Oletteko lopettaneet tupakoinnin? Miten se vaikutti painoonne? Olen kuullut ja lukenut että se aiheuttaa painnonnousua... Aloitan laihduttamisen samanaikaisesti kun lopetan. Ei kai nikotiini nyt sellainen ihmeaine ole että se vaikuttaisi asiaan? Kai se lihominen johtuu enemmänkin siitä että ruokahalu kasvaa ja ihminen syö enemmän tupakoinnin lopetettuaan?
tupakoinnin lopetus
5
66
Vastaukset
- rose18
juu lopetin, en huomannut painon nousua muutakun raskaus aikana kuin pillereiden aikana..
kyllähän se tupakka vei käytännössä nälän ja kahvilla pelkästää pärjäs. Ei röökin lopettaminen sinänsä lisää ruokahalua. Mutta jos käsillä ei ole tarpeeksi tekemistä, niin äkkiähän ihminen alkaa lappaamaan ruokaa suuhunsa. Tai korvaa addiktionsa jollain muulla, kuten vaikkapa pelaamisella, dokaamisella jne...
Itse olen yrittänyt aikuisiällä pari kertaa, eikä se vaikeaa ollut, kun muut elämän palikat olivat kohdallaan. Kun ne hajosivat, niin se alkoi jälleen alusta. Valitettavasti.saamari vastasit juuri niin kuin olin aatellut itte vastata, noh tulipahan oikein kirjoitettuna ees :)
>Kai se lihominen johtuu enemmänkin siitä että ruokahalu kasvaa ja ihminen syö enemmän tupakoinnin lopetettuaan?
Jep. Haju- ja makuaisti alkaa palautua aika nopeasti siitä kun lopettaa polttamisen ja se lisää ruokahalua kun kaikki tuoksuu ja maistuu entistä paremmalle. Itse olen tällänen läpipaska, etten oikein tahdo lihoa, mutta tupakkilakossa olen huomannut sen, että se raha mikä meni ennen röökiin päivässä menee lakossa ruokaan.- 1v 3kk savuttomana
Mulla lopettaminen vaikutti aineenvaihduntaan hidastavasti. Ehkä polttaminen oli kiihdyttänyt aineenvaihduntaa, ja se palasi "ennalleen" lopettamisen jälkeen. Seurauksena olivat ruoansulatusvaivat, ummetus ja ilmavaivat, jotka ovat sittemmin kadonneet, ehkäpä elimistö on nyt tottunut savuttomuuteen.
Painoa tuli lisää 4 kiloa, mutta siihen painonnousu sitten pysähtyikin, ja on pysynyt hyvinkin tasassa. Uskon nousun johtuneen pitkälti noista ruoansulatusvaivoista. Liikunnalla ovat selvästi nuokin ylimääräiset karisemassa. Nyt jaksaa myös liikkua paremmin, kun ei hengästy niin helposti. :)
Jos ei syö tekemisen puutteeseen tai alakuloon lopettaessa, niin uskoisin jokaisen elimistön löytävän sen oman "ihannepainonsa", jossa se pysyy suuresti ponnistelematta (terveet elämäntavat) :)
Tsemppiä lopettamiseen ja laihduttamiseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4141206- 641106
- 61842
- 61795
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k100703Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,16702- 72684
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49661- 26653
- 60645