Jostakinhan se kumpuaa se pakonomainen tarve näillä keskustelupalstoilla väitellä uskovaisten kanssa/tai muuten vaan solvata uskontoja ja korostaa kuinka juuri itse on oikeassa. Syvällä pinnan alla kytee ajatus, mitä jos jotakin onkin olemassa. Ja Jumala onkin luonut maailman
Ateisti on pohjimmiltaan uskovainen
39
165
Vastaukset
Teimi - ateismi = usko - epäuskoa
Gnostismi - Agnostismi = Tietoa - Ei tietoa
Ja mikä jumala? - Thor, Zeus, Mithras vai jokin muu. Ja mitä todisteita sille että vain yksi jumala. Ja juuri se mistä sinä puhut? - Uskonnollinen kirjako sen kertoo?
Valitettavasti uskonnollisia teoksia on aivan liikaa jotka kuitenkin kertovat samaa tarinaa siitä että jumala/Jumalat loivat. Muta mitä todisteita itse luojasta/luojista. Eli vaikkapa jokin jumalan käyttämä työkalu. Vaikkapa Thorin vasara tai Mooseksen keppejä. Tai edes sitä että Juutalaiset olivat orjina egyptissä?
Toki. Näinkin suureen maailmaan ja universumiin varmasti mahtuu vaikka ja minkälaista ihme hiihtäjää. Mutta olisipa mukavampi tietää näitä "Extraterrestrial" otuksista enemmänkin. Todisteet vain taas uupuvat.
Ps. Voit muuten tarkistaa tuon teismi - ateismi väittämäni wikipediasta ja muualta netistä jos et usko että puhuin siitä totta. Ei mulla muuta.
Peace Brother! ☮- Muikkuinen
Sori vain muttei kyde, raamattu on yksinkertaisesti vääräässä ja tämä aiheuttaa sen että uskovainen on myös väärässä, yksinkertaista mutta totta!
- -
Mitähän varten sinun mielestäsi internetin keskustelupalstat ovat olemassa? Voit uskotella itsellesi ihan mitä huvittaa (kuten näköjään teet), mutta täällä väitellään, keskustellaan, naristaan, valitetaan, jutellaan ja vittuillaankin kaikille ja kaikesta. Se, ettei moinen auktoriteettiuskovaista miellytä, ei ole uutta. Yksisilmäiseen oman uskontonsa ylistämiseen omissa pienissä piireissään tottuneelle moinen on kauhistus.
- itsietaiki
Minun, kuten uskovienkin päässä pyörii pakonomaisesti sama kysymys, eli että onko se Allah olemassa.
Niin. Vai olisiko se niin, että keskustelupalstat ovat keskustelua ja miksei myös väittelyä varten.
Tuosta vasemmasta laidasta voi itse kukin napata sopivan aihealueen ja osallistua!
Minun mielestäni metakeskustelu on kaikkein typerintä keskustelua (vaikka sitä itse tässä juurikin harrastelen ;o)- M@k3
Ei ei, hyvänenaika.
Olet kristitty? Ajatele muita uskontoja, he joutuvat helvettiin, koska eivät usko Jeesukseen? Eikö olisi kiva käänyttää heitä kristinuskoon ja pelastaa kadotukselta?
Ajatele samaa ateistin näkökulmasta. Kaikki uskonnot ovat silkkaa rahastusta, myös kristinusko. Eikö huijaaminen ole väärin? Eikö olisi kiva pelastaa ihmiset huijaukselta ja saada heidät ajatelemaan omilla aivoillaan?
Ateistien jutut saattavat tuntua pilkkaukselta, mutta ne ovat tosiasiassa hyvää tarkoittavaa aivopesun purkua. "Jostakinhan se kumpuaa se pakonomainen tarve näillä keskustelupalstoilla väitellä uskovaisten kanssa/tai muuten vaan solvata uskontoja ja korostaa kuinka juuri itse on oikeassa."
Ei ainakaan siitä, että ateisti olisi pohjimmiltaan uskovainen.
"Syvällä pinnan alla kytee ajatus, mitä jos jotakin onkin olemassa."
Yritätkö sinä väittää, että uskontoja ei ole olemassa? Jos sinä sanot litteänmaan uskovaisille, että he ovat väärässä, tarkoittaako se, että sinä pohjimmiltasi uskot maapallon olevan litteä?- miss ei kirj.
Montako kertaa tämäkin väite on tällä palstalla ollut? Aika monta :D
Lue ketju "Uskovien typerimmät väitteet" - Sivusta myös
"Jostakinhan se kumpuaa se pakonomainen tarve näillä keskustelupalstoilla väitellä uskovaisten kanssa/tai muuten vaan solvata uskontoja ja korostaa kuinka juuri itse on oikeassa."
Liekö se niin pakonomaista kuitenkaan. Tokihan tietysti pitää yrittää auttaa jos lähimmäinen on harhojen vallassa.
"Syvällä pinnan alla kytee ajatus, mitä jos jotakin onkin olemassa. Ja Jumala onkin luonut maailman"
Järki-ihminen tietysti jättää sillekin mahdollisuuden sijan. Niin se kyllä tuntuu olevan että uskovaiset eivät osaa perustella miksi sille sijalle pitäisi jotakin laittaa. Päinvastoin mitä enemmän lukee uskovaisten juttuja esim. tältä foorumilta, sitä vakuuttuneemmaksi ateistiksi tulee.
Ateisti ei ole uskovainen, koska ei usko asioita ilman järkevän tuntuisia todisteita. Uskova taas on uskovainen koska uskoo ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa. Sinäkin salaa uskot lentävään spagettihirviöön, et vain halua myöntää sitä. Tiedät sisimmässäsi myös sen että lentävä spagettihirviö loi kaiken ja näin ollen myös sinut.
Ja näkymätön, vaaleanpunainen yksisarvinen. Tiesitkö muuten, että ei ainoastaan ole Häntä mainittu Raamatussa vaan on myös Hänen sarvessaan killunut teekannu. Aina silloin kun ei ole kiirus viilettää maata kiertävälllä radalla siis...
Ateisti ei aivan varmasti ole uskovainen! Ei sen enempää kuin minäkään, vaikken olekaan täys ateisti.En voi edes sanoa, että minulla olisi "Oma uskoni" vaikka sivultani voi saada sellaisen käsityksen. Minulla on oma tietoni.Uskon siihen, mitä elämä on tähän asti opettanut.Se on MINUN elämäni. Osa persoonaani.
- O'ou
"vaikken olekaan täys ateisti."
Ahaa. Ateismi/teismi akselilla on siis mahdollista olla osittain ateisti. Kerrotko, miten sen teet.
Oletko mahd. näin perjantaisin ateisti ja muulloin teisti, vai ainoastaan klo.16.30 jälkeen päivittäin ateisti ja muulloin teisti?
Vai miten se menee? - O'ou
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
EIkös kyseessä ole sillon epäileväinen teisti tai agnostinen joku?
Siinä voisi olla lähinnä uskossaan horjuva teisti, joka ei osaa päättää ja välillä kallistuu ateismiin ja välillä teismiin.
Agnostisuus taas ei mielestäni kuulu tälle akselille ollenkaan. Siinähän otetaan kantaa siihen, voiko tietää. Ateismi/teismi taas siihen, uskooko itse. O'ou kirjoitti:
"vaikken olekaan täys ateisti."
Ahaa. Ateismi/teismi akselilla on siis mahdollista olla osittain ateisti. Kerrotko, miten sen teet.
Oletko mahd. näin perjantaisin ateisti ja muulloin teisti, vai ainoastaan klo.16.30 jälkeen päivittäin ateisti ja muulloin teisti?
Vai miten se menee?kartan äärimmäisyyksiä. Ev.lut kirkko on tutuin, enkä voi lausua koko uskontunnustusta valehtelematta. Uskontojen opinkappaleet ja niiden sitovuus ovat minulle pahasta.
EIkös kyseessä ole sillon epäileväinen teisti tai agnostinen joku?
Hyi sua, Lähimmäinen! Kävin kirkossa kesällä ja mielessäni soi pari päivää typerä virsi, jonka sanoissa oli:Epäilevät tuomaat, hän tuntee parhaiten." Olen itse verbaalisesti lahjakas ja usen, varsinkin hengellisessä musiikissa on hyvä sävellys pilattu lapsellisella, tyhmällä sanoituksella, joka on monesti niin hölmö, että alkaa hymyilyttää kun kuuntelee veisaamista.
O'ou kirjoitti:
Siinä voisi olla lähinnä uskossaan horjuva teisti, joka ei osaa päättää ja välillä kallistuu ateismiin ja välillä teismiin.
Agnostisuus taas ei mielestäni kuulu tälle akselille ollenkaan. Siinähän otetaan kantaa siihen, voiko tietää. Ateismi/teismi taas siihen, uskooko itse.Jaa että "uskossa horjuva" Hyi viddu! Älä sekoita minua jeesustelijoihin.
safirella kirjoitti:
Hyi sua, Lähimmäinen! Kävin kirkossa kesällä ja mielessäni soi pari päivää typerä virsi, jonka sanoissa oli:Epäilevät tuomaat, hän tuntee parhaiten." Olen itse verbaalisesti lahjakas ja usen, varsinkin hengellisessä musiikissa on hyvä sävellys pilattu lapsellisella, tyhmällä sanoituksella, joka on monesti niin hölmö, että alkaa hymyilyttää kun kuuntelee veisaamista.
Ei pahalla, mutta jotenkin "ei ihan ateisti" kuulostaa merkilliseltä. Uskotko siis ihan pikkasen johonkin jumalaan joskus. Esim lototessa ;o)
Ei pahalla, mutta jotenkin "ei ihan ateisti" kuulostaa merkilliseltä. Uskotko siis ihan pikkasen johonkin jumalaan joskus. Esim lototessa ;o)
Kiva, taas samoilla aallonpituuksilla! Raha on jumala.
- Uskon heikkous
Jostakinhan se kumpuaa se pakonomainen tarve näillä keskustelupalstoilla väitellä ateistien kanssa/tai muuten vaan solvata ateisteja ja korostaa kuinka juuri itse on oikeassa. Syvällä pinnan alla selvästi kytee ajatus, mitä jos ateistit onkin oikeassa.
- eikös vian ?
safirella kirjoitti:
Minä olen valaistunut-pimentynyt! En väittele kenenkään kanssa.
Koko ajan rivien välistä heijastuu, että et ole 100 % ateisti. Olet levoton ja rauhaton. Sisimmässäsi on käsittämätön onttous.
eikös vian ? kirjoitti:
Koko ajan rivien välistä heijastuu, että et ole 100 % ateisti. Olet levoton ja rauhaton. Sisimmässäsi on käsittämätön onttous.
"Totisesti minä sanon Teille", että tämä viesti poistetaan koska se sisältää ilmeisesti sopimatonta raamatun tekstiä.
Kuitenkin kyse on suora lainaus ilman omia lisäyksiä.
Aiheena on rakkaus.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Sam.18.html
jakeet 20-28 kunnioittavasti E- jujujujujuuu
eikös vian ? kirjoitti:
Hanna-parka, miksi olet niin katkera ja vihainen?
Kyllä se varmasti niin on! Olen läpityhmä yli 50 vuotias teinityttö ja enkä oikeen ole varma mistään, joten voisiko joku vanhempi ja viisaampi opettaa minulle, miten pitää elää ja miten uskoa jumaliin? Odotan viisauksia! Miten uskovaisuudella voisi tienata nopeasti miljoonan? Olisi tarvis. Tulisin heti uskoon. Lupaan liittyä hihhulilahkoon, jos taivaasta sataa miljoona euroa pihaan!
- LookAtYou
Tuliko sulle suurenakin yllätyksenä että ateismipalstalla on ateisteja?
Samoin se että jos joku hihu tulee tänne puhumaan paskaa niin joku voi aina laittaa vastaan? Nykylain mukaan tupakka-askeissa pitää lukea varoitusteksti: "Tupakointi vahingoittaa vakavasti sinua ja ympärilläsi olevia"
Ei, ei kai biblian kanteen vastaava varoitusta voine kirjoittaa.............- Epäile rauhassa vaan
Toisin päin kääntäen: Uskovainen on pohjimmiltaan epävarma. Miksi hänellä olisi muuten niin kova tarve todistella Jumalan todellisuutta ja jankuttaa raamatunlauseita päivästä toiseen?
Koska hän epäilee, että mitään Jumalaa ei oikeasti olekaan. Hän vain haluaa uskoa, mutta ei tiedä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2297053Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442917- 452380
- 1032300
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382071Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321560- 951558
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151423Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81372Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3921359