Moniavioisuus on mahdollista monissa maissa ja uskontokunnissa. Ateistienkin kannattaisi alkaa ajamaan moniavioisuuden asiaa. On kohtuutonta, että uskonnot ovat pelkästään määritelleet avioliiton. Moniavioisuus on sallittava kummallekin sukupuolelle. On käsittämättömän outoa, että mies on aina se joka on yksin näissä moniavioisissa avioliitoissa. Naisille myös oikeus laittaa pystyyn moniavioinen liitto. Mustasukkaisuuskin vähenee kun vaihtoehdot elämässä lisääntyvät. Samoin avioliitoissa käytävä kaupankäynti muuttuu. Luulen, että uskovaiset eivät tule tästä ideasta pitämään.
Olen itse kokeillut em tyylistä liittoa jossa naisella oli useita miehiä hakusessa ja itse olin hieman rengin roolissa. Maksuhan rengintöistä tuli tietysti luonnossa. Jostain syystä nautintokin vaan lisääntyi. Mustasukkaisuus hävisi kokonaan samoin kaikista valehtelu asioista tuli samantekeviä. En välitä enää ihmissuhde asioissa pätkääkään valehdellaanko minulle vai ei. Itseasiassa parisuhde on tullut itselleni kummalliseksi ja järjettömäksi asiaksi. Miksi siis parisuhde kun muitakin tapoja elää löytyy?
Oikeastaan nykyisinkin erittäin monet ihmiset elävät moniavioisuuden erillisinä peräkkäisten ihmissuhteiden sarjoina ja riitaantuvat ex-puolisoidensa kanssa aivan turhaan ja lapset kärsivät. Moniavioisuudessa ei pitäisi, jos ymmärtää, että olemme kaikki ainutkertaisia olentoja, tulla mitään mustasukkaisuus yms ongelmia. Omistushalusta pitää kuitenkin päästä eroon ennenkuin ryhtyy moniavioiseen liittoon. Ei siis sovi kapitalistisen maailmankuvan omaaville (joita löytyy jokaisen ideologian kannattajista) ihmisille. Eikä vielä monelle muullekaan.
Kummankin sukupuolen moniavioisuus
2
<50
Vastaukset
- ijnbhu
Moniavioisuus tuo kohtuuttomia ongelmia!
Varsinkin kun lapsia syntyy.
Yhteiskuntaamme ei ole kehitetty moniavioisille.
Moniavioisuus olisi sortamassa niitä, jotka eivät hyväksy moniavioisuutta.
Se voisi pahimmillaan johtaa sosiaalijärjestelmässä muutoksiin jotka veisivät todellisilta yksinhuoltajilta etuudet.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2041244/Polygamy-Investigation-Muslim-men-exploit-UK-benefits-system.html"Moniavioisuus tuo kohtuuttomia ongelmia!
Varsinkin kun lapsia syntyy.
Yhteiskuntaamme ei ole kehitetty moniavioisille.
Moniavioisuus olisi sortamassa niitä, jotka eivät hyväksy moniavioisuutta.
Se voisi pahimmillaan johtaa sosiaalijärjestelmässä muutoksiin jotka veisivät todellisilta yksinhuoltajilta etuudet."
Mutta hyvä ihminen!
Esitit esimerkin nimenomaan siitä, että moniavioisuuden kieltäminen johtaa ongelmiin kun yhteiskunnan säännöstö ei sitä tunne ja se kuitenkin on ilmiönä olemassa!
Jos moniavioisuus virallistettaisiin, ei ns. yksinhuoltajia olisi, vaan he olisivat aviosuhteessa lastensa isään.
Ja vielä lisäksi: Miten moniavioisuuden salliminen sortaa niitä, jotka eivät siitä pidä? Ei teidän tarvitse ryhtyä moniavioiseen suhteeseen, jos ette halua! Jos joku toinen haluaa, niin mitä se teille kuuluu?
Kerrottakoon vielä selvyyden vuoksi, että itse en halua moniavioiseen suhteeseen, mutta en halua päsmäröidä ihmisiä, jotka sitä haluavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831748
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee121622- 931538
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen911271Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31056- 64886
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol152883- 76850
- 52827
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi122805