Nykyautot eivät pärjää entisille serkuilleen ainakaan matkan katketessa ensiavussa.
Appiukko, jolla on ollut 28 eri autoa, kertoi seuraavaa:
Kun hänellä oli Goggomobil-merkkinen auto josta hiekkatiellä kivi rikkoi bensan sakkakupin ja matka hyytyi siihen. Läheisen lossiaseman hoitajalta löytyi apu. He söivät lossimiehen perheen sillipurkin tyhjäksi ja polkupyörän sisuskumista leikatun tiivisteen ja puukapulan avulla sillipurkki asennettiin sakkakupiksi ja matka jatkui.
Toisella kertaa, vai oliko ennen äskeistä, oli rengas rikkoutuut Ford Junior autosta. Vararengas oli vaihdettu siten että kyydissä oleen naapurin vaimo ja oma eukko olivat nostaneet auton nurkan ilmaan renkaanvaihdon ajaksi. Näin toimien tunkki ei turhaan kulunut.
Tilanteesta on jopa valokuva jossa naiset kannattelevat autoa pyörä irtonaisena ja kuski elvistelee muttriavain kädessä auton vieressä kun se napurin mies on ottanut kuvan.
Oiskohan nykynaisista moiseen?
Ennen olivat naiset rautaa ja autot puuta...
Ennen autot olivat erinomaisia.
30
308
Vastaukset
- mahtavaa aikaa
kylläpä asia oli ennen paljon paremmin. Tuon ikäisillä autoillahan ei päässyt montaakaan tuhatta kilometriä ettei niille joutunut jotain tekemään.
Ja mukavia ja hyviä ajettavia, melkein kulkivat sataa kun oikein kiusasi.
Öljyjäkään ei tarvinnut vaihtaa kuin 3-5 tonnin välein jne. - halvallahuonojatulee
Tämä on todella harmittavaa nykyaitoissa, kun itselläkin oli 1. auto Amazon 2-ovinen, etuikkunoissa ei ole sitä pientä kolmiomaista erikseen avattavaa, mistä saa tuorettaa ilmaa näppärästi uloa, kun säästösyistä poistettu ikkuista tuollaiset.
Eikä ilmastointi mitenkään tuota korvaa...
Todella näppärä pikkuikkuna olisi tuollainen mikä vanhoissa oli aina.- gaerfaw
eikö sulla aukea autossa lasit? vai onko lämppäri rikki vai mikä on ongelma? :D
- Etkö märkäkorva
gaerfaw kirjoitti:
eikö sulla aukea autossa lasit? vai onko lämppäri rikki vai mikä on ongelma? :D
tajua. Kun autossa on etuovissa kääntyvät tuuletusikkunat, saa sisälle sellaisen ilmastoinnin ettei mitään monimutkaista ilmastointilaitetta tarvita. Säästyi monelta harmilta aikoinaan kun ei vähällä mennyt rikki.
- Amazon olikin
melkoinen murikka. Harmi vaan että sekin tuppasi ruostumaan 70-luvun huonoilla teillä eikä silloin ollut oikein kunnollisia käsittelyjä olemassakaan. Yritettiin öljytä ja sehän tietysti auttoikin jonkin verran Jäi kuitenkin mukavat muistot autosta joka ei jättänyt koskaan pulaan vaikka joskus pikkuharmeja aiheuttikin.
- Ikääntyvä
Etkö märkäkorva kirjoitti:
tajua. Kun autossa on etuovissa kääntyvät tuuletusikkunat, saa sisälle sellaisen ilmastoinnin ettei mitään monimutkaista ilmastointilaitetta tarvita. Säästyi monelta harmilta aikoinaan kun ei vähällä mennyt rikki.
Epäterveellistä vetoa ja korvia turruttavaa melua kai jokainen autoonsa kaipaa!
Minä märkäkorva olen jo seitsemännellä ja ajokorttini viidennellä kymmenellä. Minullakin on tuollainen kolmioräppänä ollut ensimmäisissä ajopeleissäni – enkä sellaista taatusti missään muodossa halua enää! Nykyisen autoni automaatti-ilmastointia en sen sijaan antaisi pois.
- DKW
Ennen autot olivat personallisempia mutta kyllä niitä sai ropata enemmän ja
vaihdella öljyjä tiuhaan sekä rasvailla niveliä ym, se oli alituista huoltamista
ja jo 100tkm kohdalla alkoi moottori olla kypsä eikä ajoominaisuudet olleet
kovinkaan häävit verrattuna nykyautoihin. Ainut oli että niitä pystyi itse kor-
jaamaan yksinkertaisin työkaluin ja jopa ihme virityksin, muuten 1950-70
luvun autot eivät millään pärjää nykyautoille ajoominaisuuksilla ym.- 264 V6
Mulla oli 90-luvun alussa lähes 20 vuotias Volvo 142. Oli hyvät ominaisuudet etenkin talvella (etenemiskyky paksussa lumessa, lämmitys- ja huurteenpoisto, luotettavuus). Öljyt taisin vaihtaa melko usein ja joitakin palloniveliä silloin tällöin. Samoin pakoputken takaosa ruostui melko nopeasti. Nuo olivat todella halpoja ja tee-itse- miehellekin helppoja toimenpiteitä. Kaikenkaikkiaan tosi luotettava auto ja laadukkaan oloinen. Ohjaus oli kyllä raskas, etenkin kesärenkailla asfaltilla. Veljellä oli yhden kesän aikanaan Volvo 264 -75 ja siinä oli ohjaustehostin, joten oli kevyt ohjaus. Samoin siinä oli automaattivaihteisto. Oli muuten hiljanen ja mukava peli ajella. Voimaakin sopivasti 2.7 V6- koneessa (140 hv).
- veltto kutonen prv
Kyllä vanhat volvot oli tosi kestäviä omalla tekniikallaan, mutta tuo 2.7 olikos se pahamainen prv = peugeot-renault-volvo yhteistyömoottori joka täysin susi, kun ranskalaiset sössärit olivat mukana suunnittelemassa....senhän tietää mikä on lopputulos..., eipä volvo kauan tuota moottoria pitänyt vaan pösöistä kuulemas vieläkin löytyy tuohon perustuva v6 = ranskikset hakkaa päätä seinään eivätkä opi...mutta huohotus kuiten oli kunnos vaikka muuten heikko=ei roiskinu öljyjä pihalle kuten nyky psa moottorit kun alkaa nollakeli ja ikkunat huurtuu
- Vähän faktaa, kiitos
Älä ny enempää viitsi valehdella tietämättömyyttäsi. kaannattaisi sinunkin jo pikkuhiljaa päivittää tietopohjaasi. Volvo on myös käyttänyt paljon PSA: dieseliä, eikä niissäkään ollut ongelmia, kuten VW:n 2,4l TD dieseleissä, mitä esim 740:n käytti. kansi vikoja jatkuvasti. Niin kun tekstistäsi näkee. Kuulemas vieläkin löytyy. kerroppas sitten missä 407:ssa tai 607:ssa on kyseinen kone? kun kirjoittelet kuulemas mukaan.
- hdi307105tkmkonepoks
Tuo prv oli 605 -97 peugeotissa minkä aikoinaan omistin, ja se on hyvä asia jos ei tuota konetta enään käytetä: laiska bensasyöppö ja heikko moottori oli ja HDI: ei ongelmia...jos ei lasketa lukuisia konerikkoja kun apulaitehihnasto pettää ja jakohihna hajoaa..tai vaihteisto: se on ranskalaista laaatua, kuten arevan voimala..
- tästä lisää
hdi307105tkmkonepoks kirjoitti:
Tuo prv oli 605 -97 peugeotissa minkä aikoinaan omistin, ja se on hyvä asia jos ei tuota konetta enään käytetä: laiska bensasyöppö ja heikko moottori oli ja HDI: ei ongelmia...jos ei lasketa lukuisia konerikkoja kun apulaitehihnasto pettää ja jakohihna hajoaa..tai vaihteisto: se on ranskalaista laaatua, kuten arevan voimala..
HDI? mitä viköja HDI:ssä. Itsellä on 2,7HDI. Eikä mitään vikoja ole ilmaantunut edelleenkään, ei koneessa, eikä muitakaan vikoja koko autossa. Kaikki kuitit löytyy huolloista. 605:ssa meni alkuun koneita siitä syystä, koska männänhelmoihin ei alkusarjan koneissa riittänyt jäähdytys. Sinne lisättiin öljysuuttimet, jotka auttoivat mäntien jäähtymistä. Muista myös areva siemens. Älä unohda sitä saksalaista siemenssiä siinä samassa, kun puhut arevasta. Sekä laaduttomasta suomalaisesta betonista, mikä ei täyttänyt niitä laatukriteerejä
- jumpy -07 aikanaan
tästä lisää kirjoitti:
HDI? mitä viköja HDI:ssä. Itsellä on 2,7HDI. Eikä mitään vikoja ole ilmaantunut edelleenkään, ei koneessa, eikä muitakaan vikoja koko autossa. Kaikki kuitit löytyy huolloista. 605:ssa meni alkuun koneita siitä syystä, koska männänhelmoihin ei alkusarjan koneissa riittänyt jäähdytys. Sinne lisättiin öljysuuttimet, jotka auttoivat mäntien jäähtymistä. Muista myös areva siemens. Älä unohda sitä saksalaista siemenssiä siinä samassa, kun puhut arevasta. Sekä laaduttomasta suomalaisesta betonista, mikä ei täyttänyt niitä laatukriteerejä
Värinävaimennettu hihnapyörä...hdi ja sitikka jumpy 1.6hdi, kajahti moottori 65tkm ajettuna kun toi em hihnapyörä hajosi eikä varoitellut etukäteen..,tuttu juttu oli kun merkkiliikkeessä korjaamopäällikköä jututin: lukuisia hajonnut em syystä, ole onnellinen jos omasi 2.7hdi pelaa se on harvinainen yksilö: hyvin kun huollat se voi kestää yhtä pitkään kuin 1.3 corollan bensamoottori
- Niimpä niin
jumpy -07 aikanaan kirjoitti:
Värinävaimennettu hihnapyörä...hdi ja sitikka jumpy 1.6hdi, kajahti moottori 65tkm ajettuna kun toi em hihnapyörä hajosi eikä varoitellut etukäteen..,tuttu juttu oli kun merkkiliikkeessä korjaamopäällikköä jututin: lukuisia hajonnut em syystä, ole onnellinen jos omasi 2.7hdi pelaa se on harvinainen yksilö: hyvin kun huollat se voi kestää yhtä pitkään kuin 1.3 corollan bensamoottori
No niin. Sitten päästiinkin asiaan, kun tunnut tietävän 2,7l noin paljon. Mitäs sieltä sitten hajoaa ensimmäisenä koneesta? Niin osaan varautua. Toisekseen eikös ne kaikki autot pidä huoltaa hyvin. montako 2,7 tiedät hajonneen, ja mitä niistä on mennyt. Oma veli on veholla töissä, ei citroenpuolella. Niin eipä ole tiedossa 2,7:ssa Hdi olleen vikoja. Mutta kerro sinä sitten paremmin tietävänä näistä vioista. ja kirjoitat edelleen menneessä aikamuodossa aikanaan. Samaa 2,7Hdi konetta käyttää jaguar, Land Rower. koneen kestosta voin kertoa edellisestä 605 2,1SRdt, jolla ajoin 615000km. Auto on edelleen kaverillani liikenteessä. Eikä ole koneelle, eikä korille tehdä mitään. Mites se korolla. Noilla kilometreillä pitäisi laittaa jo neliökilometri uutta peltiä. corollasta vielä. Kun tuli corollan 12venttiili koneet -80luvulla. Niin eipä mennyt kauaa, kun laitettiin erään tutun corollaan uudet venttiilit, kun jakopää petti. maksoi muuten helvetisti ne venttiilit. Auto oli huollettu merkkiliikkeessä. Sitten alkoikin se pelti rumba toyotan alustaan. Näköjään sinä et osaa kirjoittaa täällä mainitsematta jotain toyotaa. Mutta sekertoo erittäin paljon sinun suuntautumisestasi siihen toyotaan. itselläni ei onneksi ole mitään merkki uskollisuutta. Jos auto toimii hyvin, niin silloin en ole vaihtamassa merkkiä. Taas narahdit toyota uskovaiseksi.
- ja tosi on....
Niimpä niin kirjoitti:
No niin. Sitten päästiinkin asiaan, kun tunnut tietävän 2,7l noin paljon. Mitäs sieltä sitten hajoaa ensimmäisenä koneesta? Niin osaan varautua. Toisekseen eikös ne kaikki autot pidä huoltaa hyvin. montako 2,7 tiedät hajonneen, ja mitä niistä on mennyt. Oma veli on veholla töissä, ei citroenpuolella. Niin eipä ole tiedossa 2,7:ssa Hdi olleen vikoja. Mutta kerro sinä sitten paremmin tietävänä näistä vioista. ja kirjoitat edelleen menneessä aikamuodossa aikanaan. Samaa 2,7Hdi konetta käyttää jaguar, Land Rower. koneen kestosta voin kertoa edellisestä 605 2,1SRdt, jolla ajoin 615000km. Auto on edelleen kaverillani liikenteessä. Eikä ole koneelle, eikä korille tehdä mitään. Mites se korolla. Noilla kilometreillä pitäisi laittaa jo neliökilometri uutta peltiä. corollasta vielä. Kun tuli corollan 12venttiili koneet -80luvulla. Niin eipä mennyt kauaa, kun laitettiin erään tutun corollaan uudet venttiilit, kun jakopää petti. maksoi muuten helvetisti ne venttiilit. Auto oli huollettu merkkiliikkeessä. Sitten alkoikin se pelti rumba toyotan alustaan. Näköjään sinä et osaa kirjoittaa täällä mainitsematta jotain toyotaa. Mutta sekertoo erittäin paljon sinun suuntautumisestasi siihen toyotaan. itselläni ei onneksi ole mitään merkki uskollisuutta. Jos auto toimii hyvin, niin silloin en ole vaihtamassa merkkiä. Taas narahdit toyota uskovaiseksi.
Kovasti selitit nuo jutut kuuluu: valehtelijoiden klubiin...seuraavaksi valeh..siis sanot että pösö toimii parrailleen pakkasilla ja vesisateilla ja ei koskaan sähkövikoja....tosin palokunnassa kun häly tulee että auto palaa..palomiehet veikkaa onko renu pösö vai sitikka...
- Nimpä niin
ja tosi on.... kirjoitti:
Kovasti selitit nuo jutut kuuluu: valehtelijoiden klubiin...seuraavaksi valeh..siis sanot että pösö toimii parrailleen pakkasilla ja vesisateilla ja ei koskaan sähkövikoja....tosin palokunnassa kun häly tulee että auto palaa..palomiehet veikkaa onko renu pösö vai sitikka...
Yritä pysyä asiassa, äläkä lähde haahuilemaan noiden juttujesi kanssa. Mutta tuo kertoo sinusta todella paljon. Empä saanut sinulta ainoatakaan asiallista vastausta kysymykseeni, eli sohit tyhjää yritykselläsi provosoida tässä asiassa. Sinä kylläkin näytät olevan selittelijän asemassa. Miksi valehtelisin, kuten sinä. Jatka sinä vain sillä valitsemallasi tielläsi. se on sinulle oikea ratkaisu, jos se helpottaa pahaa olosasi.
- oisko 2.7 parempi...
jumpy -07 aikanaan kirjoitti:
Värinävaimennettu hihnapyörä...hdi ja sitikka jumpy 1.6hdi, kajahti moottori 65tkm ajettuna kun toi em hihnapyörä hajosi eikä varoitellut etukäteen..,tuttu juttu oli kun merkkiliikkeessä korjaamopäällikköä jututin: lukuisia hajonnut em syystä, ole onnellinen jos omasi 2.7hdi pelaa se on harvinainen yksilö: hyvin kun huollat se voi kestää yhtä pitkään kuin 1.3 corollan bensamoottori
Tuttua on..parisen vuotta sitten laittoivat alle 50tkm ajettu jumpyn kiinteistöhuolto firmaan jossa olin töissä, kolmisen kuukautta se kesti ja moottori rikki , itse en ajanut em autolla työkaveri joka ajoi niin sanoi että se oli kerrasta hajalla, ei varoitellut, hienoa moottorisuunnittelua...että moinen on mahdollista: värinänvaimennettu hihnapyörä siitäkin petti ja hajoitti jakohihnan, naapurin pösössä kävi samoten..307 farmari hdi, sitten paukahtikin vauhtipyörä kytkin ja alle 100tkm ajettuna, heikkoa on psa tekeleet, vaihtoi uuden farmari skodan, kysyin että miksei uusi pösö.., hyvä ettei lopsinu korville..
- mut hyvä öljypoltin!
jumpy -07 aikanaan kirjoitti:
Värinävaimennettu hihnapyörä...hdi ja sitikka jumpy 1.6hdi, kajahti moottori 65tkm ajettuna kun toi em hihnapyörä hajosi eikä varoitellut etukäteen..,tuttu juttu oli kun merkkiliikkeessä korjaamopäällikköä jututin: lukuisia hajonnut em syystä, ole onnellinen jos omasi 2.7hdi pelaa se on harvinainen yksilö: hyvin kun huollat se voi kestää yhtä pitkään kuin 1.3 corollan bensamoottori
" Tuo 1.6hdi on murheen kryyni oli se ihan missä tahansa korissa ", suosittelen kaikkia pysymään kaukana", em mieltä peugeot forumilla...
- vanhaa legendaa
juu, ja anoppi on ihminen.
- mersupersu
Vanhat autot olivat todella paskoja verrattuna nykyautoihin. Ensimmäinen autoni, joka oli vm. 1972 mätäni ultravauhtia ja kone oli selvä 100 000 kilometrin jälkeen. Nykyisin niin huonoja autoja ei oikeastaan ole lainkaan. Paskimmatkin menee 200 000 idioottivarmasti.
100 heppaista 99 Saabia pidetiin aivan hirmutykkinä 1970-luvulla, nykyään sen suorituskyky olisi varmaan markkinoiden huonoin. Tuon ajan autoissa meteli oli aivan helvetillinen ja radiota kuunneltiinkin lähinnä parkissa.
Jokainen harakanpesä kulutti 1970-luvulla käytännön ajossa 10 litraa sataselle ja monet enemmän. Piheimmillään autot taisivat olla 1990-luvun alkuvuosina. Sittenhän painon kasvaminen alkoi kasvattaa kulutusta, vaikka koneet paranivatkin.
Sellainen, joka haikailee vanhoja autoja saa sellaisen helposti nykyautosta - aja aina ikkuna auki - pistä kaasupolkimen alle puupalikka ja tankatessasi lahjoita naapurille aina saman verran bensaa kuin itse tankkaat.- -69 GS commodore A
"100 heppaista 99 Saabia pidetiin aivan hirmutykkinä 1970-luvulla" 10 sekuntia 0-100: taseen olihan se mutta kyllä saabi turbotekniikan uranuurtajia ne toimi, toisin ku garrett turbo joka yhtä luotettava kuin arevan voimalatyömaat... ja kyllä 60-luvun opel commodorella ajoi 400tkm tauluun ja varmasti halvemmilla huoltokustannuksilla kuin nykyautoilla
- Rapasen Antti
Hieno muisto entisajoilta.
Nuo seuraavat kirjoittelijat eivät ymmärtäneet tekstiäsi vaan elävät vain nykyhuumassa. Kirjoittamasi kaltaisia autojuttuja kaipaisi enemmänkin, niitä olisi hauska lukea jolloin ymmärtäisi myös sen kuinka hyvin asiat nykyisin autoilussa ovat. - Retkuilija
Vanhassa skodassa oli hanskalokerossa sokeripalaliittimiä kaasuvaijerin korjausta varten. Kyllä niitä kuluikin!
- meillä oli...
Siinä ensimmäisen Skoda Octavian käsikirjassa luki: "Mikäli peruutusvaihde ei mene päälle niin olkaa hyvä ja yrittäkää uudestaan."
- vanharauta ruostuu
meillä oli... kirjoitti:
Siinä ensimmäisen Skoda Octavian käsikirjassa luki: "Mikäli peruutusvaihde ei mene päälle niin olkaa hyvä ja yrittäkää uudestaan."
näinhän se on nykyautoissakin, ettei pakki mene välttämättä kerrasta päälle vaan pitää yrittää uudelleen.
- 264 V6
vanharauta ruostuu kirjoitti:
näinhän se on nykyautoissakin, ettei pakki mene välttämättä kerrasta päälle vaan pitää yrittää uudelleen.
Kyllä Pösön lippulaiva 607 on vähävikainen auto. Olikohan ADACin tutkimuksissa vähävikaisimpia. Muutenkin hieno auto ja eräässä autovertailussa hiljaisin. Samoin 1984 markkinoille tullut Renaultin lippulaiva 25 oli kestävä auto ainakin 2 litraisella bensakoneella. Tiedän kaksikin tapausta että toisella on ajettu yli 500 tkm ilman suurempia murheita ja toisella yli 600 tkm konetta avaamatta! Tuota R 25:ta tehtiin myös 2.7 V6 koneella (olikohan samaa PRV perua kuin edeltäjässä 30:ssä). Taisi olla loppuvuosina 90-luvun alussa myös vieläkin suuremmilla koneilla. Niiden kestosta mulla ei ole tietoa, mutta ainakin 2-litrainen neloskone on kestävä.
Ja kyllä tosi vanhoillakin autoilla on ajettu paljon. Tässä jokin aika sitten olikohan iltasanomissa juttua 1920-luvun Fiatista jolla oli ajettu yli 500 tkm! - pesonen 607 2.2
264 V6 kirjoitti:
Kyllä Pösön lippulaiva 607 on vähävikainen auto. Olikohan ADACin tutkimuksissa vähävikaisimpia. Muutenkin hieno auto ja eräässä autovertailussa hiljaisin. Samoin 1984 markkinoille tullut Renaultin lippulaiva 25 oli kestävä auto ainakin 2 litraisella bensakoneella. Tiedän kaksikin tapausta että toisella on ajettu yli 500 tkm ilman suurempia murheita ja toisella yli 600 tkm konetta avaamatta! Tuota R 25:ta tehtiin myös 2.7 V6 koneella (olikohan samaa PRV perua kuin edeltäjässä 30:ssä). Taisi olla loppuvuosina 90-luvun alussa myös vieläkin suuremmilla koneilla. Niiden kestosta mulla ei ole tietoa, mutta ainakin 2-litrainen neloskone on kestävä.
Ja kyllä tosi vanhoillakin autoilla on ajettu paljon. Tässä jokin aika sitten olikohan iltasanomissa juttua 1920-luvun Fiatista jolla oli ajettu yli 500 tkm!Veljellä on 607, aika hieno pirssi..: pyörälaakereita menee tiheään ja absit tillttailee: jostain hammaskehistä mainitsi että ruostuvat / hajoavat, ja sillä 2.2 bensakoneella: on kyllä rumakäyntinen naksuttaja: hihnapyöriä nokka-akselin päähän vaihdettu mutta nakuttaa..., ei se välille ole koskaan jättänyt: kuitenkin jo 155tkm ajettu
- meillä oli...
vanharauta ruostuu kirjoitti:
näinhän se on nykyautoissakin, ettei pakki mene välttämättä kerrasta päälle vaan pitää yrittää uudelleen.
Mutta ei sitä noin rehellisesti ohjekirjassa kerrota.
Se vanha Ocu oli hirmu peli kulkemaan lumessa ja huonoilla teillä. Senaikaisen metallurgian ja ennenkaikkea öljyteknologian takia kone oli sökö jo alle satatuhatta ajettuna. Pellit on kutakuinkin kyhössä vieläkin. Ne ovat paikallisen kyläpajan takana horsmikossa.
- 2 sitruunaa
Kyllähän se on tiedossa ,että Ranskalaiset autot ovat huonoja . Mutta jos niiden viat ja oikut hyväksyy ja osaa itte korjata niin kyllä niillä ajelee
- maaksi muuttuneet
auto on siis hyvä jos sen voi korjata sillipurkilla tai auto on niin kevyt tai akat niin riskejä, että renkaan vaihto onnistuu ilman tunkkia. Saispa noita loistavia autoja vielä jostain.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446