastokortilla kun vanhemmat ei ymmärrä.Sulla kun ei tunnu olevan mitään empatian kykyjä.Kaikki on vain minäminäminä ja pieni maailmani.

Tekstissä ei ole vähääkään lapsivihaa. Sinä vain kuvittelet niin, koska olet ilmeisesti nostanut lapset pyhän lehmän asemaan normaalin ihmisen sijasta. Lapset ovat ihmisiä, eivät palvonnan kohteita.

Empatiakyky ei estä kokemasta tulleensa häirityksi. Onhan se, lapsi, vieras ihminen siinä kuin aikuinenkin. Se, että lapsi on seurustelukumppanin ei tee siitä yhtään läheisempää kuin kadulta napattu lapsi, johon ex tempore pitäisi yrittää tutustua. Ei, vaikka toki ilmeisesti haluaisit kuvitella jälkeläisesi niin erinomaiseksi, että jokaisen naisen tulisi kokea Sinun Geeniperimäsi paljon paremmaksi kuin ne Muut Lapset.

Miten sinun mielestäsi olisi jotenkin eri asia, jos lapsi (1-17 v.) pelmahtaa aamulla makuuhuoneeseen ja joudut kiskomaan vaatteita päällesi kiireellä vs. jos sen tekee anoppi? En minä ainakaan tunne oloani kotoisaksi, kun näin käy - erityisesti, kun nukun ilman vaatteita. Ennemmin tosin anoppikin kuin teini-ikäinen poika...

Unohtamatta sitä, että vanhemmat ovat hyvin, hyvin närkästyneitä, jos erehtyy olemaan "vanhemman lailla" ja kasvattamaan lasta. Kerran annoin miehen lapselle lahjan, hän ei kiittänyt siitä laisinkaan. Kun mainitsin asiasta miehelle - ihan tulevaisuuden varalta - että kuusivuotiaalle voisi jo opettaa kiitoksen, hän seurauksena väitti minun antaneen lahjan väärin. Että kuinka väärin sen lahjan oikein voi antaa? :)

• napunapu

Melkoisen suoraviivaista päättelyä parista kommentista. Ellei lapsista keskustele ruusunpunaiset lasit silmillä sydämenkuvia tuottaen, vaan realistisesti ymmärtäen - ja jo kertaalleen kokien - uusperheiden arjen hankaluudet, se on kylmäkiskoista?

Kaikki lapset eivät ole ihania, aivan kuten eivät aikuisetkaan. Ei, vaikka lapsen kehittymättömyyden ymmärtääkin. Osa taas on vilpittömän rakastettavia ensi hetkestä lähtien.

Sanottakoon nyt kuitenkin, että eksäni poika oli aivan ihastuttava ja kiltti lapsi. Siltikin koin, ettei arkielämä tämän minulle vieraan lapsen kanssa ollut vapaata, vaan epänormaali, jossa jouduin varomaan tekemisiäni ja sanomisiani jatkuvasti. Ellen pojan vuoksi, niin miehen yliherkän egon.

Myönnän, että aikaisemman kommenttini Miehen Geeniperimästä triggeroi sir_von_baughenin alatyylinen viha. Ei olisi pitänyt alentua hänen tasolleen.

• näin on,

suurin osa miehistä varmasti haluaa omia lapsia. Se ei ole laskelmointia, vaan syvällä oleva luonnollinen halu lisääntyä. Heille sinä todellakin olet viallinen aivan samalla tavalla kuin sinulle äo:ltään keskinkertainen mies on kumppaniksi kelpaamaton.

Mutta 10-20 vuoden kuluttua vapautuu sun ikäisiä miehi, joiden lapset on jo lentäneet pesästä, silloin saattaisit sen oikean löytää.

• Mä melkein olin sanomassa että asialla ei ole mitään merkitystä mutta sitten sain idean ja nyt tarvin 1-2 lasta tieteelliseen kokeiluun jossa koko lapsuusiän mediasisältö kiteytyy tähän videoon - repeatilla.

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=ZDHSbrPZH4A

• Mensan tasoinen älykkyys karsii joukosta 98%. Naimattomia, lapsettomia ja lapsiahaluamattomia lähes 40-vuotiaita karsii varmaankin samaiset 98%. "Sopiva huumori" karsinee ainakin 80% pois, "riittävä koulutus" 70% ja juuri sinulle sopiva "keskustelukyvykkyys" taas 70%.

Pikaisella matematiikalla sopivia on siis noin 2 miljoonasta. Kun otetaan huomioon, että mensalanen älykkyys on usein poissulkevaa sosiaalisten taitojen kanssa, niin sinulle sopivia miehiä on siis 1 miljoonasta. Jos harrastuksilla tai ulkonäöllä on vielä jotain merkitystä, niin voitaneen arvioida, että koko Euroopasta löytynee muutamia sinulle sopivia miehiä, Suomesta tuskin ensimmäistäkään.

Onnea silti etsintään. Mitäänhän ei saa jos ei edes yritä!

• napunapu

Onneksi älykkyys, koulutus ja keskustelukyvykkyys korreloivat sen verran keskenään, että lukemat tuskin noin heikkoja ovat. Varsinkaan, kun ihan mensalainen ei tarvitse olla, kuten mainitsinkin.

Mensalainen älykkyys ei muuten poissulje sosiaalisia taitoja. Se on vain kuvitelmaa. Väittäisin jopa päin vastoin, sillä älykkäillä ihmisillä on lähtökohtaisesti paremmat edellytykset tulkita ympäristöään ja ihmisiään paremmin.

• napunapu kirjoitti:

Onneksi älykkyys, koulutus ja keskustelukyvykkyys korreloivat sen verran keskenään, että lukemat tuskin noin heikkoja ovat. Varsinkaan, kun ihan mensalainen ei tarvitse olla, kuten mainitsinkin.

Mensalainen älykkyys ei muuten poissulje sosiaalisia taitoja. Se on vain kuvitelmaa. Väittäisin jopa päin vastoin, sillä älykkäillä ihmisillä on lähtökohtaisesti paremmat edellytykset tulkita ympäristöään ja ihmisiään paremmin.

No ei ne mahdollisuudet kovin häävit ole siltikään.

Mitä mensalaisiin tulee, niin kokemusteni perusteella pitäydyn väitteessäni. Enhän raakannut pois kuin puolet mensalaisista sosiaalisten kykyjen perusteella. Tämä taas perustuu kokemukseen. Yksi kaverini kuukuu mensaan ja löysi sieltä vaimonkin. Olin joskus heillä bileissä, jossa oli parikymmentä mensalaista ja toden totta siellä oli friikkiä porukkaa. Ei kaikki, mutta harvoin olen nähnyt yhtä paljon samalla kertaa. Niinpä puolet on hyvin varovainen arvio.

• napunapu
        Ratikkakuski kirjoitti:

No ei ne mahdollisuudet kovin häävit ole siltikään.

Mitä mensalaisiin tulee, niin kokemusteni perusteella pitäydyn väitteessäni. Enhän raakannut pois kuin puolet mensalaisista sosiaalisten kykyjen perusteella. Tämä taas perustuu kokemukseen. Yksi kaverini kuukuu mensaan ja löysi sieltä vaimonkin. Olin joskus heillä bileissä, jossa oli parikymmentä mensalaista ja toden totta siellä oli friikkiä porukkaa. Ei kaikki, mutta harvoin olen nähnyt yhtä paljon samalla kertaa. Niinpä puolet on hyvin varovainen arvio.

Ei kannata tehdä johtopäätöksiä kerhoihin kuuluvien perusteella. Sellaisiin hakeutuvat tietyn tyyppiset persoonat, joissa jonkin asteinen epäsosialaisuus saattaakin olla hieman yleisempää.

• wrgpr

Jazulikos sielä avautuu?

• napunapu

En suosittele tunnistusleikkejä tuolla osumatarkkuudella. :)

• Kyllähän se niin on, että sellaaset emakot joutaa lihoiksi joista ei poikimahan oo.

• se suuttuu ny

Aika ikävästi sanoit Jazulista :(

• Kaaosmissi
        se suuttuu ny kirjoitti:

Mitä muuta voi amisviiksi-urpolta odottaakaan?

• se suuttuu ny kirjoitti:

Heh, toi ei kosketa mua, vaikka ajattelematon heitto onkin. :-)

• Voisitko täsmentää, mitä tällä tarkoitit? Asia ei ole itselleni päivänpolttava aihe, mutta alkoi kiinnostaa..

• sanotko lapsillesi

jos aikuisena eivät poikimahan pysty?

• ;-)
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Voisitko täsmentää, mitä tällä tarkoitit? Asia ei ole itselleni päivänpolttava aihe, mutta alkoi kiinnostaa..

Hehehe..Nyt rela suututti ybiksenkin. Olikohan fiksu veto toi kommentti ;-)

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Voisitko täsmentää, mitä tällä tarkoitit? Asia ei ole itselleni päivänpolttava aihe, mutta alkoi kiinnostaa..

Eiku sitä vaan, että jos itte pelaa vajaalla pakalla niin on turhaa haihattelua kuvitella, että joku vois tulla pelaamaan samaa peliä täydellä pakalla.

Toisaalta halusin vähä koklata minkälaisia reaktioita herättää kun miehenä puhuu täällä naisista yhtä hienotunteisesti kuin saa lukea naisten kertomana miehistä. Ja käsilaukustahan päähäni sain niinku aina ennekin.

• 14+6

Milläs tavalla sitä nyt ittensä sitten pitäs lihoiksi pistää? Lainaatko haulikkoa?

• Kyllähän niitä miehiä löytyy, joille lapset ei ole suhteen kannalta välttämättömyys. Aika useinhan keskustelupalstoillakin näkee kannanottoja miehiltäkin, että maailma ylikansoittuu, en halua omia lapsia, en koe olevani vanhempi materiaalia jne. Eli kyllä niitä on olemassa. Oonpa löytänyt itsekin miehen, jolle lapsien saaminen ei ole oleellista, vaan se itse suhde. Lapsia tulee, jos on tullakseen muutenkin.

Joillekin on itsestäänselvyys, että niitä vaan tehdään. Mutta kun sitten aletaan tekemään, huomataan ettei se todellakaan ole mikään itsestäänselvyys. Niitä saadaan, jos saadaan ihan sama miten paljon niitä haluaa. Siksi mä hiukan kavahdan ajatusmaailmaa, että jos et saa lapsia, en tykkää susta. Koska jokainen noin ajatteleva voikin löytää itsestään sen lapsettomuuden syyn. Tuskin kovin moni niitä vaativa on käynyt tarkistuttamassa omat lisääntymis mahdollisuutensa ja vielä mitä onnistuuko juuri sen kanssa, jonka kanssa on yksiin mennyt. kaikkien sukusolut ei vaan halua toisiaan.

Mikä se onkaan tärkeää silloin suhteessa, ne lapsien saamiset vai se kumppani?

Mitäs sitten, kun itse onkin se syy, minkä vuoksi lapsia ei tule? Vaikka kovaan ääneen on kailottanut niitä hankkivansa ja pistänyt kumppaneita kiertoon, siksi että on ajatellut heissä olleen syyn tms. Mun mielestä mikään suhde ei ensisijaisesti pitäis perustua sille, että tehdään lapsia vaan keskinäiselle välittämiselle ja siihin että tehdään meidän suhteesta hyvä, lapset on vasta sitten piste I-kirjaimen päälle. Muttei mikään ensisijainen syy ryhtyä suhteeseen.

Joojoo tiedän, kauhean rumasti taas sanottu ja herneitä menee syvälle nekkuun taas jollekkin joka ajattelee eritavoin. So what. Menköön.

Sit viel sekin, että elämä se on elettävänä aikuisellakin. En ottas mitään pakkomielteitä asiasta "pakko saada lapsi", koska usein noi pakkomielteiset ei niitä just tule saamaan.

• Olipa se pakkomielle mitä hyvänsä, se ei bruukaa pakolla tapahtua.

• "Aika useinhan keskustelupalstoillakin näkee kannanottoja miehiltäkin, että maailma ylikansoittuu, en halua omia lapsia, en koe olevani vanhempi materiaalia jne."

Noin varmaan. Minä tosin olen omassakin ystäväpiirissäni huomannut, että monella parikymppisenä lapsettomuuden nimiin vannoneella on jälkikasvua nelikymppisenä. Eli tästä keskustelusta jotenkin puuttuu näkemys, että moni muuttaa matkan varrella mielensä.

• Ratikkakuski kirjoitti:

"Aika useinhan keskustelupalstoillakin näkee kannanottoja miehiltäkin, että maailma ylikansoittuu, en halua omia lapsia, en koe olevani vanhempi materiaalia jne."

Noin varmaan. Minä tosin olen omassakin ystäväpiirissäni huomannut, että monella parikymppisenä lapsettomuuden nimiin vannoneella on jälkikasvua nelikymppisenä. Eli tästä keskustelusta jotenkin puuttuu näkemys, että moni muuttaa matkan varrella mielensä.

Varmasti moni muuttaakin mielensä, jos ei sitten oikeasti ole kyvytön jatkamaan sukua. Tai tosissaan asiaa loppuun saakka miettinyt. Monille ei ehkä myöskään nuorena tule niitä lapsia, vaan vasta myöhemmällä iällä tärppää. Sekin voi olla yksi syy sopeutua ajatukseen. Olla haluamatta oikeasti tai olla haluamatta, koska ei saa, vaikka haluiskin.

Sitä voi joutua puun ja kuoren väliin, huomaamaan ettei se elämä menekkään niin kun sen suunnitteli menevän. Sä voit suunnitella kodin, uran ja vaimonkin, mutta aina joku muu suunnittelee paremmin. No tuli vaan laulusta mieleen.

Paskamaisinta on ehkä hirmusti haluta jotain ja olla itsevarmaa halujensa onnistumisesta ja sitten joutua kokemaan karvaan pettymyksen ja muuttamaan täysin kelkkansa suuntaa. Ja ajattelumaailmaansa, kun ei ne suunnitelmat olekaan ihan suunnitelmien varassa kiinni.

Tai pelkästä mä tahdon sen olevan näin, ei riitä toteutumiseen. Kaikki asiat ei ole tahdon alaisia. Joskin osaansa voi vaikuttaa hiukan ja varsinkin asioihin suhtautumisen kanssa voi petrata.

• Vela mies

Kun on tunnettu fakta että suurin osa haluaa lisääntyä niin eiköhän se ettei halua lapsia kannata ilmoittaa jo ilmoituksessa tai f to f tilanteessa heti alussa, niin ei tarvitse tapailla vääränlaisia ihmisiä, en ymmärrä mikä näin selvässä asiassa on ongelma?

• Sinulla on vissiin kova usko siihen, ettei ihmiset muuta mieltään vuosien saatossa? Lyödään hynttyyt yhteen parikymppisenä ja toinen haluaakin lapsia vuosikymmenen päästä? Ei siinä ylensä auta sanoa, että "mehän sovittiin" vaan erohan siitä todennäköiseti seuraa. Tai "vahinkolapsi".

• Vela mies
        Ratikkakuski kirjoitti:

Sinulla on vissiin kova usko siihen, ettei ihmiset muuta mieltään vuosien saatossa? Lyödään hynttyyt yhteen parikymppisenä ja toinen haluaakin lapsia vuosikymmenen päästä? Ei siinä ylensä auta sanoa, että "mehän sovittiin" vaan erohan siitä todennäköiseti seuraa. Tai "vahinkolapsi".

Puhun nyt aikuisista ihmisistä niin kun aloittaja on, en lapsista.

• Vela mies kirjoitti:

Puhun nyt aikuisista ihmisistä niin kun aloittaja on, en lapsista.

Milloin se aikuisuus mahtaa alkaa, jolloin voi olla varma tästä kimurantista lapsiasiasta? Me kun mentiin Rouva Ratikan kanssa naimisiin kolmikymppisenä, molemmat vakuuttuneina siitä, ettei lapsia haluta. Nyt siitä on vuosikymmen, enkä vieläkään ole aivan varma, etteikö nainen voisi mieltään muuttaa.

Näitä kun on nähty ennenkin.

• huoli pois..
        Ratikkakuski kirjoitti:

Milloin se aikuisuus mahtaa alkaa, jolloin voi olla varma tästä kimurantista lapsiasiasta? Me kun mentiin Rouva Ratikan kanssa naimisiin kolmikymppisenä, molemmat vakuuttuneina siitä, ettei lapsia haluta. Nyt siitä on vuosikymmen, enkä vieläkään ole aivan varma, etteikö nainen voisi mieltään muuttaa.

Eikö sun vaimo ole nelikymppinen? Viitisen vuotta vielä, niin ei ole enää mahkuja "vahinkoon"

• napunapu

Niin olen tehnytkin. Lopputulos on se, että suhde käytännössä päättyy ilmoitukseen. Jos parisuhdetta olisi ehtinyt elää vuosia, ei parisuhde välttämättä lapsettomuuteen kaadu. Kun kiintymystä ei ole ehtinyt tapahtua, suhde päättyy. Seurauksena elelen sitten yksin, kun en asian paljastuessa enää kelpaakaan.

• huoli pois.. kirjoitti:

Eikö sun vaimo ole nelikymppinen? Viitisen vuotta vielä, niin ei ole enää mahkuja "vahinkoon"

On se. Ei tuo ikäraja ole kirkossa kuulutettu. Pitäisi ainakin toinen testeillä todeta steriiliksi tai steriloida, että uskaltaisi jättää ehkäisyn pois. Siitäkin huolimatta, että molemmat ovat aina vannoneet vahinkotapauksessa abortin nimiin. Mieli kun saattaa siinäkin asiassa tosipaikan edessä muuttua.

• Vela mies
        napunapu kirjoitti:

Niin olen tehnytkin. Lopputulos on se, että suhde käytännössä päättyy ilmoitukseen. Jos parisuhdetta olisi ehtinyt elää vuosia, ei parisuhde välttämättä lapsettomuuteen kaadu. Kun kiintymystä ei ole ehtinyt tapahtua, suhde päättyy. Seurauksena elelen sitten yksin, kun en asian paljastuessa enää kelpaakaan.

Ei noin tärkeää asiaa kannata toisen kiintymyksen piikkiin laskea, melko julmaa mielestäni. Ei muuta kun ilmoitus nettiin, jossa etsit vain Vela miestä, meitä on tuhansia vapaana.

• ?
        Vela mies kirjoitti:

Ei noin tärkeää asiaa kannata toisen kiintymyksen piikkiin laskea, melko julmaa mielestäni. Ei muuta kun ilmoitus nettiin, jossa etsit vain Vela miestä, meitä on tuhansia vapaana.

Mitä tarkoittaa Vela?

• .
        ? kirjoitti:

Mitä tarkoittaa Vela?

vapaaehtoisesti lapseton

• napunapu
        Vela mies kirjoitti:

Eipä ole ollut suuresti tarjontaa, vaikka olen netistä hakenutkin. :) Ehkä ja Kyllä -miehet ovat pommittaneet senkin edestä.

Esimerkiksi S24:llä löytyy koko Suomesta (kriteerinä siis pelkät vapaa, ikä laajalla haarukalla, koulutus ja ruumiinrakenne) 29 kappaletta. Aika heikkoa.

Vastaavasti samoilla kriteereillä ehkä kyllä -kategoriasta löytyisi 809 kappaletta.

• Vela mies
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kirjoituksiesi perusteella aikuisuus ei ala sinulla koskaan, joten älä siitä huolta kanna.

• Nick Name
        . kirjoitti:

vapaaehtoisesti lapseton

Kuulostaa ammattinettideittailulta, jos tuollainenkin termi on olemassa. Aika säälittävää, etten sanois.

• Nick Name
        napunapu kirjoitti:

Eipä ole ollut suuresti tarjontaa, vaikka olen netistä hakenutkin. :) Ehkä ja Kyllä -miehet ovat pommittaneet senkin edestä.

Esimerkiksi S24:llä löytyy koko Suomesta (kriteerinä siis pelkät vapaa, ikä laajalla haarukalla, koulutus ja ruumiinrakenne) 29 kappaletta. Aika heikkoa.

Vastaavasti samoilla kriteereillä ehkä kyllä -kategoriasta löytyisi 809 kappaletta.

Montako sä oikeen tarvitset?

• Vela mies
        napunapu kirjoitti:

Montaako miestä etsit? Ei suurimmalla osalla miehistä ole suomi24:ssä eikä missään muullakaan palstalla deitti-ilmoitusta. Laita se oma ilmoitus kuvan kera ja selkeästi ei lapsia asia julki, niin varmasti tulee yhteydenottoja, jos et ole susiruma.

• sääliä ei kaivata

• Nick Name
        sääliä ei kaivata kirjoitti:

http://www.ess.fi/?article=270071

"Oman lapsuuden huonoja kokemuksia ei haluta siirtää eteenpäin."

Jos niistä huonoista kokemuksistaan on tietoinen, niiden vaikutuksesta itseensä ja niitä pystyy käsittelemään, niin miten niitä edes pystyisi siirtämään tiedostamatta eteenpäin? Kuulostaa todella huonolta tekosyyltä vain väistellä vastuuta ja aikuistumista. Siis tuo, ettei olisi itse itsestään ja teoistaan vastuussa, vaan täysin sen orja, mitä on lapsuudessaan kokenut.

Siitä, että tietoisesti jää lapsettomaksi, kun epäilee kykyään vanhemmuuteen, olen sitä mieltä, että se on vastuullista toimintaa.

• napunapu
        Nick Name kirjoitti:

Montako sä oikeen tarvitset?

Et kai sinä oikeasti tarkoita, että kenen tahansa persoonasta ja muista elämänarvoista riippumatta tulisi käydä? Että lähes ainoa kriteeri saisi olla lapsettomuus?

Noista 29:stä
        - moni asuu liian kaukana
        - osa hakee vain seksiseuraa
        - hakee nuorempaa / radikaalisti toisenlaista kuin itse olen
        - yksi on outo tyyppi, joka on jo vuosikaudet hakenut itselleen kämppistä / naista, joka suostuu kaikkiin hänen omituisiin oikkuihinsa ja sääntöihinsä (tämä kaveri ei ole aivan terve)

Jäljelle jäi aika kuivan kuuloisia tyyppejä, joista ei vaikuttanut olevan hassuttelijoiksi ja hyväntahtoisiksi ihmiseksi.

Ihan kysymyksenä: kelpaisiko sinulle kuka tahansa?

• napunapu
        Vela mies kirjoitti:

Montaako miestä etsit? Ei suurimmalla osalla miehistä ole suomi24:ssä eikä missään muullakaan palstalla deitti-ilmoitusta. Laita se oma ilmoitus kuvan kera ja selkeästi ei lapsia asia julki, niin varmasti tulee yhteydenottoja, jos et ole susiruma.

Tuleehan niitä kuvalliseen profiiliin, pahimmillaan kymmeniä päivässä - mutta niiltä, jotka tahtovat lapsia, vaikka profiilissani luki, että haen lapsia haluamatonta miestä. Yritin toki tätäkin reittiä.

Sama ilmoitus, mutta selvästi laitettuna "Haluan lapsia: En" aiheuttaa radikaalin viestimäärän vähenemisen pariin viikossa ja haukkumakirjeiden vyöryn aiheena millainen paskiainen olen, kun en halua lapsia. Pahimmillaan jopa tappouhkauksia (sairaita, sairaita ihmisiä). Kohta oli pakko poistaa näkyviltä, koska se aiheutti melkoisen vihareaktion. Lisäksi osalla miehistä on kuvitelma, että naisia tahtomaton (lue: tässä tapauksessa saamaton) nainen on kylmä, mitä en todellakaan ole.

• täh?
        napunapu kirjoitti:

Tuleehan niitä kuvalliseen profiiliin, pahimmillaan kymmeniä päivässä - mutta niiltä, jotka tahtovat lapsia, vaikka profiilissani luki, että haen lapsia haluamatonta miestä. Yritin toki tätäkin reittiä.

Sama ilmoitus, mutta selvästi laitettuna "Haluan lapsia: En" aiheuttaa radikaalin viestimäärän vähenemisen pariin viikossa ja haukkumakirjeiden vyöryn aiheena millainen paskiainen olen, kun en halua lapsia. Pahimmillaan jopa tappouhkauksia (sairaita, sairaita ihmisiä). Kohta oli pakko poistaa näkyviltä, koska se aiheutti melkoisen vihareaktion. Lisäksi osalla miehistä on kuvitelma, että naisia tahtomaton (lue: tässä tapauksessa saamaton) nainen on kylmä, mitä en todellakaan ole.

että naisia tahtomaton ?

• napunapu
        täh? kirjoitti:

että naisia tahtomaton ?

Hups! :)
        Piti olla lapsia tahtomaton.

• Vela mies
        Nick Name kirjoitti:

Kuulostaa ammattinettideittailulta, jos tuollainenkin termi on olemassa. Aika säälittävää, etten sanois.

Velana oleminen ei kyllä liity ammattideittailuun millään tavalla, suurin osa Veloista elää parisuhteessa, ainoa ero "normaaliin" on etteivät he halua lisääntyä.

• kyl miulle ois kelvannu jo nuorena sellainen ku jo 20 vuotiaana päätin etten lisäänny.

• KoppavaHoro

Mjaa... Ettei nyt kyse olisi jostakin muusta? Koska ei sen nyt ihan mahdotonta pitäisi olla.

Pakko myöntää, että lapsia haluamattomat miehet ovat harvinaisuus, mutta on noita minunkin pieneen elämääni osunut ihan riittävästi.

Tulee väkisin mieleen, että tuota sinun lapsettomuuttasi voi käytää aika helposti tekosyynä. Hylkääminen "perustavalaatuisten asioiden osalta erilaisten intressien" perusteella on yleisesti ja subjektiivisestikin hyväksyttävämpää kuin pikkuasioihin puuttuminen.

Sinusta huokuu, että et edes haluaisi lapsia. Älä siis jauha mistään adoptioistakaan, varsinkaan potentiaaliselle kumppanille, sillä lapsen hankkiminen ilman halua tai vääristä motiiveista on takuuvarma suhteen surma, harhaanjohtamisesta puhumattakaan.

Epätoivoisuus on aika monille ihmisille suuri turnoffi, ja jotain sellaista on tässä havaittavissa. Jos nyt alan oikein jeesustelevalle linjalle, niin totean, että sinun kannattaisi ensin hoitaa itsesi ja tilanteesi siihen kuntoon, että rakastat elämääsi sellaisena kuin se on. Jos siihen on jotain mukavaa lisäystä tullakseen kumppanin muodossa, niin sitten tulkoon. Helpommin varmasti sanottu kuin tehty, tiedän, mutta keinoja on olemassa.

• .. off ..

Niin, Eewarihan tuo aloittaja selvästi on. Kai sen muutkin huomasivat :)

• napunapu

Jaa, mistä muusta? Liian ranttu en ole. Tarvitsen miehestä älykkyyttä, hauskuutta, hyväsydämisyyttä, itseluottamusta ja siedettävää ulkonäköä. Ovatko edellä mainitut asiat liikaa vaadittu?

Epätoivoinen en ole. Sitä ei minusta kukaan näe. Jos näkisi ja sellaiselta vaikuttaisin, tuskin saisin jatkuvasti treffipyyntöjä livenä ja pyydettäisiin uudestaan deiteille. Sopivankin kanssa tapailu vain päättyy, kun lapsettomuus paljastuu. Jotkut miehet ovat yrittäneet olla ajattelematta asiaa, mutta eivät ole lopulta pystyneet luopumaan ajatuksesta saada biologisia lapsia.

Totta, en enää ole varma, haluankokaan (osin) ikäni vuoksi lapsia - enkä toki tätä ole peitellytkään. Lapsien haluaminen vaatisi lisäksi täydelliset puitteet, ettei perhe-elämän kestäminen olisi liikaa.

On lapsettomuuttani toki tekosyynäkin käytetty, mutta vain pitkäaikasissa suhteissa, joissa alkuhuuma on hiipunut. Siihen on helppo vedota, kun ei viitsitä panostaa suhteeseen. Eihän sellainen kestä.

Minä rakastan elämääni sellaisena kuin se on, mutta haluan myös parisuhteen. Yksin en ole aidosti onnellinen lopun ikääni, koska elämästäni jäisi puuttumaan elementtejä, joita tarvitsen, kuten läheisyys. Aivan kuten kuka muu tahansa.

• Vela mies

^Just näin, ei se onni toisesta löydy vaan itsestä.

• napunapu

Tästä olen samaa mieltä. Ei miehen tehtävä ole tehdä minua onnelliseksi.

• tri Outolempi
        napunapu kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä. Ei miehen tehtävä ole tehdä minua onnelliseksi.

Hä? Eli sinulla ei ole niin väliä parisuhteessa ja pääasia että mies on onnellinen vai jotain muuta yhtä hämärää? Vai että olet ihan onnellinen ilman miestäkin ja ei miehen kuulu tehdä sinua onnelliseksi?

Voi olla että suhteistasi ei tule yhtään mitään kun ilmaiset itseäsi töksäytellen että et halua lapsia, ei miehen pidä tehdä minua onnelliseksi,.. Voi myös olla että elät jossain minäminä maailmassa jossa olisi ihan kiva seurustella, mutta ihan sama vaikka ei seurustelusta tulisikkaan mitään, sillä onhan sinulla itsesi.

• napunapu
        tri Outolempi kirjoitti:

Hä? Eli sinulla ei ole niin väliä parisuhteessa ja pääasia että mies on onnellinen vai jotain muuta yhtä hämärää? Vai että olet ihan onnellinen ilman miestäkin ja ei miehen kuulu tehdä sinua onnelliseksi?

Voi olla että suhteistasi ei tule yhtään mitään kun ilmaiset itseäsi töksäytellen että et halua lapsia, ei miehen pidä tehdä minua onnelliseksi,.. Voi myös olla että elät jossain minäminä maailmassa jossa olisi ihan kiva seurustella, mutta ihan sama vaikka ei seurustelusta tulisikkaan mitään, sillä onhan sinulla itsesi.

Nyt et todellakaan ymmärtänyt pointtia.

Kukaan toinen ihminen ei voi väkisin tehdä toista onnelliseksi. Ensin on hyväksyttävä itse itsensä ja oltava itseensä tyytyväinen, ennen kuin parisuhde voi olla tasapainoinen ja aidosti onnellisuutta tuottava. Vai kuulostaisiko kovin normaalilta se, että "no, siinä sinä mies nyt sitten olet - alapa tehdä minua onnelliseksi, hopi, hopi".

Sen sijaan ajattelu "sitten vasta olen onnellinen, kun saan miehen" ei toimi. Olen onnellinen ja elääni tyytyväinen ihan ok, mutta siitä tulisi ilman muuta parempi, jos toimivan parisuhteen löytäisin.

• napunapu
        napunapu kirjoitti:

Nyt et todellakaan ymmärtänyt pointtia.

Kukaan toinen ihminen ei voi väkisin tehdä toista onnelliseksi. Ensin on hyväksyttävä itse itsensä ja oltava itseensä tyytyväinen, ennen kuin parisuhde voi olla tasapainoinen ja aidosti onnellisuutta tuottava. Vai kuulostaisiko kovin normaalilta se, että "no, siinä sinä mies nyt sitten olet - alapa tehdä minua onnelliseksi, hopi, hopi".

Sen sijaan ajattelu "sitten vasta olen onnellinen, kun saan miehen" ei toimi. Olen onnellinen ja elääni tyytyväinen ihan ok, mutta siitä tulisi ilman muuta parempi, jos toimivan parisuhteen löytäisin.

Ei pitäisi kirjoittaa puolivillaisesti töiden ohessa. Sanat "sen sijaan" voi ohittaa.

• lapsellinen mies

Mikä on kun ei sellainen mies kelpaa jolla on jo lapsia? Kyllä niitä on maailmassa pilvin pimein ja melko harva näistä haluaa enää välttämättä lisää lapsia.

Mikä myöskään estää itse lähestymästä vaikka vähän yli nelikumppisiä vapaita miehiä joilla jo melko todennäköisesti on jo lapsia edellisistä suhteista/liitoista

• napunapu

Miksi sen pitäisi kelvata? Kokemuksesta tiedän, etteivät miehet suhtaudu hyvällä naiseen, joka ei ole valmis toimimaan kanaemona hänen lapsilleen.

Alussa hoetaan kyllä, että se on hänen lapsensa, eikä minun siitä tule huolehtia. Pian alkaa kuitenkin ralli...
        - voisitko hakea hoidosta
        - voisitko laittaa lapselle ruokaa
        - voisitko sitä, voisitko tätä
        ja sitten nyrpistellään nenää, kun tajutaan, etten toimikaan hoitoautomaattina

..ja samaan syssyyn:
        - ei nyt voida tehdä sitä tai tätä, koska lapsella on tätä ja tuota
        - ei voida, kun maailma pyörii lapsen ympärillä
        - ei voida, kun eksä sitä
        - ei voida, kun eksän nyksä tätä
        - ei voida, kun eksän nyksän lapset ovat lomalla / eivät ole

Miehen mukana kun ei tulisi edes pelkkä lapsi, vaan se koko entinen elämä säätöineen ja kuvioineen. Yksinkertaiseenkaan kysymykseen ei saa vastausta, kun ensin pitää tarkastaa lapsen aikataulut ja mitä mieltä on ex, eksän nyksä, eksän nyksän ex jne. Sitten joka toinen viikko eletään kusi sukassa omassa kotona, kun miehen lapsi olisi vierailulla.

Omat lapset asia erikseen.

Edellisestä vuodatuksesta huolimatta olisin yhden lapsellisen miehen kelpuuttanut, mutta hän halusi lapsia ympärivuorokautiseen elämäänsä, joten vielä olisi biologisia lapsia pitänyt pyöräyttää. Tämän hän siis ilmoitti ensimmäisillä deiteillä.

• Vela mies

Älä katkerien miesten sairaille jutuille korviasi lotkauttele. Eikö tosiaan ole tullut yhtään asiallista Vela miehen yhteydenottoa ilmoituksiisi? Melko outoa. Koitappas vielä kerran niin harkitsen vakavasti vastaamista ;)

• Voiskohan se vika ny olla jossain muualla? Jos sitä käytetään vain verukkeena suhteen katkaisemiseen. Mä ainakin tunnen hyvin paljon miehiä jotka ei halua lapsia.

• napunapu

Ei ole. Miehillä ei ole tapana normaalisti jäädä perään ruikuttamaan, jos kyseessä olisi vain tekosyy. Hyviä ystäviä monesta on toki tullut ja vieläkin vietän joskus vapaa-aikaa heidän kanssaan. Käymme ulkona tai ulkoilemassa tms. Aina silloin tällöin he muistavat (osa aktiivisemmin, osa vähemmän aktiivisesti) palata aiheeseen, miten harmillista suhteen päättyminen oli tämän asian vuoksi.

Eipä viime vuotisista kukaan ole vielä löytänyt uutta ihmistä pysyvästi rinnalleen. Toivon toki, että he joskus mieleisensä löytäisivät ja itse sitten kelpaisivat - mutta ei heilläkään se löytäminen helppoa ole, kun kerran hakevat tietyn tyyppisiä naisia.

Veruke-asiaan olen jo aikaisemmin kommentoinutkin sitä käytettäneen joskus pidemmän suhteen katkaisemiseen.

• sir_von_baughen

"Alan uskoa miesten olevan laskelmoivia otuksia, joille on tärkeintä varmistaa omien geeniensä jatkuvuus. Ei niin väliä, vaikka joutuisivatkin tyytymään siihen vähemmän täydelliseen, kunhan vain geeneillä on mahdollisuus levitä eteenpäin."

Tämä pisti vielä silmään.Siis luuletko että miehet haluavat siittää lapsia jotta ei geenit katkeasi.Hah, ja tämäkin osoittaa sun todellisen tietämätömyytesi miksi mies haluaa lapsia.Ei ainakaan sen takia ettei suku katkeasi vaan ne ihmiset todella haluavat lapsia.

"Sanottakoon nyt kuitenkin, että eksäni poika oli aivan ihastuttava ja kiltti lapsi. Siltikin koin, ettei arkielämä tämän minulle vieraan lapsen kanssa ollut vapaata, vaan epänormaali, jossa jouduin varomaan tekemisiäni ja sanomisiani jatkuvasti. "

Niin, voi olla parempi ettei susta tule äitiä ikinä kun asenne on tuo.

"Minä en pysty lapsia saamaan, joten joudun asian melko alkuvaiheessa miehelle kertomaan."

Niin, nääin psykologisesti ajateltu oletko varma ettet ole myös hieman katkera siitä ettet voi saada lapsia.Oletko joskus halunnut lapsia.Jos näin niin sitten kehotan miettimään asiaa koska vaikutat todella kylmäkiskoiselta ja se voi olla ns.psykologinen vastaisku asiaa kohtaan.

• ???

Oletko Baughen Hahmotelma?

• iöohfal n

Höpönhöpö se AP mikään kylmäkiskoinen on. Sinusta vaan tuntuu siltä koska itse olet hysteerinen ämmä, pelkkiä suuria tunteita ja draamaa. Yhtä esitystä koko mies.

• 13+3

Myötätuntoni on kokonaan puolellasi, kuten myös ymmärrykseni.

Tosiasia on, että miehet haluavat pitää "kaikki ovet avoimina". Voivat olla lähes varmoja että eivät koskaan halua lapsia, ja jos sattuu puolisoksi sellainen joka niitä alkaa väkisin kerjäämään niin eivät ainakaan halua, mutta se mahdollisuus pitää olla että JOS sattuisi haluamaan. Sellaisia miehet vaan on. Parasta olisi jos löytäisit miehen joka ei voi lisääntyä myöskään ja kumpikin voisi lakata murehtimasta mokomaa asiaa (mutta emme ikävä kyllä elä täydellisessä maailmassa).

Ymmärrän myös täysin miksi et halua uusioperhe-elämää eksineen ja nyksineen. Ihmettelen aina suuresti miten ihmiset sitä jaksavat. Ei kai ne jaksakkaan, jumalattomasta valittamisesta päätellen.

Itselle kävi näin (nyt tämä jo naurattaa aikaste paljon): mies 40 v, minä 42 v. Mies on lapseton ja sanoi jo aiemmin että ei ikinä ole lapsia halunnut, eikä tule koskaan haluamaankaan, kun ei ole kypsä sellaiseen vieläkään niin ei tule olemaankaan. Minä siihen nauroin että no minun kanssa se olisikin turhaa, kun minut on steriloitu. No kun oltiin seurustelussa siinä vaiheessa että yhteistä sänkyä jaettiin jo, mies sai kerran seksin jälkeen jonkun kohtauksen jossa alkoi paasata minulle että olen vienyt häneltä mahdollisuuden tulla isäksi, että onko hän sanonut että ei isäksi halua KOSKAAN, mitä? Ja hirveä murjotus päälle. Siinä kohtaa oli pakko todeta että anteeksi nyt kun en 2 vuotta sitten tullut kysyneeksi lupaa kun en kyseistä ihmistä vielä tiennyt koko maailmassa olevankaan. Myöhemmin kun yritin ottaa asian uudelleen esiin, ilmoitti että siitä ei puhuta ja piste.

Joo, se mies on jo vapaa tekemään vaikka 10 lasta, ja ihan kenen kanssa haluaa.

• Mikä ettei.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      516
      1568
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1166
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      862
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      845
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      837
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      766
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe