MITEN ON!
PÄRJÄISITKÖ, JOS MUUTTASIT MAASEUDULLE JA ALKAISIT MAANVILJELIJÄKSI!?
RAIVAISIT METSÄÄ PELLOKSI JA HOITAISIT MYÖS LEHMIÄ JA KANOJA!
OLEN ITSE PIELAVEDELTÄ KOTOISIN JA TIEDÄN MITÄ SE HOMMA KÄYTÄNNÖSSÄ ON!
AINAISTA RAATAMISTA, MUTTA MAASEUDUN NAISET OVAT KUNNOLLISIA JA USKOVAISIA!
NIIN!
HAHA! :D
MAASEUTU!
27
155
Vastaukset
- tikru..
En tiiä pärjäisinkö, en yksin ainakaan kaikkea jaksais raivata ja ylläpitää. Lehmistä ja kanoista kyllä tykkään. Ylipäänsä eläimistä ja niiden hoitamisesta. Ehkä se peltojen muokkaus ja hoito ei olis kuitenkaan kovin mielekästä. Vaikka mä tiiänki paljon osaavani ja pystyväni, mutta en ehkä elannoksi saakka jaksasi hommaa tehdä.
- MMies
HÄIVY JAZULI!
MAASEUDULLA NETTINARKOMAANIT EIVÄT PÄRJÄÄ, KOSKA SIELLÄ ON TEHTÄVÄ LUJASTI TÖITÄ!
NIIN! - tikru..
MMies kirjoitti:
HÄIVY JAZULI!
MAASEUDULLA NETTINARKOMAANIT EIVÄT PÄRJÄÄ, KOSKA SIELLÄ ON TEHTÄVÄ LUJASTI TÖITÄ!
NIIN!Heh, mä olen tehny tähän ikään mennessä paljon enemmän töitä, kun moni on ehtinyt nukkua. :-) Älä sinä entiselle työnarkomaanille ala sössöttää paskaa.
- MMies
tikru.. kirjoitti:
Heh, mä olen tehny tähän ikään mennessä paljon enemmän töitä, kun moni on ehtinyt nukkua. :-) Älä sinä entiselle työnarkomaanille ala sössöttää paskaa.
EI KEITTIÖPIIAN TYÖ OLE OIKEAA TYÖTÄ!
ET VARMASTI OLE IKINÄ LYPSÄNYT LEHMIÄ TAI SILITTÄNYT SIKOJA!
NIIN!
HAHA! :D - tikru..
MMies kirjoitti:
EI KEITTIÖPIIAN TYÖ OLE OIKEAA TYÖTÄ!
ET VARMASTI OLE IKINÄ LYPSÄNYT LEHMIÄ TAI SILITTÄNYT SIKOJA!
NIIN!
HAHA! :DVäärin. Mummulla oli lehmiä ja sikoja olen silittänyt kaverilla. :-)
- MMies
tikru.. kirjoitti:
Väärin. Mummulla oli lehmiä ja sikoja olen silittänyt kaverilla. :-)
ENTÄ OLETKO RATSASTANUT LEHMÄLLÄ!?
NIIN!
HAHA! :D - tikru..
MMies kirjoitti:
ENTÄ OLETKO RATSASTANUT LEHMÄLLÄ!?
NIIN!
HAHA! :DEn, hepalla olen.
maanviljelijänä en pärjäis, mut metsästäjänä pärjäisin
- MMies
MONTE, SUOMALAINEN MAANVILJELY POIKKEAA RADIKAALISTI ETELÄ-AMERIKKALAISESTA!
EI TÄÄLLÄ ESIMERKIKSI VILJELLÄ KAHVINPAPUJA TAI MAISSIA!
NIIN!
HAHA! :D saamari ku mammutit on loppu, ois hauska metsästää mammutti ja grillata sen lihaa kavereiden kanssa.
- kirp-su
MMies kirjoitti:
MONTE, SUOMALAINEN MAANVILJELY POIKKEAA RADIKAALISTI ETELÄ-AMERIKKALAISESTA!
EI TÄÄLLÄ ESIMERKIKSI VILJELLÄ KAHVINPAPUJA TAI MAISSIA!
NIIN!
HAHA! :DVäärin meni, kyllä suomessa viljellään maissia.
Pärjäisin helposti.
- MMIes
NÄIN ON!
OLETHAN SIKAFARMIN OMISTAJA JA TÖPSELINOKKA ITSEKIN!
NÖF! NÖF!
NIIN!
HAHA! :D - NÖF! OINK:.!1%#%?+
MMIes kirjoitti:
NÄIN ON!
OLETHAN SIKAFARMIN OMISTAJA JA TÖPSELINOKKA ITSEKIN!
NÖF! NÖF!
NIIN!
HAHA! :D.
Pyydän, älkää kiinnittäkö huomiota epäolennaisiin seikkoihin
* NÖF! *
* OINK! *
.
kysytäänkö tää nyt joltain kaupunkilaisilta? mut peltotöihin voisin mielelläni taas lähteä rattorilla rellestään ja elukat hoitaan mutta noin muuten ehkä turhan paljo vastuuta noissa muissa... hyvän avun sais silti vaikkei ihan maanviljelijäksi asti olis esim. mies vois hyvinki sellainen olla.
- MMies
EI VAAN KAIKILTA!
OLET ILMEISESTI MAASEUDUN NAISIA!
SEUKKAATKO MAAJUSSIN KANSSA!?
NIIN!
HAHA! :D
- Mikä ettei:.!11%#?+
.
kun on ikänsä tottunut tekemään kovaa työtä
Hyppäys ei olisi itse asiassa kovinkaan suuri
. ehkä muuten, mut kun tuo maanviljely ja karjan pitäminen vaatii nykyään vaikka mitä lupien ja direktiivien täyttämistä EU:lle, niin ei jaksa..
muutoin en rankkaa ja ruumiillista työtä kavahda, lannan luomiset, ojan kaivuut ja kivien perkaaminen pellolta ovat tuttua hommaa jo lapsuus- ja nuoruusvuosilta. tosin sillonkin oli vaan hevostalli ja heinäpelto,
ei lehmiä, eikä viljaa
murKyllä traktorilla kynnän ja koneet lypsää, ainut ongelma olisi ne aamuiset herätykset lypsylle.
- kirp-su
Koneet lypsää??Ne koneet pitää muuten kiinnittääkin, ja sitten saakin väistellä 600-kiloisen sorkkia. Ei kuulemikään helppo nakki, minuu ei esim alle sais.
- Lemmut kouluuttaa
kirp-su kirjoitti:
Koneet lypsää??Ne koneet pitää muuten kiinnittääkin, ja sitten saakin väistellä 600-kiloisen sorkkia. Ei kuulemikään helppo nakki, minuu ei esim alle sais.
.
ne lemmutkin pitää kouluuttaa
. - kirp-su
Lemmut kouluuttaa kirjoitti:
.
ne lemmutkin pitää kouluuttaa
.Ai :D Empä ole ikinä kuullutkaan :D Junior Handler -kisaajat kylläkin kouluttautuvat.
- Tohtoripaperit:.!1#%
kirp-su kirjoitti:
Ai :D Empä ole ikinä kuullutkaan :D Junior Handler -kisaajat kylläkin kouluttautuvat.
.
nykyään lemmuillakin on tohtoritutkinnot
.
- y.b..
PÄRJÄISITKÖ, JOS MUUTTASIT MAASEUDULLE JA ALKAISIT MAANVILJELIJÄKSI!?
Maaseudulla on asuttu ja asutaan taas. Maanviljelyä on tullut läheltä seurattua ja ei se ainoana ammattina nykypäivänä kannata. Eli vastaus kysymykseen: en pärjäisi.Harrastuspohjalta, sivuammattina sitä voisi tehdä,kuten vanhemmatkin ovat tehneet, koska menot; koneet, rakennukset jne. vievät vietävästi rahaa. Aika plus- miinus nollaa rupeisi olemaan näillä viljan hinnoilla. Jos ei olisi hyvä yritysideaa. Ja sitä ei ole, ainakaan toistaiseksi.. Eli vuokralle vaan pellot, niin pääsee paljon helpommalla taloudellisesti ja muuten. Metsänhoito sitten erikseen, siinä on jotain järkeäkin nykypäivänä, jossain mielessä. En, mutta sun innostusta on kiva seurata.
- bravo bravi
Osaaminen ei riittäisi, mutta apupoikana rankamettällä, juurikasmaan harvennuksessa ja muussa sellasessa olen ollut. Sieltä tuli aikanaan kipinä lukea ainakin sen verran, että pääsee sisätöihin.
- ..
älä nyt naurata :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4781397- 641146
- 61862
- 61825
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18777Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101736- 72714
- 30687
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49681- 63675